ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Світлана Пирогова
2024.04.28 14:16
У священному гаю на хвильку зупинились,
На святій землі поміж дерев.
І нема рабів душею чорноницих,
І не чути крику і тривоги рев.

І жахіття вже не ріжуть лезом по живому,
Розчинились сіль війни, зловісний час.
В пеклі запалали темні всі потвори,

Іван Потьомкін
2024.04.28 08:30
Моцарта у самозабутті
Перайя в Єрусалимі грає.
Повіки зачиняю. Завмираю...
Ну, як словами пасажі передати,
Що то злітають в незбагненну вись,
То жайвором спадають вниз
І змушують радіть чи сумувати?
І раптом в мороці немовби бачу:

Ілахім Поет
2024.04.28 08:15
Я – таке… чи comme ci, чи comme a. Ну а ти – charmant!
Я – вугілля, а ти - найкоштовніший діамант.
Але ти нині поруч – і квітне, мов кущ троянд,
Моя душа вся.
Тож тебе не втрачати – це все, що є на меті.
Твої пестощі – космос, хай примхи тоді ще ті.

Леся Горова
2024.04.28 07:35
Подивися у очі мої, та невже ти
Там нічого не бачиш? Устами легенько до вій
Доторкнися. Застигла сльоза в них, і стерти
Її може, я знаю, лиш подих стамований твій.

Я у ніжних долонях вербою відтану,
Що підставила сонцю лозу і бажає цвісти.
А весн

Віктор Кучерук
2024.04.28 05:40
Спіймав під вечір окунів
І взяв на себе звичний клопіт, –
Клекоче юшка в казані
І пахне рибою та кропом.
Звелися тіні з-за кущів
І над рікою місяць повен, –
Солодко-гостра суміш слів
Смішками повнить перемови.

Володимир Каразуб
2024.04.27 10:19
Для чого ти дивишся на сонце у якому не має тепла,
Небо затягнулося хмарами і тисне посеред квітня.
А сонце на ньому безлике, розмите і невиразне,
І тепер воно заражає тебе своїм безкровним промінням.
За ним приходять дощі. І місяць пізнім вечором обг

Микола Соболь
2024.04.27 09:25
Понівечена хата край села,
Одарки уже п’ятий рік нема,
поза городом ніжиться Сула
і кицька доживає вік сама.
Але ж було, іще не каркне крук,
зоря не освітила небосхил,
а кітка ніжно тулиться до рук
і до ґаздині муркотить щосил.

Ілахім Поет
2024.04.27 08:53
Ти гарніша за Венеру.
Я далеко не Юпітер.
Мій маршрут до твого серця не збагне і ЦРУ.
Ти шляхетна є в манерах.
Ти небесна є в орбітах.
Та любов – знаменник спільний. Побажаєш – я помру.
Ти коктейль: напалм з тротилом.
Я смакую по ковточку.

Леся Горова
2024.04.27 08:49
Над містом вітер дзвін церковний носить,
Горять в руках свічки, тремтять зірки.
Холодний ранок опускає роси,
Як сльози,
В чисті трави під паски.

Христос Воскрес! І день новИй видніє.
Цілуєм Твій Животворящий Хрест,

Віктор Кучерук
2024.04.27 05:54
Щоб не показувати дірку
На мапі правнукам колись, –
Пора кацапам під копірку
По межах нинішніх пройтись.
Бо, крім московії, невдовзі
Нащадки ханської орди
Уже ніде узріть не зможуть
Нещадних пращурів сліди.

Микола Соболь
2024.04.27 05:19
Шлях спасіння тільки через церкву.
Ти не православний? Все, капут!
Принеси у Божий храм вареньку
і тобі на небі скажуть: «Good».
Влазить у «Porsche» владика храму,
поруч бабця черствий хлібчик ссе.
Люди добрі, це хіба не драма?
Ті жирують, ці живут

Іван Потьомкін
2024.04.26 23:36
Ірод Антипа (подумки):
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але

Олександр Сушко
2024.04.26 14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.

Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12

Тарас Ніхто
2020.01.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Іван Зубар (1956) / Критика | Аналітика

 Загальновідомі поради
Оце знайшлося в нетрях Інтернету, а привернуло увагу тому, що абсолютно збігається з моєю позицією. Приємно мати однодумців, правда?
Інша справа, що не завжди вдається бути на рівні - талант не кожному дається, та й працьовитості не вистачає, однак якщо я усвідомлюю, куди слід прямувати, можливо, й не зіб’юся з дороги.
Можливо...
***
Отже, автор ОЛЬГА ЗАБИРОВА, "Размышления о поэзии"
***
"Отношения к поэзии как к богадельне не понимаю и не приемлю. Уровень «самодеятельности» в искусстве недопустим. Мы боимся, что критикой оскорбят нас, но не боимся оскорбить поэзию...
Кичиться дилетантизмом в искусстве - это в высшей степени идиотично. Тот, кто занимается творчеством, - поэтическим ли, музыкальным или живописным - просто ОБЯЗАН обладать хотя бы начатками профессиональных навыков. Профессионализм – это абсолютное владение материалом. В поэзии – это язык. Отсутствие природного чувства языка (как минимум) - это диагноз.
Слово "профессионализм" в сочетании со словом "поэт" я подразумеваю абстрагированно от финансовой парадигмы: т.е. не как способ заработка, а лишь как показатель уровня мастерства (но отнюдь не уровень отформатированности продукта творчества!) - подобно тому, как слово "бретёр"означало "профессиональный дуэлянт". Поэт-профессионал - это не профессиональный футболист. Не производитель "промышленных" шаблонов. Это - мастер. И всё.
При этом он может по профессии быть кем угодно - врачом, трубачом, кочегаром... А писать - НА ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ УРОВНЕ.
Примеров - масса.

Что же касается СОДЕРЖАНИЯ... Друзья мои! Всё давным-давно уже сказано до нас: что добро побеждает зло, что красота - это страшная сила, что помидор красный, что жизнь прекрасна и удивительна, что любовь - это тебе не хухры-мухры и т.д. Цитируя "Операцию Ы", "ВСЁ УЖЕ УКРАДЕНО ДО НАС".
Ничего нового мы не придумаем, и единственное, что мы можем - это найти для старых истин новую ФОРМУ.
Архетипы стары как мир. АРХЕТИП - ЭТО ГЕНОКОД. Это матрица.
А странная самоцель писать стихи так, "чтобы было понятно и мальчику на самокате и дедушке на скамеечке" - это значит стремиться писать откровенно примитивно.
ПОЛУЧАТЬ БЕСКОНЕЧНЫЕ "ДЕВИДЕНДЫ" С ТАКОЙ НЕНАДЁЖНОЙ ВЕЩИ КАК ЭМОЦИИ, пресловутая "ДУША" - НЕВОЗМОЖНО.
Овладевайте, друзья мои, формой, и не стыдитесь этого. СЛОВО для поэта - это ЕДИНСТВЕННЫЙ его материал, и оно же - ЕДИНСТВЕННЫЙ его инструментарий.

Рекомендую ознакомиться с философемами БАХТИНА, сформулированными в его работе "Проблемы содержания, материала и формы в словесном творчестве".
Существует понятие "эстетический объект".
По Бахтину - материал противоположен эстетическому фактору.
СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ.
К творчеству имеет отношение лишь ФОРМА.
ИСКУССТВО - это ПРОЦЕСС ФОРМООБРАЗОВАНИЯ.
Проще говоря: искусство - это НЕ "о чём?", а "КАК?"

...........
Вважаю, ці поради відомі всім.
І можливо, це багатолітня звичка педагога повчати, але дуже хотілося б, щоб молоді автори прислухалися до них.





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2011-10-31 08:44:55
Переглядів сторінки твору 12562
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (4.576 / 5.42)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.480 / 5.35)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.787
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПРО ПОЕЗІЮ
Автор востаннє на сайті 2012.08.01 16:09
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Сидорів (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 09:07:07 ]
"Тот, кто занимается творчеством, - поэтическим ли, музыкальным или живописным - просто ОБЯЗАН обладать хотя бы начатками профессиональных навыков."

Дуже, НМСД, корисна думка.
P.S. Дивиденд - англ. Dividend.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 13:04:04 ]
Доброго дня!
:-)
Содержание не имеет отношения к творчеству?
К творчеству имеет отношение лишь ФОРМА?
Тоді високохудожній опис купи лайна, завдяки хорошій формі подачі, має викликати у нас величезну естетичну насолоду. Головне - знайти правильну форму. Так?
Крім того, за ознакою гарності форми ми можемо поставити знак рівності між гарним описом лайна и гарним описом кохання?
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 16:34:57 ]
тут ключове слово "гарне", а не "лайно" чи "кохання".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 16:58:04 ]
Доброго дня, шановна Чорнява Жінко!
:-)
Не місце робить гарним людину, а людина місце. І суть не у прикметнику, а у іменнику.
Світ складається з матерії, форми, абстрактної форми, та суті. У віршах:
- суть - думка людини, її емоції, її бачення світу;
- матерія - слово;
- форма - форма конкретного твору;
- абстрактна форма - алегоричні поняття, через які людина намагається передати суть думки, чи викликати відповідні почуття у читача.
Коли я читаю твердження - СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ, то у мене виникає питання - ми вже пізнали всі тонкощі суті світу, щоб вважати вміст (содержание) вірша не вартим уваги?
А те, що вмістом вірша може бути саме БАЧЕННЯ людиною світу під СВОЇМ кутом зору - вже не важливо?
Я розумію, що хотів сказати автор, але використана форма подання думки, НМСД, лишила великий простір для запитань.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 17:15:34 ]
І Вам доброго дня :)
"ми вже пізнали всі тонкощі суті світу, щоб вважати вміст (содержание) вірша не вартим уваги?" - справа не в цьому ж. зміст сам по собі не стає поезією. лише форма перетворює (або не перетворює) його.
Ви ж, коли створювали свої гастрономічні цикли, не написали: я наївся ковбаси кров"яної. і запив усе це горілкою. ні? ви шукали форму. І саме в цьому була Ваша творчість.

Мороз і сонце до і після Пушкіна описували тисячі разів. І що? Хіба зміст тут важливий?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 17:54:21 ]
Доброго вечора ще раз!
:-)
Кожен раз, описуючи мороз, автор пише про СВІЙ персональний мороз, про своє бачення. І від нього будує форму. І мороз Пушкіна відрізняється від морозу іншого автора СПОЧАТКУ суттю пережитого, а потім формою вірша та абстрактною формою алегорій та понять, записаних з допомогою матерії слова.
Я не дискутую про необхідність навчання для удосконалення форми (з чим тут можна не погодитися?), а намагаюся сказати, що ПРЯМЕ ствердження у статті, що вміст не має відношення до творчості, може формувати перегин ситуації у інший бік. І буде неважливо, на що витратити матерію мармуру - на Венеру, чи атомну бомбу, у обох може бути форма досконала. Але Венера мене, як читача, надихне на кохання, а велич бомби - на руйнування. Гітлер, наприклад, замовляв досконалі скульптури.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 18:22:03 ]
І Вам ще раз доброго дня :)
гаразд. скажімо так: зміст відіграє другорядну роль у порівнянні з формою - саме в поезії.
Мадонн можуть малювати і учень, і Мікеланджело. Суть - Мадонна - від цього не змінюється. Вона не стає від того Демоном чи деревом. Змінюється форма, тобто те, ЯК її намалювали. І саме це робить її витвором мистецтва (або не робить).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 17:04:52 ]
...можемо, коли з'явиться хтось з таким талантом і майстерністю, що ризикне написати про купу лайна настільки естетично, що всім сподобається :-))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 18:00:04 ]
Доброго дня, шановна Яно!
:-)
Що саме сподобається? Лайно, як об'єкт (суть)? Чи цікава форма опису, яка через свою незвичність стане сприйматися Вами як самостійний об'єкт, і викличе у Вас захват? Та чи не вийде так, що захопившись оманливою формою Ви перестанете зважати на суть - лайно, і воно, непомітно проникши у Вашу свідомість, і перестане Вами критично сприйматись?
Гітлер гарно говорив. І маси пішли за формою, не бажаючи замислюватися над суттю.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 18:16:43 ]
Ви маніпулюєте, Олександре :) Ми говоримо виключно про поезію, а не про абстрактну вагу змісту і форми.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 19:30:31 ]
Олександре, Ви такий занудний. З Ваших коментарів складається враження, що Ви живете за інструкцією, і крок вправо чи вліво смерті подібні - бачите, Ви навіть собі уявити не можете, що про лайно можна написати поетично :-). От зло воно, і крапка!
А Гітлер, здається, не був поетом.
Тепер про суть - добре Вам пояснили, що для моралізаторства не потрібно вдаватися до поезії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:41:36 ]
Яно, Гітлер і картини малював (кажуть - досить непогані), і вірші писав (стягнула ось з інтернету зразок його творчості: "Я часто отправляюсь холодными ночами/ К Дубу Одина в тихом лесу,/ Сплетающему единство с помощью темных сил./ Луна принимает форму рунических букв с их магической силой,/ И все, кто полон гордости в дневные часы,/ Покоряются ее магической формулой!/ Они вынимают свои мечи из сверкающей стали, но не сражаются –/ Они застывают неподвижными сталагмитами./ Так ложь отстает от подлинных душ./ Я постигаю набор слов/ И раздаю дары хорошим и справедливым,/ И моя формула несет им благословение и богатство!» - наче ні до чого поганого не закликав, правда?)
Але я не про нього. Ваше "Олександре, Ви такий занудний" аж мене різануло по вухах. Давайте все-таки не переходити отаким побитом на особистості. Негарно це. Неприємно. І вас характеризує не з найкращого боку.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:47:03 ]
Шановна Чорнява Жінко!
:-)
Яким чином я можу маніпулювати, коли повністю - З ПРИКЛАДАМИ - роз'яснюючи своє розуміння суті понять?
Для маніпуляцій я повинен це приховувати, щоб робити підміну цінностей.
Я не відділяю поезію від інших проявів життя людини і існування світу. Саме тому кажу, що крім форми та суті є 4 рівні розуміння (сприйняття) об'єкту - суть, абстрактна форма, форма та матерія.
:-)
Пи.Си. Додаткове пояснення - див. мою відповідь на Ваш коментар під моїм віршем "Хінін".
:-)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:49:43 ]
Олександре, прочитайте мою відповідь під коментарем Любові Бенедишин. Ви пересмикнули вміст виразу Бахтіна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 21:00:46 ]
Вельмишановна Гренуіль де Маре, значить Ви стверджуєте, що наведена Вами цитата має стосунок до поезії? %- Адже ж ми про поезію говоримо, чи не так?
А занудний вжито, не як образу, а як узагальнення сказаного після :-) А може мене теж образило, що О.З. безапеляційно вважає, що я маю критично сприймати лайно у будь якій формі ))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 13:45:22 ]
Погоджуюсь із Зубрієм...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Сидорів (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 15:06:48 ]
Корисна, НМСД, стаття, яку можна тлумачити по-усілякому індивідуально в залежності від свого бажання відвернути увагу від головної думки, яка чітко простежується, та не однозначно сприймається.
Для того, щоб мати уяву про те, що таке версифікація і чого вона торкається, достатньо згадати про щось паралельне. Ми ж не сідаємо за кермо, не маючи водійського посвідчення, але ніхто нам не заважає десь там у Єгипті брати участь пересуванні на квадрациклах. Ми можемо влізти у річку, щоб майстерно пірнути, або так само можемо влізти, щоб ляпнути черевом об воду. Може, комусь приємно бачити отакі забави або бути головним виконавцем таких трюків.
І віршувати ми можемо для себе, а якщо не для себе, то, мабуть, варто поводитись серед автотранспорту у місті не як селянин на биках, а як водій з досвідом або, принаймні, з бажанням опанувати оту швидкісну їзду та її правила.
А їздити на квадрациклах або на мотоблоці ніхто не заважає.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 16:21:47 ]
Стаття складається з тверджень. Твердження, пов'язані з необхідністю отримання "прав", - не викликають сумнівів і дискусій.
Але виникають запитання стосовно інших тверджень. Їх, у наведеному контексті, не вдається відчути як беззаперечні, бо мозок пропонує розглянути приклади, які протирічать твердженням.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 16:35:56 ]
"Мы боимся, что критикой оскорбят нас, но не боимся оскорбить поэзию..."
Дякую, Іване, таке нагадувати ніколи не зайве :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 17:01:10 ]
Цікава стаття.
Згідна на всі 100.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 19:16:23 ]
"...Искусство - это НЕ "о чём?", а "КАК?" - звиняйте, але це вже від лукавого. Бо і зло можна подати у витонченій та вишуканій формі, але злом воно бути не перестане. Так що головне все-таки - "о чем" (саме у смислі "плюсового" чи "мінусового" наповнення). Пан Зубрій це дуже чітко вловив, то я вже не буду повторювати сказаного ним.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 19:25:25 ]
Грені, уяви: перед тобою два вірші. Один - про душу, яка, облітівши кілька разів калинову неньку вздовж і впоперек, нарешті на крилах поринула у височінь, і там вже раділа далі. Але написаний він бездарно, нудно. А інший - ну, не знаю... про світосприйняття Лектора Ганнібала, скажімо. І написаний він буде мастерно - так, що не відпускатиме тебе не тільки, поки ти його читатимеш, але й потім. Що тобі запам"ятається - "у сухому підсуику"? Або перечитай "Квіти зла" Бодлера. Мистецтво - це суть і форма. Але саме форма наповнює суть, як Пігмаліон зробив із каменя (суті) Галатею (форму).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:16:58 ]
Чорі, якби все було так просто - давно б уже світ був іншим... або було б взагалі щось інше. Але ж є індивідууми, котрі уміють маніпулювати народом так, що він про це й не здогадується - настільки мізки "промиваються" в певному напрямку. Я ж не кажу про те зло, котре очевидне, а про те, котре гарно завуальоване.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 19:36:03 ]
власне, це зовсім інше питання - моральний бік змісту.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:41:44 ]
Не скажу, що я в захваті від цієї статті. Тут подача трохи збиває зпантелику. Тому не дивуюсь реакції Олександра. Але й Чорі розумію. Якщо взяти до уваги, що форма вірша це не просто тріолет, сонет, рондель, верлібр тощо, а щось у значно глибшому сенсі, то в принципі автор статті правий.
І я б сказала так:
"о чем" - це координати натхнення, інтересів
а "как" - це вже, справді, координати майстерності


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:47:07 ]
Дивним чином, з подачі Олександра, вираз Бахтіна "СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ" був преобразований в "Зміст не важливий". Але Бахтін тут зовсім про інше! Він важливий, але він НЕ Є ТВОРЧІСТЮ ЯК ТАКОЮ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:47:47 ]
Творчістю є форма.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:49:08 ]
ось і я про це!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 21:03:01 ]
Шановна Чорнява Жінко!
:-)
Я не пересмикував виразу.
Я висловив свою думку у якій вказав, що суть - це результат формування емоційної реакції людини на світ - є основою процесу творчості, а також складовою частиною твору.
І цей результат теж піддається зміні, і залежить від неї, у ході процесу морально-духовного розвитку людини, що теж є різновидом процесу творчості (творіння, створення).
Ми будуємо у собі уявні світи, образ яких висвітлюємо у творі.
Таким чином, процес творення - багатоступеневий. І применшення значення одного ступеня може призвести до невірного розуміння інших, а саме от тут і виникає можливість маніпуляцій через керування ЦІННІСТЮ чи ОЦІНКОЮ.
:-)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 21:11:37 ]
"Коли я читаю твердження - СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ, то у мене виникає питання - ми вже пізнали всі тонкощі суті світу, щоб вважати вміст (содержание) вірша не вартим уваги?

Це ж Ваші слова? Ваші. Ви розрізняєте поняття "не має відношення до..." і "не вартий уваги"?

"А те, що вмістом вірша може бути саме БАЧЕННЯ людиною світу під СВОЇМ кутом зору - вже не важливо? " - це теж Ваші слова. Але оте БАЧЕННЯ, про яке Ви кажете і вважаєте його змістом, насправді і є формою :)) Цеглина - це просто цеглина. А БАЧЕННЯ цієї цеглини з точки зору майбутнього будинку і спроможність про це сказати так, щоб і інші побачили і уявили - це уже форма, тобто творчість.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 21:29:47 ]
Шановна Чорнява Жінко!
:-)
Слова - мої. Я вже Вам написав, що у коротких коментарях може втрачатися причинно-наслідковий зв'язок.
Про що я тут казав? Зверніть увагу на запитання про пізнання СУТІ СВІТУ.
Сприймаючи статтю як цілісний матеріал, я мав на увазі наступне:
"...Ничего нового мы не придумаем, и единственное, что мы можем - это найти для старых истин новую ФОРМУ.
Архетипы стары как мир. АРХЕТИП - ЭТО ГЕНОКОД. Это матрица..." Ми вже всі "старі істини" пізнали і прожили у собі, щоб вважати іх не вартими уваги і займатися тільки пошуками нових форм? Чи є ще непізнані суті?
Стосовно бачення. Бачення - це внутрішній процес у душі людини. І це бачення саме є формою праці душі над створенням СВОГО РОЗУМІННЯ світу.
Спочатку людина створює "духовну цеглину", а потім виймає її у фізичний світ у вигляді твору.
Процес творення - багатоступеневий.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 21:36:04 ]
Ви або дійсно не розумієте, про що, або вдаєте :))
"Чи є ще непізнані суті?" - ні, немає. є тільки непізнані кути зору на них - бачення_форми. "одягнуте" в слово, ці "кути зору" і є елементом творчості.

На цьому дозвольте відкланятися :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:51:15 ]
Доброго дня, шановна Любове!
:-)
НМСД, форма подачі така, що виникає враження применшення значення суттєво важливих понять.
У своїй роботі з людьми я десятки разів на день стикаюся з подібним. То, хоч зазвичай мовчу, тут вирішив висловитися.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 23:14:53 ]
Ну, матеріал, звичайно, сенсово грайливо дитячий, але експресія нічого так, запальна, майже сальса, що завжди цікава...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Зубар (Л.П./Л.П.) [ 2011-11-22 14:19:00 ]
Оце так, я ж гадав, усе тут очевидно, а воно круть-верть в різні боки думки порозбігалися.
Люди добрі, якщо, випікаючи хліб, ви вкладаєте у цей процес душу, але не маєте відповідних знань та навиків до цього діла, не обов’язково той хліб комусь припаде до смаку тільки тому, що ви в нього вклали душу.
Оце пропоную ще одну точку зору.

Мысли вслух
Сергей Тарази
Допустим, человек глухой. Или не так. Допустим, человек не имеет слуха. И голоса. И таланта певческого. И представления об исполнительской культуре. Просто нравится ему петь. И вот он, не зная толком слов, поперек мелодии каждый день поет. Ну, любит.

Или другой пример. Человек с плохим зрением. Но видел картины или там гобелены и вышитые диванные подушки. И тоже захотел. И вот этот человек, не различающий оттенки, не видящий канву, вышивает крестиком или малюет акварелью. Как может. Ну, нравится ему!

Наконец, пример совсем близкий - человек захотел писать. Он не понимает разницы между жанрами и стилями, только - между стихом и прозой. Язык улицы, язык печати, язык эссеистики, язык художественного произведения для него неразличимы. Но он пишет. Как слышит, как думает, как привык.
Вопрос простой – как относиться к такому человеку, если он пришел со своими талантами в общественное место?