ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
Малярство Ярослава Милосердного, в якому панують – любов, простота, емоція і сердечність…*
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Малярство Ярослава Милосердного, в якому панують – любов, простота, емоція і сердечність…*
Коротке переднє слово.
Кожен митець хоче створити свій мікросвіт, і тих світів є рівно стільки, скільки самостійно мислячих творців. Художник перебуває у подвійному вимірі: у реальному, і світі ним сотвореному. Ці два світи можуть бути в дечому і несхожими… Назва художнього твору – то знак, символ. Імена картин можуть повторюватися, чи бути подібними, а зміст, він мав би відрізнятися…
Основа тексту.
Одного теплого, погожого дня цього літа трапилася нагода відвідати виставку робіт молодого художника Ярослава Милосердного. Картини прикрашали одне з приміщень Дніпровського університету митної справи та фінансів. Не люблю гамору різних виставок, занадто голосних коментарів окремих відвідувачів, вони заважають зосередитися на тому, заради чого прийшов… Того дня пощастило, перебував один на один з малярськими витворами, вповні зміг насолодитися побаченим. Тричі зупинявся біля кожної з картин, уважно вдивлявся в зображене на полотнах…
Ярослав Милосердний носій прізвища яке етимологічно цілком відповідає його внутрішньому змісту. Милосердя, чуйність, увага до -ближнього, то лицарські чесноти. Доброта – висока категорія етична, благо, антагонізм до руйнації і негативу. Добро правильне. Доброта – це вчинки, не прояв слабкості, а надбання. Добро добром і відгукнеться…
Що ж властиво його роботам, яке їх наповнення, та які враження залишилися опісля побаченого? На ці питання намагатимуся відповісти при написанні есе.
ЛЮБОВ. Якраз цим почуттям насичені твори Ярослава, - до краєвидів, українських ландшафтів сходу, півдня, центру і півночі нашої країни. Любов до історії минулого свого краю, теперішнього місця проживання, до України в цілому, бо Батьківщина. Він ніби почув і вирішив скористатися двома порадами Г. Сковороди: «Не шукай щастя за морем» і «… душу звеселяє споріднена праця». Улюблена справа – живописання…
ПРОСТОТА. Може бути позначена як ясність. Це і звільнення від плутанини, від надмірної наповненості буття чимось зайвим. Проте, щоб досягнути простоти, потрібно докласти чи не більше зусиль, ніж при сотворенні взірців складного.
Видатний український художник О. Мурашко наголошував: «Будьте в мистецтві як діти, щирими і безпосередніми». Він прислухався і почув цю настанову крізь товщу часу.
ЕМОЦІЯ. Вона не чужа картинам автора. Глибока емоція, то насамперед усього бажання, а малярство – наслідок тиску емоційного, від котрого творець прагне звільнитися. Мистецтво переслідує і другу ціль, - справити враження на інших.
СЕРДЕЧНІСТЬ І МЕЛОДІЙНІСТЬ. Українець переважно не мрійник уяви, він мрійник серця. Душа його може втопитися у глибинах настроєво – почувальної безмежності. Найкращий вияв, - лірична пісня, найчастіше тужлива. Картини відлунюють мелодіями. Нічого дивного, Ярослав навчався в музичній школі, по класу акордеону.
ПОЕТИЧНІСТЬ. Ще одна риса малярства митця. Велика українка значила словом:
«За ланом лан, за ланом лан і лан,
за Чорним Шляхом, за Великим Лугом,
вони уже в тумані – як туман –
усі вже йдуть за часом, як за плугом», - Л. Костенко.
Письменник, біолог, натураліст Жорж – Луї Леклерк де Бюффон, йому належить афоризм: «СТИЛЬ – ЦЕ ЛЮДИНА». Живопис героя нашого тексту є поєднанням в тих, чи інших пропорціях, - в основі постімпресіонізму, з вкрапленням експресії, присутні і деякі ознаки примітивізму. Враження, переживання, настрій, помножені на індивідуальне вираження, сильно передане, але ненав’язливо… Щодо примітивізму, з його первісністю, то він вплинув на значну кількість течій авангардових у ХХ столітті. Вбачається у фовізмі («дикі»), експресіонізмі, сюрреалізмі, та в напрямку «нових диких».
Барви на полотнах перебувають поміж собою у злагоді, помітна співзвучність тонів і півтонів. Зміст картин вводить глядача в стан умиротвореності…
Важливо дізнатися, а що ж художник розповідає про себе? Давайте послухаємо: «Перше моє знайомство з мистецтвом відбулося вдома, завдяки кольоровим листівкам, на яких були зображені картини відомих живописців, я був у захопленні. Окрім звичайної середньої школи, закінчив і музичну. В дорослому віці працював на різних роботах, та намір стати митцем переміг…Закінчив Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Ушинського, художньо – графічний факультет. З викладачів назву – Ороса Івана Васильовича і Філіпенка Валентина Володимировича, вони мали найбільший вплив на мене. Запали в пам'ять слова першого з них, він казав нам, студентам: «Відштовхуйтеся від природи…».
Мої картини позначені і впливом Одеської живописної школи. Це потужна малярська школа, стоїть поруч з такими, як Закарпатська, Львівська, Харківська… Основні ознаки школи? Колір і повітря Півдня, вишуканий колорит, радість буття, і одеська манера малювання. У каталогах роботи одеситів впізнаю відразу, навіть якщо автор незнайомий!...
Мій батько хлібороб. Бувало кликав мене, ще хлопчака: «Гайда зі мною в поле…». Поле, степ, це те, що дороге моєму серцю. Писав роботи скрізь, де вдалося побувати, а це – Поділля, Черкащина, Слобожанщина, Придніпров’я, там зараз проживаю, у Жовтих Водах. Віддаю перевагу пейзажам. Питаєте, чому на моїх картинах не виписане Сонце як світило? Мабуть я ще не побачив свого Сонця, але колись такий сюжет буде обов’язково створений…».
Розв’язка тексту.
Жовтим Водам пощастило, у їхньому місті оселився справжній митець, а це має ого яке значення! Окрім головної справи життя, Ярослав вирощує виноград, займається бджільництвом, любить рибалити.
А на Вінничині творить поетка Катерина Девдера, яка відзначається хистом віднайти слова, від яких забринять найтонші струни навіть закам’янілої душі прагматика чи скептика… Про один із своїх віршів сказала: «Саме у ньому багато надії і простоти…». Почуймо куплет, треба почути:
«Після любові – тиша і перший сніг,
Пахнуть бурульки і свіжоспечений хліб.
Мама гукає, а значить пора бігти,
Поки сиплються хмари лускою риб…».
Що це? Всього лише один приклад, із сотень інших, про дивовижну синонімічність поезії і живопису…
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
На фото - картина Ярослава Милосердного "Віддзеркалення листопада".
*Журнал «ОКСАМИТ».
Кожен митець хоче створити свій мікросвіт, і тих світів є рівно стільки, скільки самостійно мислячих творців. Художник перебуває у подвійному вимірі: у реальному, і світі ним сотвореному. Ці два світи можуть бути в дечому і несхожими… Назва художнього твору – то знак, символ. Імена картин можуть повторюватися, чи бути подібними, а зміст, він мав би відрізнятися…
Основа тексту.
Одного теплого, погожого дня цього літа трапилася нагода відвідати виставку робіт молодого художника Ярослава Милосердного. Картини прикрашали одне з приміщень Дніпровського університету митної справи та фінансів. Не люблю гамору різних виставок, занадто голосних коментарів окремих відвідувачів, вони заважають зосередитися на тому, заради чого прийшов… Того дня пощастило, перебував один на один з малярськими витворами, вповні зміг насолодитися побаченим. Тричі зупинявся біля кожної з картин, уважно вдивлявся в зображене на полотнах…
Ярослав Милосердний носій прізвища яке етимологічно цілком відповідає його внутрішньому змісту. Милосердя, чуйність, увага до -ближнього, то лицарські чесноти. Доброта – висока категорія етична, благо, антагонізм до руйнації і негативу. Добро правильне. Доброта – це вчинки, не прояв слабкості, а надбання. Добро добром і відгукнеться…
Що ж властиво його роботам, яке їх наповнення, та які враження залишилися опісля побаченого? На ці питання намагатимуся відповісти при написанні есе.
ЛЮБОВ. Якраз цим почуттям насичені твори Ярослава, - до краєвидів, українських ландшафтів сходу, півдня, центру і півночі нашої країни. Любов до історії минулого свого краю, теперішнього місця проживання, до України в цілому, бо Батьківщина. Він ніби почув і вирішив скористатися двома порадами Г. Сковороди: «Не шукай щастя за морем» і «… душу звеселяє споріднена праця». Улюблена справа – живописання…
ПРОСТОТА. Може бути позначена як ясність. Це і звільнення від плутанини, від надмірної наповненості буття чимось зайвим. Проте, щоб досягнути простоти, потрібно докласти чи не більше зусиль, ніж при сотворенні взірців складного.
Видатний український художник О. Мурашко наголошував: «Будьте в мистецтві як діти, щирими і безпосередніми». Він прислухався і почув цю настанову крізь товщу часу.
ЕМОЦІЯ. Вона не чужа картинам автора. Глибока емоція, то насамперед усього бажання, а малярство – наслідок тиску емоційного, від котрого творець прагне звільнитися. Мистецтво переслідує і другу ціль, - справити враження на інших.
СЕРДЕЧНІСТЬ І МЕЛОДІЙНІСТЬ. Українець переважно не мрійник уяви, він мрійник серця. Душа його може втопитися у глибинах настроєво – почувальної безмежності. Найкращий вияв, - лірична пісня, найчастіше тужлива. Картини відлунюють мелодіями. Нічого дивного, Ярослав навчався в музичній школі, по класу акордеону.
ПОЕТИЧНІСТЬ. Ще одна риса малярства митця. Велика українка значила словом:
«За ланом лан, за ланом лан і лан,
за Чорним Шляхом, за Великим Лугом,
вони уже в тумані – як туман –
усі вже йдуть за часом, як за плугом», - Л. Костенко.
Письменник, біолог, натураліст Жорж – Луї Леклерк де Бюффон, йому належить афоризм: «СТИЛЬ – ЦЕ ЛЮДИНА». Живопис героя нашого тексту є поєднанням в тих, чи інших пропорціях, - в основі постімпресіонізму, з вкрапленням експресії, присутні і деякі ознаки примітивізму. Враження, переживання, настрій, помножені на індивідуальне вираження, сильно передане, але ненав’язливо… Щодо примітивізму, з його первісністю, то він вплинув на значну кількість течій авангардових у ХХ столітті. Вбачається у фовізмі («дикі»), експресіонізмі, сюрреалізмі, та в напрямку «нових диких».
Барви на полотнах перебувають поміж собою у злагоді, помітна співзвучність тонів і півтонів. Зміст картин вводить глядача в стан умиротвореності…
Важливо дізнатися, а що ж художник розповідає про себе? Давайте послухаємо: «Перше моє знайомство з мистецтвом відбулося вдома, завдяки кольоровим листівкам, на яких були зображені картини відомих живописців, я був у захопленні. Окрім звичайної середньої школи, закінчив і музичну. В дорослому віці працював на різних роботах, та намір стати митцем переміг…Закінчив Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Ушинського, художньо – графічний факультет. З викладачів назву – Ороса Івана Васильовича і Філіпенка Валентина Володимировича, вони мали найбільший вплив на мене. Запали в пам'ять слова першого з них, він казав нам, студентам: «Відштовхуйтеся від природи…».
Мої картини позначені і впливом Одеської живописної школи. Це потужна малярська школа, стоїть поруч з такими, як Закарпатська, Львівська, Харківська… Основні ознаки школи? Колір і повітря Півдня, вишуканий колорит, радість буття, і одеська манера малювання. У каталогах роботи одеситів впізнаю відразу, навіть якщо автор незнайомий!...
Мій батько хлібороб. Бувало кликав мене, ще хлопчака: «Гайда зі мною в поле…». Поле, степ, це те, що дороге моєму серцю. Писав роботи скрізь, де вдалося побувати, а це – Поділля, Черкащина, Слобожанщина, Придніпров’я, там зараз проживаю, у Жовтих Водах. Віддаю перевагу пейзажам. Питаєте, чому на моїх картинах не виписане Сонце як світило? Мабуть я ще не побачив свого Сонця, але колись такий сюжет буде обов’язково створений…».
Розв’язка тексту.
Жовтим Водам пощастило, у їхньому місті оселився справжній митець, а це має ого яке значення! Окрім головної справи життя, Ярослав вирощує виноград, займається бджільництвом, любить рибалити.
А на Вінничині творить поетка Катерина Девдера, яка відзначається хистом віднайти слова, від яких забринять найтонші струни навіть закам’янілої душі прагматика чи скептика… Про один із своїх віршів сказала: «Саме у ньому багато надії і простоти…». Почуймо куплет, треба почути:
«Після любові – тиша і перший сніг,
Пахнуть бурульки і свіжоспечений хліб.
Мама гукає, а значить пора бігти,
Поки сиплються хмари лускою риб…».
Що це? Всього лише один приклад, із сотень інших, про дивовижну синонімічність поезії і живопису…
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
На фото - картина Ярослава Милосердного "Віддзеркалення листопада".
*Журнал «ОКСАМИТ».
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"Переступив поріг, і … вийшов в осінь.*"
• Перейти на сторінку •
"Іван Марчук: такий неймовірний і завжди інакший.*"
• Перейти на сторінку •
"Іван Марчук: такий неймовірний і завжди інакший.*"
Про публікацію