ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Микола Дудар
2024.11.24 09:26
Коли я вийду з темноти
Ковтнути жменьку Світла
Чи хвилюватимешся ти
Що то не я, а вітер…
Чи уявлятимеш, що в ніч
Лише одне бажання
Почути знов: « не в тому річ…»
І буде ще питання:

Тетяна Левицька
2024.11.24 08:07
Не розлюбила, а відпустила —
Любов не здатна відтяти крила!
Лети, як хочеш, у даль високу,
Мій волелюбний, зірчастий Сокіл.
За сніжні хмари, туди де вічність
Лоскоче вії промінням ніжним,
Несе цунамі на гострім вістрі
У сиве пір'я свавільний вітер

Козак Дума
2024.11.24 07:56
У повітрі якась загадковість,
влаштували світила парад,
і дочитує осені повість
з книги Неба сумний листопад…

Опустились сніжинки скраєчку
на ранкові уламки часу.
Свіжознесене сонця яєчко

Микола Соболь
2024.11.24 06:40
Над рікою стелиться туман,
холодіють листопада ночі.
Ти була найкращою з оман
і від тебе геть іти не хочу.
Для розлуки ніби ще не час
дзиґарі відлічують хвилини.
Господи, помилуй грішних нас
від Адама з Євою до нині.

Віктор Кучерук
2024.11.24 06:22
Як розповів, то пожурила,
Іще й очам вказала шлях
Повз чорториї повносилі
До очеретяних дівах.
Я сотні раз до них приходив
У снах сполоханих своїх
І зі снопами хороводи
Водив щоразу їй на сміх.

Тетяна Левицька
2024.11.23 20:48
Мчав потяг на семи вітрилах
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.

А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,

Іван Потьомкін
2024.11.23 17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,

Ігор Шоха
2024.11.23 16:51
                        І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.

                        ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.

Олександр Сушко
2024.11.23 16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.

Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,

Світлана Пирогова
2024.11.23 15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле

Володимир Каразуб
2024.11.23 10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.

Микола Дудар
2024.11.23 09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…

Артур Курдіновський
2024.11.23 06:14
Мій творчий шлях був дуже нелегким. Він проходив крізь приниження, зневагу, хамство та несправедливість. Щоразу мені зустрічалися не ті люди. Це засилля невігласів, малограмотних та недалеких людей я залишив на тій дорозі. А сам пішов новим шляхом. І ось,

Віктор Кучерук
2024.11.23 05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль

Микола Соболь
2024.11.23 05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.

Іван Потьомкін
2024.11.22 19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Петришин / Вірші

 ГЮРЗА
Властивість є в стріли: коли летить,
то перед ціллю завмира в повітрі.
Дає останню спробу утекти
від небезпеки, що таїть у вістрі?..

А, може, просто випити ковток -
іще один - терпкої dolce vita…
Чи ж кожному обіцяний місток
між осінню і згарищами літа?

Моя - дзвенить напругою гюрзи,
що за секунду допадеться жертви.
І вже немає часу на "Спа-си..." –
одна лиш мить
на збори
в царство
мерт...

осінь 2009




Рейтингування для твору не діє ?
  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-10-14 08:36:23
Переглядів сторінки твору 15655
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг -  ( - )
* Рейтинг "Майстерень" -  ( - )
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.751
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не оцінювати
Автор востаннє на сайті 2012.07.24 23:40
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:14:04 ]
Мне всегда кажется, что эти ампутированные глаголы играют какую-то роль, подобную возложенной на деепричастие. А когда так, как вижу, "завмира" я просто недоумеваю. Неужели лень поразмыслить над гармоничным единением настоящих, качественных глаголов? Во Франции, как я понял, окончания дописываются, но не читаются. А у вас наоборот?
Прикол с "dolce vita" мне понравился. "Сладкая жизнь" или какая-нибудь там "горечь утрат" - это такая банальщина. А дольче вита - здорово. Итальяно пэрэйд.
Мысль о замершей стреле мне понравилась. А еще я видел фильмы, в которых замирали пули, а потом лопалась на чати чья-то голова или посуда на полках.
Удач-дач-дач. Что-то есть.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:18:20 ]
"италиано пэрейд" я написал умышленно, имея в виду парад. А вообще, конечно же, italiano para.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 10:52:52 ]
А можна подумати, що "dolce vita" менше вживається у віршах - та "сплошь и рядом"! :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 13:16:48 ]
Мой комментарий был первым, и мне не хотелось задавать критический тон. В процессе беседы мы могли бы выйти еще и на Dolce & Gabbana (читается До́льче и Габба́на; итальянское произношение [ˈdoltʃe e ɡabˈbaːna], но мы остановились еще на дальних подступах - т.е., на глаголе.
Затем мы подошли и к dolce vita. Вообще, неплохое ноу-хау - заимствования. Но насколько оправдано, мы уже сумели ощутить.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-17 15:43:00 ]
А ты идешь такая вся - Dolce & Gabbana (С) - :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 09:20:39 ]
Дуже оригінальне закінчення, Ярославе! Якби не дата написання вірша після того обірваного на льоту слова, я б хвилювалася не лише про долю ЛГ, а й про долю автора.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 10:48:21 ]
:)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:24:41 ]
Як сказати, Алексію...
Ці дієслова, зрештою, теж дієслова. І я вживаю їх лише тоді, коли не вистачає місця в стрічці, щоб донести якийсь зміст (як ти, може, зауважив - я не пишу надто розмашистими стрічками - цей вірш у мене не показовий=)), або коли потрібна рима. Хоч хоч, не заперечую, можливо в цьому вірші з цим словом ще можна щось і зробити...)
так, Алексію, ті всякі фільмові приколи, типу "матриці" класно сприймаються...)

Дякую за відгук!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:28:29 ]
Инвалид без ноги - тоже человек.
Мне понятна твоя аргументация :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 09:27:55 ]
До речі, "завмира", я би не змінювала. Воно тут на місці і підсилює відчуття раптовості завмирання... Але то лише моя суб'єктивна думка.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:31:28 ]
Дякую, Любо! Мабуть ти права. А от в тому місці зі спробою в сенсі шансу - нормально сприймається? бо якщо вдуматися, то там - не зовсім строго...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:34:26 ]
Конечно же, если человек привык к языку общения со всеми его прибамбасами, то каким нужно быть бесчувственным остолопом, чтобы его в чем-то переубеждать. Но мне кажется (и это тоже субъективная мысль), что довольно часто вопрос сопрягается с обыкновенной ленью.
Вот смотрите. Мы общаемся. В комментариях автор (я имею в виду вообще какого-то абстрактного автора) общается доступно, грамотно и совсем не так. А дошло дело до стихотворения - и пошло-поехало.
И плохо еще то, что пример заразителен.
В русском языке также встречается нечто подобное, но оно не режет слух. Красив язык. Могуч.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:56:53 ]
Алексію, я заздрю тим, хто пише російською. Російська мова дуже розпрацьована. На неї працювала (та й продовжує працювати) ціла імперія. Деякі свої задуми мені було б на порядок легше реалізувати російською. Але ж хто буде розпрацьовувати мою рідну мову? тим більше, що в ній, як на мене, панує косерватизм. на кожну спробу (вдалу чи ні) розширитити її рамки - на тебе "шикають". ота боязнь "русизмів" - не покручів типу "нащот", а слів, які мають приблизних аналоги в російській мові мене просто бісить. я сприймаю це як оте генетичне відчуття нашої меншовартості, прищеплене нам віковим гнітом чужих мов... і бажання за жодну ціну не бути подібними на щось російське. це моя особиста думка, звичайно...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:03:09 ]
В силу причины, озвученной тобой, мне совершенно не хочется публиковаться ни на одном из наших сайтов.
Настолько империя многочисленна за счет графоманов. Нужен ли там еще один? Разве что здесь :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:07:42 ]
я веду мову лише про інструментарій мови. не про якість поезії. Хоча, особисто я вивчив би російську тільки за те, що нею пише Вєра Полозкова...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 10:56:03 ]
я заздрю тим, хто пише російською.(С) - справді? Мені теж? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 09:42:48 ]
Я знаю, Алексію, що Ви дуже любите РІДНУ МОВУ. Честь Вам і хвала.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:51:56 ]
Я понял. Типа "не суйся в чужую". Согласен...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:58:30 ]
та ні. я особисто вітаю щиру думку. кожен повинен любити своє. що тут поганого?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 09:56:06 ]
згідна з Алексієм щодо дієслів.

але тут можна зробити скидку - вірш не новий. я теж переважно лінуюся переробляти старе )).

а так - гарно!
:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:03:07 ]
Зоряно, прочитай про консерватизм в попередніх репліках. і задумайся, чому так легко писати російською. тому, що в них нема таких критеріїв як в нас. там ще з часів Пушкіна дозволялося зі словом поводитися вільніше. всякі оті "берег" і "брег" ... уявляю, що було б якби я зараз викинув якусь голосну. якщо вже вкорочення закінчення, яке вважається допустимим, таким неестетичним видається нашим вишуканим вухам...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:04:24 ]
А за "гарно" - дякую!)
а про нелюбов до коротких дієслів - пам"ятаю)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:11:09 ]
А я согласен с Элли.
У нас, например, прилагательные имеют краткие формы, но отсутствие заключительной буквы в окончании не отражается так пагубно на благозвучии, как в случае с глаголами украинского языка.
Конечно же, я в какой-то степени субъективен.
Но попробуйте вслушаться сами, а то и повторить несколько раз сначала в одном варианте, а затем - в ином.
Или ставьте, пожалуйста, апостроф.
- Завмира' (завмирає);
- мо' (може, може бути).
Возможно, я неправ, но меня так учили на курсах.
И не какая-то якутка, а графиня (не она, конечно, но наследница).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:25:25 ]
але ж ми живемо не в ті часи! ))

звичайно, десь, колись, час до часу, але не весь час!

чому ж, допускаються неологізми різних частин мови, але, щоб воно звучало. А примітивно обрубати - як серпом..

але може і не права, треба мудрі книжки почитати. самій цікаво, що там пишуть)).




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:31:19 ]
мо' - тут специфічне скорочення. нмсд, після вживання цього слова, речення набуває нового інтонаційного відтінку, ніж, якби вживалося звикле "може".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 10:19:29 ]
"Завмира" і "мо" - це небо і земля.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:22:54 ]
звичайно)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:21:48 ]
це все суб"єктивно, Алексію.
адже в нас є короткі дієслова.
наприклад, іде, живе, пливе, несе.
але уже - літа, вита, пита - неестетично. бо ми згадуємо, що вони вкорочені. і починаємо мучитися. а мучитися - нам притаманно.)
тому я ввавжаю це все непринциповим.
бо деколи дуже важко писати лаконічно, короткими стрічками через розлогість деяких слів. а писати неритмічно, чи без рим - це не моє. і о не кажи - а краткость (навіть у формі) - сестра таланта).
я не пропоную замінити одне на інше, але не примушувати мене оправдовуватися кожен раз - вибачте, я вжив це слово тому що це третій вірш в моєму житті і я не знав, що це в первних колах вважається неестетичним)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:34:42 ]
Ну ты даешь...
Короткие и ампутированные - это совершенно разные вещи.
Попробуй удлинить "пливе" или "живе", "несе".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:37:37 ]
я лише в сенсі благозвучності


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:28:59 ]
так я перед тим, як обрубати перепробую кілька десятків варіантів. думаєш, я не відчуваю краси мови? але а не абсолютизую дієслова. для мене поезія - це компроміс між змістом, формою, плинністю і вишуканістю.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:33:05 ]
але ж воно ріже вухо! ) краще вже компроміс зі змістом чи формою,..)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:36:06 ]
Я добровольно покидаю ристалище.
Хотят люди - пусть себе пишут.
Я просто не буду читать.
Чем плох выход? Как раз в духе здорового прагматизма :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:39:38 ]
а несе чи живе тобі вухо також ріже?
мабуть ні.
а пита, чи вита - ріже...

тільки від отих табу, що сидять в тобі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:42:40 ]
Режет ухо не оттого, что просто режет, а оттого, что известен идеально разумный вариант, а эти обрубки-окурки не принимает ни словарь, ни электронный переводчик, а именно они - мои первые помощники.
Если бы поэзия была бы бизнесом, то такая поэзия теряла бы своего потребителя.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 10:36:59 ]
А навіщо шукати "мудрі книжки", коли є прекрасна і не менш мудра класика української літератури (справжньої не сурогатної)? Скорочена форма дієслова живе і дихає у творах Костенко, Вінграновського, перерлічувати всіх нема ні можливості, ні потреби. Та й сперечатися нема сенсу.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:40:33 ]
теж згоден. все оправдовується ДОРЕЧНІСТЮ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:51:54 ]
а аграрії тут при чому,Алексію?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:57:45 ]
Потому что народ, живущий в глубинке, также искажает великий и могучий язык. В наших электричках проехался бы и послушал. В ваших, наверное, тоже.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Алексий Потапов (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:44:34 ]
Украина как, по сути, аграрная страна, славится аграриями. Ничего удивительного в этом нет...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 10:51:32 ]
- Зозулько, зозулько, скільки мені років лишилось?
- Ку...
- А чому так ма...?
:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 10:52:40 ]
)
точ...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 10:54:32 ]
Властивість є в стріли: коли летить,
то перед ціллю завмира в повітрі. (С) - що, точно є така властивість? Та ти гониш! :) Ну скажи, що це тільки поетична метафора! :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-14 11:00:55 ]
коментарі-стріли летять нетрями інтернету - завмирають (інформація зчитується), а потім - ляп))) - і на сторінку !

годі чубитись!!!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 11:09:25 ]
Ми не чубимось, ми сперечаємося у пошуках істини. :) Флудимо, коротше. :) Особливо я. :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:02:12 ]
Гарно. Гарно! Але - я вже прочитав стільки ваших віршів, що мені здається, вже можу сказати - іноді Ви пишете не з потреби, а лише з бажання. Іноді майже сліпо йдете за ритмом, а не за емоцією. І не можна сказати,що у Вас не виходить талановито. Виходить, але у Вас дуже багато необов*язкових текстів. Прочитаєш і думаєш - можна було читати, можна було не читати. А от Ваш "Омен" просто зразу знайшов своє місце в душі і там зостався.

Щодо коротких форм дієслова. Направду їх іноді можна використовувати, але особисто я почуваюся набагато спокійніше, коли вдається обійтися без них. Насправді, у Ліни Костенко їх багато. Але мені чомусь здається, що аби вона знала, що її ставитимуть у такий приклад, - уникала б їх. Вінграновського ж узагалі часто хочеться просто взяти і відредагувати. Ясно що я цього не робитиму. Просто в нього є багато віршів, які могли б бути ще кращими. Не думайте, Ярославе, що цих, т.зв. правил я не застосовую до себе. Застосовую. І в мене теж не завжди виходить. Однак прагнути треба все ж вершини.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:26:11 ]
Згоден з вами, Сергію, на всі 100. Я вже писав, що не завжди те, що на поверхні - аж таке випадкове чи "небрежное". Кожна людина - індивідуальність. і часто хтось хоче донести щось своє, що не обов"язково оціниться кимось... часом - це емоція, якийсь душевний стан. часом, це якась думка... і не все адекватно відгукується в комусь, також... Бо поезія - це ж не кінобізнес, де обов"язково бити по місцях, які примусять глядачів відчиняти свої гаманці... Хоча, пам"ятати про основні естетичні критерії поезії - ніколи не зайве...
а в мене ще й брак досвіду в віршах 2009 року. тому й та нерівність. і згоден, що багато з них - "необов"язкові".
але все одно тут більшість з них виставлю,(а їх вже не так багато залишилося=)), щоб якось уже їх відпустити і почати писати нові.

А за "Омен" - дякую!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:36:16 ]
і часто хтось хоче донести щось своє

Знаєте, оцінювати текст на рівні задуму, на рівні "благих намерений" - найневдячніша зі справ. Бо це неможливо. Ви хотіли одне - зробили інше. Я маю справу з результатом, а не з наміром.

і не все адекватно відгукується в комусь, також

От щодо "комусь" - тут теж цікавий момент виходить. Ви не підозрюєте, що деякі Ваші дописувачі можуть хвалити Ваші вірші тому, що Ви хвалите їхні? За принципом "ти мені - я тобі". Знаєте, насправді, щоб написати діжурне "мені сподобалось" багато ж не треба. Це - просто зайти і написати. А гавкати щось про зміст, новизну, емоції та короткі форми дієслів, висловлювати сумніви - це наражатися, щоб тебе обізвали виродком або ще ким-небудь. Але є речі, де я не люблю брехати. Як казала наша викладачка філософії "Моя чесність - це єдине, що в мене зосталось."

А про кіно даремно Ви так говорите, бо існує й некомерційне кіно. Тому так узагальнювати мабуть не варто.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:54:50 ]
на рахунох взаємних похвал - це зрозуміло. для того й існуєте ви, щоб розставляти крапки над "і".) а про кіно - я ж про комерційне... (могли й здогадатися) бо авторське - це не показник кіноіндустрії...
якщо задуматися, то інтуїтивно всі ми все добре розуміємо... але коли оформлюємо свої думки в слова, то починаються ньюанси...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:59:31 ]
Хто такі Ви? Ви зараз про мене? Вчора подивився дурацький такий бойовичок зі Сталлоне "Суддя Дред"... я, на відміну від нього - головного героя, не вершу тут долі, і не виставляю крапок над і. Я не штатний критик ПМ. Мені не подобається формулювання "для того й існуєте ви" - це якесь звужене розуміння того для чого я існую. Ви іноді, Ярославе, таки не дуже задумуєтесь перед тим як щось написати.)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:17:46 ]
якраз задумуюся. ви,Сергію, - один з досить таки небагатьох тут авторів, які завжди пишуть те, що думають, а не те, що варто було б написати, або просто сором"язливо змовчати, щоб когось не образити оцінкою. ви ж самі це підкреслюєте. хіба ні?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:20:48 ]
я не про це... мене зачепило "для того й існуєте"


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:26:02 ]
я ж образно, Сергію. і хотівв цим засвідчити повагу до ВАс і вашої позиції. бо й справді, деколи відчувається ніяковість авторів в оцінці слабших творів.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 11:34:01 ]
підтримую думку Сергія, що оприлюднений доробок має бути від-філь-тро-ва-ним.
dolce vita, звісно, виглядає вже певною попсою. /як і мій/ваш/чийсь Ґолем/)
побудовано вправно. але внутрішня логіка не одразу очевидна. останній дворядок другої строфи програє в цілому, бо є /для мене/ просто римним до першої половини.
кінцівка гарна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:46:33 ]
дякую, Сергію. якщо чесно, переробив його трохи дещо пізніше. оце дольче віта, та й кінцівка - пізніші. може ще й тому він такий незбалансований.
А тут - майстерні. і власне по рекції на деякі вірші тут я вирішую про подальшу їхню долю. Бо мої початкові вірші таки занадто строкаті. Хоча поки-що я все=таки маю намір видати збірку початкових віршів, де буде такий собі досить відносний середній рівень моєї поезії. А вже до наступної були б значно вищі вимоги з точки зору набутого мною досвіду.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:55:37 ]
Знаєте, Ярославе, коли я чую від автора хай і мимоволі сказане "моєї поезії", у мене одразу ж купа сумнівів, купа комплексів, і бажання тікати чимдуж подалі... Ви ж розумієте про що я...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:23:03 ]
Сергію, не розумію, бо не надаю цьому такого значення, як ви... для чого придиратися вже до слів? уявляєте, до якого рівня зазвичай скочується тоді дискусія? а я - взагалі ніхто в поезіїї... пишу для свого задоволення. а Омен навіть ви похвалили)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:24:27 ]
я це до того, що слова "поет" і "поезія" на мою думку автору не варто застосовувати до себе. Надто відповідально.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 11:39:48 ]
1. Нещодавно бачила стрільбу з луків, яке там завмирання стріли? Жертва може стати,як вкопана. Якщо інстинкт збереження не розвинутий.
2. Рима "жертва-мерт..(ва)" не нова.
3. Відсутній драматизм ситуації, логіка появи стріли, трунку, гюрзи.
4. Вірші потребують роботи, це не забава. Я постійно повертаюсь до своїх творів і шліфую чи нещадно видаляю, хочу аби мене знали, як любителя гарного слова, а не графоманку.
5. Серед авторів ціную любителів несподіванок у творах і шукачів нових жанрів, нових форм вираження думки. Дехто більше цікавий коментуванням (а у ньому теж шліфується манера подання слова), дехто стає мені нецікавим із-за одноманіття образів чи небажання працювати над ними.
Не сприймайте цю частину коментаря тільки на себе, тут про багатьох..
Ще недавно я була жахливою графоманкою. А може й досі є - у чужих думках.
:)
з найкращими побажаннями творчих злетів


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 11:49:16 ]
І ще - не намагайтеся висипати тут усі ваші вірші. Це що вам склад? Та в мене пів комп'ютера ними забиті, але вони мені дорогі, як пам'ять про щось, а деякі бачити не хочу, не те, що комусь показувати.
Ярославе,хочете, щоб вас цікаво було читати, перегляньте ваші твори і прорідіть грядку. Свідомо викладати непричесані твори, типу-"у нас того гуталіну.."- це неповага до читача.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 11:54:01 ]
Оксано +100500!!!!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 11:56:14 ]
:))) Підтримую попередніх промовців. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:12:47 ]
я не такий плодовитий, Оксано, як ви!) і дещо я свідомо відкидаю. але хоч я й розумію, що всі ми з радянського минулого - все таки дозвольте мені робити з моїми віршами те, що я вважаю за потрібне. я не публікую іх рядами, щоб забивати анонс. і не друкую їх на вашій сторінці. та й над кожним моїм віршем стоїть моє прізвище. прочитали - сплюнули - і перейшли до Татчина) Якого я, до речі, дуже поважаю.
а я збираюся видати збірку своїх ранніх віршів і конкретні, а не огульні зауваження щодо них мені пригодяться. не всі ж одразу стають метрами чи метресами...
хоча я пам"ятаю, що на початках ви мені давали конкретні зауваги.
і давайте не будемо сваритися.)
все таки - це МАЙСТЕРНІ, а не виставка досягнень народного господарства. хоч і розумію, що осінній настрій деколи сприяє підвищеній агресії... по собі це деколи відчуваю...)
МИР - МАЙСТЕРНЯМ!))
всі - до роботи!
і я вважаю, що коментарі мають бути не менторськими, а конструктивними!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:19:40 ]
"все таки дозвольте мені робити з моїми віршами те, що я вважаю за потрібне"
"і не друкую їх на вашій сторінці."
"прочитали - сплюнули - і перейшли до Татчина"

це вже інтонації, од яких варто стримуватись.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:36:57 ]
згоден. але й пані Оксана теж собі дозволила емоції) я відчув якусь зверхність і навіть дещо принизливе ставлення до мене. наче я зайшов в чиїсь приватні володіння. я ж написав, що не протирічу якимось загальноприйнятим вимогам ПМ.
Бо по великому рахунку - що ми тут кому винні?
Піаніст грає як може. А кому не подобається його гра - ніхто ж не примушує купувати на нього квитки. і це справедливо. це ж не йшла мова про те, що я не сприймаю чиюсь критику. а просто - не друкуй тут свій "ГУТАЛІН". бо так не роблю я. також не зовсім справедливо(
я ж теж маю право захищатися.
та й я не зовсім серйозно. ввійшов в образ!
Надіюся, що пані Оксана пробачить мені мої емоції!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 13:22:11 ]
Ваш коментар :
""а в мене ще й брак досвіду в віршах 2009 року. тому й та нерівність. і згоден, що багато з них - "необов"язкові".
але все одно тут більшість з них виставлю,(а їх вже не так багато залишилося=)), щоб якось уже їх відпустити і почати писати нові."

Мій коментар:
"І ще - не намагайтеся висипати тут усі ваші вірші. Це що вам склад? Та в мене пів комп'ютера ними забиті, але вони мені дорогі, як пам'ять про щось, а деякі бачити не хочу, не те, що комусь показувати.
Ярославе,хочете, щоб вас цікаво було читати, перегляньте ваші твори і прорідіть грядку. Свідомо викладати непричесані твори, типу-"у нас того гуталіну.."- це неповага до читача."

Де є ознака зверхності з мого боку?
Ви визнаєте, що ваші вірші 3 2009 року недосконалі, але однаково викладете їх тут.
Ви пишете Сергієві Осоці, що він для того "існує тут" аби читати ваші твори?
Отямтеся. Читати/не читати це свідомий вибір кожного із нас.
А тепер прощайте.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-14 13:22:37 ]
Не вбивайте піаніста - він грає, як уміє (С) :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 19:35:37 ]
Оксано, ви пересмикнули, бо я Сергієві пояснив, що мав на увазі з отим "існує тут". а це - м а й с т е р н і. і якраз недосконалі твори тут вдосконалюються. хтось тут хизується своїми творами, а хтось просто вчиться, вдосконалює їх. і тільки за ВЛАСНОГО бажання хтось інший приймає в цьому участь чи ні. а просто "шикати" - що це не той рівень - хіба це допомога? якби ви ще були власником цього сайту і я псував вам якісь рейтинги, то ще міг би вас зрозуміти. а так...
і надіюся, що ви ще тут появитеся)
і не лякайте мене вашим прощанням...
я не хотів вас образити...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 12:39:04 ]
А тепер всім - велике ВИБАЧТЕ!
таки сваритися нам ні до чого.
бо критика - річ НЕОБХІДНА!
дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-14 13:09:36 ]
Гм, що ж ти такий... нестабільний, Ярославе!:-)Тобі подобається самому цей рядок: то перед ціллю завмира в повітрі? Коротке дієслово тут негарно звучить (правду кажучи, такі дієслова взагалі рідко прикрашають поезії). А та дольче віта?.. Заюзали до дір і не втомилися ще... Ну нехай, може бути. А це прочитай уголос: Чи ж кожному - жу-жу - милозвучно, як гадаєш?
А от остання строфа сильна. Ну і чого б оце не відшліфувати усього вірша до такого блиску? Знову казатимеш, що він позаминулорічний, і рівень тоді був гірший? А навіщо ж його, недостриженого і недовмиваного, виставляти тоді зараз на очі людям? Тільки не ображайся, але роби щось зі собою, бо вже починаю лютувати і відпадає охота до написання абсолютно непотрібних тобі (судячи з твоєї реакції - А Васька слухає і їсть) рец... Випуцуй вірша - він того вартий! Дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 13:13:34 ]
біжу. це ж мої початки... потім відреагую... па)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 13:19:21 ]
а я вже казав, що не соромлюся своїми колишніми початковими віршами. лише горджуся тодішніми сильнішими.
а судити мене треба по моїх сучасних творах. це ж - МАЙСТЕРНІ!
вже писав)
От допоможи мені! тобі це - раз-два, а я мучуся. мені шкода своїх емоцій, які пропадають за шліфуванням)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 13:55:28 ]
о, Сергій мене випередив) - те саме хотіла сказати.

але, з досвіду - дуже цікава річ: часто ті твори, які вважаю такими-собі сприймаються, як добрі, і навпаки.

можливо авторам, які мають специфічний смак або його не мають (це я про себе)) для об'єктивної оцінки все-таки варто викладати ті вірші, на які хотілося б почути чиюсь думку?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 14:16:40 ]
а от я своїх соромлюся. це в мене, певно, комплекси...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 14:21:28 ]
я теж соромлюся, але бажання почути думку збоку - сильніше )).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-17 11:19:26 ]
А мені не хочеться допомагати тобі, Ярославе. :-) Чому? По пунктах:
1. Бо ти мудрі поради дуже часто ігноруєш, а слухаєш оди.
2. Бо ти можеш самотужки відшліфувати.
3. Бо я - не матір Тереза, щоб редагувати чиєсь, а своє тим часом чекатиме покірно в черзі й, може, ніколи так і не дочекається.
Даруй, але завжди ріжу правду в живі очі. Або мовчу, коли її не потребують, ігнорують, неадекватно на неї реагують.
Намьок понятєн? :-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-17 11:29:02 ]
Та, звичайно, Наталю! Ще одне моє розчарування в житті!( Ну чому так мала густина мам Терез на ПМ? Таки прийдкться самому шелестіти((

))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-17 12:09:56 ]
А ти сам готовий мамою Терезою працювати?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-17 12:14:13 ]
звичайно, що готовий. от, хотів тобі подарувати ідею фатастичного роману)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-17 12:18:36 ]
та й в Гоа міг би тебе взяти. там би його спільно й написали. уявляєш, як гарно звучали б твої коментарі - Наталка Ліщинська з Гоа)) Пан Іван Потьомкін тобі позаздрив би)



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-17 12:24:12 ]
Ідею подарувати? (О! Ні! Тільки не це! - коментаторка-бідолаха моцно перелякалася) Ти знаєш, скіко у мене того добра?! Руки не встигають оті ідеї доводити до пуття. А жмудна праця з редагування - така допомога дуже знадобиться. :-)
На Гоа? Ну... я з чоловіком приїду. І не треба оцих: "А зачем нам кузнец?"
:-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-17 12:35:48 ]
Наталко, добро добру - різниця! Не думаю, що багато твоїх творів купив Голівуд. А це - бомба! Уявляєш аукціон - з одного боку "Paramaunt", а з іншого - "Dream Works". А посередині - ми (ти, я і твій чоловік з молотком в руках=))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-17 15:07:13 ]
Знайшов "гуру" - Голівуд! :-) Але, якщо для тебе це показник, то спробуй їм свою ідейку продати. :-) А я подивлюся, чи куплять.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-17 15:25:39 ]
Ідею вкрадуть, елементарно. Вже колись пробував - через якийсь час виходили фільми по сценаріях штатних голівудських сценаристів. І звичайно, що без будь-яких посилань на мене. Потрібен твір - прецедент. Тільки тоді поділяться грошима.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-17 15:29:00 ]
:-)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-17 15:47:19 ]
Вже колись пробував - через якийсь час виходили фільми по сценаріях штатних голівудських сценаристів. І звичайно, що без будь-яких посилань на мене. (С) - ти що, серйозно?))) Ну ти даєш!
"Какие люди в Голливуде -
Сплошные звезды, а не люди" (С) - :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Осока Сергій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 13:46:03 ]
"а судити мене треба по моїх сучасних творах. це ж - МАЙСТЕРНІ!"

на жаль, судитимуть Вас за всім, що Ви тут публікуєте.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 19:22:01 ]
Сергію, та хай судять. я до таких людей, які не розділяють чиїсь досягнення чи творчий рівень в часі відношуся як до тих людей, що світовому рекордсмену зі стрибків в висоту закидають, що недавно він стрибав не так високо.)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 19:56:32 ]
і кожного разу під вашими віршами розгортається ціле "флудне поле" :))

ви постите вірші, які вважаєте слабкими - це нехай. ПМ - якраз місце, аби їх допрацювати. але на критику до них у вас зустрічається "залізний" аргумент - вони старі, тому слабкі, нехай мене цінять за кращі. відчуваєте протиріччя?

якщо ви не розумієте цього на прикладі читача, який оцінюватиме будь-які ваші вірші, уявімо на прикладі оцінок РМ: за сильніші вірші (напр. Двійнятка) вам поставлять 5.5 і добре зроблять, за слабіші - 5.25 (за деякі і 5) і будуть праві. то яким буде загальний рейтинг? адже це вас неабияк хвилює. а враження ваших читачів важливіші за оцінки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 21:33:01 ]
так, Ніко, кажу що старі. Але я не проти їх якось доопрацювати. Хоч і важко з чогось посереднього зробити "канхветку". але деякі корективи так чи інакше вносяться, якісь помилки виправляються. та й не так багато в мене аж таких бездарних віршів. звичайно, що є трохи слабші від мого теперішнього середнього рівня. але навіть серед початкових є вірші, якими багато, хто щиро захоплювався. просто, нерівно я тоді писав. і навіть з того боку, мені цікаве сприйняття тих віршів читачами. бо часом оцінки бувають неочікуваними. як в один, так і в інший бік.
ну, а якщо буде низька оцінка, то я той вірш видалю) зрештою, так і радять робити новачкам, щоб контролювати свій рейтинг.)
а в мене ще якийсь десяток давніх віршів - і тоді вже я з минулим закінчу. на жаль так є. а що таке рейтинг? як кажуть, б"ють не по паспорту, а по іншій частині тіла. я ж вас не ціную за те, що ви редактор,чи в вас статус там якийсь, а за кілька останніх ваших поезій, які я поки що прочитав і оцінив вас як серйозну поетесу. я також всі свої слабші вірші заховаю в папки - і хай мене оцінюють по "двійнятках" і по ще кількадесятках віршів, які тут хвалили.
Дякую за потрачений на мене час!)
Дуже ціную вашу увагу!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2011-10-15 11:14:21 ]
що таке рейтинг - це не до мене питання. ви достатньо хороший автор, аби розуміти сильні сторони своїх віршів, але ще не достатньо - аби бачити всі їх недоліки. тому тридцять захоплених відгуків не принесуть вам такої користі, як три критичні.

орієнтуватись краще на якість тексту, а не на схвальні відгуки, хіба ні? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 21:07:20 ]
...а мені... ...ється!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 21:07:45 ]
у сенсі подоба... :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-14 21:17:06 ]
Дяку...
В сенсі - you)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2011-10-14 21:24:16 ]
дя..! :) :) :)