ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.23
20:48
Мчав потяг на семи вітрилах
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
2024.11.23
17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
2024.11.23
16:51
І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
2024.11.23
16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
2024.11.23
15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
2024.11.23
06:14
Мій творчий шлях був дуже нелегким. Він проходив крізь приниження, зневагу, хамство та несправедливість. Щоразу мені зустрічалися не ті люди. Це засилля невігласів, малограмотних та недалеких людей я залишив на тій дорозі. А сам пішов новим шляхом. І ось,
2024.11.23
05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
2024.11.23
05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Ярек Баран (1978) /
Публіцистика
Гастролі в Австрії, або Нові пригоди Домінатора
Контекст :
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Гастролі в Австрії, або Нові пригоди Домінатора
Як не дивно, але криза не така вже погана річ, особливо коли йдеться про афери та аферистів. Для них цей період – справжні жнива. Здавалося б, ми готові до їхніх вибриків, пам’ятаючи кризові 90-ті. Та не все так математично просто: змінюється криза – вдосконалюються афери. Історія, про яку йтиметься далі, відбулася зовсім нещодавно на Львівщині, і вирізняється серед інших вишуканістю і настирливістю.
Головного героя чи то пак сценариста назвімо умовно «Домінатор», оскільки це псевдо як найкраще його характеризує. Впевненість, зухвалість, домінантність в розмовах – риси хорошого психолога, актора, чи людини, яка заробляє на ошукуванні ближніх. Епізод перший нашої історії розпочався з того, що одного зимового дня Домінатор зателефонував до Дрогобича своєму давньому знайомому музикантові, колезі по цеху (назвімо і його умовно) Петра і запропонував побувати з гастрольним туром в Австрії. Лише можна уявити собі, яка радість огорнула Петра: провінційні співаки в умовах тотальної боротьби з культурою є майже в підпіллі, а тут гастролі за кордон і ще й з неабиякими гонорарами. Домінатор пообіцяв 80 євро за кожен з концертів, які відбуватимуться двічі на день протягом двох місяців. Математика проста: 160 євро в день множимо на 60 і отримуємо чистого заробітку 9600 євро. Грандіозна пропозиція, адже де в Україні провінційному виконавцю своїм талантом можна заробити такі гроші? Проте Домінатор на цьому не зупинявся і в добрих традиціях промоутерів вів далі: «Харчування та проживання коштом організаторів, географія гастролей: – Австрія, Німеччина, Швейцарія, Італія…» Далі вдаватись в подробиці не варто, оскільки Петро був готовий уже сьогодні пакувати валізи і рухатись за Домінатором у «світле майбутнє». Однак, по розмові Петро повернувся на грішну землю і збагнув, що не все так просто: «Давно не виступаю, фонограм нових нема – поїхати не зможу. Але ж пропозиція така класна. Запропоную своїм товаришам по цеху, бодай вони хоч скористаються». Так завершився перший епізод майже детективної історії.
Епізод другий. Домінатор приїздить до Дрогобича на зустріч з можливими кандидатами, яких запропонував Петро замість себе: молодими виконавцями Яремою та Ліліаною (імена також вигадані), вже відомими на Дрогобиччині. Зустріч відбулась в офісі у Ліліани. Домінатор, як справжній продюсер, виклав, що йому від виконавців потрібно, уважно послухав музичний матеріал і сформулював своє резюме: «До Ліліани у мене претензій немає, а ось у Яреми мені підходять лише ось ця, ця і ця пісня. Вибачай Яремо, але більше 40 євро за виступ тобі не зможу заплатити.» Що мав на увазі Домінатор годі гадати, але цей момент став фактично проколом у його продуманій афері. Відтак у Ліліани та Яреми виникло багато запитань. Що за гастролі, коли виїзд, хто ще, окрім них, виступатиме, і хто взагалі такий отой Домінатор? Головний герой розпочав з останнього запитання: мовляв, він також виступає, навіть має свій проект «Дзідзьо», одразу показав кліп того проекту у якому чолов’яга, дещо схожий на Домінатора, виконує пісню. Та ідентифікувати його з Домінатором було важкувато, оскільки «персонаж» мав накладну бороду. Вірити довелось на слово. «Тепер про сам проект, – продовжував Домінатор. – Їдемо в Європу представляти регіони України, які прийматимуть Євро 2012. Організатором цього туру є Конгрес українських націоналістів, і зокрема його осередок в Австрії. Організатори вимагають щоб були представлені місцеві виконавці, а не зірки, оскільки ті вже там приїлися. Тепер про тих,хто з вами поїде. Я пропонував Левкові Дуркові, оскільки він там у мене часто виступає, також зі Львова їде Іван Сітарський, окрім цього ще один колектив з Івано-Франківська та один із Закарпаття. Я їду зараз на Самбірщину у Тур’є, звідки поїде ансамбль, і вони мені мають передати гроші на оформлення документів». Наступне запитання Ліліани стосувалося оформлення документів. «Не хвилюйтесь – заспокоїв Домінатор – Вам доведеться сплатити лише дорогу та візу в Австрію, це приблизно 290 євро, а на місці вам усе повернуть і навіть видадуть невеликий аванс. Тут не втримався Петро: «А чи є якийсь договір або інші документи, що підтверджують твої повноваження?» Домінатор вдав, що не почув запитання і хвацько витягнув з сумки фотоальбом, у якому були красиві світлини Альп та лижних готелів. «Ось тут ви проживатимете – коментував Домінатор ,– кожен матиме свій номер. Власниця готелю походить з України, тому добровільно та безкоштовно погодилась підтримати тур». Після такої інформації Ліліана була на сьомому небі від щастя. А Домінатор продовжував: «Виїжджаємо через два тижні зі Львова від церкви святого Юра. Їдуть три автобуси. В одному – виконавці, в інших – представники громадськості та духовенства. Як бачите, часу небагато. Даю вам два дні на роздуми і після завтра приїду за грошима на оформлення документів. До речі, їх нам оформлятимуть у Львові експрес-методом. Для цього з Києва спеціально приїде консул.» Ось так переконливо на піднесеній ноті завершився другий епізод.
Епізод третій: зустріч Петра з Ліліаною і Яремою для обговорення пропозиції. «Ну як враження?» – спитав Петро. Ліліана задоволено поділилась враженнями, що варто їхати, адже не завжди виникають такі пропозиції. Проте, Ярема був не настільки оптимісти налаштований: «Якби Домінатор не «присадив» мене з піснями, очевидно також повністю готувався до поїздки. Але саме цей момент змусив ввімкнути логіку, а її у багатьох словах Домінатора не було. Судіть самі: два роки тому я їздив на Захід Німеччини (до Дортмунду). Мої витрати: віза – 40 євро, страхівка – 20 євро, дорога – 80 євро. Загалом 140 євро. Запитання: звідки ота сума 290 євро? Наступний момент, який насторожує: це відношення Закарпаття та Івано-Франківська до Євро 2012. І врешті пісні, які обрав Домінатор – я їх на концертах виконую вкрай рідко, що говорить про його необізнаність.» Тут слово взяв Петро: «До речі я теж схиляюся до думки, що це афера, оскільки відповіді на запитання про документи я не отримав. Та все ж рано плямувати чоловіка, давайте по можливості поговоримо з іншими учасниками гастролей і тоді вже прийматимемо остаточне рішення».
Відкрию таємницю: автор цих рядків був присутнім під час зустрічі другого епізоду, тому так добре знає подробиці. Що було далі – передбачити не важко. Було зроблено декілька телефонних дзвінків. «Учасники гастролей» у більшості випадків взагалі нічого не знали про тур. Ліліані вдалося вийти на обласне керівництво КУНу, де їй подякували за надану інформацію і запевнили, що названа організація взагалі найближчим часом не планує жодних заходів за кордоном, а з аферистом, який справді є у їх лавах, будуть окремо розбиратися. Та й врешті і «Дзідзьо» виявився не Домінатором. Фактично для наших героїв все ніби завершилось «гепі-ендом»: ніхто не поніс жодних втрат. Однак питання залишалось відкритим: у чому полягала афера? Як зазначив Ярема: «Припускаю, що суть афери у збиранні коштів на оформлення документів». Справді, не минуло двох тижнів, як до нас дійшла інформація про дві вдалі спроби у Львові та Стрию. У першому випадку людина постраждала на 600 євро у другому «жертва» позбулася 300 євро.
Для того, щоб зрозуміти суть афери, варто на неї глянути очима самого афериста. Знаючи, що у кризовий період українці починають вірити у «манну з неба», Домінатор вирішив скористатися цією слабкістю. Оскільки у 90-х він крутився в колах регіонального шоу-бізнесу, вирішив розпочати саме звідси. І добре знаючи ментальність провінціалів, ставку робив власне на них. Обожнення «дядьків згори», а також слабку обізнаність в юридичних та бюрократичних особливостях зіграла Домінаторові на руку. Щоб переконати жертву у правдивості обіцянок, наш герой включав свою артистичність та неабиякі психологічні навики: мозковий штурм бажаною для клієнта інформацією, після чого легко і невимушено подається потрібне. Перелік багатьох відомих виконавців підсилювала у жертв довіру до Домінатора. У нашому випадку це – не нова методика. ЇЇ широко використовують у пропаганді представники різноманітних сект та представники мережевого маркетингу. І ще один факт, який свідчить про цілеспрямованість афериста – 290 євро. Стандартний психологічний спосіб у маркетингу захопити клієнта. 290 – це не 300, відтак сума психологічно здається значно нижчою. І нарешті на випадок незручних запитань у Домінатора на поготові був рятівний фотоальбом, картинки з якого ставили остаточну крапку в завоюванні жертви.
Найгірше у цій історії те, що юридично захиститися у подібній ситуації вкрай важко, адже кожен з нас добровільно віддає гроші аферисту, майстрові «лохотронної справи». І подібні сценарії, нажаль, і далі спрацьовують. Ми знаємо про конкретні два випадки «позитивного результату», а їх може бути значно більше. Тому з нашої невеселої історії варто зробити наступні висновки, щоб не попастися на гачок аферистів. По-перше, не варто вірити у легкі гроші в період кризи. Якщо вам надходить пропозиція легкої наживи, варто поставитися до неї з пересторогою. По-друге, якщо у кризовий період вам пропонують оборудки з фінансами, порадьтеся з ближніми, і лише після ретельного та детального аналізу кількох думок, приймайте рішення. Пам‘ятайте: самотужки встояти перед шахрайськими схемами вкрай складно. Як свідчить наша історія, афери з роками еволюціонують і стають дедалі більш вишуканими. І останнє: остерігайтеся яскравих пропозицій від людей, яких вважаєте своїми друзями. Як показує практика, совість та принциповість сучасні Домінатори давно втратили, тож поняття дружби чи навіть родинних стосунків для них не є жодною перешкодою чи табу.
Головного героя чи то пак сценариста назвімо умовно «Домінатор», оскільки це псевдо як найкраще його характеризує. Впевненість, зухвалість, домінантність в розмовах – риси хорошого психолога, актора, чи людини, яка заробляє на ошукуванні ближніх. Епізод перший нашої історії розпочався з того, що одного зимового дня Домінатор зателефонував до Дрогобича своєму давньому знайомому музикантові, колезі по цеху (назвімо і його умовно) Петра і запропонував побувати з гастрольним туром в Австрії. Лише можна уявити собі, яка радість огорнула Петра: провінційні співаки в умовах тотальної боротьби з культурою є майже в підпіллі, а тут гастролі за кордон і ще й з неабиякими гонорарами. Домінатор пообіцяв 80 євро за кожен з концертів, які відбуватимуться двічі на день протягом двох місяців. Математика проста: 160 євро в день множимо на 60 і отримуємо чистого заробітку 9600 євро. Грандіозна пропозиція, адже де в Україні провінційному виконавцю своїм талантом можна заробити такі гроші? Проте Домінатор на цьому не зупинявся і в добрих традиціях промоутерів вів далі: «Харчування та проживання коштом організаторів, географія гастролей: – Австрія, Німеччина, Швейцарія, Італія…» Далі вдаватись в подробиці не варто, оскільки Петро був готовий уже сьогодні пакувати валізи і рухатись за Домінатором у «світле майбутнє». Однак, по розмові Петро повернувся на грішну землю і збагнув, що не все так просто: «Давно не виступаю, фонограм нових нема – поїхати не зможу. Але ж пропозиція така класна. Запропоную своїм товаришам по цеху, бодай вони хоч скористаються». Так завершився перший епізод майже детективної історії.
Епізод другий. Домінатор приїздить до Дрогобича на зустріч з можливими кандидатами, яких запропонував Петро замість себе: молодими виконавцями Яремою та Ліліаною (імена також вигадані), вже відомими на Дрогобиччині. Зустріч відбулась в офісі у Ліліани. Домінатор, як справжній продюсер, виклав, що йому від виконавців потрібно, уважно послухав музичний матеріал і сформулював своє резюме: «До Ліліани у мене претензій немає, а ось у Яреми мені підходять лише ось ця, ця і ця пісня. Вибачай Яремо, але більше 40 євро за виступ тобі не зможу заплатити.» Що мав на увазі Домінатор годі гадати, але цей момент став фактично проколом у його продуманій афері. Відтак у Ліліани та Яреми виникло багато запитань. Що за гастролі, коли виїзд, хто ще, окрім них, виступатиме, і хто взагалі такий отой Домінатор? Головний герой розпочав з останнього запитання: мовляв, він також виступає, навіть має свій проект «Дзідзьо», одразу показав кліп того проекту у якому чолов’яга, дещо схожий на Домінатора, виконує пісню. Та ідентифікувати його з Домінатором було важкувато, оскільки «персонаж» мав накладну бороду. Вірити довелось на слово. «Тепер про сам проект, – продовжував Домінатор. – Їдемо в Європу представляти регіони України, які прийматимуть Євро 2012. Організатором цього туру є Конгрес українських націоналістів, і зокрема його осередок в Австрії. Організатори вимагають щоб були представлені місцеві виконавці, а не зірки, оскільки ті вже там приїлися. Тепер про тих,хто з вами поїде. Я пропонував Левкові Дуркові, оскільки він там у мене часто виступає, також зі Львова їде Іван Сітарський, окрім цього ще один колектив з Івано-Франківська та один із Закарпаття. Я їду зараз на Самбірщину у Тур’є, звідки поїде ансамбль, і вони мені мають передати гроші на оформлення документів». Наступне запитання Ліліани стосувалося оформлення документів. «Не хвилюйтесь – заспокоїв Домінатор – Вам доведеться сплатити лише дорогу та візу в Австрію, це приблизно 290 євро, а на місці вам усе повернуть і навіть видадуть невеликий аванс. Тут не втримався Петро: «А чи є якийсь договір або інші документи, що підтверджують твої повноваження?» Домінатор вдав, що не почув запитання і хвацько витягнув з сумки фотоальбом, у якому були красиві світлини Альп та лижних готелів. «Ось тут ви проживатимете – коментував Домінатор ,– кожен матиме свій номер. Власниця готелю походить з України, тому добровільно та безкоштовно погодилась підтримати тур». Після такої інформації Ліліана була на сьомому небі від щастя. А Домінатор продовжував: «Виїжджаємо через два тижні зі Львова від церкви святого Юра. Їдуть три автобуси. В одному – виконавці, в інших – представники громадськості та духовенства. Як бачите, часу небагато. Даю вам два дні на роздуми і після завтра приїду за грошима на оформлення документів. До речі, їх нам оформлятимуть у Львові експрес-методом. Для цього з Києва спеціально приїде консул.» Ось так переконливо на піднесеній ноті завершився другий епізод.
Епізод третій: зустріч Петра з Ліліаною і Яремою для обговорення пропозиції. «Ну як враження?» – спитав Петро. Ліліана задоволено поділилась враженнями, що варто їхати, адже не завжди виникають такі пропозиції. Проте, Ярема був не настільки оптимісти налаштований: «Якби Домінатор не «присадив» мене з піснями, очевидно також повністю готувався до поїздки. Але саме цей момент змусив ввімкнути логіку, а її у багатьох словах Домінатора не було. Судіть самі: два роки тому я їздив на Захід Німеччини (до Дортмунду). Мої витрати: віза – 40 євро, страхівка – 20 євро, дорога – 80 євро. Загалом 140 євро. Запитання: звідки ота сума 290 євро? Наступний момент, який насторожує: це відношення Закарпаття та Івано-Франківська до Євро 2012. І врешті пісні, які обрав Домінатор – я їх на концертах виконую вкрай рідко, що говорить про його необізнаність.» Тут слово взяв Петро: «До речі я теж схиляюся до думки, що це афера, оскільки відповіді на запитання про документи я не отримав. Та все ж рано плямувати чоловіка, давайте по можливості поговоримо з іншими учасниками гастролей і тоді вже прийматимемо остаточне рішення».
Відкрию таємницю: автор цих рядків був присутнім під час зустрічі другого епізоду, тому так добре знає подробиці. Що було далі – передбачити не важко. Було зроблено декілька телефонних дзвінків. «Учасники гастролей» у більшості випадків взагалі нічого не знали про тур. Ліліані вдалося вийти на обласне керівництво КУНу, де їй подякували за надану інформацію і запевнили, що названа організація взагалі найближчим часом не планує жодних заходів за кордоном, а з аферистом, який справді є у їх лавах, будуть окремо розбиратися. Та й врешті і «Дзідзьо» виявився не Домінатором. Фактично для наших героїв все ніби завершилось «гепі-ендом»: ніхто не поніс жодних втрат. Однак питання залишалось відкритим: у чому полягала афера? Як зазначив Ярема: «Припускаю, що суть афери у збиранні коштів на оформлення документів». Справді, не минуло двох тижнів, як до нас дійшла інформація про дві вдалі спроби у Львові та Стрию. У першому випадку людина постраждала на 600 євро у другому «жертва» позбулася 300 євро.
Для того, щоб зрозуміти суть афери, варто на неї глянути очима самого афериста. Знаючи, що у кризовий період українці починають вірити у «манну з неба», Домінатор вирішив скористатися цією слабкістю. Оскільки у 90-х він крутився в колах регіонального шоу-бізнесу, вирішив розпочати саме звідси. І добре знаючи ментальність провінціалів, ставку робив власне на них. Обожнення «дядьків згори», а також слабку обізнаність в юридичних та бюрократичних особливостях зіграла Домінаторові на руку. Щоб переконати жертву у правдивості обіцянок, наш герой включав свою артистичність та неабиякі психологічні навики: мозковий штурм бажаною для клієнта інформацією, після чого легко і невимушено подається потрібне. Перелік багатьох відомих виконавців підсилювала у жертв довіру до Домінатора. У нашому випадку це – не нова методика. ЇЇ широко використовують у пропаганді представники різноманітних сект та представники мережевого маркетингу. І ще один факт, який свідчить про цілеспрямованість афериста – 290 євро. Стандартний психологічний спосіб у маркетингу захопити клієнта. 290 – це не 300, відтак сума психологічно здається значно нижчою. І нарешті на випадок незручних запитань у Домінатора на поготові був рятівний фотоальбом, картинки з якого ставили остаточну крапку в завоюванні жертви.
Найгірше у цій історії те, що юридично захиститися у подібній ситуації вкрай важко, адже кожен з нас добровільно віддає гроші аферисту, майстрові «лохотронної справи». І подібні сценарії, нажаль, і далі спрацьовують. Ми знаємо про конкретні два випадки «позитивного результату», а їх може бути значно більше. Тому з нашої невеселої історії варто зробити наступні висновки, щоб не попастися на гачок аферистів. По-перше, не варто вірити у легкі гроші в період кризи. Якщо вам надходить пропозиція легкої наживи, варто поставитися до неї з пересторогою. По-друге, якщо у кризовий період вам пропонують оборудки з фінансами, порадьтеся з ближніми, і лише після ретельного та детального аналізу кількох думок, приймайте рішення. Пам‘ятайте: самотужки встояти перед шахрайськими схемами вкрай складно. Як свідчить наша історія, афери з роками еволюціонують і стають дедалі більш вишуканими. І останнє: остерігайтеся яскравих пропозицій від людей, яких вважаєте своїми друзями. Як показує практика, совість та принциповість сучасні Домінатори давно втратили, тож поняття дружби чи навіть родинних стосунків для них не є жодною перешкодою чи табу.
Нещодавно мало не став жертвою афериста. Завдяки Богу, обставинам та друзям вдалося цього уникнути, проте декілька творчих людей все таки постарждали. Думаю дана публікація має стати застереженням для усіх творчих людей, які можуть стати жертвою домінатора...
Дякую представникам ЗМІ за підтримку у розповсюдженні цього матеріалу...
Контекст :
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію