ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
у чесність повернути віру,
не красти і багатим буть!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
у чесність повернути віру,
не красти і багатим буть!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Сергій Вербний /
Проза
Немає
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Немає
Дощ. Ви любите дощ? Такий, що ледь відчутно падає на вас і заставляє щось всередині дивно здригатись і хвилями проходити по всьому тілу… Або такий, що великими краплями стрімко летить з неба, як при бомбардуванні, і розривається об землю, вибухаючи бризками, що розлітаються довкола… Теплий, холодний, літній, осінній… Будь-який! Любите? А чи любите ви його так, як любить його він?
Простий хлопчина, студент, здається, третього, чи то четвертого курсу, який, здавалось, нічим не виділявся з натовпу таких самих хлопчин, таких самих студентів. А навіщо йому виділятись? Щоб кожен обертався на нього на вулиці із захопленням чи заздрістю? Щоб усі, хто його бачив обговорювали його і при зустрічі тикали пальцями, чи, нібито, непомітно кивали на нього головою своїм співрозмовникам? Та й чим він мав виділятись? Строкатим одягом? Чи дивакуватою надвеселою і шумною поведінкою? Ні, простий хлопець, дещо замкнений і сором’язливий, який дуже любив дощ.
Але любив його не так, як усі, як більшість… Він не розповідав усім, про те, як любить гуляти під дощем і приходити додому мокрим до трусів, бо не любив цього. Він не радів дощу, як маленька дитина цукерці і ніколи в житті не стрибав від радості під дощем насолоджуючись його дотиком. Він любив його якось інакше… Любив спостерігати за ним з-за вікна або з-під навісу. Любив його потужність і ніжність. Обожнював ту дивну атмосферу, яка з’являлась під час дощу і з якої він, ледь не захлинаючись від задоволення, черпав сили і радість. Був просто закоханий у запах… О так! Цей неймовірний запах… Точніше навіть не один, їх було безліч! А їх палітра дивним чином, переливаючись і заворожуючи, постійно змінювалась. Особливо різкі зміни відчувались до дощу, під час і після нього. Вони тримали у собі дещо більше ніж просто якісь речовини у повітрі, на які реагують наші рецептори… Ні, вони розповідали історії, казки, давно забуті спогади… Вони були, як згадка про дитинство, така собі подорож у минуле, у давно забуте.
Кажуть, що є речі, на які можна дивитись нескінченно. Зазвчай це вогонь і вода, можливо, в когось таких речей більше… Але, як би там не було, «вода» у нього була саме у дощу, саме за ним він міг спостерігати, напевно, вічно.
Щоразу він виходив до дощу або на вулицю, або до вікна, і розмовляв з ним. Так, він на повному серйозні розмовляв з дощем, причому розмова ця аж ніяк не скидається на монолог, це повноцінна розмова, як з кращим другом. Він завжди розповідав дощу про все наболіле і навіть особисте, а дощ, здавалось, завжди відповідав йому. Складалось враження, що вони і були кращими друзями. Коли дощ заходив в гості, вони разом сумували і разом сміялись, часом хлопець підігравав дощу на гітарі, а іноді, вони просто мовчали, лише зрідка жартуючи одне з одним. Все залежало від його настрою, або від настрою дощу.
Через ці дивні розмови його часто називали божевільним, а ті, хто проходив поруч окидали його поглядами в яких був страх, жаль, презирство, сміх, якесь глумлення, іноді заздрість і ще багато чого іншого. Але вони не зважали на це, просто насолоджувались компанією. Та й що таке божевілля? Чому саме божевілля? Божевілля приходить від розуміння. Ти розумієш, щось, чого не розуміє або на що не звертає уваги пересічна людина, хтось інший... І від цього настає дивний стан, щось середнє між сумом і радістю, який і видається божевіллям. На жаль не кожна людина може витримати істину, правду, розуміння основного, витримати цей самий стан, або хоча б зрозуміти його. Тому ті, хто не витримав потрапляють у божевільні, а ті, хто не зрозумів його в кращому випадку співчувають. Скільки відомих і невідомих, скільки філософів, мислителів, вчених і просто людей, які так і не навчились «не думати» або «не мислити», збожеволіли від величезної кількості логічних і не логічних думок, від величезної кількості істин, від розуміння. Але були і є такі, кому під силу нести цю ношу. На жаль щастя це не додає, скоріше навпаки. Таким людям просто необхідно, щоб хтось був поруч, якщо не постійно, то хоча б часто. Для висловлення своїх думок, будь-яким чином, їм потрібні слухачі, їх вони знаходять у повсякденних компаніях друзів, одногрупників, співробітників, чатах і форумах, але для своєрідної сповіді їм потрібен хтось один. Дівчина, хлопець, брат, сестра, віртуальний співрозмовник, друг… дощ.
От і зараз він сидить під під’їздом, курить свій Bond і спостерігає за дощем, слухає його розповіді, згадує і ділиться своїми. У клумбі, що була поруч, він помітив мурашник, точніше, те, що від нього залишилось і поступово зникало і далі під натиском важкої ходи його співрозмовника. І знову ж йому згадалося минуле. Згадались усі негаразди і проблеми, які такою ж потужною зливою посипались на нього зненацька і розбили його вщент, як цей мурашник. Як там у пана Ніцше? «Те, що нас не вбиває – робить нас сильнішими»… Куди вже тільки не пхали цю фразу… Ніцше і сам збожеволів від розуміння такої величезної кількості істинного, а цей хлопчина ні. Його розбили на друзки, був час коли у нього взагалі не було світлих ліній, він розсипався на піщинки, як і мурашник. Але ж будь-яка злива з часом закінчується, а мурашник відбудовується, дещо в іншому вигляді, ніж був попередній, але середина його лишається одна й та сама. Так і він, відбудувався заново. Відбудувався з новими мурами, але зі старою хаткою всередині них.
Колись, у нього була кохана людина для «сповідей», та й самі «сповіді» були інші. Але все почалось з її хвороби, потім була автокатастрофа, в якій вижив тільки він, далі з’явились перші паркани і фундамент муру, усвідомлення, відчуття, той самий запах, Дощ… Але її – немає.
Простий хлопчина, студент, здається, третього, чи то четвертого курсу, який, здавалось, нічим не виділявся з натовпу таких самих хлопчин, таких самих студентів. А навіщо йому виділятись? Щоб кожен обертався на нього на вулиці із захопленням чи заздрістю? Щоб усі, хто його бачив обговорювали його і при зустрічі тикали пальцями, чи, нібито, непомітно кивали на нього головою своїм співрозмовникам? Та й чим він мав виділятись? Строкатим одягом? Чи дивакуватою надвеселою і шумною поведінкою? Ні, простий хлопець, дещо замкнений і сором’язливий, який дуже любив дощ.
Але любив його не так, як усі, як більшість… Він не розповідав усім, про те, як любить гуляти під дощем і приходити додому мокрим до трусів, бо не любив цього. Він не радів дощу, як маленька дитина цукерці і ніколи в житті не стрибав від радості під дощем насолоджуючись його дотиком. Він любив його якось інакше… Любив спостерігати за ним з-за вікна або з-під навісу. Любив його потужність і ніжність. Обожнював ту дивну атмосферу, яка з’являлась під час дощу і з якої він, ледь не захлинаючись від задоволення, черпав сили і радість. Був просто закоханий у запах… О так! Цей неймовірний запах… Точніше навіть не один, їх було безліч! А їх палітра дивним чином, переливаючись і заворожуючи, постійно змінювалась. Особливо різкі зміни відчувались до дощу, під час і після нього. Вони тримали у собі дещо більше ніж просто якісь речовини у повітрі, на які реагують наші рецептори… Ні, вони розповідали історії, казки, давно забуті спогади… Вони були, як згадка про дитинство, така собі подорож у минуле, у давно забуте.
Кажуть, що є речі, на які можна дивитись нескінченно. Зазвчай це вогонь і вода, можливо, в когось таких речей більше… Але, як би там не було, «вода» у нього була саме у дощу, саме за ним він міг спостерігати, напевно, вічно.
Щоразу він виходив до дощу або на вулицю, або до вікна, і розмовляв з ним. Так, він на повному серйозні розмовляв з дощем, причому розмова ця аж ніяк не скидається на монолог, це повноцінна розмова, як з кращим другом. Він завжди розповідав дощу про все наболіле і навіть особисте, а дощ, здавалось, завжди відповідав йому. Складалось враження, що вони і були кращими друзями. Коли дощ заходив в гості, вони разом сумували і разом сміялись, часом хлопець підігравав дощу на гітарі, а іноді, вони просто мовчали, лише зрідка жартуючи одне з одним. Все залежало від його настрою, або від настрою дощу.
Через ці дивні розмови його часто називали божевільним, а ті, хто проходив поруч окидали його поглядами в яких був страх, жаль, презирство, сміх, якесь глумлення, іноді заздрість і ще багато чого іншого. Але вони не зважали на це, просто насолоджувались компанією. Та й що таке божевілля? Чому саме божевілля? Божевілля приходить від розуміння. Ти розумієш, щось, чого не розуміє або на що не звертає уваги пересічна людина, хтось інший... І від цього настає дивний стан, щось середнє між сумом і радістю, який і видається божевіллям. На жаль не кожна людина може витримати істину, правду, розуміння основного, витримати цей самий стан, або хоча б зрозуміти його. Тому ті, хто не витримав потрапляють у божевільні, а ті, хто не зрозумів його в кращому випадку співчувають. Скільки відомих і невідомих, скільки філософів, мислителів, вчених і просто людей, які так і не навчились «не думати» або «не мислити», збожеволіли від величезної кількості логічних і не логічних думок, від величезної кількості істин, від розуміння. Але були і є такі, кому під силу нести цю ношу. На жаль щастя це не додає, скоріше навпаки. Таким людям просто необхідно, щоб хтось був поруч, якщо не постійно, то хоча б часто. Для висловлення своїх думок, будь-яким чином, їм потрібні слухачі, їх вони знаходять у повсякденних компаніях друзів, одногрупників, співробітників, чатах і форумах, але для своєрідної сповіді їм потрібен хтось один. Дівчина, хлопець, брат, сестра, віртуальний співрозмовник, друг… дощ.
От і зараз він сидить під під’їздом, курить свій Bond і спостерігає за дощем, слухає його розповіді, згадує і ділиться своїми. У клумбі, що була поруч, він помітив мурашник, точніше, те, що від нього залишилось і поступово зникало і далі під натиском важкої ходи його співрозмовника. І знову ж йому згадалося минуле. Згадались усі негаразди і проблеми, які такою ж потужною зливою посипались на нього зненацька і розбили його вщент, як цей мурашник. Як там у пана Ніцше? «Те, що нас не вбиває – робить нас сильнішими»… Куди вже тільки не пхали цю фразу… Ніцше і сам збожеволів від розуміння такої величезної кількості істинного, а цей хлопчина ні. Його розбили на друзки, був час коли у нього взагалі не було світлих ліній, він розсипався на піщинки, як і мурашник. Але ж будь-яка злива з часом закінчується, а мурашник відбудовується, дещо в іншому вигляді, ніж був попередній, але середина його лишається одна й та сама. Так і він, відбудувався заново. Відбудувався з новими мурами, але зі старою хаткою всередині них.
Колись, у нього була кохана людина для «сповідей», та й самі «сповіді» були інші. Але все почалось з її хвороби, потім була автокатастрофа, в якій вижив тільки він, далі з’явились перші паркани і фундамент муру, усвідомлення, відчуття, той самий запах, Дощ… Але її – немає.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію