ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.03.28
22:30
Тихо Янгол над церквою летів,
То посланець Господній
І весело загубив ненароком
з крилець пір’ї ну, розсипаючи…
Зі сміхом погляд на нас униз кидає
Все спустився, підняти хотів.
Та побачив в ту мить Україну.
І не стримав сердешний сльозу
То посланець Господній
І весело загубив ненароком
з крилець пір’ї ну, розсипаючи…
Зі сміхом погляд на нас униз кидає
Все спустився, підняти хотів.
Та побачив в ту мить Україну.
І не стримав сердешний сльозу
2024.03.28
22:29
Зачепила чимось дзеркало
Воно впало і розбилось
Ці уламки не зібрати
У них не видно відображення,
Хочеться просто взяти і збрехати.
У кривому дзеркалі щось відбилось
Хочу дізнатися, що відображає дзеркало?
Воно впало і розбилось
Ці уламки не зібрати
У них не видно відображення,
Хочеться просто взяти і збрехати.
У кривому дзеркалі щось відбилось
Хочу дізнатися, що відображає дзеркало?
2024.03.28
22:28
Господар взагалі собі я сам
І не вміючи церемониться з гостями
уявивши, як у дворі я з сусідом
Сіли в шахи грати.
Ось мізкує дід Панас,
Як би зробити правильний хід на шахівниці:
Він почав з білої пішки стартувати
І при цьому доброго короля зображ
І не вміючи церемониться з гостями
уявивши, як у дворі я з сусідом
Сіли в шахи грати.
Ось мізкує дід Панас,
Як би зробити правильний хід на шахівниці:
Він почав з білої пішки стартувати
І при цьому доброго короля зображ
2024.03.28
22:27
Прокинулися предки - в наші дні від жаху,
Щоб воскресити України красу і велич,
В собі - наші історії нагадати себе про наше походження,
Коли предки правили світом
Та несли Всевишнього Блаходать віри Роду,
Як свято земля…
Тепер історична легенда пр
Щоб воскресити України красу і велич,
В собі - наші історії нагадати себе про наше походження,
Коли предки правили світом
Та несли Всевишнього Блаходать віри Роду,
Як свято земля…
Тепер історична легенда пр
2024.03.28
22:25
Міріада світів у просторі Всесвіту
І химерно обертаються планети.
Галактик віддалених,
І Комета пролітаючи,
освітлює далеке світло.
О! Як великий простір Всесвіту,
Туди, у простори Світобудови,
У глибини життя неземного.
І химерно обертаються планети.
Галактик віддалених,
І Комета пролітаючи,
освітлює далеке світло.
О! Як великий простір Всесвіту,
Туди, у простори Світобудови,
У глибини життя неземного.
2024.03.28
22:24
Земні Ангели, небесні люди в небесах живете над нами…
Земні Ангели, небесні люди зі мною поруч, але я їх не бачу…
Земні Ангели, небесні люди зі мною поруч, але допомоги від них
мені, як ніби не видно…
Бо ми всі земні люди.
Я вірю у вічну душу вашу,
Земні Ангели, небесні люди зі мною поруч, але я їх не бачу…
Земні Ангели, небесні люди зі мною поруч, але допомоги від них
мені, як ніби не видно…
Бо ми всі земні люди.
Я вірю у вічну душу вашу,
2024.03.28
22:22
Ночами цілий світ завмирає,
повсюдно панує тиша.
У темряві раптом міріади зірок
вистилалися в загадковому небі.
У перлинному оздобленні блищать, як дари неба,
як люблю їхній таємничий блиск!
Приводять із собою таємничий вечір,
минаючи галактики т
повсюдно панує тиша.
У темряві раптом міріади зірок
вистилалися в загадковому небі.
У перлинному оздобленні блищать, як дари неба,
як люблю їхній таємничий блиск!
Приводять із собою таємничий вечір,
минаючи галактики т
2024.03.28
22:21
Орки, ви не знищете українську націю, нашу країну,
Бо ми виженемо варварів з рідної Батьківщини.
Вам тут не місце. Це не ваша земля,
Орки нелюди, які втілюють в життя зло.
Їх зневажають і гонять далеко.
Ворогують з усім світом,
Але світ на нашій сто
Бо ми виженемо варварів з рідної Батьківщини.
Вам тут не місце. Це не ваша земля,
Орки нелюди, які втілюють в життя зло.
Їх зневажають і гонять далеко.
Ворогують з усім світом,
Але світ на нашій сто
2024.03.28
22:20
Розкинувся в небі Чумацький шлях,
А навколо нього міріади незліченних зірок,
Кружляли легко і безтурботно,
Сяйво їх воєдино злилося.
Чумацький шлях освітлює промені,
А на землі: по коридорам лабіринта ми йдемо
Все життя своє знаходимося в дорозі.
А навколо нього міріади незліченних зірок,
Кружляли легко і безтурботно,
Сяйво їх воєдино злилося.
Чумацький шлях освітлює промені,
А на землі: по коридорам лабіринта ми йдемо
Все життя своє знаходимося в дорозі.
2024.03.28
22:18
Весна прийшла після суворої зими,
Лине пісня з далекого краю,
То мама рушник вишиває різними нитками,
Хрестиком долю своїх дітей заговорила:
Чорний - то журба.
Так мати журилася,
Бо матері втрачають своїх дітей на війні.
Голубий - то небо.
Лине пісня з далекого краю,
То мама рушник вишиває різними нитками,
Хрестиком долю своїх дітей заговорила:
Чорний - то журба.
Так мати журилася,
Бо матері втрачають своїх дітей на війні.
Голубий - то небо.
2024.03.28
22:17
Хтось грав на струнах
І звук нот створив мелодію
І занурившись глибоко в душу,
та надихнув нас танцювати…
І ми танцювали всю ніч до ранку,
прокинулась любов жива
і в серці крила розпустила…
І світлом заповнила тінь,
І звук нот створив мелодію
І занурившись глибоко в душу,
та надихнув нас танцювати…
І ми танцювали всю ніч до ранку,
прокинулась любов жива
і в серці крила розпустила…
І світлом заповнила тінь,
2024.03.28
22:16
Глянула я на зоряне небо,
вкрите зоряним покривалом
та побачила моя зірка мерехтить мені світлом.
Ця зірка горіла живим вогнем
та позначила мені дорогу на зоряному небі,
яку я знайшла на усипаному небі.
Ці зірки охороняються у храмі вогнів, передба
вкрите зоряним покривалом
та побачила моя зірка мерехтить мені світлом.
Ця зірка горіла живим вогнем
та позначила мені дорогу на зоряному небі,
яку я знайшла на усипаному небі.
Ці зірки охороняються у храмі вогнів, передба
2024.03.28
22:14
Стою на сцені і не можу зрозуміти,
яку роль мені грати.
Вести подвійну гру на сцені,
розіграла мене:
Змінюю ігрива чужу маску на обличчі,
душевний біль і сльози на очах,
втомлена душа,
прояви жадібності до всього,
яку роль мені грати.
Вести подвійну гру на сцені,
розіграла мене:
Змінюю ігрива чужу маску на обличчі,
душевний біль і сльози на очах,
втомлена душа,
прояви жадібності до всього,
2024.03.28
22:12
У густому лісі стоїть непорушна гора,
А в горі печера.
Чорним оком дивиться…
У мене є вибір піднятися на гору
чи увійти в печеру.
Йдучи темною дорогою…
У темряві не бачити свою дорого…
Та маючи на меті пройти тяжкий шлях…
А в горі печера.
Чорним оком дивиться…
У мене є вибір піднятися на гору
чи увійти в печеру.
Йдучи темною дорогою…
У темряві не бачити свою дорого…
Та маючи на меті пройти тяжкий шлях…
2024.03.28
22:11
Запах ароматний паски,
Та вишитий рушник з візерунками,
Фарбовані яйця в чашці,
А на додачу ще й узяти зі столу
Пляшку червоного вина -
Це атрибути світлого Великодня
Віряни несуть до церкви
Та вишитий рушник з візерунками,
Фарбовані яйця в чашці,
А на додачу ще й узяти зі столу
Пляшку червоного вина -
Це атрибути світлого Великодня
Віряни несуть до церкви
2024.03.28
22:09
Борітеся — поборете! Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава. І воля святая!
Борітеся — так! Не думайте про смерть,
горіть в огні єдиного бажання.
За вільну Україну.
Боріться - поборете! Ворог відступить і більше не ходитимуть ноги ворога по на
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Борітеся — так! Не думайте про смерть,
горіть в огні єдиного бажання.
За вільну Україну.
Боріться - поборете! Ворог відступить і більше не ходитимуть ноги ворога по на
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.03.26
2024.02.08
2023.12.19
2023.11.15
2023.10.26
2023.07.27
2023.07.15
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
«ПРО АКВАРЕЛІ МИТЦІВ ЗАКАРПАТТЯ СТИСЛО ПРОМОВЛЮ…».*
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
«ПРО АКВАРЕЛІ МИТЦІВ ЗАКАРПАТТЯ СТИСЛО ПРОМОВЛЮ…».*
(Вільний виклад думок від побаченого і прочитаного).
Розпочнімо з етимології слова, - акварель (фр.aquarelle + іт.acquerello), водяна фарба, живопис водяними фарбами.
Яка ж техніка письма акварельними фарбами? Досить часто акварель виконують на папері круглими волосяними пензлями, розчиняючи фарби водою. Акварельний живопис характеризує прозорість і м’якість найтоншого шару фарб. Художники використовують специфічні прийоми акварелі - розмивань і затікань, що дає ефект трепетності, легкості і повітряності зображеного. До видів акварельної техніки належать, - і італійська акварель, і англійська…
Оскільки вода є важливим чинником акварелістики, то візьмемо до уваги думку Лао – Цзи: «Вода – найбільш м’яка і слабка істота у світі, але в подоланні твердого та міцного вона непереможна, і на світі нема їй рівних. Слабкі перемагають сильних, м’яке долає тверде…».
А зараз про кольори, бо саме вони проявляють себе в цьому виді малярства (техніки малярства) особливо яскраво і багатогранно. Колір має різнобічний вплив на людську особу, він може викликати: захоплення, збудження, роздратування, умиротвореність, може розбурхати фантазію, уяву, сприяти появі спогадів чи переживань з минулого.
Цій темі присвячено багатенько праць дослідницьких. На початку 19 ст. поет і науковець Гете створив розвідку «Теорія кольору», над цією ж проблематикою працювали – В. Кандинський, К. Г. Юнг, Г. Хартрідж, Г. Роршах, М. Люшер, М. Бетенскі…
Бетенскі у своєму дослідженні відзначала, що окремі люди «інтуїтивно і глибоко відчувають колір. У них є свідома потреба в конкретних кольорах, що відповідають певним емоційним станам». На її думку «недостатньо вміти точно сприймати окремі кольори і відтінки. В природі і творах мистецтва колір знаходиться в складних і різноманітних поєднаннях».
Митці повинні вміти ці поєднання вловлювати, визначати ритм в розташуванні певних тонів кольору.
Ось до прикладу, метод інтуїтивного малювання… Цей метод започаткував на початку 19 ст. член британської Королівської Академії мистецтв Дж. М. У. Тернер. Він використав техніку винайдену Дж. Р. Козенсом (британський аквареліст), якій властива передача основних пейзажних форм з допомогою точок і широких смуг – «плям», з подальшим доопрацюванням деталей. Тернер використав цю методу, не підпорядковуючи живописні засоби початковій задумці, він створював абстрактні ефекти живописного тла…
Акварелі, як і графічні роботи не позначені великою увагою поціновувачів живопису в нашій країні. Та завдяки подвижникам ( таким, як народний художник України В. Ю. Скакандій) почали відбуватися окремі зміни у цій царині до кращого… Наприкінці вересня 2017 – го в приватній «Галереї Ілько» була відкрита перша в Закарпатті ретроспективна виставка акварелей. В минулому році вийшов з друку у видавництві Олександри Гаркуші альбом «Акварелі закарпатських художників» (укладання О. Гаркуші і В. Скакандія).
Перші двоє художників, що представлені тут, то – Федір Манайло і Андрій Коцка, класики Закарпатської школи живопису. Їхні акварелі, це – насправді шедевральні твори. Антон Кашшай (теж із когорти класиків), один з кращих пейзажистів Срібної Землі… Але, ряд акварельно – дорожніх робіт, де зображені види і міста Італії свідчать, що він не менш обдарований і як аквареліст.
Оригінальною, своєю манерою письма володів Юлій Сташко. Коли дивишся на картини, то вони мають подібність з тим, - як ткалі тчуть килими, нитки одного кольору до ниток другого кольору, - виходить неповторний мистецький витвір…
Акварелі Володимира Микита, живого класика школи, як і картини його авторства, незалежно від стилю і жанру, є високого фахового рівня і відповідні до його мистецького мислення.
Ференц Семан (Ечі), - один із трьох нонконформістів і представників андеграунду Карпатського краю (окрім нього, П. Бедзір і Є. Кремницька). Його акварелі, то картини створені магом – чарівником. Він був вільним художником і в тоталітарному суспільстві; під вправними порухами правиці творця, фарби вільно розтікалися по добре насиченому матеріалу водою, так створювалася малярська фантасмагорія…
Картини Василя Скакандія, поміж картин нині сущих митців - акварелістів, то твори першого серед рівних, живого класика крайової школи… Розглядаєш його картини, і не відпускає враження, що колористика робіт взаємодіє не тільки із зором, а з організмом людини як цілістю.
Павло Вольвач у вірші без назви писав:
«Що значать ці кольори й звуки?
Левиність гір? І Град. І гра…
Якісь невидимі сполуки,
Мов буси, хтось перебира?».
(із збірки «Судинна пошта»).
Високий рівень володіння акварельною технікою демонстрував Василь Гангур. У його картинах присутні: драматизм, романтика, реалізм з «перетіканням» в абстракцію.
Антон Ковач, широко знаний як маестро олійного живопису. Митцеві підвладне і створення прекрасних акварелей. Динамізм, пишнота барв, їх зміна, свіжість відтінків і півтонів, так і «бризкає» на того, хто дивиться…
Загадковість, містичний історизм, плавні переходи від барви однієї до наступної властиві творам Олександри Гаркуші, яким так пасує термін «мокрі»…
Вагомі творчі здобутки молодого живописця Василя Когутича… Чарівливістю відзначаються акварельні роботи цього автора. Слід зауважити, що акварель не є домінантною у доробку художника. Але, панує гармонія кольорів у міських пейзажах, будь – який куточок міста виглядає більш виграшно, ніж є насправді. Серцебиття поетики присутнє тут.
А якою буває зміна кольорів? Поетка Ліда Палій віршованими рядками відповідає так:
«Чорні білки стають сивими
Сивий камінь біліє.
Біла хризантема
почорніла зовсім
на першім снігу…».
(з віршу «Зміна кольорів»).
І дещо про акварелі двох професійних митців… Скажу не тільки про форму, а й про підтекст, зміст творів. Уродженець Мукачева, який відомий найбільш як аквареліст, створює картини високої культури письма… Та близько трьох десятків літ наче «ходіння по периметру однієї маленької кімнати, замкненої до речі…». Акварелі, акварелі, важко віднайти інакші твори…
Уродженець Стрия, котрий багато років дивується: «А чому закарпатці не такі, якими мали б бути на його думку…». Епатажна поведінка і велика схильність до монологів, може репетирує образ «гуру»… Та не це головне, які ж потаємні думки художника, який отак пише образ Мадонни, - «зіжмаканий», дещо навіть потворний, що викликає відторгнення, не прийняття?... Цього я не знаю. Чимало навіть казкових героїв на картинах цього автора озлоблені…
Завершення тексту має бути позитивним. Таким і буде! Цей альбом, то справжній дарунок: шанувальникам акварелі, мистецтвознавцям, науковцям, і всім, кому не байдуже малярство. Художники, що не представлені у виданні своїми картинами, не мали б ображатися ( опубліковані роботи 17 митців), потраплять у наступне, бо популярність акварелі зростатиме. А підбір картин, то воля упорядників, мають на це право!
Незабаром Різдво Христове, і доречними є віршовані рядки Ніни Кур’яти (уродженка Одещини):
«І в порожнечі суєти
І ворожнечі
Хай обігріє всі хати
Різдвяний вечір».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
*Інтернет – видання «Четверта хвиля» (м. Київ).
Розпочнімо з етимології слова, - акварель (фр.aquarelle + іт.acquerello), водяна фарба, живопис водяними фарбами.
Яка ж техніка письма акварельними фарбами? Досить часто акварель виконують на папері круглими волосяними пензлями, розчиняючи фарби водою. Акварельний живопис характеризує прозорість і м’якість найтоншого шару фарб. Художники використовують специфічні прийоми акварелі - розмивань і затікань, що дає ефект трепетності, легкості і повітряності зображеного. До видів акварельної техніки належать, - і італійська акварель, і англійська…
Оскільки вода є важливим чинником акварелістики, то візьмемо до уваги думку Лао – Цзи: «Вода – найбільш м’яка і слабка істота у світі, але в подоланні твердого та міцного вона непереможна, і на світі нема їй рівних. Слабкі перемагають сильних, м’яке долає тверде…».
А зараз про кольори, бо саме вони проявляють себе в цьому виді малярства (техніки малярства) особливо яскраво і багатогранно. Колір має різнобічний вплив на людську особу, він може викликати: захоплення, збудження, роздратування, умиротвореність, може розбурхати фантазію, уяву, сприяти появі спогадів чи переживань з минулого.
Цій темі присвячено багатенько праць дослідницьких. На початку 19 ст. поет і науковець Гете створив розвідку «Теорія кольору», над цією ж проблематикою працювали – В. Кандинський, К. Г. Юнг, Г. Хартрідж, Г. Роршах, М. Люшер, М. Бетенскі…
Бетенскі у своєму дослідженні відзначала, що окремі люди «інтуїтивно і глибоко відчувають колір. У них є свідома потреба в конкретних кольорах, що відповідають певним емоційним станам». На її думку «недостатньо вміти точно сприймати окремі кольори і відтінки. В природі і творах мистецтва колір знаходиться в складних і різноманітних поєднаннях».
Митці повинні вміти ці поєднання вловлювати, визначати ритм в розташуванні певних тонів кольору.
Ось до прикладу, метод інтуїтивного малювання… Цей метод започаткував на початку 19 ст. член британської Королівської Академії мистецтв Дж. М. У. Тернер. Він використав техніку винайдену Дж. Р. Козенсом (британський аквареліст), якій властива передача основних пейзажних форм з допомогою точок і широких смуг – «плям», з подальшим доопрацюванням деталей. Тернер використав цю методу, не підпорядковуючи живописні засоби початковій задумці, він створював абстрактні ефекти живописного тла…
Акварелі, як і графічні роботи не позначені великою увагою поціновувачів живопису в нашій країні. Та завдяки подвижникам ( таким, як народний художник України В. Ю. Скакандій) почали відбуватися окремі зміни у цій царині до кращого… Наприкінці вересня 2017 – го в приватній «Галереї Ілько» була відкрита перша в Закарпатті ретроспективна виставка акварелей. В минулому році вийшов з друку у видавництві Олександри Гаркуші альбом «Акварелі закарпатських художників» (укладання О. Гаркуші і В. Скакандія).
Перші двоє художників, що представлені тут, то – Федір Манайло і Андрій Коцка, класики Закарпатської школи живопису. Їхні акварелі, це – насправді шедевральні твори. Антон Кашшай (теж із когорти класиків), один з кращих пейзажистів Срібної Землі… Але, ряд акварельно – дорожніх робіт, де зображені види і міста Італії свідчать, що він не менш обдарований і як аквареліст.
Оригінальною, своєю манерою письма володів Юлій Сташко. Коли дивишся на картини, то вони мають подібність з тим, - як ткалі тчуть килими, нитки одного кольору до ниток другого кольору, - виходить неповторний мистецький витвір…
Акварелі Володимира Микита, живого класика школи, як і картини його авторства, незалежно від стилю і жанру, є високого фахового рівня і відповідні до його мистецького мислення.
Ференц Семан (Ечі), - один із трьох нонконформістів і представників андеграунду Карпатського краю (окрім нього, П. Бедзір і Є. Кремницька). Його акварелі, то картини створені магом – чарівником. Він був вільним художником і в тоталітарному суспільстві; під вправними порухами правиці творця, фарби вільно розтікалися по добре насиченому матеріалу водою, так створювалася малярська фантасмагорія…
Картини Василя Скакандія, поміж картин нині сущих митців - акварелістів, то твори першого серед рівних, живого класика крайової школи… Розглядаєш його картини, і не відпускає враження, що колористика робіт взаємодіє не тільки із зором, а з організмом людини як цілістю.
Павло Вольвач у вірші без назви писав:
«Що значать ці кольори й звуки?
Левиність гір? І Град. І гра…
Якісь невидимі сполуки,
Мов буси, хтось перебира?».
(із збірки «Судинна пошта»).
Високий рівень володіння акварельною технікою демонстрував Василь Гангур. У його картинах присутні: драматизм, романтика, реалізм з «перетіканням» в абстракцію.
Антон Ковач, широко знаний як маестро олійного живопису. Митцеві підвладне і створення прекрасних акварелей. Динамізм, пишнота барв, їх зміна, свіжість відтінків і півтонів, так і «бризкає» на того, хто дивиться…
Загадковість, містичний історизм, плавні переходи від барви однієї до наступної властиві творам Олександри Гаркуші, яким так пасує термін «мокрі»…
Вагомі творчі здобутки молодого живописця Василя Когутича… Чарівливістю відзначаються акварельні роботи цього автора. Слід зауважити, що акварель не є домінантною у доробку художника. Але, панує гармонія кольорів у міських пейзажах, будь – який куточок міста виглядає більш виграшно, ніж є насправді. Серцебиття поетики присутнє тут.
А якою буває зміна кольорів? Поетка Ліда Палій віршованими рядками відповідає так:
«Чорні білки стають сивими
Сивий камінь біліє.
Біла хризантема
почорніла зовсім
на першім снігу…».
(з віршу «Зміна кольорів»).
І дещо про акварелі двох професійних митців… Скажу не тільки про форму, а й про підтекст, зміст творів. Уродженець Мукачева, який відомий найбільш як аквареліст, створює картини високої культури письма… Та близько трьох десятків літ наче «ходіння по периметру однієї маленької кімнати, замкненої до речі…». Акварелі, акварелі, важко віднайти інакші твори…
Уродженець Стрия, котрий багато років дивується: «А чому закарпатці не такі, якими мали б бути на його думку…». Епатажна поведінка і велика схильність до монологів, може репетирує образ «гуру»… Та не це головне, які ж потаємні думки художника, який отак пише образ Мадонни, - «зіжмаканий», дещо навіть потворний, що викликає відторгнення, не прийняття?... Цього я не знаю. Чимало навіть казкових героїв на картинах цього автора озлоблені…
Завершення тексту має бути позитивним. Таким і буде! Цей альбом, то справжній дарунок: шанувальникам акварелі, мистецтвознавцям, науковцям, і всім, кому не байдуже малярство. Художники, що не представлені у виданні своїми картинами, не мали б ображатися ( опубліковані роботи 17 митців), потраплять у наступне, бо популярність акварелі зростатиме. А підбір картин, то воля упорядників, мають на це право!
Незабаром Різдво Христове, і доречними є віршовані рядки Ніни Кур’яти (уродженка Одещини):
«І в порожнечі суєти
І ворожнечі
Хай обігріє всі хати
Різдвяний вечір».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
*Інтернет – видання «Четверта хвиля» (м. Київ).
• Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.
Дивитись першу версію.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"«ТАК, ВОГОНЬ – МОЯ СТИХІЯ!».*"
• Перейти на сторінку •
"«ТАЇНА МАЛЯРСТВА НАТАЛІЇ СІМИ – ПАВЛИШИН»."
• Перейти на сторінку •
"«ТАЇНА МАЛЯРСТВА НАТАЛІЇ СІМИ – ПАВЛИШИН»."
Про публікацію