ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.11.22 12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.


08.02.2019

Володимир Каразуб
2024.11.22 09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто

Микола Дудар
2024.11.22 09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…

Козак Дума
2024.11.22 08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!

Микола Соболь
2024.11.22 05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?

Віктор Кучерук
2024.11.22 04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Іван Потьомкін (1937) / Вірші

 Паганіні

«У Паганіні є щось демонічне.
Так грає той, хто продав душу дияволу»
З архіву Ватикану
«…Паганини действительно заключил сделку,
но вовсе не дьяволом, а с немногим менее могущественной силой –
собственной ДНК.
Паганини не осознавал, какую сделку заключил с собственными генами.
Она его сотворила и уничтожила»
Сэм Кин «Синдром Паганини»

Як флажолету, здається,
Нема вже сил для лету
І, мов той жайвір,
Зависає він у високості,
І пада раптом грудкою од млості,
Знай: то Ніколо Паганіні творить диво,
Аби злетіть на височінь незвідану.
То холодом, то жаром серце обпече,
Щоб у фіналі захлинувсь ти в зливі звуків.
...Та ось упав він сам.
І, мабуть, вже не встане.
Лиш скрипка з ним.
Мов немовлятко, горнеться до татка,
І щось своє шепоче поза тактом...
А він куйовдить безсило струни.
Не смичком – руками.
І ронить в розпачі сльозу,
Бо неба вже нізащо не дістане.
І скрипка теж із Паганіні плаче невблаганно,
Мінором віддає свою любов останню.
--------------------------------------------------------
Сэм Кин "Синдром Паганини". Москва, "Эксмо", 2015, стр.10,11.





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2016-01-05 17:14:46
Переглядів сторінки твору 1682
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (5.027 / 5.6)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.212 / 5.84)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.714
Потреба в критиці толерантній
Потреба в оцінюванні оцінювати
Автор востаннє на сайті 2024.11.22 10:48
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2016-01-05 18:32:03 ]
І я колись перекладав щось подібне, але не з китайської
http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=479801


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Потьомкін (Л.П./М.К.) [ 2016-01-05 20:54:18 ]
Дякую за увагу, але, пане Ігоре, це не переклад.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2016-01-06 14:10:15 ]
За кожним генієм і талантом стоїть колосальна праця. І той, хто читав Виноградова "Осуждение Паганини", той знає, що його юного батько закривав у квартирі і примушував грати по 10-12-14 (!) щодня. Не диво, що він у зрілі роки виходив на концерт, перед цим не розігруючись і творив фантстичні чудеса, грав навіть на 3-з, 2-х і одній струні і вражав віртуозністю, глибоким відчуттям музики.
Я, як профі- бандурист, працюючи в Національній капелі бандуристів - робочий час у нас - 5 годин щодня, з них ми 2-4 години граємо на бандурах. Потім після роботи - самопідготовка ще години 2 гри, вивчення партій, самопідготовка, плюс я вчу ще власний сольний репертуар з бандурою. Але і в молоді роки більше 10 годин за день не витримував, а з віком спроможність зменшується, потреба у відпочинкові зростає. Але у бандуристів специфіка та, що вони одночасно і грають і співають, нам за це платять більше, ніж в інших колективах, де тільки грають або тільки співають.
Я слухав у Києві італійського скрипаля Массімо Куарта, який на сцені перед концертом, харкав і сякався в хустину, а потім як заграв, то я забув усе на світі, усе йому пробачив і аплодував стоячи, єдиний у партері, бо виконання було таке, як у Паганіні певно, хоч його ніхто не слухав, бо записів тоді не робили.
Професіоналу іноді треба все життя покласти, щоб в останніх кілька років вражати майстерністю, можу це сказати з власного досвіду. 26 років у музиці і тільки зараз якась майстерність починає з"являтися. Одне життя треба, щоб учитися, а ще одне - щоб виступати на сцені вже зрілим майстром.
Але Нікколо був геній, мав колосальну працездатність, вправлявся перемагаючи себе, і тому переміг світ. Скрипка - дуже тонкий інструмент, якщо не відчуваєш її, краще не грати взагалі. А він був із нею - одне ціле.
Флажолети - це ознака високої майстерності, ми їх робимо і на бандурі, але не кожен здатен так тонко це передати. Ви глибоко відчули і написали, пане Іване. Скрипаль, який виграє всі оті паганінівські 24 каприччіо, особливо віртуозні, рве публіку на шматки і має справжнє щастя. Я знаю і кількох наших українських скрипалів-віртуозів, учнів Богодара Которовича, таких, як Дмитро Ткаченко і Олесь Семчук чи Богдана Півненко. Дехто вже давно за кордоном заробляє. Я писав про них, як журналіст музичний.
Словом, Ви мене розворушили своїм віршем на спогади, дякую, дорогий пане Іване!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Потьомкін (Л.П./М.К.) [ 2016-01-06 17:31:40 ]
Шановний пане Ярославе, не надуживу, коли скажу, що радий мати такого Читача, як Ви.
З цікавістю дізнався про нелегку працю бандуриста. І хочу побажати Вам і колегам бути здоровими до 120! Звісно, щоб руки не боліли!
Хочу процитувати дещо зі згаданої у вірші книги: "Можно с большой вероятностью предположить,что Паганини имел врожденное отклонение, объясняющее невероятную гибкость его пальцев. Соединительные ткани пальцев музыканта были настолько эластичны, что он мог отгнуть мизинец в сторону под прямым углом к ладони (попытайтесь сами!).Кроме того,он обладал невероятно широкой растяжкой кисти, что является для скрипача ключевым преимуществом".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2016-01-07 23:07:06 ]
Дякую, Ви нагадали деталь характеристика Паганіні, про яку я вже забув, бо читав цю річ не менш як 10 років тому. Все згадане плюс феноменальна пластика рук - звісно Нікколо був створений Богом чи дияволом для скрипки.
Наш сучасний геній бандури - номер один - Роман Гриньків - у нього щирока долоня і теж дуже пластичні пальці - коли він грає, здається ледве ними ворушить, але вони рухаються з такою швидкістю і охоплюють легко увесь широкий діапазон струн, а їх на сучаній бандурі до 70-ти! і видобувають тембрально такі фантастичні звуки, що диву даєшся. І щелепа відвисає навіть у нас, бувалих музикантів! Натхнення Вам!))