ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Надія Рябенко (1940) /
Проза
Пісні рідного краю
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Пісні рідного краю
Як може не співати людина, яка виросла в мальовничому селі серед розкішної казкової природи.
Ось широкі левади розіслалися пишним килимом зеленої соковитої трави, а там квітують жовтоокі ромашки в ніжних білих віночках, розовіють смолянки, біліє духмяна кашка.
Левади перетинає неглибока річка Хорол. Її прозора вода настояна на корінні пахучої лепехи та м’яти. Посеред річки розправилося зелене латаття і гойдаються на хвилях горді сніжно-білі лілеї.
Голубими очима заглядають у воду дрібнесенькі незабудки, а старі розлогі верби полощуть у прохолодній синяві води довгі розпущені коси. Густі кучеряві лози обрамлюють дзеркало річки зеленою оксамитовою стіною.
Дрімають у холодку човни, прив’язані до високої сріблястої осики. Голубіє небо, припікає сонечко. У високій траві сюрчать коники. Гудуть бджілки, збираючи з запашних трав солодкий нектар. Спокійно і млосно на душі, хочеться співати і обійняти увесь світ.
По той бік річки простелився темно-зеленою стіною сосновий лісок. Він так пасує до рожево-блакитного обрію! Пахне хвоєю, грибами, житнім хлібом, яблуками та грушами і чимось близьким і рідним, чого не можна оповісти словами. Рай та й годі! То як же не співати, коли вбираєш душею оту розкішну красу:
«Ой у лузі та ще й при березі
Червона калина.
Спородила молода дівчина
Хорошого сина…»
Відлунює через десятки літ пісня в моїх спогадах. Її співали в повоєнні роки молоді жінки, ідучи на колгоспне поле.
У вишитих полотняних сорочках, у білих хустках, та благеньких спідницях, босоніж ішли кілька верств пішки, щоб у полі цілий день полоти буряки на пекучому сонці.
В руках сапа – незмінне знаряддя праці селянки, плетений з рогозу кошик з убогою іжею: окраєць чорного хліба, цибулина та глечик холодної води. У кого був більший достаток, то ще й шматочок сала та пляшка молока.
Пізно ввечері поверталися натомлені і мовчазні. Лише тридцятилітня Олена – висока, худорлява з довгим русявим волоссям та сіро-голубими очима, жартівниця по натурі – своїм ліричним сопрано заспівувала:
«Ой не світи місяченько,
Не світи нікому.
Світи тільки миленькому
Як іде додому…»
Вона була щаслива, бо її коханий чоловік Степан повернувся з війни живий і здоровий.
Через призму пережитих літ тривожить спогадами давнє минуле, часто приходить у сни, хвилює і зігріває моє серце.
Далеке село… Понад річкою туляться невеликі біленькі хати, що світяться маленькими шибочками з-під низьких солом’яних стріх. Удосвіта пахне їдучим димом, що курить з усіх димарів.
Пригадую в пишному цвітінні весняні садочки, літні спекотні дні, особливо в жнива, осінній падолист, що заквітчував багряно-жовтим кленовим листям пожухлі трави і холодну зимову віхолу, що замітала майже до стріх низенькі хати. По весні – клопітливих ластівок у маминій хатині, під стріхою і гомінких лелек, які змайстрували собі чимале гніздо у сусіда на спиляній верхівці здоровенного береста і клопотали з рання і до смеркання.
Стільки себе пам’ятаю, в моїй душі бринить пісня мого священного краю, де незримою пташкою майнуло моє дитинство:
«Ой у лузі на березі
Цигани стояли.
Під білою березою
Шатра розстеляли…»
З далекого дитинства і понині звучить у пам’яті пісня, яку майстерно виконували мої земляки. А матуся, не зважаючи на тяжке повоєнне життя і постійну втому, вечорами наспівувала мені свої журливі вдовині пісні:
«Ой попід гай зелененький
Брала вдова льон дрібненький.
Вона брала-вибирала,
Тонкий голос подавала…»
Тужило з сумним голосом її серце. Я підростала… Довгими холодними зимовими вечорами розносився по хаті монотонний гул старенької прядки. Мама пряла пряжу. При світлі сліпого каганця виринала її постать, що виводила тоненьку сирову нитку і тихо лився її красивий голос:
«Ой, не ходи, Грицю,
Та й на вечорниці,
Бо на вечорницях
Дівки-чарівниці…»
А я не зовсім розуміючи значення слів, тихенько підспівувала мамі. Виткавши полотно, майже все літо, відбілювали його на сонці біля річки, а восени, коли воно ставало біле і тоненьке, матуся кроїла його на сорочки.
Довгими осінніми вечорами вона вишивала рукава та мережки кольоровою заполоччю. І квітли на рукавах червоні кетяги калини, волошки, та житні колосочки, а матуся низенько нахилившись над шитвом, виводила:
«Чого сумувати,голубко моя,
І долю свою проклинать.
Он глянь, подивися, надворі весна
І пташечки будуть співать…»
А я, притулившись на печі до тепленького комина, своїм слабеньким голоском підтягувала ту жалібну, як сама журба, пісню, яку дуже любила мама.
І через усе своє життя я несу в своєму серці її мелодію і слова. А коли матуся гасила каганець я ще довго не могла заснути, бо з вулиці часто доносився високий тенор нашого сусіда Івана Зірки, молодого парубка, який,повертаючись з досвіток, заводив:
«Зелений дубочок
На яр похилився…
Молодий козаче,
Чого зажурився…»
У нього був артистичний голос. В теперішній час він міг би стати видатним співаком, ну тоді був голодний 1947 рік.
Хоча було напівголодне тяжке повоєнне життя, та пісня не залишала мене і моїх земляків.
Пригадую, коли на якесь свято збиралися вдови у нашій невеличкій затишній оселі. На столі картопля в мундирах, солоні огірки та капуста, вінегрет, чорний житній хліб – а в хаті пісня.
У мами високий дзвінкий голос. Вона виводчиця. Тугою виливаються слова пісень про гірку вдовину долю і їх вбирає моє дитяче серце:
«Посіяла огірочки
Близько над водою.
Сама буду поливати
Дрібною сльозою.»
Б’ється крильми ластівки об стіни низенької хатини ця стара, як світ, народна пісня, немов хоче випурхнути на волю. А вдови, ковтаючи сльози, співають про свою згорьовану долю і обірване війною кохання.
Часто в моїй пам’яті зринають вечори ранньої весни і моєї ранньої юності.
На річці скресає крига. Оживає природа. По-весняному пахнуть кущі ліщини і верболозу, а річка вже виходить з берегів.
Мені шістнадцять літ! Як хочеться співати… Спішу до гурту дівчат, які вже зібралися біля річки, недалечко від клубу.
«Не любила і не буду,
Нехай не надіється.
Як назначений судьбою –
Він ніде не дінеться…»
Заспівую високим голосом і весь дівочий гурт підхвачує пісню і луна від неї лине по воді на все село.
Жарти, сміх, співи…
О, незабутня, неповторна, швидкоплинна юність!
Блискавкою майнули шкільні роки. Мені вісімнадцять… Мене запросили у наш сільський хоровий колектив. В шестидесяті роки він досяг високої майстерності. У Києві, у Жовтневому палаці було присвоєно звання Народного, а всім учасникам було вручено пам’ятні медалі. Я і досі з гордістю її зберігаю.
Ми їздили з концертами по Полтавській області і були частими гостями міста Полтави.
Коли ж мене доля привела до Кременчука, я стала співати в Народному хорі Павла Оченаша – заслуженого діяча мистецтв.
Назавжди в моїй пам’яті залишаться сцени Варшави, Кошаліна, Кракова, Колобжека – зали яких вміщували до п’яти тисяч глядачів.
«З далекого краю
Лелеки летіли,
А в одного лелеченька
Крилонька зомліли…»
Співав в чотири голоси хор, а глядачі плакали і викликали «на біс» по декілька разів наші пісні. То були емігранти, які колись давно лишили Батьківщину, а їх душа на чужині сумувала і тужила за Україною та рідною піснею. Бо батьківська земля, як і мамина колискова не забудеться повік, допоки живе людина:
«Ніч покрила очі
Мені молодому.
Несіть мене, лелеченьки,
Й мертвого додому…»
Співали ми, а глядачі вставали і стоячи, проводжали нас гучними оваціями.
Жаль, що літа пливуть так швидко… Коли я стала бабусею, своїй першій онучці Катрусі, замість колискової, чомусь співала:
«Їхали козаки
Із Дону додому
Підманули Галю,
Забрали з собою…»
І коли Катруся трішки підросла стала мені тихенько підспівувати. Її дитяче серце вщерть заповнювала пісня і вона просила мене співати ще і ще. Катруся з задоволенням слухала пісні з репертуару Раїси Кириченко і в свої неповні три рочки знала їх безліч.
А роки непомітно летять… Виросла наша Катруся, а я заспівала меншенькому онучкові Денисику пісні, які колись чула в дитинстві від мами та бабусі Оришки. Дениска полюбив пісню і сцену, але перемогла любов до спорту.
І ось заспівала моя душа в моїх піснях, які струмочком ллються з глибини мого серця:
«Рідний краю, близький і далекий,
Біль моя і сумління моє.
Там чекають на мене лелеки
І самітня зозуля кує….»
Хай буде славен у віках мій лелечий незабутній край, що вселив у мою душу пісню, яку я з ніжністю і любов’ю в серці, допоки живу – нестиму людям.
2010рік.
Ось широкі левади розіслалися пишним килимом зеленої соковитої трави, а там квітують жовтоокі ромашки в ніжних білих віночках, розовіють смолянки, біліє духмяна кашка.
Левади перетинає неглибока річка Хорол. Її прозора вода настояна на корінні пахучої лепехи та м’яти. Посеред річки розправилося зелене латаття і гойдаються на хвилях горді сніжно-білі лілеї.
Голубими очима заглядають у воду дрібнесенькі незабудки, а старі розлогі верби полощуть у прохолодній синяві води довгі розпущені коси. Густі кучеряві лози обрамлюють дзеркало річки зеленою оксамитовою стіною.
Дрімають у холодку човни, прив’язані до високої сріблястої осики. Голубіє небо, припікає сонечко. У високій траві сюрчать коники. Гудуть бджілки, збираючи з запашних трав солодкий нектар. Спокійно і млосно на душі, хочеться співати і обійняти увесь світ.
По той бік річки простелився темно-зеленою стіною сосновий лісок. Він так пасує до рожево-блакитного обрію! Пахне хвоєю, грибами, житнім хлібом, яблуками та грушами і чимось близьким і рідним, чого не можна оповісти словами. Рай та й годі! То як же не співати, коли вбираєш душею оту розкішну красу:
«Ой у лузі та ще й при березі
Червона калина.
Спородила молода дівчина
Хорошого сина…»
Відлунює через десятки літ пісня в моїх спогадах. Її співали в повоєнні роки молоді жінки, ідучи на колгоспне поле.
У вишитих полотняних сорочках, у білих хустках, та благеньких спідницях, босоніж ішли кілька верств пішки, щоб у полі цілий день полоти буряки на пекучому сонці.
В руках сапа – незмінне знаряддя праці селянки, плетений з рогозу кошик з убогою іжею: окраєць чорного хліба, цибулина та глечик холодної води. У кого був більший достаток, то ще й шматочок сала та пляшка молока.
Пізно ввечері поверталися натомлені і мовчазні. Лише тридцятилітня Олена – висока, худорлява з довгим русявим волоссям та сіро-голубими очима, жартівниця по натурі – своїм ліричним сопрано заспівувала:
«Ой не світи місяченько,
Не світи нікому.
Світи тільки миленькому
Як іде додому…»
Вона була щаслива, бо її коханий чоловік Степан повернувся з війни живий і здоровий.
Через призму пережитих літ тривожить спогадами давнє минуле, часто приходить у сни, хвилює і зігріває моє серце.
Далеке село… Понад річкою туляться невеликі біленькі хати, що світяться маленькими шибочками з-під низьких солом’яних стріх. Удосвіта пахне їдучим димом, що курить з усіх димарів.
Пригадую в пишному цвітінні весняні садочки, літні спекотні дні, особливо в жнива, осінній падолист, що заквітчував багряно-жовтим кленовим листям пожухлі трави і холодну зимову віхолу, що замітала майже до стріх низенькі хати. По весні – клопітливих ластівок у маминій хатині, під стріхою і гомінких лелек, які змайстрували собі чимале гніздо у сусіда на спиляній верхівці здоровенного береста і клопотали з рання і до смеркання.
Стільки себе пам’ятаю, в моїй душі бринить пісня мого священного краю, де незримою пташкою майнуло моє дитинство:
«Ой у лузі на березі
Цигани стояли.
Під білою березою
Шатра розстеляли…»
З далекого дитинства і понині звучить у пам’яті пісня, яку майстерно виконували мої земляки. А матуся, не зважаючи на тяжке повоєнне життя і постійну втому, вечорами наспівувала мені свої журливі вдовині пісні:
«Ой попід гай зелененький
Брала вдова льон дрібненький.
Вона брала-вибирала,
Тонкий голос подавала…»
Тужило з сумним голосом її серце. Я підростала… Довгими холодними зимовими вечорами розносився по хаті монотонний гул старенької прядки. Мама пряла пряжу. При світлі сліпого каганця виринала її постать, що виводила тоненьку сирову нитку і тихо лився її красивий голос:
«Ой, не ходи, Грицю,
Та й на вечорниці,
Бо на вечорницях
Дівки-чарівниці…»
А я не зовсім розуміючи значення слів, тихенько підспівувала мамі. Виткавши полотно, майже все літо, відбілювали його на сонці біля річки, а восени, коли воно ставало біле і тоненьке, матуся кроїла його на сорочки.
Довгими осінніми вечорами вона вишивала рукава та мережки кольоровою заполоччю. І квітли на рукавах червоні кетяги калини, волошки, та житні колосочки, а матуся низенько нахилившись над шитвом, виводила:
«Чого сумувати,голубко моя,
І долю свою проклинать.
Он глянь, подивися, надворі весна
І пташечки будуть співать…»
А я, притулившись на печі до тепленького комина, своїм слабеньким голоском підтягувала ту жалібну, як сама журба, пісню, яку дуже любила мама.
І через усе своє життя я несу в своєму серці її мелодію і слова. А коли матуся гасила каганець я ще довго не могла заснути, бо з вулиці часто доносився високий тенор нашого сусіда Івана Зірки, молодого парубка, який,повертаючись з досвіток, заводив:
«Зелений дубочок
На яр похилився…
Молодий козаче,
Чого зажурився…»
У нього був артистичний голос. В теперішній час він міг би стати видатним співаком, ну тоді був голодний 1947 рік.
Хоча було напівголодне тяжке повоєнне життя, та пісня не залишала мене і моїх земляків.
Пригадую, коли на якесь свято збиралися вдови у нашій невеличкій затишній оселі. На столі картопля в мундирах, солоні огірки та капуста, вінегрет, чорний житній хліб – а в хаті пісня.
У мами високий дзвінкий голос. Вона виводчиця. Тугою виливаються слова пісень про гірку вдовину долю і їх вбирає моє дитяче серце:
«Посіяла огірочки
Близько над водою.
Сама буду поливати
Дрібною сльозою.»
Б’ється крильми ластівки об стіни низенької хатини ця стара, як світ, народна пісня, немов хоче випурхнути на волю. А вдови, ковтаючи сльози, співають про свою згорьовану долю і обірване війною кохання.
Часто в моїй пам’яті зринають вечори ранньої весни і моєї ранньої юності.
На річці скресає крига. Оживає природа. По-весняному пахнуть кущі ліщини і верболозу, а річка вже виходить з берегів.
Мені шістнадцять літ! Як хочеться співати… Спішу до гурту дівчат, які вже зібралися біля річки, недалечко від клубу.
«Не любила і не буду,
Нехай не надіється.
Як назначений судьбою –
Він ніде не дінеться…»
Заспівую високим голосом і весь дівочий гурт підхвачує пісню і луна від неї лине по воді на все село.
Жарти, сміх, співи…
О, незабутня, неповторна, швидкоплинна юність!
Блискавкою майнули шкільні роки. Мені вісімнадцять… Мене запросили у наш сільський хоровий колектив. В шестидесяті роки він досяг високої майстерності. У Києві, у Жовтневому палаці було присвоєно звання Народного, а всім учасникам було вручено пам’ятні медалі. Я і досі з гордістю її зберігаю.
Ми їздили з концертами по Полтавській області і були частими гостями міста Полтави.
Коли ж мене доля привела до Кременчука, я стала співати в Народному хорі Павла Оченаша – заслуженого діяча мистецтв.
Назавжди в моїй пам’яті залишаться сцени Варшави, Кошаліна, Кракова, Колобжека – зали яких вміщували до п’яти тисяч глядачів.
«З далекого краю
Лелеки летіли,
А в одного лелеченька
Крилонька зомліли…»
Співав в чотири голоси хор, а глядачі плакали і викликали «на біс» по декілька разів наші пісні. То були емігранти, які колись давно лишили Батьківщину, а їх душа на чужині сумувала і тужила за Україною та рідною піснею. Бо батьківська земля, як і мамина колискова не забудеться повік, допоки живе людина:
«Ніч покрила очі
Мені молодому.
Несіть мене, лелеченьки,
Й мертвого додому…»
Співали ми, а глядачі вставали і стоячи, проводжали нас гучними оваціями.
Жаль, що літа пливуть так швидко… Коли я стала бабусею, своїй першій онучці Катрусі, замість колискової, чомусь співала:
«Їхали козаки
Із Дону додому
Підманули Галю,
Забрали з собою…»
І коли Катруся трішки підросла стала мені тихенько підспівувати. Її дитяче серце вщерть заповнювала пісня і вона просила мене співати ще і ще. Катруся з задоволенням слухала пісні з репертуару Раїси Кириченко і в свої неповні три рочки знала їх безліч.
А роки непомітно летять… Виросла наша Катруся, а я заспівала меншенькому онучкові Денисику пісні, які колись чула в дитинстві від мами та бабусі Оришки. Дениска полюбив пісню і сцену, але перемогла любов до спорту.
І ось заспівала моя душа в моїх піснях, які струмочком ллються з глибини мого серця:
«Рідний краю, близький і далекий,
Біль моя і сумління моє.
Там чекають на мене лелеки
І самітня зозуля кує….»
Хай буде славен у віках мій лелечий незабутній край, що вселив у мою душу пісню, яку я з ніжністю і любов’ю в серці, допоки живу – нестиму людям.
2010рік.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію