ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Світлана Пирогова
2024.04.19 08:13
А я стояла на глухім розпутті.
Гойдались зорі у ставочку.
Шляхи ожина застеляла пруттям,
Немов вдягала оторочку.

І та любов, як квітка на лататті,
Закрилась у вечірню сутінь.
На диво, щезло із душі сум'яття.

Леся Горова
2024.04.19 08:00
Залишся у мені теплом осіннім,
І заходом не гасни у думках.
Бо то давно не мрія, то легка
Рожева тінь пелюстки, то - тремтіння
З чола спадаючого завитка.

То - тріпотіння крил, що не збулися,
Згубились на ходу, незвісно де.

Микола Соболь
2024.04.19 07:14
Пам'ять тобі, друже Варяже,
із Богом покойся, братику.
Слово лихе хіба хто скаже?
Один я пройду Хрещатиком.
Тільки спогад колючим дротом,
де ми до війни приковані.
Повзе крізь дим їдкий піхота,
через міста йде зруйновані.

Віктор Кучерук
2024.04.19 06:07
Посадили квіти
Біля школи діти
І весняна клумба аж вогнем зайшлась, –
Іскорки шафрану,
В полум’ї тюльпанів,
Запашіли жаром з рястом водночас.
Квітів аромати
Стали наповняти

Гриць Янківська
2024.04.18 21:10
Я не сумую, просто – білий вальс,
А думка в пелюстках стоїть безвітрям.
І впала б вже, та звичка, Ісабель!..

А ти чи так дивилась і на нас,
Як на бездення прорваного неба,
Коли ми світ розрізали навпіл?

Євген Федчук
2024.04.18 19:59
Ать-два! Ать-два!
В генерала голова.
Сам придумав, сам зробив.
Мабуть, орден заробив
Ще й підвищення звання.
А все інше – то дурня.
Легко було при Союзі.
Перед старшими – на пузі,

Артур Сіренко
2024.04.18 19:35
Отримав нагороду мовчанням –
Найвищу нагороду нинішніх рапсодів,
Що шиють собі сорочки-мантії
Для буття-блукання в царстві марень,
Братів кіфари, сестер ірландської арфи,
Нагороди сумної білої тиші
Пелюстками анемон посипаної –
Нагороди мовчання

Юрій Гундарєв
2024.04.18 19:12
Уранці 17 квітня російські варвари завдали ракетного удару по Чернігову.
Є загиблі. Багато поранених. Серед них четверо дітей…


Старенький Чернігів - в крові без сил…
Кремлінський палець униз: вбий його!
Святі мовчки виходять з могил.
Сльози в оча

Володимир Каразуб
2024.04.18 19:05
Ти виходиш з будинку, що носить прізвище якогось поета чи композитора,
А вона вже чекає тебе на балконі у свиті з каріатидами
І погляд її, як у звичайного, пристойного інквизитора,
Який знає, що буде далі, а тому милується міськими видами;
А тоді огля

Вікторія Лимар
2024.04.18 15:16
Терпіти несила, мовчати не можу,
бо замість весільного – траурне ложе.
Загинув хлопчина – йому дев’ятнадцять.
В матусі життя обірвалось неначе.

Її зрозуміють лиш ті, що втрачали.
Бо після такого – дорога печалі.
Дорога постійного смутку та болю.

Козак Дума
2024.04.18 10:34
Політики, філософи, експерти…
Усіх несила і порахувать!.
Куми, свати, недоумки і смерди –
ота наразі «королівська рать»
аналізує, пророкує, пише,
висвітлює, доводить, викрива,
розбурхує і каламуте тишу…
Ярять і шаленіють нувориші –

Микола Дудар
2024.04.18 09:44
Люблю какао в молоці…
Моє їм привітання --
То друзі справжні, молодці
А особливо зрання…
Тако сьорбнеш ковточок їх
І завібрірує щодення…
І не згадати буде гріх
Любязність їх, і ймення…

Світлана Пирогова
2024.04.18 08:39
Якщо серця співають, то вона, мов пісня.
Солодка чи гірка, але в житті не прісна.
І пишуться вірші, сонети й навіть оди.
І з розуму бентежно чарівниця зводить.
А очі набувають сонячного блиску,
І ось вона велична зовсім близько-близько.
Пірнають в г

Микола Соболь
2024.04.18 08:26
Циклопу треба жертва, voila,
і він знайшов її в центрі Европи,
нема потвори гірше москаля,
не люди, а трикляті азіопи.
У світі всі стурбовано мовчать.
Не можна, кажуть, монстра турбувати.
Коли вода затопить Арарат,
то хай потопить й полчища сохатих

Леся Горова
2024.04.18 08:16
Не ласкає нас море життєве лазурними хвилями.
Не втішають його буруни, у вітрах неприкаяні.
Ми - дві чайки утомлені, низько літаємо й квилимо.
І чи крила піднімуть у завтра, напевно не знаємо.

Ми з тобою - дві чайки. І берег в такій невідомості.
З-

Віктор Кучерук
2024.04.18 05:58
Ширяє ластівка над мною
І так щебече угорі,
Що довго мовчки я не встояв
У співом збудженім дворі.
Почав підспівувати пташці –
І звеселіли небеса, –
І у конвалієвій чашці
Заграла перлами роса.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12

Тарас Ніхто
2020.01.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Кирило Поліщук (1991) / Критика | Аналітика

  В.Шкляр. «Ключ», «Чорний Ворон»: жанрові особливості романів. Ч.7. Висновки. Бібліографія.
Жанрова особливість та популярність романів Василя Шкляра «Ключ» та «Чорний Ворон» пояснюється низкою проаналізованих у дослідженні чинників. Опрацьовані праці із теорії літератури, теоретичний матеріал, дослідження науковців творчості Василя Шкляра – вимальовують певну картину аналізованого жанру, постать автора та оцінку його творчості. Найкраще причини популярності Василя Шкляра пояснюються Ярославом Голобородько, який зазначає, що Шкляр у своїй творчості акумулює усі риси „поп роману”, який орієнтований на масового читача. На конференції присвяченій питанню бестселера, творчість Шкляра розглядається саме з погляду популярності його романів, на яку впливають фактори, зазначені Володимиром Панченком: літературне достоїнство твору, урахування психології і смаків масового читача, промоція твору. Саме поєднання двох таких несумісних для сучасності понять, як смак масового читача і літературне достоїнство (по-суті художність), і забезпечує романи Василя Шкляра популярністю.
Усі проаналізовані елементи – від літературної традиції та новаторства до вибору персонажів та їх характеристики, форм викладу тощо – створюють специфічність Шклярового стилю, а отже, і жанрові особливості його романів.
Вибір жанру твору на початковому етапі створення нового тексту залежить від зовнішніх жанротвірних чинників. Вибір роду літератури – лірики, епосу, чи драми – залежить насамперед від умінь та вподобань автора. Від проблематики, ідей, які автор прагне опрацювати, життєвого матеріалу, який автор естетично перетворює на продукт мистецтва, залежить, у якому саме жанрі буде створено твір. Якщо прозаїк хоче розкрити усю повноту життя, простежити розвиток персонажів протягом довго періоду, розкрити тему найповніше – то він обере жанр роману, у якому найповніше можна зреалізувати творчий задум. Якщо цю мету прагне зреалізувати поет – він обере поему, або роман у віршах. Якщо осмисленою за задумом автора має бути певна емоція чи подія – письменник обере жанр есе, новели, етюду, ліричної поезії тощо. Із цього ми бачимо, що зовнішні жанротвірні чинники визначають жанр твору. Внутрішні ж чинники визначають особливості цього жанру. Відповідно до життєвого матеріалу автор підбирає сюжет, систему героїв.
Серед зовнішніх чинників визначальними для роману «Ключ» можна виділити історію написання, адже саме почута історія про зниклого власника квартири і змушує письменника піднімати низку проблем, які стосуються цього факту. Від традиції та новаторства Шкляра теж значною мірою залежить жанрова оригінальність «Ключа». Автор вбирає у себе усі найкращі риси своїх попередників – зокрема Григора Тютюнника – у творенні образів та сконцентрованості сюжету. Використовує прийоми притаманні голлівудським фільмам, по-своєму їх опрацьовуючи, а це створює не лише оригінальність його тексту, а й пояснює популярність.
Творчою метою Шкляра у романі «Чорний Ворон» була констатація того, що опір окупаційній радянській владі існував. Що не всі українці сліпо корилися загарбникам, а й були такі, які зі зброєю у руках захищали свою землю навіть тоді, коли війна була програна. Головним для Шкляра було відновити історичну правду – повстанці не були бандитами. Ця мета досягається різними засобами, особливо помітно через систему героїв, опозицію чужі-свої та героїко-патріотичний пафос. Для підтвердження своєї позиції автор використав достатньо історичних джерел, від цього не лише висока документальність та високохудожність, а й велика довіра до тексту.
Пафос трагізму та драматизму є домінантним у романах «Ключ» та «Чорний Ворон». У «Ключі» драматичний пафос досягається за допомогою складних доль персонажів – загибель і трагічне кохання Олекси Остапчука, одинокість і загибель Сани, інтелігент, інтелектуал, але маргінал Андрій Крайній. У «Чорному Вороні» трагічний пафос переплітається із героїко-патріотичним, адже патетичність боротьби, зображеної Шкляром, сягає найвищої відмітки. Трагічний пафос твориться за допомогою панорамного зображення наслідків війни – у долях повстанців і простих селян, а також через приреченість боротьби. Героїко-патріотичний пафос твориться через майже опоетизовані, ідеалізовані образи повстанців та навмисно примітизовані образи потворних загарбників.
Різноплановість показу боротьби, яка досягається різними способами від різноманітності персонажів до форм викладу, забезпечує повноту осягнення життєвого матеріалу, з погляду сучасності, осмислення подій через значний проміжок часу.
Внутрішнім жанротвірним чинникам у дослідженні приділено більше уваги, а отже і відведено велику частину роботи. Це все зумовлено наступними причинами. Насамперед до цих причин відносимо зв’язок внутрішніх чинників із текстом, а отже, це передбачає детальний аналіз кожного зі складників, кожен з яким міг би стати предметом окремого дослідження. Якщо предмет стосується художнього тексту, то це означає, що дослідження не може бути вичерпним – завжди можна відкривати нові грані, які необхідно дослідити. Зовнішні жанротвірні чинники виникають поза текстом, а отже є більш конкретними і вичерпними у своєму аналізі.
Особливими рисами романів Василя Шкляра є творення яскравих образів. Кожен із героїв наділений характерною рисою, яку автор проводить від початку до кінця (сатанинській сміх Василя Івановича, голод Ході, постійне „біжу” від Біжу). Саме ця риса виділяє другорядного героя з-поміж інших, робить його живим та увиразнює.
Характерними для творчості Шкляра є символічні образи. Старий чорний ворон на гіллі – символ пам’яті, образ отамана Веремія – символ нездоланності народного духу, символ повстанської боротьби, символіка числа 3 у «Ключі», лялька Кіті – як сублімація кохання, почуття провини і обов’язку перед Саною. Особливим є символ ключа, який із розгортанням сюжету набуває трьох різних значень: порятунок (і як тотожне – подарунок), загадка, кара.
Роман «Чорний Ворон» має особливу систему персонажів, яка побудована на чіткій полярній опозиції – свої-чужі (герої-покидьки, добро-зло, лицарство-підступність). Образи повстанців ідеалізовані. Образи іншого табору – чекістів та більшовиків наділені усіма негативними рисами та пороками, через що виникає резон назвати таку побудову системи героїв за схемою соцреалізму, де головний герой завжди ідеальний, а усі вороги потворні. Така опоетизація боротьби та повстанців, на нашу думку, значною мірою створює жанрову оригінальність роману «Чорний Ворон».
Характеризується роман також особливостями форм викладу. Наявні три оповідача – від першої особи, від третій особи та збірний оповідач із доносів та звітів чекістів. Це ще один аргумент у підтвердження різноплановому зображенню боротьби та жанрової специфіки роману Василя Шкляра.
Обидва аналізовані романи мають низку спільних рис, окрім уже зазначених – містичність, пригодницький сюжет, напруженість, деякою мірою натуралістичність, опоетизовані та відверті любовні сцени. Ці риси виражаються у зовнішніх, та переважно внутрішніх жанротвірних чинниках, які по-різному виражені у кожному з текстів.
Зважаючи на предмет дослідження і різноплановість та багатоаспектність романів Василя Шкляра «Ключ» та «Чорний Ворон», зазначимо, що у контексті даної роботи тема вичерпана, але по своїй суті є невичерпною, тому жанрові особливості романів Василя Шкляра можуть ставати предметом і інших більш ґрунтовних досліджень.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1) BBC. Василь Шкляр. «Залишенець. Чорний Ворон» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.bbc.co.uk/ukrainian/entertainment/2010/11/101117_book_shklyar_voron_sp.shtml
2) Багнет. Василий Шкляр презентовал новый «антироссийский» роман [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bagnet.org/news/showbiz/32377
3) Батько українського бестселера: Василь Шкляр (до 60-річчя від дня народження сучасного українського письменника) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.library.donetsk.ua/texts/shkliar2012.pdf
4) Бернадська Н.І. Український роман: теоретичні проблеми і жанрова еволюція: Монографія / Бернадська Н.І. – К.: Академвидав, 2004. – 368 с.
5) Варданян М.В. Роман В.Винниченка «Вічний імператив»: проблематика, жанрова своєрідність [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Mik/2010_137/137_312.pdf
6) Василь Шкляр. Офіційний сайт письменника [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://shkliar.com.ua/biohrafiya
7) Василь Шкляр: «Українців об’єднає почуття людської і національної гідності»: інтерв’ю з сучасним українським письменником / Василь Шкляр; провела Оксана Климончук // Літ. Україна. – 2012. – 2 лют. (№ 5) – С. 15.
8) Василь Шкляр: Нестерпна легкість жанру для наших письменників виявилася найважчою [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gazeta.dt.ua/CULTURE/vasil_shklyar_nesterpna_legkist_zhanru_dlya_nashih_pismennikiv_viyavilasya_naytyazhchoyu.html
9) Васьків М. С. Морфологія роману, його жанрові різновиди. проблема класифікації // Наукові праці. – Кам’янець-Подільський, 2010. – Випуск 23. С.23–27.
10) Високий Замок. Василь Шкляр: «У мене навіть еротика написана на документальному рівні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://archive.wz.lviv.ua/articles/88429
11) Вікіпедія вільна енциклопедія. Залишнець [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Залишенець._Чорний_ворон
12) Вікіпедія вільна енциклопедія. Постмодернізм.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Постмодернізм
13) Вікіпедія вільна енциклопедія. Роман (жанр) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/Роман_(жанр)
14) Вікіпедія вільна енциклопедія. Український історичний роман [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Український_історичний_роман
15) Вікіпедія вільна енциклопедія. Хололодноярська республіка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Холодноярська_Республіка
16) Вікіпедія вільна енциклопедія. Шкляр Василь Миколайович [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Шкляр_Василь_Миколайович
17) Вікіпедія. Літературний напрям [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Літературний_напрям
18) Газета по-українськи. Василь Шкляр передбачив загибель Євгена Кушнарьова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gazeta.ua/post/208672
19) Галич О. Теорія літератури: Підручник / Галич О. А., Назарець В. М., Васильєв Є. М. – К.: Либідь, 2006 . – 488 с.
20) Герасименко Н. Кров з перцем та сіллю (В. Шкляр «Кров кажана») / Н. Герасименко // Слово і час. – 2004. - № 2. – С. 54-56.
21) Голобородько Я. Літературний архіпелаг. / Голобородько Ярослав. // українська мова і література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. –2009. – № 6. – С.76 – 80.
22) Голобородько Я. Ретрансляція кітчу («Елементал» Василя Шкляра) / Голобородько Ярослав // Слово і час. – 2003. – № 2. – С. 45-47.
23) Голобородько Я. Енігматика. Гостросюжетність. Інфернальність [Текст] / Голобородько Ярослав // Українська мова та література. – 2010. – Число 13. – С. 16 – 19
24) Горліс-Горський Ю. Холодний Яр: Документальний роман / Вступ. слово Р. Коваля. – Дрогобич: ВФ «Відродження», 2008. – 432 с.
25) Гоцалюк А. Неотрадиціоналізм у літературній творчості: досвід дослідження [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Kis/2012_1/13.pdf
26) Гуляк А. Б. Становлення українського історичного роману: Монографія / А.Б. Гуляк. – К.: Міжнародна фінансова агенція, 1997. – 293 с.
27) Дмитренко Н. Білий ворон : відмова Василя Шкляра стала безпрецедентною подією в історії Шевченківської премії / Н. Дмитренко // Україна молода. – 2011. – 10 берез. (№ 37). – С. 15.
28) До програми курсу за вибором «письменники – лауреати Шевченківської премії – золотий фонд української літератури». – Черкаси: редакційно-видавничий відділ ЧОІПОПП. – 2011.
29) Жулинський М. Національні культури і проблеми глобалізації / Микола Жулинський // Слово і час. – 2002. – №12. – С. 5-12
30) Зварич О. Неспалимий Бульба : в укр. Перекладі Тарас Бульба не згорів на ляському вогні. Але може підпалитися на російському : [про варіант повісті М. Гоголя «Тарас Бульба» в укр. Перекладі Василя Шкляра, який презентувало вид-во «Кальварія» на Львів. кн. форумі] / О. Зварич // Україна молода. – 2005. – 27 верес. (№ 178). – С. 12.
31) Ільницький М. П. Людина в історії (сучасний український історичний роман)/ Ільницький М. П. – К.: Дніпро, 1989. – 356 с
32) Історія української літератури: Від початків до доби реалізму. – Тернопіль, 1994. – 480 с.
33) Климович Л. Историзм, идейность, мастерство: исследовательские этюды: Монография / Л.Климович. – М.: Советский писатель, 1985. – 375 с.
34) Клочек Г. Д. Енергія художнього слова. Збірник статей / Клочек Григорій Дмитрович. – Кіровоград: Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка, 2007. – 448 с.
35) Когут О. Політ над гніздом "Чорного ворона" /О. Когут. // Культура і життя. – 2011. – 3 берез. (№ 8/9) – С.10.
36) Кореспондент. Шкляр Василий. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://files.korrespondent.net/persons/shklyar
37) Корецька Марина. Жанрово-стильові особливості роману Анатолія Дімарова «Ідол» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vchu/filol/2011_198/N198p063-069.pdf
38) Кривопишина А. Часопросторові (хронотопні) характеристики сюжетів романів Василя Шкляра «Ключ» та «Елементал» / Кривопишина А. // Вісник Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького / Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького. – Черкаси, 2007. – Вип. 118. – С. 74-76. – (Філологічні науки)
39) Крутивус З. Знак з того світу: «Чорний ворон» («Залишенець» Василя Шкляра - коректна відповідь недругам України /З. Крутивус. // Березіль. – 2011. - № 3/4. – С.180-185.
40) Кто возьмется экранизировать скандальный роман Василия Шкляра «Черный Ворон»? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://play.ukr.net/videos/show/key/ac713b9a118051d97939d225f04447cd
41) Лілік О. «Жодна катастрофа не ставить хрест на меті» : матеріали до вивчення роману Василя Шкляра «Залишенець (Чорний ворон)» / О. Лілік // Українська література в загальноосвітній школі. – 2010. - № 7/8. – С. 37-41. – Бібліогр.: 15 назв.
42) Літакцент. Василь Шкляр: «Мені треба режисера-загорільця» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://litakcent.com/2013/03/27/vasyl-shkljar-meni-treba-rezhysera-zahorilcja/
43) Літературознавча енциклопедія: У двох томах. Т.2 / Автор-укладач Юрій Іванович Ковалів. – К.: ВЦ «Академія», 2007.
44) Літературознавчий словник-довідник [Текст] : словник / ред.: Р. Т. Гром'як, Ю. І . Ковалів, В. І. Теремко. – 2-ге вид., виправ., доп. – К. : Академія, 2006. – 752 с.
45) Марко В. П. Основа творчих шукань. Художня концепція людини в сучасній радянській літературі / Марко Василь Петрович. – К.: Вища школа, 1987. – 165 с.
46) Марко В. П. Основи аналізу літературного твору. Навчально-методичний посібник для студентів і вчителів / Марко Василь Петрович. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка, 2003. – 32 с.
47) Марко В. П. Стежки до таїни слова: Літературознавчі й методичні студії. Навчальний посібник. Для студентів філологічних спеціальностей / Марко Василь Петрович. – Кіровоград: «Степ», 2007. – 264 с.
48) Марценішко В. Класик роману для мас (Погляди Генріка Сенкевича на історичний роман)/ Марценішко В //Вісник Черкаського Університету. Серія філологічні науки. – Черкаси. – № 178. – 2010. – С. 79-84.
49) Мелетинский Е. М. От мифа к литературе : монография / Е. М. Мелетинский. – М. : РГТУ, 2001. – 168 с.
50) Мельничук Б.І. Випробування істиною: Проблема історичної та художньої правди в українській історико – біографічній літературі (від початків до сьогодення)/ Мельничук Б. І. – К.: Академія, 1996. – 272 с.
51) Мельничук Б.І. Проблема історизму та художньої правди в українській історико-біографічній літературі /від початків до сьогодення/: Автореф. докт. дис. / Б.І.Мельничук. – Львів, 1997. – 41 с.
52) Наєнко М. Ще про «Чорного ворона» і вороння… / М. Наєнко // Літ. Україна. – 2011. – 17 берез. (№ 11). – С. 4.
53) Олесь Бузина. Авторський сайт. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.buzina.org/forum.html?func=view&catid=2&id=60
54) Оскоцкий В. Роман и история (Традиции и новаторство советского исторического романа) / Валентин Дмитриевич Оскоцкий. – М.: Художественная литература, 1980. – 384 с.
55) Павленко Г. Становлення історичної белетристики в давній українській літературі / Павленко Г. – 1984. – 187 с.
56) Паламарчук Г. Ключ, який відмикає містичні таємниці і спростовує деякі упередження :роман «Ключ» Василя Шкляра – Гран-прі конкурсу Золотий бабай» / Г. Паламарчук // Літ. Україна. – 2000. - № 4 (27 січня). – С. 5.
57) Панькова Н. Презентація роману Василя Шкляра «Чорний Ворон» (урок-ретроспектива) / Панькова Надія, Савченко Ольга // Дивослово. – 2011. – № 6. – С. 26 – 30
58) Під знаком Холодного Яру: бесіда з письменником В. Шкляром, в якій він розповідає про свій роман «Залишенець» («Чорний ворон») та про відмову від Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка / Василь Шкляр; Записав Леонід Логвиненко // Сільські вісті. – 2012. – 2 серп. (№ 89) – С. 3.
59) Роман (літературний жанр) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.uapedia.com.ua/?p=1292
60) Ромащенко Л. І. Жанрово – стильовий розвиток сучасної української історичної прози: Монографія. / Ромащенко Л. І – Черкаси: Видавництвово Черкаського державного університету імені Богдана Хмельницького, 2003. – 388 с.
61) Сиротюк М. Український радянський історичний роман: Монографія / М.Сиротюк. – К.: Наукова думка, 1971. – 285 с.
62) Сквирська І.В. Генеза українського історичного роману: кінець ХІХ – початок ХХ століття. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.philolog.univ.kiev.ua/library/zagal/Literaturoznavchi_studii_2012_35/577_581.pdf
63) Слідами отамана Веремія [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zdibrova.narod.ru/base/newspapers/vg10v_2010.jpg.pdf
64) Словник української мови. Академічний тлумачний словник. Пафос [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sum.in.ua/s/pafos
65) Словник української мови. Академічний тлумачний словник. Чинник [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sum.in.ua/s/chynnyk
66) Словопедія. Епос [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://slovopedia.org.ua/29/53397/10990.html
67) Смолянчук Н. В. Історичний роман у межах типології романного жанру / Смолянчук Н. В. // Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових праць. – Запоріжжя, 2010. – № 2. – С. 295-301 (Філологічні науки)
68) Стадніченко О. О. Роман Василя Шкляра «Чорний Ворон»: історична та художня правда./ Стадніченко О. О. // Вісник Запорізького національного університету. – №2. – 2010. – С. 307-312.
69) Турченко Ф.Г. Новітня історія України. Частина перша. 1914 – 1939. Підруч. для 10-го кл. серед, загальноосвіт. навч. закл.- Вид. 3-тє, виправл. та допов. – К: Генеза, 2003. - 352 с.
70) Україна молода. Гроші на «Ворона» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://umoloda.kiev.ua/print/84/45/65785
71) Українська правда життя. Шкляр відмовився від Шевченківської премії [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://life.pravda.com.ua/culture/2011/03/4/74229
72) Уніан. В.Шкляр: Ющенко – это Петлюра, Тимошенко – Скоропадский, а Януковичу нет аналогий. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.unian.net/news/420399-vshklyar-yuschenko-eto-petlyura-timoshenko-skoropadskiy-a-yanukovichu-net-analogiy.html
73) Чижевський Д. Культурно-історичні епохи // Українське слово: хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ століття: У 4 т. [укл. В. Яременко, Є. Федоренко]. – К.: Рось, 1994.– Т. 3. – С. 609-620.
74) Чорний Ворон на білих сторінках. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dt.ua/CULTURE/ chorniy_voron_na_bilih_storinkah_vasil_shklyar_napisav_roman_pro_vizvolnu_borotbu_v_tsentralniy_ukra-58514
75) Шкляр В. «Суд» (фрагмент) / Шкляр Василь // Літературна Україна. – № 37 – 12 листопада 2009 – с. 4.
76) Шкляр В. Залишенець. Чорний Ворон [Текст] / Василь Шкляр. – Харків : Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2010. – 384 с.
77) Шкляр В. Ключ : [Текст] / Василь Шкляр. – Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2012. – 256 с.
78) Шкляр В. Чорний ворон : [Текст] / Василь Шкляр. – К.: Ярославів Вал, 2009. – 356 с.
79) Що таке український бестселер? // Слово і Час, 2003. – № 2. – С. 41-44.





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2014-08-12 11:22:55
Переглядів сторінки твору 6116
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (3.603 / 5.25)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.704
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРСОНИ
ЛІТПРОЦЕСИ
Автор востаннє на сайті 2016.04.05 16:02
Автор у цю хвилину відсутній