ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Юрій Гундарєв
2024.04.20 09:59
Про Павлика Морозова


Жив колись Морозов Павлик.
Причаївся, наче равлик,
а коли щось помічав,
«Гей, сюди!» - усім кричав.
Багатьох зігнув в дугу,

Володимир Каразуб
2024.04.20 09:56
Ти будеш втішений її лляним платком
В останній стації де слів уже не треба,
Як був утішений в холодну ніч зими
Вустами жінки, що сплела із неба
Платок весни, платок що сповнив грудь
Гарячим сонцем сяяння любові
І був тобі пеленою в очах, туманним м

Микола Дудар
2024.04.20 07:21
Обіймаю і… благаю
Не носи до вітру сліз
Він і сам цього не знає,
Що розсіє сльози скрізь…
Хто їх годен позбирати?
Хто посмілиться, скажи?
Ну хіба якщо вже мати…
Це відомо всім — ази

Микола Соболь
2024.04.20 06:52
Війна не розуму, а дронів,
такі реалії буття.
Міста великі – полігони,
а ти у них мішенню став.
Замість примножити красиве,
множим життя людське на нуль.
Якщо хтось вижив це вже диво
під градом мін, ракет чи куль.

Віктор Кучерук
2024.04.20 05:27
Хмарки струмують понад дахом,
Немов сріблясто-біла ртуть,
І, пил здіймаючи над шляхом,
Корови з випасу ідуть.
Звисають яблука та груші,
З донизу зігнутих гілок,
І, мов його хтось міцно душить,
Кричить на Лиску пастушок:

Володимир Бойко
2024.04.19 22:47
Високі небеса, далекі виднокраї,
Галяви і луги виблискують в росі,
Прадавнішні дуби дива оповідають
І молоді гаї чудуються красі.

Там неба голубінь і жовте сяйво поля,
Зо світом гомонить одвічна давнина,
Але ота краса не вернеться ніколи,

Іван Потьомкін
2024.04.19 18:27
Якби товариш Сі
пройшовся по Русі,
тільки Московію
лишив ісконно руським,
на повні груди
дихнуві би світ тоді,
сказавши розбещеній орді
належне їй: "Дзуськи!"

Микола Дудар
2024.04.19 12:49
За чередою череда…
Роки біжать, мов коні
А з неба сочиться вода,
Але не на долоні…
Ступає кожен по землі
Куди — кому, є розклад
Старі похилені й малі
Спішать чомусь на розпад

Світлана Пирогова
2024.04.19 08:13
А я стояла на глухім розпутті.
Гойдались зорі у ставочку.
Шляхи ожина застеляла пруттям,
Немов вдягала оторочку.

І та любов, як квітка на лататті,
Закрилась у вечірню сутінь.
На диво, щезло із душі сум'яття.

Леся Горова
2024.04.19 08:00
Залишся у мені теплом осіннім,
І заходом не гасни у думках.
Бо то давно не мрія, то легка
Рожева тінь пелюстки, то - тремтіння
З чола спадаючого завитка.

То - тріпотіння крил, що не збулися,
Згубились на ходу, незвісно де.

Микола Соболь
2024.04.19 07:14
Пам'ять тобі, друже Варяже,
із Богом покойся, братику.
Слово лихе хіба хто скаже?
Один я пройду Хрещатиком.
Тільки спогад колючим дротом,
де ми до війни приковані.
Повзе крізь дим їдкий піхота,
через міста йде зруйновані.

Віктор Кучерук
2024.04.19 06:07
Посадили квіти
Біля школи діти
І весняна клумба аж вогнем зайшлась, –
Іскорки шафрану,
В полум’ї тюльпанів,
Запашіли жаром з рястом водночас.
Квітів аромати
Стали наповняти

Гриць Янківська
2024.04.18 21:10
Я не сумую, просто – білий вальс,
А думка в пелюстках стоїть безвітрям.
І впала б вже, та звичка, Ісабель!..

А ти чи так дивилась і на нас,
Як на бездення прорваного неба,
Коли ми світ розрізали навпіл?

Євген Федчук
2024.04.18 19:59
Ать-два! Ать-два!
В генерала голова.
Сам придумав, сам зробив.
Мабуть, орден заробив
Ще й підвищення звання.
А все інше – то дурня.
Легко було при Союзі.
Перед старшими – на пузі,

Артур Сіренко
2024.04.18 19:35
Отримав нагороду мовчанням –
Найвищу нагороду нинішніх рапсодів,
Що шиють собі сорочки-мантії
Для буття-блукання в царстві марень,
Братів кіфари, сестер ірландської арфи,
Нагороди сумної білої тиші
Пелюстками анемон посипаної –
Нагороди мовчання

Юрій Гундарєв
2024.04.18 19:12
Уранці 17 квітня російські варвари завдали ракетного удару по Чернігову.
Є загиблі. Багато поранених. Серед них четверо дітей…


Старенький Чернігів - в крові без сил…
Кремлінський палець униз: вбий його!
Святі мовчки виходять з могил.
Сльози в оча
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19

Галюся Чудак
2023.11.15

Лінь Лінь
2023.10.26

Світлана Луценко
2023.07.27

Гельґа Простотакі
2023.07.15






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Сергій Губерначук (1969 - 2017) / Проза

 Автобіографія з елементами щоденника (уривки)
* * *
Київ. Неділя. 27 липня 1969 року. Кінотеатр імені Т.Г. Шевченка. Молода подружня пара дивиться кіно. Яке – мені невідомо. Потім сонце. Морозиво. Ще один кінотеатр. "Дорвалися," – як то кажуть. Мабуть, молоді філологи не знаходили слів під враженнями літа, і тому вони дивилися…
Ранок 28 липня, 8:55. Народилося я. Записали Сергієм.

* * *
Село. Пам’ятаю прадіда. У шапці-ушанці з одним задраним її вухом угору, другим – униз. Його невід, розвішений на тині біля мошкороду. Він – кращий рибалка і, взагалі, ремісник на все село. Я тягнувся до нього у свої три роки… Я тягнувся до нього й тоді, коли його ховали від мене в яму, кричачи й трохи не падаючи туди. Це предки, їх голос.

* * *
Боярка. Школа. Перші класи. Сусідка-дівчинка. Моя перша любов… Вона від’їхала на нове місце проживання. Я не знав, що зі мною, і не спав. Але одного весняного ранку, коли у шкільному саду цвіли півонії, вона з’явилася несподівано. Вона вблагала свою бабусю привезти її до мене на останнє наше побачення. Я збирав їй квіти і довго тримав її руку. Але весь час – очі ставочками з небом і солоною водою. Ми плакали. Більше ніколи я такого не бачив.

* * *
Ми знову живемо в Києві, де інша школа і битва за оцінки… Рятував театральний гурток і його гастролі.

* * *
Закінчую педагогічне училище з любов’ю до дітей і без жодного бажання ставити їм оцінки. Тікаю від школи у свій театральний інститут і знаходжу свого глядача. Дітей дорослих.
Борис Петрович Ставицький, інші педагоги. Я поважаю їх і намагаюся вписати щось у свою "табулу расу". Педучилище навчило мене цінувати труд педагога і йти назустріч, учитися.

* * *
Осінь 88-го. Я першокурсник. Вечір. Закінчилися лекції. Стою на ґанку театрального інституту. У жінці, в невидному демісезоні зі стомленим обличчям, на яке з-під шерстяної, в’язаної шапчини насунулася кучерява кипа волосся, я не відразу впізнав Ліну Костенко. Звичайнісінька жінка, чиї вірші мене тоді дуже хвилювали. Це був знак. Я привітався і допоміг донести речі до рогу вулиці Чкалова. Я прочитав їй свої перші вірші – і вона мене благословила! "Пиши." Так, паралельно зі сценою, я починав жити з поезією, яка помножувала мої сили. Ліна Василівна лишається і по сей день для мене авторитетом. Не лише завдяки своїм віршам, неповторному баченню, а й тому, що ніколи не "лізла" в політику. Художник має бути вільним. І голодним. Я це зрозумів не лише тому, що побачив Ліну Василівну в досить благенькому вбранні, а й тому, що сам пересвідчився за свої чотири роки навчання і два роки роботи в Молодіжному театрі у якості актора, як годує дух, коли не вистачає харчів. Хоча, дійсно, матеріальні блага необхідні, аби не померти. Тепер я знаю ціну шедеврів і предметів побуту.

* * *
31 грудня 1989 року, неділя.
Ось-ось піде від нас 1989 рік, а з ним і усі 80-ті роки… Що вони собою значили? для мене? для інших? Як змінили моє єство? Ой, як змінили!..
На порозі 90-го маю 20 років!
Як я зустрічаю Новий рік?.. Намагаюся зустріти радісно. Хочу, щоб усе, що не оформилося у 1989-му, усіх 80-х, знайшло своє творче втілення у 90-му…-их. Так хочу справжнього щастя. Кругом. – Усюди! І в професії моїй акторській майбутній – у навчанні, в особистому житті, хочу задоволення в усьому! У поезії, у мові; у своєму характері, житті хочу уникати всього поганого.
Пошли мені, Боже, добра! Пробач усі гріхи мої великії… Зроби мене стриманим і невтримним, простим і складним, вічним і короткочасним.
Допоможи мені, фортуно!..
Здрастуйте, 90-ті роки! Прийміть мене таким, який я є. Зробіть з мене, зліпіть з мене Людину.
P.S. Наперед удячний!

* * *
Господи! 20 літ за плечима. Що, мало?! Та за два десятки можна цілі гори перевернуть… А я… А я? Нічого вагомого не перевернув. Як на мою думку…

* * *
Мені потрібна тиша. Я люблю самотність. Я люблю, коли важко. Коли залишаєшся сам на сам з собою, високо злітаєш… А хтось відкриває двері, і ти падаєш додолу, як підстрілений птах…

* * *
Закінчив інститут. Чи змінився я? у кращий, ні – мій бік? Невідомо.
Писатиму вірші.

* * *
Отже, пишу вірші…
Маю намір трохи ще попрацювати, поки всі сплять і ніхто не заважає. Вірніше – вживатимусь у віршистий стан.

* * *
Сьогодні назгрібав купи паперів і, засівши, заходився їх переглядати. У мене вже чималий архів. Таким чином можливо розібратися зі своїм спадком лише у стані розважливості, спокою і бажання повернутися (таке трапляється особливо, коли людина занедужає). Так ось і я хворію.

* * *
У якийсь момент почав щось малювати. Чому? Є така необхідність. Зупинити мить. Сцена не дає такої можливості. Там свої нюанси. Там мить як секунда загальної правди чи неправди, як одиниці виміру. У поезії мить – це слово, навіть склад – буква, звук, сказаний, до речі, вголос з тієї ж сцени, це навіть час між буквами, в осмисленні читача, чиї внутрішні малюнки ми не бачимо. Малюнок – мить, яка повинна рухатися далі. У кольорах чи без них, у звуку чи без нього, у світлотіні, особах, чому завгодно.
Це "далі" – і є, як на мене, кіномалюнок, кінокартина, робота мінливих моментів, де моя думка не менш працездатна й інтуїція не менш вірогідна, аніж у поезії чи малюванні. Навіть сцена може бути чотирма стінами. Китайці кажуть: "Вивчивши один кут квадрата, не забудь про інші." Хочеться простору.

* * *
Кидати акторську роботу я не збираюся. Вона частина мене. Це так само, якби мені сказали: "Кинь писати вірші!" Це неможливо, бо вони народжуються незалежно від мене. Усе, що надумане – відпадає. Усе своє – має розвиток. Я маю своє особливе бачення певних процесів усередині і зовні. Усе інше – форми вираження. Я хочу дійти до більш складної форми – кінематографу. Але це ні в якому разі не означає відмови від інших складових мого світосприймання.
Дивитися, вдивлятися, дивуватися. Мабуть, ця "трійця" мені найбільш імпонує. У простих предметах закладені відповіді відпочатково. Помічаючи їх чи ні, – людина бреше або каже правду, або нічого більше не може робити. Читаю свої вірші "Порожня банка…", "…стовп". Вони кінематографічні, за кожним із них я можу зняти свою, своєрідну, відмінну одна від одної, картину. Бо перш, ніж щось писати (інколи й одноразово з тим, як пишу) – я бачу, уявляю щось схоже на кіно.
Час від часу мені сняться фільми так само, як деяким людям. Спочатку йдуть титри, потім події… Сон є своєрідний стрес, шок, завдяки якому, як я розумію, відбувається енергетичний скид інформації, надуманого, нафантазованого.
Ще в інституті мені говорили деякі люди, чи не маю я наміру вступати на режисуру. Я казав їм "ні", вважаючи, що не може бути режисер повноцінним, не відчувши вповні акторської роботи. (Жодним чином це не означає, що моя позиція безпомилкова). Але й тепер я не відмовляюся від своїх слів. Актором я лишатимуся. Тільки ось виникла потреба, необхідність ривку, прориву до повнішого вираження. Не весь мій потенціал задіяний. Моя ціль на цій землі полягає у синтезі. Поєднанні раніше, до мене, не поєднуваного. І тому я йду до руху, в кожному кадрі якого – свій центр тяжіння. Це не значить, що все має бути розкиданим з кадру в кадр – десь має бути та нитка, яка червона. Вона проходить через події, предмети, простір так, щоб зобразилась людина.
Це, мабуть, поки що все найголовніше, що я міг би сказати…

Сергій Ґуберначук
1989–2004 р.р.

Контекст : "Учорашнє", стор. 89–93


      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2019-10-18 12:26:17
Переглядів сторінки твору 1131
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (5.082 / 5.76)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.140 / 5.87)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.818
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ЩОДЕННИК
Денники
Автор востаннє на сайті 2024.04.17 19:23
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Потьомкін (Л.П./М.К.) [ 2019-10-19 18:36:09 ]
Цікаво. Хотілось би прочитать і продовження.