ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Іван Потьомкін
2025.10.21 11:40
Якже я зміг без Псалмів прожить
Мало не півстоліття?
А там же долі людські,
Наче віти сплелись,
Як і шляхи в дивовижному світі.
Байдуже, хто їх там пройшов:
Давид, Соломон, Асаф чи Кораха діти...
Шукаємо ж не сліди підошов,

Віктор Кучерук
2025.10.21 06:46
Яскраве, шершаве і чисте,
Природою різьблене листя
Спадає на трави вологі
Уздовж грунтової дороги,
Яку, мов свою полонену,
Вартують лисіючі клени...
21.10.25

Микола Дудар
2025.10.21 00:08
Підшаманив, оновив
І приліг спочити
До якоїсь там пори,
Бо хотілось жити.
Раптом стукіт у вікно…
Уяви, ритмічно:
Він - вона - вони - воно —
З вироком: довічно!

Борис Костиря
2025.10.20 22:13
Іржаве листя, як іржаві ґрати.
Іржаве листя падає униз.
Іржаве листя хоче поховати
Мене під латами брудних завіс.

Іржаве листя передчасно лине,
Як подих вічності, як лютий сплав.
Між поколіннями ніякий лірник

Світлана Пирогова
2025.10.20 15:07
Вуальна осінь небо сумом прикривала,
І таємниць прихованих лягло чимало.
Але одна бентежить, незабутня досі,
Коли душа була оголена і боса,
Коли при зустрічі світи перевертались.
До ніг ти сипав зоряні корали.
Слова лились...Поезії прозорі роси...

Марія Дем'янюк
2025.10.20 11:48
У водограї бавились веселки:
Зелені, жовті, сині кольори,
І фіолетово всміхались, і рожево,
Фонтан сміявся, прагнув догори,
Дістати неба, хоча б на секунду,
Торкнутись хмари, обійняти сонце,
Фонтан стрибав, а сонценята в хвильках
Ясніли наче сяєво

Сергій СергійКо
2025.10.20 11:20
Не бачив ще, ні Риму я, ні Лондона,
Варшави навіть, хоч І поруч – он вона!
Та головне – не бачив я Чугуєва!
Відвідати повинен я чому його?
Бо Репін народився тут, Ілля
– Художник видатний, чиє ім'я,
Чиї натхненні, пристрасні картини –
Чугуєва окр

С М
2025.10.20 09:31
Хто ізлякав тебе? Родилась на що, бейбі?
Обійма подвійні, чари твої, кохана
Родилась ти нащо, хіба не для гри?
Чи у екстазі, або у красі собі

Що в думках ~
Відпускай
Добре є, бейбі

Микола Дудар
2025.10.20 09:01
Передбачив я і зупинивсь…
І приліг хутесенько за ширму.
Безумовно, виділось колись
Вже встрічав покладисту і смирну…
…уяви себе ти Королем,
Годен, то одінься в Падишаха!?
…видно переплутав хтось Едем.
Шахмати це все таки не шахи…

Віктор Кучерук
2025.10.20 06:29
Родить спогади печальні
Біль гірких утрат, -
Додається поминальних
Заходів і дат.
В боротьбі за виживання
Гинемо щодня, -
Голосіння і прощання
Звідуєм сповна.

М Менянин
2025.10.20 01:28
Відчує кожен весь цей жах:
орел, як лев – одвічний птах,
крилом де маше – там війна,
нещастя наше, в нас вона.

Це та війна, це та війна,
де з двох голів лише одна,
лиш та, де вдача леВова,

Тетяна Левицька
2025.10.20 01:14
Вона поїхала у сутінки далекі, 
У невідомість, пристрасність і страх, 
У гай, де не злітають вже лелеки
І почуття засохли на вітрах. 

Вона поїхала в кохання, як у морок, 
В жагу, немов невигасла пітьма. 
Невдовзі їй виповнюється сорок, 

Павло Сікорський
2025.10.19 22:50
Слова твої, мов кулі - лента за лентою;
Склеюю серце своє ізолентою.

Борис Костиря
2025.10.19 22:25
Вона поїхала у сутінки далекі,
У невідомість, пристрасність і страх,
У гай, де не злітають вже лелеки
І почуття засохли на вітрах.

Вона поїхала в кохання, як у морок,
В жагу, немов невигасла пітьма.
Невдовзі їй виповнюється сорок,

Іван Потьомкін
2025.10.19 22:01
Ішов чумак ще бідніший,
Аніж перше з дому вийшов,-
Ані соли, ні тарані,
Одні тільки штани рвані,
Тільки латана свитина
Та порожняя торбина.
“Де твої, чумаче, воли?
Чом вертаєшся ти голий?

Ірина Білінська
2025.10.19 20:45
Женуть вітри рябі отари хмар
в безкрає поле зоряного неба,
де музикує змучений Ремарк,
Адамові Творець рахує ребра…

Сади стрічають пахощами груш,
і яблуням лоскоче сонце скроні -
це Осені портрети пише Труш,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Лев Маркіян
2025.10.20

Федір Александрович
2025.10.01

Ірина Єфремова
2025.09.04

Сергій СергійКо
2025.08.31

Анастасія Волошина
2025.08.13

Василь Пастернак
2025.08.04

Олександра Філь
2025.07.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Чорногуз (1963) / Вірші

 * * *

Пам`яті Олекси Гірника присвячую


Знову хтось по карті пальцем водить,
Знову од природи кусень «з`їв».
Зменшується просторінь свободи –
Шкіра мов шагренева гаїв.

Я молюся і ридають очі,
Підіймаю руки догори…
А мені у відповідь регочуть
Ревищем пекельним трактори.

Ця крутня шанує тільки силу…
Де ж це еко-воїни дібров?
Щоби нечисть, як траву, косили?
І свою не шкодували кров?!

За усеньке золото Колхіди
Не віддам зелени ці скарби!
Може, першому піти в шахіди,
Щоб постав народ мій… із юрби?!

8.11. 7521 р. (Від Трипілля) (2013)





  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2022-05-06 21:23:06
Переглядів сторінки твору 470
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 6.422 / 7  (6.330 / 6.99)
* Рейтинг "Майстерень" 6.422 / 7  (6.337 / 7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.768
Потреба в критиці толерантній
Потреба в оцінюванні не оцінювати
Конкурси. Теми Поезія Необароко, Неокласицизму, Неореалізму
Автор востаннє на сайті 2025.10.21 11:31
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2022-05-06 21:23:57 ]

Отправить
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2013-11-09 00:09:08 ] - відповісти

Не треба в шахіди, Ярославе, краще в еко-воїни. Не варта та крутня таких жертв, це всеодно що віддати їм своє місце під сонцем...


Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-09 13:30:22 ] - відповісти

А як же сколихнути це мертве море, Таню?! Як переконати не нищити природу, бо нищимо самих себе!
Я бував на крутих дачах - вражає перші 20-30 хвилин. А потім - відчуття мертвотності навколо, бо знищене справжнє на цьому місці. І головне, ліси, насаджені людьми під лінієчку ніхто не чіпає! А з грошима там можна викопати озера, розбити сад, що завгодно зробити! Так ні, треба природні самосійні гаї понищити, бо там менше роботи, менше дерев росте! А головне - знищити романтичне середовище, місця сили, де люди духовні черпають енергію і натхнення, народ фольклор свій творить! Так уся земля скоро пеклом стане! І ми будемо з цим миритися? Ще Ронсар у ХVІ столітті боровся віршами проти лісорубів Гастингського лісу, скільки тоді було лісів, гаїв, дібров! Не порівняти в нашими часами! А все одно поетові пеклО душу знищення пророди! Це вони саму поезію знищують, природа найбільше надихає, це перевірено! Місто далеко не так сильно!)


Отправить
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2013-11-10 03:12:45 ] - відповісти

Ярославе, ви так реагуєте, наче я не Вас підтримую, а тих егоїстичних покидьків. Я ж не закликаю Вас з цим миритись. Але знаєте, чому море мертве? Слово втратило свою силу. Воно більше не здатне здіймати хвилі. Демагоги вбили довіру до почутого слова. Море вірить тільки діям і трошки тим словам, котрі народжує саме. Море схильне розмовляти саме з собою. Сколихнути його можна тільки дією. Акт самознищення буде дією, але від нього хіба що кола по воді підуть. Інертність згасить ці кола, та й по тому. Це той випадок, коли разова акція нічого не вирішує . Акти самознищення є разовими акціями, спрямованими на совість. Совість - якість окремої особистості, але не маси. Совість споріднена з почуттям провини. Маси винними себе відчувати не будуть, а у володарів розкішного запаркання совість відсутня, а функцію сорому у них виконує страх. Тобто дії мають бути адекватними умовам, от і все. Єдиний дієвий засіб зміни навколишнього, який я знаю, полягає у тому, щоб змінитись самому. Коли окрема людина починає не тільки берегти, а й відроджувати природу не доступному їй рівні, вступає в дію ефект метелика, і тоді інерція починає працювати не проти, а за… і кількість однодумців починає рости, а це вже сила, здатна сколихнути море і викликати почуття страху у покидьків.:)


Отправить
Іван Гентош (М.К./М.К.) [ 2013-11-09 13:31:07 ] - відповісти

Потужно, Друже! Актуально неймовірно.І не тільки для Києва. У Карпатах був недавно - що там робиться, жах... "Господарюють" "нові українці", наче останній день на Землі живуть.
Але "крутня" не вічна!
Підтримую і тисну руку!


Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-09 13:41:27 ] - відповісти

Так, Іване, дякую! Поки екологічне лихо не впаде на голови цих бездушних людей, то, певно, аж тоді замисляться над наслідками своїх діянь!)))


Отправить
Іван Потьомкін (Л.П./М.К.) [ 2013-11-09 17:07:20 ] - відповісти

Поділяю Ваший біль за Природу, шановний пане Ярославе.
Щоправда, не певен, що поетичне слово таке вже всесильне, що спинить новітніх варварів.
Варто вивчити досвід ізраїльських екологів, що в спілці з журналістами, а за ними й із поспільством зчиняють такий галас довкола доцільності будувати щось нове там, де це стало національним надбанням, що чимало проектів змушують розглядати в Кнесеті , і вони так і лишаються проектами.
Треба бити у дзвони
за тих, хто безмовний!


Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-09 20:00:03 ] - відповісти

Спасибі, дорогий пане Іване! Цей вірш - емоційний вихлюп, а Ви, справді, вказуєте реальний шлях, як діяти!))


Отправить
Галина Михайлик (М.К./М.К.) [ 2013-11-09 22:06:29 ] - відповісти

Цілком поділяю Ваше обурення, Ярославе... Моє нещодавнє "Озеленення?" (http://maysterni.com/publication.php?id=96466) теж на подібну тему...


Отправить
Леся Віра (Л.П./Л.П.) [ 2013-11-09 23:22:37 ] - відповісти
Мудро. От почули б ці правдиві рядки ті, що "над нами"...

Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-09 23:40:48 ] - відповісти

Галю, дякую за співпереживання і небайдужість. Добре, що мислите суголосно! Прочитав Ваше "Озеленення" - скрізь одне й теж - і на сході і на заході і в центрі! Мабуть і на планеті теж саме! Дивився фільм "Дом" французький - тільки три зелені держави бачив. Одна з них - Коста-Ріка. Догризають нелюди цю землю! В мене буде презентація книжки "Велесів гай" - зберу максимально небайдужих! Воюймо, як можемо!)))


Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-09 23:44:02 ] - відповісти

Дякую, Лесю! Будемо стукати у двері і серця. Хай відкриваються і чують!)))


Отправить
Віктор Кучерук (Л.П./М.К.) [ 2013-11-10 10:29:10 ] - відповісти

Негативні типи і, на жаль, уже типові явища чомусь все частіше оточують нас.
Поділяю твою думку, друже.


Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-10 18:26:17 ] - відповісти

Таню, якщо Ви звернули увагу, я поставив знак питання наприкінці вірша. Мій ЛГ не стверджує, він запитує самого себе і читачів, як бути, він, зрештою радиться з ними... І ось уже дві конструктивні пропозиції має - від пана Івана Потьомкіна і від Вас. Просто, щоб сколихнути мертве море, треба вчинити щось дуже сильне і неординарне, не чекаючи, поки це зробить сама природа, а вона зробить рано чи пізно і наслідки будуть жахливі не тільки для крутеликів, які зможуть сісти на літаки і втікти, якщо буде куди, а для всіх нас... А щодо сумнівів у силі слова, не зовсім погоджуюсь. А що ж породжує дію, як не слово? Як не ідея, висловлена в слові? Словом можна піднести людину, вилікувати її, а можна й убити. Це залежить від того, у кого це слово в руках і від сили володіння ним.
Ваша пропозиція неординарна і цікава, але її дія довготривала. І це треба робити, (бо треба плекати армію грінпісівців в Україні, яка б протистояла армії нелюдів), і те, що пан Іван радить.
Дякую за цікаві думки.))


Отправить
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2013-11-10 19:36:31 ] - відповісти

Звичайно, кожен має свій погляд, але я чомусь впевнена, що дію породжує почуття, і воно ж лягає в основу тих слів, котрі самі по собі мають властивості дії, тому і лікують чи вбивають. Якщо почуття відрази і ненависті примусить когось підняти дупу, зібрати факти і відточити ними лезо слів до здатності підвищення гостроти зору інертних мас до стопроцентного з тим, щоб вони шкірою відчули небезпеку власному буттю і були змушені, захищаючи себе, захищати світ до того, як небезпека стане невідворотною, от тоді ми матимемо можливість говорити про силу слова. Дякую і Вам, Ярославе, за можливість поспілкуватись.
PS А знак питання я бачила. Просто вважаю небезпечною постановку таких питань, бо серед молоді досить багато осіб з ще не сформованим розумінням цінності життя… Хто зна, можливо хтось з них колись зробить цей світ кращим. :)


Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-10 18:28:58 ] - відповісти

Певно, Вікторе, треба виганяти гидке спершу і з самого себе, то може, колись і гарний, не тільки поганий приклад поведінки передасться іншим! Дякую за співзвучність душ!)))


Отправить
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2013-11-11 21:01:44 ] - відповісти

Почуття перед дією трансформується в слова, Таню! І чим потужніша їхня енергетика, тим має більшу силу впливу! А я не боюсь постановки такої питань, бо колись американця спитали: А чому у нас, українців, немає своєї незалежності реальної? А він відповів: А ви готові вмерти за свою державу? Оце і вся суть.))



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2022-05-07 11:10:46 ]
Ти диви, вірш написаний давно, а ніби вчора, настільки він звучить сильно і актуально в наш час!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2022-05-07 12:01:48 ]
Спасибі, дорога Таню! Іноді таке обурення проймає на нелюдів, які нищать природу, що справді став би шахідом! Натхнення тобі!)))