ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Борис Костиря
2025.11.17 22:04
Промерзла трава, як нові письмена.
Згубились у ній дорогі імена.

Згубився у ній шум далеких століть.
Упала сніжинка алмазом із віть.

Промерзла трава охопила мене.
Промерзла тривога вже не промине.

Тетяна Левицька
2025.11.17 20:06
Розірвала договір із сатаною —
душу продала за краплю насолоди.
Бо збагнула, доля стороною
по пустій пустелі манівцями водить?

У пекельнім пеклі гріх тунелі риє,
гострими граблями нагортає щебінь.
Легко впасти з башти в бескит чорторию,

Олександр Сушко
2025.11.17 18:09
Нарешті, чиста прозоріє яв,
Пустила правда в душу метастази.
Ми гигнемо усі: І ти, і я,
Пацюк - у ліжку, воїн - на Донбасі.

Порозбирав руїни власних мрій,
А там бездонна яма чорнорота.
Я не поет, не воїн,- гречкосій

Олександр Сушко
2025.11.17 13:08
Заблокувався сонцемісяць на ПееМі!
Істерика пощезла та плачі.
Читати зась його рулади і поеми,
Тепер на мене тіко пес гарчить.

Не вистромляє друг в інеті носа,
Бо знає, тільки вистромить - вкушу.
А я возліг у войовничу позу,

Сергій СергійКо
2025.11.17 11:56
На фотографії під склом – портрет, подібний міражу.
Щодня повз нього, поряд з ним, та не дивлюсь – боюсь, біжу.
Бо варто погляд підвести – і я в обіймах дивних чар.
Душа стискається, щемить, тримаючи важкий тягар.
Забуду намірів стерно – куди я йшов?

Тетяна Левицька
2025.11.17 09:38
Всесвіт, на сторожі
неба із руки,
у долоні Божі
струшує зірки.
На розбиті хати,
дерев'яний хрест
дивиться розп'ятий
Божий син з небес.

В Горова Леся
2025.11.17 08:31
Світи мені своєю добротою,
Хоч іноді за мене помолись.
Шмагає вітер - як під ним устою?
Затягнута димами давить вись,
Чорніє берег, що білів колись
Тясьмою пляжу, вмитого водою.
Темніє корч, закутаний від бризк
Благим рядном - нитчаткою сухою.

Олександр Сушко
2025.11.17 07:51
Сонцемісячні хлипи росою забризкали світ,
Котик мляво в кутку довилизує з рибою миску.
Знов у дзеркалі плаче знайомий до болю піїт,
Бо сатирик зробив ненавмисно своїм одаліском.

Закіптюжився взор, хвіст і грива обсмикані геть,
Візаві обгризає ростк

С М
2025.11.17 05:30
Раптом не в лад заспівав би чомусь
Хто покинув би залу тоді?
Згляньтесь, я трохи співатиму ось
І потраплю, як вийде, у ритм

О, я здолаю, як підтримають друзі
Я злечу, якщо підтримають друзі
Я сподіваюсь, із підтримкою друзів

Борис Костиря
2025.11.16 21:47
Вже день добігає кінця.
І посмішка тане з лиця.

Чимдужче прискорився час,
Засипавши брилами нас.

Куди він, шалений, летить?
Де все спресувалось у мить.

Володимир Бойко
2025.11.16 20:32
На світанку граби і дуби
Лаштувались піти по гриби
Узяли і корзин і мішків,
Та знайти не зуміли грибів.
Бо лисиці сховали лисички,
По печерах сидять печерички,
А дідусь-лісовик до комори
Позаносив усі мухомори.

Богдан Фекете
2025.11.16 15:29
Шосе тікає під мою машину
Закінчую цю погожу, погожу днину
І мить у декілька коротких хвилин
Змагається з вічністю, один на один

Осіннє сонце на призахідному обрії
Гріє мій мозок крізь скло і шкіру
Мружу очі тримаюся колії

Віктор Кучерук
2025.11.16 15:27
Тоді, коли пухнастим квітом
Духмяний дерен повнив двір, -
Теплом бабусиним зігрітий
Я був щоденно і надмір.
Та, як вареник у сметані,
Недовго добре почувавсь, -
Пора дитинства - гарна пані,
На мить з'явилась, пронеслась.

Сергій СергійКо
2025.11.16 14:56
Хмари, хмари примарні, зловісні,
Небосхилу розхитують ребра,
Де пітьма поглинає зірок неосяжне кубло.
Їм, натомість, самотні – злочинно, навмисно,
З оксамиту підступного неба,
З диким воєм, летять у приречене мирне житло.

Стіни, стіни зпадають, я

Артур Сіренко
2025.11.16 14:50
Вчитель Амок стояв біля прозорого чисто вимитого вікна і дивився на пейзаж пізньої глухої осені. Безнадійної, наче очі оленя, що побачив націлений на нього мушкет мисливця. Учні (капловухі та веснянкуваті, патлаті і закосичені, в чорній шкільній формі і з

Олена Побийголод
2025.11.16 13:04
– Наші захисники та захисниці
борються з ворогами (та ворогинями)!
...Втім, у кого є цицьки (чи циці?) –
не займатись їм богослужіннями...

(Серпень 2025)
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Марко Нестерчук Нестор
2025.11.07

Гриць Янківська
2025.10.29

Роман Чорношлях
2025.10.27

Лев Маркіян
2025.10.20

Федір Александрович
2025.10.01

Ірина Єфремова
2025.09.04

Сергій СергійКо
2025.08.31






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Петришин / Вірші

 ЛИСТИ
Вже стільки літ являється мені
далекий світ, зруйнований дощенту,
немов трима мене у напівсні
гіркий дурман полинного абсенту.

Немов колись із себе вийшов я
і розійшлись ми, наче подорожні,
і у глибінь сьогоднішнього дня
я сам собі пишу листи тривожні.

Що так і так, що я іще живу,
лише літа якісь незрозумілі -
січуть дощі дводомну кропиву,
а у душі – сніги і заметілі.

Я ті сніги за вичахлу снагу
чи за борги незнані відбираю -
не проповзти по білому снігу
за блокпости віднайденого раю.

У нім шляхи і виходи - табу,
мов хтось лихий кінці обрізав круто.
Довкіль - "якби", "неначе" і "мабуть",
а пригуби - нагадує отруту.

Тут все – чуже, чи, навпаки – своє,
бо все уже без догм і постулатів.
Є свій пернач, свій гімн і, навіть, є
свій «Отче наш» і "До своїх галатів"...

Та пазли ті не викладеш улад,
хай по житті ти - учень Епікура,
не розплести фальшивого вузла -
усі листи позначені: "Цензура".

2011

чи краще так:


Вже стільки літ
являється мені
далекий світ,
зруйнований дощенту,
немов трима
мене у напівсні
гіркий дурман
полинного абсенту.

Немов колись
із себе вийшов я
і розійшлись
ми, наче подорожні,
і у глибінь
сьогоднішнього дня
я сам собі
пишу листи тривожні.

Що так і так,
що я іще живу,
лише літа
якісь незрозумілі -
січуть дощі
дводомну кропиву,
а у душі –
сніги і заметілі.

Я ті сніги
за вичахлу снагу
чи за борги
незнані відбираю -
не проповзти
по білому снігу
за блокпости
віднайденого раю.

У нім шляхи
і виходи - табу,
мов хтось лихий
кінці обрізав круто.
Довкіль - "якби",
"неначе" і "мабуть",
а пригуби -
нагадує отруту.

Тут все – чуже,
чи, навпаки – своє,
бо все уже
без догм і постулатів.
Є свій пернач,
свій гімн і, навіть, є
свій «Отче наш»
і "До своїх галатів"...

Та пазли ті
не викладеш улад,
хай по житті
ти - учень Епікура,
не розплести
фальшивого вузла -
усі листи
позначені: "Цензура".

2011


Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.


Рейтингування для твору не діє ?
  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-10-20 19:16:10
Переглядів сторінки твору 8517
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг -  ( - )
* Рейтинг "Майстерень" -  ( - )
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.781
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не оцінювати
Автор востаннє на сайті 2012.07.24 23:40
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Сірий (М.К./М.К.) [ 2011-10-20 19:26:15 ]
Письма, письма лично на почту ношу,
Словно я роман с продолженьем пишу...

Вірш із вузлом.)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:08:15 ]
Дякую, Володю! Так-так: "Гдє рєзной палісад")


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 20:21:30 ]
Цікава вузловатість, Ярославе.
"поВЗ БЛокпости" - якось може би...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 20:38:29 ]
Oh, and one more thing - чомусь останньо я стараюсь уникати скорочених дієслівних форм... як "трима".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:06:49 ]
Дякую, Юрію!
Бачу ці недоліки!
Але це - "іздєржки" надто щільних рим. Чогось так задумав цього вірша, а потім уже став його заручником - поле для маневрів стало надзвичайно малим!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-20 22:41:33 ]
Мені сподобалось, Ярославе, як ви образно змалювали подорожніх і
"глибінь сьогоднішнього дня")
Файно.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:02:17 ]
Дякую, Маріє!
Щось так мало тобі сподобалося)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-21 12:58:19 ]
та весь вірш сподобався,
а от глибінь :) дня - найбільше!)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 13:03:59 ]
Так, Марійко, глибінь - гарне слово... в ньому відчувається щость еротичне... ти права...)
повертайся вже в дорослу поезію! Чекаю на твого нового вірша, інспірованого цим словом!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-21 13:34:48 ]
У слові "глибінь" я побачила щось таке змістовне
( позитивний результат, з якого можна почерпнути і зробити певні висновки),
але воно не має ніякого відношення до слова, яке на е починається і на е закінчується:)
Вірші є. От Ви тим "Спомином" мене надихнули:)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 13:38:27 ]
я там наче ще чимось надихав)
І давай, або - на "ти" зі мною, або я повертаюся на "ви"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2011-10-20 23:29:57 ]
добре написано. але, як на мене - невиправдане форматування тексту. воно не для цього змісту й ритму. воно вводить читача в оману. "вигляд" віршу дисонує з його "наповненням".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:00:48 ]
Дякую, Сергію! Збив вірша докупи!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2011-10-21 00:04:08 ]
та нє! от йоли-пали) куди спішити... я ж просто висловив думку. а де дебати на вісім сторінок?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:15:19 ]
та ніколи не пізно буде його розбити)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:14:44 ]
дайош аб...аб... су... жжж.. дєніє.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:19:02 ]
та мене і так сварять, що бардак на моїх сторінках. чи потрібне мені воно?)
Але якщо хтось скаже свою думку - то я із вдячністю послухаю.)
Зрештою, для ока - так легше.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:23:18 ]
Ярославе - автор - господар своєї сторінки, і завжди має рацію.
Його вірші - його діти, і йому вирішувати кіко має бути чого в них.
Ту гулувне, абись пиїтові свої творєнія смакували, але коли є відчуття непевності-разброда-смути-і-шатанія -
тоди тра думати.... нє?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:26:48 ]
згоден, Юрію! так чи інакше, в підсумку залишу варіант, до якого дозрію сам...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:27:18 ]
Задача критики - аби тово все пасувало до її хфасону, але кожен критик
носит троха єнші убори - воден_від_водного ружнятцця.
Тому вгоджуйте самі собі найперше, а потім дивітьсі - про шо людиска балаболкают і
сумарно - буде - позахмарно.о.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:31:23 ]
I agree. Thanks!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-21 00:42:15 ]
Юрасику, ще трохи, і ти перейдеш на діалект індіанців, недобитих у ваших широтах :)
а "людиска балаболкают" - це я запомнюююю... :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Луцкова (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 23:46:10 ]
О, ще один автор, який вживає короткі дієслівні форми ( і я :))
Фальшиві вузли, мабуть, краще розрубувати, а рядки - "збити":
Та пазли ті не викладеш улад,
Хай по житті ти - учень Епікура.

Цікаві Ваші твори, не менш цікаві й коментарі. Вітання.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 23:52:03 ]
Дякую, Світлано! Та можна й збити докупи. Просто деколи ускладнюю собі роботу. Заради цих додаткових рим і використав коротку дієслівну форму, за що ще мабуть буду битий)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Стара Сторінка (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:59:28 ]
Ярославе, ви як завжди неперевершені!)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 01:05:38 ]
Вмієте ви лестити, Сін! але ж хіба можна такій жінці, як ви, заперечити?)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Богдан Манюк (М.К./М.К.) [ 2011-10-21 01:01:57 ]
За блокпости... А за короткі форми не переживай - вони інколи дуже доречні. Класний вірш!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 01:08:08 ]
Дякую, Богдане! А ти знаєш, мені здається, що підказка влучна.) Вже на 70% погоджуюся!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Завадський (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 12:39:54 ]
Прийми, Ярославе, і мою похвалу. Перший варіант мені більше подобається. Не зрозумів тільки "заплутаний дощенту" (розбитий дощенту). А ще у слові "кропиву" наголос має бути на И. Щасти!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 12:51:16 ]
Дякую, Олеже! В нас теж кажуть"кропИва", але чомусь словники відзначають наголос на А. Якщо вже так, то чому цим не скористатися там, де мені це потрібно?
А в парі з тим "дощенту" можна підібрати і інше слово, якщо так кричуще не сприймається з оцим "заплутаний". Ще пораджуся зі спеціалістами)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Завадський (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 13:26:25 ]
Перепрошую за кропиву, щось переклинило.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-21 13:05:08 ]
Не знаю, що скажуть спеціалісти, але теж вважаю, що "заплутаний дощенту" - зовсім не те.
Вірш - цікавий. Пішла читати інші...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 13:17:30 ]
Дякую, Любо!) Радий, що ти появилася... А то вже почав переживати...
Раніше там було інше слово... Типу "знівечений", хоч мені і здається, що з "дощенту" можуть поєднуватися слова в дещо ширшому контексті. Чи не звузили ми його значення отим штампом "знищити дощенту"? Не маю зараз тлумачного словника, щоб відчути оті всі ньюанси...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оля Лахоцька (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 20:07:25 ]
Мені цей вірш дуже-дуже, Славку.
Ще вчора довго думала, що б тобі такого корисного сказати - і не знаю досі. )) Мені обидва варіанти - і збитий, і початковий – читаються і сприймаються однаково легко. Про вираз "заплутаний дощенту" - щось незвично звучить, але при читанні в очі не кинувся, може й не треба правити.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 20:46:40 ]
Дякую, Олю! Я пам"ятаю як ще колись ти обіцяла мені на нього написати якийсь відгук!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 22:30:55 ]
а який з них початковий? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 22:35:02 ]
другий... я люблю бавитися з римами. тому ускладнив собі задачу...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 22:43:30 ]
взагалі, я теж не надто надаю ваги формі, а, напевно, треба було б )
у другому, нмд, надто "легка, плина" форма по відношенню до змісту. Тут мені більше подобається класична форма, правда вона дещо "важкувата")). Можна ще експериментувати, наприклад, зробити текст "зазубреним" ))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 22:49:44 ]
це як - зазубреним? текст я міняти вже не буду.) там настільки все щільно, що хіба в перших кількох рядках можна кілька слів ще поміняти...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 23:11:46 ]
я не про текст, а про форму


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-22 14:11:26 ]
Оце вже краще. Єсенін згадався чомусь :)

"заплутаний дощенту" - згодна з тими, хто вважає це непоєднаним.
в останній строфі якось забагато тире. а якщо так:
Та пазли ті не викладеш улад,
хай по житті ти - учень Епікура,
не розплести фальшивого вузла,
бо всі листи позначено: "Цензура".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-22 14:21:09 ]
Дякую, Чорі! На рахунок тире - згоден. Хоч і поява отого "бо" мені не подобається. Але ще подумаю. Може потрібно звикнути.
А з "дощенту" тоді пов"яжу якесь слово, ближче по значенню до "руйнувати".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-22 14:25:23 ]
так а що тут мудрувати?
далекий світ, зруйнований дощенту


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-22 14:28:13 ]
ти просив ще сказати про форму. верхній варіант мені більше подобається.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-22 14:34:19 ]
Дякую, Любо! З цього зруйнованого це і починалося.
Так, верхній легше читається, але тоді внутрішні рими вже так не відчуваються. Але раз так практично всі вважають, то хай так і буде.