ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Віктор Кучерук
2026.02.26 06:09
Старанно сповите туманом,
Світання дрімає в саду, -
Росою зволожені зрана,
Дерева на сонечко ждуть.
Чекають на подуви вітру,
На світлих годин прибуття,
Мов я на кінець лихоліття
І розквіт нового життя.

Ірина Вовк
2026.02.25 18:41
ХОР ВОЇНІВ СВІТЛА:
«Ця сповідь – тим, чий земний шлях обірвався надто рано,
ставши тихим болем нашої весни.
Ми присвячуємо ці слова кожному дому, що вистояв під крижаним вітром,
і кожному серцю, яке не згасло в сутінках втрат.
Нехай наш сад прокине

Артур Курдіновський
2026.02.25 18:23
Дратує душу тліюче багаття,
Блакить небесну пронизав кармін.
Стою посеред лютого один...
Самотносте! Рубай мене на шмаття!

Роби це без жалю, з палким завзяттям!
Багато невідмолених провин!
Життя - болото. Жодних світлих змін.

Ігор Шоха
2026.02.25 17:32
Оглянуся, буває, у минуле
тай думаю, не знаючи чому, –
а може, і мене не всі забули
так само як і я, коли почули
що згадувати їх ще є кому.
І є кому журитися так само
за митями щасливої доби
і червоніти темними ночами,

Віктор Кучерук
2026.02.25 15:56
Не німіли в тужному мовчанні,
Наче стадо зляканих овець, -
Спалахнули шини на Майдані
Від вогню обурених сердець.
Почалася смертна скрута бою
На промерзлих вулицях святих, -
Помирали здружено герої,
Щоб навічно в пам'ять увійти.

Борис Костиря
2026.02.25 13:05
Непомітно літо підійшло,
Ніби пілігрим святий і грішний.
Листям і літописом тепло
Напливає передвістям грізним.

Літо підійшло без привітань,
Без анонсів і фанфар веселих.
У вікно постукала герань,

Юрій Гундарів
2026.02.25 10:23
ЗАМІСТЬ ПЕРЕДМОВИ Отже, у мене народилася ідея - дарувати тим читачам, які стежать за тим, що я пропоную їхній увазі, свої емоції від тих поетичних чи прозових творів, що залишають слід у душі. Йтиметься про художні перлини українських творців - і тих,

Тетяна Левицька
2026.02.25 08:15
То ніж у серце, то плювок у спину!
По правій б'ють, підстав і ліву. Доти
мовчиш і терпиш гніт ти не людина —
істота.

Ти — генетичний робот не інакше,
і не зважай на те, що серце чуйне
від болісної ніжності заплаче

В Горова Леся
2026.02.24 22:40
Цей місяць лютий, він такий важкий.
Болять його події ще з майдану.
Кровлять його натоптані стежки:
Калинно - свіжим, а збуріло - давнім,
В канві слідів оплакано-гірких.

Короткий днями, тягнеться між дат
За роком рік все той же місяць лютий...

Володимир Невесенко
2026.02.24 21:49
Зачепилось сонце за верхівку клена,
тріпотало сяйвом у тенетах віт
і тяглось промінням з-за гілля до мене,
помогти благало злинути в зеніт.

Я закляк в задумі: що мені робити?
Хоч бери сокиру і рубай той клен...
Та повіяв вітер, захитались віти,

Іван Потьомкін
2026.02.24 19:33
Не йде із пам’яті мале оте хлоп’я –
Товстогубе, в ластовинні все,-
Воно побачило, як ти, Цереро,
Ковтаєш жадібно напій з ячменю,
І засміялося, й сказало: «Ненаситна...»
Невже за цим, як на сільську дитину,буденним словом
Почувсь тобі, богине,
Мало

Артур Курдіновський
2026.02.24 18:35
Розквітла троянда красива,
І сонечко світить палке!
Не треба нам тут негативу,
Тож геть все мінорне й гірке!

Цю темряву, сум і химери
Готові здолати? Авжеж!
Скасуймо сонети Бодлера

Тетяна Левицька
2026.02.24 14:08
Хоч топить ніч квапливо
в долоні сніг лютневий,
збагнути неможливо
цей погляд металевий.
Полудою в зіницях
кришталики туманні
ховають таємниці
на денці океану.

Микола Дудар
2026.02.24 13:53
Одного разу кілька раз
Я заглядав собі у вічі.
Не ради себе, на показ
Не як небудь, по-чоловічі.
Було минуле сполоснеш
Туди - сюди, де сам скитався
І зайве тихо проковтнеш —
Куди впаде — не роздивлявся…

Ігор Шоха
2026.02.24 13:09
Я одинокий менестрель
край річки, поля, лісу, неба
і більшого уже й не треба,
окрім дороги до осель,
куди навідуватись мушу,
щоб оплатити вічний борг
за те, що маю тіло й душу
хоча б одну з небагатьох,

Юрій Гундарів
2026.02.24 12:50
Неси ж мене, коню, по чистому полю
до благородства і милосердя.
Неси, мій Червоний, всупереч болю
сивого серця…

Неси ж мене, коню, по чистому полю
до віри, надії, до Бога.
Неси, мій Червоний ВогнЯний, до волі, 
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Інша поезія):

Арсеній Літванин
2026.02.25

хома дідим
2026.02.11

Вероніка В
2025.12.24

Павло Інкаєв
2025.11.29

Анелла Жабодуй
2025.08.19

Василь Пастернак
2025.08.04

Сонний Равлик
2025.06.25






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Борис Щавурський (1961) / Інша поезія

 ЛІНА ДЕВІ КОСТЕНКО
ліно деві костенко
бабцю мантрова табуйована
музо поезії вітчизняної
священна вкраїнська корово
принцесо воїнів
берегине нашого духу
виколупувальнице з-під льодів свого народу
поетко і сталкере в одній особі
шляхетна лицарко України
слава Тобі вовіки!
слава Тобі вовіки!
слава Тобі вовіки!
слава Тобі!


мамо поетів світу ліно деві костенко хай станеться світло!
мамо поетів світу ліно деві костенко пошли нам світло!
мамо поетів світу ліно деві костенко світлом своїм оборони!
мамо поетів світу ліно деві костенко врази своїм світлом невірних!


мамо поетів світу ліно деві костенко я сповнююсь духом божим твоїм
мамо поетів світу ліно деві костенко я сповнююсь світлом вищим твоїм
мамо поетів світу ліно деві костенко тобою сповнений я
мамо поетів світу ліно деві костенко я випромінюю світло


іменем ліни деві костенко поезія твориться наша
іменем ліни деві костенко слово існує пророче
іменем ліни деві костенко поезія ліни деві костенко
понад
усе

ліну деві костенко любимо гей любимо гей! любимо
гей! гей! гей!

Амінь!

Жаль, що Господь – не Микола Жулинський.




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2011-02-03 11:24:06
Переглядів сторінки твору 20082
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.265 / 6  (4.641 / 5.46)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.692 / 5.52)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.795
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2011.02.11 12:26
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксанка Крьока (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 12:06:08 ]
А якщо замінити "священну українську корову", а то жорстко якось звучить.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 13:00:10 ]
Пані Оксано! Це трошки перефразований відомий усім вислів "священна індійська корова". Жодних жорстокостей, я для цього задобре вихований.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Павло Вольвач (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 12:41:00 ]
Борисе, то ти зараз "присутній", чи якісь "двійники", як то водиться у вас у Тернополі? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 12:58:27 ]
Привіт, Павле! Се я, а не "двійник", яких, до речі. у Тернополі я не зустрічав.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Павло Вольвач (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 12:46:12 ]
Борисе, то ти зараз "присутній", чи якісь "двійники", як то водиться у вас у Тернополі? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 13:00:55 ]
та це Аня Осадко виклала, а вірш кльовий. а от РМ буде в шоці)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 14:47:02 ]
Шановна Юлю! Цю дрібничку (бо віршем я його й не називаю (так собі: кілька витягів із назв статей про Л. К., дещо видозмінена мантра справжньої Марії Деві Христос, трохи ритмізації, та й усе)виклав я, а не Аня.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 13:48:05 ]
Клас :)) Сколупнути часом трохи бронзу - не завадить (виключно для доступу свіжого повітря) ;))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 15:52:51 ]
Думаю, тут не в самій бронзі справа, а в тих, хто її наносить без сну і спокію :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 09:32:52 ]
Напевно, саме так. Я стверджую, що Ліна Костенко - лише одна з-поміж... (не гірша і не краща). Не буду наводити довгих рядів, але назву хоч би поезію Н. Білоцерківець чи О. Забужко. А бронзування - це вже стало українською традицією. Сумно!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Івченко (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 18:34:31 ]
капец


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Замшанський (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 13:59:16 ]
а заздрість жаль, що править світом...
крім неї я тут нічого не побачив


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 14:48:31 ]
Може, щоби щось побачити, краще взяти і роззути очі, принаймні, хоч одненьке.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 15:54:34 ]
"Не сотвори собі куміра!" :)
Але хочеться сподіватися, що сама Л.К. менш за все до цього причетна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Зозуля (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 15:58:51 ]
- побачив, і роззув обидва ока:
бо й заплили оба, і то нівроку;
ніяка там була сльоза,
лиш біль,- навпіл,- за обома.
-----------------------------
шануймося у інших, й у собі!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Івченко (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 18:39:18 ]
Юрію, про що ви? Ви гадаєте тут комусь потрібна поезія? Травля і плітка. Все краще прирубують в зародку.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-03 19:50:59 ]
Навіщо ви так, Юліє (Б.К.)?

Прошу навести актуальні приклади "травлі", і того, як все краще тут "прирубують в зародку."


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 18:41:00 ]
Борисе, соррі)) я думала, Вашу сторінку веде Аня)) А текст мені й справді сподобався.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-02-03 20:13:47 ]
Це "камінь у город" тих, хто любить поезію Ліни Костенко? А яка роль Миколи Жулинського у житті і творчості Ліни Костенко? (Пане Борисе, прошу не шукати в моїх запитаннях підтексту. Просто я відчуваю, що, мабуть, не володію певною інформацією, аби зрозуміти і сприйняти як належить Ваш вірш. А хотілося б). Дякую. З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 21:48:45 ]
як я Вас розумію!))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 22:20:29 ]
шкода, що не маю права тут ставити 6.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 12:07:39 ]
Анічка, я вже поставила)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Зубар (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-03 22:13:23 ]
Але ж таки любимо?
"... але про це не варто говорити..."
???

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Яфинка Незабудка (М.К./Л.П.) [ 2011-02-04 08:31:55 ]
Вам, Борисе, до Ліни Костенко, як від землі до неба!((((


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 09:21:45 ]
Пані Маріанно! Оскільки ви ще трохи юні, то я би вам надалі порадив ніколи не починати із "візантійства" чи російського "сам дурак". Це нікому честі не робить. Відтак я не розумію, при чому тут моя скромна особа, начебто і приводу не давав. Є сякий-такий текст про особливості національного міфотворення (я не заскладно висловлююся?), а ваша справа погоджуватися з ним чи ні. Я ж не маю нічого проти ваших захоплень, я лише висловив свою думку, оскільки є вільною людиною у вільній державі. Хочеться вам олтарів, капищ, жертовників, то й куріть їм фіміам. Я тут, дитинко злота, при чому? Та й взагалі, судячи з манери розмови, крім свого римування та обов язкових творів шкільної програми, ви навряд щось чи читали. Начитана людина, людина, ознайомлена із сучасним світовим літературним процесом, не починала би розмови з інь та ян. Чи я помиляюся?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Яфинка Незабудка (М.К./Л.П.) [ 2011-02-04 09:30:45 ]
дуже сильно помиляєтеся


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 10:04:03 ]
Ну тоді я готовий до конструктивної розмови. Давайте спочатку із такого твердження, що її поезія у контексті світової поезії 2-ої пол. XX ст. (досить назвати хоча б імена Транстрьомера й Адоніса, Мюррея та Гіні, Петі й Ігана, Венцлови та Шимборської, Гасса та Шнакенберг (це не перелік імен, з їхньою творчістю я знайомий)- це, м яко кажучи європейська епоха Просвітництва, себто XVIII ст. Спробуйте переконати мене у супротивному. А після цього можна буде обмежитися й нашими українськими теренами.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-04 13:47:28 ]
Шановна Маріанно Шутко, канонічно і "земля" і "небо" рівноцінні творіння Божі. Ваше порівняння, схоже, свідчить, що варто уважніше ставитися до витоків і культури, і мистецтва...
Насправді ж ви не ображаєте Ліну Костенко оцим, що з огляду на фізику процесу від землі падається у безодню неба, чи не так? Що багато зусиль втрачається, щоби втримати нас на землі, аби ми не впали в тартарари...

Але жінка завжди вважалася більш небесною, аніж чоловік, правда?
В цьому, якщо хочете, глибокий парадокс і непоєднуваність непоєднанного, ясно, окрім тих славних моментів, які, на жаль, у жінок тривають довше (якщо таки стаються), аніж у чоловіків... :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Яфинка Незабудка (М.К./Л.П.) [ 2011-02-07 09:59:15 ]
Шановна Редакціє Майстерень! Погоджуюся з Вами в тому, що канонічно і "земля" і "небо" рівноцінні творіння Божі. У своєму коментарі я висловила тільки прислів’я, яке для мене свідчить те, що "земля" - грішна, "небо" - святе, рай. Для мене поезія Ліни Костенко - неперевершена, велична, вишукана, свято. Коли мені погано на душі, я завжди читаю поезію Л.Костенко. Бо її поезія мене лікує, загоює рани! Але це не ідолопоклонство. Тому мене вірш пана Бориса не обурив, а просто приголомшив. Я ніколи з жодного поета не роблю собі ідола чи кумира. Бо для мене таким є тільки Господь.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 13:31:25 ]
З вашого дозволу, шановні колеги, хотів висловити і свою думку щодо теми піднятої Борисом Щавурським.
І як на мене теж, тут швидше йдеться про нас, а не про шановну Ліну Василівну. Вона є такою, як вона є - ні більше, ні менше.
Маю глибоку повагу до її років, проведених у мистецтві, до її самобутності, і достойно жити потрібно вміти - і це високе вміння, як на мене, перед нашими очима.
Незаперечним є і вплив Ліни Василівни Костенко не лише на творчу молодь, а й на зрілих митців, за сукупністю достойностей, адміністрація ПМ, у процесі розгляду цього питання, відносить Ліну Костенко, до справжньої української еліти, і тому теж, що вона особисто, аж ніяк не намагається бути "ЛІНОЮ ДЕВІ КОСТЕНКО". Але й нам не потрібно з неї таку робити. Хоча, схоже, ми таке робимо і не один рік...

Ліну Василівну є за що хвалити, але і є що в її доробку критикувати, з її поглядами і її творчими методами можна не погоджуватися, але повага до поетеси і письменниці завжди відчуватиметься і в словах опонентів. Чи не так?

Зваженої критики окремих віршів і в цілому творчості, Ліни Костенко на сайті вистачає, ось наприклад:
• " КАМЕРТОН ПОЕЗІЇ ЛІНИ КОСТЕНКО" і коментарі.

А ще я думаю, що є у віршах, окрім речей явних, і речі не явні, і тому мене не дивує, що вплив творчості Ліни Костенко на частину суспільства із "жіночим" (містерійним) характером сприйняття зовсім інший, аніж на частину "чоловічу". Інша справа, що "чоловічість" інколи здатна пояснити суть "символу", попри те, що "жіночість" відчуває і заповнює собою той простір, який породжує символ у їхніх єствах.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Щавурський (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 13:51:17 ]
Цілком згідний з паном Володимиром. Загалом кажучи, мені нічого ні додати, ні відняти. Головне, що по суті.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-04 13:57:08 ]
Але ще цыкаво було б зрозуміти причину такої завзятої жаги до міфостворення з боку М. Жулинського та інших.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Комаров (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-04 14:11:57 ]
Мабуть в Києві скоро вибори.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марія Гончаренко (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-04 17:35:02 ]
Погоджуюся з тими, хто висловився проти бронзування будь-кого. Варто бодай розібратися, чому і для чого "бронзується" та чи інша постать...
А вірш цікавий.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анонім Я Саландяк (Л.П./Л.П.) [ 2011-07-29 15:33:34 ]
Борисе "деві" Щавурський
дідусю "матронований табуйований"
музо поезії української
священнй бицю...

я тебе правильно зрозумів?
Я.Анонім.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Росіцький (Л.П./Л.П.) [ 2012-06-20 22:33:33 ]
Ой, Борисе, не канонізує тебе братія во Поезії. Мню собі, що й у беатифікації відмовить. Хіба явиш докази, завірені печатками і підписами, про зцілення твоїх читачів (пастви себто). І ніхто на твої "відмазки" дивитися не буде. Спалять.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Опанас Драпан (Л.П./Л.П.) [ 2014-10-04 20:10:16 ]
а ось і на "щ". бо немає э-ю-я в нашій абетці.
а особисто поетів десь немає. засвітились - надрукувались - і гиля...