ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Варвара Черезова (1987) / Вірші

 ...
А навколо чужа країна...
Помолися за мене, нене,
щоб не впала я на коліна,
і собі не потяла вени,
бо в життя тут ваги не більше
за цигарку, за кусень хліба,
бо за кожним правдивим віршем -
тільки осуд, а потім диба,
й поховають не як людину:
Хрест - бляшанка.
Смітник, що яма.
Вік не бачила б цю картину...
Помолися за мене, мамо...




Найвища оцінка Лариса Вировець 6 Майстер-клас / Майстер-клас
Найнижча оцінка Критус Нахман 5 Любитель поезії / Любитель поезії

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2008-03-26 17:54:05
Переглядів сторінки твору 16663
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.201 / 5.45  (5.006 / 5.47)
* Рейтинг "Майстерень" 5.461 / 5.75  (4.976 / 5.46)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.806
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2015.04.20 13:43
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-26 17:55:24 ]
Нікусю, дякую за допомогу;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Нова (М.К./М.К.) [ 2008-03-26 18:07:02 ]
Якщо чесно, Варцю, не дуже зрозуміло, про що твій вірш - про які часи і яку країну.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2008-03-26 18:16:08 ]
Вибачте, що встрягнула до вашої, дівчата, розмови, але на мій погляд це і про наш час також... Вам ніколи не говорили, що не можуть надрукувати вірш такого змісту з чисто етичних міркувань? А мені говорили, і не раз...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2008-03-26 18:17:38 ]
Варюн, вкажи у назві натяк на Стуса, чи на "розстріляне відродження", врозумів? Щоб уточнити час і країну.
Цьомки,
НН.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Нова (М.К./М.К.) [ 2008-03-26 18:23:45 ]
Мені здається, що таку епоху вдало вмістити в 3 стовпчики нереально. Не можна писати настільки просто і стисло про такі речі - ця тема надто глибока.
А тавро чи дибу теж вряд чи приміняли в ХХ ст. Щодо техніки - розмір у 1-му стовпчику відрізняється.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-26 18:27:31 ]
Варунь,
Час або місце дійсно тра би вказати...
А так - файно!!!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жанна Люта (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-26 22:11:37 ]
Варцю, не чекала такого вірша саме від тебе.
Пояснювати нічого не треба - вірш про Стуса, правда, Варцю? Їх також ховали навіть не до ями, не по-людськи. Хрест - бляшанка.
Дуже сильно - "Помолися за мене, мамо..."
Молитися треба не тільки за тих, хто пішов. За тих, хто залишився, теж.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Нестор Німцов (М.К./Л.П.) [ 2008-03-27 02:58:06 ]
Вірш позачасовий, його можна читати і в ХІХ столітті, і в ХХІ...
І хіба не можна дибою назвати закон, а вирок - тавром?...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2008-03-27 07:47:08 ]
Варцю, погоджуся з Жанною, що такого вірша саме від тебе і я не чекала. Тому емоції від читання ще більш приємніші. Дуже добре, що ти відійшла від своїх звичних тем. Дуже зворушує, що ти показала і інших світ своїх думок. Просто молодчина!
Але і погоджуся з Нестором щодо позачасся. Однак, думаю, Варця все-таки і про себе цей вірш писала. Бо ближче до тіла закон суспільства, вирок перехожого... Хоча, безумовно, вірш личить кожному поету. Вітаю, Варцю! :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 08:58:26 ]
Людмило , не переживайте і пишіть, що Вам ближче.
Вандо, я і не старалася... Це фрагмент, листок із величезної книги історії...
Юрцю, дякую, але мені здається, що ті хто, хотіли - зрозуміли, дивися скільки людей відгукнулося!!!
Жанно, дякую, від тебе дуже приємно почути похвалу, ти все зрозуміла!
Несторе, дякую!
Миросю, люба, як добре, що ти у нас є! Дякую тобі за розуміння.
І ще одне, Вандо, як їх лишень не мучили, голки під нігті, тавро... Почитай лише Багряного...
З теплом, Варця...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 09:42:33 ]
Питання до Людмили Калиновської:
а у Вас є такі вірші? Можете їх виставити? Я, чесно кажучи, не помічала, щоб на ПМ забороняли "з етичних міркувань" оприлюднювати подібне.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 09:57:43 ]
Привіт, мала :)) Ти Багряного начиталась?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 10:00:29 ]
Я його дуже люблю, багато читала, кіно дивилася... А ти?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 10:04:25 ]
Я теж читала. Просто дивлюсь, тебе "пробило".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Комаров (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-27 10:08:50 ]
Також не чекав від тебе подібного Варвара-краса! Не для жіночого розуму ця тема. Але якщо ти написала, то... Подібне і в наш час є, добре, що в інших масштабах та й в формі іншій, що більш важливо. Правдв від того людям буває не легше.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 10:12:03 ]
Сашко, не лякай мене! А шо, "для жіночого розуму" тільки "лютики-цвєточкі"?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Гонта (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-27 10:12:16 ]
Сашка, га Сашко, а який у Вас IQ?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Комаров (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-27 10:37:54 ]
Івану. Провір.
Чорнявко. Тема складна для юних душ. Але якщо нею цікавляться такі красуні не для рейтингу, то "Ще не вмерла Україна..." Добавлю. Щоб не вийшло як в тов. Солженіцина. Коли сидів, то були брати всі тов. бандеровці. А як Союз загримів, то заспівав, мовляв мало їх гадів давив тов. Сталін. Вєлікая Рассєя в опасності. І все ж скажу: "Слава павшему величию"!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 10:42:41 ]
Хм... От Вам і стереотипи... Написала кілька еротичних віршів і все, капець, не сприймають як серйозну баришню з якими не якими знаннями...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 10:43:38 ]
Ну, ти загнув. Нащо такі узагальнення робити? Ми ж про конкретний вірш як відображення настрою чи думок автора. Варця ж не збирається новий "Архіпелаг ГУЛАГ" писати... Ні, Варюню, не збираєшся? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Гонта (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-27 10:49:18 ]
Хтось може мені переказати думку Олександра Комарова простими словами? Бо, здається, це не для мого IQ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Нова (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 11:26:57 ]
Варцю, я ж не кажу, що вірш поганий. Це моє суб"єктивне враження після його прочитання, і все. І ще дивно, що ти написала на цю тему - але напевно у тебе є на це свої причини. Успіхів тобі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Гонта (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-27 15:15:16 ]
Щодо порад до вибору тематики віршів мені згадалась історія з глибоко радянських часів. Проходив науковий семінар, на якому розглядалась відверто складна математична проблема. Здається, розв'язок Онзагером двовимірної моделі Ізінга. Викладки там справді страхітливі. І на той час просто здавалось, що ніякого стосунку до практики це не має. І от коли доповідач нарешті завершив доповідь, один з учасників семінару сказав про Онзагера: "Да-а-а... Такой интеллект, а на что он его тратит?". На що інший учасник відповів: "Если у него ТАКОЙ интеллект, то ему виднее, на что его "тратить"".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-27 15:21:50 ]
Тонкий натяк...;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 18:06:43 ]
Ну, панно, запросили - нечувайтеся!
Чому саме цей вірш? Що ж мене тут має вразити? Оцінка Мирослави?
Моя думка: груба гра мотивами "життя-смерть", зловживання гіперболізацією, задернутого драматизм над гострою темою. Що це? намагання привернути до себе увагу?
Я любитель тонкої поезії. Витонченого інтелектуального мистецтва. тут розуму й асоціаціям ніде розгулятися. :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 18:09:36 ]
:)))) "задернутого" - не знаю, що це за слово :))) і звідки взялося. прорвало інформаційний шлюз!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 18:14:46 ]
Оріянцю,
не шалапайкай - цей вірш дійсно цікавий.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 18:21:25 ]
Цей вірш не лишає бути байдужим. Але ж так грубо, панове!
От шмат граніту, обтесаний з різних боків, але без виразної форми, Ви визнаєте за скульптуру? Якщо її поставити на постамент у центрі парку - скоріш за все, так. Але серед іншого каміння - навряд.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 18:25:38 ]
Що Ви нині кусючі - хтось граніти заставив носити до парку? :)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 18:30:18 ]
Юронько, я завжди кусюча, якщо помітили :) Просто це інакша думка від тої, до якої звикли вельмишановні автори.
Хай би краще заставляли носити, ніж вірити - що вони є мистецтвом. :))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-28 18:44:11 ]
Оріяно, я думаю, що є деякі, скоріше за все, формальні моменти, які не дають Вариному віршу розкритися на всі сто.

Варю, я вислав вам листом деякі свої думки на тему.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 18:46:12 ]
Угу, формальні :) Тонкощі!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 18:47:03 ]
Оріяно, хотіла почитати Ваші вірші і... :(
Де їх можна знайти?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2008-03-28 18:53:05 ]
Оріяно, не можу пройти повз і змовчати, оскільки поставила Варі за цей вірш високу оцінку, то маю і сказати. Пробачте, але з Вашої сторінки не видно, чи Ви пишете вірші, тому і важко зрозуміти Ваше ставлення до цього твору. А це має значення.
Ви говорите про тонку поезію, то маєте бачити глибокі паралелі, а не гіперболізацію.
А тепер щодо тексту змістовно.
"А навколо чужа країна..." - Оріяно, Ви ніколи не почувалися чужою у рідній країні? Зазвичай доля поета (не лише за часів Стуса, якого тут усі виразно побачили, а і у наші часи) не була солодкою. Історію переповідати не буду, а хочу зупинитися на питаннях сьогодення. Що зараз може поет? Думаю, більшість скаже, що поезією на життя не заробиш. А чому так відбувається? Ніби й не кожен може написати вірш, а гідно це не оцінюється. Та і навіть тут, на ПМ, серед людей які пишуть самі можна часто наштовхнутися на непорозуміння. Не думаю, що Варя претендує на визнання свого віршування країною, але в душі вона хоче бути почутою, хоче знайти своїх читачів, а в час, коли приходить скрута і хочеться усе спалити чи не писати, просто перечекати болючий момент, не здатися в полон сумнівам, а продовжувати писати, коли не писати не можеться. І нехай за це їй не бути Шевченківським лауреатом, не мати солідних статків, не бути генієм народу, але, певно, їй хочеться, щоб хтось незнайомий колись зовсім випадково сказав, що її вірші надихають жити, що вона робить важливу справу в цьому житті, бо талант людині дається не просто так, а він у Варці є. І нехай мама молиться, аби в нашій країні поети були потрібними і належно оціненими, аби не повернулися часи заслань і поневірянь, аби лауреатів не визначали за вказівкою, бо хто може впевнено сказати, що там далі і яка у кого доля?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 19:13:39 ]
Мирославо, люба, дякую за те, що ти є!
Юрцю, дякую!
Володимире, чекаю))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Гонта (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 19:43:00 ]
Мирослава Меленчук: "Оріяно, (...) з Вашої сторінки не видно, чи Ви пишете вірші"

Оріяна пише вірші. І доволі багато. І зарекомендувала себе на Майстернях як коректна й чемна людина. Але ж от хочеться деколи сказати щось ущипливе на адресу окремих авторів. Під своїм ніком, під своєю "торговою маркою", котра вже так добре себе зарекомендувала, цього робити не хочеться. Стрьомно. Бо ж теж можуть "ущипнути". Ну от і зареєструвалась авторка під іншим ніком. Під ним можна все ("в межах правил коментування"). А під рідним, творчим, ніком все дуже мило. Вовк в овечій шкірі. Якось воно негарно... :((
Оріяно, може вдасться уникнути розголошення вашого другого "я", якщо Ви хоча б прибирете оцінку під віршем "І буде ніч ...". Звісно, ніхто не може заборонити Вам ставити оцінки і коментувати, але й ніхто не зможе мені заборонити розповісти про мої підозри.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Леся Романчук (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 20:16:06 ]
А-а-а-а! Он воно у чому справа!

Мирославо, Ваш коментар - ще одне підтвердження думки Спінози: "Слова Петра про Павла більше говорять про Петра, ніж про Павла". Ви сказали і про вірш Варці, і про своє ставлення до нього, і про себе також. Гідно. Дякую.
А Оріяна висловилася так, як вважала за потрібне: "Я любитель тонкої поезії. Витонченого інтелектуального мистецтва. тут розуму й асоціаціям ніде розгулятися". Але ж Варця запросила Вас сюди, щоб показати, що пише і на інші теми, ото й усього.
А тонка поезія, витончене інтелектуальне мистецтво - ну, куди ж нам, сірим, недолугим - це я про себе, а не про Варю. Хіба ж хто на це претендує... А вірші бувають різні, в тому й загадка поезії. Наші погляди на цей вірш - діаметрально протилежні. Вірш гіркий і сильний.
З повагою - ЛР.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 20:34:29 ]
Цікавий поворот подій :)) Добре, хоч не про мене, бо мене в чому-чому, а в чемності заподозрити не можна :)) Хоча я б з Оріяною подружилася: мені подобаються люди, які не бояться висловити свою думку, хай навіть вона відрізняється від загальноприйнятої.
Але я зараз не про те. В коменті Мирослави якийсь дивний критерій долі поета: "поезією на життя не заробиш". Тим паче він дивує у спробі пояснити і без того зрозумілий зміст вірша. Коротше, "думали, як краще, а вийшло, як завжди" :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-28 21:17:03 ]
Давайте зіграємо у продовження думки. Продовжувати її - "поезією на життя не заробиш" - але можна спробувати "заробити" життя...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 21:28:18 ]
Володимире, зіграти можна у що завгодно. Ваша інтерпретація - то саме Ваша думка, яка має зовсім інший контекст і більше відношення до предмету обговорення. А Мирослава сказала те, що сказала.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 22:15:54 ]
Мирославо, і не мовчіть! :) Люблю, коли Ви говорите. А говорите Ви частіше про особисте, ніж про те, що є у вірші. З одного слова "вірш" випливла ціла доля нещасного поета у тиранській країні, де поетів не годують, а крім як писати вірші він ні на що не здатний. Не пригадую я такої країни :) З сучасних. Тому жити в ній і почуватися "не у себе вдома" ніяк не можу, соррі.
Непорозуміння - всюди, і не лише на ПМ. Це звичайні людські стосунки, що дозволяють різнобічно дивитися на речі. Комусь подобається одне, комусь - інше, навіть у тому самому вірші.
І нехай мама молиться, що може бути більш правдивим і розчуленим?! :) Образ мами-неньки, дуже оригінально! (Зараз на мене нападуть за образу вічних цінностей :)) А, ну так, ще Шевченківська премія, архаїчна святиня кожного члена/членкині СПУ.
Іване, Ви не праві :) Оріяна віршів не пише. А Вам подобається роль третейського судді?
Тема псевдонімів давно мусолиться всюди, така вже віртуальна реальність. Ваша погроза розкрити чиїсь карти звучить як спроба боротьби з корупцією. Воно Вам треба? Мені не стрьомно. Просто подобається грати різні ролі. Нецікаві виходять з репертуару, от і все. А Ваші підозри - всього лиш Ваші підозри :)
Лесю, дякую, що пояснили Варині мотиви. Я, мабуть, і не здогадувалась :)
Чорнявко, цікаво, авжеж! Так само цікаво, як вірш обростає читацькими варіантами інтерпретації :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 22:34:56 ]
Як я люблю абревіатури :)) Оріяно, може ви знаєте: СПУ це і Спілка письменників України і її ж Соціалістична партія? Або Селянська?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-28 22:38:21 ]
А як думаєте, для кого з них Шевченківська премія важливіша?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 22:47:07 ]
Тут питання філософське, я б сказала :) Судячи з того, як і кому вона присуджується, а кому не присуджується, то перші там не ночували :))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-28 23:24:50 ]
Ось прочитала тільки що: http://www.segodnya.ua/news/958650.html

ПАРАСКА: ЮЩЕНКО ЖЕНУ-ЮЛЮ ОТРУГАЛ, — И ДОБРЫЙ Ярким гостем на итоговой пресс-конференции Юлии Тимошенко была легенда Майдана Прасковья Королюк или попросту баба Параска. «Сегодня» пообщалась с замечательной бабой и услышала ее оценку работы 100 дней правительства и президента: «Вот говорят, яйца подорожали, а кто те яйца продает, что, Юля с яйцами ходит по базару или с мясом?».

Параска говорит, что на пресс-конференцию ее никто не приглашал. «Я прихожу на разные мероприятия, мне разницы нет, я патриот Украины. Меня Виктор Андреевич любит как маму, а я его уважаю, как своего сына, я хожу на могилу его матери, езжу к нему в село и считаю его отцом нашего народа. И так Юля. Я ее спросила: "Ты против Виктора Андреевича?" Потому что я этого не вынесу. Она мне сказала: «Бабуля, я вам сказала, что никогда ему палки в колеса ставить не буду». А то, что он палки ставит, то пусть ставит, он на то и президент. Он как в доме, жену отругал, а потом добрый. Без сварки нема господарства. Он на нее покричит, но она все равно его слушает и будет с ним работать».

Баба рассказала, что пишет книгу, в которой будут ее стихи, уже есть 40 страниц. Издавать будет один из БЮТовцев. "Книга почти готова, и они все удивляются, что я 7 классов окончила, а так пишу, что плакать хочется!». Cпециально для "Сегодня" она продекламировала свои первые стихи, всего написано три поэтических произведения. Одно из них: "Добрий день Кучма, Янукович, Кравчучок, Віддай зароблені гроші українським народом для їхніх діточок. Бо вже досить партії збирати І на Віктора Андрійовича Ющенко та на його сім’ю та "Нашу Україну" и на Юлію Тимошенко і її дітей наклепи писати... А народе український хоче жити, працювати і щось мати, то вони гади за Україну та український народ хотіли Віктора Андрійовича до смерті струїти, а Павла Лазаренко хотіли вбити. Павло Лазаренко для всього народу він був тоже мама, він був тато, но таких злодіїв у Верховній раді та по всій Україні дуже багато. Вже пора Павла Лазаренко звідти забрати, половину депутатів з Верховної ради до тюряги відіслати".

Не здивуюсь, як через деякий час ми узнаємо, що ця бабця за "видатні заслуги перед Україною" стане черговим лауреатом ШП...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 09:23:28 ]
Внесла деякі зміни до твору.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 09:44:43 ]
Що ж тут скажеш. А ніц не буду. Хто зміг, той зрозумів. Це не опис всього Розстріляного Відродження, це лише ймовірна думка, або лист якоїсь абстрактної людини. Просто привідкрила завісу. Хай поеми пишуть ВЕЛИКІ таланти.
З повагою, Варвара.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2008-03-29 10:47:04 ]
Слова, як і люди, мають не лише тіло, а і душу. "Заробляти на життя поезією" - не йдеться про гроші як засіб існування і не про життя як фізичну ознаку тіла, а твори поетів повинні продовжувати життя автора навіть після його фізичної смерті.
Оріяно, за кожним словом стоїть безмежність фантастичної уяви, як автора, так і читача. Сказати, щось на зразок того, що уяві ніде в цьому вірші розгулятися - сказати про свої можливості чи небажання. Слово до слова, то не лише думка автора, сформована у вірш, а і напрямок, і певні рамки для фантазії і сприйняття читача. Зовсім не хотіла нав'язувати Вам совї відчуття від читання, просто думала, що Вам може бути цікавою чиясь думка. Якщо помилилася, то даруйте - усміхніться і йдіть далі. Щасти!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 11:05:23 ]
Мирославо, доки Оріяни немає з нами, скажу від себе. У нашій країні справжніх поетів можна перелічити на пальцях рук. І саме їх вірші і залишаться як продовження їхньої особистості. Але не доведи Господь, щоб оте все, що пишуть всі, залишилося нащадкам :) Треба скромніше підходити до своєї ролі в мистецтві :)) І, даруйте, що це за пафос: "безмежність фантастичної уяви, як автора, так і читача"?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Критус Нахман (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-29 11:10:38 ]
Я згоден з Оріяною, вірш - слабенький. І головна його слабкість це істероїдність. Таке собі рвання рубашки на грудях, емоції "по-нарошку".
Варцю, порада - пиши про любофф, там також істероїдність, але більше щирості.
:)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 11:18:00 ]
Н-да, Критусе... Розписали кому що писати. А мене записали в ряди...
Дякую, одним словом.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-29 11:43:38 ]
Шановні колеги, наші красуні про кохання і справді пишуть гарно, бо добре осягнули цей предмет, бо найважливіша пора в них для кохання. Але робити з того предмету довічний культ, займатися переважно ним навряд чи добре. Так чи інакше серйозні автори намагаються з віком гармонійно переносити акцент від чуттєвостей тілесних, до чуттєвостей інтелектуальних. І читачам це теж би, начебто, не зашкодило. :)

Отже, бачу певні спроби Варі йти цим шляхом. Потрохи осягати предмет інтелектуальної чуттєвості. Власне, був би сенс допомогти Варі (і всім нашим молодим авторкам) у цьому. Зосередитися на допомозі, бо якщо нічого конкретного нам у голову не приходить (як і чим можна допомогти), то це вже наші проблеми?

Я бачу, що Варя дещо змінила початковий текст, значить певна робота відбулась. Можливо навіть є сенс опублікувати і початковий варіант вірша, аби зрозуміти де плюси, де мінуси, чи не загубилися початкові емоції?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Леся Романчук (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 11:49:18 ]
Варцю, не бери до голови, кожен читає по-своєму.
Дозволю собі погодитися з нашою Чорнявою щодо того, що поетів таки дуже мало. І знаєш що, Чорю, кого б зараз кожен із нас не назвав - ну, начебто най-най-най. неодмінно знайдеться хмара заперечень. Буквально проти всіх найхрестоматійніших класиків, кого б ти, Критус, я чи будь-хто інший не назвали. Така дивна особливість оцих переліків.
А нащадки якось розберуться, кого їм читати, а кого викинути на звалище літератури ще за життя. Так воно і буває - автор весь у медалях, а книжок ніхто й до рук не бере.
До своєї ролі та права оцінювати варто підходити таки скромніше, знову погоджуюся. Але всім, всім скромніше. І залишити таки за автором право писати так і про те, що йому в цю хвилину близьке, а не перекреслювати отак одним махом. Вже кого-кого, а Варцю... Вона у нас таке світле сонечко.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 11:57:00 ]
Лесю, так ніхто не перекреслює. Йде обговорення. І вже сам факт цього свідчить про те, що зачепило. Як саме - то вже інша справа.
Тепер по суті. На мою скромну думку, зміна тексту не пішла на користь. У першому варіанті було зрозуміло, що це погляд того, про кого йдеться. А тут, з вуст молодої дівчини, яка пише вже від свого імені, оте "щоб не впала я на коліна, і собі не потяла вени" звучить і справді дещо істерично. Тим паче, далі продовжується аналогія з тими часами "за цигарку і кусень хліба". "Все смешалось в доме Облонских" :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 12:04:36 ]
І ще. Рядок "Вік не бачила б цю картину", як на мене, звучить дещо легковажно ("Век воли не видать), якщо вже витримувати загальний настрій тексту.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-29 12:20:47 ]
Можливо, але певна легковажність (юності) характерна образу ліричної героїні? Вона справедливо боїться впливу на себе певних чинників, перерізані вени - це таки юнацтво теж? І воно природне?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-29 12:26:51 ]
А потім - ми говоримо про істеричність, а як інакше може чуттєва молода особа сприймати певні криваві світобудови?
Можливо, найголовніше аби вірш був цілісним, і мав більш-менш рівне звучання? Більш-менш рівну вагу рядків?

А щодо вбивства чи продажу "за цигарку", "за кусень хліба" - то хіба нині цього вже не має? На жаль, є. :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 12:30:27 ]
Не знаю, чи природне перерізання вен для юнацтва (дуже сумніваюсь:). Володимире, впливу яких чинників боїться лірична героїня у наші часи? Табори, політув’язнення... Що? А вбивства "за цигарку і кусень хліба" є, безумовно, але це вже не про поетів, погодьтесь.
Я кажу про еклектику часу і сприйняття, яку породила ця зміна тексту. А ви - про рівність звучання...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Гонта (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-29 12:40:32 ]
Поясню свою позицію. Дехто з шанованих тут авторів виступає під різними ніками. Наприклад, Юрій Лазірко, Леся Романчук, Олександр Дяченко та й інші. І вони цього насправді не приховують. І вони й творять під різними своїми ніками. Така гра в мене не викликає ні краплі осуду. Мені це навіть подобається. В ній є щирість. Але бути приторно люб'язним під одним ніком, а потім перереєструватись (Хе! Навіть місто в реєстраційній формі вказане інше:)) і поливати брудом - це погано пахне. Це пахне заздрістю, пахне цькуванням, пахне ностальгією за тими часами, коли в ціні були анонімки. Хоча Ви тоді ще під стіл пішки ходили. Та й я, власне, тоді ще був юним.
Якби Ви були тут тільки Оріяною, це було б нормально. Це була б щира прискіпливість, здорова агресивність.
І не треба говорити, що тут більшість людей ховається за ніками. Це дитяча "відмазка". Я теж не Іван. Але не тому, що я хочу приховати своє ім'я. Просто моя основна діяльність не має ніякого стосунку до літератури, тому й розмежовую ось таким чином. Але Іван Гонта ніколи не казав такого, що боявся б сказати Олег Вілігурський.
А ще питання рейтингу. Воно доволі дитинне. Але все ж декому це суттєво. Тому ми з Варцею ніколи не оцінюємо вірші одне одного. Просто щоб зменшити суб'єктивний фактор. Хоч можна було б наоцінювати "в межах правил коментування". Нам здається, що так ми граємо по-чесному.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-29 12:58:36 ]
Так, Любо, про цю еклектику звучання дійсно цікаво і корисно поговорити, зауважувати її, хоча б.

Пані Леся Романчук справедливо говорить про хмару заперечень. Але ж, Лесю, чи ці хмари справжні?
Чи можемо ми слухати будь-кого? Чи це для нас корисно?
Так чи інакше ми звертаємо увагу на те, що для нас явив наш час, і взагалі часи.
А ще варто дослуховуватися до авторитетних фахівців. Тільки хто на наших руїнах тоталітаризму може вважатися авторитетним фахівцем у царині поезії?
Відразу відкидаємо тих, хто не вміє писати вірші, залишається досить вузьке коло - тих, хто має право голосу.
Думаю, що роки розмови і диспутів саме цих людей - і висвітлять картину сучасної поетичної ситуації.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оріяна Свобода (Л.П./Л.П.) [ 2008-03-29 13:08:52 ]
Варю, справді, вірш дуже змінився. Вам схотілося, щоб він комусь сподобався більше, ніж то є насправді? Невже Вам настільки важлива думка одного вредного читача, що Ви суттєво змінюєте первинний текст? РМ бачить в тому роботу над авторським внутрішнім світом. А я бачу бажання пристосуватись. Пишіть далі! Нехай кожен наступний вірш буде сходинкою нагору. І не лякайтесь оцінок. :)
Іване, Ви мене дивуєте! От вже ця уява і фантазія! Я не пояснюватиму мотиви існування Оріяни. Сприймайте це як факт. І не треба отих "вовків в овечій шкурі" чи "овець зубастих", "поливати брудом"... Я спілкуюся з Варею і вона здатна абсолютно самостійно реагувати як на мої коментарі, так і на оцінки. Не треба захищати тих, хто на Ваших очах під стіл ходив. Вони вже навчились говорити, ба - навіть писати! :)
Я можу лишитись тут тільки Оріяною. Особисто Вам стане від того легше на совісті? ;)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 13:32:59 ]
Володимире! Я перепрошую, що звертаюсь до вас тут, але ви, мабуть, мого комента на іншому місці не побачили :)
Зверніть увагу, будь ласка, сюди
http://maysterni.com/publication.php?id=9438


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Леся Романчук (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 14:13:48 ]
Справді, вірш змінився. Якщо раніше він був абстрактно про когось віддаленого. то тепер - про себе, про власне світовідчуття на цю хвилину. І країна, в якій хочеться потяти вени, опинилася довкола ліричної героїні.
Думаю, Варвара Черезова не дитина, і не коментарі спонукали її до цього, а відчуття світу навколо. Отак найліричніша героїня перейшла в інший вииір світу. Оце так бажання пристосуватись! Попрацювали всі присутні над внутрішнім світом героїні плідно. Самим не страшно?
Вік не бачила б цю картину! В цьому світі жити не хочеться і вижити неможливо, і собою лишитися! Стільки доброзичливості!
Варцю, а ти все одно сонечко!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-29 15:42:25 ]
Лесю, я вам щиро завидую, ви можете жити емоціями, вони вам допомагають, це як, напевно, допомога невидимих земних духів.
Бути сильною і в емоціях - дуже добре, насамперед для жінок, так?
Нам чоловікам у цьому важче. В кращому випадку ми позбуваємось видимої їх присутності? І в цьому контексті чоловіки більш неземні створіння?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-29 16:50:30 ]
Лесю, ну,до чого тут доброзичливість? Нащо все так гіперболізувати? Було прохання висказатися конкретно по тексту. Я висказала свої думки з цього приводу. Ще раз повторю: в теперішньому варіанті основним недоліком вважаю еклектичність між екзальтованими емоціями автора і предметом, про який йдеться. І час вже спитати у самого автора: чого йому хочеться - конкретної, конструктивної розмови або облизування і обмазування медом? Якщо останнє, заради Бога, але без мене, бо я не по цьому :)) А, може, нещасному автору вже взагалі нічого не хочеться? :))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-30 14:36:45 ]
Любо, то ж не до тебе було, я таки незрозуміло написала.
Цьом!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-30 14:50:42 ]
Привіт! :)) Ти одержали мої листи?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2008-03-30 18:59:40 ]
Не маю змоги перечитувати коментарі: зайшла на хвилинку. Не знаю, яким вірш був спочатку, але зараз він вражає. Ставлю шістку.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Варвара Черезова (М.К./М.К.) [ 2008-03-31 08:52:41 ]
Любо, листи отримала, тепер ти перевір пошту)))
Ларо, щиро вдячна! Як матимете час прочитайте коменти - там багато цікавого...
З любов'ю, Варця))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2008-03-31 10:20:18 ]
Любо, то зовсім не пафос, бо якщо думати інакше, то одному не варто писати, а іншому не варто читати. І ще, думаю, що читач при бажанні може зрозуміти будь-кого, а от автор навіть при найбільшому таланті не зможе догодити кожному.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-03-31 10:34:36 ]
Мирославо, ви маєте рацію: догождати нікому не треба. Треба залишатися самим собою. І, бажано, залишатися природною. Хіба ви в житті говорите так, як тут, коли намагалися нас у чомусь переконати? Іноді подібні "красивості" лише відштовхують. Ось що я мала на увазі, кажучи про пафос.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2008-03-31 10:57:15 ]
Любо, якщо чесно, то в житті я менше говорю, ніж тут. Але якщо говорю, то так само. Річ у тому, що я спочатку вислуховую інших, а потім, якщо людині цікаві мої думки, висловлюю їх. Думаю, Варці мої думки читача під цим твором не шкодять. І я не намагалася когось переконати, а просто підтримала цей вірш.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-04-01 19:16:16 ]
Колеги, я хочу звернути увагу ось на що. Чи правильно нам шукати і виясняти, хто саме пише під тим чи іншим псевдонімом?
Як на мене, це глибоко хибний шлях. Який сенс виясняти - хто така, наприклад, Оріяна Свобода? Якщо Оріяна висловилася надмірно категорично, чи поставила підозрілу оцінку, то давайте вважати, що це зробила саме Оріяна, а не хтось інший. І спілкуватись саме із Оріяною на тему адекватності її поглядів і оцінок. Я вважаю, що у пошуках прихованих за псевдонімами осіб, ми можемо травмувати один одного, що вже і відбувається, чи не так?
Головне - адекватність і коректність кожного співрозмовника.
Я теж вважаю, що формально Оріяна Свобода почала коментувати твір "А навколо чужа країна..." аж надмірно гостро і не конкретно.
Такі коментарі, напевно, авторам сторінок бажано видаляти, з проханням - прокоментувати ще раз, але вже спокійніше. Бо суцільні емоції...

Адміністрація спеціально не передбачила прямої можливості визначення авторів за їхнім IP. Вважаючи, що творчі процеси, це певна таємниця, і не адміністрації в такі речі залазити. Можливо, колись така необхідність відслідковувати IP і може виникнути. Давайте про це поговоримо на відповідній сторінці.