ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Курдіновський
2026.04.30 11:17
березня 1968 року героїчно загинув мій друг, космонавт Юрій Гагарін. Але перед тим, як загинути, він мені сказав: "Жоро, будь у літературі першим! Як я - у космосі!" З того моменту я зрозумів, що в моїй поезії і прозі ідіотизм має бути суто космічного м

Борис Костиря
2026.04.30 11:15
Нескінченні дощі заливають свідомість.
І ковчег для рятунку уже потонув.
Хто ж допише печальну і змучену повість,
У якій за лаштунками Бог підморгнув?

Хто допише дощі на картині стозвучній
Там, де пензель упав у провалля віків?
Хто допише туман, б

Тетяна Левицька
2026.04.30 09:39
Вітер увірвавсь на ганок,
ходором вся хата.
Не буди мене так рано,
я ще хочу спати.
Додивитись сни рожеві,
дочекатись зливи
і плекати світ у мреві
срібної оливи.

Віктор Кучерук
2026.04.30 05:47
Зоряниці марніють тоді,
Коли жаром займається обрій,
А розбуджений звуками дім
Переповнюють світло і добрість.
Погасають, як іскри, рої
Зоряниць на блідім небосхилі,
Коли родяться вірші мої
І показують крила та силу.

Вікторія Лимар
2026.04.29 23:51
Небесна синь така безмежна.
Не можу погляд зупинить.
Бо неповторна зникне мить.
А ми від Всесвіту залежні.
Думки бувають протилежні
тому, що коїться навколо.
Навколо скільки горя, зла.
Ось так і я в собі несла,

хома дідим
2026.04.29 22:02
ми переважно сумні
віриш у це чи ні
нас переважно не пре
ні депардьйо ні маре
і гороскопи не суть
хай вони інших несуть
рифами сірих діб
де заробляють на хліб

С М
2026.04.29 21:39
О, шматяр колує справно
По вулиці вниз і вгору
Я спитав би, у чому справа
Але знаю, він не говорить
І пані до мене лагідні
І пов’яжуть бантики
Але глибоко у серці
Я знаю, не втекти

Володимир Невесенко
2026.04.29 20:34
Земля здригалась доокіл,
палало місто у кварталах.
В повітрі – дим з вогнем навпіл,
і люд нажаханий в підвалах.

За залпом залп в імлу цупку
гатили «Гради» неупинно,
а біля церкви нашвидку

Іван Потьомкін
2026.04.29 20:28
«Ти плачеш, Йоно? І за чим?
За цим кущем, який ти не садив?»
«Ні, не за цим, мій Боже».
«А за чим же?»
«Плачу, а варто б скорше вмерти, аніж далі жити...
Іще тоді, коли в китовім череві
Три дні й три безсонні ночі
Я пристрасно моливсь, щоб Ти мене

Артур Курдіновський
2026.04.29 19:31
Випльовує новатор гасло
сонети ж до яких не звик
на нього діють мов на чорта
часник

***

Дивлюсь у вибране, зітхаю...

Артур Сіренко
2026.04.29 12:33
Знову снилися мертві. Снилося, що я мушу бути на якійсь конференції по кубофутуризму. Заходжу в якийсь бароковий будинок: анфілади, мармурові сходи, скульптури Геракла в левовій шкурі, Гекати, Діани Вічноцнотливої, двері, що більш нагадують врата, потім з

Борис Костиря
2026.04.29 11:27
Не хочу в дзеркало дивитись,
Бо я себе не впізнаю.
Лиш хмара зяє, ніби витязь,
Мов усміх янгола в раю.

Я пізнаю свої глибини
У морі в штормах громових,
Коли торкається людини

Вячеслав Руденко
2026.04.29 10:34
Апельсинний Кратін*
Долучи до життя богомаза -
Фосфоричний коктейль,
Ніби збитий тертям цвіркунів,
В мармурових шпаринах
Достатньо мистецького сказу,
Апельсинний Кратін -
Драматург, що часу заяснів.

Тетяна Левицька
2026.04.29 10:08
Не дозволяй мені себе винити,
Я більше за життя його люблю!
Як небеса — отави соковиті,
І чуйну пісню з присмаком жалю.
Я так його кохаю, Боже! Нащо
Ти дав мені жагу земного щастя,
Аби міняла волю на кайдани?
Його любити я не перестану.

Віктор Кучерук
2026.04.29 07:10
Мов сонця промінь із туману,
З'явився спогад про кохану,
Яку з глибокої могили
Я повертати вже знесилів,
Адже, немов жіноча рима,
В моїх думках щомить незримо
Тремтить, колишеться, тріпоче
Вона й забутися не хоче...

хома дідим
2026.04.28 21:06
о так до ітаки
у напрямку линуть
одіссеї чи амфори
руни і тіні
безпілотні літаючі
пилососи усякі
бо там є ставки
є синки телемахи
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Андрій Стельмахер
2026.04.29

Дитячої Творчості Центр
2026.04.29

Ян Вікторія А Вікторія
2026.04.23

Макс Катинський
2026.04.22

Лія Ланер
2026.04.18

Оксана Алексеєва
2026.04.14

Костянтин Ватульов
2026.04.02






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Роман Коляда (1976) / Вірші

 Мелодія похмурих передчуттів




Найвища оцінка Святослав Синявський 5.5 Любитель поезії / Любитель поезії
Найнижча оцінка Анонім Аноніменко 5 Любитель поезії / Любитель поезії

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2007-07-09 16:37:05
Переглядів сторінки твору 18866
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 4.377 / 5.33  (4.926 / 5.45)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / 0  (4.952 / 5.54)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.677
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2017.02.24 20:57
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 16:44:05 ]
Оригінально, Романе :)
Дайте, будь-ласка, посилання, а ще краще вишліть нам http://maysterni.com/contact.php трохи своєї музики із Трініті.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Святослав Синявський (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 16:46:29 ]
Never! The Uki's society has been totally corrupted for so long that, generally speaking, being honest in Ukraine means being stupid. That's my personal view of course.

Frankly yours,


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 16:57:47 ]
NeverСело :-)))))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 16:59:51 ]
Так, Романе, думка Святослава бачиться мені (якщо я правильно її зрозумів) у т.ч. і історично, обгрунтованою - як вимагати "Коли ж ми поховаємо брехню?", коли рівень розбещеності нашого суспільства тільки зростає? :(
Ось, якби ми сказали, що з нашими плодами кількість добра примножиться, це було б вірогідніше? Утім, ці роздуми зовсім не стосуються вашого вірша.

А скажіть, Романе, як фахівець - ось я налаштований вважати, що справжня Поезія не може бути провідником Зла, Брехні, не може обманювати - А МУЗИКА може обманювати?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 17:09:47 ]
Майстерні,
Поезія і музика є різною.
Часто зустрічаю сатанинську поезію (англійською мовою) -
доречі часом дивує сила "злого" слова...
Як і релігія. Хтось же вірить з Сатану...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 17:15:34 ]
Як можна вірити в Бога і не вірити у Сатану?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 17:16:10 ]
Це справді сильна поезія


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Коляда (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:18:13 ]
Цікаве питання... Музика може бути усякою, вона може бути облесливою, мона може формулювати якісь речі непрямо, зрештою в епоху тоталітаризму радянські композитори писали музику, яка проходила цензуру, але вдумливий слухач чув у ній протест, гротеск, викриття і таке інше, а відтак вона обманювала. Музика - як і слово - це інструмент. У чиїх він руках, на те й працює. Видяється тільки (скорше навіть хочеться сподіватися), що у геть потвориних руках він не працюватиме взагалі, але не факт. Це питання частково про провідника і те, що він проводить. Те, що проводить провідник завжди більше за самого провідника і ніколи ним не може бути повністю контрольоване. Лишається сподіватися на Провидіння і намагатися не бути геть вже паскудним провідником.

З іншого боку - музика - це безпосередньо вібрація, більш бнзпосередньо, ніж слово, тут немає семантики (принаймні у лінгвістичному розумінні), а відтак композитор чи виконавець безпосередньо формує вібрацію, а не якйись подвійний чи потрійний смисл. з огляду на це видається, що ні - не може вона обманювати. Вона є тим, чим є. А взагалі, складно сказати однозначно.

Знову ж таки, згадаймо, логічний парадокс про те, що усі Критяни - брехуни. Він безсенсовний, у випадку, якщо немає самого твердження, про яке треба сказати - брехня воно чи ні.

Обманювати у чому? Чи може за благородною музикою ховатися сволота-композитор? Може, але недовго. Чи можна щось зашифрувати у музиці - можна. Чи може красива музика бути провідником зла - я не знаю як вона це може робити. Вагнера любив Гітлер, але ж Вагнер не писав Фашистської музики...

то чи може музика обманювати? НЕ ЗНАЮ :))) Такий от потік свідомості...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:18:27 ]
Згідний, Юрію, буває різне, не знаю щодо англомовної, але щодо нашої поезії цікаво було б побачити зразок Прекрасної Поезії, яка б містила обман, зло, - особисто мені не доводилося з таким явищем зіштовхуватись.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Коляда (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:26:34 ]
Тріаду Істина-Добро-Краса складно розірвати. Треба дуже майстерно підмінити щось чимось. Втім спокуси бувають різними. питання тільки в тому, чи має той, хто сприймає критерії істинності доброти і краси, чи вони не підмінені "добреньксітю" "красівостями" і "правдоматкістю" даруйте за не дуже доладну лексику, але наче ясно що я маю на увазі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:27:35 ]
Дякую, Романе за розлогу відповідь. За відповідь людини, яка сама пише хорошу музику. Так, ваше зауваження справедливе:"логічний парадокс про те, що усі Критяни - брехуни. Він безсенсовний, у випадку, якщо немає самого твердження".
Отож, потрібно говорити про конкретні твори.
Поетичні чи музичні.
Мені, як особі із вищими освітами в галузі фізики, математики, щоправда, здається, що "вібрація" дуже точна штучка і за нею ховаються точність відтворення тих чи інших речей, яким саме ця вібрація характерна?
І поезія має таку ж красу. Тому питання напевно можна уточнити, - чи може зло і обман мати нескінченну красу? Чи проблема тільки в нашому небажанні, невмінні - бачити, чути...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 17:31:28 ]
Добро і зло як на мене лише дві сторони однієї медалі. А краса, вона стоїть окремо від цих двох понять. Крім того, мені здається, це не дуже добре судити, що є добром і злом. Бо те, що може бути для когось добром, для іншої людини може бути злом.А краса є більш загальним поняттям. така моя думка


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:34:39 ]
А приклади? Наведіть поетичні приклади "добра" :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:35:43 ]
Тріади... Чи не основна "Любов-Свобода-Творчість" - знані божественні атрибути, які недосяжні і непояснимі тут?
Можливо далі було упрощення "Любов-Істина, Свобода-Краса, Творчість-Добро", а потім Рівність, Справедливість, Братерство революцій і тираній - "Любов-Істина-Братерство?, Свобода-Краса-Справедливість, Творчість-Добро-рівність" - така собі видумана проекція Божественного на цивілізаційну побутову площину, і це вже містить обман?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 17:39:24 ]
Наші уяви (нажаль) є застереотиповані. І коли вухо не є звиклим до чогось - то вважаємо, що це фальш. Наш Всесвіт складається з частинок запозиченої у когось свідомості і власної підсвідомості. Все решта - це вже питання віри.
Глибоко-віруючі люди скажуть вам, що Правда є одна - це я єдино-праведна відповідь. Але маючи і відтворюючи певну особистість мо` вважати, що Правда у кожного своя. А отже і поняття "краси" є поняттям суто суб`єтивним. :-)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:51:22 ]
Бачите Романе, до чого приводить ваше невинне запитання:"Коли ж ми поховаємо брехню?" :)

Юрію, а наведіть приклад поетичного ідеалу краси, який можна заперечити ? :)

Ось, наприклад, Юрій Липа - чи можна тут заперечити красу?

"Ввійди до церкви. Ріжноколірово
Горять серця довкола, плинуть гимни в світлі.
Стань - наче в райдузі, і жди, мов наречений,
Котра хвилина - брама.
А, пізнавши, - йди
В відчиненість Відвічного й Нового.
То - нагорода днів твоїх. То - дар найвищий."


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Коляда (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 17:56:54 ]
Тому я й вважаю музику найвідповідальнішим з мистецтв, бо вона - вібрація. А усі решта речей з "тріадами" - це вже слова і в них легко заплутатися.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 18:04:02 ]
Істина! :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 18:04:11 ]
А ніхто не заперечує ніяких ідеалів. Просто кожен бачить і оцінює красу зі "своєї дзвіниці". Можливо хтось бачить і приводить до рівня мистецтва вбивство - "art of killing", можливо комусь до вподоби відтворення Образу Божого зі слонячого лайна (була така виставка в Нью Йорку), а хтось назве неперевершеним у своїй красі образ Люцифера. Для когось сила і краса - синоміми. :-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 18:05:43 ]
Без музики ми проживемо, Слава Богу.
А от без слів - Ні!