ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.11.23 10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.

Микола Дудар
2024.11.23 09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…

Віктор Кучерук
2024.11.23 05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль

Микола Соболь
2024.11.23 05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.

Іван Потьомкін
2024.11.22 19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її

Володимир Каразуб
2024.11.22 12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.


08.02.2019

Володимир Каразуб
2024.11.22 09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто

Микола Дудар
2024.11.22 09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…

Козак Дума
2024.11.22 08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!

Микола Соболь
2024.11.22 05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?

Віктор Кучерук
2024.11.22 04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Богдан Фекете
2024.10.17

Полікарп Смиренник
2024.08.04

Тетяна Стовбур
2024.07.02

Самослав Желіба
2024.05.20

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Андрій Будкевич (1962) / Проза

 «ЗАПРОШЕННЯ У САД ІРИСІВ, ТУДИ ПРОНИКЛИ ПРОМЕНІ КРАСИ…».
Образ твору (Суб’єктивні нотатки про малярство Юлії Єгорової – Рогової).

Мисткиня дуже любить квіти і дерева, особливо в час їх цвітіння. Любить живу природу у будь – яку пору року і пленери, бо вони позитивно впливають і дають поштовх до нових експериментів в живописі і гончарстві. «А пошук нових форм у мистецтві, то справа непроста…», - каже художниця. Вона в дитинстві займалася спортом, синхронним плаванням і ходила до музичної школи. Спортивні заняття забирали багато сил, навіть виснажували, але плавання загартувало характер. Ставши професійним митцем стверджує: «Дописати картину як доплисти…». І друга теза: «Сніг йде, чи дощ, а ти повинен малювати, опади не зупинять процес письма…».

Ім’я мисткині : Юлія Єгорова – Рогова. Спочатку дівчина здобула різноманітні необхідні знання в Ужгородському художньому училищі, опанувала фах кераміста. Наступний крок – вступ до УжНУ, на факультет романо – германської філології, відділення французької мови. Отримала Юлія і диплом Закарпатського художнього інституту, за спеціальністю – живописець. Їй властиве нестримне прагнення до пізнання всього нового, цікавого, креативного, не тільки у світі мистецтва. З викладачів студентських років з вдячністю згадує педагогів: Н. Дідик, П. Баллу, Й. Пала, Л. Аверкієву.

Знаходячись в творчій робітні мисткині вдалося переглянути щонайменше 40 картин. Не відразу і визначиш стиль письма, який практикує авторка. Сама ж вона зауважує: «В мене спонтанний живопис, навіть кераміка така ж…». Наважуся означити цей напрям малярський - як абстрактний імпресіонізм. Пані Юлія має схильність не тільки давати красиві назви роботам, а й незвичні, оригінальні. Розгляньмо деякі з них. Квітування сакур – дивна пора, змальована на полотні під назвою – «СВІТЛО». Легкий туманець, копиці сіна, вдалині гори, картина «Стужиця», та місцина неподалік від села, на теренах Великоберезнянського району. І два пречудові краєвидні творіння – «Туман на Тисі» і «Ранок на Тисі», як результат перебування на пленері поблизу села Петрово на Виноградівщині. З цією річковою темою родинно поєднуються рядки полтавця з народження Бориса Чіпа:

«На плечі кину, як сорочку, тишу
І всядусь над водою… допливать:
Або туди, де все було миліше.
Або кудись, яке не хочеш знать».

Особливо прихильна у царстві квітів Юлія до ірисів, мав змогу побачити їх у різних варіаціях на п’яти картинах, одна з робіт поіменована – «ПТАХОКВІТИ» (!).
Існує народна подільська казка «Про іриси», в якій розповідається про те, що названі ці квіти людьми методом складення докупи імен Івана і Марисі. Казка гірко – сумна, бо вмирає людина, але і життєствердна, адже мова йде і про справжню любов, яка інколи трапляється…
З грецької «iris» перекладається як веселка. Цвіте переважно в травні, тому й названий травневим королем. Це світлолюбна рослина.

Твір «Мерехтіння», перед нами яблуко, ваза наповнена квітами, а по колу райським квітом затьмарюють усе сливові і вишневі дерева, а поруч, засохла гортензія… Космос художниця уявляє як нескінченність і змальовує його фіолетовими, рудуватими, світло – брунатними барвами. Триптих «Він і вона», тема райського саду, де двоє блукають у ньому, але не бачать світла… ЇЇ малярські твори своєрідні, насичені підтекстом – поетичного, музичного, філософського, казкового характеру.
«Я люблю ходити усамітненим по сільським стежинам, рисовим полям і придорожній траві, в глибокій задумі, усвідомлюючи, що я йду по дивній землі. В такі моменти існування, -то чудова і загадкова дійсність. Люди звично розглядають ходіння по воді або повітрю як чудо. Та я думаю, РЕАЛЬНЕ ЧУДО – це не ходити по воді і повітрі, а ХОДИТИ ПО ЗЕМЛІ…».

Тік Нат Хан «Чудо зосередження».

Відомо, що буддизм виник на Сході, і він відображає східне мислення і культуру. Але, буддизм – то змінна реальність, що розвивається… І тому, глибинна простота цього вчення знайомить нас з тією мудрістю, котра може бути зрозуміла і цікава багатьом. Юлія Єгорова – Рогова живе і творить в самій західній області України і Центрально – Східної частини Європи. Вона не мусить бути, та ймовірно й не є прихильницею буддизму, а оскільки це не віра, а вчення, то хіба не могло воно проникнути в деякій мірі в її живописне письмо?!

Мексиканський поет і есеїст Октавіо Пас писав у творі «Перемінний струм» і наступне: «Вірші народжуються між криком і німотою, смислом усіх смислів і втратою будь – якої осмисленості…». Справжні творчі візії малярські теж.

В картини авторки вплетені тонкими нитками візерунки мелодій класичної музики, вчуваються мелодії В. А. Моцарта… Видатний французький музикант Олів’є Мессіан констатував: «В його (Моцарта) жіночих ритмах наголос робиться саме там, де потрібно. Мелодика Моцарта. Його мелодійні лінії відзначаються особливою поетичністю…
Гармонія у Моцарта. Завжди легка, завжди ясна, завжди закінчена. Вона може бути м’якою, тональною, або тривожною…».
Колір – то невід’ємна частина людського буття, від появи на світ. Сила кольору впливає на мислення, розвиває уяву, фантазію і смак. Мисткиня віддає перевагу ніжно – тендітним тонам і півтонам, може завдяки цьому картини в чомусь мають подібність до добрих казок дитинства, вони світлоносні…

Обдарована людина – ніщо інше, як позитивне відхилення від норми; вислів Лао Цзи : «Високе стоїть на глибокому» не викликає сумнівів. Відхилення особи може бути спрямоване або вгору, або в протилежний напрямок. Талант сам по собі чи являється цінністю? Радше так, але при умові, що володар таланту сприймає його як духовний дарунок, а не марнує.

К. Г. Юнг наголошував: «ПСИХОЛОГІЯ ТВОРЧОГО є, власне кажучи, ПСИХОЛОГІЄЮ ЖІНОЧОЮ, бо твір проростає із несвідомих глибин, по суті, із царства матерів. Якщо гору бере Творче, то гору бере Несвідоме як формуюча життя доленосна сила на противагу свідомій Волі, і Свідомість, часто безпомічно споглядаючи події, підхоплюється навалою якогось підземного потоку…».
І знову, поки – що тільки календарна, але прийшла Весна! Невдовзі завітає і справжня, а весна то завжди оновлення. Мистецька весняність, то ще одна ознака живопису художниці. А щоб не сталося так, як у вірші неповторного Василя Рубана, то потрібно…:

«Гріх сидіти такого теплого вечора в кімнаті,
Скільки пройшло весен,
А я їх не пам’ятаю,
Бо дивився на цвіт тільки тоді, як переходив з одного будинку в інший.
Так можна не запам’ятати ні одної весни.
Тепер я буду кожен вечір ходити до квітучого садка,
Аж поки не осиплеться цвіт на землю…».

Андрій Будкевич – Буткевич, історик мистецтва, брендолог.





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2018-03-08 12:03:28
Переглядів сторінки твору 544
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (0 / 0)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.771
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2024.10.07 17:31
Автор у цю хвилину відсутній