ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.04.27 10:19
Для чого ти дивишся на сонце у якому не має тепла,
Небо затягнулося хмарами і тисне посеред квітня.
А сонце на ньому безлике, розмите і невиразне,
І тепер воно заражає тебе своїм безкровним промінням.
За ним приходять дощі. І місяць пізнім вечором обг

Микола Соболь
2024.04.27 09:25
Понівечена хата край села,
Одарки уже п’ятий рік нема,
поза городом ніжиться Сула
і кицька доживає вік сама.
Але ж було, іще не каркне крук,
зоря не освітила небосхил,
а кітка ніжно тулиться до рук
і до ґаздині муркотить щосил.

Ілахім Поет
2024.04.27 08:53
Ти гарніша за Венеру.
Я далеко не Юпітер.
Мій маршрут до твого серця не збагне і ЦРУ.
Ти шляхетна є в манерах.
Ти небесна є в орбітах.
Та любов – знаменник спільний. Побажаєш – я помру.
Ти коктейль: напалм з тротилом.
Я смакую по ковточку.

Леся Горова
2024.04.27 08:49
Над містом вітер дзвін церковний носить,
Горять в руках свічки, тремтять зірки.
Холодний ранок опускає роси,
Як сльози,
В чисті трави під паски.

Христос Воскрес! І день новИй видніє.
Цілуєм Твій Животворящий Хрест,

Віктор Кучерук
2024.04.27 05:54
Щоб не показувати дірку
На мапі правнукам колись, –
Пора кацапам під копірку
По межах нинішніх пройтись.
Бо, крім московії, невдовзі
Нащадки ханської орди
Уже ніде узріть не зможуть
Нещадних пращурів сліди.

Микола Соболь
2024.04.27 05:19
Шлях спасіння тільки через церкву.
Ти не православний? Все, капут!
Принеси у Божий храм вареньку
і тобі на небі скажуть: «Good».
Влазить у «Porsche» владика храму,
поруч бабця черствий хлібчик ссе.
Люди добрі, це хіба не драма?
Ті жирують, ці живут

Іван Потьомкін
2024.04.26 23:36
Ірод Антипа (подумки):
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але

Олександр Сушко
2024.04.26 14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.

Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19

Галюся Чудак
2023.11.15

Лінь Лінь
2023.10.26

Світлана Луценко
2023.07.27

Гельґа Простотакі
2023.07.15






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Омелян Курта (1940) / Проза

 З дня цього - Зняцьово
Після свого воскресіння, перед тим як вознестися на небо, Ісус наказав своїм учням збиратися по двоє і йти по цілому світові, та проповідувати Святе Євангеліє – Благую вість. Перед тим , як розійтися, в Єрусалимі на них зійшов Дух Святий у вигляді полум’яних язиків, після чого вони могли розмовляти на всіх мовах світу. Після двох років проповідування у Римській імперії, яка займала все побережжя Середземного та Чорного морів і простягалася аж до Атлантичного океану, апостоли Петро з Павлом вирішили, що центральна та північно-східна Європа, теж достойна почути слово Боже. Вони зібралися І вирушили в дорогу. Йшли вони , де пішки із села на село, де на човнах, а часто і вбрід через річки. Так, за кілька років мандрувань вони нарешті прийшли на Закарпаття. Ходячи із села на село, вони на якийсь час зупинилися у селі Зняцьово. Правда, тоді ще воно так не називалося. Тоді воно мало іншу, теж гарну назву – Куяво. Ця гарна назва збереглася і до тепер. Тепер Куяво це південна частина села. Прийшовши під вечір у село, вони почали придивлятися до хатин. Побачили най більшу, зайшли у двір і попросилися переночувати. У цій хаті жив староста села. Був він чоловіком середніх літ, десь біля п’ятдесят років. Але голова, борода , уси у нього були сіді, сіді, як полонина зимою. Його так і прозвали – Сідун. До слова буде сказано, Сідуни і досі проживають не тільки у Зняцьові, а і в сусідніх селах. Тоді в сиву давнину у русинів була звичка давати людям прізвища за кольором волося, за родом їх занять, за іншими ознаками. Тому-то в наших селах не мало таких прізвищ , як Сідун, Сірак, Білей, Чорничко, Зеленко, Білобаусий, Барна(брюнет), Кишеля (строкатий), Шарга ( щось між рудим і жовтим) Дереш (сивий) , Факов ( бурий) , Бурих, Сивак, та інші. Згаданий староста Сідун, був добрим, старанним, а тому поважним керівником села.
Вислухавши прохання мандрівників, він погодився прийняти їх на ніч. А тоді наказав синам своїм нагріти води, аби гості з дороги помилися, а жоні своїй наказав приготувати вечерю. Треба зауважити, що зняцівські люди, тоді, як і тепер, були дуже госте приємними. З особливою повагою та гостин ністю вони ставилися до подорожуючих. Бувало, якщо до зняцівськогогазди зненацька прийшли гості, то він пригощав їх останнім шматком хліба, інколи відірваним від рота своїх дітей . Якщо і цього не було, то він біг до сусідів, аби щось позичити і таким чином пригостити гостей. Коли гості помилися і повечеряли, староста почав розпитувати , хто вони такі і куди йдуть. Петро з Павлом доступно і докладно розповіли про мету своїх подорожувань. Вони розповіли про події, що відбулися за останні роки на святій землі Ізраєля. Вся велика родина Сідуна , аж до ранку з відкритими ротами слухали проповідь апостолів. На другий день, коли апостоли трохи відпочивши встали від сну, староста спитав їх, чи не погодилися б вони те саме розповісти і іншим людям Куява. Апостоли відповіли, що саме для цього вони і прийшли. Того ж дня під вечір, у старостовому дворі зібралося багато людей, яким апостоли до півночі проповідували благу вість. І так було щодня, на протязі кількох тижнів. Вдячні селяни приносили їм різні дарунки, але апостоли не брали, бо казали, що для цього у них навіть торбин немає. Єдиною власністю, яка в них була, так це палиці, аби могли псів проганяти. Нарешті прийшов час прощатися. Селяни, коли побачили, які в апостолів стоптані сандали, та які криваві, в мозолях стопи їхніх ніг , то запропонували їм коней, повозку, і одного молодого перевізника, який би їх возив із села на село по наших камянистих гірських дорогах . Після довгих міркувань Петро з Павлом нарешті погодилися прийняти перевізника. З того часу і до тепер у Зняцьві живуть люди які мають прізвище – Перевузник, як свідчення правдивості всього того що тут сказано. Я переконаний, що ні в кого не повернеться язик , щоб сказати , що у Зняцьві немає Перевузників. Отже, все сказане – чиста правда. А ще селяни переконували апостолів, що ходити по наших горах дуже небезпечно, бо там є багато всяких віщунів, чародіїв, вогнепоклонників, котрі боячися втратити вплив на людей, можуть побити їх, або найняти для цього розбійників. Зняцівці запропонували спорядити для апостолів загін молодих людей, який би їх оберігав і супроводжував у дорозі. Апостоли на відріз відмовилися, мотивуючи це тим , що у них є ангел-хранитель. Тоді селяни настояли , аби апостоли взяли з собою хоча б двох хлопців добровольців, котрі б їм у дорозі прислугували. Наприклад , зробити колибу, нарубати дров, наловити риби, приготувати обід, випрати та полатати одяг, взуття. На це апостоли пристали, так як самі вони були далеко не молоді. Добровольців було багато, але вибрали тільки двох. Ці двоє залишили батьків і матерів, залишили братів і сестер, залишили село, друзів і подруг і на довгі роки і у довгу дорогу відправилися з апостолами. Їх так і прзвали – Лищинці. Ось чому у Зняцьові, і не тільки у Зняцьові від тоді і до тепер таке популярне прізвище Лищинець, Як підтвердження правдивості того, що тут сказано. Ану ,хто скаже що у Зняцьові не має Лищинців? Ото ж то і воно! І ось нарешті у старостовому дворі зібралося повно народу, щоб попрощатися, можливо і на завжди, із цими, такими добрими мандрівниками.
Петро виступив із прощальною проповідю. На закінчення проповіді він подякував селянам за їх гостинність, за доброту, за щире сприйняття всього того про що їм розповідали. На самий кінець він виголосив такі слова : «і буде благословенне село ваше з дня цього. Так глагольте і тим , кого сьогодні немає на цім зібрані». Староста наказав сільському глашатаю іти по селу і біля кожного двору глаголити останні слова апостола. Глашатай ходив вулицями села і на повні груди глаголив: « Буде благословенне село наше Зняцьово, буде благословенне село наше Зняцьово.» Чи то глашатай не правильно почув останні слова апостол « з дня цього», чи то люди глашатая неправильно зрозуміли, але село своє яке є най кращим на Закрпатті і дотепер називають Зняцьово. А глашатая, за його розглагольствування прозвали – Глаголич. Глаголичі і дотепер живуть у Зняцьві, як чергове, уже котре свідчення правдивості усього сказаного.

2013




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2015-02-23 11:21:17
Переглядів сторінки твору 722
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (0 / 0)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.780
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні оцінювати
Конкурси. Теми РОМАНТИЧНА ПРОЗА
Автор востаннє на сайті 2015.09.27 10:04
Автор у цю хвилину відсутній