ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
Національне начало творчості - як пізнання себе і Світу.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Національне начало творчості - як пізнання себе і Світу.
Розповідь про мистецьку родину Наталії і Костянтина Малярчуків.
Ідея того, що єдиним виправданням і доцільністю творчої діяльності може бути спроба уможливити через творчий акт пізнання світу як цільного смислового зв’язку. І, важливо, – кожне мистецтво спочатку національне…
Мистецтво, творча праця, досвід творчої особистості, і … саме буття… Ортега – і – Гассет акцентував увагу: «Уся праця в царині культури – це інтерпретація – прояснення, пояснення чи екзегесіс – життя. Життя – це вічний текст, неопалима купина на узбіччі шляху, де проповідує Господь. Культура – мистецтво, наука чи політика – це коментар, це той спосіб життя, в якому, заломлюючись само в собі, воно отримує порядок і відшліфованість.
Тому ніколи витвір культури не може залишати нас без розв’язання порушеної в ньому проблематики й бути відірваним від усього суто життєвого. Для оволодіння непокірним потоком життя мудрець розмірковує, поет тремтить…».
Наталія Малярчук – майстриня Петриківського розпису. Народжена в Краснодарі, але від дитячих років і донині мешкає у Львові. Мисткиня львівська і … Петриківський розпис! Цей широко відомий в Україні і Світі розпис, який в 2013 році організація ЮНЕСКО включила до переліку нематеріальної культурної спадщини людства, привабив художницю багатством форм і барвистістю. Нещодавно довідалася, що прізвище її матері походить з Апостолівського району Січеславщини. Цебто, є певний родовий зв’язок із землями Придніпров’я.
Мисткиня розповідає: « У щасливі роки дитинства, батько брав мене з собою в походи, на рибалку, навіть на полювання, щонеділі ходили на базар до акваріумних рибок, то був своєрідний ритуал. Відвідували музеї, перед сном тато читав уривки з «Енеїди» Івана Котляревського, дитячу літературу видавництва «Веселка», або книжку про індіанців…». Такі спомини супроводжують нас протягом усього життя.
Освіту пані Наталка здобула в Рівненському інституті культури. Здобутий фах прямого стосунку до живопису не мав. Тож коли прийшло усвідомлення, - що малювання є більш ніж важливим для неї, постало питання про малярський вишкіл. Художниця мовить : «Спочатку моєю наставницею була Юлія Рожкова, київська художниця і педагог, дуже уважна у ставленні до тих, хто навчався. Я їй дуже вдячна, як і знаній майстрині Галині Назаренко, яка опікувалася мною після студій у пані Юлії. Вона ж допомогла підготувати мою першу виставку. Пізніше, з часом, ми з пані Галиною брали участь у серії виставок: «Петриківка – душа України». Окрім традиційного розпису та іконопису, маю у планах спробувати себе в авангардному живописі з вкрапленням елементів Петриківського розпису».
Наталія Малярчук малює на папері, склі, дереві. Створила окремі ікони і розписувала інтер’єр церкви святого Пантелеймона у Львові. Однією з домінантних тем її робіт є українська мітологія. Картини рясніють знаками і символами…Творчість художниці, як і Костянтина Малярчука, її чоловіка, має сильне опертя на закони Традиції.
Ю. Евола з цього приводу писав: «Завдання Традиції – створити строгі канали, щоб хаотичні тенденції життя змогли потекти по ним в потрібному напрямку. Вільними можна назвати тих, хто, приймаючи традиційні орієнтації, сприймає їх не як щось нав’язане ззовні, але як можливість свідомо реалізувати, підкоряючись внутрішньому імпульсу, вищу, «традиційну» можливість своєї власної природи, як перспективу свого духовного спонтанного розвитку».
Декоративний розпис на Придніпров’ї, Хмельниччині (Самчиківський розпис), Полтавщині зародився як мистецтво мальованої хати. Розписували хати у місцевостях, де вони білилися, були підготовлені до письма. Українці завше тонко відчували і сприймали душею і серцем красу, що їх оточувала. Розмальовували посуд, скрині, печі, вози , сани, робили малюнки на папері… Згадаймо, який вплив мав український декоративний розпис на К. Малевича, коли у дитячі літа він перебував у селах Поділля, Слобожанщини і Сіверщини, в подальшому становленні його яко великого митця. До славної когорти відомих майстринь і майстрів Петриківського розпису належать: Тетяна Пата (1884 – 1976), Параска Павленко (1881 1983) та її дві доньки – Віра Павленко (1912 – 1991) і Галина Павленко (1919 – 2008), Надія Білокінь (1893 – 1981), Марфа Тимченко (1922 – 2009), Василь Соколенко (1922 – 2018), Федір Панко (1924 – 2007), інші…
Петриківці прищеплюють любов до малювання дітям змалечку. Не випадково традиції розпису передаються від одного покоління до наступного, тяглість традицій архіважлива.
…………..Козак Мамай – один з персонажів, якого можна побачити на роботах художниці. Мітологічний образ, універсальний психотип українця. Образ, що наділений магічно – притягальною силою. Його різними методами підсилюють - художники, скульптори, поети. Час сприяє зростанню інтересу до цієї мітично – легендарної постаті. Яким зображають його живописці? Видимі уречевлені ознаки, котрі свідчать про приналежність до стану кшатріїв: шабля, сагайдак зі стрілами… Але, думки козака витають десь високо – далеко, а перед собою споглядаємо тільки фізичну фігуру. Він любомудр, поет і співець. У виразі обличчя прочитується – незворушність, спокій. По своїй сутності – це синтез рис брахмана і кшатрія.
Українське козацтво, то була орденського типу організація. А козаки – характерники споріднені з мольфарами, бо як перші, так і другі були носіями давніх знань. Характерники за своїми діяннями є продовжувачами справи щонайменше жерців, а може й волхвів.
……………Наступна робота, яка привертає увагу – «Духобор». Вони (духобори) мали свої думки щодо розуміння положень Святого Письма. Символізує про наповненість людини внутрішнім вогнем. Полум’я зсередини, як відображення життя, здатне перемогти будь – яке зло і хвороби. Сакральний,очисний знак, оберігає дух від негативу, та підходить не кожному.
Хрест Лади – символ Любові, Гармонії, Щастя в родині, іменували Ладинцем., -так і названий твір («Ладинець»). Носили його дівчата як оберіг від «поганих» очей, друга робота – «Колядник», чоловічий оберіг.
На картині «Перший сніг» бачимо райську диво – птаху. Галина Лозко наголошує: «В українській філософії зв'язок національного з релігійним довів професор В. Шаян, який у 1934 році висловив ідею відродження рідної віри як природної національної релігії. Археологічні відкриття литовсько – американської дослідниці Марії Гімбутас засвідчили існування давньої Богині в образі жінки – птаха в усій індоєвропейській культурі». Значна частина дослідників пов’язує образ жінки – птаха з призначенням віщування. Мітично – релігійну суть архетипів відкрив швейцарський психолог К.Г. Юнг. Асоціативно картина нагадує про чудову пісню «Білий сніг на зеленому листі» (Музика О. Білаша, слова – М. Ткача).
Костянтин Малярчук – архітектор, графік, лавреат премії імені Івана Левинського (1851 – 1919,видатний український архітектор). Закінчив архітектурний факультет Львівського політехнічного інституту. Творчість пана Костянтина різнорідна, він співавтор пам’ятників Т. Шевченкові у Львові, І. Підкові у Каневі (під Тарасовою горою), А. Мельнику в селі Воля Якубова (Дрогобицький район, Львівська область). Разом зі скульпторами Василем і Володимиром Одрехівськими створили шість пам’ятників великому Тарасові: серед яких - в м. Перемишляни, м. Красне, с. Старі Кути на Косівщині, Івано – Франківської області…
Митець ілюстрував - відомий роман В. Шкляра «Залишенець» («Чорний ворон») і О. Крукевича «Переселенці», книжку сонетів І. Франка «Зів’яле листя».
Як архітектор був автором проєктів церков, житлових і громадських будівель в нашій країні.
У 2019 році відбулася виставка його робіт «Графіка» в Центрі архітектури, дизайну та урбаністики «Порохова Вежа», що на вул. Підвальній у Львові.
Зупинімо увагу на пряму участь митця – архітектора у появі пам’ятників двом знаковим постатям різних віків в історії України. Пам’ятник І. Підкові у Каневі, автори: скульптор П. Кулик, архітектори – В. Блюснюк, К. Малярчук, І. Ренькас. Іван Підкова, козацький кошовий отаман, Молдавський господар у роках 1577 – 1578, володів надлюдською фізичною силою. На вимогу польського короля Стефана Баторія був страчений у Львові 16 червня 1578 року. Козацький ватажок, вольовий, стійкий, незламний провідник, таким він і увічнений на Канівській землі.
Пам’ятник А. Мельникові (1890 – 1964), полковникові армії УНР, військово – політичному діячеві, близькому соратникові Є. Коновальця, з 1938 року Голова Проводу ОУН, в’язень німецького концтабору Заксенгаузен, від 1945 року перебував в еміграції. Чільний діяч і незламний борець за постання Самостійної України, чи багато знаємо про нього, та чи хоч спорадично згадуємо, як про значиму постать української історії?
Об’єктивно – наукове відтворення історії України, вільне від фальшувань, різних чужих перекручень, «білих плям», далеко ще не завершене. Вагоме значення має українська духовність в її культурно – історичній мінливості, бо сильно причетна до обрання народом своєї долі. І у цій копіткій, довготривалій праці митці своїми засобами повинні докластися до цієї великої справи.
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
Інтернет – портал стратегічних новин «НАРОДНИЙ ОГЛЯДАЧ».
Примітки. На фото: робота Наталії Малярчук "Колядник".
Ідея того, що єдиним виправданням і доцільністю творчої діяльності може бути спроба уможливити через творчий акт пізнання світу як цільного смислового зв’язку. І, важливо, – кожне мистецтво спочатку національне…
Мистецтво, творча праця, досвід творчої особистості, і … саме буття… Ортега – і – Гассет акцентував увагу: «Уся праця в царині культури – це інтерпретація – прояснення, пояснення чи екзегесіс – життя. Життя – це вічний текст, неопалима купина на узбіччі шляху, де проповідує Господь. Культура – мистецтво, наука чи політика – це коментар, це той спосіб життя, в якому, заломлюючись само в собі, воно отримує порядок і відшліфованість.
Тому ніколи витвір культури не може залишати нас без розв’язання порушеної в ньому проблематики й бути відірваним від усього суто життєвого. Для оволодіння непокірним потоком життя мудрець розмірковує, поет тремтить…».
Наталія Малярчук – майстриня Петриківського розпису. Народжена в Краснодарі, але від дитячих років і донині мешкає у Львові. Мисткиня львівська і … Петриківський розпис! Цей широко відомий в Україні і Світі розпис, який в 2013 році організація ЮНЕСКО включила до переліку нематеріальної культурної спадщини людства, привабив художницю багатством форм і барвистістю. Нещодавно довідалася, що прізвище її матері походить з Апостолівського району Січеславщини. Цебто, є певний родовий зв’язок із землями Придніпров’я.
Мисткиня розповідає: « У щасливі роки дитинства, батько брав мене з собою в походи, на рибалку, навіть на полювання, щонеділі ходили на базар до акваріумних рибок, то був своєрідний ритуал. Відвідували музеї, перед сном тато читав уривки з «Енеїди» Івана Котляревського, дитячу літературу видавництва «Веселка», або книжку про індіанців…». Такі спомини супроводжують нас протягом усього життя.
Освіту пані Наталка здобула в Рівненському інституті культури. Здобутий фах прямого стосунку до живопису не мав. Тож коли прийшло усвідомлення, - що малювання є більш ніж важливим для неї, постало питання про малярський вишкіл. Художниця мовить : «Спочатку моєю наставницею була Юлія Рожкова, київська художниця і педагог, дуже уважна у ставленні до тих, хто навчався. Я їй дуже вдячна, як і знаній майстрині Галині Назаренко, яка опікувалася мною після студій у пані Юлії. Вона ж допомогла підготувати мою першу виставку. Пізніше, з часом, ми з пані Галиною брали участь у серії виставок: «Петриківка – душа України». Окрім традиційного розпису та іконопису, маю у планах спробувати себе в авангардному живописі з вкрапленням елементів Петриківського розпису».
Наталія Малярчук малює на папері, склі, дереві. Створила окремі ікони і розписувала інтер’єр церкви святого Пантелеймона у Львові. Однією з домінантних тем її робіт є українська мітологія. Картини рясніють знаками і символами…Творчість художниці, як і Костянтина Малярчука, її чоловіка, має сильне опертя на закони Традиції.
Ю. Евола з цього приводу писав: «Завдання Традиції – створити строгі канали, щоб хаотичні тенденції життя змогли потекти по ним в потрібному напрямку. Вільними можна назвати тих, хто, приймаючи традиційні орієнтації, сприймає їх не як щось нав’язане ззовні, але як можливість свідомо реалізувати, підкоряючись внутрішньому імпульсу, вищу, «традиційну» можливість своєї власної природи, як перспективу свого духовного спонтанного розвитку».
Декоративний розпис на Придніпров’ї, Хмельниччині (Самчиківський розпис), Полтавщині зародився як мистецтво мальованої хати. Розписували хати у місцевостях, де вони білилися, були підготовлені до письма. Українці завше тонко відчували і сприймали душею і серцем красу, що їх оточувала. Розмальовували посуд, скрині, печі, вози , сани, робили малюнки на папері… Згадаймо, який вплив мав український декоративний розпис на К. Малевича, коли у дитячі літа він перебував у селах Поділля, Слобожанщини і Сіверщини, в подальшому становленні його яко великого митця. До славної когорти відомих майстринь і майстрів Петриківського розпису належать: Тетяна Пата (1884 – 1976), Параска Павленко (1881 1983) та її дві доньки – Віра Павленко (1912 – 1991) і Галина Павленко (1919 – 2008), Надія Білокінь (1893 – 1981), Марфа Тимченко (1922 – 2009), Василь Соколенко (1922 – 2018), Федір Панко (1924 – 2007), інші…
Петриківці прищеплюють любов до малювання дітям змалечку. Не випадково традиції розпису передаються від одного покоління до наступного, тяглість традицій архіважлива.
…………..Козак Мамай – один з персонажів, якого можна побачити на роботах художниці. Мітологічний образ, універсальний психотип українця. Образ, що наділений магічно – притягальною силою. Його різними методами підсилюють - художники, скульптори, поети. Час сприяє зростанню інтересу до цієї мітично – легендарної постаті. Яким зображають його живописці? Видимі уречевлені ознаки, котрі свідчать про приналежність до стану кшатріїв: шабля, сагайдак зі стрілами… Але, думки козака витають десь високо – далеко, а перед собою споглядаємо тільки фізичну фігуру. Він любомудр, поет і співець. У виразі обличчя прочитується – незворушність, спокій. По своїй сутності – це синтез рис брахмана і кшатрія.
Українське козацтво, то була орденського типу організація. А козаки – характерники споріднені з мольфарами, бо як перші, так і другі були носіями давніх знань. Характерники за своїми діяннями є продовжувачами справи щонайменше жерців, а може й волхвів.
……………Наступна робота, яка привертає увагу – «Духобор». Вони (духобори) мали свої думки щодо розуміння положень Святого Письма. Символізує про наповненість людини внутрішнім вогнем. Полум’я зсередини, як відображення життя, здатне перемогти будь – яке зло і хвороби. Сакральний,очисний знак, оберігає дух від негативу, та підходить не кожному.
Хрест Лади – символ Любові, Гармонії, Щастя в родині, іменували Ладинцем., -так і названий твір («Ладинець»). Носили його дівчата як оберіг від «поганих» очей, друга робота – «Колядник», чоловічий оберіг.
На картині «Перший сніг» бачимо райську диво – птаху. Галина Лозко наголошує: «В українській філософії зв'язок національного з релігійним довів професор В. Шаян, який у 1934 році висловив ідею відродження рідної віри як природної національної релігії. Археологічні відкриття литовсько – американської дослідниці Марії Гімбутас засвідчили існування давньої Богині в образі жінки – птаха в усій індоєвропейській культурі». Значна частина дослідників пов’язує образ жінки – птаха з призначенням віщування. Мітично – релігійну суть архетипів відкрив швейцарський психолог К.Г. Юнг. Асоціативно картина нагадує про чудову пісню «Білий сніг на зеленому листі» (Музика О. Білаша, слова – М. Ткача).
Костянтин Малярчук – архітектор, графік, лавреат премії імені Івана Левинського (1851 – 1919,видатний український архітектор). Закінчив архітектурний факультет Львівського політехнічного інституту. Творчість пана Костянтина різнорідна, він співавтор пам’ятників Т. Шевченкові у Львові, І. Підкові у Каневі (під Тарасовою горою), А. Мельнику в селі Воля Якубова (Дрогобицький район, Львівська область). Разом зі скульпторами Василем і Володимиром Одрехівськими створили шість пам’ятників великому Тарасові: серед яких - в м. Перемишляни, м. Красне, с. Старі Кути на Косівщині, Івано – Франківської області…
Митець ілюстрував - відомий роман В. Шкляра «Залишенець» («Чорний ворон») і О. Крукевича «Переселенці», книжку сонетів І. Франка «Зів’яле листя».
Як архітектор був автором проєктів церков, житлових і громадських будівель в нашій країні.
У 2019 році відбулася виставка його робіт «Графіка» в Центрі архітектури, дизайну та урбаністики «Порохова Вежа», що на вул. Підвальній у Львові.
Зупинімо увагу на пряму участь митця – архітектора у появі пам’ятників двом знаковим постатям різних віків в історії України. Пам’ятник І. Підкові у Каневі, автори: скульптор П. Кулик, архітектори – В. Блюснюк, К. Малярчук, І. Ренькас. Іван Підкова, козацький кошовий отаман, Молдавський господар у роках 1577 – 1578, володів надлюдською фізичною силою. На вимогу польського короля Стефана Баторія був страчений у Львові 16 червня 1578 року. Козацький ватажок, вольовий, стійкий, незламний провідник, таким він і увічнений на Канівській землі.
Пам’ятник А. Мельникові (1890 – 1964), полковникові армії УНР, військово – політичному діячеві, близькому соратникові Є. Коновальця, з 1938 року Голова Проводу ОУН, в’язень німецького концтабору Заксенгаузен, від 1945 року перебував в еміграції. Чільний діяч і незламний борець за постання Самостійної України, чи багато знаємо про нього, та чи хоч спорадично згадуємо, як про значиму постать української історії?
Об’єктивно – наукове відтворення історії України, вільне від фальшувань, різних чужих перекручень, «білих плям», далеко ще не завершене. Вагоме значення має українська духовність в її культурно – історичній мінливості, бо сильно причетна до обрання народом своєї долі. І у цій копіткій, довготривалій праці митці своїми засобами повинні докластися до цієї великої справи.
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
Інтернет – портал стратегічних новин «НАРОДНИЙ ОГЛЯДАЧ».
Примітки. На фото: робота Наталії Малярчук "Колядник".
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію