ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ілахім Поет
2024.04.24 12:21
Кажуть, він жив непомітно десь в закутку.
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.

Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов

Віктор Кучерук
2024.04.24 05:21
Стали іншими забави,
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.

Артур Курдіновський
2024.04.23 23:40
Фарбує квітень зеленню паркани
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.

Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана

Іван Потьомкін
2024.04.23 22:56
Не вирубать і не спалить моє коріння.
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу

Олена Побийголод
2024.04.23 20:00
Із І.В.Царьова (1955-2013)

Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.

А потрясіння беріз пісенних!

Світлана Пирогова
2024.04.23 09:40
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує поміж нас,
Хоч зазирають в душі ще зловісні дії,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Єднання сила здійснюює все ж мрію.
І попри труднощі в воєнний час,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує б

Володимир Каразуб
2024.04.23 09:17
І слова, наче, хвилі, хвилі,
Гойдаються, хвилі, мов коми,
І скільки, любові, за ними,
І скільки, іще, невідомих.
І скільки, безмовних, схлипів,
У цьому, голодному, морі,
І лякає, не те, що квилить,
А те, що, не може, промовити.

Ілахім Поет
2024.04.23 07:19
Хтось скаже, що банально вию вовком.
Для мене це є блюзом самоти.
На перехресті не простоїш довго.
А на узбіччя тяжко відійти.
Я підкотив би Принцем, наче в казці.
Та побут твій спаплюжити боюсь.
Хтось скаже – меланхолія якась це.
А як на мене, рад

Віктор Кучерук
2024.04.23 04:48
Віддаляється вчорашнє
І послаблюється шум
Од учинків безшабашних,
І від плину мрійних дум.
Тільки згадки пам'ять мучать
Повсякчасно й без пуття
Про, на жаль, скороминуче
Богом дане раз життя.

Хельґі Йогансен
2024.04.22 21:05
Закривавлена, знищена, спалена
Вже не вперше й не вдруге весна.
Вона — звістка, якої чекаємо,
Але досі до нас не дійшла.

У молитвах, прокльонах "оспівана",
Хоч нема її в тому вини.
Почуттями брудними, незрілими

Іван Потьомкін
2024.04.22 10:25
Не блудним сином їхав в Україну
Із того краю, що не чужий тепер мені.
До друзів поспішав, щоб встигнути обняти,
До кладовищ, щоб до могил припасти...
...Вдивлявсь- не пізнавав знайомі видноколи,
Хоч начебто й не полишав я їх ніколи,
Та ось зненацьк

Олександр Сушко
2024.04.22 08:52
Ви чули як чмихають їжаки? Ні? Дивно. Спробуйте увечері натерти пусту собачу тарілку під порогом шматочком тушкованого м’яса. Як сяде сонце – вдягніть щось балахонисте з каптуром та сядьте в кущах на ослінчику. Гарантую: на густий запах тушонки їжак

Леся Горова
2024.04.22 08:32
Верба розплела свої коси за вітром
Під ними у брижах виблискує став,
Скотилися з берега запахи літа ...
Втікаючи геть очерет захитав

Сполоханий крижень. У сірої чаплі
Сьогодні в болоті скрипучий вокал,
А сонце розсипалось плесом по краплі,

Ілахім Поет
2024.04.22 07:03
З гори, з Сіону видно все і скрізь! Дивись, запам’ятовуй, Єшаягу! Як паросток башанський нині зріс, яку він приписав собі звитягу.

- Я бачу – в наступ знову йде Арам; і смертю Манасія та Єфрем нам загрожують. Їм кістка в горлі – Храм! Хизуються – баг

Козак Дума
2024.04.22 07:01
Словами не відтворюються ноти,
а ключ скрипковий – музи реверанс.
Приємно спілкуватися на дотик,
коли у тиші слово – дисонанс.


Віктор Кучерук
2024.04.22 05:47
Клекоче, булькає вода,
І піниться, мов юшка, –
Мигоче блякло, як слюда,
Повніюча калюжка.
Навколо неї, як вужі,
Снують струмки глибокі,
Бо для калюжі не чужі
Оці брудні потоки.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12

Тарас Ніхто
2020.01.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Оранжевый Олег Олег (1946) / Публіцистика

 Забезпечення якості,або "Мужик, ты чё, гадить сюда пришел?"

"Мужик, ты чё, гадить сюда пришел?"

Сергій Довлатов

    В 1982 році я був відряджений у містечко П...но С...кого району.

    Електричка, що вранці рано виїхала з Білоруського вокзалу, тяглася довго, на кожну станцію викидаючи десант похмільних роботяг з авоськами, у яких бовталися загорнені в газети сніданки. Із прорваних у газетах дір стирчали м’яті руді батони.

    Туалети у вагонах були закриті. І не просто закриті, а наглухо забиті гнутими іржавими шурупами. Ті, кому виявилося несила перенести дорожні тяготи, пристроювалися між вагонами. Запашок в електричці стояв ще той, і дивлячись на батони, я відчував, як до горла підкочує огидна грудка ранкового поспішного сніданку.

    Вийшовши з електрички в Серпухові, я озирнувся в пошуках довгоочікуваного закладу. Платформа на всю довжину була обладнана щаблями, по яких, не створюючи товкучки, зручно було спуститися прямо на велику автостанцію. Вийшов я приблизно посередині платформи, і в обох кінцях її побачив знайомі обриси типової пристанційної споруди. Ліве було традиційно облуплене, замість високо розташованих віконець зяяли порожні, як у знаменитому будинку Павлова, чорні провалля. Праве, навпроти, було доглянуто, блищало свіжою лицювальною плиткою. «Платний?» - подумав я. Це було б суперновинкою, про це тільки ходили неясні ідеї. І я рішуче попрямував туди.

    Входячи, я закинув за спину сумку й почав розстібатися, але зненацька побачив напроти входу, де в типовому туалеті звично розташовується бетонно-кахельне корито пісуара, буфетну стійку й руду зі збитим волоссям буфетницю за нею. Уздовж правої стіни, як і годиться, були кабінки з узвишшями; у кожній кабінці був пригвинчений до стіни столік-поличка, і стояли по двоє-троє розвеселі мужики із кружками пінного пива.

Вигляд у мене був зовсім очманілий, і мужики дружно загоготали, а один сказав:

-Э-э, мужик, ты чё, гадить сюда пришёл?

    Я б забув геть-чисто цю сцену, але років п’ятнадцять по тому прочитав майже точний її опис у Довлатова, теж від першої особи. Підозрюю, що він стояв серед тих веселунів, а може бути, ця репліка стала в них звичною розвагою.

   Наступне незабутнє враження від туалету лишилося в мене після відпустки в місті Бердянську. У центрі міста, біля літнього кінотеатру, стандартна споруда після останнього сеансу була освітлена тільки яскравими південними зірками через звично вибиті вікна. З натхнення я здогадався запалити запальничку, і це врятувало мене. Із запальничкою в руках я пробалансував меж безладно розташованими купами продуктів життєдіяльності курортників і провалами в бетонній панелі підлоги...

    Але вершиною всього був туалет у терміналі «А» нового Пітсбургського аеропорту.

    Нікого не здивувати сьогодні блискучою кахельно-хромовою чистотою. Але було там дещо, що заслуговувало уваги. Наприклад, відходячи від більш-менш звичайної фаянсової споруди й не знайшовши важеля або крана, я виявив, що злив води включається автоматично. Умивальник теж не мав кранів, але коли в пошуках кнопки я провів руку під трубкою, з якої, по моїх поняттях, повинна була литися вода, вона відразу й полилася.

    Поруч із краном стирчала ще одна трубка; навчений, я підніс до неї долоню, і в неї плюнуло запашним рідким милом. Ну й звичайно ж, рукосушка теж вмикалася автоматично. Тільки, на відміну від наших деренчливих апаратів, працювала майже безшумно.

    Тоді ж, у Питтсбурзі, я вперше познайомився з ідеологією quality assurance - забезпечення якості. І під час довгого польоту назад, у Київ, міркував про це.

    Саме це, quality assurance, і було причиною розбіжностей між американським і вітчизняним туалетом.

Американці-колеги з неабияким скепсисом ставилися до цього самого assurance, до величезної кількості паперу, затрачуваній на попутну діяльність. І тільки один з них, літній колега - мій однофамілець, помітив, що головна користь від quality assurance - це обов’язковість установлення критеріїв якості на початку будь-якої розробки.

    Я згадав це, і подумки визначив, який критерій був установлений на початку проектування американської вбиральні. Це вимога максимального дотримання гігієни, заради якого не жалували значних витрат. Така ж вимога, як видно, було виставлено й конструкторам звичайного фонтанчика для питної води.

    Цей пристрій заслуговує окремого опису.

    Більш-менш звична чаша з нержавійки, тільки трохи нижча, не «шпинделяла» безупинно. Я пошукав кран і побачив на бічній поверхні чаші велику кнопку з опуклим малюнком правої долоні. Після приємно м’якого натискання кнопки потекла вода. Струмінчик лився не вертикально, а під кутом градусів 30, і сопло, з якого він вибивався, було прикрито згори витонченим блискучим пелюстком, щоб до нього не можна було присмоктатися. Напившись, я раптом помітив з іншого боку чаші ще одну долонну кнопку, але на ній була зображена опукла ліва рука!!! Конструктор подбав і про ліваків!

    Гігієнічність була, зважаючи на все, не новою вимогою. У туалеті термінала аеропорту ім. Кеннеді, помітно вже зіпсованого часом, не було такої електроніки. Але воду в умивальнику теж не потрібно було включати руками. Уздовж умивальника попереду була планка, що притискалася торсом, і текла вода. У якомусь іншому місті Америки під умивальником для цього була педаль...

    Уявляю собі хід міркувань людини, яка ставила завдання проектувальникам і конструкторам. «Споруда, призначена для виконання гігієнічних процедур великої кількості людей, повинна бути максимально гігієнічною. Повинна бути технічними та організаційними мірами попереджена можливість поширення небезпечних інфекцій, для чого треба максимально виключити необхідність фізичного контакту з поверхнями санітарно-технічного обладунка». І так далі. І думаю, дійсно, у забезпеченні якості проектування найголовніше обов’язковість установлення базових функціональних критеріїв і багатоступінчаста перевірка повноти їхньої реалізації.

    Отже головним для забезпечення якості є Завдання. «Кожна сформульована задача містить розв’язання у неявному вигляді». При розробці системи забезпечення якості треба про це завжди пам’ятати, інакше ця система назавжди лишиться усього лише зведенням малозрозумілих правил, що можуть послуговуватись добрим інструментом примусу та роблення кар’єри та аж ніяк не призведуть до підвищення якості спільного продукту підприємства.

P.S. Пару років тому я відвідав ще одну визначну пам’ятку - убиральню першого в історії європейської цивілізації парламенту в Ефесі. Довга мармурова лава з рядом акуратних отворів, відполірованих задами сенаторів, а вірніше, їхніх рабів, що гріли місце чекаючи власників, і напевно коротали час за анекдотами й плітками. Вузький жолоб для обмивання, розташований напроти сидінь. Голова, звичайно, сидів першим по струменю води... Але й у ті далекі античні часи туалет вигідно відрізнявся від серпуховского й бердянського...

Це поновлення знищеної зловмисними новими власниками на сайті Хайвей публікації від 2007 р.
Постійна адреса 13 років була http://h.ua/story/45481/





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2020-03-13 16:32:06
Переглядів сторінки твору 555
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (3.905 / 5.08)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (3.905 / 5.08)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.770
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Соціально-громадська тематика
Автор востаннє на сайті 2024.02.10 15:02
Автор у цю хвилину відсутній