ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.04.27 10:19
Для чого ти дивишся на сонце у якому не має тепла,
Небо затягнулося хмарами і тисне посеред квітня.
А сонце на ньому безлике, розмите і невиразне,
І тепер воно заражає тебе своїм безкровним промінням.
За ним приходять дощі. І місяць пізнім вечором обг

Микола Соболь
2024.04.27 09:25
Понівечена хата край села,
Одарки уже п’ятий рік нема,
поза городом ніжиться Сула
і кицька доживає вік сама.
Але ж було, іще не каркне крук,
зоря не освітила небосхил,
а кітка ніжно тулиться до рук
і до ґаздині муркотить щосил.

Ілахім Поет
2024.04.27 08:53
Ти гарніша за Венеру.
Я далеко не Юпітер.
Мій маршрут до твого серця не збагне і ЦРУ.
Ти шляхетна є в манерах.
Ти небесна є в орбітах.
Та любов – знаменник спільний. Побажаєш – я помру.
Ти коктейль: напалм з тротилом.
Я смакую по ковточку.

Леся Горова
2024.04.27 08:49
Над містом вітер дзвін церковний носить,
Горять в руках свічки, тремтять зірки.
Холодний ранок опускає роси,
Як сльози,
В чисті трави під паски.

Христос Воскрес! І день новИй видніє.
Цілуєм Твій Животворящий Хрест,

Віктор Кучерук
2024.04.27 05:54
Щоб не показувати дірку
На мапі правнукам колись, –
Пора кацапам під копірку
По межах нинішніх пройтись.
Бо, крім московії, невдовзі
Нащадки ханської орди
Уже ніде узріть не зможуть
Нещадних пращурів сліди.

Микола Соболь
2024.04.27 05:19
Шлях спасіння тільки через церкву.
Ти не православний? Все, капут!
Принеси у Божий храм вареньку
і тобі на небі скажуть: «Good».
Влазить у «Porsche» владика храму,
поруч бабця черствий хлібчик ссе.
Люди добрі, це хіба не драма?
Ті жирують, ці живут

Іван Потьомкін
2024.04.26 23:36
Ірод Антипа (подумки):
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але

Олександр Сушко
2024.04.26 14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.

Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Анонім Я Саландяк (1955) / Критика | Аналітика

  Мандри в космосі 34 Малевича квадрати (логіка кольорових композицій)
“Кольорові проблеми” на мистецьких теренах вирішує супрематизм (suprem) – напрям у малярстві, що основується на домінуванні кольору над іншими властивостями в живописі… Але розширмо рамки від мистецьких до реальних розмірів світу безконечного простором, рухом та проявами, де живопис - мізерний фрагмент тієї реальності. Якщо Казимир Малевич малював свій чорний квадрат (за однією з версій), як ікону, а півсвіту впродовж майже століття “молилось” на неї… а він, як на мене, просто передбачав-програмував кінець того ж супрематизму-мистецтва-світу, а заодно, напевно, прагнув панування над світом “атеїзму – бісів”*… і чорного квадрата як ікони… Але досить злої іронії. Матеріальний колір фарби тут ні до чого… і оскільки стереотипність чорного квадрата сьогодні очевидна – навіщо видумувати щось нове. Для справді матеріальної суті світу байдужий колір заданої геометричної форми (квадрата-кола-трикутника…) - синій, червоний, жовтий, чорний чи білий. Стає актуальним питання тла, розміру та сюжету… а загалом, рухаючи ситуацію до стану абсурду, – й самої “квадратури квадрата” - геометричної форми як певної варіантної умовності тих реальних обрисів обєкта, що початково мав невизначену (абсурдну) форму...вже потім свідомість , слідуючи власній логіці, витворила сьогоднішню геометрію, виокремивши коло, трикутник, квадрат (кулю, піраміду, куб…) Так само і кольори – сніг, трава ,небо, ніч, сонце…
Як правило, кольорові персонажі (квадрати) малюються на білому тлі, або на чорному, або на тлі будь - якого іншого кольору… Постає питання композиції. А тут на перший план уже виходить сама логіка, що автоматично розширює рамки мистецтва до… звичайно ж до безконечності: вдень чорний квадрат на білому тлі і кольорові квадрати; вночі – білий на чорному і кольорові квадрати… Тут вигідно вирізняється присутність кольорових квадратів як на чорному, так і на білому тлі… Якщо ж брати інший колір, то він звужує рамки тла і кардинально зменшує розміри обрисів образу. Якщо день (білий), то на увесь світ, якщо ніч (чорна), то на половину земної кулі, а якщо червоне - то лише губи -троянда… тому на червонім тлі (губ-троянди…) кольрові «квадрати» за розмірами логічно близькі до розмірів людини… Синє (голубе) тло збільшується до розмірів неба. Жовте , хоч візуально (як персонаж), є колом незначних розмірів на синьому тлі неба, але віддавна усвідомлюється, як щось безконечно проникаюче, то ж присутнє на всьому просторі матеріального світу (образ сонця). Таким чином жовтий, як тло, - це щось значно «розмірніше» всіх вище згадуваних розмірів…
Пізніші трансфомації людською свідомістю (наукові дослідження) навколиньої реальності дають для «кольорових роздумів» нові логічні образи: «чорні діри космосу», як очевидний зразок того «що не існує»**, і теорію світло-кольору … але в кольоровому спектрі, яку подає ця теорія, відсутні біла та чорна барви (а в просторі фотошопу веселка з чорною та білою барвою реально існує), і начебто парадокс – тюбик чорної та білої фарби такі ж матерільні, як всі інші… і начебто пародоксальність ахроматичності, тобто безбарвність сірої (білої-чорної) барви тла, що «… то темніє, то світліє, аж зникає в чорному або білому.»… *** Отже, якщо сіре (чорне-біле) виокремити з кольорового ряду, то воно постає: реально, як прозорість чорного тла (ранковий посвіт віконного квадрата) і метафізично - як ідея насичення «чорної діри» світлим матеріальним змістом… як певне примирення цих антагоністичних носіїв змісту та подальший оптимізм загальної картини світобудови!
Ось така спрощена схема цього фрагменту роздумів.

* Федір Достоєвський - роман БІСИ
** “ Мертвим може бути тільки те, що не існує і ніколи не існувало, або, можливо, речовина без найменших ознак світла, як наприклад чорні діри.” - Ольга Будзан - ЗАМКНЕНЕ КОЛО АБО ПОРЯДОК У СОНЯЧНІЙ СИСТЕМІ. Поетичні Майстерні - http://maysterni.com/publication.php?id=82840
*** дивись додаток.
2012
додаток
 Я Саландяк – Ідеологія кольору.
худ. Я Саландяк


Ярослав Анонім
НОВА ЛОГІКА КОЛЬОРОВИХ КОМПОЗИЦІЙ (взято з кн. Малий мотлох 4 ст. 22. сАм видав 2011)

Варто зазначити, що йдеться не так про логіку барви матерії, властивостей зору, гри світлотіні..., як про логіку чуттєвих асоціацій і варіантів свідомих образів та загального руху свідомості до ситуації абсурду, переданої через логіку барви (колір як ідея)…
В цьому уривку автором уся логіка свідомо зводиться до ідеї світло-кольору. Світло кольором не є: воно виявляє кольорові властивості (барви) матерії – білу та чорну теж... Звідси випливає оптимізм – усе Є! (і не тільки ідеєю). Залишається єдиний момент – чорні діри космосу, але назва „чорні“ чисто умовна , бо вони (діри) пожирають простір та матерію (як білу, так і чорну…). Але світло?.. „Біла“ діра космосу (сонце) випромінює матерію-простір (і не лише білу...). Звідси і логічний висновок – біла та чорна барви, а не лише світло-темрява.
Підсумуємо: ідея білого-чорного ( як присутність-відсутність світла) прийнятна чисто умовно (біла, чорна діри). Світло (тільки воно одне) є завжди і всюди, ми стоїмо на ньому, його їмо, є ним самі, в якийсь момент його не бачимо... Це не чорний колір (як ідея,) але і чорний ( як барва)! Якщо це усвідомимо, то бачитимемо світло завжди і всюди, мов віруюча людина Бога...
Чи знаємо, як розставлено кольори? Червоний-синій-жовтий як ідея... Подаємо їх, свідомо змішуючи, і маємо... цілий світ. А білий-чорний – світ-ло-темрява як ідеальний варіант... Матеріально ж маємо чорну та білу фарби. Вони в суміші творять сірий колір. Він то темніє, то світліє, аж зникає в чорному або білому. Якщо всі кольори змішати, то (практично) також буде сірий...
Але ось тюбики фарби:„Марс черный”,„Белила цинковые”.А ось тюбики:„ Голубая „ФЦ””, „Краплак красный темный”, „Кадмий желтый светлый (А)”. Стверджую ідеологію кольору для теорії оптимізму (абсурду) : зверху посередині – золото (тепле світло – „Кадмий желтый светлый”), він же відтепер і бажане загальне тло. Внизу зліва – срібло (холодне світло – „Белила цинковые”), справа – чорний („ні той ні інший” (нейтральний*) – „Марс черный”) в оточенні сірого. Трохи вище маємо чорні ( „той та інший” – „Голубая „ФЦ””, „Краплак”). Ще вище, чорні ( „той та інший” в сріблі), виявлені світлом, – кольори холодного оптимізму...
Та насправді тих тюбиків значно більше: „ Зеленая „ФЦ””, „Кадмий оранжевый (А)“, „Тиоиндиго розовая УСВ“... Візьмемо для прикладу „Кобальт фиолетовый темный (А)”. Коли той колір червоний? Коли синій? А коли насправді фіолетовий (чистий)? Ось! Нарешті жаданний момент істини (абсурду): за певних композиційних обставин він буде червоним, за інших обставин – синім! А також, за певних умов, – чистим фіалковим, або ж сірим (бо за логікою – змішування основних кольрів дає сірий)...
Такою бачиться спрощена схема реальності відносин білого кольору (холодного світла) та чорного кольору (нейтральної байдужої барви) і конкретних різноманітних кольорів (барв) у світі варіантному та інваріантному. А насправді ж реальність безконечно абсурдніша(оптимістичніша)...

*Нейтральний – лат.neutralis,від neuter – ні той, ні інший.– Словник іншомовних слів

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.
Контекст : http://storinka-m.kiev.ua/product.php?p_id=10848


  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Контекст http://storinka-m.kiev.ua/product.php?p_id=10848
Дата публікації 2012-10-25 16:46:44
Переглядів сторінки твору 4304
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (4.904 / 5.38)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.524 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.766
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не оцінювати
Конкурси. Теми АВТОРИ
Автор востаннє на сайті 2022.12.28 19:42
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2012-10-25 20:19:13 ]
кольорова логіка!!!)))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анонім Я Саландяк (Л.П./Л.П.) [ 2012-10-27 13:03:05 ]
Дякую Ксеню за увагу. Я піднімаю питання логіки кольору, бо та логіка є частиною загальної логіки світобудови і універсальним способом наповнити її зримими образами, а у комплексі з словом... а доповнити музикою, а заспівати...
Будь!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2012-10-26 10:56:59 ]
Все ніби, Ярославе, в'яжеться і зрозуміло, видно, що ви маєте добрий досвід у малярстві. Якшо дозволите, я тільки дещо накидаю додаткових планів, до вашого досвіду маляра-практика додаючи власний - філософії мистецтва.
Вочевидь, що є не лише рівні сприйняття образів і кольористики, але і рівні буття, як образів, так і кольористики. Можна їх називати енергетичними рівнями, але енергетичні рівні - це таки вторинне для живого, а мертвого в нас, у цьому світі, я ще не зустрічав... Так ось, прикладом, світло. Як вам відомо - в просторі і часі воно змінюється - інакше видиме нам небо світилося би і вдень і вночі, якби світло зірок не змінювало свого спектру. Зрозуміло, одна справа коли наш Всесвіт розширюється (росте, живе, зростає), інша справа, коли б він зменшувався, стискався... Але більшості це ні до чого. А меншість і так в курсі справ. )

Тобто завжди є сенс пам"ятати, що ставши в своєму онтогенезі на сходинку вище, ми побачимо світ з дещо іншими властивостями, аніж раніше. А опустившись на сходинку - все і справді побачиться чорнішим. ) Аж до чорного квадрату, але ж мистецтво - це те, що не вмирає, те, що ми беремо із собою далі. І це зовсім не чорний квадрат )


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анонім Я Саландяк (Л.П./Л.П.) [ 2012-10-26 19:28:35 ]
Шановна Редакціє - спасибі за "додаткові плани", оптимізм,це той грунт на якому я хочу стояти і ... думаю, що стою.
Читаючи підтекст слів: "одна справа коли наш Всесвіт розширюється (росте, живе, зростає), інша справа, коли б він зменшувався, стискався... Але більшості це ні до чого. А меншість і так в курсі справ",- зауважу, що я таки егоїст і спочатку хочу зрозуміти себе самого, то ж більшість мусить терпіти складність викладення матеріалу, а меншість...навіть і не знаю вже й що.
І що до стискання та розширення реального всесвіту...а що коли він через так звані чорні діри просто перетікає з стану в стан та знову наповнює матерію "матерією" роблячи вічно собі коло...
Якщо ж ви мали на увазі, що я не правильно тлумачу Малевича, це навсього моя зла іронія - але оптимізму у чорному квадраті я не бачу...
Зацікавлений з вами ще поспілкуватись!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Будзан (Л.П./Л.П.) [ 2012-10-26 13:21:24 ]
Шановний Ярославе. Викладена Вами теорія, для мене далека. Я оцінюю роботи художника з міщанської точки зору. Хочу, щоб картина була гарна, навіювала роздуми і щоб її можна було повісити на стіні спальні чи зали. Звичайно на полотні не повинно бути жахіть. Мені подобаються: пейзажі, але їх намальовано дуже багато, і забезпечити собі славу художника в цій царині буде дуже складно; портрети, але портрет чужої людини у спальні...; ікони... Поскільки я дуже люблю роздумувати про Всесвіт, то і картини мене могли б такі зацікавити. Як я це уявляю: на чорному або темно синьому тлі - Туманність Андромеди (наприклад). Зобразити її потрібно у вигляді закрученої у спіраль жінки, яка прагне розправитися. Малювати при цьому не мазками, а зірочками, краплями, бризгами. Якщо дивитися на картину здалеку, то враження повного малюнка, а якщо зблизька, то це повинні бути окремі деталі. Кольори повинні плавно мінятися. До пари Андромеді - Туманність Оріона. І так далі. Комерційну цінність могли б мати картини із зображенням знаків Зодіака. Гороскопи цікавлять майже кожну людину. Якщо розкрутити цей сюжет, то багачі будуть наввипередки купувати такі "талісмани". Якщо розбагатієте, то не забудьте свою рабу, яка Вам у цьому щиро хотіла допомогти.
Ваша картина зображена на цій сторінці навіює роздуми.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анонім Я Саландяк (Л.П./Л.П.) [ 2012-10-26 19:54:44 ]
Олю, читайте в основному тексті посилання на Ваше Коло...
Будьте.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Флора Мілєвська (М.К./М.К.) [ 2012-10-26 17:20:41 ]
Цікаво, я не художник, Бог наділив даром невідомо для чого розрізняти силу силенну відтінків, тому мені дуже цікаво. А як Ви відноситесь, повертаючись до Малевича, як художник,до версії зміни кольору квадрата у зв'язку з особистими причинами: смерть сина.Адже, він змінював колір квадрата, довівши до чорного.Можливо, він відкрив вічну істину....


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анонім Я Саландяк (Л.П./Л.П.) [ 2012-10-26 19:51:49 ]
Тетяно - вічна істина у білому "квадраті" ! Навіть стереотип смерті білий. А мені здається, що в той час на ноги спинався "атеїзм"... Достоєвський це описав у романі "Біси" - як таке собі безумство епохи, - начебто можна не вірити в Бога і жити на світі...і не зробитись бісом?
Дякую за коментар - будьте.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Флора Мілєвська (М.К./М.К.) [ 2012-10-31 19:11:32 ]
до цих пір існує... той.... згодна,адже
атеїст теж вірить,лише у відсутність Бога, але переймаючись Його існуванням, він вірить... за Достоєвським у його прояви


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анонім Я Саландяк (Л.П./Л.П.) [ 2012-11-02 10:40:28 ]
Справді, Тетяно, хороша думка. Більша частина людських знань - віра... а таки усі!
Будьте!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Будзан (Л.П./Л.П.) [ 2012-11-13 14:17:03 ]
Шановний Ярославе.
У моєму КОЛІ дуже багато погрішностей. Я працюю над ним уже з десяток років і поетапно щось дописую. Якщо проживу на світі нескінченну кількість літ, то обовязково прийду до істини. Щодо малюнку: два квадрати, які частково (кутами)накладаються один на одний. У верхньому квадраті - Венера, планета під оранжевим серпантином. У нижньому - Земля. Між планетами - потік води, який єднає квадрати. У водянім вирі - ковчег (Місяць). Над квадратами - світло, спалах. Так я уявляю найцікавіше місце мого КОЛА. Деталі - по ходу роботи. А те, що не існує, зобразити напевно неможливо.