ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Курдіновський
2026.04.30 11:17
березня 1968 року героїчно загинув мій друг, космонавт Юрій Гагарін. Але перед тим, як загинути, він мені сказав: "Жоро, будь у літературі першим! Як я - у космосі!" З того моменту я зрозумів, що в моїй поезії і прозі ідіотизм має бути суто космічного м

Борис Костиря
2026.04.30 11:15
Нескінченні дощі заливають свідомість.
І ковчег для рятунку уже потонув.
Хто ж допише печальну і змучену повість,
У якій за лаштунками Бог підморгнув?

Хто допише дощі на картині стозвучній
Там, де пензель упав у провалля віків?
Хто допише туман, б

Тетяна Левицька
2026.04.30 09:39
Вітер увірвавсь на ганок,
ходором вся хата.
Не буди мене так рано,
я ще хочу спати.
Додивитись сни рожеві,
дочекатись зливи
і плекати світ у мреві
срібної оливи.

Віктор Кучерук
2026.04.30 05:47
Зоряниці марніють тоді,
Коли жаром займається обрій,
А розбуджений звуками дім
Переповнюють світло і добрість.
Погасають, як іскри, рої
Зоряниць на блідім небосхилі,
Коли родяться вірші мої
І показують крила та силу.

Вікторія Лимар
2026.04.29 23:51
Небесна синь така безмежна.
Не можу погляд зупинить.
Бо неповторна зникне мить.
А ми від Всесвіту залежні.
Думки бувають протилежні
тому, що коїться навколо.
Навколо скільки горя, зла.
Ось так і я в собі несла,

хома дідим
2026.04.29 22:02
ми переважно сумні
віриш у це чи ні
нас переважно не пре
ні депардьйо ні маре
і гороскопи не суть
хай вони інших несуть
рифами сірих діб
де заробляють на хліб

С М
2026.04.29 21:39
О, шматяр колує справно
По вулиці вниз і вгору
Я спитав би, у чому справа
Але знаю, він не говорить
І пані до мене лагідні
І пов’яжуть бантики
Але глибоко у серці
Я знаю, не втекти

Володимир Невесенко
2026.04.29 20:34
Земля здригалась доокіл,
палало місто у кварталах.
В повітрі – дим з вогнем навпіл,
і люд нажаханий в підвалах.

За залпом залп в імлу цупку
гатили «Гради» неупинно,
а біля церкви нашвидку

Іван Потьомкін
2026.04.29 20:28
«Ти плачеш, Йоно? І за чим?
За цим кущем, який ти не садив?»
«Ні, не за цим, мій Боже».
«А за чим же?»
«Плачу, а варто б скорше вмерти, аніж далі жити...
Іще тоді, коли в китовім череві
Три дні й три безсонні ночі
Я пристрасно моливсь, щоб Ти мене

Артур Курдіновський
2026.04.29 19:31
Випльовує новатор гасло
сонети ж до яких не звик
на нього діють мов на чорта
часник

***

Дивлюсь у вибране, зітхаю...

Артур Сіренко
2026.04.29 12:33
Знову снилися мертві. Снилося, що я мушу бути на якійсь конференції по кубофутуризму. Заходжу в якийсь бароковий будинок: анфілади, мармурові сходи, скульптури Геракла в левовій шкурі, Гекати, Діани Вічноцнотливої, двері, що більш нагадують врата, потім з

Борис Костиря
2026.04.29 11:27
Не хочу в дзеркало дивитись,
Бо я себе не впізнаю.
Лиш хмара зяє, ніби витязь,
Мов усміх янгола в раю.

Я пізнаю свої глибини
У морі в штормах громових,
Коли торкається людини

Вячеслав Руденко
2026.04.29 10:34
Апельсинний Кратін*
Долучи до життя богомаза -
Фосфоричний коктейль,
Ніби збитий тертям цвіркунів,
В мармурових шпаринах
Достатньо мистецького сказу,
Апельсинний Кратін -
Драматург, що часу заяснів.

Тетяна Левицька
2026.04.29 10:08
Не дозволяй мені себе винити,
Я більше за життя його люблю!
Як небеса — отави соковиті,
І чуйну пісню з присмаком жалю.
Я так його кохаю, Боже! Нащо
Ти дав мені жагу земного щастя,
Аби міняла волю на кайдани?
Його любити я не перестану.

Віктор Кучерук
2026.04.29 07:10
Мов сонця промінь із туману,
З'явився спогад про кохану,
Яку з глибокої могили
Я повертати вже знесилів,
Адже, немов жіноча рима,
В моїх думках щомить незримо
Тремтить, колишеться, тріпоче
Вона й забутися не хоче...

хома дідим
2026.04.28 21:06
о так до ітаки
у напрямку линуть
одіссеї чи амфори
руни і тіні
безпілотні літаючі
пилососи усякі
бо там є ставки
є синки телемахи
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Андрій Стельмахер
2026.04.29

Дитячої Творчості Центр
2026.04.29

Ян Вікторія А Вікторія
2026.04.23

Макс Катинський
2026.04.22

Лія Ланер
2026.04.18

Оксана Алексеєва
2026.04.14

Костянтин Ватульов
2026.04.02






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Роман Коляда (1976) / Вірші

 Мелодія похмурих передчуттів




Найвища оцінка Святослав Синявський 5.5 Любитель поезії / Любитель поезії
Найнижча оцінка Анонім Аноніменко 5 Любитель поезії / Любитель поезії

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2007-07-09 16:37:05
Переглядів сторінки твору 18867
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 4.377 / 5.33  (4.926 / 5.45)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / 0  (4.952 / 5.54)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.677
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2017.02.24 20:57
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 18:52:56 ]
А як щодо німих? Як щодо тварин? Вони фактично живуть без слів. Для них є звуки. Для них є природа. А хіба природа це не музика. Зрештою, слова це також музика. І ця музика в інтонації.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 19:07:11 ]
Романе - достатньо мишкою клікнути по іконці коментарю і ви зможете його видалити - асенізацією у нас займаються домовласники. :)

Юрію - без музики, боюсь, теж не проживемо, бо вона, схоже, є обов'язковим атрибутом природи речей -вібрація ж, вона належна кожному з нас, і корпускулярною своєю природою точно характеризує кожну матеріальну субстанцію. Не виключено, що є і квантова музика. Думаю, що нікуди діватись, потрібно нам навчатися і слухати, і чути :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 19:17:58 ]
Звичайно, коли підійти до питання дефіниції слова "музика" - то сукупність звуків - це "музика". Але я чомусь думав, що ми говоримо про мистецьке значення "музики" - не фізичне. Тобто звуки "витягнені" з музичних інструментів.
Без них ми проживем. Німі "говорять" рухами - це їхні слова.
Ми відрізняємось від тварин інтелектом, інтелект є в здатності розкодовувати інформацію, як і закодовувати її з і у слово.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 19:29:07 ]
Добре, мистецьке значення музики. Музика, як така приносить нам задоволення (мистецьке), надихає, заспокоює або ж кличе до дії. Ви б могли від цього відмовитися? Я наприклад обожнюю грати на фортепіано. І чесно, я не уявляю свого життя без цього інструменту.
Німі говорять рухами - це їхні слова.Не хай так. Погоджуюсь. Але ви не переконаєте мене нізащо, що людина набагато інтелектуальніша за тварин. Людина - це також тварина.Частинка природи. Ми просто любимо себе чимось відрізняти від інших і вважати себе кращими. Тільки от якщо ми такі розумні, то чому ніяк не можемо вжитися разом. І більше того руйнуємо себе. Це ознака інтелекту? Слово і вміння говорити це ще не ознака інтелекту. А що як ознакою інтелекту є вміння обходитися без цього.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 19:46:03 ]
Дуже цікаве спостереження, але люди наразі є обраними істотами, але не всі гомо сапієнси є людьми, що теж очевидно? :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 19:54:10 ]
Бог надав нам привелійований статус.
Жодна тварина не має такого статусу, як людина.
А значить - ми вибранці і стоїмо на крок ближче до Істини, аніж
мій пес Сірко. В чомусь ми уступаємо (сенсорно,фізично) тваринному світови - це безперечно, але наші вміння піднятись вище простого інстинкту є на декілька щаблинок угору в порівнянні до будь-якої іншої земної істоти.
Що з того, що Сірко біжить швидше мене - ніц! Я маю придумане людиною авто, яке перегонить його в секунду часу, і т.д. Ми правимо балом. Це вже зовсім інше питання, як ми правимо...
А слухати музику - я теж меломан, але всеж слово на першому місці, бо музику ми сприймаємо просто десь на духовному рівні підсвідомо - розуміємо настрій, заражаємось настроєм, бачимо її кольори, образи. Всеж не музика, а слово заставляє свідомость розростати, рости і бачити світ у глибшому спектрі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 20:02:18 ]
О, Майстерні - наші думки зустрілись...
Хіх! Музика інтелекту! :-))))))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 20:06:56 ]
А Ви будучи в поганому настрої дуже захочете розвивати свідомість? Хіба слова це не є, щось придумане нами щоб виразити ці кольори, настрій, весь це навколишній світ. Тобто слова - це відображення, зрештою як і музика. І я все таки стою на тому, що вони є невід'ємною часткою нашого життя.
А щодо привілейованого статусу... Знаєте є багато думок щодо божественності чи не божественності. І загалом це філософія. І якщо чесно, не пом'таю дея це прочитала, але ось суть цього. Є філософія де закон карми визначає ким тобі народитися хробаком чи людино, чи іншою істотою. Але це не означає привілегію якогось із видів. Як Вам така філософія?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 20:38:53 ]
Файні!
А тепер візьміть і награйте те, що Ви зараз сказали мовою музики на Вашім фортепіано - цікаво скільки людей Вас зрозуміє. :-))))
Я рідко коли заспокоюю себе слухаючи музику - це Ваш метод заспокоєння.
Мене швидше заспокоює, прикладово, зелень навколо дому, або добра плящина бургундського. :-)
Слова - це назви, коди. Коли мені кажуть "зелений" - я це розумію, коли мені кажуть, що "до-мі-мі-сі-ля" це той самий зелений - не розумію, але коли мені заспівають і вжиють це саме слово - я це сприйму (музику,пісню), як фактор підсилення емоційності слова, а не як сприйняття "зеленого".
Я вірую Христові - тому інші увірування вважаю припустимими, але всеж неПравдивими.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Нечуйвітер (М.К./М.К.) [ 2007-07-09 22:12:39 ]
Привіт, Ромчику! Чув їм той твір вживу, але так приємно прочитати ще раз! Слухали твої диски всім лікувальним закладом і балділи від неймовірної релаксації, так що починаю використовувати твою музику для сеансів масажу! Отако!
Що ж до суперечки, яка тут розгорілась, вважаю, що істина десь посередині, бо слово саме по собі теж річ відносна! От Юрцьо накалякав щось по-англійськи, а я того не розумію, і навпаки - моїх віршів зовсім не розуміє більшість людства планети. А музика, як і ДУМКА (як абсолют) - більш інтернаціональна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Коляда (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 22:34:32 ]
Привіт, Ярославе. Масажисти полюбляють мою музику - це стає закономірністю. Вочевидь маю записати диск - "Мелодії для ваших кісток" чи щось таке:)

Панове Редакція, Лисиця та Юрко - ну ви тут напалили про музику і слово! з приводу того, що мжемо прожити без музики. Проіснувати - так. прожити - ні! Інакше наші пращури не переймалися б калатанням по кістках мамонтів і шкурах козлів первісних ритмів і мелодій. Така моя думка.
А взагалі цікаво як модулює тема розмови...
тема примату слова і музики взагалі то не нова. Власне якщо взяти католиків і православних, то якраз одна з відмінностейі полягає у тому, що у одних у храмі звучить інструментальна музика, а у інших тільки вокальна - причому нодмінно з текстом і регенти, з якими я спілкувався з цього приводу вказують на те, що суто інструментальній мелодії довіряти не можна, бо хто його зна, що вона там має на увазі. як би не впасти у спокусу, а от коли хор проспівує текст - інша справа. Від себе додам, що будь-який текст можна пропівати так, що його смисл зміниться до протилежного.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 22:43:03 ]
Були музиканти, які вміщували сім основних кольорів в сім нот. Тобто картину таки можна зіграти на інструменті.
Прошу вибачення, але ж Ви не думаєте, що усі тут є віруючими. Зрештою, ні на чиє віровчення я не зазіхаю. Я вважаю, що як в ситуації є завжди як мінімум два виходи, так і в питанні щодо слова. Якщо нема слів, значить це можна відобразити і пояснити іншим способом. Інша річ, що ми не знаєм як.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Нечуйвітер (М.К./М.К.) [ 2007-07-09 22:51:01 ]
Ромцю! Класна ідея з кістками! А ще можна "Музика для Ваших тельбухів!" Я перший в черзі на закупку такого прикольного диска! Запиши, не забудь!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Роман Коляда (Л.П./М.К.) [ 2007-07-09 22:58:55 ]
Добре, диск буде двотомний;) Записую в чергу.

х Лисиця - вмістити сім кольорів у сім нот і зіграти картину - не однге й теж. Кажу це як музикант що має досвід перформенсів із художниками (я імпровізував музику, відчуваючи як художник при мені пише картину).

Напочатку, зрештою, таки було Слово. Але ризикну стверджувати, що це було слово, яке абсолютно, у тому числі, чи навіть передовсім, на рівні вібрацій відбивало свою Божественну сутність, а відтак було одночасно й досконалою музикою, чи то пак первісною музичною монадою (о, Господи, які я слова вживаю:)) Чого не можна сказати про ті слова, якими послуговуються люди сьогодні. Тому наша дискусія видаєтсья суперечкою про яйце та курку.

Візьмемо слово, чому воно різне у різних народів? Кожний звук (як складова слова) - це певне звучання зі своєю тембровою характеристикою - його можна розкласти на спектр, форманти і т.д. Для кожного народу один і той же смисл відбивають різні поєднання таких звуків - різні лінгвістичні "мелодії", тому говорити про абсолют слова після Вавілонської вежі я б не брався.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олесь Маївка (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 23:07:49 ]
Це щось дуже близьке до того, що я хтів сказати, тому замість поняття слово і вжив ДУМКА, що, на мій погляд є предтечею слова і ближча до АБСОЛЮТУ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-09 23:27:19 ]
Цікава розмова панни-пані-панове,
Все ж ставлю музику, як похідну від слова/думки.
Думка - це ширше поняття слова. А тембр - це ще не думка.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
х Лисиця (Л.П./Л.П.) [ 2007-07-10 09:35:10 ]
На разі погоджуюсь з Романом Колядою. (Ну переконали...) А загалом, думаю, що по суті кожен і так залишиться при своїй думці. Але мені було дуже цікаво. Дякую за розмову. Просто думаю, що на цьому дискусію можна вважати закритою(Ну мені так здалося...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ванда Савранська (Л.П./М.К.) [ 2007-07-11 23:00:02 ]
"Найперше - музика у слові"... (Поль Верлен, здається)