ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Віктор Кучерук
2024.11.22 04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Григорій Лютий (1949) / Вірші

 ГІНЕЦЬ
По широкому полю,
Як душа – навпростець
Їхав хлопець-махновець
Та й до Батька гінець…

Їхав з дального Дону
В гуляйпільські краї.
А назустріч червоні –
Як вовки-кураї.

Помолився на землю,
Та земля не схова…
Аж до обрію темно –
Од копит курява…

Не торгуйся, козаче,
Бог ще з неба не зліз!
Наша Доля не плаче,
Вже нема в неї сліз…

Я живий їм не дамся,
Буде радісна січ.
Заспівав-розсміявся
Та й поїхав навстріч!

Будем білих ми бити –
Хай красніють ущерть!
Будем красних губити,
Хай біліють усмерть!

Й біля самого сонця,
На порозі в Творця
Порубали махновця,
Погубили гінця.

Та відкрився для нього
В небі Господа лик.
І взяла його пісня
На безсмерний рушник.

А на ранок додому
Вірний коник прийшов
Та й привіз голівоньку
Без його підошов…

Ой, привіз голівоньку
Та дві рани в очах.
Там, де мали буть плечі –
Дві сльози на плечах…

Там, де мали буть груди,
Там гуляли вітри.
Затужила матуся
І чотири сестри.

І коли положили
Голівоньку у гріб,
І коли відтужили
І тополі старі,

Мов остання розплата,
Аж із краю села,
Із хреста, наче, знята
Наречена прийшла…

– Я ношу його сина,
Буду з ним не сама…
Повінчайте нас, тату,
Повінчайте нас, ма…

Хай росте, як і тато,
Хай гуляє в степи.
Я зумію кохати,
Доки милий мій спить…

Обняла перед Богом, –
Навіть обрій поник…
– Я вінчаюсь до нього,
Я не маю вини…

По широкому полю,
Як душа – навпростець
Їхав хлопець-махновець
Та й до Батька гінець…

Будем білих ми бити –
Хай красніють ущерть!
Будем красних губити,
Хай біліють усмерть!




Найвища оцінка Валентин Бендюг 6 Любитель поезії / Любитель поезії
Найнижча оцінка Жанна Люта 5 Любитель поезії / Любитель поезії

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2008-02-04 14:26:26
Переглядів сторінки твору 20825
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 4.843 / 5.56  (5.035 / 5.62)
* Рейтинг "Майстерень" 4.758 / 5.5  (4.961 / 5.57)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.743
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Конкурс «Поетичні Майстерні - ІІ півріччя 2009»
Поезія Романтизму і Сентименталізму
Автор востаннє на сайті 2008.10.09 20:54
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Янка Яковенко (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-04 19:36:47 ]
Не знаю настільки знається автор на міфології, але я просто вражена використанням наших архетипних образів у цьому вірші.
Взагалі ображ жінки із відрізаною головою (чи головкою) зустрічається в египетській міфології,є він і в християнстві у міфологемі про Предтечу.
Проте найповніше він розкривається на нашій території, у Велесовій Книзі.
Там є образ Матері-птаха, що відсікає голову Сонця-Дажбога несе голову-вогонь людям на землю.
Сонце за літо віддало своє тепло і тепер людей й обігріватиме його відрізана голова-головня у хатній печі. Земний вогонь символізує Воїна, захисника Матері. Цей же вогонь символізує чоловічі статеві органи.
Піч є символом материнського лона, існував навіть звичай перепікання немовлят, які народилися слабенькими, їх для цього засовували в піч, і вважалося, що вийнята з печі дитина є ніби новонародженою.
В народі збереглося свято Комина - запалення восени першого вогню в печі. Відоме воно ще як Свіччине весілля.
Як бачимо, символ усіченої голови є сексуальним – це запліднення Батьком-небом Матері-землі, де розпалений вогонь у печі виступає зародком життя, своєрідною вагітністю.
Всі ці міфологічні елементи зустрічаються у тексті вірша. Ми бачимо Бійця – захисника Матері Землі, порубали його „біля самого сонця” – перегукується із відрізанням у Сонця голови. Маємо у вірші і символічне весілля дівчини з головою, і її вагітність та надію, що син виросте як і тато.
Важко пояснити таке обігравання давнього міфу лише обізнаністю автора. Мабуть ми маємо справу із заглибленням автора в культурний код нації.




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Нечуйвітер (М.К./М.К.) [ 2008-02-04 22:42:12 ]
Вихід автора на рівень народної пісні свідчить про неабияку Силу, мені то сподобалось!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жанна Люта (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-06 18:04:19 ]
Грунтовність першого коментаря аж ніяк не дозволяє примирити глибину архетипних (на думку Я.Я.) образів з народнопісенною формою втілення ідеї. А рефрен "Бий білих, поки не покрасніють, бий красних, поки не побіліють!", рими "красніють ущерть - біліють усмерть" геніальними, на мою думку, поезію мого шановного однофамільця не роблять.
Не люто, але й не любо.
Жанна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жанна Люта (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-06 18:36:47 ]
Звертаюся до п.Я.Яковенко. Зайшла на сторінку В.Стуса і Т.Шевченка. Ніде не знайшла ані коментаря від Вас, ані оцінки "Геніально". Зате всі оцінки "7" Г.Лютого - Ваші. Чи це значить, що Г.Лютий, безперечно, своєрідний автор, поезія якого зачаровує, геніальніший за Тараса, на Вашу думку? Чи пояснення тривіальніше? Ви також із Запоріжжя... Такого роду реверанси не роблять честі ні Вам, ні автору.
Люто.
Жанна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Янка Яковенко (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-07 17:19:23 ]
Шановна, пані Жанно!
можливо моя оцінка викликана тим, що я мала можливість прочитати весь роман "Мама Марія", а не окремі уривки, які викладає тут Лютий. Тому сприйняття тексту у мене дещо інакше, так би мовити, цілісніше.
На мою думку поезія Лютого має набагато більше значення саме своїм закоріненням у народний менталітет. Те ж саме робив Шевченко,створюючи своєю поезією міфологічний образ української нації, ми змінилися, змінюються і уявлення нас про себе. Саме ці зміни на рівні архетипів намагається показати Лютий. Як це зроблено я спробувала простежити на прикладі цього вірша.
настільки мені відомо, після Шевченка ще ніхто не робив цього в українській поезії. Навіть Ліна Костенко у "Марусі Чурай" не вийшла із стереотипів закладених поезією Шевченка, незважаючи на всі поетичні переваги твору.
я це можу порівняти із лялькою і живим немовлям. Лялька може бути зробленою ідеально, але вона ніколи не зрівняється з дитиною, бо дитина, навіть хвора чи негарна жива. І це є найголовніше.
У мене, до речі, є двоюрідна сестра - Люта Жанна.
Так що здивували Ви мене добряче :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Григорій Лютий (М.К./М.К.) [ 2008-02-15 10:56:01 ]
Яно, дякую за високу оцінку та неординарний коментар до мого твору. Бачу, що висловлюючи свою думку та оцінку, ви попали під нищивну критику моєї однофамілеці. Оцінка є, а ставляти її не можна :). Це нагадує мені мого вчителя фізики, який ніколи не ставив п"ятірок, мотивуючи це тим, що фізику на п"ять можезнати тільки він.
з приводу того, чи закладав я свідомо давні народні образи. Звісно, що ні.
Тепер і сам задумуюся, чому мені заманулося зробити наречену вагітною, попри всі народні моральні норми, чому кінь приніс саме голову...
під час написання роману я дуже багато досліджував народні пісні, ходив у фольклорні експедиції, тож мабуть воно закладалося ще звідти.
з глибин народної пам"яті та символів.
А оцінки більше високі мені не ставте, не наражайте себе на зайвий негатив, думки матеріальні, а я і без них бачу ваше співпереживання моїй творчості

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 11:17:29 ]
Григорію Івановичу, дуже добре, що ви ділитесь своїм творчим досвідом із нами, для нас усіх це важливо і корисно. Особисто я спрагло всотую ваше поетичне вміння, погляди, бачення.
Безумовно, що в нас тут не виставка досягнень, а майстерні, де над цими досягненнями працюють. І кожен по різному, і над різним. І, можливо, це різноманіття творчих методів і стилів вагомий фактор для знаходження свого.
У молоді уподобання різні, а у людей зрілих уподобання чомусь близькі. Отож і час важливий?
Наш ресурс молодий, і йому потрібен цей час для удосконалення. Але з вами і з іншими майстрами українського поетичного слова, ми не можемо не вдосконалюватись, бо очевидне і для нас тут, я сподіваюсь, є очевидним.


Успіхів і здоров'я вам!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Дяченко (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 11:36:14 ]
Не сотворіть собі куміра.
Саме про це я не сказав Вам, Редакціє, тієї ночі.
Останній катрен (строфа) як на мене, є невдалим. Якщо не сказати більшого. Оцінку Жанни Лютої ввжаю об'єктивною. Інші - ні.
Творчих вдач, пане Григорію. Вибачайте.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Дяченко (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 11:38:33 ]
Кумира, я мав на увазі. Вважати. Описки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 11:46:17 ]
Олександре, я говорив про весь відомий мені творчий доробок Григорія Івановича.
Щодо останньої строфи, то вона, як на мене, цілком у дусі композиції. Народне горе, катастрофа, яка відбулась у нас, і про яку поет пише дрібними штрихами "простих" життєвих історій, із включеннями ось таких висловлювань-перлів, якими безумовно користувались, чи могли на той час користуватись учасники подій, - ось що дуже важливо...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-15 16:03:02 ]
Прошу не гніватись, але так мені це збоку видалось (зараз я собі за свого язика ворогів наживу - та нехай...):
Мені ще далеко до Вашого рівня поезії, але я надолужую "марно прожиті роки" - чимчикую.
Чомусь видається, що оцінки пані Янки - це просто загравання, підлабузництво.
Напевно дівчині потрібні "зв`язки"...
Як-неяк - з одного міста, а пан Лютий щей голова обласної спілки...
То нічого, що я так щиро..?
Пане Лютий, я з повагою ставлюсь до Вашої поезії, але не можу її прирівнювати до рівня Шевченка. Бо так виглядає, що Шевченко у пані Янки - так собі, а Ви ГЕНІЙ - не смішно хіба?Повертатися до джерел народної творчості - це клас, але це повернення - це вже було - це вже знайоме (нехай хоч і рідне), звичайно, що іти по витоптаній стежині завжди легше, а пробувати щось нове - ґулі набивати (та щей які). Я не кажу, що полюбляю читати занадто "продвинуті штучки", але нове і майстерне - мене просто заворожує.
Вам знайома сучасна американська поезія - просто п`ю, як джерельну воду.
Літератира - не догма, потрібно розвивати всі напрямки...
З повагою,
Л.Ю. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентин Бендюг (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-15 17:32:52 ]
Для мене, пане Григорію, Ваша поезія цінна уже тим, що вона існує, що вона зі Сходу, що вона про Ваш рідний край (до речі, треба було б написати його назву як краю з великої літери), про Ваш рід і родовід. Розумію панів Де і Лазірка, котрі радять не зупинятися на осягнутому і досягнутому, але розумію і Янку, і Вікторію, бо маю схожі відчуття, вірш викликає резонанс не на рівні розуму, але на рівні чогось підсвідомого, атавістичного чи рудиментарного (басть бог). Я не хочу пригадувати, як дехто із підлабузників ставить "7" для діючих функціонерів, а ті "скромно" просять зменшити на півбала оцнку. Ставлю Вам, пане Григорію, 6. Це найвища у моїй шкалі оцінка.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 17:51:16 ]
Погоджуюсь, Валентине, із підсвідомим впливом особливої мелодики поезій Григорія Лютого. Впливає містерійно!
Не погоджуюсь із закидами щодо "підлабузників".
І просимо опустити оцінку до "5.5" і знімаємо завищену оцінку одночасно. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Дяченко (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 18:32:51 ]
Я вдячний Вам, Юрію, за те, що Ви розвинули свою думку сміливіше ніж я - новачок у вашому поетичному братстві. Респект.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 18:47:24 ]
Хочу стати на захист Янки. Вона не зобов'язана оцінювати нікого, її воля вибирати об'єкт оцінювання. Але, безумовно, оцінюючи високими оцінками авторів R1 чи R2 "Майстер-клас" рівня, потрібно вже виходити із трохи інших критеріїв оцінювання.
Та це минуще, і таки другорядне, та й адміністрація за цим слідкує, а хороша поезія - вічна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентин Бендюг (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-15 18:57:19 ]
Не зрозумів ваших дій, пане Володимире: чому оцінки 7 і 5 залишилися на місці, а моя шістка була вами знята? Я ще раз ставлю "6".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 19:08:56 ]
Пане Валентине, а чому ви вважаєте, що була ваша оцінка знята?
Ніхто нічого не знімав.
До речі, коли читаєш вірш п'ятий, а краще сьомий раз, завжди бачиш красу чи недоліки виразніше. Усім рекомендую при оцінюванні саме такий метод.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентин Бендюг (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-15 19:12:23 ]
Редакція Майстерень (М.К./М.К.) [ 2008-02-15 17:51:16]
Погоджуюсь, Валентине, із підсвідомим впливом особливої мелодики поезій Григорія Лютого. Впливає містерійно!
Не погоджуюсь із закидами щодо "підлабузників".
І просимо опустити оцінку до "5.5" і знімаємо завищену оцінку одночасно. :)
А хто це мені написав і чому моя оцінка пропала?
Сім раз міряти - чудова ідея. Прошу саме так чинити з моїми віршами, - я їх по сім разів виставлятиму для оцінювання редакцією.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-02-15 19:20:07 ]
А казали, пане Валентине, що у вас гумору не має. :)
Оцінювання, повторю свою думку, річ необов'язкова, і опирається на волю поціновувача. Та й куди поспішати?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентин Бендюг (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-15 19:30:19 ]
А казали, пане Валентине, що у вас гумору не має.
Хто так казав "не має"??? Вони, певно, не читали моїх пародій та епіграм...