ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.04.25
19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’
2024.04.25
17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.
2024.04.25
11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.
2024.04.25
09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…
Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…
Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
2024.04.25
09:16
Просто вітер, якоїсь осені зупинив мене,
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом
2024.04.25
08:41
А за вікном вже вечоріє,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?
Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?
Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,
2024.04.25
07:45
В смолистих бурунах лежить рілля.
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.
Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.
Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови
2024.04.25
06:23
Серце сумно защеміло
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.
2024.04.25
00:03
Вельмишановна леді… краще пані…
Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д
Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д
2024.04.24
21:33
Неначе той омріяний журавлик,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!
Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!
Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,
2024.04.24
20:00
Шість хвилин, як я прокинувсь.
А тут мені повідомляють,
що я вже шість годин, як зраджую.
Ну так я зараз просто вирву язика,
відіб’ю його молотком,
поперчу його, посолю.
кину на розпечену сковорідку –
і буде мені чим поснідати.
А тут мені повідомляють,
що я вже шість годин, як зраджую.
Ну так я зараз просто вирву язика,
відіб’ю його молотком,
поперчу його, посолю.
кину на розпечену сковорідку –
і буде мені чим поснідати.
2024.04.24
12:21
Кажуть, він жив непомітно десь в закутку.
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.
Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.
Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов
2024.04.24
05:21
Стали іншими забави,
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.
2024.04.23
23:40
Фарбує квітень зеленню паркани
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.
Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.
Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана
2024.04.23
22:56
Не вирубать і не спалить моє коріння.
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу
2024.04.23
20:00
Із І.В.Царьова (1955-2013)
Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.
А потрясіння беріз пісенних!
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.
А потрясіння беріз пісенних!
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
2023.11.15
2023.10.26
2023.07.27
2023.07.15
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Сергій Губерначук (1969 - 2017) /
Проза
Довга нота «до» (начерки сценарію)
Контекст : Сергій Губерначук. Начерки сценаріїв
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Довга нота «до» (начерки сценарію)
Нота «до» скрипки (довга). Темно. 2 секунди. Світло. 4 секунди. Нота «ре» скрипки (довга). Темно. 4 секунди. Світло. 8 секунд. Темно. 8 секунд. Упродовж останніх 8 секунд на темному тлі спочатку з’являється біла цятка, що в міру наближення до неї росте, набуває форми квадрата, який зі збігом часу стає все більш насиченим у спектрі від білого до жовтого кольору. Жовтий квадрат у чорній прямокутній рамі. Доля восьмої секунди – нота «ре» обривається, як обриваються струни, – і поступово колір жовтого квадрата змінюється до білого (8 наступних секунд). Білий квадрат.
Дівочий сміх за кадром. «Заходьте», – веселий дівочий голос. Сміх неістотно завищений. Білий квадрат відчиняється як двері. Так постає молодий чоловік років 25-ти в лікарняній піжамі, окулярах чорної тонкої круглої оправи, зализаним вгору темним волоссям. Він посміхається.
Крупний план – очі в окулярах. Прозоро сині з червоними прожилками на білках. Очі закрилися. Окуляри спрацьовують як дзеркало, на поверхні якого (при «наїзді» камери) видно частину інтер’єру медичного кабінету: пів стола, на якому лежать якісь книги і стопки медичних карт, нижня права частина вікна, за яким ніч, з підвіконням, на якому густо цвіте червоним кактус, і пів кушетки, на якій на місці, де мала б лежати голова, – дві жіночі ноги з жовтими шльопанцями на босоніж, і нижня частина білого халату дівчини, котра сміється. Живіт здригається від сміху, який лунає впродовж усього цього часу.
Очі в окулярах відкриваються. Інтер’єр зникає.
Загальний план. Молодий чоловік заходить, закриваючи за собою білі двері. Наближається. Поруч на стіні показується плакат, на якому написано великими червоними літерами «AIDS». Поруч інші – чорно-білі (частково видно).
«Алісо», – звертається молодий чоловік в окулярах.
«Лягайте, любий, лягайте», – нарочито відповідає дівчина (за кадром).
«Я, власне, більше не збираюся приймати ці безумні процедури. Жодного укола!» – посміхаючись, каже молодий чоловік.
«Ні. Я не наполягаю», – голос дівчини за кадром.
Камера «перестрибує» на вікно, за яким ніч, на дівчину, яка ще посміхається. Тепер помітно, що вона розглядає якісь фото, листи, т. п.
«Що Вам болить, що Ви так смієтесь?» – питає молодий чоловік (за кадром).
Вона сідає на кушетку й дивиться неймовірно порожніми очима на хлопця.
«Антоне, Ви – хворий. І всі Ваші спро́би – нереальні. От коли Ви видужаєте, я…».
Середній план. Антон, розкидаючи руками, намагається щось сказати, але з його вуст вириваються лише деякі звуки. Він сідає на зігнуті коліна, кладе свої руки в гумових рукавицях на коліна медсестри. Все це фіксує об’єктив камери.
«Ні, Алісо. Мої спроби необхідні…» (кадр «коліна – руки»). Тремтливі руки ніжно й легко гладять її коліна (не голі). «Інакше, я довго не зможу тікати від цієї спраги, приреченості…»
«Звичайно, необхідні. Але я не зможу… Ви скоро знову повернетесь до своїх справ і розваг», – вона відводить рукою руки Антона (кадр «коліна – руки»). Мовчання.
Крупний план. Аліса. Її дуже приємна посмішка, повні губи й темні, як вишні, райдужки великих очей мають справляти притяжливе враження. Вона продовжує: «Звичайно, необхідні. І, насамперед, Вам. Щоб перемогти тяжку недугу…».
Антон перериває її (за кадром): «Невиліковну…». Аліса: «Майже невиліковну…». Мовчання. Раптом зі столу падають медичні карти. Камера «ухоплює» політ паперів на шахматне тло підлоги.
«Скоро осінь…» – говорить Аліса (за кадром).
«Протяги рік у цих палатах, – говорить Антон за кадром, – рік нашої першої зустрічі».
«Перестаньте, Антоне». Камера «наїжджає» на кактус, що цвіте червоним, (крупним планом) на вікно, за яким ніч.
«Він цвіте раз у чотири роки?» – питає Антон.
Мовчання. Звучить нота «ре» довга.
«Раз…» – відповідає Аліса (за кадром). Камера… вікно, за яким ніч. У ніч.
Чорний квадрат.
Голос Аліси за кадром: «Заспівайте цю «ніч» знову».
Нота «ре» обривається, як лопаються струни.
Лунає голос Антона, дивовижний, своєрідний тембр хворого з поволокою: «Ніч, шумлять вітри…» (без супроводу). Лиш час від часу вступає скрипка. Крупним планом на темному фоні ледь пробиваються чорні крони дерев.
Голос Аліси за кадром: «Співайте, як тоді Ви співали…».
Під час пісні темрява ночі на екрані розсувається. Спливають кадри Антонового життя:
– естрада, на якій Антон співає в мікрофон голосно цю пісню (пісня лунає синхронно); багато світла, кольорів; обличчя; люди довкола естради, що скандують в екстазі;
– малий хлопчик біжить по піску між соснами нагору; спіткнувшись, котиться вниз до ріки, у воду (колоритно);
– знову естрада;
– випивка з друзями, куріння, шприци наркоманів (усе в жовтому кольорі);
– Аліса в медичному халаті і Антон у жовтій лікарняній піжамі сидять на лаві в парку лікарні мовчки; Аліса раптом починає сміятися, біжить, бере гору пожовклого листя в обійми і обсипає їм Антона;
– кадр, що на початку фільму, коли Антон заходить; плакат «AIDS» (іде відео повтор);
– Антон біжить-біжить вздовж червоної лінії горизонту, за яким пів жовтого сонця;
– підвіконня з червоним кактусом; вікно, за яким ніч.
Чорний квадрат. Пісня обривається. Квадрат стає жовтим, звучить нота «до» (постійно).
Кімната з жовтими шпалерами. Вікно в ніч.
Стук у двері. Загальний план. Білі двері відчиняються. Так постає Аліса в білому одязі нареченої й чорних окулярах. У руках у неї скрипка. Вона ставить її під підборіддя й грає довгу ноту «до». Натискує на струну до дирчання і зупиняє смичок.
Загальний план. Камера «переводиться» з підлоги через порожню кімнату на чорне вікно. На жовтому тлі квадрата силует Антона, який, не озираючись, віддаляється.
Дівочий сміх за кадром. «Заходьте», – веселий дівочий голос. Сміх неістотно завищений. Білий квадрат відчиняється як двері. Так постає молодий чоловік років 25-ти в лікарняній піжамі, окулярах чорної тонкої круглої оправи, зализаним вгору темним волоссям. Він посміхається.
Крупний план – очі в окулярах. Прозоро сині з червоними прожилками на білках. Очі закрилися. Окуляри спрацьовують як дзеркало, на поверхні якого (при «наїзді» камери) видно частину інтер’єру медичного кабінету: пів стола, на якому лежать якісь книги і стопки медичних карт, нижня права частина вікна, за яким ніч, з підвіконням, на якому густо цвіте червоним кактус, і пів кушетки, на якій на місці, де мала б лежати голова, – дві жіночі ноги з жовтими шльопанцями на босоніж, і нижня частина білого халату дівчини, котра сміється. Живіт здригається від сміху, який лунає впродовж усього цього часу.
Очі в окулярах відкриваються. Інтер’єр зникає.
Загальний план. Молодий чоловік заходить, закриваючи за собою білі двері. Наближається. Поруч на стіні показується плакат, на якому написано великими червоними літерами «AIDS». Поруч інші – чорно-білі (частково видно).
«Алісо», – звертається молодий чоловік в окулярах.
«Лягайте, любий, лягайте», – нарочито відповідає дівчина (за кадром).
«Я, власне, більше не збираюся приймати ці безумні процедури. Жодного укола!» – посміхаючись, каже молодий чоловік.
«Ні. Я не наполягаю», – голос дівчини за кадром.
Камера «перестрибує» на вікно, за яким ніч, на дівчину, яка ще посміхається. Тепер помітно, що вона розглядає якісь фото, листи, т. п.
«Що Вам болить, що Ви так смієтесь?» – питає молодий чоловік (за кадром).
Вона сідає на кушетку й дивиться неймовірно порожніми очима на хлопця.
«Антоне, Ви – хворий. І всі Ваші спро́би – нереальні. От коли Ви видужаєте, я…».
Середній план. Антон, розкидаючи руками, намагається щось сказати, але з його вуст вириваються лише деякі звуки. Він сідає на зігнуті коліна, кладе свої руки в гумових рукавицях на коліна медсестри. Все це фіксує об’єктив камери.
«Ні, Алісо. Мої спроби необхідні…» (кадр «коліна – руки»). Тремтливі руки ніжно й легко гладять її коліна (не голі). «Інакше, я довго не зможу тікати від цієї спраги, приреченості…»
«Звичайно, необхідні. Але я не зможу… Ви скоро знову повернетесь до своїх справ і розваг», – вона відводить рукою руки Антона (кадр «коліна – руки»). Мовчання.
Крупний план. Аліса. Її дуже приємна посмішка, повні губи й темні, як вишні, райдужки великих очей мають справляти притяжливе враження. Вона продовжує: «Звичайно, необхідні. І, насамперед, Вам. Щоб перемогти тяжку недугу…».
Антон перериває її (за кадром): «Невиліковну…». Аліса: «Майже невиліковну…». Мовчання. Раптом зі столу падають медичні карти. Камера «ухоплює» політ паперів на шахматне тло підлоги.
«Скоро осінь…» – говорить Аліса (за кадром).
«Протяги рік у цих палатах, – говорить Антон за кадром, – рік нашої першої зустрічі».
«Перестаньте, Антоне». Камера «наїжджає» на кактус, що цвіте червоним, (крупним планом) на вікно, за яким ніч.
«Він цвіте раз у чотири роки?» – питає Антон.
Мовчання. Звучить нота «ре» довга.
«Раз…» – відповідає Аліса (за кадром). Камера… вікно, за яким ніч. У ніч.
Чорний квадрат.
Голос Аліси за кадром: «Заспівайте цю «ніч» знову».
Нота «ре» обривається, як лопаються струни.
Лунає голос Антона, дивовижний, своєрідний тембр хворого з поволокою: «Ніч, шумлять вітри…» (без супроводу). Лиш час від часу вступає скрипка. Крупним планом на темному фоні ледь пробиваються чорні крони дерев.
Голос Аліси за кадром: «Співайте, як тоді Ви співали…».
Під час пісні темрява ночі на екрані розсувається. Спливають кадри Антонового життя:
– естрада, на якій Антон співає в мікрофон голосно цю пісню (пісня лунає синхронно); багато світла, кольорів; обличчя; люди довкола естради, що скандують в екстазі;
– малий хлопчик біжить по піску між соснами нагору; спіткнувшись, котиться вниз до ріки, у воду (колоритно);
– знову естрада;
– випивка з друзями, куріння, шприци наркоманів (усе в жовтому кольорі);
– Аліса в медичному халаті і Антон у жовтій лікарняній піжамі сидять на лаві в парку лікарні мовчки; Аліса раптом починає сміятися, біжить, бере гору пожовклого листя в обійми і обсипає їм Антона;
– кадр, що на початку фільму, коли Антон заходить; плакат «AIDS» (іде відео повтор);
– Антон біжить-біжить вздовж червоної лінії горизонту, за яким пів жовтого сонця;
– підвіконня з червоним кактусом; вікно, за яким ніч.
Чорний квадрат. Пісня обривається. Квадрат стає жовтим, звучить нота «до» (постійно).
Кімната з жовтими шпалерами. Вікно в ніч.
Стук у двері. Загальний план. Білі двері відчиняються. Так постає Аліса в білому одязі нареченої й чорних окулярах. У руках у неї скрипка. Вона ставить її під підборіддя й грає довгу ноту «до». Натискує на струну до дирчання і зупиняє смичок.
Загальний план. Камера «переводиться» з підлоги через порожню кімнату на чорне вікно. На жовтому тлі квадрата силует Антона, який, не озираючись, віддаляється.
Контекст : Сергій Губерначук. Начерки сценаріїв
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію