ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Андрій Людвіг
2026.03.31 02:06
Вкрилася земля попелом і кров'ю,
І наша незалежність задушена з любов'ю.
Земля, яка розорена, спотворена і скривджена ганьбою,
Вже зайнята ордою: червоною, новою.
Й остання та надія розстріляна в Поліссі,
І сотні легіонів поховано у лісі.
І ще сті

Володимир Бойко
2026.03.31 01:19
Шукаючи себе випадково знайшов логіку. Носієві традиційних цінностей знесло дах. Корисні ідіоти користалися зі свого статусу небезкорисливо. Чужа історія – як випадкова коханка. Історію, як і дружину, треба мати свою. Найлегше у підвищенні тис

Ігор Шоха
2026.03.30 14:11
                    І
Нанизує пам’ять разками намиста
на ниті життя візерунки барвисті
і тче у тумані вуаль,
звідкіль виглядає далеке дитинство,
його епізоди веселі і чиста,
навіяна ними печаль.

Борис Костиря
2026.03.30 13:26
Проспати можна все на світі:
Історію, чарівну мить,
Проспати сонце у зерні,
Коли земля красу творить.

Проспати вирішальний, гострий,
Фатальний, неповторний час,
Проспати доленосний голос,

Юхим Семеняко
2026.03.30 11:52
  Вірш представляє собою приклад дещо розбалансованої лірики, де щирість вічного людського почуття поєднується з рисами сучасності – від модерної зачіски Wolf Cut до класичної коси зі стрічкою. Це поєднання створює настрій суму й затишку з відтінком загад

Віктор Кучерук
2026.03.30 06:44
Ще зорі сплять у темнім небі
І не парує ще роса, -
Ще не торкнулась довгих стебел
Моя нагострена коса.
Ще світ увесь неначе вимер
І лиш сіріє спроквола, -
Ще лиш шурхоче невидимий
Кажан, у пошуках дупла.

С М
2026.03.29 21:22
Перша дівчино, яку любив
Настав час заспівати тобі
Прощальну пісню
Мені було сімнадцять, як тебе стрів я

Ми не бачилися часто, майнули роки
Востаннє, коли бачив тебе, ти прийняла
Ісуса

Віктор Насипаний
2026.03.29 20:08
У третім класі вчитель дітям каже:
- Сьогодні розповім цікаве дуже.
Ми будем вчити нині земноводні.
Подвійний спосіб в них життя в природі.
Розмова в нас про тих, що спритні й дужі.
Живуть і у воді вони й на суші.
Можливо, здогадаєтеся, хто то?
Ч

Охмуд Песецький
2026.03.29 18:40
Тобі щось інакше порадити важко,
Коли до вподоби модерний Wolf Cut.
Коса - не твоє і шовкова застяжка -
Це те, що існує для інших дівчат.

За мною і ходять, і саме такі ось,
Яким я неначе амурний гайдай.
Не з ними робитиму те, що наснилось,

Євген Федчук
2026.03.29 18:09
Іще не вечір та вже йшло до того.
Десь сонце загубилося в хмарках.
Між пагорбами пролягла дорога,
Що звалась з давніх пір Поліський шлях.
Вела з Підгайців через Старе Місто,
Загайці в Новосілку, звідтіля
Вже далі на Тернопіль, з нього, звісно,
Де а

Володимир Ляшкевич
2026.03.29 14:55
У сутінках я майбуття помітив.
Воно нічим не втішило мене.
Його красою міг би я змінити -
її ж усе недобре омине.
Та не зібрав краси я - ось і квити.
І захід Сонця віддає вогнем.
За втраченим, не стрітим, не прожитим -
до обрію багряноликий щем.

Борис Костиря
2026.03.29 13:36
Так перша ніжна позолота
Торкнеться кленів і беріз.
Пробудиться дружина Лота
У сяйві нескоримих сліз.

Торкнуться віяння епохи
Думок, сердець, облич і слів.
Порветься пристрасть Архілоха

Юрій Гундарів
2026.03.29 12:58
Якось незрозуміло… Ось він ще зовсім маленький хлопчик. Утім, відчуває себе центром Всесвіту, навколо якого обертаються тато, мама, бабуся і навіть пухнастий песик Віскі… Вони живуть у сивому будинку в самісінькому центрі чарівного міста. Оточують його

хома дідим
2026.03.29 10:06
поет сидить мов павук
тчучи свої павутини
радо вітаючи будь-яких мух
висисає їх із хітину
а ще між ребрами книг
наслухає серцебиття
знуджених необережних тих
читачів що летять летять

Юрій Гундарів
2026.03.29 09:22
У ніч на 28 березня 2026 року Одеса зазнала потужної масованої атаки.
Так, у пологовому будинку №5 після влучання «шахеда» в центр будівлі зруйнувано покрівлю та перекриття між поверхами. Медичний персонал евакуював до сховища 32 пацієнток і 22 новонарод

В Горова Леся
2026.03.29 08:56
Горіхи розпустили чорні крила
Воронячі на вЕльон аличі,
У сні стоять, весна не розбудила.
Та в голих вітах трудиться Ярило,
Брунькам тугим тепло віддаючи.

Цілує кожну пристрасно, бо хоче
Зацілувати так, щоб і чалма
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Майя М
2026.03.29

Олег Богдан
2026.03.28

Андрій Людвіг
2026.03.27

Охмуд Песецький
2026.03.19

П'ятниця Тринадцяте
2026.03.13

Людмила Пуюл
2026.03.06

Ноктюрн Ноктюрн
2026.02.26






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Роман Коляда (1976) / Вірші

 Мелодія похмурих передчуттів
людини, що змушена постійно слухати брехню можновладців.

Cantabile вселенського lieна
Проллється з lípких вуст
Наступного Прокруста.
Почує ненька в наших іменах
Крихких кісток немелодійний хрускіт.

Його crescendo стелю неба струсить
І «Ще не вмерла» заспівати зmusить
І мертвих, і живих
(шалом Шевченку),
І тих, кому поперек горла
слово «nanька»…

Через pesante страху і вогню,
Через майдан ми вже не раз ходили.
Від тих походів спадок нам – могили.
Коли ж ми поховаємо брехню?

Кантабілє - музичний термін, що означає наспівність виконання.
Лай - англійською - брехня.
Лип - англійською - губи.
Крещендо - музичний термін, що означає збільшення гучності.
Мус - німецький корінь слова що й означає "мусити"
Ненні - англійською нянька.
Пезанте - музичний термін, що означає тяжке, массивне звучання.




Найвища оцінка Святослав Синявський 5.5 Любитель поезії / Любитель поезії
Найнижча оцінка Анонім Аноніменко 5 Любитель поезії / Любитель поезії

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2007-07-09 16:37:05
Переглядів сторінки твору 18678
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 4.377 / 5.33  (4.926 / 5.45)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / 0  (4.952 / 5.54)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.677
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2017.02.24 20:57
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 18:52:56 ]
А як щодо німих? Як щодо тварин? Вони фактично живуть без слів. Для них є звуки. Для них є природа. А хіба природа це не музика. Зрештою, слова це також музика. І ця музика в інтонації.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 19:07:11 ]
Романе - достатньо мишкою клікнути по іконці коментарю і ви зможете його видалити - асенізацією у нас займаються домовласники. :)

Юрію - без музики, боюсь, теж не проживемо, бо вона, схоже, є обов'язковим атрибутом природи речей -вібрація ж, вона належна кожному з нас, і корпускулярною своєю природою точно характеризує кожну матеріальну субстанцію. Не виключено, що є і квантова музика. Думаю, що нікуди діватись, потрібно нам навчатися і слухати, і чути :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 19:17:58 ]
Звичайно, коли підійти до питання дефіниції слова "музика" - то сукупність звуків - це "музика". Але я чомусь думав, що ми говоримо про мистецьке значення "музики" - не фізичне. Тобто звуки "витягнені" з музичних інструментів.
Без них ми проживем. Німі "говорять" рухами - це їхні слова.
Ми відрізняємось від тварин інтелектом, інтелект є в здатності розкодовувати інформацію, як і закодовувати її з і у слово.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 19:29:07 ]
Добре, мистецьке значення музики. Музика, як така приносить нам задоволення (мистецьке), надихає, заспокоює або ж кличе до дії. Ви б могли від цього відмовитися? Я наприклад обожнюю грати на фортепіано. І чесно, я не уявляю свого життя без цього інструменту.
Німі говорять рухами - це їхні слова.Не хай так. Погоджуюсь. Але ви не переконаєте мене нізащо, що людина набагато інтелектуальніша за тварин. Людина - це також тварина.Частинка природи. Ми просто любимо себе чимось відрізняти від інших і вважати себе кращими. Тільки от якщо ми такі розумні, то чому ніяк не можемо вжитися разом. І більше того руйнуємо себе. Це ознака інтелекту? Слово і вміння говорити це ще не ознака інтелекту. А що як ознакою інтелекту є вміння обходитися без цього.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 19:46:03 ]
Дуже цікаве спостереження, але люди наразі є обраними істотами, але не всі гомо сапієнси є людьми, що теж очевидно? :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 19:54:10 ]
Бог надав нам привелійований статус.
Жодна тварина не має такого статусу, як людина.
А значить - ми вибранці і стоїмо на крок ближче до Істини, аніж
мій пес Сірко. В чомусь ми уступаємо (сенсорно,фізично) тваринному світови - це безперечно, але наші вміння піднятись вище простого інстинкту є на декілька щаблинок угору в порівнянні до будь-якої іншої земної істоти.
Що з того, що Сірко біжить швидше мене - ніц! Я маю придумане людиною авто, яке перегонить його в секунду часу, і т.д. Ми правимо балом. Це вже зовсім інше питання, як ми правимо...
А слухати музику - я теж меломан, але всеж слово на першому місці, бо музику ми сприймаємо просто десь на духовному рівні підсвідомо - розуміємо настрій, заражаємось настроєм, бачимо її кольори, образи. Всеж не музика, а слово заставляє свідомость розростати, рости і бачити світ у глибшому спектрі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 20:02:18 ]
О, Майстерні - наші думки зустрілись...
Хіх! Музика інтелекту! :-))))))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 20:06:56 ]
А Ви будучи в поганому настрої дуже захочете розвивати свідомість? Хіба слова це не є, щось придумане нами щоб виразити ці кольори, настрій, весь це навколишній світ. Тобто слова - це відображення, зрештою як і музика. І я все таки стою на тому, що вони є невід'ємною часткою нашого життя.
А щодо привілейованого статусу... Знаєте є багато думок щодо божественності чи не божественності. І загалом це філософія. І якщо чесно, не пом'таю дея це прочитала, але ось суть цього. Є філософія де закон карми визначає ким тобі народитися хробаком чи людино, чи іншою істотою. Але це не означає привілегію якогось із видів. Як Вам така філософія?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 20:38:53 ]
Файні!
А тепер візьміть і награйте те, що Ви зараз сказали мовою музики на Вашім фортепіано - цікаво скільки людей Вас зрозуміє. :-))))
Я рідко коли заспокоюю себе слухаючи музику - це Ваш метод заспокоєння.
Мене швидше заспокоює, прикладово, зелень навколо дому, або добра плящина бургундського. :-)
Слова - це назви, коди. Коли мені кажуть "зелений" - я це розумію, коли мені кажуть, що "до-мі-мі-сі-ля" це той самий зелений - не розумію, але коли мені заспівають і вжиють це саме слово - я це сприйму (музику,пісню), як фактор підсилення емоційності слова, а не як сприйняття "зеленого".
Я вірую Христові - тому інші увірування вважаю припустимими, але всеж неПравдивими.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Нечуйвітер (М.К./М.К.) [ 2007-07-09 22:12:39 ]
Привіт, Ромчику! Чув їм той твір вживу, але так приємно прочитати ще раз! Слухали твої диски всім лікувальним закладом і балділи від неймовірної релаксації, так що починаю використовувати твою музику для сеансів масажу! Отако!
Що ж до суперечки, яка тут розгорілась, вважаю, що істина десь посередині, бо слово саме по собі теж річ відносна! От Юрцьо накалякав щось по-англійськи, а я того не розумію, і навпаки - моїх віршів зовсім не розуміє більшість людства планети. А музика, як і ДУМКА (як абсолют) - більш інтернаціональна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Коляда (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 22:34:32 ]
Привіт, Ярославе. Масажисти полюбляють мою музику - це стає закономірністю. Вочевидь маю записати диск - "Мелодії для ваших кісток" чи щось таке:)

Панове Редакція, Лисиця та Юрко - ну ви тут напалили про музику і слово! з приводу того, що мжемо прожити без музики. Проіснувати - так. прожити - ні! Інакше наші пращури не переймалися б калатанням по кістках мамонтів і шкурах козлів первісних ритмів і мелодій. Така моя думка.
А взагалі цікаво як модулює тема розмови...
тема примату слова і музики взагалі то не нова. Власне якщо взяти католиків і православних, то якраз одна з відмінностейі полягає у тому, що у одних у храмі звучить інструментальна музика, а у інших тільки вокальна - причому нодмінно з текстом і регенти, з якими я спілкувався з цього приводу вказують на те, що суто інструментальній мелодії довіряти не можна, бо хто його зна, що вона там має на увазі. як би не впасти у спокусу, а от коли хор проспівує текст - інша справа. Від себе додам, що будь-який текст можна пропівати так, що його смисл зміниться до протилежного.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 22:43:03 ]
Були музиканти, які вміщували сім основних кольорів в сім нот. Тобто картину таки можна зіграти на інструменті.
Прошу вибачення, але ж Ви не думаєте, що усі тут є віруючими. Зрештою, ні на чиє віровчення я не зазіхаю. Я вважаю, що як в ситуації є завжди як мінімум два виходи, так і в питанні щодо слова. Якщо нема слів, значить це можна відобразити і пояснити іншим способом. Інша річ, що ми не знаєм як.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Нечуйвітер (М.К./М.К.) [ 2007-07-09 22:51:01 ]
Ромцю! Класна ідея з кістками! А ще можна "Музика для Ваших тельбухів!" Я перший в черзі на закупку такого прикольного диска! Запиши, не забудь!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Коляда (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 22:58:55 ]
Добре, диск буде двотомний;) Записую в чергу.

х Лисиця - вмістити сім кольорів у сім нот і зіграти картину - не однге й теж. Кажу це як музикант що має досвід перформенсів із художниками (я імпровізував музику, відчуваючи як художник при мені пише картину).

Напочатку, зрештою, таки було Слово. Але ризикну стверджувати, що це було слово, яке абсолютно, у тому числі, чи навіть передовсім, на рівні вібрацій відбивало свою Божественну сутність, а відтак було одночасно й досконалою музикою, чи то пак первісною музичною монадою (о, Господи, які я слова вживаю:)) Чого не можна сказати про ті слова, якими послуговуються люди сьогодні. Тому наша дискусія видаєтсья суперечкою про яйце та курку.

Візьмемо слово, чому воно різне у різних народів? Кожний звук (як складова слова) - це певне звучання зі своєю тембровою характеристикою - його можна розкласти на спектр, форманти і т.д. Для кожного народу один і той же смисл відбивають різні поєднання таких звуків - різні лінгвістичні "мелодії", тому говорити про абсолют слова після Вавілонської вежі я б не брався.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олесь Маївка (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 23:07:49 ]
Це щось дуже близьке до того, що я хтів сказати, тому замість поняття слово і вжив ДУМКА, що, на мій погляд є предтечею слова і ближча до АБСОЛЮТУ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 23:27:19 ]
Цікава розмова панни-пані-панове,
Все ж ставлю музику, як похідну від слова/думки.
Думка - це ширше поняття слова. А тембр - це ще не думка.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-10 09:35:10 ]
На разі погоджуюсь з Романом Колядою. (Ну переконали...) А загалом, думаю, що по суті кожен і так залишиться при своїй думці. Але мені було дуже цікаво. Дякую за розмову. Просто думаю, що на цьому дискусію можна вважати закритою(Ну мені так здалося...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Савранська (Л.П./М.К.) [ 2007-07-11 23:00:02 ]
"Найперше - музика у слові"... (Поль Верлен, здається)