ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
2024.11.23
05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
2024.11.23
05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Василь Буколик /
Проза
Оґюст Роден. Заповіт
Віддано любіть майстрів, які передували вам.
Уклоніться Фідієві й Мікеланджело, захоплюючись божественною ясністю першого і суворою тривогою другого. Захоплення – ось благородне вино для піднесеного розуму.
Тимчасом утримайтесь від імітування попередників. Поважаючи традицію, вмійте відрізнити в ній одвічно плідне: Любов до Природи й щирість, ці дві пристрасті геніїв. Усі вони плекали захоплене ставлення до Природи й ніколи не брехали в мистецтві. Так традиція простягає вам ключ, завдяки якому ви зумієте уникнути рутини. Сама традиція рекомендує вам постійно звіряти себе з дійсністю, і вона ж забороняє вам сліпо підлягати будь-якому майстрові.
Нехай Природа буде вашим єдиним божеством.
Вірте їй абсолютно. Будьте певні, вона ніколи не буває потворною; слугуючи їй, стримуйте власні амбіції.
Для митця прекрасне все, позаяк в усьому сущому його погляд виявляє характер, тобто внутрішню правду, що проступає крізь форму. А в ній-бо і прихована краса. Вивчайте її з релігійною старанністю, і ви не пропустите знайденої краси, оскільки зустрінете правду.
Працюйте наполегливо.
Ви, скульптори, розвивайте в собі відчуття глибини. Зазвичай цю навичку засвоюють насилу, виразно уявляючи лише поверхню. Доволі тяжко уявити форму ніби зсередини. А тимчасом це ж бо є ваше завдання.
Передусім належно усвідомте великі плани фігур, над якими ви працюєте. Ретельно акцентуйте напрям, якого збираєтеся надати кожній частині тіла: голові, плечам, тазові, ногам. Мистецтво вимагає визначеності. Завдяки плину підкреслених ліній ви занурюєтеся в простір і опановуєте глибину. Щойно визначили плани, а вже все схоплено. Статуя вже живе. Деталі народжуються і вкладаються самі собою.
Під час ліплення не можна мислити площинно – тільки рельєфно.
Розумом сприймайте кожну поверхню як диктоване ззовні кінцеве вираження об’єму. Уявляйте всі форми ніби скерованими до вас. Будь-яке життя виходить із певного внутрішнього центру, потім воно проростає, поширюючись ізсередини назовні. Подібно до цього, у прекрасній скульптурі завжди вгадується могутній внутрішній імпульс. Саме це – секрет античного мистецтва.
Ви, художники, як і скульптоори, вдивляйтеся в глибину дійсності. Погляньте, приміром, на портрети пензля Рафаеля. Коли цей майстер представляє портретованого у фас, його груди зображуються трохи похило, що дає ілюзію третього виміру.
Усі великі митці досліджують простір. Їхня сила вкорінена в усвідомленні щільності предметів.
Ось про що пам’ятайте: ліній не існує, існують лише об’єми. Коли ви малюєте, ніколи не зосереджуйте уваги на контурах – тільки на рельєфі. Саме рельєф визначає контур.
Безнастанно вправляйтеся. Необхідно набути навичок ремесла.
Мистецтво – не щось інше, а почуття. Але без науки об’ємів, пропорцій, кольору, без технічних навичок найживіше почуття буде паралізоване. Ким стане на чужині найбільший поет, не знаючи мови? У новому художньому поколінні, на жаль, існують поети, які відмовляються вчитись говорити. Тому вони видають лише бурчання.
Терпіння! Не розраховуйте на натхнення. Його не існує. Єдино необхідні митцю якості – це мудрість, увага, щирість, воля. Виконуйте свою роботу як чесні трударі.
Юнаки, будьте правдивими. Це не означає бути одномірно точними. Є найнижчий ґатунок точності – точність світлини або зліпку. Мистецтво починається там, де є внутрішня точність. Нехай ваші форма і колір завжди переказують почуття.
Митець, який вдовольняється оманливою зовнішністю, ретельно відтворюючи навіть найнесуттєвіші деталі, ніколи не стане майстром. Якщо ви бували на якомусь італійському campo santo (цвинтарі), ви, поза сумнівом, зауважили, з якою наївністю митці, що виконують декорування надгробків, прагнуть у своїх статуях копіювати вишивку, мережива, волосся, заплетене в коси. Можливо, вони й точні. Але неправдиві, оскільки їхні творіння не звернені до душі.
Майже всі наші скульптори нагадують цих творців з італійських кладовищ. Дивлячись на пам’ятники, встановлені в громадських місцях, розрізняємо лише рединготи, столи й столики, стільці, колби, телеграфні апарати. У цьому зернина внутрішньої правди, а отже, і мистецтва. Лякайтеся такого мотлоху.
Будьте глибоко і непримиренно достовірні. Ніколи не бійтеся виразити те, що ви відчуваєте, навіть коли опиняєтеся в опозиції до загальноприйнятих ідей. Можливо, зрозуміють вас не відразу. Але ваша ізоляція триватиме недовго. Скоро до вас долучаться друзі – адже те, що глибоко істинне для одного, таким є для всіх.
І все-таки – геть гримаси, кривляння з метою привернути публіку. Більше простоти, наївності!
Найкращі сюжети – перед вами, а саме ті, які ви знаєте найкраще.
Любий моєму серцю великий художник Ежен Кар’єр, який так рано залишив нас, виявив свій талант, зображуючи дружину і дітей. Славлення материнської любові виявилося достатньо для його возвеличення. Майстрами можна назвати тих, хто власними очима дивиться на те, що бачили всі, і вміє виявляти красу в речах, що іншим видаються цілком звичайними.
Кепські митці завжди прагнуть дивитися крізь чужі окуляри.
Надзвичай важливо – бути схвильованим, любити, сподіватися, тріпотіти, жити. Бути людиною, а тоді вже митцем! Достеменне красномовство сміється з красномовства, сказано в Паскаля. Достеменне мистецтво сміється з мистецтва. Знову звернуся до прикладу Ежена Кар’єра. Більша частина картин на виставках – усього лише живопис; на їхньому тлі його картини – це вікна, розчинені в життя!
Приймайте справедливу критику. Ви легко її розпізнаєте. Справдлива та критика, що потверджує ваші сумніви. Не піддавайтеся тим, чию критику ваша свідомість відкидає.
Не лякайтеся несправедливої критики. Вона збудить обурення ваших прихильників, змусить їх замислитися над симпатією, яку вони живлять до вас; коли вони виразніше уявлять собі її причини, то висловлять їїї рішучіше.
Якщо ваш талант новий, варто розраховувати лише на невелику групу прибічників, зате ворогів матимете більш ніж достатньо. Перші будуть святкувати перемогу, адже вони знають, за що люблять вас; другим невідомо, чому ви так їм ненависні; перші пристрасно прагнуть істини, постійно залучаючи дедалі нових прихильників; другі не докладають скількись тривалих зусиль, аби обстояти хибну думку; перші наполегливі; другі, подібно до флюгера, розвертають носа за вітром. Перемогу, безсумнівно, здобуде істина.
Не марнуйте часу на здобуття світських або політичних зв’язків. Вам відомо, що чимало ваших колег завдяки інтригам досягають почестей і багатства, – проте їх не можна віднести до справжніх творців. Тимчасом декотрі з них вельми розумні, і якщо ви надумаєте битися з ними на їхній території, то витратите на це стільки само часу, як і вони, – інакше кажучи, все життя: боротьба не залишить вам ані хвилини для того, аби стати митцем.
Пристрасно любіть ваше покликання. Немає нічого прекраснішого. Це набагато більш піднесене заняття, аніж вважають філістери.
Митець подає великий приклад.
Він обожнює своє ремесло, для нього найвища нагорода – радість від добре зробленої роботи. На жаль, нині нас переконують, що робітники, які ненавидять і саботують свою роботу, нещасні. Але світ буде щасливий тільки тоді, коли кожен буде обдарований душею митця, тобто коли кожен знаходитиме у своїй праці задоволення.
Мистецтво – ще й чудовий урок щирості.
Справжній митець завжди виражає те, що він думає, навіть ризикуючи зруйнувати усталені забобони.
Таким чином він навчає собі подібних щирості.
Уявіть, якого дивовижного поступу можна б було раптово досягнути, якби у світі запанувала абсолютна правдивість!
Ох, якби суспільство представило на власний суд власні помилки й неподобства і визнало себе винним, наскільки стрімким було б перетворення нашої землі на Рай!
Рейтингування для твору не діє ?
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Оґюст Роден. Заповіт
Переклав Василь Білоцерківський
Юнаки, котрі бажаєте стати служителями Краси, можливо, ви будете раді, коли знайдете тут узагальнення тривалого досвіду.
Віддано любіть майстрів, які передували вам.
Уклоніться Фідієві й Мікеланджело, захоплюючись божественною ясністю першого і суворою тривогою другого. Захоплення – ось благородне вино для піднесеного розуму.
Тимчасом утримайтесь від імітування попередників. Поважаючи традицію, вмійте відрізнити в ній одвічно плідне: Любов до Природи й щирість, ці дві пристрасті геніїв. Усі вони плекали захоплене ставлення до Природи й ніколи не брехали в мистецтві. Так традиція простягає вам ключ, завдяки якому ви зумієте уникнути рутини. Сама традиція рекомендує вам постійно звіряти себе з дійсністю, і вона ж забороняє вам сліпо підлягати будь-якому майстрові.
Нехай Природа буде вашим єдиним божеством.
Вірте їй абсолютно. Будьте певні, вона ніколи не буває потворною; слугуючи їй, стримуйте власні амбіції.
Для митця прекрасне все, позаяк в усьому сущому його погляд виявляє характер, тобто внутрішню правду, що проступає крізь форму. А в ній-бо і прихована краса. Вивчайте її з релігійною старанністю, і ви не пропустите знайденої краси, оскільки зустрінете правду.
Працюйте наполегливо.
Ви, скульптори, розвивайте в собі відчуття глибини. Зазвичай цю навичку засвоюють насилу, виразно уявляючи лише поверхню. Доволі тяжко уявити форму ніби зсередини. А тимчасом це ж бо є ваше завдання.
Передусім належно усвідомте великі плани фігур, над якими ви працюєте. Ретельно акцентуйте напрям, якого збираєтеся надати кожній частині тіла: голові, плечам, тазові, ногам. Мистецтво вимагає визначеності. Завдяки плину підкреслених ліній ви занурюєтеся в простір і опановуєте глибину. Щойно визначили плани, а вже все схоплено. Статуя вже живе. Деталі народжуються і вкладаються самі собою.
Під час ліплення не можна мислити площинно – тільки рельєфно.
Розумом сприймайте кожну поверхню як диктоване ззовні кінцеве вираження об’єму. Уявляйте всі форми ніби скерованими до вас. Будь-яке життя виходить із певного внутрішнього центру, потім воно проростає, поширюючись ізсередини назовні. Подібно до цього, у прекрасній скульптурі завжди вгадується могутній внутрішній імпульс. Саме це – секрет античного мистецтва.
Ви, художники, як і скульптоори, вдивляйтеся в глибину дійсності. Погляньте, приміром, на портрети пензля Рафаеля. Коли цей майстер представляє портретованого у фас, його груди зображуються трохи похило, що дає ілюзію третього виміру.
Усі великі митці досліджують простір. Їхня сила вкорінена в усвідомленні щільності предметів.
Ось про що пам’ятайте: ліній не існує, існують лише об’єми. Коли ви малюєте, ніколи не зосереджуйте уваги на контурах – тільки на рельєфі. Саме рельєф визначає контур.
Безнастанно вправляйтеся. Необхідно набути навичок ремесла.
Мистецтво – не щось інше, а почуття. Але без науки об’ємів, пропорцій, кольору, без технічних навичок найживіше почуття буде паралізоване. Ким стане на чужині найбільший поет, не знаючи мови? У новому художньому поколінні, на жаль, існують поети, які відмовляються вчитись говорити. Тому вони видають лише бурчання.
Терпіння! Не розраховуйте на натхнення. Його не існує. Єдино необхідні митцю якості – це мудрість, увага, щирість, воля. Виконуйте свою роботу як чесні трударі.
Юнаки, будьте правдивими. Це не означає бути одномірно точними. Є найнижчий ґатунок точності – точність світлини або зліпку. Мистецтво починається там, де є внутрішня точність. Нехай ваші форма і колір завжди переказують почуття.
Митець, який вдовольняється оманливою зовнішністю, ретельно відтворюючи навіть найнесуттєвіші деталі, ніколи не стане майстром. Якщо ви бували на якомусь італійському campo santo (цвинтарі), ви, поза сумнівом, зауважили, з якою наївністю митці, що виконують декорування надгробків, прагнуть у своїх статуях копіювати вишивку, мережива, волосся, заплетене в коси. Можливо, вони й точні. Але неправдиві, оскільки їхні творіння не звернені до душі.
Майже всі наші скульптори нагадують цих творців з італійських кладовищ. Дивлячись на пам’ятники, встановлені в громадських місцях, розрізняємо лише рединготи, столи й столики, стільці, колби, телеграфні апарати. У цьому зернина внутрішньої правди, а отже, і мистецтва. Лякайтеся такого мотлоху.
Будьте глибоко і непримиренно достовірні. Ніколи не бійтеся виразити те, що ви відчуваєте, навіть коли опиняєтеся в опозиції до загальноприйнятих ідей. Можливо, зрозуміють вас не відразу. Але ваша ізоляція триватиме недовго. Скоро до вас долучаться друзі – адже те, що глибоко істинне для одного, таким є для всіх.
І все-таки – геть гримаси, кривляння з метою привернути публіку. Більше простоти, наївності!
Найкращі сюжети – перед вами, а саме ті, які ви знаєте найкраще.
Любий моєму серцю великий художник Ежен Кар’єр, який так рано залишив нас, виявив свій талант, зображуючи дружину і дітей. Славлення материнської любові виявилося достатньо для його возвеличення. Майстрами можна назвати тих, хто власними очима дивиться на те, що бачили всі, і вміє виявляти красу в речах, що іншим видаються цілком звичайними.
Кепські митці завжди прагнуть дивитися крізь чужі окуляри.
Надзвичай важливо – бути схвильованим, любити, сподіватися, тріпотіти, жити. Бути людиною, а тоді вже митцем! Достеменне красномовство сміється з красномовства, сказано в Паскаля. Достеменне мистецтво сміється з мистецтва. Знову звернуся до прикладу Ежена Кар’єра. Більша частина картин на виставках – усього лише живопис; на їхньому тлі його картини – це вікна, розчинені в життя!
Приймайте справедливу критику. Ви легко її розпізнаєте. Справдлива та критика, що потверджує ваші сумніви. Не піддавайтеся тим, чию критику ваша свідомість відкидає.
Не лякайтеся несправедливої критики. Вона збудить обурення ваших прихильників, змусить їх замислитися над симпатією, яку вони живлять до вас; коли вони виразніше уявлять собі її причини, то висловлять їїї рішучіше.
Якщо ваш талант новий, варто розраховувати лише на невелику групу прибічників, зате ворогів матимете більш ніж достатньо. Перші будуть святкувати перемогу, адже вони знають, за що люблять вас; другим невідомо, чому ви так їм ненависні; перші пристрасно прагнуть істини, постійно залучаючи дедалі нових прихильників; другі не докладають скількись тривалих зусиль, аби обстояти хибну думку; перші наполегливі; другі, подібно до флюгера, розвертають носа за вітром. Перемогу, безсумнівно, здобуде істина.
Не марнуйте часу на здобуття світських або політичних зв’язків. Вам відомо, що чимало ваших колег завдяки інтригам досягають почестей і багатства, – проте їх не можна віднести до справжніх творців. Тимчасом декотрі з них вельми розумні, і якщо ви надумаєте битися з ними на їхній території, то витратите на це стільки само часу, як і вони, – інакше кажучи, все життя: боротьба не залишить вам ані хвилини для того, аби стати митцем.
Пристрасно любіть ваше покликання. Немає нічого прекраснішого. Це набагато більш піднесене заняття, аніж вважають філістери.
Митець подає великий приклад.
Він обожнює своє ремесло, для нього найвища нагорода – радість від добре зробленої роботи. На жаль, нині нас переконують, що робітники, які ненавидять і саботують свою роботу, нещасні. Але світ буде щасливий тільки тоді, коли кожен буде обдарований душею митця, тобто коли кожен знаходитиме у своїй праці задоволення.
Мистецтво – ще й чудовий урок щирості.
Справжній митець завжди виражає те, що він думає, навіть ризикуючи зруйнувати усталені забобони.
Таким чином він навчає собі подібних щирості.
Уявіть, якого дивовижного поступу можна б було раптово досягнути, якби у світі запанувала абсолютна правдивість!
Ох, якби суспільство представило на власний суд власні помилки й неподобства і визнало себе винним, наскільки стрімким було б перетворення нашої землі на Рай!
Рейтингування для твору не діє ?
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію