ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
Художниця Наталія Носик і спостереження природи, її циклів,ритмів, архітектури...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Художниця Наталія Носик і спостереження природи, її циклів,ритмів, архітектури...
Роздуми щодо - змістовного наповнення творів запорізької живописиці, любомудрствія, психології, дечого іншого.
Увертюра тексту.
Для пізнання космічної гармонії і усвідомлення первинних джерел буття гностиками давнісінько було окреслено кілька положень для проникнення, один з яких, - спостереження природи, її циклів, ритмів, архітектури. Оскільки – людина частина природи, то слід зупинитися і на розгляді її шляху даного (дао)…
Наталія народилася в сім’ї пасічника, а вони природні філософи. Мають своє розуміння усього того, що діється у Світі. Наділені добротою, мудрістю і любов’ю до всього живого, що тільки є на наших землях.
Доречними будуть віршовані рядки Володимира Пугача з вірша «Думи бджоляра»:
«Я завжди повертаюсь сюди,
Де квітують весняні сади,
Де буяють акації й трави
І надвечір духмянь ллють отави».
Дівчинка змалечку обожнювала живе довкілля, завдяки батькові і його переїздній пасіці неодноразово відвідувала первозданні місцини рідного краю. Справжня закоханість у флору зберіглася донині, і це помітно і відчувається в роботах мисткині. Малювала з дитинства, а ось стати художницею вирішила завдяки своєму наставнику – Юрію Павловичу Остапову. Потрапила на заняття до нього юнкою, була захоплена його згагою до життя, молодістю душі… Вибір майбутнього фаху був зроблений остаточно. Перегодом здобула високу освіту, закінчила Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара і студіювала науки в Академії художеств ім. І. Рєпіна (Літня школа).
Серцевина тексту, його кульмінація.
Які ж мистецькі вподобання у Наталки? Творчість яких митців її приваблює, і чому? Послухаймо: «Захоплююся творами Миколи Фешина і Філіпа Малявіна, за їхню експресивність та сміливість; шаную імпресіоністів, - за любов до Природи; Анрі Матісса і Василя Кандинського, – вивчала їх: переосмислення форми, побудову композиції, кольорові рішення. З сучасних, молодих митців надихають – Денис Городничий, Вадим Суворов…».
………………А зараз зупинімо увагу на окремих аспектах взаємин – Митець і Довкілля. Як же жива Природа впливає на творчу особистість? Дуже цікавою виглядає думка професора В. М. Пащенка (гуманістичний ландшафтознавець), - він в одну категорію звів візуальні, вербальні, тактильні і запахові елементи ландшафту, які запам’ятовуються, особливим чином відкладаются в мозку, і сприймаються ним у знаковій формі. І закладаються в пам’яті поколінь, і передаються спадково. Якщо особа тривалий час перебуває далеко від рідної домівки, з часом вона перестає відчувати запах рідної землі…
Одне з бачень любомудрствія Сходу… Ми бачимо квіти на кущі чи дереві, це не справжнє знання, якщо не йдемо далі і не досліджуємо коріння. Квіти залежать від коріння. Квіти – не щось інше, як серцевина коріння, що лежить глибоко всередині, але вийшли назовні, аби показати себе. Коріння містить поезію, джерело, сік, які стануть квітами, листям, плодами. І якщо будемо зосереджувати увагу на листях, квітах, фруктах, і ніколи не проникнемо в глибину землі, тоді ніколи не зрозуміємо дерево, тому що його суть в коріннях… (переказ з ОШО).
Прекрасні слова Томаса Стернза Еліота, вслухаймося:
«Ми не повинні припиняти дослідження,
І кінець нашого дослідження
Буде там, звідки ми почали,
І впізнати це місце як ніби вперше.
Крізь невідоме, знайомі ворота
Те, що було на початку;
Біля витоків найдовшої річки
Голос прихованого водоспаду.
І діти на яблуні
Не знайдені, бо ніхто їх не шукає,
Але чутні, напівчутні, в тиші
Між двома хвилями моря».
Потрібно повертатися туди, звідки почали. Потрібно пізнати, хто Ви вже є. Досягнути того, чого вже досягнули. І ще, досягнути того, що не можна втратити. Це не пошук нового, це спроба пізнати те, що існувало завжди, вічно. З безпочаткового початку до нескінченного кінця..
А що мовили з приводу українські мислителі? Приміром доктор Микола Шлемкевич: «Тільки йдучи вперед, перетоплюючи досвід і осяги минулого в нові криштали мислі, образу, життєвої постави, - отворимо двері достойної будучини».
Минуле, його помилки і здобутки, то щаблі драбини досвіду і зростання. Бажано підійматися крутими стежинами роздумів вгору, і якщо навіть не бачимо веселості в очах мешканців сучасних осель, зате як спогад – різкий подих струменю свіжого повітря, вільного від сонливого одуріння випарувань низовин, і залишаться нам перші зблиски свідомості духовного стану, а це вже ознака початку обнови… До цього і йдімо.
Із розповіді художниці. Якими ж мистецькими путівцями має намір йти? « Ставлю собі високу планку, хочу реалізувати свій потенціал на всі 100%. Маю за мету, стати відомою мисткинею, в широкому розумінні слова. Головний ключ до звершень – навчання і самовдосконалення. Опісля здобуття вищої освіти декілька разів здобувала нові знання на курсах по мистецтвознавству, кольористиці. Відвідувала майстер – класи під орудою відомих живописців. Найбільший страх для мене – зупинитися у пізнанні нового…Справжній митець має навчатися усеньке життя…», -твердить Наталія.
Завершення Калі – юги процес тривалий, хоча вже очевидні перші паростки нової епохи: Сатья – юги, ери високості духу,чистоти, істини. Коли ж занедбана мораль, кара приходить у вигляді повеней, посух, землетрусів, епідемій. Це можемо спостерігати в наші дні…
Люди розподіляються за різними класифікаціями, серед яких є і наступна, одні – це жертви неймовірної напруги нервів, інші, жертви нудьги. Все важче віднайти людину, бо скрізь чуємо: «Ми, ми…». Їх «величність» маса.. Перебуваємо в такому суспільстві, але мусимо творити свій, український світ. Шукаймо людину серед нас, рятуймо її. Фінальна цитата від д – ра М. Шлемкевича: «Жива українська душа прагне й вимагає нової одежі духа і життєвих форм, і живих їх здійснень у новій українській людині».
Завершальний уривок з монологу Наталії Носик: «Мені пощастило, бо займаюся тим що люблю. Але, живопис, то ще не все моє творче життя. Багато часу приділяю викладацькій праці. Навчаю дорослих, тих, хто хоче опанувати творчий фах. До прикладу, Анастасія працювала бухгалтером, а зараз створює ілюстрації на замовлення з Австралії; Аліна навчалася на дизайнера, та після закінчення коледжу не малювала зовсім, звернулася до мене по допомогу, щоб знову почати творити. Тепер вона поєднує основну роботу з писанням портретів та пленерним живописом. Мені подобається усвідомлювати, що завдяки моєму сприянню люди знаходять улюблену справу, починають заробляти завдяки їй, та реалізовують себе…».
Розв’язка тексту.
Коротеньке побажання художниці, - Наталко, не маю жодних сумнівів, що Вами буде створено доволі творчих робіт, однак, напишіть одну картину… Яку? Про це так влучно і прекрасно сказав полтавський дослідник мистецтва і художник Кім Скалацький: «Творчість майже кожного художника можна звести до одного твору, що втілює все, чим нагородили його, як сказав би поет, музи… Твір усього життя. Шедевр».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог. Керівник ЛЕЛЕГ – 4 (Лабораторія експансії латентних експериментів горішнього – 4) і БУМ (Брама Українського Мистецтва).
UA Modna – українська платформа.
На фото - картина Наталії Носик "Ранкові тіні".
Увертюра тексту.
Для пізнання космічної гармонії і усвідомлення первинних джерел буття гностиками давнісінько було окреслено кілька положень для проникнення, один з яких, - спостереження природи, її циклів, ритмів, архітектури. Оскільки – людина частина природи, то слід зупинитися і на розгляді її шляху даного (дао)…
Наталія народилася в сім’ї пасічника, а вони природні філософи. Мають своє розуміння усього того, що діється у Світі. Наділені добротою, мудрістю і любов’ю до всього живого, що тільки є на наших землях.
Доречними будуть віршовані рядки Володимира Пугача з вірша «Думи бджоляра»:
«Я завжди повертаюсь сюди,
Де квітують весняні сади,
Де буяють акації й трави
І надвечір духмянь ллють отави».
Дівчинка змалечку обожнювала живе довкілля, завдяки батькові і його переїздній пасіці неодноразово відвідувала первозданні місцини рідного краю. Справжня закоханість у флору зберіглася донині, і це помітно і відчувається в роботах мисткині. Малювала з дитинства, а ось стати художницею вирішила завдяки своєму наставнику – Юрію Павловичу Остапову. Потрапила на заняття до нього юнкою, була захоплена його згагою до життя, молодістю душі… Вибір майбутнього фаху був зроблений остаточно. Перегодом здобула високу освіту, закінчила Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара і студіювала науки в Академії художеств ім. І. Рєпіна (Літня школа).
Серцевина тексту, його кульмінація.
Які ж мистецькі вподобання у Наталки? Творчість яких митців її приваблює, і чому? Послухаймо: «Захоплююся творами Миколи Фешина і Філіпа Малявіна, за їхню експресивність та сміливість; шаную імпресіоністів, - за любов до Природи; Анрі Матісса і Василя Кандинського, – вивчала їх: переосмислення форми, побудову композиції, кольорові рішення. З сучасних, молодих митців надихають – Денис Городничий, Вадим Суворов…».
………………А зараз зупинімо увагу на окремих аспектах взаємин – Митець і Довкілля. Як же жива Природа впливає на творчу особистість? Дуже цікавою виглядає думка професора В. М. Пащенка (гуманістичний ландшафтознавець), - він в одну категорію звів візуальні, вербальні, тактильні і запахові елементи ландшафту, які запам’ятовуються, особливим чином відкладаются в мозку, і сприймаються ним у знаковій формі. І закладаються в пам’яті поколінь, і передаються спадково. Якщо особа тривалий час перебуває далеко від рідної домівки, з часом вона перестає відчувати запах рідної землі…
Одне з бачень любомудрствія Сходу… Ми бачимо квіти на кущі чи дереві, це не справжнє знання, якщо не йдемо далі і не досліджуємо коріння. Квіти залежать від коріння. Квіти – не щось інше, як серцевина коріння, що лежить глибоко всередині, але вийшли назовні, аби показати себе. Коріння містить поезію, джерело, сік, які стануть квітами, листям, плодами. І якщо будемо зосереджувати увагу на листях, квітах, фруктах, і ніколи не проникнемо в глибину землі, тоді ніколи не зрозуміємо дерево, тому що його суть в коріннях… (переказ з ОШО).
Прекрасні слова Томаса Стернза Еліота, вслухаймося:
«Ми не повинні припиняти дослідження,
І кінець нашого дослідження
Буде там, звідки ми почали,
І впізнати це місце як ніби вперше.
Крізь невідоме, знайомі ворота
Те, що було на початку;
Біля витоків найдовшої річки
Голос прихованого водоспаду.
І діти на яблуні
Не знайдені, бо ніхто їх не шукає,
Але чутні, напівчутні, в тиші
Між двома хвилями моря».
Потрібно повертатися туди, звідки почали. Потрібно пізнати, хто Ви вже є. Досягнути того, чого вже досягнули. І ще, досягнути того, що не можна втратити. Це не пошук нового, це спроба пізнати те, що існувало завжди, вічно. З безпочаткового початку до нескінченного кінця..
А що мовили з приводу українські мислителі? Приміром доктор Микола Шлемкевич: «Тільки йдучи вперед, перетоплюючи досвід і осяги минулого в нові криштали мислі, образу, життєвої постави, - отворимо двері достойної будучини».
Минуле, його помилки і здобутки, то щаблі драбини досвіду і зростання. Бажано підійматися крутими стежинами роздумів вгору, і якщо навіть не бачимо веселості в очах мешканців сучасних осель, зате як спогад – різкий подих струменю свіжого повітря, вільного від сонливого одуріння випарувань низовин, і залишаться нам перші зблиски свідомості духовного стану, а це вже ознака початку обнови… До цього і йдімо.
Із розповіді художниці. Якими ж мистецькими путівцями має намір йти? « Ставлю собі високу планку, хочу реалізувати свій потенціал на всі 100%. Маю за мету, стати відомою мисткинею, в широкому розумінні слова. Головний ключ до звершень – навчання і самовдосконалення. Опісля здобуття вищої освіти декілька разів здобувала нові знання на курсах по мистецтвознавству, кольористиці. Відвідувала майстер – класи під орудою відомих живописців. Найбільший страх для мене – зупинитися у пізнанні нового…Справжній митець має навчатися усеньке життя…», -твердить Наталія.
Завершення Калі – юги процес тривалий, хоча вже очевидні перші паростки нової епохи: Сатья – юги, ери високості духу,чистоти, істини. Коли ж занедбана мораль, кара приходить у вигляді повеней, посух, землетрусів, епідемій. Це можемо спостерігати в наші дні…
Люди розподіляються за різними класифікаціями, серед яких є і наступна, одні – це жертви неймовірної напруги нервів, інші, жертви нудьги. Все важче віднайти людину, бо скрізь чуємо: «Ми, ми…». Їх «величність» маса.. Перебуваємо в такому суспільстві, але мусимо творити свій, український світ. Шукаймо людину серед нас, рятуймо її. Фінальна цитата від д – ра М. Шлемкевича: «Жива українська душа прагне й вимагає нової одежі духа і життєвих форм, і живих їх здійснень у новій українській людині».
Завершальний уривок з монологу Наталії Носик: «Мені пощастило, бо займаюся тим що люблю. Але, живопис, то ще не все моє творче життя. Багато часу приділяю викладацькій праці. Навчаю дорослих, тих, хто хоче опанувати творчий фах. До прикладу, Анастасія працювала бухгалтером, а зараз створює ілюстрації на замовлення з Австралії; Аліна навчалася на дизайнера, та після закінчення коледжу не малювала зовсім, звернулася до мене по допомогу, щоб знову почати творити. Тепер вона поєднує основну роботу з писанням портретів та пленерним живописом. Мені подобається усвідомлювати, що завдяки моєму сприянню люди знаходять улюблену справу, починають заробляти завдяки їй, та реалізовують себе…».
Розв’язка тексту.
Коротеньке побажання художниці, - Наталко, не маю жодних сумнівів, що Вами буде створено доволі творчих робіт, однак, напишіть одну картину… Яку? Про це так влучно і прекрасно сказав полтавський дослідник мистецтва і художник Кім Скалацький: «Творчість майже кожного художника можна звести до одного твору, що втілює все, чим нагородили його, як сказав би поет, музи… Твір усього життя. Шедевр».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог. Керівник ЛЕЛЕГ – 4 (Лабораторія експансії латентних експериментів горішнього – 4) і БУМ (Брама Українського Мистецтва).
UA Modna – українська платформа.
На фото - картина Наталії Носик "Ранкові тіні".
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"Душа моя сонця намріяла, добридень я світу сказала...*"
• Перейти на сторінку •
"Українські мотиви в малярстві Палладія і Юрія Євдущенків."
• Перейти на сторінку •
"Українські мотиви в малярстві Палладія і Юрія Євдущенків."
Про публікацію