ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Бойко
2024.05.08 00:19
Йому здавалося, що він сходить, як зоря над світом. Насправді він сходив з розуму. Пітьма для москаля – не просто звичне середовище, але й стан душі. Росія без України – недодержава з недоісторією. Що для українця відродження – то для москаля пог

Іван Потьомкін
2024.05.07 18:44
«Чи ти знаєш, чому я без остраху бавлюся з тобою?»- спитав якось хлопчик змійку. «Ані разу не спадало на думку». «А тому, що, як запевнив тато, із зубів твоїх висотали яд. Це, мабуть, після того, як чоловік із милосердя підібрав і поклав за пазуху напі

Юрій Гундарєв
2024.05.07 12:18
Микола Біленький. 53 роки. Львів‘янин. Професійний клоун.
У перші дні війни повернувся з Англії, де працював за контрактом, щоб добровольцем піти на фронт.
Після контузії залишається зі своїми побратимами, адже їм конче потрібне його сонячне мистецтво.

Олександр Сушко
2024.05.07 09:38
Зорані очі



Оригінал тексту автора

Зоряні очі
Справ щоденних й не так, щоб дуже,

Микола Соболь
2024.05.07 07:20
Впаде до ніг листок останній,
знесилений, мов листопад,
його нездійснене бажання –
не повернеш весни назад,
пожухлими створились луки,
густіші сутінки гаїв
і одинокий кавкіт крука,
де стихла пісня солов’їв.

Віктор Кучерук
2024.05.07 06:51
Розмежований війною,
Гомонить безладно світ, –
Постачати ще нам зброю,
Чи давати вже не слід?
Світ дарма гадає знову,
Зволікаючи, на жаль, –
Чи обмежиться лиш Львовом,
Чи до Праги пре москаль?

Артур Курдіновський
2024.05.07 01:36
Неначе все - так само, як раніше...
Але чомусь хапається рука
За порожнечу. Березнева тиша -
Багатообіцяюча така.

Здавалося б: чого мені чекати?
Викреслюючи урочисті дати
Пожовклого свого календаря,

Микола Соболь
2024.05.06 14:26
Мовчить триклятий сюзерен,
що полчища стоять на сході
та запевняє: «Не сьогодні
прийде до нас війни кузен».
Незвідані шляхи Господні.

Пора усім на шашлики.
Арей, напевно, щось та знає,

Юрій Гундарєв
2024.05.06 09:56
Справ щоденних й не так, щоб дуже,
йду на балкон за повітря ковтком -
раптом зірка срібною смужкою
з неба збігає, мов крихітний гном.

Чітко бажання встигаю замовити,
гномику пункти всі перелічую:
щоб повернулися воїни зморені

Світлана Пирогова
2024.05.06 09:25
Слова для пісні від імені чоловіка)

Несу в руках троянди білі
Тобі, красуне, в знак любові.
А ти мене чекаєш мила,
Нам сонце усміхнулось знову.

В очах твоїх я бачу щастя,

Віктор Кучерук
2024.05.06 06:23
Уже від ранку й дотемна
Я бачу й чую щосекунди,
Як вкрай уквітчана весна
Співає весело і лунко.
Уся земля, мов пишний сад,
Буяє зеленню і цвітом,
Хоч дим і гуркіт канонад
Іще засмучують півсвіту…

Артур Курдіновський
2024.05.06 02:08
Сказав їм Воїн: "Слава Україні!"
І не тремтіли голос та рука.
Свинособаку, підлу ту тварину,
Так налякало слово козака!

Це не пейзаж, де сонечко та хмарка -
Світанки темні в страченій імлі.
Упала недопалена цигарка

Ілахім Поет
2024.05.06 00:12
Не зважай. Так нерідко трапляється у житті. Силоміць не закохують. Ще не зумів ніхто це заперечити… Щастя – то казка на DVD. Там вино почуттів – тут у мене суцільний оцет. Не зважай. Хай лисиця-кохання мене гризе, як спартанця, чий образ пригадую все ч

Ігор Шоха
2024.05.05 20:48
Кому – весна, кому – війна,
кому – свята, кому – робота
не до крові, але до поту...
у мене – ода голосна,
а на душі найвища нота.
Не каюся... у самоті
я не сумую і не буду
у цьому повторяти Будду.

Меланія Дереза
2024.05.05 20:09
П'ять речень Як утворилася наша ватага і на чому трималася? - одним реченням сформулювати непросто. Скажу так: і звичайнісінький працівник рибного господарства, і пихатий податківець з братами, і я - досвідчений пройдисвіт - усі ми гарно проводили ч

Олександр Сушко
2024.05.05 18:39
Пасха Якщо хрестять немовля - це злочин. Хрещення вважається нелегітимним, оскільки людина не може сказати навіть слова проти. Якщо хрестять неповнолітню дитину - це злочин, оскільки дитина не розуміє куди її ведуть. І навіщо. Просто традиція така
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Юрій Андрухович (1960) / Публіцистика

 Ю.Андрухович. На виборах програли виборці
Андрій Кислов
Юрій Андрухович , як властиво українському літератору, глибоко переживає складні процеси громадського життя. З Weekly.ua він поділився своїми враженнями від президентських виборів, оцінюючи їх з точки зору художньої критики. Він співчуває невдасі Ющенку й прогнозує прихід "культурного кучмізму". Скептично ставиться до суспільної ролі великого капіталу. Застерігає від узаконювання двомовності та втручання держави в справи церкви. І при цьому при всьому він упевнений, що Україна ніколи не стане нудною країною.

Юрію Ігоровичу, як ви оцінюєте драматургію президентських виборів-2010? Що б ви змінили в сценарії?

Ю. А. Украй слабка драматургія - насамперед тому, що до краю передбачувана. Складається враження, що персонаж на ім'я виборець добровільно відмовився бути героєм і змирився із "роллю десятого плану". Він спочатку повірив у те, що в заключному акті неодмінно опиняться Янукович і Тимошенко, - і тому програв. Тобто фінальний акт уже не має значення - розв'язка настала значно раніше. Суть цієї розв'язки - програш в Україні громадянськості, громадянського суспільства. Будемо сподіватися, що все-таки не остаточний.

Чи були вдалими головні ролі цієї п'єси: Ющенко, Тимошенко, Янукович? Як зіграли актори?

Ю. А. Ющенко - безумовний невдаха. Головним чином тому, що він не сприймав цю п'єсу як п'єсу й не грав, а всерйоз намагався втілювати в життя деякі свої ідеї, які він - знов-таки, зовсім серйозно - вважає визначальними для країни і її майбутнього. Ющенко взагалі не гравець і не актор, йому потрібно було зупиняти спектакль і закривати цей провінційний театр. Що стосується пари фіналістів, то обидва зіграли на рівні власного електорату, на жаль, невибагливого. Обидва прагнули сподобатися своєму глядачеві - і сподобалися. В обох не додалося прихильників, скоріше навпаки - стало більше ненависників. Проривів у нову театральну якість не відбулося.

Чого не вистачало в образах дебютантів - політиків "нового покоління": Тігіпка, Яценюка, Гриценка, Богословської й інших?

Ю. А. Не вистачало саме "нового покоління". Тому що ніхто з них новим не є. Хіба що з великою натяжкою Яценюк. Однак під час кампанії він повівся як чистої води "старий". Мені стає смішно, коли я чую, що Тігіпко молодий політик. Це однаково що назвати мене молодим поетом.

Якими можуть бути наслідки поразки Віктора Ющенка для української культури? Що він встиг зробити за час президентства?

Ю. А. Це два різних питання. Відповім лише на перше, тому що на друге мені, що голосував за Ющенка 17 січня, відповідати не хочеться. У тому розумінні, що він міг зробити значно більше й краще. Однак повернемося до першого. Наслідки можуть бути, по-перше, негативними. Оскільки культурні пріоритети обох фіналістів досить близькі, тобто перебувають десь між Пугачовою й блатняком. Українською культурою ніхто з них особливо перейматися не стане. Це знову буде такий культурний кучмізм. По-друге, наслідки можуть бути позитивними - якщо українську культуру знову почнуть пресувати за допомогою всіляких цензурних комісій. Тоді вона підніметься на протесті проти приниження й несправедливості. Культура - це те, що створюється не "завдяки", а "всупереч".

Як ви, найпопулярніший на Заході український письменник, розцінюєте європейські шанси України?

Ю. А. Зараз - гірше, ніж у 2005 році, це зрозуміло. У цілому роки "при Ющенку" виявили одну річ, про яку в ЄС ніхто не говорить уголос. А саме: стосовно України там існують стійкі упередження. Першою реакцією ЄС на Україну є відкидання, небажання, негатив. Уточню: це підсвідомий рівень - того, де живуть фобії й кошмари. На свідомому рівні ЄС проголошує готовність до зближення й співробітництва. Однак для нас зближення не може бути метою, хіба що інструментом. А метою є цілковита інтеграція, або, як це метафорично визначає Ющенко, "повернення в Європу". Тому ми зобов'язані враховувати європейські упередження й долати їх своєю бездоганністю. Ми повинні стати зразково бездоганними! Це насамперед необхідно нам самим. А якими ми є насправді з нашими політиками і їх "лохторатом"? Яка там бездоганність - м'яко кажучи, ми дуже від неї далекі! Бездоганно гарними ми були на Майдані 2004-го. А зараз ми значно гірші, і розраховувати на прихильність європейців поки що не маємо права.

Що таке сучасна інтелігенція? Чи є в неї почуття відповідальності перед народом? Хто такі українські інтелектуали?

Ю. А. Я завжди скептично ставився до самого поняття "інтелігенція". Хто це, власне кажучи? Люди розумової праці? Освічені верстви? Все це якось архаїчно - включаючи поділ на "інтелігенцію" і "народ". Де проходить грань? Де він цей народ, до речі? Може, це просто "населення країни"? Наше суспільство вже давно вимагає якихось інших класифікацій, дехто, приміром, постійно згадує про "середній клас". Виходить, є й "несередні класи" - "вищий", "нижчий"? Втім, нехай на цю тему міркують соціологи. Можу висловитися лише щодо третього питання. Українські інтелектуали - це дуже нечисленні діячі української науки й культури, які, зберігши свою незалежність від будь-яких політичних структур, все-таки присутні в українському й міжнародному публічному просторі й здатні впливати на формування громадської думки. Повторюю, дуже нечисленні. Але вони є.

Якою може бути реакція на спроби узаконити двомовність? Якими можуть бути наслідки?

Ю. А. Найсумнішим наслідком буде те, що переважна більшість жителів сходу й півдня країни так і не вивчать українську мову. Вважаю, що від цього вони тільки програють, тобто обмежать свої можливості й тим самим себе збіднять. Ще одним наслідком може стати часткова ізоляція Західної України, можливо, і самоізоляція. У будь-якому разі, "узаконена двомовність" не буде сприяти об'єднанню, це точно. Я - за ту реальну двомовність, яку ми маємо зараз. Те, що українська мова має статус державної, а російська ні, дає змогу підтримувати мовну рівновагу.

Чи може Україна втратити незалежність? У якій формі й послідовності це може відбуватися?

Ю. А. Є тисяча й один варіант того, як ми можемо втратити незалежність, - і всі вони жахливо реальні. Але жоден з них не може бути реалізований доти, поки із цим не погодиться Захід, у першу чергу США і ЄС. Сподіваюся, вони ніколи із цим не погодяться.

Недавно ви брали участь в акції протесту проти діяльності Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі. Що таке у вашому розумінні "суспільна мораль"?

Ю. А. Чим більше я про це міркую, тим більше погоджуюся з колегами, котрі стверджують, що це якийсь бюрократичний виверт, поняття-симулякр, покликане легітимувати установу й діяльність згаданої вами комісії. Мораль відноситься не до юридичних, а до філософських категорій. Іншими словами, не можна віддавати під суд, або, більш м'яко виражаючись, на юридичну експертизу, таку тонку матерію - настільки мінливу й соціально обумовлену, що навколо неї тисячоріччями не вщухає філософська дискусія. А тут - будь ласка, цілий державний орган, який фінансується за рахунок наших податків, профукує за рік більше, ніж вся наша кінематографічна галузь, збирається вирішувати, що мені як письменнику дозволено, а що ні.

Чи підлягають регулюванню моральність, релігія й культура?

Ю. А. Тільки в тоталітарних системах. Ми ж начебто б проголосили себе не такими ще двадцять років тому.

Чи може Віктор Ющенко через якийсь час стати Героєм України, як Роман Шухевич і Степан Бандера? Як ви ставитеся до подібних національних символів?

Ю. А. Вважаю, що обидві ці фігури діяли в ситуації твердої екзистенційної необхідності своєї епохи. Це сини свого часу. Після пацифікацій на заході й Голодоморі на сході України поставало питання справді про виживання українства як такого. Якби вони не почали робити його винищуванню насильницький опір, незалежної України сьогодні б не існувало. Якщо ми вважаємо Україну і її незалежність безумовними цінностями, то повинні погодитися, що вони боролися саме за них. Інше питання - скоєні ними при цьому злочини. Про їх потрібно й пам'ятати, і говорити. Але хіба злочини, скоєні Червоною Армією під час тієї ж війни, ставлять під сумнів її вирішальну роль у перемозі над нацизмом? Так і злочини ОУН-УПА не можуть перекреслити й применшити її подвиги в боротьбі за нашу свободу й незалежність.

Президент Ющенко діяв, виходячи зі своїх переконань. Він намагався досліджувати й "поставити на місце" ті проблематичні вузли, які повинні були бути розв'язані ще починаючи з 1991 року. Тоді була набагато більше сприятлива ситуація, однак Кравчук цього не зробив, тому що був занадто хитрим. Ющенко не хитрив і не шукав популістських відмазок. Чи буде він за це визнаний гідним звання героя? На мій погляд, це несуттєво. Його роль у нашій історії ще буде визначатися.

У церкву, як і в культуру, вхід не заборонений нікому. Що повинна робити влада в церковній сфері?

Ю. А. Нічого. Відділення церкви від держави є фундаментальним європейським досягненням. А крім того, я дуже сподіваюся, що церква буде грати все меншу й меншу роль у житті нашого суспільства. І тому перестане бути цікавою для політиків. А то вони вже так несамовито хрестяться на телекамери, що пригадується "сумне Середньовіччя".

Незважаючи на пільги для книговидавців, українські літератори часто залишаються непочутими, перебуваючи у замкнутому інтелектуальному співтоваристві. Чи зміниться ситуація після виборів?

Ю. А. Найімовірніше, не зміниться. Але в житті завжди є місце для чуда. Можливо, уже завтра побачить світ український роман, який переверне свідомість усього суспільства. Це, звичайно, жарт, хоча й не без тіні надії.

Чи зацікавлений великий капітал у розвитку української культури?

Ю. А. Поки він зорієнтований на Росію - ні. Наш великий капітал - це такий собі хлопчак, котрий у всьому наслідує російського дядька. Зверніть увагу, наші олігархи несамостійні навіть у пошуку офшорів і гірськолижних курортів. Вони збираються на свої сходняки в тому ж Куршевелі, де завжди збираються росіяни. Ніякої незалежності, навіть гірськолижної! Що вже говорити про культуру?

Якою, на ваш погляд, повинна бути українська держава в ідеалі й у що вона трансформується реально?

Ю. А. В ідеалі це нормальна європейська держава, більше близька до Польщі, ніж до Росії, тобто не без слов'янської навіженки, але в цілому вже переступила через цивілізаційний розлам і опинилася у західній його стороні. Реально - те ж саме, але з більшою внутрішньою суперечністю, обумовленою потужним тяжінням до Росії. У будь-якому разі, Україна ніколи не стане нудною країною, де все стабільно й передбачувано.

Інтерв'ю взяв Андрій Кіслов для Weekly.ua
http://ukranews.com/uk/interview/2010/02/11/74

Контекст : Інтерв'ю для Weekly.ua


      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2010-02-13 22:55:52
Переглядів сторінки твору 20314
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.108 / 5.5  (4.860 / 5.45)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.821 / 5.41)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.793
Потреба в критиці толерантній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Соціально-громадська тематика
Довкола відомих персон
Еліта і псевдоеліта
Автор востаннє на сайті 2010.07.25 10:52
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-13 23:19:36 ]
На жаль, бачимо те саме, що і завжди, у талановитого автора небагато мудрості в словах, зате достатньо грайливості, і відданості туманним європейським ідеалам?

А ці перлини повинні здивувати усіх, хто хоч трохи знайомий із предметами висловлювань - Культура - це те, що створюється не "завдяки", а "всупереч"... і "А крім того, я дуже сподіваюся, що церква буде грати все меншу й меншу роль у житті нашого суспільства...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 08:10:27 ]
Шановна редакціє!
Нічого нового Андрухович не сказав. Ці "перлини" - цитати і штампи давні як світ. А питання задавалися йому як творчій людині та громадянину. В такому разі які до нього можуть бути претензії? Питання про Ющенка взагалі видається дитячим. Краще б прозвучало питання не про майбутнє української культури, а про майбутнє держави взагалі.
З повагою, Олександр


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 11:14:58 ]
Звичайно, пане Олександре, Юрій Андрухович свідомо повторює деякі погляди, які нав'язують тотальне руйнування. І це прикро, бо ж більшість його читачів, думаю, таки не розрізняють береги Стікса, а сліпо вірять "корифеям".
І дурнем талановитого пана Юрія Андруховича аж ніяк не назвати - він і справді витончений інтелектуал, вельми приємний у товариських стосунках, але... Але цього мало аби не піддаватися спокусам, скажімо, від Нобелівського комітету, головна ціль діяльності якого в останні десятиріччя, судячи з того, кого там вибирають - це тотальне руйнування і притаманних різним народам культур і традицій, і плюндрування християнства, нав'язування космополітизму і т.д. І це лише в царині літератури!

І ви праві, пане Олександре, схоже до претензій Юрій Андрухович іще не доріс, він обрав гру, тож які можуть бути претензії до тотальної несправжності, заявленої лише як гра?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Корнієнко (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 11:44:01 ]
«Бездоганно гарними ми були на Майдані 2004-го. А зараз ми значно гірші...»
Як же дістало оце інтелектуальне проєвропейське васальство і сервілізм. Тому і «за Ющенка» у першому турі. Стати як «вони» це не стати як «ми». Рівною мірою стосується, до речі, заходу і сходу. Помиляється Ю.А. вважаючи Ющенка «взагалі не гравцем і не актором». Навпаки, отримавши від Майдану, від більшої, свідомої частини суспільства право бути провідником нації, цей чоловік замість того, щоб бути реальною історичною постаттю, п’ять років її імітував. На голову не налазить! Конформізм і кон’юнктура – дві маски неокучміста, плюс свита граюча короля – от і весь балаган. Інакше як пояснити не лише невиконання пресловутих «10 кроків», а й примноження олігархами статків у кілька разів. У сухому підсумку: відібрана у Кучми влада і вручена народом на золотому блюдці його «синові» Ющенку повертається назад до «батька». Хресного. Мавр зробив своє діло. Але ми не гірші – ми засвоюємо урок.
«…і розраховувати на прихильність європейців поки що не маємо права».
Овва! Хочеться спитати пана літератора: «А коли вже можна? Ви там трохи ближче, запитайте у європейців.» Може видамся максималістом, але творча особистість у глобалізованому сьогоденні не має особливого вибору з якою частиною планети дружити, на яку не зважати уваги, з якою ворогувати. Так, Європа більш комфортна за рахунок минулих колній, але їхати в європейському «СВ» – не такий уже й привілей перед плацкартними й загальними вагонами азіатів та африканців, якщо поїзд прямує до спільного пекла.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 12:22:41 ]
Поділяю ваші погляди, пане Сергію.
Якщо говорити про місце літератора, то Бог кожного з нас привів у належне місце, і якщо навіть особистість не вірить в Бога, то відчуття патріотизму таки обов'язковий атрибут!

Наш нещасний Ющенко, що прийшов до влади у результаті нашої боротьби за краще майбутнє України, хіба він не знав, скажімо, про Калуш раніше? Та це вже на слуху щонайменше з 1980-81 року, коли уперше проравало там дамбу "хвостосховища" і ми отруїли весь Дністер.

Що заважало, скажімо, Ющенкові у 2008 році видати указ про оголошення Калуша та околиць зоною екологічної катастрофи??? Там вже це було - і провали, й інша руйнація. Чому Ющенко вів оту безсоромну війну із урядом, який наполягав на приватизації деяких об'єктів. І ціни на той час були захмарні!
Продали би тоді Одеський припортовий за мільярд долларів, чи Укртелеком за декілька мільярдів і могли би не тільки Калуш оновити, а й інші - численні зони екологічного лиха, в тому числі і на Сході України.

Але ж Ющенко все зробив тільки за мить до свого відходу від справ - і як ганебно це зробив! - видав указ, коли ні грошей, ні можливостей, і палає чергова громадянська війна, викликана і його ж діяльністю, патронуванням над фальсифікаторством!

А для Юрія Андруховича цього всього немає, бо він у тому СВ мчить із Польщі до Швеції, і за вікном пропливають зовсім інші реалії - не наші. :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Корнієнко (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 13:16:40 ]
Ми сформулювали на Майдані образ Прометея (букв. передній умом), а отримали в особі Ющенка його брата Епіметея (букв. задній умом). Згадайте, як той неук зачарований зовнішністю Пандори відкрив скриню і що з того вийшло. Прометей ще попереду.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Карасьов (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 12:16:35 ]
А я прочитав інтервю Андруховича з цікавістю.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 12:28:56 ]
Прочитали, і що? Відчули глибину думки, переживання за Україну, щирість, небайдужість? Почули мудру пораду? Що зацікавило?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Карасьов (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 13:43:06 ]
Зацікавило - як інформація про те, що думає з означеного питання Андрухович. Завжди цікаві думки інших, а тим більше, відомих людей, чи не так? Щодо самої суті обговорюваних питань, то це занадто розлога тема, хоча з більшістю викладених тут поглядів я б погодився.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 13:51:37 ]
Ви знаєте, Михайле, просто підсвідомо очікуєш від знаних письменників якоїсь взірцевості, якоїсь кращості, якогось позитивного впливу на ситуацію, ясної і чіткої громадянської позиції, і хто з них нам щось таке нині дає?
Ось Мирослав Попович, Мойсей Фішбейн - так, а що інші, ім'я яким легіон! :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Гнєушев (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 13:57:14 ]
Сьогодні, в Прощену Неділю, пробачте мене, якщо я в чому перед вами винен, але мені все більше здається, що Редакція Майсерень знає Формулу Істини, точний виклад якої і хоче почути. Сформулював "не за формулою" - ворог. Це для вас, молодих, нове. А мені нагадує минуле.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 14:55:48 ]
Не так, Володимире.
Ви мені глибоко симпатичні, як людина, як автор. Але у цьому обговоренні ми торкаємося речей усе ж таки загальних, цивілізаційних.
Я просто добре знаю, чим закінчується безвідповідальність "еліт" і "псевдоеліт", чим закінчується відсутність громадського контролю, і повірте мені, нічого особисто я чути не хочу, бо хто чого вартий видно відразу і за плодами, а не за словами.
Але вимоглива розмова на дражливу тему потрібна в якості навчання наших авторів, і це надважливий момент, принаймні на ПМ.

Щодо формул, то навряд чи науковець з добрими намірами стане для найширшого вжитку змінювати формулу води чи інших базових сполук. Такою самою незмінною формулою є мораль від Бога, і похідні їй етично-естетичні пропорції Життя. І ми цю формулу усі знаємо.
Краще скажіть, Володимире, конкретно - ви проти перерахунку голосів виборців і ось причина, і ви проти покарання фальсифікаторів і ось чому, або ви за державну двомовність і приведіть доказову базу. Тут наші інтереси, а не в імені "слуг народних".

Ще раз зауважу, що інтереси України і Українства не в конкретних персонажах, а в прагматичних і моральних кроках уперед. Отже краще і нам з вами говорити про речі конкретні.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-02-14 14:09:29 ]
як на мене, пан Юрій чітко вислов свою позицію, що він не підтримує ні Тимошенко, ні Януковича.
чому ж він має показувати якусь незрозумілу "взірцевість"?
і чому голосувати за Тимошенко, як вважає Редакція, - це правильно? і не треба говорити про менше зло! людина має право думати так, як вона вважає за потрібне, а звідки ми беремо право казати, що вона не права? хіба нам відома істина?
як на мене, потрібно перестати бути зазомбованим, а реально подивитися на обох кандидатів, бо, як на мене, вони абсолютно нічим не відрізняються. погоджуюся з думкою Юрія, що ми зробили свій вибір ще у першому турі.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 15:02:08 ]
Мирославе, станьте дорослим, і говоріть про щось конкретне з бажанням покращення ситуації, вам потрібно навчатися і навчатися - тож краще задавайте запитання і тримайте при собі свої відповіді.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-02-14 15:14:18 ]
дякую за пораду.
Ви надзвичайно толерантні (уже вкотре).
я не давав ніяких відповідей, бо мені не були поставлені запитання.
дивує Ваша політика щодо думок, які не співпадають з Вашими. але і таке буває...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Гнєушев (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 15:49:49 ]
Конкретні запитання – конкретні відповіді.
1. Ви проти перерахунку голосів виборців, ви проти покарання фальсифікаторів?.
Я – рядовий виборець. Кажу щиро: зараз, на відміну від 2004 року, не відчуваю масових порушень при голосуванні. Якщо людина заангажована і значно поінформованіша за мене – Микола Томенко – стояв за визнання результатів, то маю всі підстави сприймати вимоги Кандидатки про перерахунок як фрустрацію - психологічний стан напруження, тривоги і т. ін., що виникає через неможливість досягти бажаного. Моя позиція не «залізобетонна», якщо судові органи підтвердять факт порушень і необхідність перерахунку – сприйму це як належне, як прояв справедливості.
Я ЗА покарання фальсифікаторів, однак не вірю в можливість цього в Україні. Як «пересаджав у тюрми» усіх бандитів і фальсифікаторів В.А.Ющенко усі ми пам’ятаємо…

2. Ви за державну двомовність?
Я проти державної двомовності. Але я реаліст і знаю, що реальне впровадження української мови на Сході і Півдні України – процес еволюційний і такий, що потребує державної підтримки. Я категорично проти використання питання мови як інструменту політичної боротьби. Є Конституція, статтю 10 якої просто потрібно виконувати.

Не знаю, чи щиро ви не помічаєте ось чого: з поставлених вами запитань (справді світоглядних, таких, що висвітлюють громадянську позицію людини) не дуже хороші люди зробили «Троянського коня», «начинка» якого – якраз певний «слуга народний». І цей «слуга» спонукає нас рятувати коня! Але чи хоче він насправді рятувати Трою?

Оце й різниця: ви йому вірите, а я – ні.

(див. http://play.ukr.net/videos/show/key/dd28268fc9d6fbeba3220defad7de011/)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Гнєушев (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 15:54:24 ]
Чомусь вийшла подвійна публікація. А щодо Мирослава - не коректно. В такий день...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 17:33:49 ]
А я вважаю, що правий Франко, коли говорить про науку.
Пану Мирославу, думаю, зовсім не зашкодить невеличка строгість, аби глибше вникав у сказане більш зрілими авторами.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Корнієнко (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 16:35:54 ]
Про формулювання я також казав, тому хочу розширити думку. Здається важко уникнути біблійної формули «За плодами їх пізнаєте». Тож збирання п’ятирічного врожаю найвищого політика – зриме і гірке. Інша формула вкорінена в народній свідомості, ще добіблійна – мати правителя (царя, короля, гетьмана, президента) мудрого, масштабно мислячого, беззавітно люблячого свій народ, з Богом в серці. Такі еталонні уявлення притаманні всім народам, нічого нового. Та порівняймо з тим, кого обрано. Тут ще той п’ятирічний врожай намічається…

Тож окремі формули бережуть нас як людей. Якщо про такі формулювання тут говорилось, то я обома руками.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Гнєушев (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 17:11:40 ]
Погоджуюсь, наступні п'ять років - повний абзац. Оце наша біда: вибір без вибору. Андрухович правий: вибір зробили не 07.02, а 17.01.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 17:31:40 ]
Мудрий або повинен бути зі своїм народом, або йти геть від нього - в пустелю, чи не так?
Саме народ обрав ситуацію і 17.01 і після 17.01.

Тому подальший вибір мудрого - йти далі зі своїм народом, і не бути "ідіотом", себто тим, хто на вибори не ходить, і обирати вже зміни на краще, але меншого розміру, аніж ото сподівалося спочатку.
І в жодному випадку не сповідувати принцип, якщо не по-моєму, то ніяк. Мудрий і довіряє народові, і є з народом, як батько з Дитиною, яка вчиться...
Тому, наразі і стоїть гостро питання - за кого насправді проголосувала більшість виборців - мінус явні порушники.

Сподіваюсь, ми всі розуміємо, що чесних виборів в Україні - без масових фальсифікацій - ще не було. І тому й існує у світі здорова конкуренція, аби процес ставав із кожним разом прозорішим і чеснішим. Тому і зобов'язаний кандидат, який нібито програв, доводити знайдені ним порушення, і вимагати перерахунку голосів, що є цілком законною і чесною процедурою. І якби ми кожен раз проводили ці перерахунки, то й таких фальсифікацій би не було. І не потрібно тут вірити чи не вірити Томенку, потрібно переконати кожного практичним чином.

А щодо умовної Трої, то ми, Володимире, маємо під її стінами нині лише два повноцінних війська, одне таки проросійське і з витоком із геноциду українства в певному ареалі, інше таки проукраїнське - із залишків українських земель, тому осторонь цієї умовної "битви" більшість таки не стала. "Битва" відбулася, потрібно точно знати результати. Тому що якщо результатам не повірять ( а хто їм вірить зараз?), то наступна сутичка може стати кривавою. Думаю, що саме до такого ходу подій нас штовхає "світ влади". Бо "світу" терміново потрібне підвищення загальної політичної нестабільності, а ще краще - війни. У тому числі і з економічних причин, хоча економіка нині вже далеко не найголовніший фактор.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Корнієнко (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 19:42:52 ]
«Оце наша біда: вибір без вибору.»

Андрухович, а ще Забужко добре розуміли, що ті, хто не підуть на вибори, або проголосують нейтрально прислужаться Януковичу. Для мене не було вибору без вибору. Ну, не буває так, щоб дві людини були подібні як дві заводські болванки. Хтось таки більш гідним мав видатися виборцю. Адже на кону Україна. У мене не було ілюзій щодо великої мудрості, ідеальності когось із кандидатів. Зваживши уже зроблені конкретні дії, програмні положення, обіцянки обох я усвідомлював: Тимошенко це принаймні півкроку вперед, Янукович – півкроку (м’яко кажучи) назад порівняно з Ющенком. В арифметичному результаті – цілий крок назад всією країною.

Недобачає Андрухович, коли говорить, що «культурні пріоритети обох фіналістів досить близькі, тобто перебувають десь між Пугачовою й блатняком». Попса на користь того чи іншого кандидата ще не все. Треба було звернути увагу які особистості української культури, літератури гуртувались довкола кандидатів. Не дуже, думаю, помилюсь, коли скажу, що навколо «Я» було голо і рясно навколо «Ю». А вони, без сумніву, вимагали би від неї виконання обіцянок. Скажімо П.Мовчан – це захист української мови яка ще не зіп’явшись на ноги може канути в Лету. От де біда!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Гнєушев (М.К./М.К.) [ 2010-02-14 20:55:38 ]
На 100 % погоджуюсь щодо необхідності прислухатися до вибору народу (а як інакше ?). Чекатимемо судових вердиктів.
Дискуія себе вичерпала (з моєю участю), оскільки проглядається ілюзорність в оцінці прогресивної спрямованості кандидатки як в економічній, так і в гуманітарній сферах. Це не збігається з моїми прогнозами.
Хоча, нагадую, щодо президентства Януковича мої прогнози не кращі (м'яко кажучи).
Задача сьогодення і найближчого майбутнього - обрати (поки що в головах, душах і в серцях) майбутнього Президента, виплекати його і якомога одностайніше підтримати в першому ж турі наступних виборів. Між собою не гризтися, не вірити олігархам, що рядяться в слуг народу: без консолідації, з декількома "представниками демократичних сил" ми знову залишимось без вибору.
До побачення, тримаймося твердо і разом.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 21:13:13 ]
Дякую і вам, Володимире, думаю, що наша, трохи емоційна, бесіда колись для когось виявиться цікавою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-02-14 21:09:10 ]
А ще й Мирослав Попович, а ще й Владики Українських церков підтримали оці можливі півкроку вперед. Безумовно, ми всього не знаємо, і знати не можемо, тому і віримо певним авторитетам. Тож питання стоїть і в тому, хто для нас авторитет.

І вкрай дивовижно виглядає публічний скептицизм, скажімо того ж Юрія Андруховича, щодо (позитивної, так?) суспільної ролі великого капіталу, коли такий скептик сам, своїми діями, і дає отому офшорному олігархічному капіталу повноту влади над Україною. Де логіка? А відповідь напевно проста - там де грають, логіки не знайти? :(