ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ілахім Поет
2024.04.24 12:21
Кажуть, він жив непомітно десь в закутку.
І пожинав регіт там, де кохання сіяв,
Начебто думав – троянди ростуть с піску.
Вірив в поезію, як інший люд - в Месію.

Кажуть, вигулював душу свою щодня
Серед рядків, повних сутінків і печалі.
Бачили, йшов

Віктор Кучерук
2024.04.24 05:21
Стали іншими забави,
Як утратив снам число, –
Домальовую в уяві
Те, чого в них не було.
Тішусь образом посталим
Вперше в пам’яті моїй, –
Мрійним розквітом фіалок
Між краями довгих вій.

Артур Курдіновський
2024.04.23 23:40
Фарбує квітень зеленню паркани
Красиво, мов поезії рядки.
Повсюди квітнуть чарівні каштани,
Суцвіття їхні - весняні свічки.

Сезон палкого, ніжного роману,
Коли кохання бережуть зірки.
І мрія незнайома та незнана

Іван Потьомкін
2024.04.23 22:56
Не вирубать і не спалить моє коріння.
Ніде не буть просто пришельцем
Дає мені з дитинства мова України.
Але нема для мене й мов чужих,
Бо кожна начебто вікно у світ,
І тому світ такий безмежний.
Кажуть, епоха книг минула,
А я начебто про це й не чу

Олена Побийголод
2024.04.23 20:00
Із І.В.Царьова (1955-2013)

Самі зміркуйте, в якім дерзанні
з’явилась назва у річки – Вобля!..
А ще – добряча й земля в Рязані:
ввіткнеш голоблю – цвіте голобля.

А потрясіння беріз пісенних!

Світлана Пирогова
2024.04.23 09:40
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує поміж нас,
Хоч зазирають в душі ще зловісні дії,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Єднання сила здійснюює все ж мрію.
І попри труднощі в воєнний час,
Плекає сонце життєлюбне нам надію.
Весна квітує б

Володимир Каразуб
2024.04.23 09:17
І слова, наче, хвилі, хвилі,
Гойдаються, хвилі, мов коми,
І скільки, любові, за ними,
І скільки, іще, невідомих.
І скільки, безмовних, схлипів,
У цьому, голодному, морі,
І лякає, не те, що квилить,
А те, що, не може, промовити.

Ілахім Поет
2024.04.23 07:19
Хтось скаже, що банально вию вовком.
Для мене це є блюзом самоти.
На перехресті не простоїш довго.
А на узбіччя тяжко відійти.
Я підкотив би Принцем, наче в казці.
Та побут твій спаплюжити боюсь.
Хтось скаже – меланхолія якась це.
А як на мене, рад

Віктор Кучерук
2024.04.23 04:48
Віддаляється вчорашнє
І послаблюється шум
Од учинків безшабашних,
І від плину мрійних дум.
Тільки згадки пам'ять мучать
Повсякчасно й без пуття
Про, на жаль, скороминуче
Богом дане раз життя.

Хельґі Йогансен
2024.04.22 21:05
Закривавлена, знищена, спалена
Вже не вперше й не вдруге весна.
Вона — звістка, якої чекаємо,
Але досі до нас не дійшла.

У молитвах, прокльонах "оспівана",
Хоч нема її в тому вини.
Почуттями брудними, незрілими

Іван Потьомкін
2024.04.22 10:25
Не блудним сином їхав в Україну
Із того краю, що не чужий тепер мені.
До друзів поспішав, щоб встигнути обняти,
До кладовищ, щоб до могил припасти...
...Вдивлявсь- не пізнавав знайомі видноколи,
Хоч начебто й не полишав я їх ніколи,
Та ось зненацьк

Олександр Сушко
2024.04.22 08:52
Ви чули як чмихають їжаки? Ні? Дивно. Спробуйте увечері натерти пусту собачу тарілку під порогом шматочком тушкованого м’яса. Як сяде сонце – вдягніть щось балахонисте з каптуром та сядьте в кущах на ослінчику. Гарантую: на густий запах тушонки їжак

Леся Горова
2024.04.22 08:32
Верба розплела свої коси за вітром
Під ними у брижах виблискує став,
Скотилися з берега запахи літа ...
Втікаючи геть очерет захитав

Сполоханий крижень. У сірої чаплі
Сьогодні в болоті скрипучий вокал,
А сонце розсипалось плесом по краплі,

Ілахім Поет
2024.04.22 07:03
З гори, з Сіону видно все і скрізь! Дивись, запам’ятовуй, Єшаягу! Як паросток башанський нині зріс, яку він приписав собі звитягу.

- Я бачу – в наступ знову йде Арам; і смертю Манасія та Єфрем нам загрожують. Їм кістка в горлі – Храм! Хизуються – баг

Козак Дума
2024.04.22 07:01
Словами не відтворюються ноти,
а ключ скрипковий – музи реверанс.
Приємно спілкуватися на дотик,
коли у тиші слово – дисонанс.


Віктор Кучерук
2024.04.22 05:47
Клекоче, булькає вода,
І піниться, мов юшка, –
Мигоче блякло, як слюда,
Повніюча калюжка.
Навколо неї, як вужі,
Снують струмки глибокі,
Бо для калюжі не чужі
Оці брудні потоки.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12

Тарас Ніхто
2020.01.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Майстерень Адміністрація / Публіцистика

 Ми не французи. Ми – раби
Образ твору Як відомо, зранку під Верховною Радою кількасот громадян протестували проти мовного законопроекту Єфремова".
Зі стрічки новин на УП

Якось так співпало, що в той же час, як в Києві проти фактично відміни української мови протестували кілька сотень чоловік - у Франції протестували кілька сотень тисяч. Ба ні - мільйони.

Задумали оточити масою людей нафтопереробні заводи країни - і у французів швидко стали вичерпуватися запаси бензину. Навіть літаки в аеропорту Шарля де Голю почали відчувати нестачу палива.

А це було навіть не питання рідної мови - це були всього-на-всього наміри уряду підвищити на два роки, з 60 до 62, вихід на пенсію.

Не вірю своїм очам. В українців відбирають фактично мову, душу, а вони сидять по хатах! Кілька сотень вийшло для протесту - навіть не тисяч. Курям на сміх. "Бояться люди, - пояснив мені один знайомий. - Вони тебе знімуть на відео, а завтра тебе твій начальник звільнить. Йому подзвонять, звідки треба. А мені дітей годувати".

Це я можу зрозуміти.

Але не можу зрозуміти іншого: а гідність? Де людська гідність? Як жити з відчуттям, що ти боягуз? Без гідності? Рабом?!..

Виявляється, можна.

"Моя хата скраю" - це формула боягузтва й ницості. Один американець, у якого банк вкрав усі збереження, виплативши керівникам банку мільйонні премії, дізнався, де живе директор банку, зустрів його біля будинку й набив йому морду. За це він сів на півроку в тюрму. Нащо він це зробив, скажіть?

А тому, що він інакше не міг жити - рабом і в подобі лоха. Тепер, принаймні, він поважає себе. Він може далі жити.

І поважають його ті мільйони американців, які прочитали про його вчинок у газетах. Чому директор банку має право ограбувати людину, як справжнісінький бандит із підворітні, а жертва не має права навіть набити йому морду? Чому, скажіть? Бо закони захищають бандита?

Народ справді має ту владу, якої заслуговує.

Думаєте, французи виходять на вулицю, бо в них мало проблем? Та ні - вони обурені, тому що французьке відчуття людської гідності настільки сильне, що не витримує, коли політики починають із ним не рахуватися.

Адже у французької держави є резерви грошей - обкласти більшими податками мільйонерів, крупний бізнес, який інколи платить стільки ж процентів, як і звичайний пересічний француз. Та політики служать цьому бізнесу, і хочуть дефіцит пенсійного фонду покрити не за рахунок оподаткування надприбутків, а за рахунок простих людей, заставивши їх довше працювати. Більше того, вони в пору кризи кинули мільярди людських грошей, щоби рятувати товстосумів із приватних банків, які ту кризу й спричинили!

То ж мільйони французів відчувають себе особисто приниженими.

Тому мільйони пішли й оточили десять із дванадцяти нафтопереробних заводів. Тому вся Франція стоїть без бензину. Супермаркети заявляють, що швидко не зможуть завозити товар. Чекає колапс. Уряд має здатися й відмінити реформу. Чи оголосити позачергові вибори.

Солідарність нації - вражаюча. Хто посміє засумніватися після такого, що нації - немає?

Коли ж я говорю з українцями, то бачу перелякані заячі очі й душу боягуза.

Звичка жити з відчуттям, що ти раб, на жаль, глибоко вкоренилася в українському народові. Козаки далеко, а герої УПА - тепер уже знову "бандити"... Помаранчева революція викреслена з підручників. Закопуємося в землю. Кожен у своєму кутку.

Були часи, коли героїзм, самопожертва були найвищою моральною гідністю.

Тебе вели, руки з наручниками за спиною, а ти був гордий. І люди тобі кричали вслід: "Дмитре, тримайся!". Солодке відчуття себе героєм. Який страждає за загал, за свій народ, за всіх. Це воно, оце відчуття, вело козаків, січових стрільців, воїнів УПА на смерть. Культ героїзму - ось що творило й створило українську націю.

Та, видно, удалося фізично за століття понищити героїв. А те, що залишилося - перелякане українське "болото" - сьогодні себе показало у всій красі.

І почало смердіти.

Це воно, кожен у своєму куті, п'є медовуху й закусує сальцем. І радіє рабському своєму стану: "моя хата скраю". Як сказав один мій знайомий українець: "А що? Хай собі вводять російську державну - я й російською можу в райвиконкомі відповісти. А вдома я буду говорити зі своїми дітьми українською". Такий собі, бачте, український патріот. То чого ми хочемо?..

Ми не французи, і не будемо швидко мати ані своєї країни, ані своєї мови.

Один раз здивували світ, у помаранчеву пору - але виявилося, що це було не чимсь органічним, як у французів. Це був вибрик споконвічного раба, який тепер клянеться, що "нізащо не піде на Майдан". Бо там, бачте, його знову "продадуть".

А що Україну продадуть злії люди - так на це начхати?!

Так стань вождем - стань сам героєм. Справжнім, а не шароварним. Організуй сам людей. Організуй людей, які будуть організовувати. Які будуть організовувати організаторів.

Де ви, українські герої? Українські лицарі? Українські сагайдачні й коновальці? Стуси й чорноволи? Які не боялися радянської тюрми, а не те що якогось там ризику, що тебе хтось зніме на відео під час мітингу?

Нема, нема...

Є не народ, а багатомільйонна маса рабів. Шароварних патріотів, що жує українське сало й запиває українською медовухою. У той час, як демонтують їхню, кров'ю багатьох поколінь здобуту державу, мову, культуру. Демонтують святе.

Іду й чую, як лящить за вухами, так жують...

Богдан Орлик, політолог, для УП

© 2000-2010 "Українська правда"
Передрук матеріалів тільки за наявністю гіперпосилання на www.pravda.com.ua

Фрагмент із коментування:

alexes31 _ 19.10.2010 20:25
Якщо українці вибирають янучар, при всіх катастрофічних ідиотизмах ющенкотимошенківських часів, це ідиотизм. Від цього потрібно лікуватись. Але життя не Айболит, а українці нікчемна бидлота, тому, спробую спрогнозувати, шлях той самий, в лоно гундяєвського православія, вчіть російську мову і, як деякі московські інтелегенти, відмежовуючись сподівайтесь на особливу міссію українців (може показати світу які ми дебіли?). Досить сопляки пускати, лише правді в очі! А вона страшна. Але це єдиний шлях. Треба визнати неспроможність, зрадливість, боягузство. треба визнати ті багато випадків, коли ми втрачали (зараз це теж актуально) державність тому, що нікому вона не хєр не потрібна. А якщо вона потрібна купці маргіналів, протестуючих проти закону про мови, тоді до чого це все?! До чого ці завивання, коли ерудована україномовна дитина не може задовольнити елементарні потреби в кіно чи літературі. Коли купка динозаврів хоче й так непопулярну українську виіснити "хвранцією" і "етером"?
IP: 178.95.207.---
Predator X _ 19.10.2010 20:17
don4anka:

Вам прикро, що я - не слабоумний ідіотик ?
Мушу вас по самі гланди розчарувати - я не слабоумний ідіотик ...
Тіньовий варіант економіки – як добровільний вибір найманих неолігархів – це реальність.
У всій своїй екзотичності та абсолютно і апріорі очевидного ідіотизму красоті...
Пізно тепер скавуліти, тупі шакали …
IP: 178.95.207.---
Predator X _ 19.10.2010 20:15
Vjacheslav:
Vjacheslav:

Саме так.
І незлий наш тихий мат вам усім услід між плечі.
Із почуттям виконаного свого громадянського обов'язку...
Бика до водопою тричі ми приводили.
Бик пити не хотів.
Бичара, одно слово ...
Цвяхи тепер їжте ...
IP: 95.133.86.---
alexes31 _ 19.10.2010 20:12
Богдане, мушу вас розчарувати. Не скажу за УПА, але ми, нащадки козаків, повинні карму чистити. А тому потрібно визнати таку саму рабську сутність наших предків (лівобережних). Вдумливо подивіться в історію і побачите, що вона повторюється. Поодинокі виступи (як Мазепа) нічого не вирішували, вирішувала бидлотна черга за дивідендами чи до поляків чи до московитів - все. Я ріс україномовним, зараз здебільшого на роботі, з друзями послуговуюсь російською - зручніше, сучасніше, універсальніше. Набридло ниття про утиски, а розвивати хто буде?! Вишиванками і ретроградством нічого не змінити, потрібний прошарок молодіжного україномовного сленгу (у Львові він трохи присутній), все інше - сміття. Ви поїдьте в центральноукраїнські "україномовні" районні центри, зайдіть в генделик, поспілкуйтесь і дізнаєтесь, що бидлу (маю на увазі українців) ні чорта не потрібно. А якщо маса не має елементарних культурних потреб, матеріальне буде завжди запізнюватись.
IP: 77.121.75.---
yuralito _ 19.10.2010 20:12
Візміть будб-який колектив.Наприклад клас, групу. Процентів 20-30 активних, 1-2-3 лідера. Тепер заберіть лідерів і активних. Що залишиться? Звичайно, будуть інші, слабші, треба час...А якщо лідерів знищити фізично, знищити трохи активних, інших - за грати. Маса генетично почне боятися....Так на Україні було віками. Про 1939 на Зах.Укр. розповів старий дідусь. До приходу Союзу в усіх селах діяли агенти, частина прийшла під час голоду і замаскувалась під людей, що мали контакт з людьми.Наприклад, керівник хору.Вони знали всіх активістів просвітницьких і національних рухів.Арешти почались не одразу.Але потім - всіх одним махом. Потім велика частина активних загинула в 1945-1950рр. Старший брат віками дбайливо проводив селекцію. Я вже мовчу про Східну Україну - Петро, Катерина, 20-30 роки минулого століття....
IP: 94.179.31.---
sensor+2 _ 19.10.2010 20:08
А ещё несколько лет назад говорил смотря бесконечные политшок где "народ" превозносился - дескать он мудрый, умный и т.д, а политики уничижались, как будто они инопланетяне, не из этого самого народа, что украинский народ (на всякий случай - и уж тем более русский) превозносить неверно. Он не обладает теми качествами которые ему приписываюстя на этих токшоу.

Он не мудрый, и не умный, в смысле политики и мировоззрения, в абсолютном большинстве.

Именно этот самый народ виноват во всех своих бедах и низком качестве жизни. Только он. Был бы народ мудрым этих политиков никогда бы не было не только в ВР и апарате Президенита, а даже в забитом сельсовете самой окраинной области.
IP: 93.72.12.---
Inqube _ 19.10.2010 20:08
Vjacheslav _ 19.10.2010 20:07
Inqube:
А Вы знаете почему все святые у всех народов -ВЕЛИКОМУЧЕННИКИ

Потому как это святые христианской религии, главная ценность которой - нищета духа.
IP: 178.94.211.---
Vjacheslav _ 19.10.2010 20:07
Inqube:
А Вы знаете почему все святые у всех народов -ВЕЛИКОМУЧЕННИКИ
IP: 87.255.17.---
Realpik _ 19.10.2010 20:06
Cjnybr:
[I]... Був у 50му такий міністр ЗС США Форестол...[/I]
Дуже влучне порівняння.
Але на мою думку в разі пана Орлика це ще не параноя - просто звичайнісенький комплекс страху.
Дивна річ - автор навпростець говорить "Ви усі бидло!", а багато хто відразу в мазохистському екстазі кричить "браво, браво!".
Себто за законом логіки, ті хто згідні з автором, згідні, що вони частина бидла. Доречі сам автор - теж.
А чому ми повинні слухати бидло?

IP: 93.72.12.---
Inqube _ 19.10.2010 20:02
"Итак, кто хочет жить, тот должен бороться, а кто в этом мире вечной борьбы не хочет участвовать в драке, тот не заслуживает права на жизнь." (с) Mein Kampf
Какая нация, такое и ее существование. Почему всегда наша нация позиционируется "патриотами" как "много пострадавшая" от голодоморов и прочих несчастий. Да, было такое, но было ведь и другое? Был поход Сагайдачного на Москву, были запорожцы, есть и были украинские ученые всеех времен действительно работавшие на престиж нашей нации. Почему главные герои - сплошные мученики: несчастный Тарас Григорович и прочие?
IP: 94.179.97.---
Vjacheslav _ 19.10.2010 19:57
sergserg7777:
Спасибо автору. В Украине, действительно, коренное население - стадо баранов.
---------------
Как будто в России лучше
Все мы из одного детства -совкового
IP: 195.39.210.---
don4anka _ 19.10.2010 19:56
Predator X:
Нас считаете быдломассой, себя, вероятно, элитой. Вот и ответ на мой пункт №1. Отвечать вам тем же не буду, противно было читать ваш комментарий. Да, у нас, как и у вас, полно бомжей и алкашей и это беда нашего региона. Но ненависти, которую вы проповедуете, у нас к вам, йододифицитным, не было. Ваш комментарий - как пук в общественном месте.
IP: 95.135.131.---
sergserg7777 _ 19.10.2010 19:51
Спасибо автору. В Украине, действительно, коренное население - стадо баранов.
IP: 77.120.172.---
Cjnybr _ 19.10.2010 19:46
Realpik _ 19.10.2010 19:27
Авторе, божевільна ти наша кликушо! Ну хто твою мову демонтує?? Ви всі вже сказилися там, як оті мерзотні істерички, що на них як не звертати увагу 5 хвилин, то кричать наче окропом облиті "Він мене ненавидить!!!"******** Був у 50му такий міністр ЗС США Форестол. Так той також себе так накрутив, що Совєти вже завоювали Америку (хоч вони тоді не мали ані бомби ані носіїв), що викинувся,бідолашний з вікна Пентагону, волаючи: "Русскіє ідуть!". Тож, пане редакторе, терміново відведить авторові кабінет на першому поверху, бо той орлик точно спробує,чи він вміє літати від тіх ворогів...
IP: 188.163.68.---
kyara _ 19.10.2010 19:36
dihlofos+hlorka:
Нет уже такого народа – украинцев.
Паскуда Ющенко сделал все, что бы Украину отдать в рабство ставленнику москалей.
________________
допоки в нашій свідомості буде сидіти переконання в тому, що все наше життя і доля залежить від ющенків, тимошенків, януковичів - абсолютно нічого не зміниться і ми далі будемо бидломасою в чужих руках... перш за все на себе треба орієнтуватися, на свої можливості, ресурси, розум, дух... Крах для людей, які і далі наївно думатимуть, що хтось колись спуститься з неба і стане нам всім манна небесна..
П.С. а ющ все таки паскуда рідкісна!
IP: 94.179.128.---
Vjacheslav _ 19.10.2010 19:29
Predator X:Predator X:
А ти на що здатен кр1м звинувачення вс1х 1 вся
По твоему вс1 г1вно - один ти цяця креативно розвинений ти наш
IP: 87.255.17.---
Realpik _ 19.10.2010 19:27
Авторе, божевільна ти наша кликушо! Ну хто твою мову демонтує?? Ви всі вже сказилися там, як оті мерзотні істерички, що на них як не звертати увагу 5 хвилин, то кричать наче окропом облиті "Він мене ненавидить!!!"
IP: 91.124.66.---
motoyar _ 19.10.2010 19:22
Згоден з автором... Нація жуючих биків. Соромно... Навіть сам починаю думати, що майбуть, така нація не заслуговує на існування.(((
IP: 94.179.128.---
Vjacheslav _ 19.10.2010 19:21
rex_zp:
Vjacheslav:
Сказать "нет" кому?
Своему коллеге по работе, который считает, что такого языка как украинский не существует?
ВСЕМ чиновникам и ментам страны, которые в полном составе гребут под себя как в последний день?

Нужно признать, что украинцы - в меньшинстве. Мы проиграли и разбивать лбы смысла нет.
Ждем следующего шанса.
-----------
Можем не дождаться
А чужой крови тем более
IP: 95.135.22.---
Боруссенфронт _ 19.10.2010 19:20
А почему автору, самому не возглавить народные массы и повести их в последний и решающий бой? А обзывать людей рабами и подлыми душонками,много ума не надо!
IP: 178.95.207.---
Predator X _ 19.10.2010 19:20
Суть сучасності в тому, що тепер ніяка держава нікуди і нікого злити не може.
А от люди, здатні до креативного розвитку, "злити" будь-яку державу, як какашку в унітаз – можуть запросто-нєглядя...З усіма наслідками для такої, перепрошую,"держави", де коштом платників податків масово купуються розкішні жоповозки із кожної жопи персональним підігрівом. Для "людей".Так от такого роду загальнонаціональна об'єднавча ідея – рабська праця заради жоп підігріву – влаштовує тільки тих, кого влаштовує.І не треба ображатися на незлий і тихий мат усіх здорових усім услід між плечі тим, хто остервеніло виборов собі право ділитися із багатими і жопи гріти.Демократія – це коли кожен вибирає за себе...
"Державотворення" у виконанні тут масово проживаючих ідіотиків слабоумних - це, перепрошую, тільки гавнометання. На щось інше ви, перепрошую, нездатні: так матінка-совдепія вас вже скалічила...квартирним питанням...

Розмножуйтесь, жоп блатних підігрівачі ...
IP: 178.95.207.---
Predator X _ 19.10.2010 19:19
Богдану Орлику :


Недолюдки остервеніло боролися за країну для "людей".
Мають.
"Люди" остервеніло боролися за розкішні жоповозки із персонально кожної жопи персональним підігрівом.
Мають.
Всі щасливі, всі сміються...
Який резон тут щось міняти ?
Просто здорові змушені терпляче чекати, коли недолюдки трансформуються у громадян. Що й переведе "людей" у статус просто криміналітету.
І тільки тут, в країні слабоумних і неляканих ідіотиків - це буде означати зміну ДЕРЖАВНОЇ влади ...
Експериментатори, блін…
IP: 178.95.207.---
Predator X _ 19.10.2010 19:17
don4anka:
Ви, тупа бидломаса Південно-Східних резервацій, можете забезпечити своїм, після запою зачатим, дітям кілька поколінь абсолютно тверезих батьків ? Щоб вони не тільки хотіли, але й могли вчитися і працювати ?
Ні, не можете.
В чому й вся суть вашої класової ненависті – тих, хто хоче, до тих, хто може.
Натуральною „залізною завісою" для ваших регіонів залишається алкозалежність і неспроможність вивчити іноземну мову, що й прирікає вас на працевлаштування, яке забезпечує тільки тваринний цілком спосіб і стиль життя.
І в Європу ви хочете, і про життя, гідне людей, – мрієте, порівнюючи.
Все це вам заборонено.
Строго-на-строго.
Але не державою.
Генетикою.
Може, виколіть собі очі ?
Щоб не порівнювати …
І незлий наш тихий мат вам усім услід між плечі ...
IP: 178.95.207.---
Predator X _ 19.10.2010 19:14
Основним завданням профспілок є збільшення складової оплати праці у собівартості продукції. Оскільки в будь-якій країні найманих працівників завжди найбільше, логічно, що найпотужнішу підтримку можуть мати тільки ті політичні партії, що і декларують, і забезпечують захист засадничих, фундаментальних прав, свобод і законних інтересів цієї, найчисельнішої, категорії виборців.


А Ви за кого проголосували, павучки ???
IP: 195.39.210.---
don4anka _ 19.10.2010 19:14
Для автора!
Злитесь, что молчит народ тихо в тряпочку? Позвольте изложить свою точку зрения, ибо вопрос вами затронут болезненный.
1.Восток и Запад уже давно не разом и то, что Востоку "хорошо", то Западу "смерть". А акции протеста должны быть, сдесь с вами полностью солидарна, общенациональными.
2.Во Франции во время акций на улицу вместе с митингуюющими выплескивается и орда обкуренных и обдолбанных "детишек", которые жгут машины, бьют витрины, нападают на прохожих. Нам оно надо? Хотите, чтоб вашу машину сожгли, а жену в революционном порыве изнасиловали в ближайшей подворотне?
3.Нет профсоюзов и лидеров, за которыми можно пойти без огладки. Ну нет и все. Дайте народу команданте Че или хотябы Шарля де Голля - и все состоится.
4. Нет лозунга, который продрал бы до печенок людей ВСЕХ социальных словев, подошел бы и пенсионеру, и студенту, и домохозяйке. Придумаете - опять же все состоится.
А пока не мечтайте о сознательности населения. Думаю, революционный момент еще не на
IP: 109.201.240.---
rex_zp _ 19.10.2010 19:10
Vjacheslav:
Сказать "нет" кому?
Своему коллеге по работе, который считает, что такого языка как украинский не существует?
ВСЕМ чиновникам и ментам страны, которые в полном составе гребут под себя как в последний день?

Нужно признать, что украинцы - в меньшинстве. Мы проиграли и разбивать лбы смысла нет.
Ждем следующего шанса.
IP: 94.179.128.---
Vjacheslav _ 19.10.2010 19:04
rex_zp:
Находились уже, за Каськива и за Ляшко.
Хватит.
А крови уже все заслужили.
И польется рекой. Срок только подойдет. Американским банкирам не снилось.
------------------------
Нет не польётся
Потому что бримся просто выйти и сказать нет
Потому что верим не в себя а в "мессию" Вот придёт ЛИДЕР и поведёт всех за собой к светлому будующему /воспитали нас так - сиди и не высовывайся/
Потому что среди потенциальных "лидеров" нет не запятнаных У всех рыльце в пушку
IP: 77.123.76.---
такс _ 19.10.2010 19:00
Прониклевий матеріа, добре автор попрацював.

Але українська ментальна звичка зневіри підсвідомо проявилася і у автора.

Треба було закінчувати переможно:

"Так стань вождем - стань сам героєм".

Але все у нас буде ок) Україна - народжується і народиться. Все в наших руках.
IP: 77.121.105.---
Лагідний _ 19.10.2010 18:50
А я ваще у Виннице рускую школу аканчивал и ваще скажу пацани какая разница Украина Расия руский язик,украинский-ваще какая разница!
IP: 109.201.240.---
rex_zp _ 19.10.2010 18:40
Находились уже, за Каськива и за Ляшко.
Хватит.
А крови уже все заслужили.
И польется рекой. Срок только подойдет. Американским банкирам не снилось.
IP: 92.113.31.---
LOT_1 _ 19.10.2010 18:28
х
Автору

Тут вже написали Вам про НАЯВНІСТЬ ОРГАНІЗАТОРІВ (профспілки у Франції) та НЕОБХІДНІСТЬ ОРГАНІЗОВУВАТИ...А волати про "всєм порзор" МОЖЕ ЛЮБИЙ ДУРЕНЬ..

А то що це за в біса організація : пікет СЕРЕД РОБОЧОГО ДНЯ, БЕЗ ЧІТКОГО ПЛАНУ (ПРОДОВЖЕНЯ), БЕЗ ДОСТОЙНОЇ МЕДІАПІДТРИМКИ, БЕЗ БЕЗ БЕЗ ...

Он у Франції щоб те що відбувається прийняло такі форми добровольці вже 3-4 неділі росповсюджують ПО ВСІЙ КРАЇНІ листівки, ціла купа ГО через свої медіа ресурси до чогось закликає, ..... та що там казати...немає слів...

НАВЧІТЬСЯ НАРЕШТІ ОРГАНІЗОВУВАТИ !!!!

Того самого Майдану не було б, якби не поставили палаток та не показали свою рішучисть діяти до переможного кінця... тому люди і підтягнулись
х
IP: 77.123.111.---
marie77777 _ 19.10.2010 18:19
Стаття хороша, вчасна. Не стаття - крик душі. Та не достукатися до українців, скільки не волай. Слабкі вони стали, понівечені душі їхні, і свідомість рабська - не переробиш. Жаль, що предки наші гинули задарма - не варті ми їхньої крові.
IP: 95.133.221.---
dihlofos+hlorka _ 19.10.2010 18:10
Нет уже такого народа – украинцев.
Паскуда Ющенко сделал все, что бы Украину отдать в рабство ставленнику москалей.
IP: 68.83.23.---
Svejkman _ 19.10.2010 17:46
Автору!

Так стань вождем - стань сам героєм. Справжнім, а не шароварним. Організуй сам людей. Організуй людей, які будуть організовувати. Які будуть організовувати організаторів.

Але ж ні, автор боягуз, навіть обличчя своє непоказав.
IP: 212.109.49.---
Serhiy _ 19.10.2010 17:44
rumata2000 _ 19.10.2010 17:18
"и в чем здесь дурня..."

В тому, що я написав - не бачу кореляції з патріотизмом та націоналізмом. Зрадники і космополіти лицемірять так само.
"Хотя если не поняли так и не поймете...."
IP: 217.21.43.---
peterlink _ 19.10.2010 17:33
rumata2000:

Какой народец - такие и лидеры. Всю вашу историю были шкурами продажными, такими до сих пор и остались.
IP: 95.133.204.---
rumata2000 _ 19.10.2010 17:18
Serhiy," Щодо Пори, чи Свободи - то основне питання у мене: "Хто їх фінансує.." И какие здесь еще вопросы, если Каськив лидер Поры пошел в услужение к Януковичу, и что вам этого мало.
Лицемерит автор когда пишет почему во Франции выходит миллион, потому что их призывают выйти, моральные и общественные авторитеты, лидеры.. А у нас..и в чем здесь дурня...Хотя если не поняли так и не поймете....
IP: 212.109.49.---
Serhiy _ 19.10.2010 17:13
зникло в)
знищити, якщо стають небезпечними, перекривши фінансування
IP: 212.109.49.---
Serhiy _ 19.10.2010 17:12
rumata2000 _
"как обычно, для национал лжепатриота шароварника лицемерите"
"и ярчайший пример деградация революционной молодежной Поры и ее лидера Каськива"

Щодо першого - це маніпуляція, не пишіть дурниць. Патріотизм і націоналізм ніяк не корелюється з криводушністю чи брехнею.
Щодо Пори, чи Свободи - то основне питання у мене: "Хто їх фінансує?". Поки це не буде дійсно громадська організація, поки вона не фінансуватиметься внесками людей, завжди буде підозра, що влада та масони створюють такі структури, щоб а) контролювати їх, б) зайняти ринкову нішу, г) мати наочні дані, наскільки в Україні піднімаються національні сили. Це - звичайний політичний крок
IP: 95.133.204.---
rumata2000 _ 19.10.2010 17:03
Добавлю, и ярчайший пример деградация революционной молодежной Поры и ее лидера Каськива.
IP: 95.133.204.---
rumata2000 _ 19.10.2010 17:00
Автору вы конечно правильно говорите, но как обычно, для национал лжепатриота шароварника лицемерите. Во Франции, пример которой вы привели, есть лидеры, котрым верят, которые поднимают народ. Это и профсоюзные лидеры, это общественные лидеры, это лидеры партий, студенческих организаций. А теперь посмотрите на наших лидеров, продажный на продажном, и продажным погоняет. Яркий пример иудушка Ющенко, Костенко, Тягныбок. Лживые, лицемерные и кто за ними пойдет... А вы говорите народ, народ разуверился потому что его обманывают и обманывают, Что может быть идиотичнее, сдать страну, демократию, свободу, даже назло Юле, фсбешному пропутинскому енакевско-донецкому клану,
IP: 178.95.146.---
Андрей-с-Востока _ 19.10.2010 16:56
Так у французов есть профсоюзы, которые их организовывают.
А в Украине что? Самопроизвольно народ не способен куда-то выйти.
IP: 95.111.231.---
pal _ 19.10.2010 16:56
Більш того, за гнилу гривню продають сусіда, брата...-на своїй шкурі відчув...і тільки тоді, коли кожен, повторюю кожен буде відчувати відповідальність за все у цьому житті (а не моя хата з краю)- тільки тоді з"являться справжні профспілки, гром.об"єднання і т.п.котрі організують забастовки не тільки у питанні мови. Кожен має чистити свою свідомість сам-маємо те, що маємо!!!!
IP: 95.132.8.---
shulka0902 _ 19.10.2010 16:45
сто відсотків, та тільки може у французів не таке звихнуте керівництво держави, коли сбушники дозволяють собі без ордеру приходити та залякувати, "рекомендувати" ректорам, знаним громадським діячам - і їм за це нічого, навіть заяви міжнародної спільноти до уваги не приймають, то як можна миритися з такою владою. так, я за, щоб вийти на вулицях демонструвати свою непокору, не напишуть, не озвучать перелякані, заангажовані українські змі - покажуть, розкажуть іноземці. але підтримую - протестувати варто, бо інакше станемо в ярмі регіоналів!!
IP: 82.207.126.---
dospivajemos _ 19.10.2010 16:41
Накипіло? Висловивилися? Полегшало? І - слава Богу. Тільки не поспішайте кидати всьому народові такі докори. Навряд чи Ви маєте на те моральне право...
IP: 212.109.49.---
Serhiy _ 19.10.2010 16:40
Не слід забувати, що французи виходять на вулиці не стихійно, їх зорганізовують профспілки. Це - незалежна самофінансована сила (середній внесок члена профспілки у Франції в місяць - 100 Євро)
У нас немає навіть лідера, не те що організації, за якими б піднялася хоч якась серйозна кількість людей, що вже казати про фінансування, без якого організовані протести не відбуваються ніде і ніколи! Відбуваються стихійні повстання, бунти - так, буває, коли є загроза життю, існуванню. Не дай Боже нам такого варіанту!
Де наші українські гетьмани? Я готовий виходити на вулиці - кличте!
IP: 194.44.31.---
Desi _ 19.10.2010 16:39
"Де ви, українські герої? Українські лицарі? Українські сагайдачні й коновальці? Стуси й чорноволи? Які не боялися радянської тюрми, а не те що якогось там ризику, що тебе хтось зніме на відео під час мітингу? "

дивна людина, мабуть нікрологи чи історію не вчила :) Дурних нема, і початок громадянського суспільства починається зі "свого".

Стільки прикладів невдалої реалізації, а автор закликає до тогож самого, чи то я дурний, чи очі мої не бачать:) Ніхто каже що в цих лицарів були погані ідеї, а от реалізації....

Тому мені аж ніяк не соромно бути тим хто з краю для тих хто іде стрибати з багатоповерхівки, або для тих хто на це закликає, таких крикуниів дреба самих вперед пропустити.


Контекст : «Ми не французи. Ми – раби» УП


      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2010-10-20 12:11:37
Переглядів сторінки твору 12957
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (0.591 / 5.25)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0.591 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.791
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Соціум
Соціально-громадська тематика
Культурологічна тематика
Людина і тоталітаризм, аналітика
Автор востаннє на сайті 2017.03.02 00:05
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2010-10-23 02:04:29 ]
Так про приклад же і йдеться, пане Валерію. Ми повинні показувати дітям приклад любові до рідної мови, читаючи їм дійсно хороші казки і вірші, бо це під силу навіть тим, хто здатен розмовляти тільки суржиком. А не привчимо їх до рідної мови в дитинстві, то потім нема чого владу у русифікації звинувачувати, не вона дітям на чужій мові казки читала.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
к т (Л.П./М.К.) [ 2010-10-20 21:09:23 ]
Проти України, її незалежності ( мови, культури тощо) виступає добре організована і фінансована сила, яка опирається на "п"яту колону" всередині країни, що примушує нас боротися на всі фронти. Нічого нового в цій боротьбі не придумали. Ще китайські філософи до н.е. стверджували: хочете завоювати країну - висміюйте їх богів, вчіть молодь неповажати батьків, глузуйте із їх звичаїв і т.д і т.п. На зміну ворожому прийшло напускне українство - вовк у овечій шкурі ( вишиванці), яке вже нині оскалює зуби, а завтра заявить про себе у всій своїй "вовчій красі".
Тому у нас єдина дорога - боротися за СВОЮ мову, за СВОЮ культуру, за СВОЮ історію, за СВОЮ Україну!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-10-23 16:37:32 ]
Населення сходу та півдня України має поважати президента держави й учитися в нього

“Галю, як там твій син у Києві, може, вже начальник?”
“Ні, Маланю, ще не начальник, але по-руськи вже балака. З розмови двох сусідок на Чернігівщині

Історична довідка

У світі немає країн, яка б за свою історію не була хоча раз кимсь переможена, захоплена чи окупована. Незалежно від періоду окупації, переможець намагався асимілювати підкорене населення через запровадження своїх порядків і мови. Як тільки наставали сприятливі обставини, народ виборював незалежність. І завжди відродження нації, становлення сильної держави починалося з відродження рідної мови.

Приклади

Норвегія. Войовничі вікінги, котрі сторіччями навіювали жах на всю Європу, таки потрапили під зверхність Данії. Норвежці були змушені розмовляти й вести офіційні справи на чужій, хоч і спорідненій мові. Та як тільки отримали спочатку часткову, а потім і повну незалежність, відразу відновили мову причому одночасно у двох модифікаціях – букмол і нюношк. А всього населення Норвегії – 5,5 млн.

Чехія. Понад вісімсот років потерпала від німецької мовної експансії. Уся еліта та її прихвосні розмовляли німецькою. Але коли склалася сприятлива ситуація, націонал-патріоти вольовим рішенням прийняли чеську як державну й стали на шлях процвітання. До речі, іншим закономірним кроком на цьому шляху, уже відносно недавно, була повна люстрація, проведена Вацлавом Гавелом.

 Ізраїль. Євреї взагалі відродили свою невживану майже 2000 років мову – іврит. І хто може сказати, що ця нація якась недолуга або бідує?

Список можна продовжити…

Як виняток, є цивілізованих країн з двома чи трьома державними мовами. Але вони або специфічні, або відверто слабкі. Наприклад, двомовна Бельгія дуже нестійка, але географічно фартова. Була б поряд агресивна Москва, а не Париж з Амстердамом, то цю славну країну вже б давно порвали на шматки.

Медичний факт

Новітні дослідження підтвердили давно зафіксований факт, що діти, котрі зростають у двомовному середовищі, мають кращі розумові здібності, вищий коефіцієнт інтелекту IQ і, що цілком закономірно, досягають кращих життєвих результатів.

Економіка

Декілька років тому мій давній знайомий, успішний бізнесмен, віддав своїх дітей до престижного київського ліцею з поглибленим вивченням на української, польської та англійської мов. Коли його запитували: «А як же російська?» - то чули у відповідь: «Русскому і матюкам научатся на улице. Буду я еще бабки платить!» І тут немає жодної зневаги. Є проста констатація загальновідомого факту, що в Україні російська мова вже 350 років є основним знаряддям комунікації між чужими людьми. Між собою говорять по-українськи, а до незнайомців завжди відповідають російською. Тому в іноземців і складається обманливе враження, що всі розмовляють по-російськи. За такого агресивного (на побутовому рівні) російськомовного пресингу немає жодної потреби платити за це гроші. Це все одно що оплачувати постчорнобильську радіацію... Саме собою влізе в найменшу шпаринку. Тобто, з точки зору економіки, фінансова підтримка російської мови в Україні – гроші на вітер.

Прикордонна зона

У всіх країнах уздовж кордонів живе цікава публіка – «подвійного призначення». Будучи формально громадянами своєї держави, вони мають велику кількість родичів і знайомих по той бік, добре знають чужу мову, дуже мобільні й завжди являють собою сферу інтересів та впливу країни-сусіда.

Так, західні поляки добре володіють німецькою, а деякі мають німецькі паспорти, що дає їм можливість безмитного ввезення автомобілів та інших товарів. У невеликих масштабах таке явище терпиме. Але не в Україні. У нас масово роздають паспорти або «карти» Румунія, Угорщина, Польща та інші. Але найбільш загрозливе становище на сході й півдні України. Тут свідомість населення цілих областей перебуває під повним контролем російських медіа.

Самі росіяни з середини 90-х не цікавляться політикою і виробили імунітет на свою пропаганду. Тим же, у кого ще з’являються сумніви щодо адекватності пропаганди з голубого екрана, можуть вийти на вулицю й побачити російські дійсність на власні очі...

Наші ж глядачі такої можливості не мають і тому цілковито ведуться на щоденний кремлівський ТВ-«розвод»-казочку про щасливе життя в Росії та звитяги їхніх керманичів.

Виведення з російськомовної зони перевело б наших громадян у реальний вимір і принесло б їм же безцінну користь, яку вони зможуть оцінити з часом. Для підтвердження цього зробіть експеримент – спробуйте лише один місяць порозмовляти тільки українською мовою, дивитися українськомовні канали й фільми та читати українську пресу й літературу. Коли після цього увімкнете РТР або НТВ, то будете шоковані повною неадекватністю.

Поведінка населення

Звичайні люди прагнуть до кращого життя. А краще – завжди біля влади. Тому йде швидке пристосування: переймаються мова, поведінка, одяг і навіть походження. Так, наприклад, суто українське прізвище Омельченко свого часу трансформувалося в Амельченков. При короткочасній окупації, наприклад у 1941 – 1944 роках, така поведінка трактувалася як пряма зрада батьківщині. При довгостроковій теж засуджується, але вже не так суворо. Але якщо мама розмовляла з тобою рідною українською, а ти перейшов на «руський» суржик, то це все одно зрада.

Дії влади

Коли політики займають найвищі позиції в країні, відбувається трансформація їхньої ментальності. Уже не немає потреби у звичайних методах збагачення, типу «обналічки» тощо. І без того вся країна з її бюджетом – у твоїх руках. Відтепер усі зусилля спрямовуються на втримання в кріслі та посилення влади шляхом укріплення монолітності та однорідності суспільства. І головний інструмент тут – державна мова. У нас вона може бути ТІЛЬКИ УКРАЇНСЬКА! Недарма Янукович категорично вимагає від всіх своїх підлеглих розмовляти по-українськи. Тільки в передвиборчі періоди допускаються тимчасові обманні обіцянки щодо запровадження російської мови. Насправді ніхто її вводити ніколи не збирався і не збирається. Це все одно що рубати сук, на якому сидиш.

І останнє… Відомий чечебол любить пафосно повторювати про Януковича: «Ето ж всєнародно ізбранний прєзідєнт!» Ну, по-перше, зовсім не всенародно, а по-друге, не зовсім вибраний. Але то в минулому. Зараз головне те, що він легітимний президент України. І хочеш того чи ні – маєш поважати президента своєї країни. Ця людина, попри всі свої вади, змогла в поважному віці досконало вивчити українську мову, чисто говорити й думати на ній.

І тут маємо конфлікт між агресивною проросійськомовною популяцією сходу й півдня, неспроможною вивчити літературну мову країни перебування, і її лідером, котрий чудово володіє цією мовою.

Тобто президент Віктор Федорович Янукович є для сходу й півдня України недосяжною суперзіркою, яка на порядок вища від свого електорату за розумовими здібностями…

Висновок

Громадяни України, якщо хочете, щоб ви і ваші нащадки добре жили в Україні – вивчайте українську, мисліть і розмовляйте по-українськи.

Віктор Малєй, підприємець 



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-10-25 09:47:32 ]
Але якщо мама розмовляла з тобою рідною українською, а ти перейшов на «руський» суржик, то це все одно зрада.(С) - а якщо навпаки? :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2010-10-29 13:37:59 ]
А якщо навпаки, то помилка нарешті виправлена! Мова - квінтесенція культури, безкультур'я бути не повинно в жодному випадку.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2010-10-29 13:34:31 ]

А ось і наше кріпацтво. "За Якубевіча!"


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2010-11-02 08:32:04 ]
Цікава добірка матеріалів. Вона вже сама по собі ілюструє, наскільки універсальним має бути лідер, що здатен об'єднати (до цього схиляється більшість дописувачів?) отакі широкі погляди. Не можемо поки що вести нормальний діалог один з одним, чіпляємось за слова і пожираємо один одного. Французи згуртовані навколо гасла "Франція понад усе!". У нас ще не розібрались і не збираються навіть розбиратись, а хто насправді для України Мазепа, Бандера, Шухевич, Чорновіл, Стус. Таке враження, що на одній території зібрались громадяни кількох ворогуючих між собою країн: всі проти всіх. Давай лідера! До кого звертається цей голос? У порожнечу. У нас забагато лідерів, тому що "різновекторна" людська маса. Кожний потенційний лідер знайде під свою ідеологію кільканадцять тисяч послідовників. А швидше знаходять під ідеологічну основу свого бізнесу. Бо питома вага таких вождів міняють, або готові змінити свою ідеологію з огляду на доцільність. Ми радо обслуговуємо "своїх" місцевих, вважаючи, що вони піклуватимуться про нас. А їм начхати на нас, навіть на своїх соратників (он як Шуфрича копнули з міністрів). Мені поки що важко уявити сильну постать в українському політикумі, навколо якої об'єднається країна і, нарешті, дійде до чогось путнього. Що з того, що я аж хрипітиму, переконуючи, що ніхто, крім "Свободи" не дбатиме так про добробут українців? Цей мій вибір ще треба перевірити на практиці.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир В'юга (Л.П./Л.П.) [ 2010-11-10 13:26:41 ]
Займаюсь книжковим бізнесом і чую від пересічних людей: скоро Янукович введе російську мову.Ось так! То ж де живе наша гідність?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2010-11-26 10:06:08 ]
Наша гідність постійно винищувалася і її просто не залишилося. Фактично після розпаду СРСР зосталася сиро-сіра маса так званого "совка" - без жодної гідності й інших громадянських атрибутів.
Тож нині надія на нові покоління українців, які разом із собою принесуть винищені раніше в нас Господні якості. Чи не так? Звісно, якщо матриця лугандонських "совків" не викривить-зіпсує-знищить і цих ще до їхнього визрівання...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2010-11-26 10:06:49 ]
Чому в Україні у 20-х та 40-х роках був Голод?

«Ельцин, заставь хохлов накормить Москву!»
Гасло 90-х років

УНІАН багато писав про Голодомор 30-х років. Але я спробував дослідити, чому був голод у 20-х роках? І чому був у 40-х? Перша світова війна прокотилася тяжким тараном через Україну, фронти переорали снарядами нашу землю. Люди були пограбовані, господарства знищені, але голоду, від якого гинули масово люди, під час війни таки не було. Чому ж тоді виник голод після неї?

Битви першої світової війни не відбувалися власне на російських землях, втім із захопленням в Росії влади більшовиками в містах європейської Росії настав голод. У грудні 1917 року Совнарком РФССР під керівництвом В. Леніна «підрахував», що в Україні є 500 000 000 пудів «надлишків зерна», це біля 750 тисяч тонн. (Ленинский сборник, т. XVIII с.83)

Бачите, більшовики не мали ані орбітальних сателітів, ані Інтернету, однак у Петрограді за тисячу кілометрів від України просвітили наші магазини у кожного господаря, зважили і підрахували наше зерно!

20 грудня 1917 року Ленін призначає Георгія Орджонікідзе надзвичайним комісаром «району Україна» (!?), який в січні і лютому 1918 року їздив до Харкова, Катеринослава, Кіровограда, Одеси, Миколаєва, Херсона, Полтави з продзагонами і керував грабежом тих «лишків зерна» і висилкою їх до Росії. Товариш комісар мусив добре потрудитися, бо 3 лютого 1918 року Ленін пише йому: «Від душі дякую за енергійні заходи в продовольчій справі. Продовжуйте, ради бога, з усієї сили добувати продовольство, організувати спішно зсипку хліба, щоб встигнути налагодити постачання до бездоріжжя» (див: В.І.Ленін, твори, т.35, с.267).

А було за що дякувати «комісару району Україна». Він наказав, щоб у містах Харківської області не робили запасів більше, ніж на два тижні.

У грудні 1917 року і січні 1918 року тільки в Ізюмському повіті було реквізовано і відправлено в Росію 740 000 пудів зерна (приблизно 1200 тонн). («Продовольственное дело» №34/1918).

23 січня 1918 року Нарком по продовольству повідомляв Леніну, що з Полтавської області на 18 січня відправлено до Петрограда 30 вагонів пшениці, у Москву – 30 вагонів пшеничного і житнього борошна і по 20 вагонів – в Новгородську, Смоленську і Володимирську губернії. 18 січня 1918 року з Чернігівщини відправлено до Петрограда і Західного Фронту 140 вагонів цукру. З 18 лютого по 9 березня 1918 року тільки з Херсонської області до Росії вивезено 1090 вагонів збіжжя.

Дуже цікаву статистику про вивіз хліба з України до Росії знаходимо в телеграфних повідомленнях комісара Харківського залізничного вузла: 19 лютого 1918 року відправлено 2 потяги; 20-го – 2 потяги; 21-го – 2 потяги; 22-го - 7 потягів; 23-го – 3 потяги; 24-го – 3 потяги; 26-го – 2 потяги в складі 75 вагонів; 28-го – 30 вагонів продовольчих вантажів у Московську, 50 вагонів – у Петроградську і 154 вагони – у північні губернії. 1 березня 1918 року до північних губерній відправлено 40 вагонів, до Москви - 23 вагони борошна, вагон круп і вагон консервів.

Усі ці відомості я скопіював з відкритих архівних документів Росії.

Цей перелік можна продовжити, але і подані документи засвідчують про обсяг грабежу України більшовиками. Річ зрозуміла, що в потребі одна держава допомагає другій. Але це робиться на основі міждержавних угод і договорів. У даному випадку такі угоди повинні були укладатися між РФСРР і УНР. Але цього не сталося. Московські більшовики військовою силою на території іншої держави УНР реквізували продовольчі продукти – зерно, борошно, цукор, крупи та інше. Для реквізиції хліба у селян більшовики Леніна створили спеціальні військові загони переважно із «рабочих і матросів» братньої Росії. Перший такий «продзагон» вирушив із Харкова вже 16 грудня 1917 року в район Сумщини. Збройні сутички при реквізиції виникали в околицях Донбасу і великих промислових міст.

Насильницьке відбирання продовольства в Україні більшовиками швидко довело до впровадження в Україні карткової системи у містах. Спочатку на людину, яка працювала фізично, норма була півтора фунта хліба, на всіх інших – по одному фунту (фунт - бл. 400 г.) Отже, за два місяці відбору хліба в Україні, де було «500 мільйонів пудів хлібних залишків», розпочався голод. У двадцяті роки ХХ століття Україна (УСРР) увійшла пограбована, обікрадена «старшим братом» і то не лише з хліба, а також і сакрального майна. За декретами Леніна з 1918 і 1922 років про так звану секуляризацію і реквізицію церковного майна, в Україні пограбовано і продано за кордон церковних цінностей на суму вісім мільярдів доларів за тодішнім курсом (див: В. Самохвалов. КПбУ у боротьбі за відбудову народного господарства в 1921-1926 р.р.). Немало вивезено його в Росію і досі не повернуто. Предмети духовно-культурної, історичної тисячолітньої спадщини, створені генієм нашого народу, було пограбовано.

Отже, слід відзначити, що творцем голоду в Україні був Совнарком РФСРР на чолі з Леніним. Сталін мав доброго учителя, він тільки удосконалив ленінську систему і поширив дію на всі території, де проживали українці, – (подивись на етнографічну карту розселення українців того часу, у тому числі на граничні повіти в південних областях РФ, Приволжя, Придоння, Кубані, а також Казахстану, на, так званий, Сірий Клин). Окремі дослідники голод у 1917 – 1922 роках назвали прелюдією Голодомору 1932-33 років. Голодомор тридцятих років ХХ ст. широко досліджений українськими і зарубіжними істориками, тому у цій статті не обговорюється. Але, при нагоді, тим, хто заперечує Голодомор, треба згадати одну цифру, яку навів син Йосифа Сталіна Яков Джугашвілі в розмові з польськими офіцерами-в’язнями німецьких концтаборів 1943 року в розмові про трагедію Катині. Він сказав: “Чого ви кричите за якихось 4 тисячі людей? У тридцятих роках в Україні від голоду загинуло три з половиною мільйони людей - і всі мовчать”. Як бачимо, навіть син Сталіна був поінформований про трагедію в Україні. А що подав «тільки» 3,5 мільйона жертв, то вже питання сталінської статистики. Тут важливо, що він ствердив, що Голодомор був! Цю розмову надрукували не так давно у польській газеті “Політика”.

Голод у 1946-47 роках також ще не досліджений вповні. Тут я хотів би згадати Микиту Хрущова, який на VIII пленумі ПОРП(б) у Варшаві, куди він прибув без запрошення, в жовтні 1956 року, відповідаючи партійному діячеві Польщі Владиславу Ґомулці, сказав:

«Я міг би вручити вам, дорогий товариш Ґомулка, список осіб, що впали жертвою канібалізму в 1946–47 роках в часи голоду в Україні, а ми в тім часі давали вам зерно, давали вам не його надлишки, а відривали його від живого тіла нашого народу... У 1946–47 роках був голод в Україні, був канібалізм (запитайте Ванду Васілевську), а ми постачали вам зерно» .

Треба зауважити, що голод в 1946–47 роках охопив властиво терени України, де сільське господарство було колективізоване, де були колгоспи і радгоспи, створені вже 1939 року, що сприяло державі у пограбуванні селян. Очевидно СРСР не «давав», а продавав Польщі, і не лише Польщі, український хліб на базі міждержавної угоди з 1946–1948 років. Тоді Польщі «дали» 300 (триста) тисяч тонн зерна.

Наслідком всіх голодів в Україні було знищення як чисельності так і етнофонду народу. Знищено було найздоровший національний етнофонд, найздоровшу частку нації, якою тоді було селянство. Треба признатись, що досі ми не спромоглись відтворити втрачений в роки голодів фізично-моральний етнофонд народу.

Саме в цьому я бачу коріння гасла, яке поставив у епіграф.

Степан Семенюк, колишній політичний референт крайового проводу ОУН, голова політичного відділу воєнної округи УПА, спеціально для УНІАН

http://www.unian.net/ukr/news/news-408202.html