ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Максим Тарасівський (1975) /
Проза
Косатка Баскервілів
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Косатка Баскервілів
…Бабай? Ні, бабаєм мене не лякали. З усього зловісного пантеону дитячої міфології згадувалася лише якась баба Невмивака, однак не пам’ятаю, щоб я її боявся. Тю, я й сам, траплялося, влітку на селі не вмивав мармизу день-два. Ну, нехай, три-чотири – хіба страшно? Отже, мене малого нічим не лякали, тому доводилося якось самому. Еге ж, є така клепка в голові або деінде: неодмінно треба мати дещо, чого боїшся до судом, і що менш ймовірне те «дещо», тим ліпше. Тому що такий неймовірний, але справжнісінький, щирий жах, від якого буває спекотно, ніби кропивою попікся, а тоді миттю холодно аж до липкого поту, це насправді дуже круто. А дорослі, справжні жахіття, цілком ймовірні та реальні, - ні, нецікаві вони якісь, неприкольні. Боятися справжнього – не круто, нє.
Я часто-густо про село торочу, а сам же міський, на селі тільки влітку бував. Мабуть, тому страхи мої походження мали також міське, осучаснене, а не фольклорне чи там міфологічне. Та головне – батьки мене не лякали; хіба ж можна так зневажати потреби дитини! Отже, за батьків довелося попрацювати кіноіндустрії, щоправда, радянське та американське кіно запропонувало мені лише персонажів; все решту я зробив сам.
Про Ґолмса та собаку Баскервілів я, звісно, знав, скільки себе пам’ятаю: читав і чув. Однак до шести моїх років те собачисько лишалося такою собі блідою плямкою на подвигах британця: ну, пес, та й годі. Та 1981 року, влітку – зверніть увагу, це важливо! – трапилася телепрем’єра «Пригод Ш. Ґолмса та д-ра Ватсона», в якій дебютував той собака. Ну, знаєте, які спец-ефекти тоді були, так собі, для годиться; однак ота здорова підмальована і відретушована потвора, що рухалася дискретно, ніби затиналася, як ніщо справжнє не рухається, вразила просто надзвичайно. З екрану вона забігла просто в мою свідомість, а тоді напрямки в підсвідомість, де й оселилася чи не навічно, час від часу видаючи в мою уяву своє фірмове виття, що обривалося низьким риком.
Пам’ятаєте, влітку це було. Липень – у моєму рідному Херсоні місяць розпечений, розпашілий, задушливий. А тут – собака; де ж малому ховатися, як не під ковдрою? І жах, від якого я й без того тлів, набував відчайдушної нестерпності, тому що херсонського липня під ковдру тебе хіба що кат запроторить. Отак воно мене катувало, те незграбне створіння! – якби час від часу моє страхіття не викликало нападів холоду та припливів крижаного поту, я під тією ковдрою згорів би, і причина моєї смерті досі лишалася б невідомою… Однак тим, що мене рятувало , насправді користувався собака: так, між жахіттям-спекою та жахіттям-кригою, знущання могло тривати безкінечно або доки я не засну. І я заснув, і сон мене врятував! - чомусь уві сні баскервільська почвара мене не турбувала. Мабуть, воліла розтягнути задоволення; ще довго клятий виродок родини кіно-псових щовечора заганяв мене під ковдру й тримав там, катуючи нападами жаху-спеки та жаху-льоду… Круто!
А тоді трапилася нова пригода. В радянський прокат вийшла американська стрічка «Смерть серед айсбергів», в оригіналі, як за 30 років з’ясувалося, «Орка. Кит-вбивця». Сюжет її простий: під час полювання на косаток гине китове дитинча; мати-косатка починає мститися та вбиває всіх причетних і, здається, ще кількадесят непричетних. Винуватець всього того гармидеру сприймає двобій з китом гостро-особисто… втім, деталей я не пригадаю вже, але загалом – щось на кшталт «Мобі Діку», тільки простіше, жвавіше та набагато кривавіше. Та мені було до сюжету байдуже – косатка, ось що було страшне! Коли гладка чорно-біла тварюка визирала з-під води, вилазила крізь лід, таранила судна і все таке інше – жах мене обіймав цілком і тримав до ранку. Не ікла, не міць і потуга тварини – гострий розум, просякнутий невідступною жагою вбивства, ось що лякало. Там був такий кадр-приспів: косаткине око. Те око дивилося просто мені в душу, все про мене дізнавалося та обіцяло: я прийду за тобою також. Неодмінно. Саме тоді, коли вважатимеш, що минулося… Куди там вогняному сауроновому оку!
А от далі почалися найстрашніше випробування. Потвора родини кіно-псових об’єднала зусилля з монстром родини кіно-дельфінових. Це траплялося щоночі, коли, вибачайте, виникала природна потреба відвідати туалет. По-перше, вилізти з-під ковдри – а тут на мене чатує баскервільський привид. По-друге – йой, як нешвидко наставало те друге!!! – відкрити двері туалету, за якими – жодних сумніві – перебуває косатка. Не питайте, як такий габаритний і тоннажний звір міг втиснутися до кімнатки метр на метр; неможливість, ірраціональність, неймовірність – ось невід’ємні риси дитячих страхів…
…Господи, як же мені бракує їх тепер, як сумую, долаючи дорослі реальні страхи. Нє, це геть не круто, це скорботно… І було б мені вкрай нестерпно жити, якби не чаїлися в усіх прісних водоймах країни акули. Ненажерливі, величезні, зголоднілі хижаки, налаштовані виключно на мій склад крові, на моє ДНК. Неможливі, ірраціональні, неймовірні, родом з батькових моряцьких оповідок, з фільмів Кусто, з «Останнього дюйму» - з дитинства.
2017
Я часто-густо про село торочу, а сам же міський, на селі тільки влітку бував. Мабуть, тому страхи мої походження мали також міське, осучаснене, а не фольклорне чи там міфологічне. Та головне – батьки мене не лякали; хіба ж можна так зневажати потреби дитини! Отже, за батьків довелося попрацювати кіноіндустрії, щоправда, радянське та американське кіно запропонувало мені лише персонажів; все решту я зробив сам.
Про Ґолмса та собаку Баскервілів я, звісно, знав, скільки себе пам’ятаю: читав і чув. Однак до шести моїх років те собачисько лишалося такою собі блідою плямкою на подвигах британця: ну, пес, та й годі. Та 1981 року, влітку – зверніть увагу, це важливо! – трапилася телепрем’єра «Пригод Ш. Ґолмса та д-ра Ватсона», в якій дебютував той собака. Ну, знаєте, які спец-ефекти тоді були, так собі, для годиться; однак ота здорова підмальована і відретушована потвора, що рухалася дискретно, ніби затиналася, як ніщо справжнє не рухається, вразила просто надзвичайно. З екрану вона забігла просто в мою свідомість, а тоді напрямки в підсвідомість, де й оселилася чи не навічно, час від часу видаючи в мою уяву своє фірмове виття, що обривалося низьким риком.
Пам’ятаєте, влітку це було. Липень – у моєму рідному Херсоні місяць розпечений, розпашілий, задушливий. А тут – собака; де ж малому ховатися, як не під ковдрою? І жах, від якого я й без того тлів, набував відчайдушної нестерпності, тому що херсонського липня під ковдру тебе хіба що кат запроторить. Отак воно мене катувало, те незграбне створіння! – якби час від часу моє страхіття не викликало нападів холоду та припливів крижаного поту, я під тією ковдрою згорів би, і причина моєї смерті досі лишалася б невідомою… Однак тим, що мене рятувало , насправді користувався собака: так, між жахіттям-спекою та жахіттям-кригою, знущання могло тривати безкінечно або доки я не засну. І я заснув, і сон мене врятував! - чомусь уві сні баскервільська почвара мене не турбувала. Мабуть, воліла розтягнути задоволення; ще довго клятий виродок родини кіно-псових щовечора заганяв мене під ковдру й тримав там, катуючи нападами жаху-спеки та жаху-льоду… Круто!
А тоді трапилася нова пригода. В радянський прокат вийшла американська стрічка «Смерть серед айсбергів», в оригіналі, як за 30 років з’ясувалося, «Орка. Кит-вбивця». Сюжет її простий: під час полювання на косаток гине китове дитинча; мати-косатка починає мститися та вбиває всіх причетних і, здається, ще кількадесят непричетних. Винуватець всього того гармидеру сприймає двобій з китом гостро-особисто… втім, деталей я не пригадаю вже, але загалом – щось на кшталт «Мобі Діку», тільки простіше, жвавіше та набагато кривавіше. Та мені було до сюжету байдуже – косатка, ось що було страшне! Коли гладка чорно-біла тварюка визирала з-під води, вилазила крізь лід, таранила судна і все таке інше – жах мене обіймав цілком і тримав до ранку. Не ікла, не міць і потуга тварини – гострий розум, просякнутий невідступною жагою вбивства, ось що лякало. Там був такий кадр-приспів: косаткине око. Те око дивилося просто мені в душу, все про мене дізнавалося та обіцяло: я прийду за тобою також. Неодмінно. Саме тоді, коли вважатимеш, що минулося… Куди там вогняному сауроновому оку!
А от далі почалися найстрашніше випробування. Потвора родини кіно-псових об’єднала зусилля з монстром родини кіно-дельфінових. Це траплялося щоночі, коли, вибачайте, виникала природна потреба відвідати туалет. По-перше, вилізти з-під ковдри – а тут на мене чатує баскервільський привид. По-друге – йой, як нешвидко наставало те друге!!! – відкрити двері туалету, за якими – жодних сумніві – перебуває косатка. Не питайте, як такий габаритний і тоннажний звір міг втиснутися до кімнатки метр на метр; неможливість, ірраціональність, неймовірність – ось невід’ємні риси дитячих страхів…
…Господи, як же мені бракує їх тепер, як сумую, долаючи дорослі реальні страхи. Нє, це геть не круто, це скорботно… І було б мені вкрай нестерпно жити, якби не чаїлися в усіх прісних водоймах країни акули. Ненажерливі, величезні, зголоднілі хижаки, налаштовані виключно на мій склад крові, на моє ДНК. Неможливі, ірраціональні, неймовірні, родом з батькових моряцьких оповідок, з фільмів Кусто, з «Останнього дюйму» - з дитинства.
2017
Вирішив долучитися до марафону від Літосвіти #90днівПишиСильно
І вас запрошує, посилання нижче
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію