ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.05.22
12:38
Нас нічого біда не навчила…
Все співаємо «Ще не вмерла…»,
А в тумані чорніє нова вже могила –
Рукотворна Говерла.
Грабарі вже лаштують лопати,
А багнети – давно готові
Українські серця протинати, щоб взнати
Все співаємо «Ще не вмерла…»,
А в тумані чорніє нова вже могила –
Рукотворна Говерла.
Грабарі вже лаштують лопати,
А багнети – давно готові
Українські серця протинати, щоб взнати
2024.05.22
11:35
Лечу до тебе з літнім вітерцем
Над бірюзовими очима моря.
Топазне сонце загляда в лице,
Давно-давно я з ним в таємній змові.
Щодня тебе ласкає вітражем,
Адже ти відчуваєш світле диво.
Тепло його маніжки береже,
Над бірюзовими очима моря.
Топазне сонце загляда в лице,
Давно-давно я з ним в таємній змові.
Щодня тебе ласкає вітражем,
Адже ти відчуваєш світле диво.
Тепло його маніжки береже,
2024.05.22
11:30
Немов ті гулі-пагорби,
Що навесні кульбабами і маками
Освітлюють нам лиця,-
Такими всі ви бачитесь мені,
Вагітні різномовні молодиці.
Нехай чоловіки гримкочуть день при дні,
Лякають війнами в словесному двобої,
Інші громи вчуваються мені:
Що навесні кульбабами і маками
Освітлюють нам лиця,-
Такими всі ви бачитесь мені,
Вагітні різномовні молодиці.
Нехай чоловіки гримкочуть день при дні,
Лякають війнами в словесному двобої,
Інші громи вчуваються мені:
2024.05.22
09:07
БАНАЛЬНА ДРАМА
ДІЙОВІ ОСОБИ:
ЛИЦЕДІЙ - актор і поет, моложавий, симпатичний, такий тип зазвичай подобається жінкам за 50.
СЕНСЕЙ - поет, спортивної статури, вже не першої свіжості, володар чорного поясу, отриманого на районних міжнародних змаганнях
2024.05.22
06:37
Зручно влаштувавшись за столом на кухні,
Перед тим, як далі бесіду вести,
Наповняю пивом череп’яні кухлі,
Бо міцніш напою не бажаєш ти.
Я також не хочу вводити в оману
Ні тебе, мій друже, ні себе в цю мить, –
І від склянки пива теж буваю п’я
Перед тим, як далі бесіду вести,
Наповняю пивом череп’яні кухлі,
Бо міцніш напою не бажаєш ти.
Я також не хочу вводити в оману
Ні тебе, мій друже, ні себе в цю мить, –
І від склянки пива теж буваю п’я
2024.05.22
05:33
Нічний гадючник: музика, вино,
у караоке хтось волає Лепса
і на пілоні крутиться – воно…
не зрозуміло принц то чи принцеса.
У нас 200-тим їде тракторист,
а комбайнеру відірвало руки.
В столиці не почути міни свист,
у караоке хтось волає Лепса
і на пілоні крутиться – воно…
не зрозуміло принц то чи принцеса.
У нас 200-тим їде тракторист,
а комбайнеру відірвало руки.
В столиці не почути міни свист,
2024.05.22
02:03
Мені заснути не дають
Чиїсь обличчя у тумані.
Веде крізь сни в часи жадані
Незрозуміла біла путь,
Де весни сліз гірких не ллють
На дні солодкої омани.
Мені заснути не дають
Чиїсь обличчя у тумані.
Веде крізь сни в часи жадані
Незрозуміла біла путь,
Де весни сліз гірких не ллють
На дні солодкої омани.
Мені заснути не дають
2024.05.22
00:07
Не дивуйся, що я дуже різний та непростий.
Наче троє живуть в мені. Схожі, немов брати.
Але досить відмінні характерами вони.
Перший – той не злякається чорта або труни.
Добивається, хоч бич чого та кого хотів.
Навіть танк не посунув би з обраних ни
Наче троє живуть в мені. Схожі, немов брати.
Але досить відмінні характерами вони.
Перший – той не злякається чорта або труни.
Добивається, хоч бич чого та кого хотів.
Навіть танк не посунув би з обраних ни
2024.05.21
23:17
Жебрак на землі просить на хліб.
Падати далі нікуди.
Нижче тільки пекло.
Він сходив землю
уздовж і впоперек,
Знає її родимки, шрами,
Падати далі нікуди.
Нижче тільки пекло.
Він сходив землю
уздовж і впоперек,
Знає її родимки, шрами,
2024.05.21
21:39
Боги Богів...і тих Богів Боги,
і той, хто над Богами й над собою,
скажіть нам, людям, де ті береги,
де хвилі духу б'ються до прибою -
й радіють грою.
Де врозсип розлітаються зірки,
а згустки душ - насилених на нитку -
і той, хто над Богами й над собою,
скажіть нам, людям, де ті береги,
де хвилі духу б'ються до прибою -
й радіють грою.
Де врозсип розлітаються зірки,
а згустки душ - насилених на нитку -
2024.05.21
20:32
А тепер забери у мови усю її кров,
Щоб кожен рядок став глухою стіною розпачу,
Щоб сонце здавалося болем старих розмов
А слово — веслом, що постійно гребе до острова.
До острова, подібних якому цілий архіпелаг
У морі самотнього вітру порожніх роздумі
Щоб кожен рядок став глухою стіною розпачу,
Щоб сонце здавалося болем старих розмов
А слово — веслом, що постійно гребе до острова.
До острова, подібних якому цілий архіпелаг
У морі самотнього вітру порожніх роздумі
2024.05.21
11:51
СО-СУ-КУР
Вітаємо із створенням літературного блоку СО-СУ-КУР (Соболь-Сушко-Курдіновський)!
Блок СО-СУ-КУР -
свято культур,
група поетів,
Вітаємо із створенням літературного блоку СО-СУ-КУР (Соболь-Сушко-Курдіновський)!
Блок СО-СУ-КУР -
свято культур,
група поетів,
2024.05.21
11:25
Вертить римами поет,
Віршики ладнає.
То ронделик, то сонет -
Він війни не знає.
Знову зрада і любов,
Пристрасні сюжети...
Що там жертви, що там кров,
Віршики ладнає.
То ронделик, то сонет -
Він війни не знає.
Знову зрада і любов,
Пристрасні сюжети...
Що там жертви, що там кров,
2024.05.21
10:58
Мрії збуваються.
https://m.youtube.com/watch?v=WmxjyMRUCJE&si=9IyrcA6yGrlEhr8k
https://m.youtube.com/watch?v=WmxjyMRUCJE&si=9IyrcA6yGrlEhr8k
2024.05.21
08:12
Яка морська краса! Ось "Ланжерон",
Відомий дельфінарій "Немо".
Небесний усміхається капрон,
Яскрава сонця хризантема.
А Чорне море в синьому вбранні,
Хоч від плактону зеленіє,
І хвилями підморгує мені,
Відомий дельфінарій "Немо".
Небесний усміхається капрон,
Яскрава сонця хризантема.
А Чорне море в синьому вбранні,
Хоч від плактону зеленіє,
І хвилями підморгує мені,
2024.05.21
07:03
Сколихнувши гілку,
Забриніла бджілка
І смоктати стала з квіточки нектар, –
Видно в пелюстинках
Лиш комахи спинку
Золотисто-сіру, як погаслий жар.
До нектару ласа,
Робить вихиляси
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Забриніла бджілка
І смоктати стала з квіточки нектар, –
Видно в пелюстинках
Лиш комахи спинку
Золотисто-сіру, як погаслий жар.
До нектару ласа,
Робить вихиляси
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
2023.11.15
2023.10.26
2023.07.27
2023.07.15
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
“ВАША ВЕЛИЧНОСТЕ… КОЛІР».
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
“ВАША ВЕЛИЧНОСТЕ… КОЛІР».
(Вальорні роздуми, що з’явилися завдяки персональній виставці картин АНАТОЛІЯ ЛАВРЕНКА).
Словесна увертюра.
В останні дні квітня року Божого 2017-го в полтавській галереї «АРТ ПРОСТІР» був презентований новий цикл творів Анатолія Лавренка, під іменем «ВАЛЬОРИ». Немале значення має той факт, а як сам живописець тлумачить назву виставки і сенс своїх робіт: «Хотів би, щоб вальори сприймали не як мистецький метод, а як вид мистецтва. Вальори – то і колорит, і тональне нюансування кількох барв, і своєрідна естетика кольору. Адже є контрасти, а є вальори… Стиль письма можна означити, як вальорний мінімалізм. Увімкнувши пам'ять, уявімо перед собою рушники, є пісні, а є святкові…».
Ядро тексту.
Були роки, коли песимізмом просякло ледь не все,звичайно, не всі були інфіковані вірусом занепадництва. Наприклад, англієць Колін Вілсон невтомно говорив у своїх книгах про те, що можливості людини безмежні, та про осяйне майбутнє. Цей письменник був невипраним оптимістом, живописець з Миргородщини також…
«Приблизно в середині нинішнього століття (мова йде про 20-те) в живописі, в рамках абстрактного напрямку, стали відбуватися зміни. Вони не несли нічого революційного і були не до порівняння із змінами, котрі відбулися у першому десятилітті століття (20-го), які перевернули мистецтво до самих основ. Просто окремі групи художників формулювали свої цілі нечуваним раніше чином», - писала Аніелла Яффе, послідовниця К.Г. Юнга.
Одна когорта митців прагнула відобразити конкретну реальність, вони були охоплені бажанням зупинити плинну мить, то фотороботи Г. Картьє – Брессона і В. Бішофа. Відбулося започаткування нового напрямку у сенсуальному мистецтві. Інші художники торували пошук шляхів до глибин власного «Я» і уяви. В процесі віднайдення нового, виявили його в забутому старому, у втрачених - Природі І Людині. Вони не відтворювали краєвиди на картинах, а висловлювали свій настрій і відчуття від співдоторків з Природою. Художники цього спрямування хотіли вийти за межі абстракціонізму. Альфредові Манесьє належить думка: «Справжня реальність художника – не в абстракції, не в реалізмі, а в набутті своєї значимості…». Ці слова можна віднести до нелегкого подолання крутогорів творчого шляху А.Лавренка.
У серіях робіт «Колір граната», «Колір натхнення» він не різко, поволеньки наближався до НЕ ФІГУРАТИВУ. Десь на самому споді свого єства живописець розуміє, як і що йому творити… «Та інколи трапляється, що той, кого ми звемо «Я», так збиває нас з пантелику, що внутрішній голос не може достукатися до свідомості. Буває усі спроби зрозуміти натяки підсвідомості закінчуються поразкою і залишається одне: набратися хоробрості і вчиняти по інтуїції, будучи при цьому готовим до зміни курсу, якщо несподівано підсвідомість підкаже інший шлях», - писала д-р М.-Л. фон Франц, ще одна послідовниця К.Г. Юнга.
Головний герой тексту яко художник, наділений сміливістю, та роками вперто намацує свою стежину… Та шлях, це дорога, якої не видно. Та дорога, котру потрібно віднайти, свою власну, інша не підійде. Так, це даосизм. Митець може бути даосистом, якщо буде жити оригінально, якщо матиме сміливість віднайти незвідане в самому собі. По Ошо це звучить так: «Просто увійти в темну ніч, не знаючи, дійдете ви куди – небудь, чи заблукаєте. Якщо у вас вистачить хоробрості, ризикніть, ризик – це пригода…».
Є у Анрі Мішо вірш «Ніч», з нього так гармонійно поетичні рядки ніби перетекли в одну з картин митця:
«У ніч
У ніч
Я поринув у ніч
У безмежну ніч
У ніч…
…Ніч
Ніч народження
Мене виповнює криком моїм
Колосками моїми.
Утворюєш брижі, брижі…».
Вирішував пан Анатолій і непросте питання, котре поставив перед собою і поет В. Невмитий: «Як місячної вохри досягнуть?..». Він вирішив це питання по лавренківськи, у роботах серії «Жовтим по жовтому».
Надибуємо у Ролана Барта на таку формулу: «Література – це запитання,яке в собі вже містить відповідь». Картини з циклу «Вальори» мають ознаки: запитань – відповідей. Відтінки, тони, півтони, похідні від червоного, на одній з робіт, але це не «черлені рясні пелюстки», це не «калин червоні кетяги огнисті» (з вірша Н. Степули), це – ніжно – рожеві переливи, може навіть блідо – червоні, та ледь окреслений силует дерева….Поціновувачі малярства цього митця знають про особливу любов художника до барви білої. Ужгородський поет через відстані декламує:
«Сніг як туман вражав невагомістю
Ми в ньому наче не перебували…».
Осмислюючи побачене на виставці наче самі по собі віднайшлися слова С. Моема, з його знаменитого твору «Місяць і гріш»: «Він намагався висловити почуття, раніше йому незнайомі, не зміг втиснути їх в буденні слова і уподобився містику, котрий намагається описати невимовне…».
Малярство Анатолія Лавренка усе більше набуває ще однієї ознаки, філософічності. Краще сказати ніж це зробив К. Кастанеда майже неможливо, тому вслухаймося в один з діалогів з дон Хуаном:
«На що подібне видіння, дон Хуан?
-Ти повинен навчитися бачити, щоб пізнати це. Я не можу розповісти тобі.
-Це секрет який мені не можна знати?
-Ні. Просто я не можу тобі описати це.
-Чому?
-Тому що це не мало б для тебе ніякого змісту.
-Випробуй мене, дон Хуан. Може це буде мати зміст.
-Ні. Ти повинен зробити це сам. Коли ти навчишся, ти зможеш бачити кожну річ в світі інакше.
-Значить ти, дон Хуан, бачиш світ не таким, як вся решта людей?
-Я бачу двома способами. Якщо я хочу «дивитися» на світ, я бачу його так, як це робиш ти. А якщо «бачити» його, то сприймаю інакше, відомим мені способом». Не всім дано дар – бачити світ особливим зором.
І на завершення…
Анатолій Лавренко зробив ще один широкий і твердий крок в процесі мистецьких пошуків, так буде і надалі, з’являться нові цикли робіт, пошуки триватимуть…
«В передчутті якогось справді чуда
Гребу ногами сиву пилюгу…»,- після рядків з А. Охрімовича поставимо три крапки…
Андрій Будкевич – Буткевич, дослідник мистецтва, брендолог.
Словесна увертюра.
В останні дні квітня року Божого 2017-го в полтавській галереї «АРТ ПРОСТІР» був презентований новий цикл творів Анатолія Лавренка, під іменем «ВАЛЬОРИ». Немале значення має той факт, а як сам живописець тлумачить назву виставки і сенс своїх робіт: «Хотів би, щоб вальори сприймали не як мистецький метод, а як вид мистецтва. Вальори – то і колорит, і тональне нюансування кількох барв, і своєрідна естетика кольору. Адже є контрасти, а є вальори… Стиль письма можна означити, як вальорний мінімалізм. Увімкнувши пам'ять, уявімо перед собою рушники, є пісні, а є святкові…».
Ядро тексту.
Були роки, коли песимізмом просякло ледь не все,звичайно, не всі були інфіковані вірусом занепадництва. Наприклад, англієць Колін Вілсон невтомно говорив у своїх книгах про те, що можливості людини безмежні, та про осяйне майбутнє. Цей письменник був невипраним оптимістом, живописець з Миргородщини також…
«Приблизно в середині нинішнього століття (мова йде про 20-те) в живописі, в рамках абстрактного напрямку, стали відбуватися зміни. Вони не несли нічого революційного і були не до порівняння із змінами, котрі відбулися у першому десятилітті століття (20-го), які перевернули мистецтво до самих основ. Просто окремі групи художників формулювали свої цілі нечуваним раніше чином», - писала Аніелла Яффе, послідовниця К.Г. Юнга.
Одна когорта митців прагнула відобразити конкретну реальність, вони були охоплені бажанням зупинити плинну мить, то фотороботи Г. Картьє – Брессона і В. Бішофа. Відбулося започаткування нового напрямку у сенсуальному мистецтві. Інші художники торували пошук шляхів до глибин власного «Я» і уяви. В процесі віднайдення нового, виявили його в забутому старому, у втрачених - Природі І Людині. Вони не відтворювали краєвиди на картинах, а висловлювали свій настрій і відчуття від співдоторків з Природою. Художники цього спрямування хотіли вийти за межі абстракціонізму. Альфредові Манесьє належить думка: «Справжня реальність художника – не в абстракції, не в реалізмі, а в набутті своєї значимості…». Ці слова можна віднести до нелегкого подолання крутогорів творчого шляху А.Лавренка.
У серіях робіт «Колір граната», «Колір натхнення» він не різко, поволеньки наближався до НЕ ФІГУРАТИВУ. Десь на самому споді свого єства живописець розуміє, як і що йому творити… «Та інколи трапляється, що той, кого ми звемо «Я», так збиває нас з пантелику, що внутрішній голос не може достукатися до свідомості. Буває усі спроби зрозуміти натяки підсвідомості закінчуються поразкою і залишається одне: набратися хоробрості і вчиняти по інтуїції, будучи при цьому готовим до зміни курсу, якщо несподівано підсвідомість підкаже інший шлях», - писала д-р М.-Л. фон Франц, ще одна послідовниця К.Г. Юнга.
Головний герой тексту яко художник, наділений сміливістю, та роками вперто намацує свою стежину… Та шлях, це дорога, якої не видно. Та дорога, котру потрібно віднайти, свою власну, інша не підійде. Так, це даосизм. Митець може бути даосистом, якщо буде жити оригінально, якщо матиме сміливість віднайти незвідане в самому собі. По Ошо це звучить так: «Просто увійти в темну ніч, не знаючи, дійдете ви куди – небудь, чи заблукаєте. Якщо у вас вистачить хоробрості, ризикніть, ризик – це пригода…».
Є у Анрі Мішо вірш «Ніч», з нього так гармонійно поетичні рядки ніби перетекли в одну з картин митця:
«У ніч
У ніч
Я поринув у ніч
У безмежну ніч
У ніч…
…Ніч
Ніч народження
Мене виповнює криком моїм
Колосками моїми.
Утворюєш брижі, брижі…».
Вирішував пан Анатолій і непросте питання, котре поставив перед собою і поет В. Невмитий: «Як місячної вохри досягнуть?..». Він вирішив це питання по лавренківськи, у роботах серії «Жовтим по жовтому».
Надибуємо у Ролана Барта на таку формулу: «Література – це запитання,яке в собі вже містить відповідь». Картини з циклу «Вальори» мають ознаки: запитань – відповідей. Відтінки, тони, півтони, похідні від червоного, на одній з робіт, але це не «черлені рясні пелюстки», це не «калин червоні кетяги огнисті» (з вірша Н. Степули), це – ніжно – рожеві переливи, може навіть блідо – червоні, та ледь окреслений силует дерева….Поціновувачі малярства цього митця знають про особливу любов художника до барви білої. Ужгородський поет через відстані декламує:
«Сніг як туман вражав невагомістю
Ми в ньому наче не перебували…».
Осмислюючи побачене на виставці наче самі по собі віднайшлися слова С. Моема, з його знаменитого твору «Місяць і гріш»: «Він намагався висловити почуття, раніше йому незнайомі, не зміг втиснути їх в буденні слова і уподобився містику, котрий намагається описати невимовне…».
Малярство Анатолія Лавренка усе більше набуває ще однієї ознаки, філософічності. Краще сказати ніж це зробив К. Кастанеда майже неможливо, тому вслухаймося в один з діалогів з дон Хуаном:
«На що подібне видіння, дон Хуан?
-Ти повинен навчитися бачити, щоб пізнати це. Я не можу розповісти тобі.
-Це секрет який мені не можна знати?
-Ні. Просто я не можу тобі описати це.
-Чому?
-Тому що це не мало б для тебе ніякого змісту.
-Випробуй мене, дон Хуан. Може це буде мати зміст.
-Ні. Ти повинен зробити це сам. Коли ти навчишся, ти зможеш бачити кожну річ в світі інакше.
-Значить ти, дон Хуан, бачиш світ не таким, як вся решта людей?
-Я бачу двома способами. Якщо я хочу «дивитися» на світ, я бачу його так, як це робиш ти. А якщо «бачити» його, то сприймаю інакше, відомим мені способом». Не всім дано дар – бачити світ особливим зором.
І на завершення…
Анатолій Лавренко зробив ще один широкий і твердий крок в процесі мистецьких пошуків, так буде і надалі, з’являться нові цикли робіт, пошуки триватимуть…
«В передчутті якогось справді чуда
Гребу ногами сиву пилюгу…»,- після рядків з А. Охрімовича поставимо три крапки…
Андрій Будкевич – Буткевич, дослідник мистецтва, брендолог.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"“СОНЯЧНЕ ТРІО ЗАКАРПАТСЬКОГО МИСТЕЦТВА»."
• Перейти на сторінку •
"«ДИВИТИСЯ НА СВІТ ТАК, НІБИ БАЧИШ ЙОГО ВПЕРШЕ…». – мотив з вірша К. ДЕВДЕРИ."
• Перейти на сторінку •
"«ДИВИТИСЯ НА СВІТ ТАК, НІБИ БАЧИШ ЙОГО ВПЕРШЕ…». – мотив з вірша К. ДЕВДЕРИ."
Про публікацію