ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Олена Побийголод
2026.01.10 22:48
Із Леоніда Сергєєва

– Четвертий, Четвертий, як чути? Я – П’ятий!
Не спати на чатах! Пароль – «тридцять три».
Прийнято?.. До вітру – о пів на дев’яту!
Ніяк не раніше! Прийом! Повтори!

– Так точно, о пів на дев’яту – д

Володимир Мацуцький
2026.01.10 21:10
По українській матері-землі
ідуть колоною військовополонені.
Ідуть в донецькій проросійській млі
захисники Вкраїни нені.
І не ідуть, їх ті ведуть –
Вкраїни зрадники полукацапи.
І всі донецькі смачно ржуть:
«хохла у плен кацап зацапал!»

Олег Герман
2026.01.10 19:57
ДІЙОВІ ОСОБИ: ВІКТОР — чоловік із гострими рисами обличчя та скляним поглядом. Одягнений охайно, але без жодного натяку на моду. Його рухи економні, голос позбавлений модуляцій. АННА — його дружина. Жінка з живою мімікою та нервовими рухами. Вона ви

Борис Костиря
2026.01.10 10:53
Весна ніяк не переможе
І не протиснеться крізь сніг,
Крізь кригу, як через вельможу,
Що кидає дари до ніг.

Так пробивається нестало
Весна крізь перепони зим.
Колись вона таки настане,

Тетяна Левицька
2026.01.10 09:31
Хтось викрутив небо, як прачка ганчірку.
Узимку не віхола — тонни дощу.
Та, як же вмістити всю душу у збірку,
яку я, не знаю навіщо, пишу?

І хто ж потребує мелодії всує?
Та скрапує лірика чуйна з пера:
і сліз повні відра, і слів не бракує —

Микола Дудар
2026.01.10 01:52
Якщо вам нічого «сказать»
І боїтесь торкатись тіні —
Пора розмножитись під стать
На більш прозорливу, осінню.
Якщо розмножене впаде
У ваший гнів з сумним обличчям,
Вас не сприйматимуть ніде
Тому, що ви є та вовчиця,

Олег Герман
2026.01.10 00:16
Олеся сиділа на балконі пізно ввечері, обгорнута пледом. Вона тримала в руках горнятко з чаєм, яке вже охололо, і стомленим поглядом дивилася на мерехтливі вогні міста. У голові постійно звучав гучний хор: слова матері, глузування сестри, знецінення ліка

С М
2026.01.09 21:12
а чи знаєш за опівнічника
якого не зупиниш ти
а чи знаєш за опівнічника
що двері кухні зачинив
не чинить галасу сторожа
я ~ кіт у чорному плащі
і я зникаю завжди у морок
хай перший півень прокричить

Світлана Пирогова
2026.01.09 19:33
Білу гриву зима розпустила,
Розвіває її заметіль.
І не видно Селени-світила,
Тільки сніжна встеляється сіль.

І в душі хуртовина тривоги,
Хоч давно відпустила його.
Крає серце від леза дороги,

Олег Герман
2026.01.09 19:03
У затишку м’яких перин і покривал,
Крізь ніч бездонну,
У царстві соннім,
Я бачив, як з'явилася зима.
Без компромісів,
Де слів нема —
Лише мороз на вікнах креслить мітки.

Іван Потьомкін
2026.01.09 18:28
Він сорок літ водив їх по пустелі:
Непослух батьків тому причина.
Не вірили, що для Всевишнього
Немає недосяжного і неможливого.
Покарані були за одностайну недовіру,
Кістками лягли в пустелі всі ,як один,
Нащадків їх розпорошено по всьому світі…

Артур Курдіновський
2026.01.09 16:01
Крихкий маленький світ я шию з рими,
За межами його - зелена цвіль.
Не лізьте в душу лапами брудними!
Для вас - цікавість, а для мене - біль.

Моя земля горить під небесами,
На спогадах тримається зима.
Не лізьте в душу довгими носами -

Юрко Бужанин
2026.01.09 15:25
це завжди про те
що всередині
вимагає виходу назовні
я біг по снігу
ніби по сторінках
ще не написаної рецензії
і раптом
світ зупинився

Сергій Губерначук
2026.01.09 13:09
Не смійся, мамо. Мабуть, це не смішно.
Я приберу в кімнаті і піду.
Хтось любить секс, хтось любить Харе Крішну,
а я люблю того, кого знайду.

Людину ту, яка мене спіткає,
мій щирий слух і відповідь чекає.

Тетяна Левицька
2026.01.09 11:16
Ти все сказав і я сказала!
Відріж... Не плач... Не говори!
Твої слова, мов вістря жала,
мої — отрута для жури.

Плеснув помиями в обличчя
і побажав іти туди,
де в пеклі плавиться столиця

Борис Костиря
2026.01.09 10:35
Не хочеться, щоб ранок наставав
З його пласким, безбарвним реалізмом.
Настане диво із семи дзеркал,
Ввійшовши в душу чорним оптимізмом.

Куди ідуть всі видива нічні
І казка феєрична і нестала?
Охоплюють симфонії сумні,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Вероніка В
2025.12.24

Максим Семибаламут
2025.12.02

І Ірпінський
2025.12.01

Павло Інкаєв
2025.11.29

Артем Ігнатійчук
2025.11.26

Галина Максимів
2025.11.23

Марко Нестерчук Нестор
2025.11.07






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Петришин / Вірші

 ЧОРНА ДІРА
Уже несила тамувати біль -
за гріх який зустрів тебе бездушну?
Забитися б у найтемнішу мушлю
і вже не озиратися відтіль!

Наложнице добродійки Тюссо,
покрита звідусіль добірним воском,
дозволь, молю, моїм зболілим мозком
зануритися в непробудний сон!

...Надія втечі марна і пуста,
хоча й передостанньою конає -
мене невідворотно поглинає
діра - душі твоєї чорнота...

осінь 2009

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.


Рейтингування для твору не діє ?
  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-10-20 09:35:35
Переглядів сторінки твору 7620
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг -  ( - )
* Рейтинг "Майстерень" -  ( - )
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.776
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не оцінювати
Автор востаннє на сайті 2012.07.24 23:40
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оля Лахоцька (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 09:40:42 ]
серцеїди-колекціонери, виявляється, є не тільки серед чоловіків. ))) фатальна жінка?
дуже гарний вірш.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оля Лахоцька (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 09:43:28 ]
Слав, і словник каже, що треба невідворотно


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 10:10:36 ]
Тут справа не в колекціонуванні. А в коханні без взаємності.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 10:05:04 ]
Дякую, Олю! Якщо каже - то виправлю! Без проблем!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Фульмес (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 10:36:05 ]
Цікава знахідка для мене сьогодні!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 10:49:44 ]
Дякую, Юліє! а я вчора був вражений вашим віршем! хоч мій з вашим і порівнювати нічого. зрештою, це моя рання лірика...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 10:40:58 ]
Ярославе, а чому ти згадував про цей свій вірш під моїм віршем "Striptease"? Через побудову закінчення?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 10:50:22 ]
я вже й не памятаю. якось гляну


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Редчиць (М.К./М.К.) [ 2011-10-20 11:42:06 ]
Файно... В останньому рядку можливий такий варіант:
мене невідворотно поглинає
діра
душі
твоєї -
чорнота...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 13:06:54 ]
Дякую, пане Іване! Відчуваю раціональне зерно вашої підказки. І бачу деяку складність конструкції останнього рядка мого вірша. Але якось не хочеться дуже віддалятися від образу чорної діри. Хоча, обіцяю подумати.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 11:54:38 ]
Ех, Ярославе, нема на тебе Юлі Шешуряк!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 13:49:12 ]
Валерію, ти грішиш дріб"язковою прискіпливістю.) Ніхто не забороняв дієслівні рими (якщо ти натякаєш тут на оте "конає" - "поглинає", бо іменники в одному відмінку так чи інакше використовуть усі автори). і хоч я погоджуюся, що такі рими не є вершиною римування, але там, де це мені видається доречним, я буду ними користуватися. Зрештою, я не грішу дієслівними римами. На сьогодні я пригадую, що використовував їх в двох (хай - іще в кількох. бо можу не пам"ятати) своїх ранніх віршах (із 86 тут надрукованих), перший з яких (незважаючи на присутність двох дієслівних рим досить таки хвалили). Не в римах справа, а в їх доречності!
Так само я не буду відмовлятися від якихось відносно зачовганих рим чи образів, якщо вони будуть мені видаватися доречними в контексті якогось вірша. Але звичайно, що це буде всього лише винятком, який підтверджує правило. Я сприймаю вірш як цілість. і рідко який читач (чи навіть спеціаліст) буде загострювати увагу на якійсь не надто сильній римі, якщо вірш буде добротним в цілому.
От я Сергієві Осоці зробив зауваження за риму "додасть" -"не давав", на що він мені сказав, що так - рима не дуже, але вона його влаштовує. І я з ним згоден, бо він не графоман і зробив це свідомо, бо відчув, що в тому місці має бути саме так. Тому я зрозумів його позицію і більше не буду робити подібних зауважень.
Тому й ти не діставай мене отим дріб"язковим прискіпуванням. невже ти думаєш, що я не помічаю - гарна рима чи ні?) Ще на рахунок русизмів - згоден, деколи вони можуть пролізати і збоку це помітніше. але справжніх русизмів, а не тих, що тобі вони відчуваются ними. бо хтось відчуває одне, а хтось - інше.
До речі, в Жадана є ціла поезія,побудована на дієслівних римах. Ти чомусь не лякав його Юлією Щешуряк!) Хоч і бачив я тебе серед коментаторів того вірша.
А якщо серйозно, то я це все до того, щоб не ламати даремно списи там, де не потрібно цього. бо інакше тратимо тільки час і зайві душевні сили.
І нічого тут особистого! Ціную тебе як цікавого співрозмовника і пародиста. Навіть допускаю, що ми можемо з тобою бути візуально знайомими. бо вчилися в одному вузі на близьких спеціальностях і швидше за все приблизно в один час)
=)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 14:04:35 ]
А в яких роках ти вчився, якщо не секрет?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 14:13:46 ]
щоб не відлякувати білявих поеток з ПМ, які в мене закохані, цифри збільшую на 17: 1992-1998


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 14:27:16 ]
Капєц! Тютєлька в тютєльку! Тепер можеш видалити свій попередній коментар з цифрами і закохані білявки зможуть спати спокійно далі.))) А що за такий близький факультет? Може, мій?)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 14:34:22 ]
я закінчував автоматику - АВ. а думав, що ти радіотех. Хоч зараз уже сумніваюся чи не плутаю. бо на ньому вчився Гентош.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 14:45:16 ]
Ні, я електрофізик. А до нас, коли я був на 3-у курсі, перевели від вас ПМ.) ("Программисточки пьяные, от мороза румяные") - о, які гарні дівчата до нас від вас перейшли!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 14:55:12 ]
так, Валєро, пам"ятаю ті важкі часи. тоді були заворушення на нашому факультеті. зріс рівень гомосексуалізму, почастішали випадки згвалтування викладацького складу...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 15:02:03 ]
Що ти таке розповідаєш?) В радянські часи взагалі сексу не було, не те, що гомосексуалізму!) А щодо викладацького складу, то, якщо ми колись зустрінемось на зустрічі випускників (в один же рік закінчували!), я тобі розповім дещо цікаве (на сайті не буду)))... І про які згвалтування ти кажеш? В студентів все відбувалось за взаємною згодою і з взаємним обопільним прогненням))) Так що не дури людей, а то й справді подумають про Львівський політех казна-що)))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 15:05:55 ]
Ой, помітив, що мій останній коментар містить двозначність.) Має бути так: "В студентів зі студентками")))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-21 13:53:01 ]
До речі, Жадана тут немає, не було (?) і, напевно, і не буде (?). Його творчість репрезентує Ніка Новікова. Ти хочеш, аби я у неї запитав, чому Жадан вживає дієслівні рими?))) А коментував я там лише фото, а не вірш.)
До речі, про (не)вживання дієслівних рим я теж взнав лиш років 2 тому від Лери Крок, а вже тут прочитав у Юлі Шешуряк і про інші небажані в якості рим.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 14:01:47 ]
Та знаю я, що Жадана нема. Але ж позицію свою можна проявити!)
ОК, Валєро, нам вже нема чого спорити. Якщо ми разом на одні дискотеки ходили. На Боя-Желенського чи куди там ще. я, до речі жив в 11 гуртожитку.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-21 14:05:23 ]
Ні, я на Бой-Желенського один раз лише був. А жив у 10-у.)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 14:18:56 ]
Бував я в вас. сусіди, все-таки)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-10-20 14:13:02 ]
Класика каже, що надія вмирає(конає) останньою. А тут ні.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 14:17:11 ]
я задумався і зрозумів, що в тому твердженні є неточність. останньою помирає ЛГ)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 14:17:59 ]
останнім - також)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-20 14:28:04 ]
А що, ЛГ звати Надією?)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 18:34:05 ]
а я от вперто не коментую - чекаю на нові вірші )))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 18:54:31 ]
та вже залишилося таке, що й сам не знаю, що з ним робити. то викину в смітник, то витягну... )але таки мабуть усе сумнівне видрукую тут. його вже небагато залишилося. бо інакше буду мучитися. і маю надію, що тоді знов візьмуся за писання нових віршів. хоча ще є в загашнику кілька свіжіших віршів...)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-10-20 18:58:13 ]
раз для очищення совісті потрібно - публікуй ))
почекаю :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2011-10-20 23:42:45 ]
/діри
душі
твоєї
чорнота.../
як каже суворий-і-непідкупний Сергій Осока - дика інверсія. така кінцівка псує весь вірш. а таке її форматування робить контрольний постріл в голову вже й так пораненого читача.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:11:04 ]
Дякую, Сергію!
Мабуть, щоб не мучився. Чисто з гуманних міркувань)
Подумаю над зауваженням.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2011-10-21 00:13:42 ]
скільки читачів - стільки вражень.
не сприймайте все на віру. ваша справа - відібрати найсуттєвіше і зробити так, як відчуваєте самі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 00:34:16 ]
ну так)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-21 13:14:12 ]
мене невідворотно поглинає
діра - душі твоєї чорнота...

так було б ясніше, як на мене. Читачів треба берегти.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 13:29:56 ]
Дякую, Любо! Подумаю. Там ще й пан Іван Редчиць пропонував свій варіант.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-21 14:09:53 ]
Слухай, Ярославе, та збери ти взагалі оту "діру" і - "буде тобі щастя".)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-21 14:10:36 ]
"а" пропустив))) - "забери".)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-21 14:16:00 ]
Та не переживай, Валєро! Ніхто ні про що не здогадається. Тут же - лірики, а не фізики)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2011-10-21 14:28:53 ]
:))) А... То-то я думаю - щось я ніби не туди потрапив... Пішов шукати фізиків...)))