Логін   Пароль
 
  Зареєструватися?  
  Забули пароль?  
Пилип Лавров (1993)



Огляди ⁄ Переглянути все відразу

  •   стазис
    так дивно – переглядаючи ваші документи, вас, яких вже немає,
    висвітлюю в голові сітку міста,
  •   Ми з тобою приречені бути в квітні
    Ми з тобою приречені бути в квітні,
    Свої руки зігрівати в його водоймах,
  •   домішай мене в своє вино з порічок
    домішай мене в своє вино з порічок
    і як знати можливо - стане смачніше
  •   Добровільно лягаєш під жовтня жорна
    Добровільно лягаєш під жовтня жорна
    і виходиш листком з гостролезим краєм.
  •   Road movie ч.1
    Грієш руки від світла неонового мотельного,
    щоб віддати його тій, що спить там сама в кімнаті,
  •   Кіт на Лікарській вулиці
    Коту на Лікарській вулиці,
    Посеред справжнього медичного кварталу,
  •   іноді здається, як от зараз
    іноді здається, як от зараз, після розмов з тобою,
    що залишилось зовсім трохи до моменту, коли я,
  •   Донестися до тебе словом
    Донестися до тебе словом,
    Уявленням і відлунням.
  •   Сумська ніч
    ніч розмовляє з вимкненим світлофором.
    ніч ця належить вивіскам для нікого.
  •   Місто Примар
    я поїхав до тебе ранком квітневої середи
    і подолав, певно, не менше, ніж півшляху,
  •   Маяк
    Переведи у море думки і рухи.
    Хай розчиниться все, що застрягло боком.
  •   сонце в скронях
    сонце в скронях
    на мозку пательнях
  •   ключ в щілині звучить
    ключ в щілині звучить, і мій ключ - це частина хору,
    що співає весну, і Сізіф вже штовхає вгору
  •   Тіло осені
    осені крізь тремку поверхневість вічності
    Просіває в кишені мені пересохлі свої леткі присмаки.
  •   Мовби склавши країну цю, схід до заходу
    мовби склавши країну цю, схід до заходу,
    її склавши по лінії блиску дзеркала,

  • Огляди

    1. стазис
      так дивно – переглядаючи ваші документи, вас, яких вже немає,
      висвітлюю в голові сітку міста,
      уявляю дещо, а то і зовсім спорожнілі тепер комірки
      в брежнєвках, сталінках etc.
      ось ця – в будиночку на квартал вище від мого,
      а ця – на відстані п’яти хвилин від мого робочого місця,
      навіть знаю, як виглядає будинок.
      записую вас в останній реєстр, передаю паперу.
      добре бачу, як тепле світло ваших кімнат
      стає кольору моєї чорної гелевої ручки.

      згадується дитинство: стоячи на балконі,
      спостерігаєш за теплими жовтими
      прямокутничками вікон (зір ще хороший)
      в будинках свого двору,
      бачиш, як хтось варить каву, спілкується,
      хтось дивиться телевізор –
      можливо, той самий «Кенан і Кел»,
      що ввімкнений на кінескопному телеку в залі позаду тебе.
      до слова - в небі літають ластівки, повітря смачне як ніколи.
      бабуся готує вечерю. безнадійно далекі речі.

      зараз же – бачу, як з кімнат,
      клацаючи вимикачем, йдуть назавжди.
      і починають тьмянішати шибки,
      в’янути рослини на підвіконнях,
      вкриватись пилом старі портрети.
      бачу, як швидко прямі кути, звиклі
      до тих, хто торкався їх десятиліттями,
      призвичаюються до нових мешканців.
      бачу це все в окулярах, через товсті скельця,
      які іноді випадають з оправи.

      і часто, запустивши руку в груди,
      знаходжу там холодну і вологу істоту,
      яка боїться втратити тих, хто поруч.

      і часом подих перебивається відчуттям
      втрати моменту, коли можна було
      призупинити біг часу.



      Коментарі (2)
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    2. Ми з тобою приречені бути в квітні
      Ми з тобою приречені бути в квітні,
      Свої руки зігрівати в його водоймах,
      В них знаходити всі затонулі відповіді
      На питання, поставлені напередодні.

      Вечорами зникати на розі вулиць,
      Легко вмовивши їх в один бік дивитись.
      І в точках зіткнення явищ, що там відбулись,
      Залишати фігури з квіткових китиць.

      В лісі темному бути години поспіль,
      Щоб виходити з нього новими вранці,
      Там зібравши для двох наших мікрокосмів
      Повні кошики ягідних ренесансів.

      Не вдаватись до вивчення траєкторій,
      Геть до всього, що має підтекст бінарний.
      Та в плейлистах залишити на повторенні
      Ланцюг вибухів, склеєних календарно.

      Гарне місто, напрочуд своє, первинне.
      Не шкодує всім збігів, добра і справджень.
      В ньому ти шлях свій креслиш із гір лавиною
      Й моє темне бездашшя вкриваєш справжнім.

      І я справжнім лишаюсь всуціль відтоді,
      Консервований в радості заповітній.
      Й трохи більше світил тепер денно сходить
      Там, на гострому розі тебе і квітня.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    3. домішай мене в своє вино з порічок
      домішай мене в своє вино з порічок
      і як знати можливо - стане смачніше
      домішай мене в своє вино з порічок
      ну а я тобою насичу вірші

      і загояться тобі тріщинки у стакані
      я нових намагатимусь не додати
      у вині з порічок солодкім вині кохання
      двоє нас - винуватих.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    4. Добровільно лягаєш під жовтня жорна
      Добровільно лягаєш під жовтня жорна
      і виходиш листком з гостролезим краєм.
      Ще листок, а не аркуш холодно-чорним
      по осінньому писаних людських правил.
      Не тяжієш до шелесту ніби, радше –
      нарізати на стрічки полотна вітру
      між щасливим дитинством,
      між сміхом пращурів
      і сучасності схиленою орбітою.
      Де зростала черешня – слід лап в цементі.
      Де було бозна-що, тепер три черешні.
      У трикутнику чутне старих імен тут
      відлуння опліч з твоїми роками першими.
      Твоїми винними гронами. Кісточками
      які лишили від себе тепло у крові
      твоїй, не ставши ні порохом, ані каменем –
      тільки теплом, що зберігати тобі, листкові.
      А напрям поділу вітру на пасма флюгер
      новий означує, спритно і перетруджено.
      Й задля спочинку він часом звертатись любить
      у бік, де влітку – невдовзі – цвістимуть ружі.
      І дві ялини де, неба міцні опори,
      вкрутивши стовбури в його далекі плеса,
      тебе заледь не щоденно по новій створюють
      листком між глиць своїх жовтим і гостролезим.
      Аби ти викроїв те, задля чого зрослий,
      іще до того, як стрінеш свого секатора.
      Спливає жовтень, мов щойно підбитий костур.
      Димить охоплена вітром осіння ватра.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    5. Road movie ч.1
      Грієш руки від світла неонового мотельного,
      щоб віддати його тій, що спить там сама в кімнаті,
      поки вийшов надвір ти, щоб по крихті його зібрати...
      Світляків запускаєш під її снами вкриту стелю.

      Їй спокійно в дорозі, ти дороги всі пишеш з нею.
      Ти лягаєш, твоє тіло повторює її тіло.
      За цей час, що ви разом, ваша ватра стає неподільною.
      Як вона, ти стаєш трохи вересневий.

      Вона світ твій тримає, наче ковдру вночі, в долоні.
      Тому знаєш напевно, що поганого з ним не станеться.
      Ледь посмикуються вві сні її шляхомолочні пальці,
      коли теплих торкаються вогників кольорових.

      Хтось сигналить назовні. Звуки стукають в твою спину
      з гучним наміром тишу жінки вплутати у неспокій.
      Непроникність тебе береже її сон глибокий.
      Вона виспиться й вранці тільки прокинеться.

      Завтра буде дорога, хвойний ліс і намет з водоймою.
      Завтра буде рюкзак в знаних мітках, значках і ґудзиках.
      Щось велике із необіцяного проростає вже і пробуджується.
      Щось щасливе з вам уготованого.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    6. Кіт на Лікарській вулиці
      Коту на Лікарській вулиці,
      Посеред справжнього медичного кварталу,
      Пофігу на ваші страждання, хвороби й турботи,
      На відсутність часу у всіх і кожного,
      На дядька з опуклим черевом,
      Який щодня сидить на шматку бетону
      біля автобусної зупинки"Новий світ"
      І не рухається.
      Ніби той Меч у Камені.
      Коту пофігу на статусні перегони
      Прилікарняних автомобілей та їхніх власників.
      І на стару санітарочку,
      Донька якої хвора на лімфому.

      Коту це все не важливо - він полює на ящірку.
      Зосереджено і безмовно - хижак у хащах.
      Кожен рух його - справжній мистецький витвір.
      Задивилася ящірка - й в лапах притьмом.

      Ми з ним чимось всередині точно схожі:
      Кіт і той, що спинився тут, перехожий.
      Тільки я тут всередині, а він ззовні -
      В цій невиспаній прилікарняній зоні.

      Люблю саме цей шмат її території,
      Дарований рослинам, деревам, стежкам.
      Котам. Ящіркам.
      Вільний натомість від будівель і людей.
      Людей, які складаються з радості і страждання,
      І майже ніколи - із свободи.
      Майже.
      Інакша справа кіт.
      Свобода, оточена соковитим шаром інстинкту.
      І кіт цей сьогодні обертає Землю.
      А я зупиняюсь біля нього саме тому,
      Що він на мить уповільнює її рух,
      Прицілюючись собою в ящірку.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    7. іноді здається, як от зараз
      іноді здається, як от зараз, після розмов з тобою,
      що залишилось зовсім трохи до моменту, коли я,
      щойно навчений жити - нормально жити,
      у згоді з собою, у напрямку щастя, і мого, і твого
      (бо вони у нас дуже схожі, якщо не ідентичні),
      без жодних обмежень з боку несприятливого,
      зашореного розуму,
      піду єдино вірною дорогою.
      ну бо ж вона справді єдина,
      якщо вірна.

      а на цій дорозі уже
      проб'юсь до цього щастя через дебрі і дикий треш,
      пропливу через будь-який debris між темних зогнилих веж,
      і коли найгірші можливі розлади зазнаватимуть
      нападів страху, тривоги, присмертного відчаю та істерики,
      я плистиму завзято й радісно, і діставатимусь
      найдовшого і, водночас, найсолодшого свого берега.

      що ступивши на нього, можна і не обертатись.
      бо це наче новий рівень, і поштовх вгору, вперед, до кращого
      наданий мені уже тепер за дефолтом. бо все найгірше лишилось позаду.
      все несвято, що завжди зі мною, більше не зі мною, а розчинилось
      натомість у тій вічній ріці, що лишилась зайвою маленькою течією
      за моєю спиною, і з'єднує там якісь сумнівні й незмінно крихкі А і В.

      а на цій землі нашій новій починається будівництво.
      і я саджаю своє дерево. і я кладу цеглини, намастивши їх істинами,
      і притискаю їх одна до одної, як тільки спроможний, міцно.
      маю ранок без смаку гіркої втоми, про вечір попередній
      найкращий спомин.
      і тебе, усміхнену, бо ж ми тут постійно створюємо, будуємо,
      плануємо, проектуємо і втілюємо врешті-решт все те,
      що словники наші подібні влучно охрестили домом.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    8. Донестися до тебе словом
      Донестися до тебе словом,
      Уявленням і відлунням.
      Залишити химерне тіло
      На землі, що горить вугіллям.
      Прориватись, як вовк з облоги,
      В серценосну далекість грудьми,
      Й там плекати з бурштину звільнену
      Наших єдність найглибших кіл.

      Перевести твою тривожність
      У старенький незлий гербарій.
      Поховати під палітуркою
      Книги, старшої нас обох.
      І запалити хрустально схожі
      Виднокола, закриті хмарами,
      За які ледве чутним гуркотом
      Нас в дорогу покликав Бог.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    9. Сумська ніч
      ніч розмовляє з вимкненим світлофором.
      ніч ця належить вивіскам для нікого.
      ловить машину метелик , позбувшись сорому,
      робить роботу, щоб втримати в ґрунті корінь.

      туркмени, купуючи ампули з тестостероном,
      стоять у віконечка цілодобового фармастору.
      ніхто їх вночі від злих демонів не боронить,
      ніхто не бажає вберегти від сумних історій.

      летить полотном войовничий зухвалий гонщик,
      творець соку ночі і своїх епітафій - згодом.
      він бачить важливим гостріше відчути конче
      цю ніч, що належить бездумності і пригодам.

      смішливі дівчатка, а ближче - ну точно відьми
      йдуть в темні задвірки Сумської, купують ширку
      і шукають під небом кордони свої незвідані
      в цю ніч, що належить падінню й болючим вирокам.

      але ніч відходить.
      і шануючи звичай, під ранок іде курити
      з відділення банку неголений охоронець.
      цигаркою мирить із ранком життєві ритми,
      і ніч припиняє крутити колеса спритно,
      щоб дню врешті-решт уступити тернову свою корону.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    1. Місто Примар
      я поїхав до тебе ранком квітневої середи
      і подолав, певно, не менше, ніж півшляху,
      коли раптом двигун захрипів і, зробивши останній вдих,
      не залишив мені інших варіантів, ніж на прогулянку.

      на попутні не пощастило, і я дістався найближчого міста сам.
      ледве ноги туди дотягнув і відразу заліз в готель.
      у вестибюлі помітив старого в лахміттях, і він сказав,
      що дарма я прийшов сюди,
      бо це Місто не любить своїх гостей.

      так-сяк ніч перебув, відвертаючись від думок,
      і на ранок був дещо розбитий, та мав іти.
      кожну з вулиць у цей день геть заклеїв ядучий смог -
      так це Місто уперше постало моїм противником.

      потім я по-пластунськи намацував шлях назад,
      виглядав у імлі невиразні дороговкази,
      бо дороги були вже не тими, дико плутались, мов лоза,
      й мали безліч сліпих гілок,
      ніби врізаних гострим пазуром.

      пройшов день. за ним два. я людей зустрічав, радів,
      позаяк це були по нещастю брати і сестри.
      але швидко валився на землю від безнадії,
      бо це клієнти були психлікарні, тюрми і церкви.

      врешті трапилось так, що тебе зустрів в передмісті,
      перше, що я відчув - дикий страх за близьку людину.
      а ти, щойно підбіг, обернулась на пил і плісняву,
      а я не мав тут нікого, хто б розбудив мене.

      мене виховав батько, як військові усі, жорсткий,
      і кожне слово його у нас вдома звучало, як імператив,
      тому я зустрічав усі труднощі, стиснувши кулаки.
      але тепер всередині у мене щораз усе більш тремтить.

      бо пройшли місяці, а я виходу не знайшов.
      я до хрипів кричу в мертві слухавки, потім - пишу листи.
      більш на світі за все я хочу, щоб скінчилось це кляте шоу,
      і той, хто весь час тримає мене за горло, щоб відпустив.

      розумієш, мені здається, що
      в мене вже замість голосу - тріск поміх
      і заіржавіла арматура замість кісток.
      я живим був і робив, що хотів, а ще більше - міг,
      а тепер я хто?

      може, вмер, може, втрапив у сумне кіно
      і мої сходинки в небо прилипли до підошов,
      та все ж кожного ранку (мабуть, ранку) я починаю знову
      з пащі Міста цього вибиратися непрожованим.

      я забув усі числа і збиваюсь з рахунку днів,
      тільки залишки волі живі, і удара я ще тримаю.
      через пустки всі, урвища й мертвий весняний сніг
      я покину цю безвість, сіре Місто моїх Примар.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    2. Маяк
      Переведи у море думки і рухи.
      Хай розчиниться все, що застрягло боком.
      Вночі світить маяк і уважно слухає,
      І вдивляється в нас своїм гострим оком.
      І веде по стежках до стежок оновлених,
      І виштовхує різко із передмови
      Прямо в море, де грім із небес розломлених
      Рефлексує - відблискує безумовним
      Своїм світлом, що з моря в думки і рухи
      Тече й каже мені, що немає кращого,
      Ніж тобі в хвилі світла цього у руки
      Вільно впасти, і щоби ти чисто бачила.
      Чисто-вільно; маяк посипає помилки
      Білим ніжним піском, блиск його кристалів,
      Їхній шепіт до ніг робить так, щоб повніла
      Думка далі йти, іти далі, далі! -
      До питань добирати моїх твою відповідь,
      Емпірично шукати за місцем місце,
      Де я свідок всього, а моїми свідками
      Де є скрізь - ти, маяк і пігулка місяця.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    3. сонце в скронях
      сонце в скронях
      на мозку пательнях
      смажиться думка
      збережи її
      запиши

      перестане пекти тоді
      вільно вельми
      на секунду
      тобі стане
      жити

      а насправді туга
      за ненаписаним
      це майже весь
      що зостався
      час

      і плодиться напруга
      із неба висне
      на гілках
      твого лісу
      власного

      та чи є це важливим
      де хто ти як ти
      категорії
      змісти
      шляхи
      синці?

      коли
      так і не так
      і це сонце в мізках
      тобі служать
      і світ
      в руці...

      7.01.17.



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    4. ключ в щілині звучить
      ключ в щілині звучить, і мій ключ - це частина хору,
      що співає весну, і Сізіф вже штовхає вгору
      своє сонце незмінне, що котитиметься в обійми
      незабаром до нас, аби стати нарешті вільним.

      і каштанова думка соковитим дощем по шкірі
      супроводжує в сельву, де по спокою й нашій вірі
      орієнтується час, розпростершись континентально
      без найменших обмежень з гудків вокзальних.

      і встромляється слово через хмари до майбутніх
      нас, що сонце ховають в мережі буднів,
      де паради планет хором пісню ведуть свою, і де з ними
      ключі наші звучать і відштовхують співом зими.

      2016



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    5. Тіло осені
      Тіло
      осені крізь тремку поверхневість вічності
      Просіває в кишені мені пересохлі свої леткі присмаки.
      Я крокую мостом понад здертою з мапи річкою.
      Мостом, спертим на схудлі рамена присмерку.

      Тіло осені відпускає від себе молодість.
      На очах неохоче старіє з подальшим задумом
      Все ж пом´якшити перехід до імперії сну і холоду
      Словом вогнищ хрустких і дитячих вечірніх забавок.

      Я питаю в дерев, чи можливо не зашкарубнути.
      Чи можливо льодів уникати, в води запитую.
      А поряд коліям шиї тихо крутить завчасним груднем.
      І дрижать мої колії, страхом льодів розхитані.

      Ранки радять триматися якнайдалі, осторонь,
      Вглибині від поверхонь, від випадків і навмисного.
      І трухлявіють швидко разом з першим осіннім костуром.
      Тож лишається тілу два. Два тривкі блискавичні приступи.

      Всі три падають. Змій лягає у коло замкнене.
      Стара тіло заховує під його шкірянисті покриви
      І лишає східні землі нагріватися під уламками
      Щойно зрощеного зимовими грудьми
      спокою.

      2016



      Прокоментувати
      Народний рейтинг: -- | Рейтинг "Майстерень": --

    6. Мовби склавши країну цю, схід до заходу
      мовби склавши країну цю, схід до заходу,
      її склавши по лінії блиску дзеркала,
      йду по лінії в місто старого захвату,
      де в порту моряків зустрічають церквою.

      те минуле, що склалось річними колами,
      тут знайомлю з тонких наших днів ділянками.
      і, задіявши свій механізм знеболення,
      мармур часу цього вивільняє янголів.

      потирають зап'ястки нарешті звільнені.
      й, позбуваючись наслідків дружби з тінями,
      нам наносять на шкіру серпанок спільного
      наітоншими вістрями - співпадіннями.

      підповзає теж цівка морського холоду
      під ключиці погрітись. і запікається,
      мов почувши присутність невипадкового,
      що живе випадково у нас між пальцями.

      так складається світ цей, планетно - змішаний,
      в архітекторів битви з великим простором.
      і щоб в паузах нас веселити й тішити,
      скрізь тут, бач, ходять ангели дітьми-гостями.

      а по правді – щоб склеювати нерізкості.
      дощ і море з хвилинами тривко зрощувати.
      й, набавляючи тебе і мене містом цим,
      географії позбавляти нас, по-хорошому.

      2016



      Коментарі (3)
      Народний рейтинг: 4.5 | Рейтинг "Майстерень": 4.5