ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Курдіновський
2026.07.01 20:06
Нема, кому зібрати абрикоси
З дерев старих, які вклонились літу.
Коли ж я встиг навіки загубити
Кохання чарівне, світловолосе?

Давно немає бджіл, і зникли оси.
Життя не можна заново прожити!
Нема, кому зібрати абрикоси

Вячеслав Руденко
2026.07.01 19:26
Нас вабив мед, немов чаклун хвилин,
В хутунах вітру смуток проганяв,
Солодку млість і полохливу лінь
В німе ніщо завзято проводжав.

Можливо й треба, щоб часу пісок
Життя земне перетирав на пил —
Не заїдати ж медом огірок

Роксолана Вірлан
2026.07.01 16:40
Тобою орошений світ ожива й золотіє,
тобою звучить розщебетана з дріму блакить
і мутлі летять на оту благодайну затію,
і перше проміння пливе крізь мережену віть.

Тобою земля розпечатує сонне прозріння,
твоїми ключами розчахнуті обрії дня
і сонце

Борис Костиря
2026.07.01 12:58
Найгірше йти у вітряну погоду
Під стрілами дощу, не знаючи мети.
Шукати марно неба нагороду
І сенсу у пустелі пустоти.
Гамуючи амбіції й погорду,
Для космосу піднесено цвісти.

Ти йдеш, увесь промоклий, задубілий.

хома дідим
2026.07.01 11:29
липневий едем
чутливість
чуттєвість
квіти жіночі
з пелюстками
тремкими
що відбувається
зрозуміло авжеж-бо

Іван Потьомкін
2026.07.01 10:47
Сидить голуб на тополі, голубка на вишні.
“Скажи, скажи, моя мила, що маєш на мислі?”
“Хіба ж би я дурна була, розуму не мала,
Щоб я тобі, молодому, всю правду сказала?”
“Як не хочеш усю правду, повідай дещицю:
Чи сватів до тебе слати, чи піти топит

Ірина Вовк
2026.07.01 09:42
Розділ ХІ. ВІНЧАННЯ ПІД ПРОКЛЯТТЯМ РИМУ Року Божого 1062-го каплиця замку Крепі потопала в напівтемряві. Світло кількох десятків воскових свічок вихоплювало з мокрої кам'яної сутіні лише вівтар та потемніле від часу розп'яття. На вулиці лютувала зл

Віктор Кучерук
2026.07.01 07:23
Досвітній півень заспівав
І вслід загелготали
Гусята просячись на став,
Хоч світла ще замало,
Щоб мчати радо до води
По моріжку зеленім,
Де топче той гусій сліди,
Що схожий лиш на мене...

С М
2026.06.30 22:20
Гермафродит: квітка, що містить як чоловічі, так і жіночі
органи; людина або тварина обох статей.]

Хлоп’я Гермафродит був сином Гермеса та Афродіти,
наслідком таємного кохання, його віддали до
німф ізольованої гори Іда, у яких він зростав диким
ств

Артур Сіренко
2026.06.30 18:55
серпня 1692 року з дикого соснового пралісу, що біля Іскоростеня вийшов бородатий чоловік в подертій свиті на ймення Іван Коса. Брудний, нечесаний, з втомленими синіми очима. Він більше двох місяців блукав лісами, їв, що вдалося в знайти, зловити чи вполю

Борис Костиря
2026.06.30 12:52
Здаюся у полон лісів.
В поліфонії голосів,
У зіткненні епох, часів
На плечі мудрий крук присів.

Здаюся у полон тополь,
Мов ніжних і величних доль.
Шукаю від кори пароль,

хома дідим
2026.06.30 10:27
дивись
бо що лишається
дивитися
через банальну дич
і смертний жах
у лиця
що не лики ангельські
не пики

Ірина Вовк
2026.06.30 10:12
Розділ Х. ЛІСОВИЙ ЗАМОК КРЕПІ: ПРИХИСТОК ЗАКОХАНИХ ВОВКІВ Далеко на північ від Парижа, там, де вікові дуби замку Крепі вростали корінням у саму глибину галльської землі, панував зовсім інший світ. Тут не було золоченої розкоші Парижа, але був дух во

Охмуд Песецький
2026.06.30 09:06
Літо, сонце і засмага не з тобою, а проти, якщо розповідаєш, який ти крутий Сіндбад, і що тобі дали ті зароблені валюти, які для тебе – ніщо, бо тобі потрібні лише моря з океанами – простір, вільний від будь-яких семафорів твого шляху. Вусате обличчя стр

Віктор Кучерук
2026.06.30 07:20
Знову літо, знову море,
Знову ледь помітний бриз, -
Знову далеч неозора
І щодня - блакитна вись.
Знов дозвілля цілий місяць
Без повітряних тривог, -
Знов я вибрав гарне місце,
Де купатись будем вдвох.

Роксолана Вірлан
2026.06.30 00:40
Сутносте вітрова, дика безупряжна, вільна,
було б мені дослухатись твоїх научань:
бігти прозоро крізь вістря натикані щільно,
не обдиратись гілками до рваних - до ран.

Духу вогневий, було мені яро палати-
іскрою витися до Пачамами висот.
Бач, блід
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Володимир Кириленко
2026.06.20

Боговик Владислав Боговик Владислав
2026.06.18

Іван Веселий
2026.06.15

Надія Ляшук
2026.06.14

ВАСИЛЬ КУЗІВ
2026.06.11

Неїл Лорен
2026.06.08

Володимир Журавльов
2026.06.05






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Адель Станіславська (1976) / Вірші

 Ліліт чи Єва?
Образ твору Дві жінки, два світи, дві суті,
у сховищі одної плоті,
дві долі на однім розпутті...
Чи знаєш - хто ти?

Вогонь і лід, служниця й пані,
м'яка та водночас сталева,
перлина в водах океану...
Ліліт чи Єва?

З праматері сплелось в єдине
розділене щось неподільне,
що птахою до неба лине -
душа є вільна.


2011




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-02-02 22:58:34
Переглядів сторінки твору 10302
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.096 / 5.5  (4.930 / 5.51)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.035 / 5.68)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.780
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2026.03.13 19:45
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталія Крісман (Л.П./М.К.) [ 2011-02-02 23:34:56 ]
Дві жінки, дві різні планети,
Що мають орбіту єдину,
Це наче дві суті в поета -
Спокійна і любляча війни...




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 08:42:35 ]
Дякую Вам, Наталочко, за коментар та розуміння.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-02-02 23:39:05 ]
Адель! Погоджуюсь із першими трьома строфами. Остання строфа в мене викликає непоборимий супротив.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 08:43:29 ]
Чим Вам не до смаку третя строфа, пане Михайле?:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-02 23:51:47 ]
Не відпускає, так, Адель? :))
Думаю, вся справа в пропорціях.

Рядок "Ти знаєш хто ти?" може, так подати:
"Чи знаєш – хто ти?"? "Чи" вирішує проблему другого "ти" в цьому ж рядку, а тире послаблює збіг приголосних.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 08:53:26 ]
Може збіг обставин, але ще до появи на ПМ вірша Павленюк Ірини, набагато раніше цікавилась цією темою, перечитавши все, що змогла знайти в інеті. Не залишилась байдужою.:) Потім вірш Ірини, а тоді Ваш, послужили своєрідним поштовхом.:) І ось, нарешті, визріли у римованій формі ті думки, що вже, якись час, блукали неозвученими.
Погоджуюсь з Вами, щодо останнього рядка першої строфи, змінюю і дякую за допомогу.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-02-02 23:58:53 ]
Гарно, Адель, сподобалось.Серце ми владні комусь віддати, але душу... Вона сама шляхи вибирає, не питаючись ні у розуму, ні у серця... Мабуть, коли ця трійця у згоді, ми і почуваємось щасливими.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 08:59:18 ]
Дякую, Тетяночко. Ви абсолютно праві. Взагалі, на мою скромну думку, душа це абсолютно незалежна субстанція, що не має жодного стосунку до статтевої приналежності. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 00:00:07 ]
Глибокий вірш!
Адель, я у захваті від Вашого вірша. Фантастичні порівняння! Зрілі думки!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 09:00:27 ]
Дякую Вам, Тетяночко. Щиро рада, що вірш припав Вам до душі, це дуже приємно.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Івченко (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 01:55:13 ]
Був час , щоб зрости... ( думкам.) Сподобалося!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 09:01:31 ]
Дуже дякую, Блакитна Кішко, рада, що сподобалось.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Патара Бачія (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 07:21:53 ]
Глибока суть а решта вже не так важливо... В тому розумінні, кого якісь рядки не влаштовують. Аделечко, ніби чистої джерельної води ковтнула... Гарно, жіночно!;-)))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 09:03:13 ]
Хто краще зрозуміє жінку, як така ж жінка? Дякую, люба Патарочко!:)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Патара Бачія (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 07:34:54 ]
Ні, швидше я Ліліт ніж Єва
І не підбила б я на гріх...
З Адамом ми б жили щасливо
Та Рай будив дзвінкий наш сміх!
А може все-таки я... Єва?..
У жінці та і інша мабуть...
І хай вона пуста й примхлива
Та це мужчин, напевно, й ВАБИТЬ!!!;-)))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 09:04:56 ]
Чудовий експромт!;)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-02-03 08:21:41 ]
Ну ось, третій вірш про Ліліт на ПМ - і знову написаний поетесою.) Чоловіки програють з рахунком 0:3.)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 09:08:09 ]
Може тому, що для чоловіків ця тема неактуальна. ;) Та й , зрештою, як влучно підмітила Патарочка, чоловікам такий "мікс", мабуть, саме до смаку.;)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 09:44:17 ]
Теж колись запитувала себе "Хто ти?"
І зрозуміла для себе, що:

"Караюся поправкою суттєвою,
якій життям завдячує весь світ.
Ти чоловік. Ти маєш бути з Євою.
А я не Єва. Я - твоя Ліліт."

Гарний у Вас вірш, Адель. Дякую за спогади й алюзії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 14:04:56 ]
Дякую дуже за теплий відгук,пані Любо!
Ви вмієте чітко, влучно і красиво озвучувати свої думки, переконуюсь в цьому знову і знову, читаючи Ваші вірші. Дуже було б цікаво прочитати увесь вірш, чи приведена строфа і є "увесь"?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 11:12:29 ]
Мабуть, варто було б оголосити конкурс віршів на цю тему)). Вже третій читаю.
Цікаво :)




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 14:07:47 ]
І мені було б цікаво ще почитати інших авторів, ось і пані Любов Бенедишин, кілька рядків подарувала. А Ви, Зоряночко? Приєднуйтесь.;)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 23:33:33 ]
Не знаю, чи зовсім до теми, але спробую:

горнеш Єви волосся злотаве набік
і цілуєш – покірна, спокійна.
ніжне сяйво із русел індигових рік,
у зіниці ж ховаються війни -

там Ліліт в обладунках чекає, і сміх
долинає нестерпний, нещадний.
глянь, Адаме, у сни - хто сьогодні із них?..
пахне яблуком, садом і чадом.

:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 09:22:24 ]
В тему, Зоряночко, чому ж ні?:)
Ваша версія не менш цікава. Кожен автор , маючи власний світогляд, про одне і те ж писатиме по-своєму, а значить відкриє тему з іншого боку - життя багатогранне.
Дякую! :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Кіс (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 13:57:49 ]
Адель, Ви по-своєму розкрили цю тему, і бачите, злива овацій від жінок, вони ж бо розуміють, про що це! І я приєднуюся до їх оцінок і коментарів.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 14:10:38 ]
Щиро вдячна Вам, Оленочко, за тепло і розуміння. Для мене є величезною приємністю, отримати стільки хороших відгуків!:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 15:03:15 ]
Пані Адель, Ви дуже тонко і влучно передали у вірші про
***...два світи, дві суті,
у сховищі одної плоті, ***
Жінки такі загадкові :)
Дуже гарний вірш.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 15:21:54 ]
Дякую, Маріє! Мені приємно, що вдалось донести думку.:)
Можна без "пані";)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 16:05:53 ]
Добре :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 16:20:39 ]
Адель, позиція: "...розділене щось неподільне". Вибач, я не до твору "вчепився" - до "праоснови". Для мене існують окремо Ліліт і Єва. Даруй, будь ласка.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 21:36:10 ]
Звичайно, Михайле, що Ліліт і Єва не одне і теж.:) Нема сумніву, і не це малося мною на увазі, коли говорилося про "розділене неподільне". А про душу, в даному випадку жіночу, бо ж про живу ще, ходячу по цьому світі мова йде, з живими емоціями, почуттями та вадами. Про ту, у якій є по долі від одної та від іншої. Чому? Та от, побутує думка, що з тих далеких часів вже все так мішано-перемішано, що ми, сучасні жінки,(та й чоловіки, треба думати) є нащадками їх обох;).
Отож правда воно, чи вигадка, чи казочка цікава, а для багатої на уяву та трошки творчої натури (у сенсі - хочу творю, а хочу витворяю;)) - воно знаходить відгук.
:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 19:49:18 ]
Адель, якщо Вам не важко буде, звертайтесь до мене без "пані" (буду відчувати себе молодшою). Домовились? Це одна строфа із вірша. Вирішила задовольнити Ваше прохання. Правда, воно змусило мене той давній вірш підтягнути до належного рівня. Що з того вийшло, подивимось. Отож підхоплюю естафету поезій про Ліліт віршем "Плутанина?".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 21:39:41 ]
Домовились, буду звертатись без "пані".;)))
Дуже дякую, що підхопили цю естафету, вже йду читати.;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 15:33:51 ]
Сонечко-Адель! Не можу не заперечити думці тих, хто трактує "мішано-перемішано"... Як на мене - супаралельно!!!
А нащадки, можливо, будуть спиратися на наші, Адель, судження... Навіть невтямки, як зможуть все це витлумачити.
Адель! Не ображайся, просто це я один такий...неправильний. Вибач ще раз, будь ласка!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 23:27:13 ]
Давайте, Михайле, обійдемось без сонечок.:)
А щодо нащадків, то, я переконана, що їм не потрібні мої скромні, та ще й віршовані судження, що абсолютно не тягнуть на історичний факт, на який би був зміст опиратися. Я вірю у їх здоровий глузд, котрий вкаже їм напрям і джерела черпання потрібних знань.
Думаю вам також не варто про це хвилюватися.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Закарпатець (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-04 22:45:25 ]
Доречні і змістовні коментарі на цей чудовий твір, Лесю, тільки підтверджують те, в чому я вже і так давно переконаний - у впевненому вашому розквіті не тільки як Жінки, але і як непересічного Автора :) Дуже сподобалося! Вітаю. Це щось!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 23:34:44 ]
Спасибі, Міша, за такі теплі слова. Мені дуже приємно, що вам сподобався твір, а також, що ви зуміли його сприйняти.:)
Рада вам!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-02-05 12:33:43 ]
Ну несонечко, але Адель, проте дозвольте залишитися при власній думці щодо питання... Здоровим глуздом наступних поколінь опікуються цілком реальні сьогоднішні люди. Я теж міг би вихваляти автора, оскільки для цього є цілком реальна підстава: над твором попрацювала майстриня.
Щодо скромності: Сама Богородиця - зразок скромності. І що? Її слово може змінити все.
Даремно, Адель, гадати, що створений Вами твір - просто цікава тема та й то - для небайдужих...
Ви - поетеса, і це, вибачте, - відповідальність.
Саме перед наступними поколіннями, на здоровий глузд яких Ви сподіваєтесь.
Я такої розкоші собі дозволити не можу. Даруйте.
У Вас чудові твори, однак бажаю Вам невмирущого майбутнього. Ще раз, по можливості, вибачайте.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-02-05 22:11:12 ]
Ви, пане Михайле, не мусите просити в мене дозволу,аби залишатися при своїй думці. Цього взагалі ніхто не мусить робити. Господь на то і дав нам розум та свобідну волю, аби ми могли самостійно вчитись, сприймати, робити висновки та вибір стосовно того чи іншого питання у нашому житті, а отже кожен з нас, я в цьому глибоко переконана, має достатньо джерел і можливостей для накопичення знань, інформації, котрі і стануть нам тим провідним маячком, котрий поведе нас шляхом нашого земного шляху. І тільки ми самі здатні впливати на своє власне життя, як самі того побажаємо, та виходячи з тих цінностей, котрі побажаємо сповідувати. Та несучи власну відповідальність за все, що обрали.
Дякую Вам за високу оцінку мене, як автора, котру називаєте майстринею. Хоч я нею не є. Але не робитиму вигляду, що Ваші слова мені неприємні. Я така ж людина, як інші, як багато інших, як, зрештою, усі хто живе на цій землі - ми всі прагнемо бути вагомими і оціненими. Однак, маю ще й пропри все, розуміння того, що аби називатись майстринею, маю мати для цього основу і вагомі підстави, а таких ще не напрацювала. А поетеса - надто високе звання, котрого ще не заслуговую. Я - любитель поезії.
Ще раз дякую за увагу, хороші слова, за сумніви, та за Вашу незалежну думку, стосовно теми вірша, на котру Ви маєте право.