ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Микола Дудар
2026.03.01 23:47
Повернемось до дрібниць,
До її глибин - дрібничок…
Відсторонимо лисиць
І братів, і їх сестричок…
А ще кума і куму.
Хресних діток позашлюбних,
І ага… і те — угу,
Що відклеїлось з розумних.

Артур Курдіновський
2026.03.01 23:35
Горить камін. Давно замовкли грози.
Новий ноктюрн виконує рояль.
О, зимо! Всі мої гарячі сльози
Чи зможуть розтопити твій кришталь?

Безмежний білий колір в синій тиші.
Підходжу вранці знову до вікна.
Тут візерунками поему пише

Ігор Терен
2026.03.01 22:54
А ми повиростали на гірчиці,
пили цикуту, їли полини,
тому і злиться
те, що нас боїться
не між людей, а поміж очмани.

***
А словники міняти не на часі,

Микола Дудар
2026.03.01 20:58
зайшов на сторінку Сонце-Місяця... перечитав кілька разів. Підтримую. Незабаром і я залишу ПМ. Давно предавно тут було затишнно і цікаво. Нині тут гниє і попахує...

Володимир Невесенко
2026.03.01 18:01
Колише ранок траву шовкову,
в долині блякло мигтить ромен
і гонить вітер імлу ранкову,
і сходить сонце уже ген-ген.

Палає обрій вогнем мосяжним*,
стікає сяйва густе вино.
Здається небо таким досяжним,

Євген Федчук
2026.03.01 16:06
У корчмі, що біля Січі нині велелюдно,
Зібралося за столами козаків багато,
Усі вдягнуті розкішно, адже нині свято.
Корчмареві за шинквасом сьогодні не нудно.
То тут, то там: «Іще налий!» - кожен раз лунає,
Наймити ледве встигають розносити кухлі.
Л

Володимир Бойко
2026.03.01 15:33
«Русскіє» - нація-фальсифікація. Культ вождя – споконвічна і невід’ємна частина московської культури. Категорія ворогів набагато стабільніша, ніж категорія друзів. Велика політика починається там, де закінчується правда. Кожна персональна мая

Володимир Мацуцький
2026.03.01 13:26
Вже до нас летять лелекі,
а у нас – війна і в вЕсну
долі нам несе не легкі
від убивців і інвесторів.
Ті інвестори, як рани:
знову ділять Україну,
і в долЯх орди-орави
кожен прагне половину.

Борис Костиря
2026.03.01 11:40
Я вклонюся вечірній траві.
І на небі з'являються зорі,
Миготливі і ледве живі,
Ніби замисли Бога прозорі.

Бог дає тріпотливим стежкам
Дар натхнення, наснаги і волі.
Так спочинок похилим вікам

Микола Дудар
2026.03.01 10:51
Немитої болотної глибинки…
Абстрактно викорчоване з могил,
Розмножує воно свої личинки
З усіх запропонованих мірил…
Отримують по смерті (сміх) автівку
Дай боже, своєрідний інтелект…
І тут не обійтися без горілки —
У цьому й світостворення, й секре

Віктор Кучерук
2026.03.01 06:01
Немає іскорки кохання
В пітьмі недоспаних ночей, -
Надворі вітер безнастанно
З листків полотна знову тче.
Бубнить, всміхається і плаче,
І далі стелить килимок, -
Бракує пестощів гарячих
Тієї, що не йде з думок.

С М
2026.02.28 21:23
прожогом уперед моєї
автівки ~ твоя
хоча дев’яносто в годину
я їду звичай
ти мовиш се гаразд
трохи болю ~ не проблема
казала мала би настрій ти
в’їхати у драйв

Ігор Шоха
2026.02.28 20:36
Коротшає дорога до безодні.
Переживаю у самотині
цей вирок долі. Я у западні
рокованої миті і, природно,
уже не уявляється мені,
як їду я на білому коні
минулої епохи у сьогодні.
Судьба перетасовує пасьянс

Володимир Невесенко
2026.02.28 18:12
Згорта в сувої вітер хмари,
і небо кутається в синь,
а в тиші никнуть крутояри,
лиш десь цеберко – дзинь та дзинь!

Дзюрчить ручай в густих осоках
між верболозів і купин.
Село на пагорках високих

Ірина Вовк
2026.02.28 16:10
Я народилася там, де небо спирається на плечі Ай-Петрі, що велетенською тінню зависає над бірюзою моря. Пам’ятаю маму – молоду, ясну, вродливу, з тонким грецьким профілем, ніби висіченим із античного мармуру самим сонцем. Вона тримає в руках важкий дзбан,

Борис Костиря
2026.02.28 11:24
Я вмию очі у росі,
Вклоняюся сонцю й буйним травам,
Скупаюсь в первісний красі,
Де потонув миттєвий травень.

Побачу крізь росу дива,
Картини, сховані від ока.
В них відкриваються слова,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Ноктюрн Ноктюрн
2026.02.26

Богдан Райковський Райко
2026.02.25

Мілана Попова
2026.02.24

Стейсі Стейсі
2026.02.14

хома дідим
2026.02.11

Дарій Стрілецький
2026.02.05

Акко Акко
2026.02.03






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Серго Сокольник / Вірші

 Відомий
З землі підійнявся солдат невідомий...
Пожежі із неба- немов каганці...
Наш пошук удався! -прикриєш, ведомий,
Безпечно ракету навести на ціль!..

І я маневрую. Я в небі удома.
-ведучий! Прикрию! В тангенту не вий!..
"ведомий"... Я- ДРУГИЙ. Хоча і відомий.
Хоча не АС Пушкін, та ас бойовий.

Солдат невідомий... Чи хто заридає
По ньому, скоцюрбивши позу раба?..
І як набридає!.. О, як набридає!..
Ведучий! Ти знову не влучив!.. Ганьба!!!

Чому не улучив? Тобі наплювати,
Що я тобі спину, мов ковдрою, вкрив
Посилами з матів? Не буду я, мать ти,
Тебе прикривати!!! І щоб ти згорів!!!

І я відірвався! І пальці холодні
Вдавили гашетку, неначе змію...
Заходять у хвіст... Я загину сьогодні.
Та ціль у прицілі! І ми- у бою.

Загину, як лицар, з відкритим забралом.
Хай кожен за себе. А Бог- за усіх.
Нехай нас обох вороги позбивали.
Та я таки влучив. А ти- не устиг.


© Copyright: Серго Сокольник, 2018
Свидетельство о публикации №118030500770



Рейтингування для твору не діє ?
  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2018-03-06 22:18:14
Переглядів сторінки твору 3546
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг -  ( - )
* Рейтинг "Майстерень" -  ( - )
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.796
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні оцінювати
Автор востаннє на сайті 2023.10.12 16:11
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Михайлик (М.К./М.К.) [ 2018-03-06 22:51:06 ]
Це про льотчиків?
ведомий - той, кого ведуть? Можливо це слово у всюди взяти в лапки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-03-06 23:24:02 ]
Так) Про льотчиків. Взагалі-то терміни ведучий-ведомий в лапки не беруться...
Тема ширша насправді.
Філософський вірш у воєнному оформленні. Інколи я пишу в цій темі, моє ТЕМУЧІН І ДЖАМУХА, наприклад)))
І до літ. дійсності теж відношення має)
Багатовекторність)))
Дякую, Галю)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 02:31:55 ]
Сильний сюжет. Тільки от для русизму "ведомий" негарно його використовувти ще й на римі, треба знайти український відповідник. Тільки одним словом, бо той, кого ведуть - задовго і важко. Може - вЕдений? Цікаво, якою термінологією послуговуються сучасні льотчики! Вони ж теж українізуються. Поцікавитися б... А так вірш просто захоплюючий, ніби віршований репортаж з повітряного бою!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 02:43:49 ]
Гарної ночі, Ярославе) Так, сюжет мій оріджіналь))) Шо люблю, то люблю. Щодо термінів- нічого не мінється, ведучий-ведомий. Це авіатерміни, специфіка, вигадуючи новоукраїнізми для промисловості чи армії теж можна забрести не в той степ, Ярославе))) Так шо все зер гут)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 02:46:23 ]
Доречі, гра слів відомий-ведомий закладена в даний твір. Є речі, з яких слова не витягти)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 03:08:25 ]
На Подолі стоїть пам"ятник Невідомому матросу Рабиновичу. А чому невідомому? Бо невідомо, чи був він матросом. Чули такі хохми київські, сподіваюсь?
Але як на мене, Серго, якщо говорити серйозно, то триває процес становлення української державності, і треба творити суто українські терміни. А то Ваша гра слів - я це розумію прекрасно - продукт двомовної нашої реальності. Ви цим користаєтеся, бо виросли в двомовному, навіть більше російськомовному середовищі, українізуєтеся тільки після Незалежності, остнні 27 років, а я виріс в україномовній патріотичній родині, яка і в застійні роки боролася з русифікацією, боролася за все справді українське. І якраз ми і створюємо свій, український степ, образно кажучи, впроваджуючи свої, суто українські терміни. Ну якщо, скажімо, пилевсмоктувач не прижився, залишився кацапомовний пилесос, бо його простіше вимовляти, то, з військової, ближчої Вам термінології, скажімо, льотчицької, слово "гвинтокрил" звучить класно, круто, і краще, ніж вертольот кацапський чи вертоліт навіть, правда? Аби не виглядало абсурдно, як колись на поїзд казали: самопер попер до мордописа - поїздь поїхав до художника - це вже абсурдизація, до якої доводили вороги, перебільшення, щоб не було суто українського продукту. Тому слово ведений - це, може, не найточніше слово, але веде до суто українського русла термінологічного, яке нам, українським письменникам, все ж таки треба витворювати, а не бавитися двомовністю, як суржиком, бо вона, бач, ця двомовність, наявна в реальному житті... Треба прагнути ідеалу українського і в мові, як на мене, хіба ні, друже Серго?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 03:11:25 ]
І може, виникне, нова гра слів - вЕдений - повЕдений чи щось подібне...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 04:46:30 ]
А щодо прагнення ідеалу- так, згоден. Що творчістю своєю доказую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 04:45:10 ]
Ярославе) От з чого Ви вирішили, скажімо, що я не з сім"ї патріотів України?) А я кажу , що саме з сім"ї патріотів. І я особисто завжди був патріотом України. Я, наприклад, був на Площі ж.р. (майдані в подальшому) під час гкчп,а там дуже мало протестуючих було, смію завірить) Був учасником Всекр. віча в 91-му. По фб фото скину Вам при бажанні)))Так, у мене батьки працювали в промисловості. Це менша міра патріотизму, ніж гуманітарії, чи що?))) Я, скажімо, киянин корінний, Київ був доволі зрусифікованим містом, то чия це вина? При цьому всі національні революції починали кияни. Ні? То облишмо мірятись патріотизмом. Тим більше- я Вашого патріотизму не заперечую і питань таких не підіймаю. Бо, власне, і права такого не маю- судити людей. Питання відсутності патріотизму приміниме лише до зрадників, які вчинили злочин, там суть ясна. А для всіх інших людей існує презумпція невинності, Ярославе.
А по суті питання... Себто "неотермінології"...
Ну от не ми ж з Вами будемо розробляти нові терміни для льотного складу, правильно? І не будучи на даний момент бойовими пілотами, не смішитимемо світ пропозиціями введення нових термінів для них))) Хай цим принаймні займаються спеціалісти. Бо ще літаки попадають від "неотермінів"))) Вірш написаний нині, на даний момент,себто на момент, коли існує саме ця термінологія? Правильно? То які можливі зауваження з цього приводу? Доречі, штрих. Бій- ситуація, коли люди мають миттєво розуміти і команди і слова. Навіть просто з відмінностей мови японські пілоти програвали американцям. Бо мова англійська коротша. Тому мудрувати звісно можна... ))) Гарної ночі безсонної, Ярославе)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 07:17:45 ]
В армії служив в авіації. Але політати на бойовій машині довелося всього кілька разів. В основному з автоматом бігав та всілякою дурнею займався. Але наслухався тієї термінології достатньо аби зрозуміти і суть, і дух написаного. А батько чотири роки теж служив в авіації стрілком-кулеметником на Б-29. Багато чого розповідав про повітряні бої. Можу сказати одне: потрібно створювати заново усю термінологію. І творити нові міфи.
А під час ГКЧП біля Веховної Ради і справді народу тоді було негусто. Ми разом із братом там були. Цікавий час.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 15:13:21 ]
Ото ж, Сашо) Ми, поети, точно нової специфічної термінології створювати не будемо, а скористуємось якою вже є. )))А відносно ГКЧП- тому історію офіційно і призабуто, що люди ніби спали, все тишком-нишком, а потім поз"являілись якісь "герої" невідомо звідки. Ото тре буде хоч матеріалами з тих часів обмінятись. У мене фото є з тих часів і грамота з віча))) Прозит, Сашо!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 10:20:52 ]
В українській мові є: головний, керуючий, відповідно - підлеглий, другий. Цього достатньо, щоб не збагачувати її професійним суржиком, типу "ведомий", або лайкою, як це буває в реальності, навіть ради гри слів.
Щодо оріджіналь, то з перших рядків вгадуються ремінісценції з Висоцького - "другой".
Платон мій друг, та істина дорожча:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-03-07 15:22:10 ]
Ігорю. Я Вас поважаю, як і усіх достойних опонентів дискусії, але в даному випадку у Вас однозначна підміна пойнять. Якщо у воєнних речах не вживати, як Ви кажете, "професійного суржику" (чи термінології, говорячи правильно), то твір перетвориться на суцільне вихолощення. Мало їх у "кололітературі"? Правильно. ЗАНАДТО БАГАТО. То ж я цим слизьким шляхом не піду. НАДАНИЙ МОМЕНТ ІСНУЄ ТАКА ТЕРМІНОЛОГІЯ. ІНШОЇ НЕ ІСНУЄ. Крапка. А створювати нову- я ж нікому не заважаю.
По другому пункту. Висоцький, як Ви кажете. ("їх восємь, нас двоє", так?) Ви не бачите, що сенс вірша АБСОЛЮТНО ІНШИЙ? До того ж ДАЛЕКО НЕ ЛИШЕ АВІАЦІЙНИЙ. Перечитайте і подумайте. А суто воєнних аваційних віршів в світовій літературі існує безмежно кількість. Ще з Великої війни (1 світової) То що, не писати воєнних віршів?
То ж " ПЛАТОН МНЄ ДРУГ, НО ІСТІНА ДОРОЖЕ", Ігорю)))
А взагалі-то мені дуже приємно, що вірш вийшов оригінальний, "живий", викликав жваву дискусію.
То ж МОЄ ШАНУВАННЯ, друзі, опоненти!!!)
Отакі дискусії я люблю, не тролячу заказуху)))
Будьмо!)