Автори /
Ігор Калинець (1939)
Інфо
* Народний рейтинг | 4.694 / 5.38 |
* Рейтинг "Майстерень": | 4.472 / 5.2 |
* Творчий вибір автора: | Майстер-клас |
* Статус від Майстерень: | R1 |
* Коефіцієнт прозорості: | 0.751 |
Переглядів сторінки автора: | 127844 |
Дата реєстрації: | 2006-02-18 11:32:16 |
Звідки: | ЛЬВІВ |
Група: | Користувач |
Номінація: | Ш.Пр1992 |
Від редактора: | Лауреат премії Тараса Шевченка 1992р |
Е-mail: | << Для контакту з автором зареєструйтеся >> |
Автор востаннє на сайті | 2010.10.25 13:16 |
Автор у цю хвилину | відсутній |
Про автора
Народився 9.07.1939 р. у Ходорові.
1956 р закінчив Ходорівську середню школу, вступив до Львівського університету ім. І. Франка. Закінчив 1961 р. Тоді ж одружився з Іриною Стасів. Працював у Львівському обласному архіві аж до арешту в серпні 1972 року. Шість років таборів суворого режиму на Уралі та три роки заслання в Читинській області за антирадянську агітацію і пропаганду.
Премії:
ім. І. Франка (Чикаго, 1977 р);
ім. В. Стуса (1991 р);
Національна премія ім. Т.Шевченка (1991 р);
Міжнародна премія родини Антоничів (1997 р);
Міжнародна поетична премія "Кальвір-и-Квір" (Франція, 2003 р).
В останнє десятиліття пише і видає книжки для дітей.
Ігор Калинець, письменник, лауреат премій Тараса Шевченка 1992р, Василя Стуса, Івана Франка, колишній
політв'язень.
____________________
І́гор Калине́ць. Поет і прозаїк, один із чільних представників т. зв. «пізньошістдесятницької» генерації і дисидентсько-самвидавного руху в Україні. Живе і працює у Львові. Автор сімнадцяти поетичних збірок, написаних у період між серединою шістдесятих та 1981 роком. Поетичну творчість Калинець, за пропозицією самого автора, прийнято хронологічно поділяти на дві головні частини: дев'ять книжок, написаних перед ув'язненням у 1972 р. (з них офіційно в УРСР опубліковано було лише першу — «Вогонь Купала», 1966, решта функціонувала у самвидавному обігу) і вісім — написаних під час ув'язнення та на виселенні (до 1991 р. функціонували тільки у самвидаві). Згідно з цим поділом і було підготовлено та випущено два томи поезій Калинця — «Пробуджена муза» (Варшава, 1991) та «Невольнича муза» (Балтимор — Торонто, 1991). 1991 р. збірку вибраних поезій «Тринадцять алогій» видано було також в Україні. Один із найтонших дослідників поезії Калинця Данило Гусар Струк у передмові до «Невольничої музи» виокремлює «три головні течії» в його поезії: «оспівування культури, любовно-еротичне прагнення та суспільний протест». Висока культура поетичного мислення й мовлення, любов до текстових стилізацій, надзвичайна формальна винахідливість притаманні Калинцю упродовж усього його творчого розвитку, а такі риси як ерудиція, іронічність, шляхетність у поводженні зі словообразом роблять цю поезію без перебільшення видатним явищем. Саме з появою в укр. літ. процесі Калинця почалися дискусії про необароко. Українське бароко і справді можна розглядати як одне із джерел Калинцевих інспірацій, іншим таким джерелом є, безперечно, творчість Б.-І. Антонича. Ще одна вельми цікава особливість: поет ніколи не писав окремих віршів, його метод полягав у творенні циклів, які своєю чергою переростали у книжки (свідчення «структуралістського» бачення світу). Творчість Калинця суттєво вплинула на багатьох укр. поетів пізніших поколінь, виявившись дуже суголосною найновішим поетичним пошукам. Після повернення з ув'язнення та виселення 1981 р. Калинець, за його словами, цілком замовкає як поет (завершене явище) і стає «імпресаріо колишнього Ігоря Калинця». Тим часом пише і публікує казки для дітей (напр., «Дурні казки», 1998), готує перевидання власних поезій. 1994 р. журнал «Сучасність» опублікував його повість «Молімось зорям дальнім», написану ще 1972 р. під час перебування у слідчому ізоляторі львівської в'язниці. Проте поза всякими сумнівами Калинець був і залишається передовсім поетом, творцем вельми індивідуального, легко впізнаваного (за всієї стилістичної різноманітності) і в той же час напрочуд цілісного світу.
Андрухович Юрій
_____________________________________
Творчість анонсується редакцією "Поетичних Майстерень".
Автор, при бажанні, може отримати ключики для перебування в зручний для нього час.
1956 р закінчив Ходорівську середню школу, вступив до Львівського університету ім. І. Франка. Закінчив 1961 р. Тоді ж одружився з Іриною Стасів. Працював у Львівському обласному архіві аж до арешту в серпні 1972 року. Шість років таборів суворого режиму на Уралі та три роки заслання в Читинській області за антирадянську агітацію і пропаганду.
Премії:
ім. І. Франка (Чикаго, 1977 р);
ім. В. Стуса (1991 р);
Національна премія ім. Т.Шевченка (1991 р);
Міжнародна премія родини Антоничів (1997 р);
Міжнародна поетична премія "Кальвір-и-Квір" (Франція, 2003 р).
В останнє десятиліття пише і видає книжки для дітей.
Ігор Калинець, письменник, лауреат премій Тараса Шевченка 1992р, Василя Стуса, Івана Франка, колишній
політв'язень.
____________________
І́гор Калине́ць. Поет і прозаїк, один із чільних представників т. зв. «пізньошістдесятницької» генерації і дисидентсько-самвидавного руху в Україні. Живе і працює у Львові. Автор сімнадцяти поетичних збірок, написаних у період між серединою шістдесятих та 1981 роком. Поетичну творчість Калинець, за пропозицією самого автора, прийнято хронологічно поділяти на дві головні частини: дев'ять книжок, написаних перед ув'язненням у 1972 р. (з них офіційно в УРСР опубліковано було лише першу — «Вогонь Купала», 1966, решта функціонувала у самвидавному обігу) і вісім — написаних під час ув'язнення та на виселенні (до 1991 р. функціонували тільки у самвидаві). Згідно з цим поділом і було підготовлено та випущено два томи поезій Калинця — «Пробуджена муза» (Варшава, 1991) та «Невольнича муза» (Балтимор — Торонто, 1991). 1991 р. збірку вибраних поезій «Тринадцять алогій» видано було також в Україні. Один із найтонших дослідників поезії Калинця Данило Гусар Струк у передмові до «Невольничої музи» виокремлює «три головні течії» в його поезії: «оспівування культури, любовно-еротичне прагнення та суспільний протест». Висока культура поетичного мислення й мовлення, любов до текстових стилізацій, надзвичайна формальна винахідливість притаманні Калинцю упродовж усього його творчого розвитку, а такі риси як ерудиція, іронічність, шляхетність у поводженні зі словообразом роблять цю поезію без перебільшення видатним явищем. Саме з появою в укр. літ. процесі Калинця почалися дискусії про необароко. Українське бароко і справді можна розглядати як одне із джерел Калинцевих інспірацій, іншим таким джерелом є, безперечно, творчість Б.-І. Антонича. Ще одна вельми цікава особливість: поет ніколи не писав окремих віршів, його метод полягав у творенні циклів, які своєю чергою переростали у книжки (свідчення «структуралістського» бачення світу). Творчість Калинця суттєво вплинула на багатьох укр. поетів пізніших поколінь, виявившись дуже суголосною найновішим поетичним пошукам. Після повернення з ув'язнення та виселення 1981 р. Калинець, за його словами, цілком замовкає як поет (завершене явище) і стає «імпресаріо колишнього Ігоря Калинця». Тим часом пише і публікує казки для дітей (напр., «Дурні казки», 1998), готує перевидання власних поезій. 1994 р. журнал «Сучасність» опублікував його повість «Молімось зорям дальнім», написану ще 1972 р. під час перебування у слідчому ізоляторі львівської в'язниці. Проте поза всякими сумнівами Калинець був і залишається передовсім поетом, творцем вельми індивідуального, легко впізнаваного (за всієї стилістичної різноманітності) і в той же час напрочуд цілісного світу.
Андрухович Юрій
_____________________________________
Творчість анонсується редакцією "Поетичних Майстерень".
Автор, при бажанні, може отримати ключики для перебування в зручний для нього час.
Найновіший твір