ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.04.27
10:19
Для чого ти дивишся на сонце у якому не має тепла,
Небо затягнулося хмарами і тисне посеред квітня.
А сонце на ньому безлике, розмите і невиразне,
І тепер воно заражає тебе своїм безкровним промінням.
За ним приходять дощі. І місяць пізнім вечором обг
Небо затягнулося хмарами і тисне посеред квітня.
А сонце на ньому безлике, розмите і невиразне,
І тепер воно заражає тебе своїм безкровним промінням.
За ним приходять дощі. І місяць пізнім вечором обг
2024.04.27
09:25
Понівечена хата край села,
Одарки уже п’ятий рік нема,
поза городом ніжиться Сула
і кицька доживає вік сама.
Але ж було, іще не каркне крук,
зоря не освітила небосхил,
а кітка ніжно тулиться до рук
і до ґаздині муркотить щосил.
Одарки уже п’ятий рік нема,
поза городом ніжиться Сула
і кицька доживає вік сама.
Але ж було, іще не каркне крук,
зоря не освітила небосхил,
а кітка ніжно тулиться до рук
і до ґаздині муркотить щосил.
2024.04.27
08:53
Ти гарніша за Венеру.
Я далеко не Юпітер.
Мій маршрут до твого серця не збагне і ЦРУ.
Ти шляхетна є в манерах.
Ти небесна є в орбітах.
Та любов – знаменник спільний. Побажаєш – я помру.
Ти коктейль: напалм з тротилом.
Я смакую по ковточку.
Я далеко не Юпітер.
Мій маршрут до твого серця не збагне і ЦРУ.
Ти шляхетна є в манерах.
Ти небесна є в орбітах.
Та любов – знаменник спільний. Побажаєш – я помру.
Ти коктейль: напалм з тротилом.
Я смакую по ковточку.
2024.04.27
08:49
Над містом вітер дзвін церковний носить,
Горять в руках свічки, тремтять зірки.
Холодний ранок опускає роси,
Як сльози,
В чисті трави під паски.
Христос Воскрес! І день новИй видніє.
Цілуєм Твій Животворящий Хрест,
Горять в руках свічки, тремтять зірки.
Холодний ранок опускає роси,
Як сльози,
В чисті трави під паски.
Христос Воскрес! І день новИй видніє.
Цілуєм Твій Животворящий Хрест,
2024.04.27
05:54
Щоб не показувати дірку
На мапі правнукам колись, –
Пора кацапам під копірку
По межах нинішніх пройтись.
Бо, крім московії, невдовзі
Нащадки ханської орди
Уже ніде узріть не зможуть
Нещадних пращурів сліди.
На мапі правнукам колись, –
Пора кацапам під копірку
По межах нинішніх пройтись.
Бо, крім московії, невдовзі
Нащадки ханської орди
Уже ніде узріть не зможуть
Нещадних пращурів сліди.
2024.04.27
05:19
Шлях спасіння тільки через церкву.
Ти не православний? Все, капут!
Принеси у Божий храм вареньку
і тобі на небі скажуть: «Good».
Влазить у «Porsche» владика храму,
поруч бабця черствий хлібчик ссе.
Люди добрі, це хіба не драма?
Ті жирують, ці живут
Ти не православний? Все, капут!
Принеси у Божий храм вареньку
і тобі на небі скажуть: «Good».
Влазить у «Porsche» владика храму,
поруч бабця черствий хлібчик ссе.
Люди добрі, це хіба не драма?
Ті жирують, ці живут
2024.04.26
23:36
Ірод Антипа (подумки):
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але
2024.04.26
14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.
Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.
Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,
2024.04.26
08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.
Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.
Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,
2024.04.26
08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.
Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.
Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.
2024.04.26
07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.
У тишу ненадійну, нестійку.
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.
У тишу ненадійну, нестійку.
2024.04.26
05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.
2024.04.25
19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’
2024.04.25
17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.
2024.04.25
11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.
2024.04.25
09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…
Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…
Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
2023.11.15
2023.10.26
2023.07.27
2023.07.15
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Пушкар Іринка (1989) /
Проза
ти пішла...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ти пішла...
Вона писала непогані вірші, так погоджуюся, в неї було трохи таланту.
Вона з надією та юнацьким максималізмом дивилася в майбутнє. Чекала яскравих барв та відчуттів. Захоплювалась новим та цікавим, не вкладалась ні в які рамки та формати.
Вона не уходила, вона просто розчинялась.
Любила ввечері сидіти на підвіконні і спостерігати за вечірнім містом, за неформатним небом.
Хто знає чим вона взагалі жила?
І за які гроші?
Батьків вона не бачила давно, бо вони були обмежувачами свободи. А це і вирізняло її з-поміж сірого натовпу запилених мегаполісних ‹обывателей›. Свобода – це було її натхнення. Без неї вона не могла існувати. Я не знаю, чи були у неї друзі.
Я не знаю її історій кохання. У мене була звичка за нею спостерігати. Я завжди бачила її ввечері на зупинці. Ми обидвоє мовчки палили свої сигаретні палички та чекали останнього трамваю. Потім у ‹погребному› освітленні вагона, вона ‹близоруко щурилась› читаючи свої книжки. А я стояла, втикнувши навушники плеєра. Мені завжди хотілось підійти до неї та заговорити. Але кожен раз усі обрані теми здавались беззмістовно тупими. І я мовчки продовжувала спостерігати. Потім вона виходила на своїй зупинці, заклавши пальцем книгу, і я проводжала її очима, доки вона не танула у розверзнутій пащі неонового проспекту.
Її волосся було заплетене на маленькі кіски. Один і той самий ‹необъятный› рюкзак та незмінні кеди. Було схоже що дівчина протестувала проти усіх рамок та форматів цього шкідливого світу.
Я намагалась збагнути зміст дитячих контрольних, а вона просто жила і не забивала голову дрібницями. Я переживала через кожну проблему, а вона просто милувалась слайдами життя.
Я виходила на своїй зупинці і чекала наступного вечора. Іноді мені здавалось, що я її напросто витворила у своїй уяві. Добровільно…
Але вона знов з’являлась. Не форматна і змістовна до краю. Знаю, що у неї була улюблена викладачка журналістики, яка згодом вийшла заміж та переїхала до всіхпритульного Києва.
Після цього у неї була вселенська печаль і вона на тиждень закосила свій універ.
Я, доросла тьотя, заздрила цій маленькій шкідниці, якій була до одного місця громадська думка…
До чого я зараз згадала її сидячи на перерві спекотного червня, я й сама не усвідомлювала.
Чому вона в мене асоціювалась із жовтнем?
Я часом видумувала їй різні пригоди, і мені подобалось подумки з нею розмовляти.
Якщо б дорослі мої коллєги мої дізнались що така доросла тьотя страдає на подібну хєрню, то раз і назавжди ‹предали› б мене всенародній анафемі.
Та раптово мені почало всьо ставати пофіг, може це моя не форматна подруга/дівчина/дитина стала тому причиною.
Я щочетверга ходила до манікюрниці та щораз думала: навіщо мені все це?
Я з ностальгійним сумом згадувала студентські роки. Ми всі колись були такими божевільними оптимістами.
Раптом я побачила її серед метрівського казано стомлених облич. Вона геть незалежно (виділити) йшла зі своїм рюкзаком, кедами та в потертій джинсовій спідниці. Вона просто кидалась у очі своєю інакшістю.
Я тримала у руці телефон, який надривався докучливим теньканням. Люди обертались, щоб подивитись на божевільну дорослу тьотю. А мовчки зайшла у сусідні двері, хоча мені було зовсім у інший бік.
Вона сперлась на протилежні двері, видобула (по-іншому і не скажеш) із рюкзака чорний плеєр і почувала себе досить вільно. Так вільно і незалежно, ніби була у себе вдома, а всі її просто не цікавили за однієї простої причина – їх не існувало.
Мені було соромно – і на наступній зупинці я вийшла. Боячись налякати її, бо доросла тьотя маніяк теж доволі оригінально…
Якби я обернулась, то побачила б що вона сумно посміхається мені услід.
Я побачила її аж у наступному місяці. Певно настала запарна пора життя – сесія, бо вічні талмуди віршів та прози змінились на конспекти та затьопані ксерокопії. Побачивши мене, вона всміхнулась.
Цілком адекватна, я б втекла на її місці.
Заговорили ми через тиждень, за якусь дрібницю. Мені її було трохи «по-дорослому» жаль, бо вона була якась змучена. Але вся була наповнена якимсь ніби світлом. Вона запропонувала пройтись пішки, а я дивилась на річкову воду, і бачила там русалок, зовсім як у дитинстві. Проторохкотів наш останній трамвай. Я знала, що вдома отримаю вигрьобів, та й це не лякало…
Потім «ей налево, мне направо»…
Якось я попросила погортати її зошит. Вірші та оповіді. Я запропонувала їй їх видрукувати на комп’ютері, а вона з вдячністю погодилась, і запросила у гості.
Стиль мінімалізму явно пролітає, не затримуючись на сльози та нервовий цигарковий дим.
Матрац у кутку, шафа для одягу, старий музичний центр. На кухні лише стіл, плита і мийка. Диски розкидані по усіх усюдах, фарби, на стінах малюнки та вовки.
Малювала вона теж досить непогано.
Розказала, що був у неї навіть власний гурт та виросли, і роз’їхались. «просто в один момент зрозуміли, що ніхто нікому не потрібен» - сумно підвела підсумок.
Потім її відрахували ї універу, батьки приїхали та «прикрили» потік кисню, а заодно і вільне самоплинне життя.
І ось тільки вчора в новинах я дізналась, що вона працювала на будівництві і тяжко пила (не можу навіть слово інше написати, пиячила напр.,).
Так, пройшло п’ять років. Вона змінилася. Лице червоне й опухле. Очі погаслі. 24 роки і погаслі очі! У моєї 76-літньої бабусі вони й досі сяючі!
Де її коси? Зачіска як дешева шуба…
Вона навіть слів не змогла вимовляти – суцільні гудки, перекривають матюччя.
Товста та потворна алкоголічка, яка з «П’яних очей» зарізала свою ?«однострійницю». Це ж неможливо…
І коли її вели у залізних браслетах, вона так пронизливо глянула в камеру, нібито адресувала мені якесь закодоване послання, чи то вона просила вибачення за свою малодухість та зруйноване життя…
Я ходила у відчаї, та просто у нутрі моєму все вирувало та скавулило пораненим вовком.
За тиждень до судового процесу вона повісилась. Я принесла їй улюблені польові квіти.
І задумалась про те, що навіть імені її не знаю…
Вона з надією та юнацьким максималізмом дивилася в майбутнє. Чекала яскравих барв та відчуттів. Захоплювалась новим та цікавим, не вкладалась ні в які рамки та формати.
Вона не уходила, вона просто розчинялась.
Любила ввечері сидіти на підвіконні і спостерігати за вечірнім містом, за неформатним небом.
Хто знає чим вона взагалі жила?
І за які гроші?
Батьків вона не бачила давно, бо вони були обмежувачами свободи. А це і вирізняло її з-поміж сірого натовпу запилених мегаполісних ‹обывателей›. Свобода – це було її натхнення. Без неї вона не могла існувати. Я не знаю, чи були у неї друзі.
Я не знаю її історій кохання. У мене була звичка за нею спостерігати. Я завжди бачила її ввечері на зупинці. Ми обидвоє мовчки палили свої сигаретні палички та чекали останнього трамваю. Потім у ‹погребному› освітленні вагона, вона ‹близоруко щурилась› читаючи свої книжки. А я стояла, втикнувши навушники плеєра. Мені завжди хотілось підійти до неї та заговорити. Але кожен раз усі обрані теми здавались беззмістовно тупими. І я мовчки продовжувала спостерігати. Потім вона виходила на своїй зупинці, заклавши пальцем книгу, і я проводжала її очима, доки вона не танула у розверзнутій пащі неонового проспекту.
Її волосся було заплетене на маленькі кіски. Один і той самий ‹необъятный› рюкзак та незмінні кеди. Було схоже що дівчина протестувала проти усіх рамок та форматів цього шкідливого світу.
Я намагалась збагнути зміст дитячих контрольних, а вона просто жила і не забивала голову дрібницями. Я переживала через кожну проблему, а вона просто милувалась слайдами життя.
Я виходила на своїй зупинці і чекала наступного вечора. Іноді мені здавалось, що я її напросто витворила у своїй уяві. Добровільно…
Але вона знов з’являлась. Не форматна і змістовна до краю. Знаю, що у неї була улюблена викладачка журналістики, яка згодом вийшла заміж та переїхала до всіхпритульного Києва.
Після цього у неї була вселенська печаль і вона на тиждень закосила свій універ.
Я, доросла тьотя, заздрила цій маленькій шкідниці, якій була до одного місця громадська думка…
До чого я зараз згадала її сидячи на перерві спекотного червня, я й сама не усвідомлювала.
Чому вона в мене асоціювалась із жовтнем?
Я часом видумувала їй різні пригоди, і мені подобалось подумки з нею розмовляти.
Якщо б дорослі мої коллєги мої дізнались що така доросла тьотя страдає на подібну хєрню, то раз і назавжди ‹предали› б мене всенародній анафемі.
Та раптово мені почало всьо ставати пофіг, може це моя не форматна подруга/дівчина/дитина стала тому причиною.
Я щочетверга ходила до манікюрниці та щораз думала: навіщо мені все це?
Я з ностальгійним сумом згадувала студентські роки. Ми всі колись були такими божевільними оптимістами.
Раптом я побачила її серед метрівського казано стомлених облич. Вона геть незалежно (виділити) йшла зі своїм рюкзаком, кедами та в потертій джинсовій спідниці. Вона просто кидалась у очі своєю інакшістю.
Я тримала у руці телефон, який надривався докучливим теньканням. Люди обертались, щоб подивитись на божевільну дорослу тьотю. А мовчки зайшла у сусідні двері, хоча мені було зовсім у інший бік.
Вона сперлась на протилежні двері, видобула (по-іншому і не скажеш) із рюкзака чорний плеєр і почувала себе досить вільно. Так вільно і незалежно, ніби була у себе вдома, а всі її просто не цікавили за однієї простої причина – їх не існувало.
Мені було соромно – і на наступній зупинці я вийшла. Боячись налякати її, бо доросла тьотя маніяк теж доволі оригінально…
Якби я обернулась, то побачила б що вона сумно посміхається мені услід.
Я побачила її аж у наступному місяці. Певно настала запарна пора життя – сесія, бо вічні талмуди віршів та прози змінились на конспекти та затьопані ксерокопії. Побачивши мене, вона всміхнулась.
Цілком адекватна, я б втекла на її місці.
Заговорили ми через тиждень, за якусь дрібницю. Мені її було трохи «по-дорослому» жаль, бо вона була якась змучена. Але вся була наповнена якимсь ніби світлом. Вона запропонувала пройтись пішки, а я дивилась на річкову воду, і бачила там русалок, зовсім як у дитинстві. Проторохкотів наш останній трамвай. Я знала, що вдома отримаю вигрьобів, та й це не лякало…
Потім «ей налево, мне направо»…
Якось я попросила погортати її зошит. Вірші та оповіді. Я запропонувала їй їх видрукувати на комп’ютері, а вона з вдячністю погодилась, і запросила у гості.
Стиль мінімалізму явно пролітає, не затримуючись на сльози та нервовий цигарковий дим.
Матрац у кутку, шафа для одягу, старий музичний центр. На кухні лише стіл, плита і мийка. Диски розкидані по усіх усюдах, фарби, на стінах малюнки та вовки.
Малювала вона теж досить непогано.
Розказала, що був у неї навіть власний гурт та виросли, і роз’їхались. «просто в один момент зрозуміли, що ніхто нікому не потрібен» - сумно підвела підсумок.
Потім її відрахували ї універу, батьки приїхали та «прикрили» потік кисню, а заодно і вільне самоплинне життя.
І ось тільки вчора в новинах я дізналась, що вона працювала на будівництві і тяжко пила (не можу навіть слово інше написати, пиячила напр.,).
Так, пройшло п’ять років. Вона змінилася. Лице червоне й опухле. Очі погаслі. 24 роки і погаслі очі! У моєї 76-літньої бабусі вони й досі сяючі!
Де її коси? Зачіска як дешева шуба…
Вона навіть слів не змогла вимовляти – суцільні гудки, перекривають матюччя.
Товста та потворна алкоголічка, яка з «П’яних очей» зарізала свою ?«однострійницю». Це ж неможливо…
І коли її вели у залізних браслетах, вона так пронизливо глянула в камеру, нібито адресувала мені якесь закодоване послання, чи то вона просила вибачення за свою малодухість та зруйноване життя…
Я ходила у відчаї, та просто у нутрі моєму все вирувало та скавулило пораненим вовком.
За тиждень до судового процесу вона повісилась. Я принесла їй улюблені польові квіти.
І задумалась про те, що навіть імені її не знаю…
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію