ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Олександр Сушко
2024.04.26 14:24
То що - почнім уму екзамен?
Примостим мужа до жони?
Без грошей не збудуєш храма,
Немає віри без війни.

Гризе католик православних,
Юдея душить бусурман.
А я пророк. Мабуть, останній,

Світлана Пирогова
2024.04.26 08:55
Їй снились , мабуть, чудодійні теплі сни,
Коли зима засипала снігами.
Старенька вишня не сумує навесні,
Хоча кора потріскана роками.

Її садили руки бабці золоті.
Стоїть, як завше, в цвіті білім-білім.
Нагадує родині знову дні оті,

Ілахім Поет
2024.04.26 08:39
Доктор Фрейд переважно приймає таких без полісу.
Це троянда у січні, це наче серпневий пролісок.
Бозна, де в ній свій досвід, а де – від матусі спадщина.
Її мрії нечувані, сни – авангард небачений.

Доктор Фрейд далі більше нічого в ній не второпає.

Леся Горова
2024.04.26 07:39
Розхлюпалось тепло бузкових чар,
Так, ніби хоче зцілити медово.
Зелений кущ, одягнений в обнови,
Де променем запалена свіча
Загіркла, оповита у печаль,
Вслухається у тишу вечорову.

У тишу ненадійну, нестійку.

Віктор Кучерук
2024.04.26 05:23
Радіючи гожій годині
І пишно убраній весні, -
Якась невідома пташина
Невпинно співає пісні.
Сховалася в гущі зірчастій
Пахучого дуже бузку,
Й впивається радісно щастям,
Сипнувши веснянку дзвінку.

Козак Дума
2024.04.25 19:15
У одному із верховинських сіл мешкав заможний ґазда. Він мав доволі велике господарство, свій магазин. Із тварин тримав переважно корів, із молока яких виготовляв різноманітні сири та інші молокопродукти. Немалу долю прибутку приносила відгодівля поголів’

Євген Федчук
2024.04.25 17:01
Якось у селі дівчата й парубки гуляли,
Гуртом по селі ходили та пісні співали.
А, як прийшла вже розходитись, урешті, година,
Усі дівки по вулиці подались єдиній,
По своїх хатах. Одна лиш Малашка лишилась,
Бо ж її хата над шляхом битим притулилась.

Іван Потьомкін
2024.04.25 11:38
На карті світу він такий малий.
Не цятка навіть. Просто крапка.
Але Ізраїль – це Тори сувій,
Де метри розгортаються на милі.
І хто заявиться із наміром «бліц-кріг»,
Аби зробить юдеїв мертвими,
Молочних не побачить рік,
Духмяного не покуштує меду.

Юрій Гундарєв
2024.04.25 09:40
Дощ, як в Макондо, йде та йде.
А вона - сама під дощем.
Вже не ранок, та ще не день.
Ще не радість, та вже не щем…

Автор: Юрій Гундарєв
2024 рік

Володимир Каразуб
2024.04.25 09:16
Просто вітер, якоїсь осені зупинив мене,
Просто сонце якогось липня зійшло, як камінь,
І люди зустрічні записані буквою n,
У моїм, до сих пір не розв’язаному рівнянні.
І у ньому записана ти — у кімнаті зі шкла
На свічадах червоною барвою, як невідом

Світлана Пирогова
2024.04.25 08:41
А за вікном вже вечоріє,
І мліють світлом ліхтарі.
І де ж ті орігамі-мрії,
Що склались звідкілясь, згори?

Листи перегортаю, фото
Вцілілі від перепетій.
У кожному душевна квота,

Леся Горова
2024.04.25 07:45
В смолистих бурунах лежить рілля.
Вилискує, залита після суші.
І вороннЯ, не видне іздаля,
Серпанку рядна крилами ворушить.

Узбіччя із пожухлої трави -
Невипране дощем чадіння шляху.
Два кроки в поле зробиш, і лови

Віктор Кучерук
2024.04.25 06:23
Серце сумно защеміло
І душа зайшлась плачем,
Бо здригнулось враже тіло
Зі скривавленим плечем.
Розтрощив, на жаль, суглоба,
Раз почувсь короткий тріск
І ординець вузьколобий
Звідав кулі форму й зміст.

Ілахім Поет
2024.04.25 00:03
Вельмишановна леді… краще пані…

Даруйте – де б слова ті віднайшлись, коли життя – це стрес з недосипанням? І плід такий: нервовий трішки лист. Пишу його повільно – швидше равлик на Фудзіяму врешті заповзе. І навіть сам не знаю: чи відправлю? Чи згине д

Артур Курдіновський
2024.04.24 21:33
Неначе той омріяний журавлик,
Який відкрив до всіх бажань портал,
У купі понадкушуваних яблук
Урешті-решт знайшовся ідеал!

Тобі хтось зробить витончений кніксен...
Прийми від мене шану та уклін!
Зігріє око кожний мегапіксель,

Сергій Губерначук
2024.04.24 20:00
Шість хвилин, як я прокинувсь.
А тут мені повідомляють,
що я вже шість годин, як зраджую.
Ну так я зараз просто вирву язика,
відіб’ю його молотком,
поперчу його, посолю.
кину на розпечену сковорідку –
і буде мені чим поснідати.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Лайоль Босота
2024.04.15

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Майстерень Адміністрація / Критика | Аналітика

 Національна премія України ім.Т.Г.Шевченка - 2007 рік

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2006-12-28 15:11:48
Переглядів сторінки твору 18678
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / 0  (0.591 / 5.25)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / 0  (0.591 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.770
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми ЛІТПРОЦЕСИ
ПРО ПОЕЗІЮ
Соціум
Автор востаннє на сайті 2017.03.02 00:05
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2006-12-28 15:40:33 ]
Моя думка, що найдостойнішим претендентом цьогорічного відзначення у галузі літератури є поет Мойсей ФІШБЕЙН. І остання його книжка "Ранній рай" видавництва "Факт" - найкращий аргумент. Якщо до рівня творчості інших претендентів є певні запитання, то щодо поезій Мойсея Фiшбейна жодних питань не має. Він на голову вищий інших претендентів на здобуття високої відзнаки. Скажу навіть більше - на сьогоднішній день серед усіх українських поетів Мойсей Фішбейн і найяскравіший, і найпотужніший за глибиною і майстерністю подання і звучання поетичного слова. Можна також додати, що на сьогоднішній день справжньої світової масштабності українській поезії надає саме ця постать, що, думаю, абсолютно очевидно фахівцям високого комітету. Я подіваюся, що ніякі політичні, чи вузько кланові інтереси не зможуть протистояти об'єктивним процесам входження української поезії на найвищий рівень світової - саме це сьогодні пов'язано з іменем українського поета Мойсея ФІШБЕЙНА.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник-Добрушина (Л.П./Л.П.) [ 2006-12-29 13:41:09 ]
Книга Фішбейна і справді гарна. Але ж... на те є комісія, аби вирішувати.
Деякі імена мені взагалі не відомі. ТОму важко сказати - хто ж насправді є кращим.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2006-12-29 22:48:47 ]
На моє переконання, не все залежить від комісії. Насправді, все вирішує інший акцент, про який дізнаємось згодом.
Хочеться, аби всі перемогли, бо більшість із тих людей - дорогі і приємні мені люди!..
Нехай усім допомагає Бог!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-01 13:27:07 ]
Наразі дуже часто у нас все вирішують гроші. А також "свій, до свого, по своє". На Західній Україні ця низько мистецька клановість надзвичайно помітна. Якщо трохи відволіктися від справ поетичних, то найбільш підозрілим для мене виглядає пункт №23 Откович Мирослав (автор проекту реставрації), Откович Тарас (автор статтей). Альбом-каталог «Іконостас церкви Воздвиження Чесного Хреста з монастиря Скит Манявський» (2005).
Саме на цьому пункті буде помітний весь рівень мистецтвознавчого невігластва і клановості (якщо цих "діячів", відомих попередніми іконними скандалами, нагородять) комітету з призначень премії. Скандал з так званим "Богородчанським іконостасом" тягнеться вже декілька років разом зі скандалом навколо незаконних діянь у львівському Національному музеї ющенківського-еханурового уряду, і ці скандали, як ніщо інше, свідчить про рівень нашої сучасної культури.
Що стосується іконостасу, йдеться про речі досить явні - для прикладу, уявіть собі, що римський Колізей під керівництвом Отковичів (так, саме Отковичів!) і силами студентів, і з новітніх матеріалів - таки добудовано до первісного вигляду, і разом із цим створені всі умови для швидкої руйнації зробленої таким чином "реконструкції". :(
І тут жодних перебільшень, бо з Отковичів такі ж архітектори, як і реставратори іконостасів, і працювали в них дійсно студенти. І просування цього проекту відбувалося зі всіма мислимими порушеннями. Чи відомо про це Роману Лубківському? Звичайно, йому все про всіх відомо. Чи відомо про різні свинства довкола Іконостасу Церковним діячам? Відомо. Ющенку і його компанії - теж відомо. Під керівництвом Ющенка його міністри культури - спочатку колишня співачка Білозір, затим "музейник" Лиховий - знімають з посади директора Тетяну Лупій, котра знаходилася у декретній відпустці (суцільне порушення норм і законів!) і ставилася строго науково до піар-проекту Отковичів. Утім влада, і різні наші діячі здавна роблять ставку на нашу українську нікчемність, що ж, напевно вони праві і це чергово зійде їм з рук - і за гроші платників податків. :(
Докладніше щодо Отковичів і їх піар-компанії
Звичайно, всі ці матеріали будуть вислані комісії із призначення Національної премії ім. Т.Г.Шевченка, хоча і є сумніви, що інформація буде прийнята до розгляду.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 08:29:11 ]
Доброго дня, пане Володимире!
Долучаймось до активної роботи щодо визначення кращих претендентів на високу нагороду держави! Сподіваюсь, наші голоси будуть почутими!
А стосовно Отковичів - не маю жодних коментарів. Подібні речі мали б детально розглядатися високоповажним зібранням Комітету. Втім, мовчанням справи не зробиш.
Отже, розпочинаємо битву за справжнього лауреата!..


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 20:59:35 ]
Підтримую, пане Тарасе, ваш раціональний погляд - дійсно, час повернутися до поезії. Отож маємо широко відомих і не дуже відомих поетичних достойників. Яким чином їх порівнювати? Думаю, наші автори запропонують щось оригінальне. Від себе - тільки раніше сказане Щодо встановлення авторських рівнів


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 22:57:06 ]
Доброго дня, пане Володимире!
Моя пропозиція полагатиме у наступному: знайти максимум текстів претендентів на високу нагороду і розмістити на сторінках сайту. По-друге, прописати на пошукових сайтах ключові слова, що стосуються проведення подібного рейтингу: прізвища, назви книг тощо. По-третє, розмістити критику на висунуті тексти з числа тієї, що вже була офіційно надрукована на сторінках українських часописів. По-четверте, офіційно звернутися до Шевченківського комітету і висловити свою зацікавленість виступити волонтерами важливої державної справи. По-п'яте, активізувати увагу читачів та авторів сайту довкола визначення рейтингів претендентів.
Повірте, що вся згадана робота сприятиме популяризації сучасної української культури, яка, як на моє переконання, вимагає справжньої підтримки.
Одна справа друкувати тексти свої та колег. Інша - майстрів слова та претендентів на високу повагу: долучаючись до високого, матимемо уміння ставитися критично і до своєї творчості.
Як на моє переконання, нас почують і прислухатимуться.
То як?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-03 23:10:31 ]
Гадаю, що для початку варто почати з "четвертого" пункту: "офіційно звернутися до Шевченківського комітету і висловити свою зацікавленість виступити волонтерами важливої державної справи"...а потім вирішувати - варто затівати усю ту тяганину, чи ні.
Звичайно, ви можете сказати, що у будь-якому випадку варто, але це буде більше схоже на погамування власних амбіцій (навіть крізь призму творчості "достойних"). Знаєте - ціную мовчання Ліни Костенко... Невже ніхто не задумувався чому вона взяла таку довгу паузу і чому так рідко з*являється в пресі?..
Люди добрі, ви ж самі дали собі відповідь - кому роздаються премії. То невже ви гадаєте, що той шевченківський комітет бо*дай на мить дослухається до вашої думки?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-03 23:32:43 ]
Доброго вечора.
Чимала кількість Ваших риторичних запитань породжує ще одне запитання: а користі від усієї нашої роботи на цьому сайті? Хіба це не просвітництво подавати тексти класиків та сучасників на ньому, друкувати на шпальтах часописів? Крім того, подавати тексти тільки окремих пиьсменників, забуваючи про інших? До того, розміщувати критичні статті з різних часописів на підтвердження правдивості висунення окремих претендентів?
Повірте, що не все підпадає під той стереотип, що мовчанням краще перечекати наші часи. Не повірю, що більшість з поетів, які активно друкуються на Ваших сторінках, займаються тм заради власної втіхи! А, може, задля постмодерністської гри?
Сподіваюсь, що наша дорога Ліна Василівна роками раніше все-таки мала активну позицію, тому частіше виступала і вумало цікавого у житті, що справді могло її зацікавити.
Отже, я залишаюся при своєму. Як тільки ми засвідчимо прагнення долучитися до публічної дискусії, і вона буде справжньою, професійною, вона зможе створити резонанс.
А Шевченківського комітету я б не лякався: не такий він і страшний.
Стосовно інших речей, з Вами не погоджуюсь: я ще довіряю більшості членів журі, з якими знайомий особисто.
Зрештою, якщо Вам не цікаво тим займатись, то не треба.
Взагалі-то хотілося б почути слово пана Ляшкевича. Його коментарі для мене, як і для Вас, авторитетні.
Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Мельник (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-04 00:45:31 ]
Доброго вечора і Вам:)))

Щодо "користі" - гадаю, що не заради користі люди тут друкуються... Трохи бракує спілкування, живої полеміки, дискусії, врешті - сторонньої думки. Адже у переважної більшості авторів (не беремо до уваги класиків) паперових публікацій майже немає (або немає зовсім), а читачі, погодьтеся, - це як повітря, без якого починається кисневий голод:))

Далі... Доба просвітництва залишилась у минулому. Хто цікавиться літературою - той усю інформацію може знайти дуже легко. Ось я, наприклад, тепер знаю - що інформацію з приводу комітету шевченківської премії може компетентно надати Тарас Кремінь, а при нагоді - навіть познайомити, якщо вони такі всі земні та реальні:))) І тоді я особисто зможу засвідчити наші "прагнення".

Ось це речення я щось не дуже зрозуміла:
"Не повірю, що більшість з поетів, які активно друкуються на Ваших сторінках, займаються тм заради власної втіхи! А, може, задля постмодерністської гри?"
Щодо "моїх сторінок" - то це не зовсім вірно:) Усі сторінки даного сайту - це власність пана Володимира Ляшкевича. Здається, на узурпатора його сайту не схожа, і переділу його власності я не чинила (чи не так, пане Володимире???:)))

ОЙ.... до чого ж прекрасна полеміка!!! Така трохи патетична... Може це памфлет нам який написати, чи що?..

Пане Ляшкевичу, тепер - слово за вами:))








Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мірко Трасун (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-04 08:37:40 ]
Підтримую тези Тарас Креміня! При цьому, мабуть, левова частка роботи припаде саме на Тараса Дмитровича, а точніше - на його студенток :) щодо пошуку та скануванню віршів кандидатів. Ми ж усією самвидавовською братією, звісно, підтримаємо проект жвавим обговоренням, підвищуючи власну поетичну свідомість та культуру. А потім за результатами обговорень ми можемо, по-шосте, видати спецвипуск "Вісника".
Які думки? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 08:49:07 ]
Підтримую :) З радістю ознайомлюся для душі і для сомоудосконалення з усіма творами конкурсантів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2007 року. Рівно ж підтримую видання спецвипуску "Вісника" :))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 08:50:04 ]
"самоудосконалення", перепрошую :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 12:14:00 ]
Шановні колеги! Здається мені, що всі ви маєте цікавий досвід, і у ваших словах багато раціонального. Єдине, з чим не хочу погоджуватися - що сторінки сайту належать мені особисто:( Ваша творчість належить тільки вам, а сторінки, без написаного вами-нами-усіма не являють собою жодної цінності. :) Тому, я, швидше, один із оберігачів процесів становлення. Більш обережна позиція Тетяни Мельник-Добрушиної - ідеальна для зваженого розвитку подій, активна креативна Тараса Кременя - як мотор до них.
Проте, я не вважаю, що ми когось повинні зараз перепитувати. Абсолютно достатньо буде згодом надіслати нашу аналітику, якщо така назбирається.

1.Найголовніше – публікувати поезію авторів і, для об’єктивності, саме ту, яка номінується, так? І серйозну за баченням, а не за обсягами цитування, чи посилання на авторитетів, критику, якщо така існує. А не існує – створимо.
2.Отож редакція сьогодні відкриє критично-аналітичні сторінки – за прізвищами авторів, а ви шановні колеги, подавайте туди коментарями і твори, і аналітику на авторів-претендентів – я буду переносити при потребі вірші на відповідні авторські сторінки. А Тетяна Мельник-Добрушина трохи підрізатиме нам крила, аби ми задалеко не відлітали :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 19:14:00 ]
Доброго вечора.
Перепрошую за чималу наполегливість, але раціонального зерна у всій нашій роботі повинна бути чимала дещиця.
Погоджуюся з Вами, пане Володимире, що тексти номінантів мають бути представленими на сайті. Наскільки жваво піде обговорення - інша справа. Проте, наскільки я розумію, усі ми - філологи не тільки за освітою, але й за покликанням.
Гадаю, що ми усі знайшли спільну мову.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 20:05:16 ]
Пане Тарасе, головне, аби ми робили корисне цим усім собі, щоби нам була ситуація зрозуміла - а впливати на когось стороннього, наприклад на комітет, це вже другорядні речі. Все виглядає, як на мене ось так - "ми уважно розглянули матеріали і маємо таку ось думку". :)
За освітою я не філолог, але співпраця з мовою - річ найважливіша для поетів, - ви напевно це мали на увазі :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Кремінь (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 23:07:52 ]
В тому числі, і це. Уявімо собі, що наш рейтинг співпаде із результатами комітету...
Найближчими днями викладу тексти, які маю у власній бібліотеці.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-04 23:21:17 ]
Чудово!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2007-01-15 20:31:56 ]
Один із наших авторів пише: Шевченківський комітет, коли готується до останнього, вирішального засідання, розглядає матеріали, подані окремими творчими спілками та організаціями, які підтримують одного з претендентів. Наразі, його члени беруть до уваги згадані смаки, і тоді голосують. Отже, як було сказано наближеними до ШК, наш голос, якщо таким він буде, візьмуть до уваги.
То як, організуємо голосування на сайті ближче до березня, оприлюднимо результати і відправимо результати до Комітету?
Хтозна, може це допоможе нашим улюбленцям?!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-15 21:35:54 ]
Шановні колеги, в цілому я теж підтримую ідею громадського впливу на державні інституції. Але, як на мене, тут, передусім, важлива "боротьба" за наявність у списку претендентів достойних кандидатур. Нині вони наявні... Далі тільки вже визначати, а хто з Достойників більш вагомий внесок робить, так? Якщо нам вдасться зробити порівняльний аналіз книг поезій від цих авторів - це буде чудово, і, можливо, пригодиться представникам високого Комітету.
Можливо навіть у майбутньому, щось важитимуть і наші творчі рейтинги, але тільки тоді, коли наш механізм оцінювання буде опиратися на більшу кількість поетично зрілих наших редакторів, і на ще більшу кількість хороших молодих поетів. Власне, на них тільки і надія. А на поеток, звичайно, ще більша :)