ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
ПРО – творчість Лариси Лукаш, філософію, психоетнізм малярства, ідеологію терену, дещо інше…*
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ПРО – творчість Лариси Лукаш, філософію, психоетнізм малярства, ідеологію терену, дещо інше…*
Про що співає душа художниці? Віддзеркалення в живописі.
Усі ми діти свого часу, своєї доби. І, хочеш, не хочеш, це стосується – і світоглядних засад, і мистецьких та літературних вподобань, і моди на одяг… Чи завше слово провінційність вживалося в негативному смислі? Нібито провінція, - це якась відстала від сучасності оаза, наявність якоїсь містечковості… Певен, що ні. Ось до прикладу, широко знаний американський письменник В. Фолкнер наголошував: «… мистецтво переважно провінційне, тобто воно має коріння безпосередньо у визначеному столітті і в певній місцевості». Він вважав, що «Король Лір» і «Гамлет» не могли бути написані ніде, окрім як в Англії за царювання королеви Єлизавети, а «Мадам Боварі» могла бути створена тільки в долині Рони в ХIХ столітті….
І навздогін думка В. Кандинського зафіксована у відомому есе «З приводу духовного в мистецтві»: «Кожна епоха отримує власну міру творчої свободи. Навіть найталановитіші генії не можуть перестрибнути кордони цієї свободи».
Хаос і матерія – щільно, взаємно переплетені системи. Навіть найбільш світлі особи є уражені до певної міри продуктом хаосу. Мислення також є результатом взаємодії – порядку, стабільності і хаосу. Особливо важливо (!) – мусимо вибирати: стати будівничим, конструктором, або руйнівником (деструктором). ВИБІР ШЛЯХУ, він постає раніше чи пізніше перед кожним… Лариса Лукаш, відома полтавська мисткиня, цей вибір зробила давно. Послухаймо: «Для людини велика радість мати роботу, від якої отримуєш задоволення. Сюжети моїх творів прості та наївні, але вони про те, що співає душа: квіти, звірі, птахи та любов».
«Малювала змалечку, батьки заохочували, купляли олівчики, альбоми. В школі оце захоплення тільки зміцніло. Мій тато, робітник цегельного заводу, дуже любив працю на землі, рослин і тварин. Пам’ятаю його розповіді про світ рослин, їх назви… Головне, мати бажання досягнути результату, це і підштовхує художника до творчості. Окрім мистецтва займалася художньою гімнастикою. Спорт загартовує характер людини, і в ньому теж важливий результат…», - розповідає пані Лариса. Здобула вищу освіту, закінчила Львівський поліграфічний інститут імені І. Федорова, студіювала книжкову графіку (заочна форма навчання).
Художницею створено чимало…, в різних жанрах і техніках письма – батик, використовувала методи розпису: холодний і гарячий; акриловий живопис, взірці кольорової графіки, олійні пастелі, текстильні аплікації, і, навіть - прикраси з бісеру. Ніби трішки з дещицею суму каже: « Я не сконцентрувалася на чомусь одному, а це мабуть бажано, - займатися чимось одним, в мистецтві також, та прагнути до досконалості…». Щоб не творила мисткиня, кожна її робота має ознаку - вишуканості, опоетизованості, ліричності, кордоцентризму, пісенності, сентиментальності, так властивої українцям. Тому, зовсім невипадково з’явився ряд картин на основі мотивів пісень на слова І. Котляревського. Серед яких картина «Де ти, милий, чорнобривий?».
«Де ти, милий, чорнобривий?
Де ти? Озовися!
Як я, бідна, тут горюю,
Прийди подивися».
На передньому плані – мальви розкошують у цвітінні, дівчина засмучена, бо не знає коли милий повернеться, а козак десь вже далеко…, хвацько скаче на коні. Ось інша картина - «А я у гай ходила…», - ніч, серп місяця на чорнючо - темному небі, цяточки зірки, дівчина йде босоніж, через плече несе цілий сніп червоних квітів… Ще одна - «Ой, ти вишенько…», - обійми молодої пари, довкола все раює, квітує, напоєне чаром кохання, вишеньки – черешеньки літають в повітрі, квіти ростуть казково – фантазійні… У Лариси Олексіївни навіть цибуля виписана шедеврально і красиво! («Золоті цибулинки»).
Коли кажу: «Уважно вдивлявся, розглядав кожну роботу…». То так все і було… Погляд подібний на промінчик, який відкриває лише частку картини, не у цілісності, тут криється один з аспектів відхилення (викривлення) від зовнішньої реальності… У різні століття мудреці шукали можливості як гармонізувати з реальністю вібрації душі, об’єднати Розум і Свідомість, а щоб розширити рівень свідомості розробляли механізм вмикання у душах ЕНЕРГІЙ ЛЮБОВІ І ГАРМОНІЇ. Ось воно, дуже важливе (!) – енергії любові і гармонії живуть в її творах.
Більш ніж суголосні мотиви багатьох картин Лариси Лукаш поетичним рядкам Бориса Чіпа (бо ж земляки…):
«Тихі верби. Сиві сни.
Промінь стеле світлу нить.
Озоряйся – і вдихни
Вічності забуту мить».
Відтворюючи природні фрагменти кожен маляр пропускає крізь себе величну красу і містичну загадку довкілля. Митцеві варто володіти національним смаком. «Тільки через духовне розуміння естетичного дається мистцеві утаємничене для інших психоетнічне відчуття природи.
Зауважу, що українець Куїнджі є етнічним греком, а росіянин Левітан за походженням єврей. Отож бачимо, як багатолітнє проживання на українському та російському терені і в певному етнічному оточенні пращурів цих майстрів, а згодом і їх особисто психічно адаптувало до сприйняття конкретного екологічного субстрату – соціоприродного довкілля – як свого особистісного національного пейзажу, котрий вони якнайкраще втілювали в живопису, видобуваючи з підсвідомого ностальгійні нюанси глибинного психоетнічного минулого», - В. Сніжко.
Осмислення терену, свого, рідного, є однією з найголовніших рис людськості у формуванні мітогенези. Все живе окриває свою територію, рослини, тварини. Осягає (осмислює) терен тільки людина, і не обов’язково сучасна… У кожної національної спільноти є своя, оригінальна ідеологія терену. Якщо губиться цей спадок, то народ буде окрадений, обмежений духово. Дуже вдало прорік той же В. Сніжко: «Бо мудре творіння Творцем – мистцем Всесвіту залишило місце і для особистісного оригінального творення мудрої краси кожним етносом окремо». ІДЕОЛОГІЯ ТЕРЕНУ, національна утаємничена формула…
Втрата сакральних зв’язків міту у свідомості і життєдіяльності сучасного суспільства зруйнувала збалансованість, налагодженість усієї системи: ЛЮДИНА – ПРИРОДА – СУСПІЛЬСТВО – КОСМОС.
Для того щоби наважитися діяти у важливій ситуації правильно для людини, треба походити в діброві, для розв’язки якоїсь мистецької загадки - у гаю або біля водойми, осокори позитивно впливають посиленню зосередженості в собі…
Хто з любов’ю, пам’ятливо, не забуває – звідки він походить, як він (вона) став тим, ким є, цим самим висловлює вдячність за факт власного буття. Історія роду, свого міста чи села, стає твоєю історією. Душа роду – народу стає твоєю душею. Наше існування не випадкове, а є історією спадкоємності… Життя – дар….
«Цінуйте кожен день і кожну мить,
Садіть дерева і квітчайте хати», - з вірша Г. Дениско «Світло зорі незгасної».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог. Керівник «ЛЕЛЕГ – 4» (Лабораторія експансії латентних експериментів горішнього – 4) і «БУМ» (Брама Українського Мистецтва).
*UA Modna – українська платформа.
На фото: картина Лариси Лукаш "А я у гай ходила".
Усі ми діти свого часу, своєї доби. І, хочеш, не хочеш, це стосується – і світоглядних засад, і мистецьких та літературних вподобань, і моди на одяг… Чи завше слово провінційність вживалося в негативному смислі? Нібито провінція, - це якась відстала від сучасності оаза, наявність якоїсь містечковості… Певен, що ні. Ось до прикладу, широко знаний американський письменник В. Фолкнер наголошував: «… мистецтво переважно провінційне, тобто воно має коріння безпосередньо у визначеному столітті і в певній місцевості». Він вважав, що «Король Лір» і «Гамлет» не могли бути написані ніде, окрім як в Англії за царювання королеви Єлизавети, а «Мадам Боварі» могла бути створена тільки в долині Рони в ХIХ столітті….
І навздогін думка В. Кандинського зафіксована у відомому есе «З приводу духовного в мистецтві»: «Кожна епоха отримує власну міру творчої свободи. Навіть найталановитіші генії не можуть перестрибнути кордони цієї свободи».
Хаос і матерія – щільно, взаємно переплетені системи. Навіть найбільш світлі особи є уражені до певної міри продуктом хаосу. Мислення також є результатом взаємодії – порядку, стабільності і хаосу. Особливо важливо (!) – мусимо вибирати: стати будівничим, конструктором, або руйнівником (деструктором). ВИБІР ШЛЯХУ, він постає раніше чи пізніше перед кожним… Лариса Лукаш, відома полтавська мисткиня, цей вибір зробила давно. Послухаймо: «Для людини велика радість мати роботу, від якої отримуєш задоволення. Сюжети моїх творів прості та наївні, але вони про те, що співає душа: квіти, звірі, птахи та любов».
«Малювала змалечку, батьки заохочували, купляли олівчики, альбоми. В школі оце захоплення тільки зміцніло. Мій тато, робітник цегельного заводу, дуже любив працю на землі, рослин і тварин. Пам’ятаю його розповіді про світ рослин, їх назви… Головне, мати бажання досягнути результату, це і підштовхує художника до творчості. Окрім мистецтва займалася художньою гімнастикою. Спорт загартовує характер людини, і в ньому теж важливий результат…», - розповідає пані Лариса. Здобула вищу освіту, закінчила Львівський поліграфічний інститут імені І. Федорова, студіювала книжкову графіку (заочна форма навчання).
Художницею створено чимало…, в різних жанрах і техніках письма – батик, використовувала методи розпису: холодний і гарячий; акриловий живопис, взірці кольорової графіки, олійні пастелі, текстильні аплікації, і, навіть - прикраси з бісеру. Ніби трішки з дещицею суму каже: « Я не сконцентрувалася на чомусь одному, а це мабуть бажано, - займатися чимось одним, в мистецтві також, та прагнути до досконалості…». Щоб не творила мисткиня, кожна її робота має ознаку - вишуканості, опоетизованості, ліричності, кордоцентризму, пісенності, сентиментальності, так властивої українцям. Тому, зовсім невипадково з’явився ряд картин на основі мотивів пісень на слова І. Котляревського. Серед яких картина «Де ти, милий, чорнобривий?».
«Де ти, милий, чорнобривий?
Де ти? Озовися!
Як я, бідна, тут горюю,
Прийди подивися».
На передньому плані – мальви розкошують у цвітінні, дівчина засмучена, бо не знає коли милий повернеться, а козак десь вже далеко…, хвацько скаче на коні. Ось інша картина - «А я у гай ходила…», - ніч, серп місяця на чорнючо - темному небі, цяточки зірки, дівчина йде босоніж, через плече несе цілий сніп червоних квітів… Ще одна - «Ой, ти вишенько…», - обійми молодої пари, довкола все раює, квітує, напоєне чаром кохання, вишеньки – черешеньки літають в повітрі, квіти ростуть казково – фантазійні… У Лариси Олексіївни навіть цибуля виписана шедеврально і красиво! («Золоті цибулинки»).
Коли кажу: «Уважно вдивлявся, розглядав кожну роботу…». То так все і було… Погляд подібний на промінчик, який відкриває лише частку картини, не у цілісності, тут криється один з аспектів відхилення (викривлення) від зовнішньої реальності… У різні століття мудреці шукали можливості як гармонізувати з реальністю вібрації душі, об’єднати Розум і Свідомість, а щоб розширити рівень свідомості розробляли механізм вмикання у душах ЕНЕРГІЙ ЛЮБОВІ І ГАРМОНІЇ. Ось воно, дуже важливе (!) – енергії любові і гармонії живуть в її творах.
Більш ніж суголосні мотиви багатьох картин Лариси Лукаш поетичним рядкам Бориса Чіпа (бо ж земляки…):
«Тихі верби. Сиві сни.
Промінь стеле світлу нить.
Озоряйся – і вдихни
Вічності забуту мить».
Відтворюючи природні фрагменти кожен маляр пропускає крізь себе величну красу і містичну загадку довкілля. Митцеві варто володіти національним смаком. «Тільки через духовне розуміння естетичного дається мистцеві утаємничене для інших психоетнічне відчуття природи.
Зауважу, що українець Куїнджі є етнічним греком, а росіянин Левітан за походженням єврей. Отож бачимо, як багатолітнє проживання на українському та російському терені і в певному етнічному оточенні пращурів цих майстрів, а згодом і їх особисто психічно адаптувало до сприйняття конкретного екологічного субстрату – соціоприродного довкілля – як свого особистісного національного пейзажу, котрий вони якнайкраще втілювали в живопису, видобуваючи з підсвідомого ностальгійні нюанси глибинного психоетнічного минулого», - В. Сніжко.
Осмислення терену, свого, рідного, є однією з найголовніших рис людськості у формуванні мітогенези. Все живе окриває свою територію, рослини, тварини. Осягає (осмислює) терен тільки людина, і не обов’язково сучасна… У кожної національної спільноти є своя, оригінальна ідеологія терену. Якщо губиться цей спадок, то народ буде окрадений, обмежений духово. Дуже вдало прорік той же В. Сніжко: «Бо мудре творіння Творцем – мистцем Всесвіту залишило місце і для особистісного оригінального творення мудрої краси кожним етносом окремо». ІДЕОЛОГІЯ ТЕРЕНУ, національна утаємничена формула…
Втрата сакральних зв’язків міту у свідомості і життєдіяльності сучасного суспільства зруйнувала збалансованість, налагодженість усієї системи: ЛЮДИНА – ПРИРОДА – СУСПІЛЬСТВО – КОСМОС.
Для того щоби наважитися діяти у важливій ситуації правильно для людини, треба походити в діброві, для розв’язки якоїсь мистецької загадки - у гаю або біля водойми, осокори позитивно впливають посиленню зосередженості в собі…
Хто з любов’ю, пам’ятливо, не забуває – звідки він походить, як він (вона) став тим, ким є, цим самим висловлює вдячність за факт власного буття. Історія роду, свого міста чи села, стає твоєю історією. Душа роду – народу стає твоєю душею. Наше існування не випадкове, а є історією спадкоємності… Життя – дар….
«Цінуйте кожен день і кожну мить,
Садіть дерева і квітчайте хати», - з вірша Г. Дениско «Світло зорі незгасної».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог. Керівник «ЛЕЛЕГ – 4» (Лабораторія експансії латентних експериментів горішнього – 4) і «БУМ» (Брама Українського Мистецтва).
*UA Modna – українська платформа.
На фото: картина Лариси Лукаш "А я у гай ходила".
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"Творчість Анатолія Лавренка: невпинні експерименти з кольором, пастозність письма, культ дерев, інше"
• Перейти на сторінку •
"Великий дар – вміння творити територію краси…*"
• Перейти на сторінку •
"Великий дар – вміння творити територію краси…*"
Про публікацію