ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Іван Потьомкін (1937) /
Проза
Александр Македонський (з добірки «Поміж рядками Аґади»)
«Смерть уравняла Александра Македонского с его погонщиком мулов.
Ибо они или были поглощены потенциями мира, несущими семена будущего,
или же распались на атомы»
Марк Аврелий «Наедине с собой (размышления)»
1.
Чимало земель звоював удатний македонець Александр, та все замало. Намірився йти туди, куди ще не ступала нога європейця. В Африку.
А радники в один голос: «Не йди!»
«Це ж чому?»- цікавий знати юний цар.
«А тому, що шлях перепинить жіноче царство. Нікому ще не вдавалося його скорити».
«Ну, от і добре. Я буду перший!»
«Але ж, як здолаєш, то по всім світі розійдеться глузливе: «Він переміг жінок...»
Не сказали радники, що говоритимуть в разі невдачі. Натомість тільки знизали плечима, бо знали вдачу Аристотелевого учня.
Найчастіше успіх Александру приносила не зброя, а дипломатія..За звичаєм, починалася вона з учти.
На золотій таці красуні-дівчата принесли хліб із золота. Яблука, гранати та ще чимало фруктів теж були золотими.
«Що,- здивувався цар,- у вашім краї їдять золото?»
«Ні,- почув у відповідь,- але якщо тобі потрібен хліб із пшениці, то невже в твоїм царстві нема його, що шукаєш у нас?»
Що можна було відповісти на це? За краще вирішив залишити межі жіночого царства,звелівши викарбувати на міських воротах: «Я, Александр Македонський, був царем-дурнем, доки не прийшов в африканську землю та не навчився мудрості в жінок».
2.
Несподіванки чекали Александра й після царства жінок. Володар країни Кассія , щоб уникнути сутички з македонцями, вирішив відбутися численними дарунками із золота й срібла.
«Не по срібло й золото прийшов я до вас,- відповів на це Александр,- а пізнати звичаї ваші».
Під час розмови царів заявилися двоє чоловіків просити ради в справі, яку ніяк не вдавалося розв’язати самим.
«Я купив ,- почав один,- у нього пустище. Став копати і натрапив на...скарб. Візьми собі, бо він належить тобі».
«Я,- втрутився другий чоловік,- як і він, боюсь присвоїти чуже. Купував же він пустище зо всім, що є там».
Звертається цар до першого: «Є в тебе син?»
«Так, володарю».
«А в тебе,- питає другого,- є, мабуть, донька?»
«Так».
«Тож одружіть їх, а на посаг віддайте скарб!»
Повернувся цар до гостя, зауважив подив в його очах і питає: «Що, негоже я розсудив їх? А як би ти вирішив цю суперечку?»
«А я б одрубав обом голови,- каже Александр,-а скарб забрав би в царську скарбницю».
«А чи світить сонце в твоєму краї?»- питає володар краю.
«Світить».
«І дощі йдуть?»
«Йдуть».
«А худоба є?»
«Є»
«Вибач, але якщо прийшов ти вивчати наші звичаї, то ось що маю сказати на твій присуд: прокляття гідні люди в тебе. Тільки заради худоби сонце ще світить вам, і небо посилає дощі».
Замислився учень Аристотеля над сказаним, бо доти не доводилось таке чути.
------------------------
Александр Македонський (356-323 рр. до н.е.)
Марк Аврелій (121-180) – римський імператор (161-180), філософ, представник пізнього стоїцизму.
Марк Аврелий «Наедине с собой (размышления)». «РИЦ-Реал», Киев-Черкассы,1993, стр.47.
Аристотель (384-322 рр. до н.е.) – давньогрецький учений-енциклопедист, філософ, засновник класичної логіки.
Кассія - міфічна країна.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Александр Македонський (з добірки «Поміж рядками Аґади»)
«Смерть уравняла Александра Македонского с его погонщиком мулов.
Ибо они или были поглощены потенциями мира, несущими семена будущего,
или же распались на атомы»
Марк Аврелий «Наедине с собой (размышления)»
1.
Чимало земель звоював удатний македонець Александр, та все замало. Намірився йти туди, куди ще не ступала нога європейця. В Африку.
А радники в один голос: «Не йди!»
«Це ж чому?»- цікавий знати юний цар.
«А тому, що шлях перепинить жіноче царство. Нікому ще не вдавалося його скорити».
«Ну, от і добре. Я буду перший!»
«Але ж, як здолаєш, то по всім світі розійдеться глузливе: «Він переміг жінок...»
Не сказали радники, що говоритимуть в разі невдачі. Натомість тільки знизали плечима, бо знали вдачу Аристотелевого учня.
Найчастіше успіх Александру приносила не зброя, а дипломатія..За звичаєм, починалася вона з учти.
На золотій таці красуні-дівчата принесли хліб із золота. Яблука, гранати та ще чимало фруктів теж були золотими.
«Що,- здивувався цар,- у вашім краї їдять золото?»
«Ні,- почув у відповідь,- але якщо тобі потрібен хліб із пшениці, то невже в твоїм царстві нема його, що шукаєш у нас?»
Що можна було відповісти на це? За краще вирішив залишити межі жіночого царства,звелівши викарбувати на міських воротах: «Я, Александр Македонський, був царем-дурнем, доки не прийшов в африканську землю та не навчився мудрості в жінок».
2.
Несподіванки чекали Александра й після царства жінок. Володар країни Кассія , щоб уникнути сутички з македонцями, вирішив відбутися численними дарунками із золота й срібла.
«Не по срібло й золото прийшов я до вас,- відповів на це Александр,- а пізнати звичаї ваші».
Під час розмови царів заявилися двоє чоловіків просити ради в справі, яку ніяк не вдавалося розв’язати самим.
«Я купив ,- почав один,- у нього пустище. Став копати і натрапив на...скарб. Візьми собі, бо він належить тобі».
«Я,- втрутився другий чоловік,- як і він, боюсь присвоїти чуже. Купував же він пустище зо всім, що є там».
Звертається цар до першого: «Є в тебе син?»
«Так, володарю».
«А в тебе,- питає другого,- є, мабуть, донька?»
«Так».
«Тож одружіть їх, а на посаг віддайте скарб!»
Повернувся цар до гостя, зауважив подив в його очах і питає: «Що, негоже я розсудив їх? А як би ти вирішив цю суперечку?»
«А я б одрубав обом голови,- каже Александр,-а скарб забрав би в царську скарбницю».
«А чи світить сонце в твоєму краї?»- питає володар краю.
«Світить».
«І дощі йдуть?»
«Йдуть».
«А худоба є?»
«Є»
«Вибач, але якщо прийшов ти вивчати наші звичаї, то ось що маю сказати на твій присуд: прокляття гідні люди в тебе. Тільки заради худоби сонце ще світить вам, і небо посилає дощі».
Замислився учень Аристотеля над сказаним, бо доти не доводилось таке чути.
------------------------
Александр Македонський (356-323 рр. до н.е.)
Марк Аврелій (121-180) – римський імператор (161-180), філософ, представник пізнього стоїцизму.
Марк Аврелий «Наедине с собой (размышления)». «РИЦ-Реал», Киев-Черкассы,1993, стр.47.
Аристотель (384-322 рр. до н.е.) – давньогрецький учений-енциклопедист, філософ, засновник класичної логіки.
Кассія - міфічна країна.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію