ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Іван Потьомкін
2024.04.26 23:36
Ірод Антипа (подумки):
«Так ось який він.
(уголос): Бачу, не дуже гостинно прийняв тебе Пілат.
Не повірив, що ти цар юдейський?
Мав рацію: навіть я поки що не цар .
Чекаю на благословення Риму.
А ти вдостоївсь титулу цього від кого?
Від народу? Але

Олександр Сушко
2024.04.26 14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.

Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік

Володимир Каразуб
2024.04.25 09:16
Просто вітер, якоїсь осені зупинив мене,
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом

Світлана Пирогова
2024.04.25 08:41
А за вікном вже вечоріє,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?

Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,

Леся Горова
2024.04.25 07:45
В смолистих бурунах лежить рілля.
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.

Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови

Віктор Кучерук
2024.04.25 06:23
Серце сумно защеміло
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.

Ілахім Поет
2024.04.25 00:03
Вельмишановна леді… краще пані…

Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д

Артур Курдіновський
2024.04.24 21:33
Неначе той омріяний журавлик,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!

Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19

Галюся Чудак
2023.11.15

Лінь Лінь
2023.10.26

Світлана Луценко
2023.07.27

Гельґа Простотакі
2023.07.15






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Редакція Майстерень (1963) / Проза / РЕДАКТОРСЬКИЙ ЩОДЕННИК

  "УНІВЕРСИТЕТСЬКА ПРАКТИКА". Із листів_10_ІІ_07
Привіт вам, шановна Z!

У першу чергу, вдячний за ваш дозвіл оприлюднити листа на сторінках “Майстерень”.

Дякую за теплі слова, дякую за розуміння, а також за щирі пояснення вашого бачення ситуації, подій. Не зміг відразу відписати вам через технічні несправності, тільки щойно все виправили.

Знаєте, у кожного ніби своя дорога, і, можливо, усі ці шляхи рівноцінні,
якщо їх проходити з достоїнством і людяністю. Інша справа, що можна ставити перед собою більш високі завдання, більшого від себе вимагати
і з різних причин, наприклад, аби таки пройти свою дорогу до дарованої
кожному Вищої цілі.

Я згідний із вами, що коли вимагати кращого тільки від оточення, то нічого
доброго з того не вийде, а деякі наші автори свідомо чи підсвідомо
орієнтовані тільки на формування поблажливого до своєї персони оточення.

А створивши таке оточення, намагаються ним керувати і керувати в напрямку зовсім не поетичному.
Усвідомлені такі діяння, без жодних думок образити кого не будь, я би назвав "університетською практикою". Це, як на мене, модель поведінки переважної більшості наших гуманітаріїв - авторів, які працюють у великих колективах науково-дослідницьких чи навчальних закладів і добре знають, як у таких колективах “триматися на плаву”.
Можливо це правило також успішно діє на інших самвидав-ресурсах, утім, окрім нашого. На нашій поетичній території визначальною річчю є авторський поетичний рівень, який проявляється серйозністю чи не серйозністю авторської поезії, серйозністю коментарів, глибиною бачення, красою рядків, співпрацею з мовою.

Звичайно є різні прояви такої, ще раз перепрошу за деяку неточність моєї назви, "університетської практики". У випадку поетичної талановитості
автора-гуманітарія, окрім формування оточення, шліфування тонкощів
перебування у ньому, відбувається і барвний мистецький процес, який у цьому строгому оточенні поетичних, наукових, фахових, в основному,
посередностей, набуває характеру яскравої гри. І без жодної явної
серйозності. Мистецька серйозність - серйозне порушення правил в оточенні посередностей. Чи не звідси і купа наукових розробок у напрямку "смерть автора", "смерть поезії", і інших містифікацій?

Така "університетська практика" помітна і в творчості деяких наших
талановитих “Самвидав” авторів. Але думаю, що це минуще. Таланти зобов'язані проростати вглиб.

Стосовно не надто талановитих в поезії авторів-гуманітаріїв, що сповідають
"університетську практику" на території "Самвидаву", - вони на сторінках "Майстерень" хочуть знайти приємне, комфортне для себе
"наче творче" існування. Створюють частими лестощами і захвалюваннями, і зависоким оцінюваннями своє "робоче" оточення. І, так чи інакше, таким ось чином намагаються ним керувати. Але наш ресурс “Самвидаву” направлений до іншого щастя, Поетичного. :) Тому неминуче і виникають конфлікти під час свідомих чи не свідомих спроб таких авторів
утримати свій статус у житті "Самвидаву", а отже і втримувати "Майстерні" на своєму рівні, впливати на напрямок загального руху. :(

Є , також, багато проблем і в не гуманітаріїв, але останні на нашому ресурсі чомусь ніколи не займаються створенням осередків, на кшталт, зон впливу.

Так, чи інакше, загальні розмови на загальні не поетичні теми будуть із загальних сторінок невдовзі частково вилучені. Вони "житимуть" у чатах, і на авторських сторінках усіх тих, хто не проти такого спілкування.

І ви правильно зауважили, шановна Z, що ставити оцінки "у помсту" ніяк не можна. Ті, хто роблять такі речі, а це часто відбувається і на тлі емоційного, захвалювального типу коментування, будуть тимчасово позбавлені можливості оцінювати інших, але тільки на час свого мистецького становлення.

А зараз про найбільш делікатне.

Шановна Z, стосовно вашої творчості маю відчуття, що є декілька речей, які мимоволі тиснуть на вас. По-перше, ви юна і приваблива жінка, і цілком природно, що обставини складаються частіше таким чином, що вам важко відійти від дійства, де ви на передньому плані. Повторю, це у вашому випадку природно і в майбутньому, за правильного вашого курсу не суперечитиме подальшому поетичному зростанню.
Друге, умови в Україні, нині не найлегші для зосередження зусиль тільки на мистецтві поезії, але кількість праці і тут завжди переходитиме у якість.
Як кажуть мудрі - легкі шляхи відкриваються тільки після важкого.

Мої поради вам - десь у середині себе погодитися із тим, що варто шукати і знаходити прекрасне за межами себе, що навчитися виходити із себе “дорогої” дуже важливо, бо колись це таки станеться всерйоз і надовго, отож - дрібниці і не дрібниці Життя за межами вашого прекрасного "я", як орієнтир. І не потрібно неймовірних зусиль! Головне отримувати від такого дослідження насолоду.
Насолоду здобуття себе завтрашньої.

Успіхів вам, успіхів нам усім. :)

Щиро ваш, редактор.




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2007-02-11 13:02:38
Переглядів сторінки твору 6516
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.489 / 5.44)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (3.497 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.782
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2024.04.26 19:28
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 13:52:33 ]
Це Ви, Володимире, з Оксаною так "чемно" переписувались?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 14:04:30 ]
Мирославо, це зібрані образи. А теми, сподіваюся, актуальні.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 14:23:46 ]
Володимире, і як Ви збираєтесь втілювати процвітання "мистецької серйозності" на сторінках "Майстерень"? Видаленням? Можливо, варто було б ще й вікові обмеження встановити? А то Ви явно не будете знаходитись в такому середовищі, якого прагнете. Ніхто не виросте, якщо для нього іще не час. Не вдягайте на інших свої "мірки" Поезії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 14:25:59 ]
Я трохи не зрозумів - ви запитуєте, чи звинувачуєте?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 14:40:26 ]
Запитую! Вже давно не воюю... :)
Мені цікавий Ваш план дії...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 15:11:12 ]
Хто воює, той поезії не пише. :)
Правильно, що не воюєте, Мирославо. Правильно, що пишете. Ось ідея сайту. Протилежна комуністичній, - "від кожного за потребами, і кожному за здібностями". Зрозуміло, що за потребами Поезії від автора, і за поетичними здібностями автора.
Отже, чим менше належиш до Поезії, тим менше впливаєш на креативне життя на ресурсі.
Тільки давайте не будемо, Мирославо, зараз досліджувати, що таке Поезія. В цілому і так зрозуміло, що це високе мистецтво, і не кожен фізик є лірик, і навпаки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 15:50:36 ]
Перша частина ідеї цілком зрозуміла і іншою не може бути за жодних обставин, а от друга...
Хочете більш серйозного представництва на сайті - створюйте умови, запрошуйте дієво шанованих і досвідчених авторів прийняти редакторство. Лише одні обіцянки поки що... А шкода... Чому люди сюди приходять? Чому звідси люди йдуть?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 15:54:05 ]
А що друга, Мирославо, чим вона не годиться? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 16:01:35 ]
Не надто переконливим і всебічним оцінюванням.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-12 18:57:27 ]
Мирославо, якщо мається на увазі оцінювання редакторів, то варто мати на увазі, що у нас редактори ті ж самі автори, тільки значно більш завантажені. Усім переможцям "Самвидаву" пропонується статус редакторів і не тільки переможцям. Одні погоджуються і у вільну хвилину додають якості та об'єктивності сторінкам "Самвидаву". Інші не мають такої змоги.
Чому хто приходить до нас, і чому йде від нас - не справа редакції, справа самих авторів. Звісно, що за публічні прояви грубощів, зверхності, як до інших користувачів, так і до представників редакції, користувач видаляється, і такі колишні наші користувачі вам відомі.
Ще раз повторю відомий тезис, що легкої дороги вгору, до самого себе, таки не має. :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-13 07:33:47 ]
Наскільки розумію, нових редакторів Ви долучати не збираєтесь? Я маю на увазі таких, що не були авторами нашого сайту дотепер. А були обіцянки...
Володимире, "немає" в останньому реченні пишеться таки разом.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-13 10:50:06 ]
Це ваш великий недолік, Мирославо, навіть не намагаєтеся зрозуміти інших. А хіба коректно робити такі немудрі "зауваження", які ви собі дозволяєте, публічно? Змушено відповідаю: саме для вас таким чином і написане це звернення. Я би ще, окремо, по складах вам прочитав, "не ма-є" легкої дороги. :(
І ось ви пишете: "Хочете більш серйозного представництва на сайті - створюйте умови, запрошуйте дієво шанованих і досвідчених авторів прийняти редакторство." Мирославо, ви подумайте трішечки, за рахунок кого представництво на сайті може бути ще серйозніше. Хто такий собою прикрасить ряд: Шевченко, Липа, Бродський, Стус, Гумільов, Хайям, Висоцький, Єсенін, Франко, Мандельштам, Кавафіс, Солженіцин,
Ахматова, Цвєтаєва, Глазовий, Фішбейн, інші. І відкрито вам кажу, не ви, не ми тут головні - вони, - диктат Поезії.
Щодо редакторів. Це вам хтось зобов'язаний їх миттєво на тарілочці принести, щоби вони всілякими дурницями займалися, час свій витрачали на зрозуміло що...? Чи потенційні редактори так довкола нас і крутяться, кружляють, мовляв, візьміть нас до себе? Слава богу, що є Достойні Люди, які нині цим усім потрохи займаються. З часом їх буде більше. Потрібно проявити хоч трохи терпіння. :)
Також нам не варто вважати, що без праці - не над іншими, а над собою - редактори можуть бути корисними.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-13 11:36:37 ]
Володимире, та не хочу я легких доріг!
Що конкретно Ви маєте під зверненням? Цю відповідь на листи? Пробачте, але це не мої...
Звісно, що я багато чого не розумію. І в жодному випадку не Вам відповідати за інших, що Ви зробили , висловившись (теж публічно) про мій "великий недолік". Я Вас таким чином образила? Пробачте, якщо Ваша ласка.
Річ не в тому, що я Вас не слухаю. Навпаки, вдячна за ті поради, якими Ви мене частували. Справа в тому, що руху вперед майже ніякого, окірм оновлення сайту. Ось це мене і гнітить. Ви розкидаєтесь на право і на ліво людьми, які тут допомагали іншим. А що зараз? Лише Ви тут постійно. Лариса Вировець, слава Богу, теж частіше стала заходити. Жорж інколи буває. А новоспечені переможці коли візьмуть на себе роль редакторів? Та й то, із чотирьох тільки Ірина та Ганна пишуть частенько. І нічого на мене ображатися і ображати. Терпіння у мене вистачить. От тільки б Ви не забували і не заспокоювались. Якщо не проти, буду нагадувати.
Щодо перерахованого ряду шанованих авторів, то Ви, певно, глузуєте. Ви ж не думаєте, що в Україні більше немає майстерних поетів? Невже не можна нікого запросити сюди хоч би на день?
Не мені Вас судити, але вогню баталій Вам не позичати.

З повагою,
ММ


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-13 12:33:44 ]
Шановна Мирославо, дякую за небайдужість, але ми нікого не примушуємо до присутності на нашому ресурсі.
Щодо наявності в Україні цілого ряду сучасних поетів, яких можна прирівняти до перечислених мною, виказую свій скепсис. Звичайно декого із "вічно живих" ми ще не розмістили на наших шпальтах, але справжніх сучасних Поетів, як і Художників, Письменників завжди мало. Статистика європейських країн: до 10 на галузь, в середньому 5-6. Всі інші "навчаються". В тому числі і ми з вами. :)
А кого, Мирославо, ви вважаєте авторитетами у сучасній українській поезії? Це справді цікава тема.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-13 13:38:01 ]
Володимире, так легко Ви мене не позбудетесь! ;)
Зовсім не мала на увазі прирівнювання сучасних поетів до тих, що Вами названі. Та Ви зверніть увагу, що написали "свій скепсис". Мені хотілося Вам донести, що багатьом не досить того, що написано для всіх, а лише особисте звернення має значення і допомагає вчитися. Якщо внутрішньо ти не поет, то ніхто цьому не навчить, ні один із тих авторів, яких шанають. А от зовнішність (технічність) можна підправити. Саме для цього потрібна участь "живих".
А от авторитетами поезії усіх часів для мене є душевність, внутрішня сила, доброта і любов. А щодо представників поезії, то саме тому я і тут, щоб знайомитись з такими. Переконана, що у Вас досить знайомств із сучасними авторами, то чому б не організувати уроків "майстер-класу" on-line хоч би інколи у визначений час? Розумію, що всі навчаються все життя, але хтось досягає більшого на одному і тому ж етапі. То чому б не допомогти іншим?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-02-13 14:34:43 ]
Мирославо, повірте, ви - один із тих добрих вогників, який гріє, зігріває, розігріває наше спільне "Самвидав" буття. Втрата і одного такого вогника неприпустима.
Що стосується особистого, то для більшості наших авторів кожне почуте, прочитане зауваження, яке стосується творчості іншого автора - важливе.
Формально, кожного з нас можна закритикувати до повного, хоча і тимчасового, публічного знищення. Але це - формально. Я, особисто, не бачив, не читав жодного формаліста, якого можна було би віднести до категорії справжніх поетів. Формалізм - він і є формалізм. В кращому випадку - збереження, а не набуття. Хоча яке при знищенні - збереження? :(
Так, всі сучасні українські поети, Мирославо, виглядатимуть далеко не взірцями, якщо їхні поетичні труди не приводитимуть до формального порядку літературні редактори. Ось Роман Скиба - править вже ледь не рік свою нову книжку, дай Бог йому з тим швидше впоратись. Двотомник Ігора Калинця правили теж аж надто серйозно. Але ж правка, це трохи вторинне, правда?
Головне, аби було що "тонко правити".
Саме цим, головним, і займаються "Майстерні", саме тому редакція і просить авторів намагатися зрозуміти один одного, допомагати один одному увиразнювати своє поетичне бачення. І не формально, а по суті.

Я вважаю, що всі, хто до нас приходить, внутрішньо поетичні натури, і участь "живих" потрібна для зміцнення живого, внутрішнього.
Щодо "живих" Майстер-класів, то тут наявна географічна специфіка. Ось в Києві постійно відбуваються такі зустрічі - Вікторія Осташ при спілці Письменників, Роман Скиба при видавництві "Смолоскип", є й інші київські студії. У Харкові теж, здається, це все можна організувати, у Львові організуємо обов'язково. Але ж не я один повинен цим займатися? :) Купа гонорових Університетів є для цього, купа гонорових факультетів, багатотомник імен і посад, і комітетів, і організацій.
Будь-ласка, потрібно навідуватись, підтримувати особисті контакти з ними. Але ж навіть діючі студії не повинні займатися корекцією авторських збірок, це справа авторів і літредакторів. Студії навчають, знаходяться в пошуку, відкривають, додають впевненості та сил.
Складно, це все, Мирославо :)
Ось напишіть листа нашій Ані Багряній у Спілку, вона там ближче до “живих” – може і дасть нам усім хороші поради :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирослава Меленчук (Л.П./М.К.) [ 2007-02-13 14:57:36 ]
Скільки людей - стільки світів. ;)
Сперечатися не буду, хоча Вашу позицію зрозуміла більш чіткіше. Дякую, що потрудилися стільки написати.
Гаразд! Спробую поконтактувати з Анею. А що? Побачимо, що з того вийде. Дійсно, не все ж тут Вам робити... :)