ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
Знаковий живописець козацького родоводу.*
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Знаковий живописець козацького родоводу.*
(Враження, що зродилися завдяки знайомству і спілкуванню з Віктором Загубибатьком і його картинами).
«Рід мій походить з Придніпров’я, а на Запорозькій Січі було 4 козаки з прізвищем Загубибатько, один з них - мій прямий пращур. Донька моя вийшла заміж за Байдужа. Один з представників його родоводу був соратником Гонти і Залізняка. Залишився живим, бо знехтував запрошенням росіян на банкет, де були підступно схоплені Гонта і Залізняк… Окремі з нащадків тих козаків, що служили з моїм пращуром в одному курені, неначе супроводжували мене в житті, зокрема в Діївці (там народився художник).
Коли пішов до школи, вчителька Паша Василівна спитала: «А ти що вмієш?». Писати і читати навчився самотужки ще до школи. З дитинства у мене були особливі книжки, ніби служили орієнтирами , серед них – «Дитячий світ в оповіданнях», у віці 5 – 6 років брав з книжок теми для малювання, ліпив з глини.
В Дніпропетровське художнє училище поступав двічі, обидва рази вдало. Перший раз на відділення скульптури, а кортіло дуже стати живописцем, тому забрав документи. Наступного року став студентом. З викладачів училища пригадую Погребняка Миколу Степановича, він обійшов пішки ледь не всю Україну, робив замальовки, дійшов аж до Карпат. Малюнок викладав Родзін Микола Іванович. А керував моєю дипломною – Яків Петрович Калашник, несправедливо забутий художник…», - розповідає Віктор Семенович (завдяки його ініціативі відбулася виставка робіт Я. Калашника в Музеї українського живопису, в місті Дніпрі 2015-го року, був виданий альбом творів митця «Спалах»).
Вперше мені пощастило побачити картини Віктора Загубибатька на виставці «Поєднані Дніпром», що відбулася у 2018 році в Будинку мистецтв. Обидві роботи автора затримали на собі мій погляд, відразу запам’ятав прізвище художника, стовідсотково козацьке! Віктор Семенович донині, попри поважний вік козак енергійний, багато чим цікавиться, доброзичливий. В цьому переконався завдяки двом нагодам добре поспілкуватися у його домівці. Це та українська людина, яка має свої системні житейсько - філософські вподобання, ними ділиться під час розмови…
Зробімо невеликий відступ, щоб згадати добрим словом козацтво, а надто характерників…
Офіційна історія донесла до нас екзотеричну, досить поверхневу візію появи козаків – характерників. Вояків такого типу іноді називали анахоретами (самітниками). Характерник не міг бути кріпаком, котрий втік від панщини. Це були продовжувачі справи волхвів – укрів ведійського виховання. Вони володіли даром навіювання, техніками гіпнозу, вміли перевтілюватися, наганяли на ворогів панічне відчуття страху. Вміння свої передавали не будь – кому, а тим хто достойний. Духовна чистота була однією з умов їхнього буття, керувалися гаслом: «Не сильний той, хто камінь верже, а сильний той, хто серце держе». Своєрідно продовжували справу волхвів українські кобзарі, то були будителі нашого люду. Вони створили ту нішу, де зберігалися прадавні духові скарби. Іншим, особливим продовженням місії волхвів є діяльність мольфарів, яких подекуди можна зустріти і тепер в горах західної України.
Повернімось до розповіді художника: «Став я студентом Київського художнього інституту. В числі педагогів – художників, які нас навчали, були – професор Штільман Ілля Нісонович, професор Сиротенко Олександр іванович ( у минулому – учень Ф. Кричевського). Професор Штільман вчив самостійно мислити, знаходити відповіді на запитання без підказок. Від нього можна було почути, і не один раз, фразу про сім барв, без додаткових пояснень… Три роки вчився у майстерні Хмелька Михайла Івановича, теж професора. Він був керівником моєї дипломної. Але, перевели без моєї згоди на художньо – педагогічний факультет, де і захистив дипломну роботу. Був це період задушливої радянщини. Трапився випадок, поставили мені за ескіз відмінну оцінку, а потім виправили на двійку… І таке було.
Здобувши вищу освіту повернувся, але вже викладачем у Дніпропетровське художнє училище. Сум мав я великий в душі, від тих прикрощів, що завдавалися щодо усього українського, тому ніколи не робив нічого чужинецького. Я віруюча людина, атеїсти теж віруючі, кажуть, що не вірять в Бога, а тим самим визнають його. Дуже любив слухати як співає хор у церкві, особливо на Всенощну, якось слухали аж до ранку…».
Спробуймо розглянути бодай окремі смисли, якими наповнене малярство живописця. Платон, котрий схилявся до думки софістів, попереджав художників, творчих людей, щоб вони зупиняли свій погляд на божественних істинах, та мали їх за взірець, щоб виводили їх у своїх творах, а не ставали простими ремісниками – ретрансляторами.
В процесі написання картини, поміж іншим, вмикається підсвідомо досвід, пам'ять оживлює певні спогади, які мають непрямий вплив на створене на полотні. «Я малюю не «шлягер», а те, що було перед моїми очима, реалізм, це коли є дух життя, пропущений крізь серце…», - каже живописець. Він чудово обізнаний з історією України, особливо з добою Козацтва. Зачитувався творами М. Коцюбинського, С. Васильченка, Григора Тютюнника, Л. Костенко. Його реалістичне письмо нібито класичного взірця, але повниться і містичним підтекстом, і поетикою - степу, українського села (хутора) як мікрокосму, містить у собі кордоцентричність українства.
Вдивімось уважно в окремі картини, ось до прикладу, «Вечір над степом». Зміст роботи перегукується з рядками вірша Г. Чупринки (у даному випадку йдеться не про частину доби, світанок чи вечір…):
«Світ… В повітрі ллється легко
жайворонків спів натхненний.
Сяє, сходить десь далеко
Шар огненний».
Вдумлива дослідниця А. Біла зауважувала: «Звуковій сугестії позаздрив би Верлен…».
Наступна картина, «Колодязь» («Вікно»). Віршотворець Я. Павуляк тлумачив:
«В душу криниці
шубовснула довга драбина.
Над нею дні без вітру шелестять
і кружляє птиця часу».
Твори художника викликають гостру реакцію душі, подібну до стану, який буває під час прочитання пронизливих оповідань Григора Тютюнника. Як на мене, навіть твердодушні люди здатні відчути щем з нутра, прислухаймось: «За селом високо в небі, над молодими пшеницями, кружляла гайвороняча зграя, то розтягалась у довгу чорну смужку, то знову зливалася в кім’ях, нагадуючи бджолиний рій.
Кра – крах…- чулося здалеку. Заходило сонце, мінялося барвами небо: то жовтогарячими, то густочервоними, то просинюватими, доки не загускло у німій вечоровій прозелені. І вже не видно було чорної зграї над пшеницями, чувся лише далекий тривожний гелгіт…», - з твору «Перед грозою».
На багатьох краєвидах митця небу віддається дві третини площини, і тільки третина землі… Промовистий підтекст. Б. – І. Антонич ставив наголос: «Тільки небо і тільки пшениця…», -рядок з вірша «Дорога». Споглядаєш картини Віктора Семеновича, і приходить згадка про японське прислів’я: «Хочеш мати високе дерево, бережи коріння».
Заворожують і натюрморти художника. Ніяк не хочеться годитися з твердженням, що це – мертва натура ( такий переклад з фр. мови). Твори дозволяють нам отримати насолоду – від кольористики, від форми предметів, речей, посуду, хочеться торкнутися очима їхньої фактури і якості. «Степові квіти» - натюрморт на тлі краєвиду, бачимо букет польових квітів, поза ним степ і жовтувате небо, і голуб, який невипадково застиг у повітрі…
Папа Іван Павло II під час візиту до України спілкуючись із молоддю у Львові, казав і таке: «Не переходьте від неволі комуністичного режиму до неволі споживацтва, що є іншою формою матеріалізму, виключенням Бога з життя. Без Бога не зможете зробити нічого доброго».
Живопис живить духовність людини…
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
*Інтернет – видання «НАРОДНИЙ ОГЛЯДАЧ».
«Рід мій походить з Придніпров’я, а на Запорозькій Січі було 4 козаки з прізвищем Загубибатько, один з них - мій прямий пращур. Донька моя вийшла заміж за Байдужа. Один з представників його родоводу був соратником Гонти і Залізняка. Залишився живим, бо знехтував запрошенням росіян на банкет, де були підступно схоплені Гонта і Залізняк… Окремі з нащадків тих козаків, що служили з моїм пращуром в одному курені, неначе супроводжували мене в житті, зокрема в Діївці (там народився художник).
Коли пішов до школи, вчителька Паша Василівна спитала: «А ти що вмієш?». Писати і читати навчився самотужки ще до школи. З дитинства у мене були особливі книжки, ніби служили орієнтирами , серед них – «Дитячий світ в оповіданнях», у віці 5 – 6 років брав з книжок теми для малювання, ліпив з глини.
В Дніпропетровське художнє училище поступав двічі, обидва рази вдало. Перший раз на відділення скульптури, а кортіло дуже стати живописцем, тому забрав документи. Наступного року став студентом. З викладачів училища пригадую Погребняка Миколу Степановича, він обійшов пішки ледь не всю Україну, робив замальовки, дійшов аж до Карпат. Малюнок викладав Родзін Микола Іванович. А керував моєю дипломною – Яків Петрович Калашник, несправедливо забутий художник…», - розповідає Віктор Семенович (завдяки його ініціативі відбулася виставка робіт Я. Калашника в Музеї українського живопису, в місті Дніпрі 2015-го року, був виданий альбом творів митця «Спалах»).
Вперше мені пощастило побачити картини Віктора Загубибатька на виставці «Поєднані Дніпром», що відбулася у 2018 році в Будинку мистецтв. Обидві роботи автора затримали на собі мій погляд, відразу запам’ятав прізвище художника, стовідсотково козацьке! Віктор Семенович донині, попри поважний вік козак енергійний, багато чим цікавиться, доброзичливий. В цьому переконався завдяки двом нагодам добре поспілкуватися у його домівці. Це та українська людина, яка має свої системні житейсько - філософські вподобання, ними ділиться під час розмови…
Зробімо невеликий відступ, щоб згадати добрим словом козацтво, а надто характерників…
Офіційна історія донесла до нас екзотеричну, досить поверхневу візію появи козаків – характерників. Вояків такого типу іноді називали анахоретами (самітниками). Характерник не міг бути кріпаком, котрий втік від панщини. Це були продовжувачі справи волхвів – укрів ведійського виховання. Вони володіли даром навіювання, техніками гіпнозу, вміли перевтілюватися, наганяли на ворогів панічне відчуття страху. Вміння свої передавали не будь – кому, а тим хто достойний. Духовна чистота була однією з умов їхнього буття, керувалися гаслом: «Не сильний той, хто камінь верже, а сильний той, хто серце держе». Своєрідно продовжували справу волхвів українські кобзарі, то були будителі нашого люду. Вони створили ту нішу, де зберігалися прадавні духові скарби. Іншим, особливим продовженням місії волхвів є діяльність мольфарів, яких подекуди можна зустріти і тепер в горах західної України.
Повернімось до розповіді художника: «Став я студентом Київського художнього інституту. В числі педагогів – художників, які нас навчали, були – професор Штільман Ілля Нісонович, професор Сиротенко Олександр іванович ( у минулому – учень Ф. Кричевського). Професор Штільман вчив самостійно мислити, знаходити відповіді на запитання без підказок. Від нього можна було почути, і не один раз, фразу про сім барв, без додаткових пояснень… Три роки вчився у майстерні Хмелька Михайла Івановича, теж професора. Він був керівником моєї дипломної. Але, перевели без моєї згоди на художньо – педагогічний факультет, де і захистив дипломну роботу. Був це період задушливої радянщини. Трапився випадок, поставили мені за ескіз відмінну оцінку, а потім виправили на двійку… І таке було.
Здобувши вищу освіту повернувся, але вже викладачем у Дніпропетровське художнє училище. Сум мав я великий в душі, від тих прикрощів, що завдавалися щодо усього українського, тому ніколи не робив нічого чужинецького. Я віруюча людина, атеїсти теж віруючі, кажуть, що не вірять в Бога, а тим самим визнають його. Дуже любив слухати як співає хор у церкві, особливо на Всенощну, якось слухали аж до ранку…».
Спробуймо розглянути бодай окремі смисли, якими наповнене малярство живописця. Платон, котрий схилявся до думки софістів, попереджав художників, творчих людей, щоб вони зупиняли свій погляд на божественних істинах, та мали їх за взірець, щоб виводили їх у своїх творах, а не ставали простими ремісниками – ретрансляторами.
В процесі написання картини, поміж іншим, вмикається підсвідомо досвід, пам'ять оживлює певні спогади, які мають непрямий вплив на створене на полотні. «Я малюю не «шлягер», а те, що було перед моїми очима, реалізм, це коли є дух життя, пропущений крізь серце…», - каже живописець. Він чудово обізнаний з історією України, особливо з добою Козацтва. Зачитувався творами М. Коцюбинського, С. Васильченка, Григора Тютюнника, Л. Костенко. Його реалістичне письмо нібито класичного взірця, але повниться і містичним підтекстом, і поетикою - степу, українського села (хутора) як мікрокосму, містить у собі кордоцентричність українства.
Вдивімось уважно в окремі картини, ось до прикладу, «Вечір над степом». Зміст роботи перегукується з рядками вірша Г. Чупринки (у даному випадку йдеться не про частину доби, світанок чи вечір…):
«Світ… В повітрі ллється легко
жайворонків спів натхненний.
Сяє, сходить десь далеко
Шар огненний».
Вдумлива дослідниця А. Біла зауважувала: «Звуковій сугестії позаздрив би Верлен…».
Наступна картина, «Колодязь» («Вікно»). Віршотворець Я. Павуляк тлумачив:
«В душу криниці
шубовснула довга драбина.
Над нею дні без вітру шелестять
і кружляє птиця часу».
Твори художника викликають гостру реакцію душі, подібну до стану, який буває під час прочитання пронизливих оповідань Григора Тютюнника. Як на мене, навіть твердодушні люди здатні відчути щем з нутра, прислухаймось: «За селом високо в небі, над молодими пшеницями, кружляла гайвороняча зграя, то розтягалась у довгу чорну смужку, то знову зливалася в кім’ях, нагадуючи бджолиний рій.
Кра – крах…- чулося здалеку. Заходило сонце, мінялося барвами небо: то жовтогарячими, то густочервоними, то просинюватими, доки не загускло у німій вечоровій прозелені. І вже не видно було чорної зграї над пшеницями, чувся лише далекий тривожний гелгіт…», - з твору «Перед грозою».
На багатьох краєвидах митця небу віддається дві третини площини, і тільки третина землі… Промовистий підтекст. Б. – І. Антонич ставив наголос: «Тільки небо і тільки пшениця…», -рядок з вірша «Дорога». Споглядаєш картини Віктора Семеновича, і приходить згадка про японське прислів’я: «Хочеш мати високе дерево, бережи коріння».
Заворожують і натюрморти художника. Ніяк не хочеться годитися з твердженням, що це – мертва натура ( такий переклад з фр. мови). Твори дозволяють нам отримати насолоду – від кольористики, від форми предметів, речей, посуду, хочеться торкнутися очима їхньої фактури і якості. «Степові квіти» - натюрморт на тлі краєвиду, бачимо букет польових квітів, поза ним степ і жовтувате небо, і голуб, який невипадково застиг у повітрі…
Папа Іван Павло II під час візиту до України спілкуючись із молоддю у Львові, казав і таке: «Не переходьте від неволі комуністичного режиму до неволі споживацтва, що є іншою формою матеріалізму, виключенням Бога з життя. Без Бога не зможете зробити нічого доброго».
Живопис живить духовність людини…
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
*Інтернет – видання «НАРОДНИЙ ОГЛЯДАЧ».
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"ОДИНОКИЙ РОМАНТИК ПРИДНІПРОВ’Я.*"
• Перейти на сторінку •
"Не класичний реалізм Олександра Шандора…*"
• Перейти на сторінку •
"Не класичний реалізм Олександра Шандора…*"
Про публікацію