ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.23
17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
2024.11.23
16:51
І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
2024.11.23
16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
2024.11.23
15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
2024.11.23
05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
2024.11.23
05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Василь Буколик /
Проза
Володимир Стасов. Вступна лекція п. Прахова в університеті (1874 р.). Лист у редакцію «С.-Петербурзь
Говорячи про предмети, які належать до царини образотворчості, та про предмети, які до цієї царини не належать, п. Прахов оголосив, що перші не слугують цілям користі, тоді як другі власне її переслідують; як приклад останніх він навів «ключ» і «креслення якого-небудь механічного пристрою», котрих, за словами п. лектора, звичайно, ніхто не назве предметами, які належать до царини образотворчості. Такий відгук видався багатьом із числа присутніх украй дивним і, без сумніву, здатний видатися кому завгодно цитатою з підручників естетики добрих старих часів. Давно вже поняття про «піднесене, ідеальне, захмарне» мистецтво змінилися в найліпшій частині суспільства, і навряд чи багато людей ще й тепер уважають за приниження для «істинного мистецтва» слугування цілям щоденної, буденної користі.
Невже, справді, треба виключити зі списку високих або значних художніх творінь Партенон і Альгамбру, месу Палестріни й народний гімн, ручку кинджала роботи Бенвенуто Челліні й маківку біля ефеса шпаги, яку гравіював Альбрехт Дюрер, лише тому, що всі ці предмети було створено не для дозвільного милування і художньої насолоди, а передусім для діяльного, практичного вжитку?
Невже, справді, п. лектор не знає, що жоден скільки-небудь пристойний твір про образотворчість нині вже не тримається отих потішних перепон, які так довго гальмували поняття про мистецтво?
Проповідувати мистецтво для мистецтва – нині вже просто неприпустимо після всього, що про це говорили й писали. Тому нам дуже б хотілося отримати пояснення: невже дійсно наш новий лектор проповідує такі відсталі речі й у такому ж дусі наміряється провадити решту свого курсу?
Першодрук: «С.-Петербургские ведомости». – 1874. – № 56.
Коментар Петра Щипунова
Адріан Вікторович Прахов (1846–1916) – мистецтвознавець, який мав значну популярність. Виступ Стасова проти Прахова – невипадкове явище. Його оцінки позицій Прахова в царині мистецтва цілковито поділяли Рєпін і Крамський. Рєпін був добре знайомий з Праховим, одначе їхні погляди на мистецтво в багатьох питаннях принципово розбігалися. Так, 1873 року Рєпін, у якого бував Прахов, писав Стасову з-за кордону: «…Він якнайобов’язковіший, милий… Але по його від’їзді до Відня я сказав собі, що між ним і мною все скінчено; більше не можу мати друзями людей застарілих поглядів, індиферентів, цих шлунково-статевих космополітів… Це людина… з суто мавпячою здібністю дресируватися; поза дресируванням і традиціями він нічого не бачить чи боїться бачити. Він не боїться лаяти все нове, видатне – лають легіони його братії, позолочених посередностей…» [1] 1874 року Рєпін повторює: Прахов «неприємно дратує мене вже самою присутністю… попри його благодушні музейні новини, описані благодушним музейним тоном. Терпіти не можу цієї благодушності, вона схожа на благодушність попів, які навіюють селянам (ще кріпакам), що „немає влади не від Бога”» [2]. Крамський поділяє це ставлення Рєпіна до Прахова. «Щодо Прахова, – писав він Рєпінові 1873 року, – то, вибачте мені (він Ваш добрий знайомий), а він, теє-то, поширює нездорову атмосферу». Прахов – це «новий художній бич». «Пощади жодної від нього чекати не можна. Це велич Олімпу, це незаперечні тези, це глибокодумні німецькі думки…» «Я до нього давно придивляюся: що воно таке?.. Є люди обізнані, тямущі, навіть, мабуть, недурні, але їм найбільше потрібно вгадати напрямок майбутнього вітру, аби заспівати раніше за всіх… Прахов не має, як то кажуть, ані сорому, ані сумління, себто керівної ідеї. Куди він іде, що визнає, якому Богу молиться? – Не розібрати» [3].
Рейтингування для твору не діє ?
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Володимир Стасов. Вступна лекція п. Прахова в університеті (1874 р.). Лист у редакцію «С.-Петербурзь
Переклав Василь Білоцерківський
Л[аскаві] п[анове], у п’ятницю 22 лютого в Петербурзькому університеті відкрито нову кафедру – кафедру історії мистецтв, у якій давно вже було відчутно нестачу. Треба очікувати, що п. Прахов, який обійняв її, цілком задовольнятиме всі необхідні умови, оскільки він давно вже займається своєю справою й останні два роки, як ми чули, провів за кордоном із метою поповнити свої знання оглядом на місці пам’яток мистецтв Греції, Італії та інших європейських країн. Але, як ми чули від осіб, котрі були присутні на першій вступній його лекції в університеті, він висловив тут деякі думки, що не можуть не дивувати в сучасному професорі мистецтва.
Говорячи про предмети, які належать до царини образотворчості, та про предмети, які до цієї царини не належать, п. Прахов оголосив, що перші не слугують цілям користі, тоді як другі власне її переслідують; як приклад останніх він навів «ключ» і «креслення якого-небудь механічного пристрою», котрих, за словами п. лектора, звичайно, ніхто не назве предметами, які належать до царини образотворчості. Такий відгук видався багатьом із числа присутніх украй дивним і, без сумніву, здатний видатися кому завгодно цитатою з підручників естетики добрих старих часів. Давно вже поняття про «піднесене, ідеальне, захмарне» мистецтво змінилися в найліпшій частині суспільства, і навряд чи багато людей ще й тепер уважають за приниження для «істинного мистецтва» слугування цілям щоденної, буденної користі.
Невже, справді, треба виключити зі списку високих або значних художніх творінь Партенон і Альгамбру, месу Палестріни й народний гімн, ручку кинджала роботи Бенвенуто Челліні й маківку біля ефеса шпаги, яку гравіював Альбрехт Дюрер, лише тому, що всі ці предмети було створено не для дозвільного милування і художньої насолоди, а передусім для діяльного, практичного вжитку?
Невже, справді, п. лектор не знає, що жоден скільки-небудь пристойний твір про образотворчість нині вже не тримається отих потішних перепон, які так довго гальмували поняття про мистецтво?
Проповідувати мистецтво для мистецтва – нині вже просто неприпустимо після всього, що про це говорили й писали. Тому нам дуже б хотілося отримати пояснення: невже дійсно наш новий лектор проповідує такі відсталі речі й у такому ж дусі наміряється провадити решту свого курсу?
Першодрук: «С.-Петербургские ведомости». – 1874. – № 56.
Коментар Петра Щипунова
Адріан Вікторович Прахов (1846–1916) – мистецтвознавець, який мав значну популярність. Виступ Стасова проти Прахова – невипадкове явище. Його оцінки позицій Прахова в царині мистецтва цілковито поділяли Рєпін і Крамський. Рєпін був добре знайомий з Праховим, одначе їхні погляди на мистецтво в багатьох питаннях принципово розбігалися. Так, 1873 року Рєпін, у якого бував Прахов, писав Стасову з-за кордону: «…Він якнайобов’язковіший, милий… Але по його від’їзді до Відня я сказав собі, що між ним і мною все скінчено; більше не можу мати друзями людей застарілих поглядів, індиферентів, цих шлунково-статевих космополітів… Це людина… з суто мавпячою здібністю дресируватися; поза дресируванням і традиціями він нічого не бачить чи боїться бачити. Він не боїться лаяти все нове, видатне – лають легіони його братії, позолочених посередностей…» [1] 1874 року Рєпін повторює: Прахов «неприємно дратує мене вже самою присутністю… попри його благодушні музейні новини, описані благодушним музейним тоном. Терпіти не можу цієї благодушності, вона схожа на благодушність попів, які навіюють селянам (ще кріпакам), що „немає влади не від Бога”» [2]. Крамський поділяє це ставлення Рєпіна до Прахова. «Щодо Прахова, – писав він Рєпінові 1873 року, – то, вибачте мені (він Ваш добрий знайомий), а він, теє-то, поширює нездорову атмосферу». Прахов – це «новий художній бич». «Пощади жодної від нього чекати не можна. Це велич Олімпу, це незаперечні тези, це глибокодумні німецькі думки…» «Я до нього давно придивляюся: що воно таке?.. Є люди обізнані, тямущі, навіть, мабуть, недурні, але їм найбільше потрібно вгадати напрямок майбутнього вітру, аби заспівати раніше за всіх… Прахов не має, як то кажуть, ані сорому, ані сумління, себто керівної ідеї. Куди він іде, що визнає, якому Богу молиться? – Не розібрати» [3].
[1] И. Е. Репин и В. В. Стасов. Переписка. Т. II. М.: Искусство, 1949. – С. 73.
[2] Там само. – С. 96.
[3] И. Е. Репин и И. Н. Крамской. Переписка. М.: Искусство, 1949. – С. 50, 68, 104.
Рейтингування для твору не діє ?
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію