Логін   Пароль
 
  Зареєструватися?  
  Забули пароль?  
Олександр Дяченко (1955 - 2020)

Отримані вами коментарі| Залишені коментарі| Інші коментарі

Коментатор Олександр Дяченко, [ 2010-02-03 21:19:21 ],
на сторінці твору     "Нове надходження"   Дяченко Олександр

Коментатор Олександр Дяченко, [ 2010-02-03 21:32:46 ],
на сторінці твору     "Нове надходження"   Дяченко Олександр


کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با پرواز
کبوتر – це голуб. Читається як «кабутар».
با – разом, з.
باز – яструб, сокіл. Читається як «боз».
Також це слово означає «програвати», «знову», «відкритий».
Існує таке прислів’я – نان و پیاز پیشانی باز
Це я відволікусь на «боз» і супутню інформацію.
Нон-у-пійоз пішоні боз. Це означає, що «хліб з цибулею – і чоло відкрите». Тобто, ти не маєш причин хвилюватися.
پیشانی – чоло. Читається як «пішоні».
پیاز – цибуля, نان – хліб. Читається як «пійоз» і «нон» відповідно.
Повертаємось до прислів’я, з якого все почалось.

کند – «конд». Це хитре слово. Інфінитив, який звучить як «кон», каже про інше. Закопувати, загрібати. Але існує ще одне значення – «злітати над землею». http://translate.google.com.ua/translate?hl=ru&langpair=en|ru&u=http://www.turquoisepeacock.site90.net/archiveapril2009.htm
Я цікавлюсь кількома словниками.
همجنس – перекладав я його з англійської.
هم – «хам». Це взаємний займенник, за допомогою якого утворюються нові слова, які означають єдність чогось з чим.
جنس – природа, натура, різновид. Читається як «дженс».
Існує і ціле слово – «хамдженс». Звук літери «х» майже нечутний – він нагадує видих. Ось воно -
همجنس – однорідний.
با پرواز – «парвоз». Читається так. Означає політ.
Як тільки пригадаю прислів’я з цим іменником, то запропоную його для ознайомлення. Свого часу я жив неподалік від аеродрому, то про польоти я розмовляв майже кожного дня. І воно було мудрим, як і всі східні. Дивно визнавати, але з анекдотами на Сході складно. Іронія я, але на першому місці стоїть мудрість, а не насмішка.
Або я не чув усієї мудрості чи анекдотів. Три роки служби навіть серед місцевого населення – а все одно дуже мало. Хотілось улетіти звідти – і як найшвидше. Але то інша тема.
Творчих успіхів, нових творів.
А питання по тексту всі знімуться. Аби тільки відповіді задовольняли :))))
Коментатор Олександр Дяченко, [ 2010-02-04 23:02:05 ],
на сторінці твору     "Нове надходження"   Дяченко Олександр


محک داند که زر چیست
Ма(х)акк донад ке зар чіст.
Спробний камінь знає, яким золото є.
(محک ) Літера «х» читається досить м’яко, але відчутно. Махк.
Це слово означає «спробний камінь». Я не антиквар і не ювелір, але здогадуюсь, що об нього труть вироби з коштовних металів – і останні залишають специфічний і притаманний їм слід.
(داند ) – донад. Означає дієслово «знати» у формі теперішнього часу другої особи. Якби я писав би про себе, що я щось знаю, то я сказав би «мідонам». Тобто, «я знаю». Існує прислів’я, яким нерідко відповідають люди, які живуть у тих місцях, де три роки жив-служив я. «Ходо мідонад», - відповідають ті на питання. І це означає - «Бог знає». Тобто, не конкретна людина, а бог.
خدا – ось так пишеться це слово, що означає «бог». Звук «х» твердий, а звук «о» не чіткий, а більш схожий на «а». А прислів’я виглядає наступним чином:
خدا میداند
Та і ми нерідко відповідаємо, коли не маємо відповіді, не хочемо відповідати або не можемо.
«А бог його знає».
Але ми відволіклись від основної теми.
Про (که ), що звучить як «ке», мною писалось вже не один раз.
«Зар» (زر) означає золото.
«Чіст» (چیست)означає «що є». Слово складається з двох слів: چه та است
Можна сказати і «чі аст» - і вас зрозуміють, але це виглядатиме по-школярському. Приблизно так, як мовні звороти у англійській мові “I am going too” “I would like to”, якщо їх казати так, як написано, а не так, як вони звучать зазвичай – «Гонна» та «Вонна». Особисто в мені це викликає внутрішній супротив, але його бажано подолати.
Ось ми розібрали ще одне прислів’я, а попутно – і невеличку фразу, яку нерідко можна почути від людей-жителів Середнього Сходу.
Творчих успіхів, гарного настрою.
Коментатор Олександр Дяченко, [ 2010-02-05 09:17:23 ],
на сторінці твору     "Нове надходження"   Дяченко Олександр

Не знаю. Так само і не знаю, наскільки питання кохання чорнобрових з москалями може може бути також тотожним. Чи наскільки піший кінному не товариш або ситий голодному.
Я свідомо перекладаю з точністю до слова, щоб ми самі розбирались у більш високих матеріях суфізму.
Та і висловлювання, цитовані і перекладені мною, є авторськими, а народна мудрість є в деякій мірі анонімною. Виходячи з цього, про тотожність можна говорити, але дуже обережно. Бо можемо надибати на переспіви та вільні домисли, в яких теж є мудрі зерна істин.
Наприклад, ще в ті часи, коли військових в Києві було більше, ніж зараз, коменданські патрулі, до складу яких входили, наприклад, загальновійськовики, намагались затримувати зв'язківців або авіаторів. Будь-кого, а в останню чергу - загальновійськовиків. А авіатори - моряків, а останні - артилеристів. І пішло-поїхало... Дякую за питання. Воно потребує ретельного дослідження. Суфізм - це не просто слова і думки вголос. Того, що на поверхні, менше, ніж того, що приховано автором. Тому я з певною часткою іронії ставлюсь до усіляких переспівів, наприклад, рубої. Я пробую, звертаючись до того часу, мислити його категоріями. А поки не навчився, то перекладаю і "в лоба", і розмірковуючи. Це я про, в основному, про рубої, до яких повернусь днями.
Творчих Вам успіхів, гарного настрою.
1   2   3   4   5   6   ...   14