ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік

Володимир Каразуб
2024.04.25 09:16
Просто вітер, якоїсь осені зупинив мене,
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом

Світлана Пирогова
2024.04.25 08:41
А за вікном вже вечоріє,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?

Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,

Леся Горова
2024.04.25 07:45
В смолистих бурунах лежить рілля.
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.

Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови

Віктор Кучерук
2024.04.25 06:23
Серце сумно защеміло
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.

Ілахім Поет
2024.04.25 00:03
Вельмишановна леді… краще пані…

Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д

Артур Курдіновський
2024.04.24 21:33
Неначе той омріяний журавлик,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!

Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,

Сергій Губерначук
2024.04.24 20:00
Шість хвилин, як я прокинувсь.
А тут мені повідомляють,
що я вже шість годин, як зраджую.
Ну так я зараз просто вирву язика,
відіб’ю його молотком,
поперчу його, посолю.
кину на розпечену сковорідку –
і буде мені чим поснідати.

Ілахім Поет
2024.04.24 12:21
Кажуть, він жив непомітно десь в закутку.
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.

Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов

Віктор Кучерук
2024.04.24 05:21
Стали іншими забави,
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.

Артур Курдіновський
2024.04.23 23:40
Фарбує квітень зеленню паркани
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.

Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана

Іван Потьомкін
2024.04.23 22:56
Не вирубать і не спалить моє коріння.
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу

Олена Побийголод
2024.04.23 20:00
Із І.В.Царьова (1955-2013)

Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.

А потрясіння беріз пісенних!
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19

Галюся Чудак
2023.11.15

Лінь Лінь
2023.10.26

Світлана Луценко
2023.07.27

Гельґа Простотакі
2023.07.15






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Андрій Будкевич (1962) / Проза

 “ПОМІТНА ОСОБЛИВА ВРОДА В МІСЬКИХ ПЕЙЗАЖАХ УЖ - ГОРОДА”.
Образ твору (Є неповторний підтекст у пейзажах міських ОЛЕКСАНДРА МАЛЕША).

У есе “Наступ мікробів” Євген Маланюк дуже добре розкрив сутність художньої творчості, запевняючи, що “ без морального напруження, без творчого вогню, без готичної скерованості до Отця всякої творчості, без віри - твору не буде. Буде - бездушна і бездиханна мертвечина, шматок неорганізованої духом і, значить, не опанованої формою хаотичної матерії”.

Філософ Ігор Загребельний підхопив і розвинув задум поета, філософа і вояка: “Те, що Маланюк говорив про художню творчість, стосувалося будь-якого виміру життя: усюди має бути готика - “ готична спрямованість до Отця”,вертикальна вісь напруги. Натомість в українській духовності мислитель бачив приземленість, горизонтальність, у кращому випадку - бароковість…”. На подолання цієї горизонтальності спрямовує свої творчі зусилля митець ОЛЕКСАНДР МАЛЕШ, який має свій, індивідуальний почерк письма…

Хата (будинок) - то ідеал українського патріотизму, в Закарпатті це аж надто помітно. Про свою хату писали - Шевченко, Куліш, галицькі будителі, закарпатські письменники. До своєї домівки хочуть вертатися емігранти, не до чогось іншого, а до привабливої форми українського життя, ДО - ДОМУ… Не треба соромитися цього ідеалу - хати. Влучна і змістовна заувага Ю. Липи:” Бо є в Європі раса, що не соромиться свого “Доме, солодкий Доме”,а його флота, найбільша морська флота в Європі, офіційно зветься “хатньою флотою” (Home - fleet)”.

Сприйняття краю як родини, хати, то велика сила. Виходить, що свідомість українця не потребує детального окреслення українських земель. Там де є власний дім, там і знаходиться усе найкраще, що тільки може бути в житті людини”. Історіософ Юрій Липа стверджував:”Дім - це те місце, де найбільш людина є людиною.Це осередок людства для українця. Він мандрує по всіх країнах, але то все є несправжнє, лишень коли він вернеться “додому” - там є справжнє життя. Власне, ці терміни “хата”і “дім” найбільше характеризують органічність патріотизму українця”.

З окремих будинків вимальовується загальний образ вулиці. Особливо привабливі риси мають вулиці і провулки старовинні. Давня частина древнього Ужгорода щодо висотності, була від “початків” 2-3х поверховою. Але, попереджав же людство близько ста років тому любомудр Микола Бердяєв про наступне: “... в житті людства відбуваються такі зміни, які раніше потребували ста років. В старій красі людського побуту і мистецтва щось радикально зламалося… Загинула архітектура, - це краще висловлювання будь-якої органічної епохи. Нова архітектурна творчість ознаменувалася лише побудовою величезних вокзалів і готелів.Вся творча енергія людини спрямована на винахід і побудову автомобіля і аероплана, на віднайдення способів прискореного пересування. Краса старого побуту була статична. Храм, палац, сільська садиба - статичні, вони розраховані на усталеність життя і на повільний темп. Нині все стало динамічним, усе статично - стійке руйнується, зноситься швидкістю механічного руху. Але новий динамічний стиль не створений і є сумнів у створенні такого стилю…”.

З моменту написання Бердяєвим цього застереження, (а минуло 100 років) темп життя, та й темп руйнацій ще значно прискорився. Нові будинки, подібні до старовинних, мабуть не з'являться вже ніколи...Тому ледве не системне спотворення їх “обличчя” і руйнація, справа неприпустима. Надбудовують стільки поверхів, скільки потребує комерційна вигода сучасних скоробагатьків, а місто втрачає свою унікальну привабливість.

Ужгород заснований в ХІ столітті, став фортецею роду Другетів під владою Угорщини, пізніше - Австро-Угорщини, має дуже багату і давню історію, хоч і є найменшим обласним центром України. У 1919 році - столиця Підкарпатської Русі у складі Чехо - Словаччини.Від1945- го року стає областю УРСР, відтак вільної України.
Ужгородський замок, костел, синагога, резиденція єпископів,велика кількість інших, безцінних пам'яток архітектури зосереджені у цьому граді.

Мав правду поет П. Щириця, коли написав:

“Диво - сила у аурі міста:
ні злетіти, ні випасти з площ, -
люд тече, а ще дужче дощ.
І живеш отак уроків з двісті…”.

Невже старовинні будинки і маєтки вельмож попередніх віків у первозданному вигляді залишаться тільки на світлинах фотографів і картинах митців??? Варто наголосити також на тому, що після хвилі перейменувань, імен знаменитих закарпатців у назвах вулиць і площ увіковічнено малувато. Чому?...

Нещодавно успішно відкрилася персональна виставка творів Олександра Малеша в Закарпатському обласному художньому музеї імені Й. Бокшая. Творчість цього ужгородського живописця заслуговує окремих мистецтвознавчих розвідок і текстів. Він художник, котрий без сумніву наділений рідкісним хистом. В його малярстві дивовижно переплелися окремі риси творчості - К. Коровіна, І. Левітана, ледь - ледь помітний у міських пейзажах тонкий вплив М.Глущенка. Але цей художник не копіїст, не “ переспівувач” стилю і
технік відомих художників минулих часів. Міські пейзажі цього автора, а написано їх немало, заслуговують на особливу увагу…

Окремі ділянки старих вулиць, провулків, невеличких площ, зображені з душевною щедрістю і любов'ю художника до “об’єкта” малювання. Майже на всіх пейзажах міста присутні людські постаті чи силуети. Бо місто живе своїм життям, а тому, як же без містян?! Тішать око ті роботи живописця, де змальоване місто весняної пори, коли цвітом сакур, магнолій,яблунь,Інших кущів і дерев наповнене усе місто, місто - сад... Чи не кожен закарпатець очікує щороку цієї короткотривалої за часом, але такої незабутньої за враженнями весняної феєрії.

Приділімо увагу більш детальну бодай одній картини із циклу міських пейзажів, - “ Літній ранок біля Собору”. Ніжно - блакитне небо освітлене променями яскравого Світила, з вкрапленням місцями світло-рожевих хмаринок. Самого сонця не видно,але воно нібито обіймає, огортає своїм добрим світлом частину стіни старого храму, зі сторони не менш давньої вулички. Зелень дерев, кущів, трави, додає тінистого затишку місцині. Батько з маленьким сином, та інші люди дефілюють містом,адже прогулянка, прекрасний вид відпочинку. За Собором на певній відстані розташувалися кілька будиночків приватних, дуже типових для цього краю. Споглядаєш цю картину і в душі народжується радість, вирують плюсові емоції,виникає бажання пройтися поволеньки не тільки цією вуличкою міста. Ранковий Ужгород заворожує своєю красою, не поступиться йому і вечірнє місто. Послухаймо, що мовить про надвечір'я поезія:

“Зоряє липи цвіт між ліхтарями.
На ключ повільно зачиняє брами
далекий Ужгород…”.

Петро Мідянка.

Андрій Будкевич - Буткевич, дослідник мистецтва, брендолог.








      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2017-08-26 12:53:52
Переглядів сторінки твору 416
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (0 / 0)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.756
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2024.04.17 20:01
Автор у цю хвилину відсутній