ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Віктор Кучерук
2024.04.24 05:21
Стали іншими забави,
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.

Артур Курдіновський
2024.04.23 23:40
Фарбує квітень зеленню паркани
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.

Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана

Іван Потьомкін
2024.04.23 22:56
Не вирубать і не спалить моє коріння.
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу

Олена Побийголод
2024.04.23 20:00
Із І.В.Царьова (1955-2013)

Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.

А потрясіння беріз пісенних!

Світлана Пирогова
2024.04.23 09:40
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує поміж нас,
Хоч зазирають в душі ще зловісні дії,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Єднання сила здійснюює все ж мрію.
І попри труднощі в воєнний час,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує б

Володимир Каразуб
2024.04.23 09:17
І слова, наче, хвилі, хвилі,
Гойдаються, хвилі, мов коми,
І скільки, любові, за ними,
І скільки, іще, невідомих.
І скільки, безмовних, схлипів,
У цьому, голодному, морі,
І лякає, не те, що квилить,
А те, що, не може, промовити.

Ілахім Поет
2024.04.23 07:19
Хтось скаже, що банально вию вовком.
Для мене це є блюзом самоти.
На перехресті не простоїш довго.
А на узбіччя тяжко відійти.
Я підкотив би Принцем, наче в казці.
Та побут твій спаплюжити боюсь.
Хтось скаже – меланхолія якась це.
А як на мене, рад

Віктор Кучерук
2024.04.23 04:48
Віддаляється вчорашнє
І послаблюється шум
Од учинків безшабашних,
І від плину мрійних дум.
Тільки згадки пам'ять мучать
Повсякчасно й без пуття
Про, на жаль, скороминуче
Богом дане раз життя.

Хельґі Йогансен
2024.04.22 21:05
Закривавлена, знищена, спалена
Вже не вперше й не вдруге весна.
Вона — звістка, якої чекаємо,
Але досі до нас не дійшла.

У молитвах, прокльонах "оспівана",
Хоч нема її в тому вини.
Почуттями брудними, незрілими

Іван Потьомкін
2024.04.22 10:25
Не блудним сином їхав в Україну
Із того краю, що не чужий тепер мені.
До друзів поспішав, щоб встигнути обняти,
До кладовищ, щоб до могил припасти...
...Вдивлявсь- не пізнавав знайомі видноколи,
Хоч начебто й не полишав я їх ніколи,
Та ось зненацьк

Олександр Сушко
2024.04.22 08:52
Ви чули як чмихають їжаки? Ні? Дивно. Спробуйте увечері натерти пусту собачу тарілку під порогом шматочком тушкованого м’яса. Як сяде сонце – вдягніть щось балахонисте з каптуром та сядьте в кущах на ослінчику. Гарантую: на густий запах тушонки їжак

Леся Горова
2024.04.22 08:32
Верба розплела свої коси за вітром
Під ними у брижах виблискує став,
Скотилися з берега запахи літа ...
Втікаючи геть очерет захитав

Сполоханий крижень. У сірої чаплі
Сьогодні в болоті скрипучий вокал,
А сонце розсипалось плесом по краплі,

Ілахім Поет
2024.04.22 07:03
З гори, з Сіону видно все і скрізь! Дивись, запам’ятовуй, Єшаягу! Як паросток башанський нині зріс, яку він приписав собі звитягу.

- Я бачу – в наступ знову йде Арам; і смертю Манасія та Єфрем нам загрожують. Їм кістка в горлі – Храм! Хизуються – баг

Козак Дума
2024.04.22 07:01
Словами не відтворюються ноти,
а ключ скрипковий – музи реверанс.
Приємно спілкуватися на дотик,
коли у тиші слово – дисонанс.


Віктор Кучерук
2024.04.22 05:47
Клекоче, булькає вода,
І піниться, мов юшка, –
Мигоче блякло, як слюда,
Повніюча калюжка.
Навколо неї, як вужі,
Снують струмки глибокі,
Бо для калюжі не чужі
Оці брудні потоки.

Артур Курдіновський
2024.04.21 22:16
МАГІСТРАЛ

Бездонна ніч своєю глибиною
Створила непохитний нотний стан.
А сивий сніг спостерігав за мною:
Чи впораюсь я з болем свіжих ран?

Мелодія, пригнічена журбою
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12

Тарас Ніхто
2020.01.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олександр Сушко (1969) / Публіцистика

 Обережно! Московський патріархат!
Російська православна церква, виникнувши через півтисячоліття після утвердження християнства на Русі сьогодні висуває монопольні претензії на її історичну спадщину. Інакшого ставлення щодо українців від Росії годі чекати. Сьогодні Москва виступає проти Єдиної Помісної Української Православної Церкви.
Поділ християн на католиків і православних був спричинений поділом християнської церкви на римо-католицьку і православну. Розкол оформлювався протягом трьохсот років, розпочавшись полемікою на теми іконоборства у 8 ст., і завершився остаточним розривом на грунті теологічної доктрини 1054р. В результаті католицька церква на Заході поступово централізується під незалежною владою середньовічного папства, а православна продовжує виконувати роль одного з „департаментів” Візантійської імперії. Хрещення Русі князем Володимиром мало, перш за все, політичне значення. Київ отримав можливість швидко розвивати свою зовнішню торгівлю і поширювати свій культурний вплив нас сусідів.
Московські ж князі після татаро-монгольської навали вистрибнули з пітьми історії з неосяжним територіальним голодом. А щоб не виглядати звичайними грабіжниками, приховали його за набожність. Вже 1299 року домоглися переїзду київського митрополита до Володимира-на-Клязьмі, а 1325-го – до Москви. Монастирі, засновані в глухих лісових нетрях, ставали осередками торговельної і територіальної експансії.
Після зруйнування Константинополя в 1453 році Москва почала наголошувати на своїй особливій ролі оборонця православ’я. Християнському люду нав’язується думка, нібито московське православ’я чистіше і краще за грецьке, бо не схилилося до неправедної унії (Флорентійська унія 1438р.). Князя Василія другого ієромонах Симеон Суздалець порівняв із Володимиром Святославичем й імператором Костянтином – символами християнства на Русі.
Перед Москвою послала потреба в церковному суверенітеті. Московщина стала б тоді єдиною незалежною православною державою. Тому, ув’язнивши власного митрополита Ісидора, який теж підписав унію, вона пішла на неприхований конфлікт із константинопольським Патріархом. Вже 1459 року спеціальний собор у Москві самостійно затверджує автокефалію своєї церкви. Без урахування того, що на нього не прибули ні сам митрополит Ісидор, ні найвпливовіші єпископи, що теж підтримували флорентійську унію.
На відміну митрополитів Київських, яких призначали Константинопольські Патріархи, митрополита Московського тепер обирають єпископи. Тобто – самозванно. Московський піп очолює церковну організацію, що вже не визнає над собою жодного зверхника. Така ситуація суперечила візантійській традиції невіддільності церкви від держави. Та й власного імператора ще не було.
Незабаром його "народили". Вже 1492 року митрополит Зосима після „Изложения пасхалий” додав коротенький історичний підсумок: Костянтин заснував Новий Рим, святий Володимир охрестив Русь, а тепер Іван третій має стати „...новим імператором Костянтином нового Константинополя - Москви. Це була перша опосередкована згадка про родовід, який відтоді доточуватиме до себе Москва.
Митрополит Київський, з огляду на це, мав усі підстави чинити опір сепаратистській лінії, що ділила словянське православ’я і неминуче вела до утворення відокремленої Російської православної церкви. Це неймовірно дратувало московських попів.
А що ж Московія? Відкинувши геть християнську заповідь „не вкради”, московська митрополія з задоволення приймає дарунок від кримського Хана – розграбоване ним майно Софії Київської та Лаври, не думаючи його повернути справжнім власникам. Широко розрекламований сьогодні акт передачі шістьох (найбільш пошкоджених) фресок Михайлівського золотоверхого монастиря, підірваного комуністами в 30-ті роки, мав символізувати добрі наміри останніх. Жаль, що московські попи забули повернути ще 312 вкрадених фресок.
Незабаром учений чернець Єлеазарського монастиря, чия спритність у прославлянні царя принесла йому ігуменство, на найвищому церковному рівні обстоював цілковиту покору всіх! Християн цареві і тотальну опозицію латинській церкві. Він остаточно сформулював подальшу ідеологію російської церкви і держави, що не залишала місця для компромісу. Таким чином християнський універсалізм Візантії зазнав диких перекручень, обернувшись московським націоналізмом.
1686 року Київську Митрополію приєднують до Московської Патріархії. За наших часів вдалося звільнитися від опіки самозванців. Сподіваюся, що назавжди. А ви?
підготував за матеріалами "Історії Європи" Нормана Дейвіса, "Досліджень історії" Арнольда Тойнбі та "Історії Руської Православної церкви" Олександр Сушко




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2009-11-01 15:43:51
Переглядів сторінки твору 1245
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 0 / --  (4.907 / 5.39)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.194 / 5.73)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.747
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2024.04.23 09:48
Автор у цю хвилину відсутній