ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Віктор Кучерук
2024.04.19 06:07
Посадили квіти
Біля школи діти
І весняна клумба аж вогнем зайшлась, –
Іскорки шафрану,
В полум’ї тюльпанів,
Запашіли жаром з рястом водночас.
Квітів аромати
Стали наповняти

Гриць Янківська
2024.04.18 21:10
Я не сумую, просто – білий вальс,
А думка в пелюстках стоїть безвітрям.
І впала б вже, та звичка, Ісабель!..

А ти чи так дивилась і на нас,
Як на бездення прорваного неба,
Коли ми світ розрізали навпіл?

Євген Федчук
2024.04.18 19:59
Ать-два! Ать-два!
В генерала голова.
Сам придумав, сам зробив.
Мабуть, орден заробив
Ще й підвищення звання.
А все інше – то дурня.
Легко було при Союзі.
Перед старшими – на пузі,

Артур Сіренко
2024.04.18 19:35
Отримав нагороду мовчанням –
Найвищу нагороду нинішніх рапсодів,
Що шиють собі сорочки-мантії
Для буття-блукання в царстві марень,
Братів кіфари, сестер ірландської арфи,
Нагороди сумної білої тиші
Пелюстками анемон посипаної –
Нагороди мовчання

Юрій Гундарєв
2024.04.18 19:12
Уранці 17 квітня російські варвари завдали ракетного удару по Чернігову.
Є загиблі. Багато поранених. Серед них четверо дітей…


Старенький Чернігів - в крові без сил…
Кремлінський палець униз: вбий його!
Святі мовчки виходять з могил.
Сльози в оча

Володимир Каразуб
2024.04.18 19:05
Ти виходиш з будинку, що носить прізвище якогось поета чи композитора,
А вона вже чекає тебе на балконі у свиті з каріатидами
І погляд її, як у звичайного, пристойного інквизитора,
Який знає, що буде далі, а тому милується міськими видами;
А тоді огля

Вікторія Лимар
2024.04.18 15:16
Терпіти несила, мовчати не можу,
бо замість весільного – траурне ложе.
Загинув хлопчина – йому дев’ятнадцять.
В матусі життя обірвалось неначе.

Її зрозуміють лиш ті, що втрачали.
Бо після такого – дорога печалі.
Дорога постійного смутку та болю.

Козак Дума
2024.04.18 10:34
Політики, філософи, експерти…
Усіх несила і порахувать!.
Куми, свати, недоумки і смерди –
ота наразі «королівська рать»
аналізує, пророкує, пише,
висвітлює, доводить, викрива,
розбурхує і каламуте тишу…
Ярять і шаленіють нувориші –

Микола Дудар
2024.04.18 09:44
Люблю какао в молоці…
Моє їм привітання --
То друзі справжні, молодці
А особливо зрання…
Тако сьорбнеш ковточок їх
І завібрірує щодення…
І не згадати буде гріх
Любязність їх, і ймення…

Світлана Пирогова
2024.04.18 08:39
Якщо серця співають, то вона, мов пісня.
Солодка чи гірка, але в житті не прісна.
І пишуться вірші, сонети й навіть оди.
І з розуму бентежно чарівниця зводить.
А очі набувають сонячного блиску,
І ось вона велична зовсім близько-близько.
Пірнають в г

Микола Соболь
2024.04.18 08:26
Циклопу треба жертва, voila,
і він знайшов її в центрі Европи,
нема потвори гірше москаля,
не люди, а трикляті азіопи.
У світі всі стурбовано мовчать.
Не можна, кажуть, монстра турбувати.
Коли вода затопить Арарат,
то хай потопить й полчища сохатих

Леся Горова
2024.04.18 08:16
Не ласкає нас море життєве лазурними хвилями.
Не втішають його буруни, у вітрах неприкаяні.
Ми - дві чайки утомлені, низько літаємо й квилимо.
І чи крила піднімуть у завтра, напевно не знаємо.

Ми з тобою - дві чайки. І берег в такій невідомості.
З-

Віктор Кучерук
2024.04.18 05:58
Ширяє ластівка над мною
І так щебече угорі,
Що довго мовчки я не встояв
У співом збудженім дворі.
Почав підспівувати пташці –
І звеселіли небеса, –
І у конвалієвій чашці
Заграла перлами роса.

Іван Потьомкін
2024.04.17 21:42
У густому лісі, на дубі крислатім,
Знайшли собі хату
Орлиця та кішка, та свиня кирпата.
Орлиця вподобала собі верховіття,
Кішка полюбила над усе на світі
Просторе дупло. А свиня кирпата
Внизу оселилась: жолудів багато.
Жили тихо й мирно. Кожен сам

Ігор Деркач
2024.04.17 14:19
А це не раша почала війну
та і Європа, нібито, не винна,
що не одну
годує звірину
і поїть її кров’ю України.

***
А нами управляють не каліки,

Микола Дудар
2024.04.17 09:42
Основне завдання курсу —
Бути кращим в черзі знань…
І не бути сліпим буслом
Поміж зібраних питань…
Раптом хтось візьме і бовкне
Щось про славу, про медаль…
Якщо він… ще й осінь жовкне —
Стелить паморозь печаль…
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Ілахім Поет
2024.04.15

Степанчукк Юлія
2024.04.15

Степан Коломиєць
2024.04.15

Дирижабль Піратський
2024.04.12

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Ігор Мартинюк
2024.03.28

Вадим Водичка
2024.03.26






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Сергій Жадан (1974) / Вірші / історія культури початку століття, 2003

 Внутрішній колір очей




Найвища оцінка Чорнява Жінка 6 Майстер-клас / Майстер-клас
Найнижча оцінка Ярослав Нечуйвітер 5.25 Майстер-клас / Майстер-клас

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2009-10-15 22:17:44
Переглядів сторінки твору 45746
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.325 / 5.55  (4.985 / 5.46)
* Рейтинг "Майстерень" 5.280 / 5.55  (4.966 / 5.48)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.817
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2013.01.28 21:33
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-15 22:29:42 ]
От у мене питання до Олександра Христенка як до народного поета і гласа багатомільонного українського народу: невже Вам і тут нічого не зрозуміло? Нічого не торкнуло? невже це просто купа незрозумілих образів без рими?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 15:40:46 ]
Вітаю, Чорнявко!
Тільки зараз помітив Ваше запитання, бо, як Ви певно здогадались - я не фанат Жадана.
Спробую зробити не солодкоголосий коментар:)
1. Згоден з Майстерень редакцією, що цей текст - скоріш прозовий.
Мене він не вразив ні своїм сюжетом, ні майстерністю слова. Чого варті лише повтори слів у сусідніх рядка:
"яка в НЕЇ прозора настільки, що під
НЕЮ видно водорості і пісок"
"Потрібно довго ГОВОРИТИ,
вишептуючи і ПРОГОВОРЮЮЧИ".
Безліч "тому, що", "що це", "якби" і т.п. - не додають лаконічності тексту.
Ключовими видались рядки:
"слід іноді стулити повіки, щоби побачити
з якого боку сновидіння ти знаходишся".
Цей текст нагадує послідовність образів, що виникаювь в уяві, коли людина засинає. Ці образи виникаюсь з підсвідомості, іноді нелогічно перетікаючи з одного в інший, як неконтрольований плин думок. Це щось схоже на медитацію.
Багатство метафор підчеркує креативність твору. Але твір досить беземоційний, схематичний і близький читачу, який сприйме його символіку, розшифрує його, як ребус. На щастя такі чітачі є!
То ж я за них радий:)
Однак, сумніваюсь, що хоч колись, такий стиль віршування набуде масової популярності, особливо серед жінок, (схильних, у своїй більшості) до чуттєвого сприйняття, а не до символізму).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Нова (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 16:13:59 ]
Пане Христенко, Жадан - не Вєрка Сердючка, тому вряд чи прагне т.зв. "масової популярності".
Ваш "аналіз" не коментуватиму.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 16:37:26 ]
"Це щось схоже на медитацію." - а Ви, Олександре, спробуйте самі написати щось схоже на медитацію. Або верлібр. Один.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 17:07:30 ]
Любо!
Я міг би натужитись і написати щось подібне.
Але навіщо?
У Жадана це непогано виходить.
Його читають, цінують - ну і чудово!
Молодець!(без іронії)
А в мене свій стиль і свій читач.
То нехай Жадан залишається Жаданом, а Христенко - Христенком.
Мирне співіснування:)
Думаю, це - правильно!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Леді Ней (Л.П./Л.П.) [ 2009-10-15 22:40:13 ]
Поезія Жадана - відзеркалення часу. І в цьому самому часі вона буде набирати ще більшої ваги і змісту.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-15 22:51:08 ]
Особисто мене таке не вражає. Пустота, як на мене... Ні про що...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-15 22:59:44 ]
Пам"ятаєте, Володю, що сказав народний поет Олександр Христенко? Він сказав так: "Читач також вибирає не гірше, а краще з того, що може сприйняти." Іншими словами, кожен читач розуміє те, на що здатен. Втім, спасибі велике, що Ви не говорите від імені всього народу.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2009-10-16 00:56:45 ]
Любцю,
Можна було би частково погодитись з тобою.
Але ти піднесла палку з двома кінцями і невідомо як вона вистрілить.
Тут або читач не здатен зрозуміти, або писач не здатен написати так, щоби це зачіпало за серце.
Але можливо цей вірш не про це, а просто бавлянка, як на мене свідома-загально-зрозуміла бавлянка
образами. Ці образи, як на мене, цікаві, але не вражаючі - отакі собі відв`язані від повітря метелики,
контрим - просто невагомо. Вся справа у смаку - підлива дуже смачна, риба - недоварена по-суті (ІМХО).
У нього є правда деякі речі, які мені по-душі.
Я також вдячний Нікусі, за скурпульозне афішування даного автора на ПМі.
Принаймі є уява за що профі отримують гонорари.
Від-Жадано,
ЛЮ :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-16 01:10:39 ]
Ні, Юрчику, думаю, ця палка таки з одним кінцем (sorry:)
Погодься, що автор все ж таки пише в першу чергу для себе і про себе - не в плані розпорядку денного, а в плані сприйняття ним, автором, світу. А вже потім дає це прочитати читачу. І тут вже читач - або розуміє, пропускає через себе і сприймає, або не розуміє, не пропускає через себе і не сприймає. Усьо дуже просто :) Не може один автор писати так, щоб подобатись усьому багатомільйонному народові з його різними смаками й різнополюсними уподобаннями.
Тут мова про інше - про критерій. Як у Маяка: Шо такоє хорошо і шо такоє пльохо :) А далі - воно може тобі не подобатися, бо в тебе не такі смаки, припустимо, але ти об"єктивно визнаєш: так, це не бла-бла. Тому критерій - це і є наріжний камінь.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2009-10-16 15:45:15 ]
Коли палка має один кінець - то це промінь (скажімо від сонця), себто рух односторонній - випромінюючий.
А ось коли існує взаємно-зіштовхуюча дія - то це відрізок, а палка відноситься саме до категорії відрізків.
Думаю, що забагато говорильні про ніщо (ІМХО). Піду краще Фростіка почитаю. Принаймі тут у нікого не виникає
суперечливих думок. :)
П.Си
Погоджуюсь з редакцією - саме ця композиція більше схожа на прозу. Подам ідею Зеньови написати
шось за мотивами Ж.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 15:48:32 ]
Вітаю, Чорнявко!
У кожної людини своє світосприйняття.
Якщо автор хоче, щоб його вірно зрозуміли, він має говорити на мові, доступній читачу.
А якщо він хоче бути оригінальним, загадковим, неповторним - нема потреби напружуватись: пише, що в голову приходить.
Фани - оцінять, навіть, якщо не зрозуміють.
А решта - самі винні.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Нова (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 16:08:39 ]
Дико вибачаюся за втручання, пане Христенко. За Вашою думкою, головне - намагатися бути доступним для читача, а бути "оригінальним, загадковим, неповторним" - другорядне, та ба навіть недолік?

Окрім того, для того, щоб бути тим самим "оригінальним, загадковим, неповторним" не треба напружуватися, а щоб бути доступним - треба? Поясніть, будьте добрі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ні Но (Л.П./Л.П.) [ 2009-10-20 16:16:25 ]
Олександре! не поспішайте перекладати усю відповідальність на котрусь із сторін. те, що читач не може зрозуміти текст - проблема виключно читача. те, що автор не може написати доступно - проблема виключно автора.
бути читачем не легше, ніж бути автором. цьому теж треба вчитись, Олександре.
НН


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 16:34:01 ]
Олександре, на Вашу тезу "Якщо автор хоче, щоб його вірно зрозуміли, він має говорити на мові, доступній читачу." можу зауважити, що в кожного автора є свій читач. Весь український народ (і навіть всі жінки, доярки, селяне і робітники, за яких Ви так щиро переживаєте) не є читачем. Бо це безособистісно.А читач - це завжди особистості, це окремі люди, які читають художні твори.
І мене дивує не те, що Вам особисто і ще багатьом не подобається Жадан (або Ви його не розумієте), а те, з якою однозначністю і безапеляційністю Ви та інші намагаєтесь довести, що раз Жадан - не ваш автор, значить, він поганий, нецікавий і т. п.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 16:45:56 ]
Шановна Вандо!
Аж ніяк не хотів сказати, що бути "оригінальним, загадковим, неповторним" - другорядне, та ба навіть недолік".
Просто на цій сторінці ми продовжуємо дискусію з Чорнявою Жінкою, що до народної поезія і елітарної.
Народний поет, у моєму розумінні, це, в певному сенсі, вчитель, який несе читачу свої знання, почуття, думки.Його завдання розповісти читачу про "теорію Енштейна" так, щоб він зрозумів.
Елітарний поет нагадує мені науковця, який робить свої відкриття, не турбуючись, чи стануть вони доступними для широких мас. У нього своє завдання.
Я не протиставляю елітарних поетів і народних, а просто розділяю їх.
Потрібні, як одні, так і інші.
Вони просто доповнюють одні других.
А бути хорошим вчителем, як на мене, аж ніяк не простіше. ніж бути гарним вченим.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 16:58:11 ]
Чорнявко!
Перепрошую!
Жодного поганого слова ні про Жадана, ні про інших авторів, які пишуть у цьому стилі, я не говорив.
Навіть у думках - не мав.
Я поважаю альтернативну думку, і Вашу в тому числі.
Ще раз повторюсь: щиро радий за Жадана і за його шанувальників, бо тут автор знайшов читача.
А ось доля простих "жінок, доярк, селян і робітників" мене турбує, тому що в них дефіцит авторів. А саме Вони складають більшість нашселення країни. Саме по них можно оцінити культурний рівень народу. А у Еліти - все О.К.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 17:08:47 ]
Олександре, судячи з Ваших слів "саме по них можно оцінити культурний рівень народу", можна зробити висновок, що наш народ заслужив Вєрку Сердючку, бо в неї "шалена масова популярність" :( А мені здається, що "масова популярність" не є ознакою віднесення одних чи інших творів до поезії (прози, драми, культури взагалі). "Розкрутити" можна будь-кого, але що з того?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Нова (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 17:11:22 ]
Я, пане Христенко, поняття "народний" ототожнюю лише з фольклором.
Справді раніше існували поняття - елітарна (як ви сказали) культура, а на противагу їй - масова (популярна) культура. Друга - зрозуміла і близька широким масам, перша - зрозуміла і близька вузькому колу.
Зараз ці культури, на жаль чи на щастя, взаєморозчинилися. Як на мене, є просто якісні твори (культури і мистецтва) і неякісні.

Якщо Вас послухати, "народною" є, наприклад Вєрка Сєрдючка - бо вона говорить зрозумілою для всіх мовою. А людина "хаває", бо кожне слово їй зрозуміле, і щире, і викликає емоції! Браво!
Ви згідні з тим, що людина завжди залишалася на рівні такої "культури" з таким "вчителем"? І ніколи не дійшла наприклад до розуміння опери? Це і є "надзавдання"?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-20 17:13:33 ]
А "продовжуючи дискусію щодо народної поезія і елітарної", думаю, що і так звана "народна" поезія має бути гарною, а не примітивною. І я, і Ви, Сашо, безумовно, знаєте чимало прикладів чудової народної творчості. Вони й справді майстерні - і за ідеєю, і за виконанням. Ось з цього наша дискусія й розпочалася: з неадекватних реакцій на досить посередні твори :(


1   2   3   4   5   Переглянути все