ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Віктор Кучерук
2024.04.24 05:21
Стали іншими забави,
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.

Артур Курдіновський
2024.04.23 23:40
Фарбує квітень зеленню паркани
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.

Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана

Іван Потьомкін
2024.04.23 22:56
Не вирубать і не спалить моє коріння.
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу

Олена Побийголод
2024.04.23 20:00
Із І.В.Царьова (1955-2013)

Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.

А потрясіння беріз пісенних!

Світлана Пирогова
2024.04.23 09:40
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує поміж нас,
Хоч зазирають в душі ще зловісні дії,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Єднання сила здійснюює все ж мрію.
І попри труднощі в воєнний час,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує б

Володимир Каразуб
2024.04.23 09:17
І слова, наче, хвилі, хвилі,
Гойдаються, хвилі, мов коми,
І скільки, любові, за ними,
І скільки, іще, невідомих.
І скільки, безмовних, схлипів,
У цьому, голодному, морі,
І лякає, не те, що квилить,
А те, що, не може, промовити.

Ілахім Поет
2024.04.23 07:19
Хтось скаже, що банально вию вовком.
Для мене це є блюзом самоти.
На перехресті не простоїш довго.
А на узбіччя тяжко відійти.
Я підкотив би Принцем, наче в казці.
Та побут твій спаплюжити боюсь.
Хтось скаже – меланхолія якась це.
А як на мене, рад

Віктор Кучерук
2024.04.23 04:48
Віддаляється вчорашнє
І послаблюється шум
Од учинків безшабашних,
І від плину мрійних дум.
Тільки згадки пам'ять мучать
Повсякчасно й без пуття
Про, на жаль, скороминуче
Богом дане раз життя.

Хельґі Йогансен
2024.04.22 21:05
Закривавлена, знищена, спалена
Вже не вперше й не вдруге весна.
Вона — звістка, якої чекаємо,
Але досі до нас не дійшла.

У молитвах, прокльонах "оспівана",
Хоч нема її в тому вини.
Почуттями брудними, незрілими

Іван Потьомкін
2024.04.22 10:25
Не блудним сином їхав в Україну
Із того краю, що не чужий тепер мені.
До друзів поспішав, щоб встигнути обняти,
До кладовищ, щоб до могил припасти...
...Вдивлявсь- не пізнавав знайомі видноколи,
Хоч начебто й не полишав я їх ніколи,
Та ось зненацьк

Олександр Сушко
2024.04.22 08:52
Ви чули як чмихають їжаки? Ні? Дивно. Спробуйте увечері натерти пусту собачу тарілку під порогом шматочком тушкованого м’яса. Як сяде сонце – вдягніть щось балахонисте з каптуром та сядьте в кущах на ослінчику. Гарантую: на густий запах тушонки їжак

Леся Горова
2024.04.22 08:32
Верба розплела свої коси за вітром
Під ними у брижах виблискує став,
Скотилися з берега запахи літа ...
Втікаючи геть очерет захитав

Сполоханий крижень. У сірої чаплі
Сьогодні в болоті скрипучий вокал,
А сонце розсипалось плесом по краплі,

Ілахім Поет
2024.04.22 07:03
З гори, з Сіону видно все і скрізь! Дивись, запам’ятовуй, Єшаягу! Як паросток башанський нині зріс, яку він приписав собі звитягу.

- Я бачу – в наступ знову йде Арам; і смертю Манасія та Єфрем нам загрожують. Їм кістка в горлі – Храм! Хизуються – баг

Козак Дума
2024.04.22 07:01
Словами не відтворюються ноти,
а ключ скрипковий – музи реверанс.
Приємно спілкуватися на дотик,
коли у тиші слово – дисонанс.


Віктор Кучерук
2024.04.22 05:47
Клекоче, булькає вода,
І піниться, мов юшка, –
Мигоче блякло, як слюда,
Повніюча калюжка.
Навколо неї, як вужі,
Снують струмки глибокі,
Бо для калюжі не чужі
Оці брудні потоки.

Артур Курдіновський
2024.04.21 22:16
МАГІСТРАЛ

Бездонна ніч своєю глибиною
Створила непохитний нотний стан.
А сивий сніг спостерігав за мною:
Чи впораюсь я з болем свіжих ран?

Мелодія, пригнічена журбою
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ігор Шоха (1947) / Критика | Аналітика

 Не одним рейтингом живий поет

« Караюсь, мучусь, але не каюсь…»

Т. Шевченко

...
перейти до тексту твору




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2017-02-18 12:02:19
Переглядів сторінки твору 2633
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 0 / --  (6.302 / 5.56)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (6.648 / 5.91)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.823
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРСОНИ
ЛІТПРОЦЕСИ
Автор востаннє на сайті 2024.04.24 05:05
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Майя Залізняк (М.К./М.К.) [ 2017-02-18 13:17:27 ]
"Ніхто нікому не забороняє обирати свої орієнтири, а якщо не виходить, пишіть по-шохівськи, по-залізняківськи і рано чи пізно кожен досягне того рівня чи успіху, який дратує його(її) у інших".
Цитую

От лише сумніваюся...чи вийде писати по-Залізняківськи авторові не залізному, а пластмасовому...порцеляновому...чи з, даруйте...пап`є-маше.
Щодо коротких форм дієслів, С. Козаченко писала таке:


"Кумпан, обертас, трутизна, отрій, мольфар, супокій, раїна, грімниця, лезво, літоростки, камедетеча, літеплий, житечний, аспідний, баклажанно, крів, вироїться, дзумкіт, офіра, машкара, свічадо, єство… Правда ж, гарно? Ці слова, вибрані з кількох перших сторінок «Птахокардії», незвичні, можуть здатися незрозумілими, але звучать по-українськи. Бо вони таки українські.
У наш час, коли словниковий запас більшості людей катастрофічно міліє, коли молодь не розуміє в оригіналі не лише Сковороди, а й Шевченка, а й сучасних авторів – просто не знаючи слів (як не згадати сумнозвісну Еллочку!)… У цей час С.-М.Залізняк робить усе для збагачення нашої з вами мови, доносячи до нинішнього, часто сліпоглухонімого до поезії читача оті стародавні перлини, аби не втратити рідної мови остаточно. Ця титанічна робота, ця закоханість у скарби української мови, хранительки народу, – подвиг. Адже сьогодні, як ніколи, на 21 році «незалежності», мова наша перебуває, здається, у гірших умовах, ніж тоді, коли її століттями офіційно забороняли. Тепер не забороняють. Але загибель видима. Тож і боротьба має бути видимою і всенародною. А на вістрі її повинні йти митці.
Ще одна яскрава ознака мови віршів Залізняк – використання діалектизмів. Серед них найулюбленіші – короткі форми інфінітивів та особових дієслів, що є ознакою полтавсько-київського діалекту: «Я вмію обмолочувать зерно,/ На паляницю класти дрібку солі,/ Я вмію дитинча своє люлять/ І прагненням величного яритись,/ Я вмію мужа із морів чекать…».
Ці самі короткі форми неодноразово ставали предметом дискусій українського поетичного бомонду. Багато сучасних поетів вважають їх неприйнятними, посилаючись на норми української літературної мови. Закидали використання коротких форм дієслів, особливо інфінітивів, і Світлані. Можливо, через незнання особливостей нашого діалекту вважаючи їх русизмами. Письменники з інших регіонів України не відмовляються від джерел – широко черпають зі своїх діалектів коштовності рідної мови. Таке ж право маємо й ми, полтавці.
А ще: почитайте Шевченка. Хіба він не взірець для всіх нас? Так, поетичне мовлення пішло далеко вперед, розвинулося, вдосконалилося. Ми вже не дозволимо собі так часто, як тогочасні поети, вживати, скажімо, дієслівні чи навіть однотипні рими. Принаймні, намагаємося. Але короткі форми дієслів – прекрасний засіб урізноманітнення римотворення та розширення виражальних засобів поезії, до речі, майже недоступний прозі (крім випадків мовної індивідуалізації персонажів). Використання їх потребує дотримання певного стилю і створює неповторний мовний колорит:
Мій прадід – українець, не хохол.
Мій син плекає спадок – Міці стержень.
Ми виживем – поміж хортів і шершнів!
Не знищить рід тьма-тьменна підошов".......
.............................................
Я не вступаю в дискусії давненько - і почуваюся ліпше.

Успіхів у підкоренні парнасів...(пишу з малої).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2017-02-19 22:51:21 ]
Зрозуміло. Ви ще можете допустити, що на парнас якось з допомогою Пегаса я додибаю, а от на гору Парнас уже не викарабкаюсь, якщо зліплений із пап’є-маше? Тішу себе думкою, що на роль принаймні дерев’яного я ще потягну. :)
Щодо С. Козаченко нічого не маю проти. Колись я теж експериментував, назбиравши копицю слів, які ніде не зустрічав більше, ніж у своєму селі, і пробував із цього щось ліпити. Нічого путнього не вийшло. Очевидно тут потрібен якийсь особливий дар володіння словом. Не погано це виходить і в Богдана Манюка з його гуцульськими бранзолетками, у Роксолани Вірлан з її говіркою першої хвилі діаспори, у того ж Шона Маклеха з його снивами із кельтської давнини. Можна було б і продовжувати. Але вмістити все це в український словник напевне було б проблематично. Я розумію, що є різні словники і ввійти у той дивний світ музейної старовини завжди знайдуться бажаючі. Тому – дерзайте.
А от щодо явної кальки з рос. мови, в тому числі упом’янутої короткої дієслівної форми, то тут сучасні літературні словники, в тому числі Word, дають однозначну відповідь, що потрібно вважати класичним зразком. Для прикладу візьмемо: на Полтавщині – говорять, балакають, а на Київщині в глибинці – гово́рят, балакают. Колізія вирішена на користь польтавчан. Звичайно, що консенсусу в такий примітивний спосіб ми не знайдемо. Хай це вирішують академіки без нас.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Майя Залізняк (М.К./М.К.) [ 2017-02-18 13:29:29 ]
(потім я замінила рядок, де підошов...задля точної рими і в книзі:
Мій прадід – українець, не хохол.
Мій син плекає спадок – Міці стержень.
Ми виживем – поміж хортів, тлі, шершнів,
Безверхих шкіл і вмовклих радіол.

Усім, хто цікавиться моєю оригінальною творчістю, пропоную придбати зібрання творів, яке я шліфувала 6 років.
"Птахокардія" - 600 сторінок.
Авторська редакція 2015 року. На моїй сторінці тут написано, як це зробити.

Озвалася я лише тому, що кілька разів моє ім"я згадується незлим, тихим словом))))) у коментарях та дописах на ПМ за останні дні.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2017-02-19 22:55:44 ]
А от в контексті наведеної Вами строфи по-шохівськи було б так:
Ми виживемо – поміж тлі і шершнів,
аби подох ординець і могол.

Це не так колоритно, але правдиво і з вірою в комуністичне завтра. Ви розумієте, що це жарт-арт.
З "Птахокардією" маю надію колись ознайомитись.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2017-02-19 13:23:04 ]
Так, кожен з нас лишається самим собою, таким, як є, але справа полягає в тому, щоб намагатися змінитися в кращий бік усе-таки, піднявшись над своїм "его".
Вже багато сказано, я хочу саме для Вас, Ігоре, сконцентрувати Вашу увагу на одному. Через що почався цей сир-бор? Через недостатнє Ваше вміння ТОЧНО висловлювати свої думки, що вони викликають при читанні дво- і троякість. Саме через те я і радив Вам менше писати, а більше шліфувати. Оце те, над чим Вам найбільше треба працювати.
Мене колись вразила Ліна Костенко єдино точним словом при описі того, як мої брати язичники-древляни розривали князя Ігоря дубами за надмірну зажерливість - акт справедливості чинили.
Так от в момент розірвання - жахлива картина звісно, але там було вжито єдино точне слово - що навколо кров"ю "ЗАМОРОСИЛО" - Ліна Костенко не могла цього бачити, могла тільки уявити. І як геніально уявила і відтворила! Це у збірці "Неповторність" за 1980 рік. Я був тоді студентом журналістики і ми зачитувалися цією книгою.
Бажаю і Вам в кожному окремому випадку знаходити єдино правильне і точне слово. Тоді не виникатиме отаких суперечок!

З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2017-02-20 00:01:18 ]
Дякую, Ярославе, за мудрі поради. Прийму їх до уваги, але надіюсь, Ви не образитесь, якщо я трошки не погоджусь з Вами. В публіцистиці - так, однозначність висловленої думки обов'язкова, а от в риториці(поетиці) і в більшості її рубрик і жанрів цього правила дотримуватись не обов'язково, а скоріше навпаки, чим більше смислів, сенсів, змісту ховається за метафорою, гіперболою, епітетом, тим ближче до цієї самої поезії і якраз наведене Вами Лінине ЗАМОРОСИЛО щонайкраще це ілюструє. У кожного читача виникають свої асоціації на один і той же образ. Інакше - для чого вести мову про якісь тропи, оксюморони і т.п. і притворятись, що висока поезія не продиктована із того всесвітнього сховища, яке в науці називається ноосфера, а в релігії - егрегор? Друга справа, що не все, що буває, називають поезією достатньо високе. Але в цьому випадку давати якісь поради я не осмілюсь.
Є поети, які вважають, що правити те, що нібито було навіяно зверху, ні в якому разі не можна. Тут я з Вами погоджуюсь, тому що - піди знай, ким і звідки воно навіяне.
З повагою, І.Ш.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Майя Залізняк (М.К./М.К.) [ 2017-02-19 23:35:41 ]
До шановного І. Шохи. У мене немає антипатії до Вас, повірте.

"а на Київщині в глибинці – гово́рят, балакают".

Ніколи не чула говорят, балакают - у Яготині Київської області, певно, це не глибинка).

Щодо "дерзайте".

Нещодавно на ФБ написав Василь Марсюк, що у мене "абсолютне відчування рідної мови". Я схильна вірити. Тим паче, не лише він так вважає. Є літературний портрет авторства С. Козаченко, есеї, рецензії.
"У Вас абсолютне відчування рідної мови (оригінальна - самобутня), не зважаючина те, що варіюєте сотнями нових іноземних термінів. Це ще один бік Вашої сили"(В. Марсюк).

Я б хотіла припинити дискусію, тим паче, не напрошувалася коментувати, мене згадували Ви:
Писали, що хтось може віршувати по-Залізняківськи, якщо не випрацює власного стилю.
Переконана, що не зможе. Я самобутня.
Моя з`ява може лише...тішити).
Діагностувати...хто з чого...я не бралася.
"Ви ще можете допустити, що на парнас якось з допомогою Пегаса я додибаю, а от на гору Парнас уже не викарабкаюсь, якщо зліплений із пап’є-маше? Тішу себе думкою, що на роль принаймні дерев’яного я ще потягну. :)"
цитую Ваше.
У Ваші чоловічі розмови більше не втручаюся.

З повагою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Данчак Надія Мартинова (Л.П./Л.П.) [ 2017-04-18 09:30:38 ]
Добавилося до "ума", якого вже немає... Дуже хороша розмова...