ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Бойко
2017.06.28 19:06
В час, коли безрадісно і тяжко,
Аби порозвіяти біду,
Згадую я дівчину-ромашку,
Що цвіла в барвистому саду.

Квітів гарних я стрічав чимало,
В кожній квітці – дивна таїна,
Кожна неповторно чарувала,

Микола Соболь
2017.06.28 17:34
Воно то так, і сонце ніби світить,
І зелень ще не зникла на віки.
Батьків вбивають – сиротіють діти
Дітей уб'ють – у розпачі батьки.

Порочне коло! Нинішня епоха,
Нічим не краща за пройдешній вік.
Бо краплі крові крапають потрохи

Ірина Вовк
2017.06.28 14:13
Твори стародавньої шумерської літератури – це, мабуть, найцінніший внесок шумерів в історію людської культури. До різновидів літературної творчості належать гімни, молитви, епоси, плачі, а ще – прислів’я. Література Шумеру наскрізь поетична: вільний вірш

Ірина Вовк
2017.06.28 13:29
Сім 'ментів щастя,
сім коротких літ –
і ти, як тополиний пух, пропаща…

Лелечі гнізда, чуєте, я ваша! –

від хатніх мальв і листоносних віт,
я теж лелечо мислю о політ!

Олександр Сушко
2017.06.28 09:49
За пругом світла - темінь. Чорнота.
Фінал життя. Грудей останній подих.
Скінчаються відпущені літа
І скоро дух мій вийде на свободу.

Його колись сліпа впіймала плоть,
Вневолила, неначе звіра в кліті.
Вона для нього - кара, химородь,

Микола Соболь
2017.06.28 05:27
Життя у місті це суцільний жах!
Усі летять. Потрібно чи не дуже.
І кожному до кожного – байдуже:
– Як твої справи? –
Тільки на словах.

Галопом жити – це є модний стиль!
Біжиш і ти, не до снаги є кволе,

Олександр Сушко
2017.06.28 05:02
Живе у роті довгий язичок
За посмішку приховуючись милу.
Такий м'який, маленький як листок,
Але колючо-гострий, наче шило.

У пащі дуже затишно йому,
Зубів охороня його підкова.
Без нього люди, наче ті муму -

Микола Дудар
2017.06.28 00:32
дозвольте з краєчку від вас
присісти й радісно мовчати?
можливо що місцевий «тасс»
почне про це розповідати…
нехай, нехай пройде півдня
а слідом й вічність, вже все рівно
життя завжди… дозвольте я
на вас дивитимусь як рівня

Іван Потьомкін
2017.06.27 21:40
«Ось нарешті й крайня хата.
Треба газду привітати!», –
Так сказав Олекса хлопцям
І постукав у віконце.
Раз і два.... Нема одвіту.
Кілька свічок в хаті світить...
За столом сім’я сидить...
На покуті – сивий дід ...

Олександр Сушко
2017.06.27 20:57
Мій друг - Геракл. На дрібку я молодший,
Пишу про нас оцей простенький вірш.
Бо я - піїт. Палких поезій зодчий,
А він у пучках звик тримати ніж.

Йому чавити звично у лабетах,
Ізмалку крутить голови бичкам.
Мені ж не треба довбні та стилети,

Вітер Ночі
2017.06.27 14:50
На чорнім тлі краплина плоті
У світлотіні майбуття.
Смітник думок, якийсь непотріб
І в морок кинуте життя.

Що, майстре, відчуваєш знову,
Коли з сполук химерних мрій
Приходять непокірні слову

Петро Скоропис
2017.06.27 14:32
Як це, бува, не провінційно, я
наполягаю, що існує птаха
на часі півстакрила вже. Що є
пернаті, більші обширів повітря,
пак вигодовані просом літ
і падаллю десятків років.
Тому їх не потурити відтіль
і їм деінде годі приземлитись.

Микола Дудар
2017.06.27 13:25
під настрій впору - мамалиги
і щоб одному, осторонь
і загубитись серед книги
яку пишу з дитинства, о!
а ще щоб тиші, тихше думки
що хилить нас до самоти…
щоб вітерець обвіяв губи
коли мене торкнешся ти…

Микола Дудар
2017.06.27 10:55
а що там скажеш про вужів?
снують собі як в себе вдома
сюди - туди, спочатку в хлів
а після знову під солому…

ну, не стріляти ж в горобців
за їх несамовитий галас?
шпаки (дослівно… ) молодці

Ірина Вовк
2017.06.27 10:10
Переможене серце, відкинь забороло
на дзвоновім побоїщі чорних відречень –
темна віхола болю стіка з порожнечі,
розсипає червоні пелюстки додолу.
Хай задзвонять у дзвони печально, надтужно,
заголосять надривно смертельну утрату –
бо вже друг найдоро

Ірина Вовк
2017.06.27 10:03
На березі розлогої ріки,
у тих краях, де душі бродять звільна,
прибула тінь співає, божевільна,
бо, може, й тут живуть п о л і щ у к и –
на березі розлогої ріки...

У чорних косах сплутані стежки
жіночих доль, високих і трагічних –
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Ірина Вовк
2017.06.10

Полу Профік
2017.06.06

Наталія Ярема Стисло
2017.05.26

Степовий Сергій Ханенко Сергій
2017.04.25

Іцхак Скородінський
2017.04.24

Вікторія Гнепа
2017.04.05

Зоряна Інша
2017.03.02






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олександр Жилко (1997) / Проза

 Монета і змагання
«Дивись як можу! – прошепотів Татчин, опускаючи велику гривневу монету собі під ноги. – Одного разу докотилася під самий іконостас. Дивись, дивись як котиться!». І справді котиться. Спрямована вправним рухом ноги мого друга, монета понеслась зачовганими дошками кудись вперед, у натовп. Які ж мудаки, подумав я, ці церквобудівничі. Очевидно, що монета не могла прокотитися і двох метрів, якби хтось не налажав на етапі кладення підлоги. Вже рік минув, а церква досі не нашкребла з нечисленної парафії грошей на пристойний килим, аби хоч якось зарадити ситуації. Між тим, першою і останньою зупинкою у подорожі монети найвищого номіналу стала нога бабусі, що саме підійшла до головної ікони. Її реакція мало хвилювала Татчина, що вже давно переключився на батюшку, що от-от мав почати активну частину процесії. Але я все-таки прослідкував, як вона хитаючи головою, підняла гроші, поцілувала образ Володимира Великого і поклала у тарілочку для церковних пожертв.
Я добре знав Татчина, але мало знав про його сім’ю. Знав хіба те, що вона в нього є і спілкується з близькими він частіше, ніж я, але рідше ніж мав би хороший син. З його розповідей мені також було відомо, що сім’я не була надто релігійною чи фанатичною, проте усвідомлено православною. Цей факт якось ішов у розріз і тим, що цей кульгавий студент, замість праведного сну, ось уже другий місяць обирає не менш праведне стояння під іконостасом. Хоча що таке не надто релігійна сім’я у часи, коли прудкі на язик молодики збирають мільйонні аудиторії на ютубі пропагуючи атеїзм, критичне мислення і церкву Ричарда Докінза? Мабуть, за таких умов сім’ю мого дивакуватого товариша можна прирівняти до радикалів, на кшталт ісламістів. Таких собі православномістів, що протестують рівно раз на рік, підпалюючи свічки біля церкви на Великдень.
«Час цінніший за борги. Я десь читав, що позичати можна рівно ту суму, яку не шкода подарувати. Ти мені нічого не винен, чувак. Дарма за мною йдеш. Погуляй краще поки дощ не прийшов з північного заходу.» Треба було все-таки послухати, цього диванного філософа і не пертись у немиловидну церкву на околиці міста, щоб загладити вину за неповернутий борг. Хоча окрім вини мене вела природна цікавість до несподіваного захоплення мого друга. Звісно, я стояв осторонь, боячись прискіпливих поглядів бабусь з дерев’яними киями, або ж півчих у моменти, коли вони замовкали. Вийти мені було ніяк – на дворі лупив дощ, сісти ніяк – на лавах біля стін сиділи лише старші, що не могли довго перебувати у вертикальному положенні, йти я не хотів. Одним з найактивніших учасників дійства був Татчин, що викликало подив у мене і схвальні погляди у тридцятирічних жіночок в коридорі. Прикульгуючи він обійшов всі важливі ікони, вистояв дві години церемонії, ще годину черги на сповідь і півгодини до причастя. За тим із задоволеним обличчям покинув храм, залишивши там пожертву на килим і, очевидно, усі свої гріхи.
– Нарешті! – промовив Татчин вже у тролейбусі, вдихнувши попередньо максимально багато дощового повітря.
– Так, ледь встигли вбігти. Я вже подумав, що промокнемо до ниточки, але громадський транспорт нас знову врятував. Тепер можна гасати колами, поки дощ не вщухне.
– Ні, інше «нарешті» Нарешті я нічого не відчуваю.
– Холоду не відчуваєш? Ці списані французькі тролейбуси справжнє чудо, так.
– Я загалом простояв там близько двадцяти годин за останні два місяці. І ось нарешті я нічого не відчуваю. Знаєш, те відчуття, коли тобі одинадцять і ти стоїш під куполом. Тебе оточують серафими, херувими і сцени розп’ять. А звідкись зверху поглядом вчительки, що хоче покарати невігласа за погану поведінку, дивиться персонаж з найбільшої ікони. Твої ноги підкошуються, серце починає вистрибувати і ти відчуваєш присутність. Цього більше не має, нарешті немає.
Вже за склянкою глінтвейну за якусь годину, очевидно, переваривши свій церковний досвід, Татчин почав свою лекцію: «Розумієш, чувак. Ми не можемо бути просто атеїстами, навіть якщо в бога не віримо. Якщо вже ти народився в суспільстві з православними цінностями, бути тобі православним до кінця життя, православним атеїстом, якщо хочеш. У церкві бог – важливий персонаж, але далеко не обов’язковий. Все зав’язано на цінностях. Гривня ціна тій свободі, коли до кінця життя ти знаєш, що точно програєш. Програєш у грі «Кому більше байдуже», де твій супротивник – сам бог. Ти можеш скільки завгодно кричати, що ти не віриш, що це все не брехня, казки, придумані злими попами. Але байдуже тобі не буде, бо суспільство тобі не дасть цього зробити. Так, звісно, можна втекти закордон, але де гарантія, що там тобі не доведеться продовжити ту саму гру. Хай навіть з іншим богом. А переможе він обов’язково, йому ж бо до нас взагалі діла не має. І тільки смерть зведе цю партію в нічию, але яка вже різниця по смерті. І тому, я вирішив звільнитися! Перемогти цього покидька! Як ти вже помітив, сьогодні я звільнився від церкви. Звісно, чуваче, ти можеш подумати, що це нелогічно. Можливо. Та якщо церква має до бога таке ж відношення, як шлагбаум на кордоні з Польщею до ЄС, тобто взагалі міліметр на безкінечному шляху до пізнання. Я волів би зробити цей перший крок, який, як відомо, найважчий у всіх починаннях, аби мати змогу піти далі. Я волів би покинути камінь і полізти на вершину схилу без тягаря. А що там далі – покаже час.»
І от я вкотре зрозумів, що нічого не знаю про цей світ. Де цей кордон між логікою і божевіллям? Чому монета, що котиться кривою підлогою дому божого так гармонійно сплітається з покорою у якій немає віри? Поєдинок з небесами, у якому ти не переможеш, доки голова твоя не впаде під вагою клинка смерті або ж доки не звільниться від усього, що тебе з цим світом пов’язує. Що це? Єдиний шлях до свободи? Можливо саме конфронтація з Богом, хай навіть у спосіб ігнорування усього на світі, є шляхом досягнення істинної віри.







Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання
Зв'язок із адміністрацією


  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2016-12-06 00:56:07
Переглядів сторінки твору 219
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (4.630 / 5.33)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.713 / 5.46)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.774
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні оцінювати
Конкурси. Теми ЕССЕ
Автор востаннє на сайті 2017.05.27 03:56
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анонім Я Саландяк (Л.П./Л.П.) [ 2016-12-06 16:15:12 ]
... читав уважно - подібну відсутність логіки поділяю: відкидаючи Бога - Бога визнаєш... ігнорування є фактом визнання... а куди дінешся... від Бога?