ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача

Віктор Кучерук
2024.11.20 05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.

Артур Курдіновський
2024.11.20 05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.

Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві

Микола Соболь
2024.11.20 05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,

Микола Дудар
2024.11.19 21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…

Борис Костиря
2024.11.19 18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.

Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Самослав Желіба
2024.05.20

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Лариса Вировець / Публіцистика

 Ліна Костенко у Харкові: принагідні зауваги
Значні події карбуються в пам’яті надовго. Втім, інколи вони лишають по собі одночасно й радісне відчуття, і гіркий осад. Погано, коли такою подією стає виступ людини, яка уособлює собою сподівання цілої нації – талановитої поетеси, письменниці, культурного та громадського діяча – Ліни Василівни Костенко.

Думаю, що позитивними емоціями були наснажені всі, кому вдалося потрапити на цю зустріч у величезній залі оперного театру Харкова. Не ставлю собі за мету переповідати те, про що й так багато говорять і пишуть. Колись, у часи відлиги, в Радянському Союзі відомі поети збирали величезні натовпи. Люди дослухалися до кожного їхнього слова. Тоді й виник поетичний рядок Євгенія Євтушенка «Поэт в России – больше, чем поэт». Ці слова пригадались мені у переповненій залі, де понад півтори тисячі харків’ян, затамувавши подих, ловили кожне слово невисокої літньої жінки. Подумалось, що і в нинішній Україні настав час поетові бути не лише поетом. Весь розвиток подій останніх років призвів до цього. Суспільство зневірилося в горе-пророках, що в гонитві за грішми та владою позаймали не свої місця.

Але я зараз – не про це.
За кілька тижнів було відомо, що 7 лютого в оперному театрі відбудеться зустріч з Ліною Костенко. «Вхід вільний» — повідомлялося в оголошеннях та запрошеннях. Дивувало лише те, що добути таке запрошення було практично неможливо. І хоча наші люди вже були призвичаєні до «совєтського дефіциту», але від такої неповаги, яку проявили до них цього разу організатори зустрічі, вже трохи відвикли...

Я прийшла до театру за півтори години до початку, маючи запрошення, що його в останню хвилину віддала мені знайома: обставини змусили її в цей день бути за межами міста. Під дверима вже кілька годин стояло близько тисячі людей. Хтось прийшов, маючи надію придбати запрошення, хтось просто не бажав запізнюватися і чекав на друзів. Близько двадцяти моїх друзів із клубу «Апостроф», втративши надію отримати запрошення, марно чекали під дверима. Декому стало погано, дехто не витримав і пішов. Двері так і не відчинилися.
Однак, наслідуючи найгірші радянські традиції (чом би, цікаво, не наслідувати кращі?), людей із запрошеннями потихеньку впустили крізь бічні двері чорного ходу з іншого боку театру. Точніше, до зали потрапили ті, кому їхні знайомі з числа організаторів повідомили, котрі саме двері слід шукати. Решта й далі стояла під зачиненими дверима, тримаючи в руках непотрібні вже запрошення…
А ті, хто таких запрошень не мав, — як ви гадаєте, ким вони почувалися? Правильно, знову бидлом. Безсловесною масою, яку знову обдурили.
Невеликій частці цих людей таки вдалося правдами й неправдами, через чорний хід потрапити на вечір, коли той уже йшов повним ходом. Але більшість лишилася на вулиці. Жодних екранів та трансляцій, про які обережно говорили в натовпі, не було.

Лишаючи на боці всі емоції, які володіли мною впродовж вечора, я все ж хочу озвучити запитання до організаторів цієї зустрічі. Тим паче що ситуація може ще не раз повторитися.

1. Чому не можна було замість невеличкої кількості безкоштовних, але дуже дорогих за собівартістю запрошень (кажу про це, маючи досвід у друкарській справі) надрукувати дешеві вхідні квитки на тонкому папері і розповсюдити їх через касу впродовж кількох тижнів перед початком, залишивши необхідну кількість запрошень для журналістів та надзвичайних гостей?

2. Якщо малося на меті розповсюдження запрошень серед цільової аудиторії (студентів, викладачів, письменників), то чому це робилося таємно? Хто визначав, кому й скільки запрошень треба дати, а кому не давати?

3.Як отримали запрошення люди, які продавали їх перед початком вечора за ціною 100 та навіть 250 грн?

4. Чому не впускали людей, як годиться, через центральний вхід і – хоча б за півгодини до початку? Навіщо таємно користуватися чорним ходом, не пристосованим до таких екстремальних ситуацій?

5. Чи розуміють організатори, що ганьба, яка відбулася під стінами театру, на кілька годин повернула людей до стану принижених «совків»? Вона викликала неповагу не тільки до місцевої влади, а й до самих організаторів.

6. І шосте запитання – риторичне. Коли ті люди, що беруться проводити якісь заходи, почнуть думати не лише про свою вигоду, а й про інших людей, для яких це організовується, та імідж міста і країни в цілому?

На довершення скажу, що кількість людей в нашому місті, охочих послухати Ліну Костенко, дає надію на майбутнє відродження національної та культурної самосвідомості харків’ян та відновлення культурних традицій міста. Наш клуб «Апостроф», відвідувачі якого, до речі, не отримали жодного запрошення на вечір, власне, робив і робить все від нього залежне для підтримки українського простору в Харкові.




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-02-08 19:08:17
Переглядів сторінки твору 18860
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.887 / 5.49)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.824 / 5.44)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.781
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2013.08.22 09:13
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:12:34 ]
Дякую, Ларочко! Нарешті почитаю, бо вчора мені так і не вдалося прорватися :)

Рада тобі:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:18:45 ]
Дякую за відгук, Любочко. Було страшенно соромно за організаторів, а ще більше – за тих, кого влаштовував такий стан речей, бо їм надали запрошення і вчасно повідомили, куди пролізти. Цього, виявляється, досить.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:20:41 ]
Ну, мать, ти просто Гера :) Я так розумію, що ніхто не очікував такої кількості народу, бо, скажімо, бажаючі послухати Кіяновську всі помістилися у залі філармонії на 300 місць. І наявність квитків nt; не вирышила б цю проблему - адже та ж 1000 так і стояла би на вулиці. А от великий екран вирішив би (як це було зроблено в Києві), де у тій самій ситуації бажаючи дивилися на екран.

4. Чому не впускали людей, як годиться, через центральний вхід і – хоча б за півгодини до початку? - Та тому, що за 1,5 години все було переповнено :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:37:04 ]
Дякую за відгук, Любочко. Було страшенно соромно за організаторів, а ще більше – за тих, кого влаштовував такий стан речей, бо їм надали запрошення і вчасно повідомили, куди пролізти. Цього, виявляється, досить.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:38:24 ]
А видалити коментар, який сам повторився – я бачу, ніяк не можна...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Сірий (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:41:32 ]
Тішить те, що в Україні є такий поет, як Ліна Костенко.А ще більше те, що є тисячі людей, які люблять рідну мову, хочуть чути материнське слово.
Значить продовжувачі Ліни в нас не переведуться.
Той осад нічого у порівнянні із величезним бажанням людей почути справжнє Слово.Це моє враження від прочитаного. Дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:41:56 ]
Я не згодна з тим, що якщо людей багато, то поводитися з ними по-людськи вже не можна. Це неправда.
Перечитай пункти з 1 по 6.
Якби навіть за квитки брали символічну плату, то й то було би краще: пішли би не всі, а тільки ті, кому це дійсно потрібно. Але й просто попередня роздача квитків вирішила би багато питань. До того ж, за півгодини до вечора зал був ще напівпустий. А не пропускати людей, і тим створювати таку давку біля дверей — це було потрібно для чого?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:55:49 ]
Так, я з цим згодна - це були дуже неприэмні організаторські проколи. Але при всьому тому я ще й досі не можу не радіти такій кількості бажаючих її послухати. Просто реальність довела, що до екстремальних ситуацій готовності немає. І якщо організатори розумні, то зроблять висновки.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:42:41 ]
Дякую, Володимире.
Це єдине, що втішає.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-08 19:43:24 ]
Ларисо, все ви правильно кажете, і на такі, неприємні, варіанти розвитку подій в подальшому організатори мали би зважати. А, сподіваюся, що з непорядними організаторами Ліна Василівна Костенко у жодному випадку ніколи не співпрацюватиме.

Тепер щодо нашого, українського, інколи такого зарозумілого бомонду, що вважає, що усе вміє і все робить-зробить єдино правильно, то як показує і ця ситуація - із зневаженням сотень і сотень небайдужих громадян, в інших країнах такому бомонду навіть клозети не доручили би прибирати.
Непомітна практика мислення, так?

Цікаво, як у Львові це все пройде? Утім, дякую, дорога Ларисо, що попередили. Поки не довідаюся, що Ліна Василівна вжила потрібні заходи, уникатиму навіть думок відвідувати таке дійство. :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:50:49 ]
Дякую за відгук, Володю!
Харків був не першим містом, куди приїздила Ліна Василівна з презентацією, але, здається, скрізь було те саме. От я й думаю: чи не можна щось змінити? Щоб хоча б у Львові люди почувалися краще.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:57:28 ]
У Львові вона буде 2 дні.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 19:59:59 ]
То виходить, Львів вона любить дужче...
Вона якось сказала: «Як добре, що я приїхала в ЦЕЙ Харків!».
:) От би теж двічі приїхати. Тільки організацію доручити комусь або розумному, або порядному...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 20:03:53 ]
Ні, просто у Львові, певно, немає таких "майданчиків", як ХАТОБ, а два рази на день у її віі вже важко :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 23:50:42 ]
До речі, скажу вам по великому секрету відому усім посвяченим таємницю - круїз Ліни Костенко "по городам и весям" організовує той самий Малкович...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-08 23:55:00 ]
Іван. І що з цього витікає?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-02-09 00:00:41 ]
Див. статтю Лариси Вировець :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-09 01:57:48 ]
Чесно кажучи, я не думаю, що Малкович має відношення до розповсюдження квитків. В нас була чутка, що всі надруковані запрошення забрала харківська влада і нікому не давала. Я схиляюся до того, що всі, хто був дотичний до керування цим процесом, проявили себе якнайсовковіше. Називати прізвища не можу. Але там – і влада, і «опозиція». Їх абсолютно не цікавило, чи зможуть потрапити на вечір якісь конкретні люди — вони піклувалися про те, щоб задовольнити СВОЇХ. Чісто по-савєцкі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-18 11:47:45 ]
Цікаве продовження всієї цієї історії, так?
НЕОДНОЗНАЧНЕ :)

Ліна Костенко показала, що вона Жива і Загадкова Жінка і до найдрібніших деталей?

Я вже не кажу про коло молодих і талановитих критиків навколо Ліни Василівни, дехто з них навіть активно публікується в нас. Так, напевно, і повинно бути.

Можливо тут і якісь паралелі, чи вірніше постпаралелі, виникають із буттям Анни Ахматової, і її оточенням...

Звісно, у ААА - центр імперії, повна чортівня зі спецслужбами, ні житла, ні порозуміння із сином, та й кращі поети і не тільки поети Росії навколо неї...

А навколо Ліни Костенко дурня постсовкового Києва, що нічим не краще гебні імперської Москви. Та й критики нормальної навколо Ліни Василівни, окрім молодих джентельменів, що й раді чим допомогти, тільки чим вони їй допоможуть, окрім турботи?
Словом, ААА ніколи би не відмінила зустрічі зі своїми читачами, але не тому, що ААА настільки краща від ЛіКо. Просто ось цієї можливості втечі від неприємностей для ААА, схоже, ніколи не існувало. В імперії СРСР - про жодну втечу не могло бути й мови, а ось ЛіКо може собі дозволити втечу від неприємного. Не знаю, що й краще - але Боги не втікають, не сходять із обраної дороги. Ніколи. Навіть коли їх боляче клюють...

Тож, шановна Ліна Василівна Костенко - не Бог, а Жива Жінка, що формуватиме ще довго юні паростки української еліти, і славно, здоров'я і натхнення їй!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-19 08:45:23 ]
Ліна Василівна мала право вчинити так, як вчинила, особливо враховуючи немолодий вік.
На мою думку критики мають право на КРИТИКУ, а не на дурнувате знущання. До того ж існує таке поняття, як «етика», якої, на жаль, багатьом не вистачає.
Шкода, звичайно, що зустріч відмінилася, але, повірте, якщо у Львові — це була б одна з приємних можливостей живого спілкування, то людям у Харкові вона була необхідна як повітря.
Побажаймо ж Ліні Василівні натхнення та довгих років!
А критикам – тактовності й розуму!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-19 10:46:47 ]
Мені у всій цій історії із львівською "критикою" найбільш незрозумілим моментом, Ларисо, є те, що блискучий поет і інтелектуал, неконфліктний критик і чи не найкращий у сучасній Україні знавець як поезії так і літератури в цілому, Віктор Неборак опинився в компанії насправді нічим не відомих "аналітиків". А як ті горе-аналітики можуть змусити говорити про себе, окрім як з причини скандалу?
Вважаю, що це урок і для кожного з нас - не входити в дурні компанії. За великим рахунком дуже часто це стосується і колективних видань, на жаль...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-19 17:06:04 ]
Згодна на 100 відсотків.
Я завжди дуже прискіпливо добираю собі компанію або співавторів до збірки. Мені здається, що це пастка, в яку легко потрапити. А людина, яка вже має бодай якусь вагу в суспільстві, та навіть просто в оточенні, має бути обережною. Слово — це зброя, тож не можна вживати її не обережно або граючись.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Патара Бачія (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-20 11:56:50 ]
Перечитала Ваші зауваги і згодна з Вами на усі 100. Я побачила цю зустріч завдяки нашим рідним Майстерням і хоч, звичайно, ефект з дихаючим живим залом це не порівняти, але... Ця жінка вміє взяти своїм словом в полон і з ерану телевізора, або монітора. А про те приниження людей, які прийшли на зустріч, я від Вас почула вперше і мене переповнює відраза до ганебності поведінки організаторів зустрічі. Я впевнена, що до театру прийшли не товстошкірі братки, а люди з тонкою нервовою організацією (так їх зазвичай характеризують), адже пані Ліна має більшість прихильників саме серед таких людей. І так цинічно обійтися з ними, це, перш за все, неповага до самих себе з боку організаторів. Сподіваюся надалі таких "проколів" поменшає. Дякую, пані Ларисо, що Ви торкнулися цієї теми.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 15:41:17 ]
Ходять чутки, що влада Харкова заборонила встановлювати на вулицю монітори, звукову апаратуру..
Тим не менш, складається враження, - якщо люди прийшли і нехай вони навіть не потрапили до зали, то порядним вчинком для такого роду зустрічей, було би поспілкуватися з тими, хто не потрапив усередину, можливо потрібно було залишитися у Харкові ще на день...

Всі ці речі, як на мене, як ніщо інше, показують ступінь адекватності українців і української еліти... :(

А для еліти висновок - якщо берешся, то роби, зважаючи і на людей за межами зали...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Зубар (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-20 12:23:02 ]
Ого.
Дивуватися чи, за Вишнею, казати, як і кожний чухраїнець, "Я так і знав"

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Вировець (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 21:33:04 ]
Дякую за небайдужість до моєї статті. Мене найбільше вразило те, що увійти не могли люди з запрошеннями і ті, хто купив букети. Не знаю, чи понесли вони їх додому... Коли на кілька хвилин відчинили чорний хід і запустили нас, то відраховували 150 голів (як худобу) і після цього зачинили.
Головний аргумент організаторів: «театр розрахований на півтори тисячі, так що більше все одно не влізло би. Але ж справа не в тому. Чомусь коли люди не можуть дістати квитки на звичайний концерт, вони не стоять тисячною юрбою під дверима і не купують квітів (а вони, між іншим, взимку ще й дорогі!).
Власне, саме цинізм організаторів мене і вразив.
Хоча, може, це теж було сплановано згори... Благо, є кого смикати за ниточки.