ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
2024.11.23
05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
2024.11.23
05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
«ВИБІР СВІТЛОГО ШЛЯХУ… МИКОЛА ДЗИСЬ – ВОЙНАРОВСЬКИЙ».
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
«ВИБІР СВІТЛОГО ШЛЯХУ… МИКОЛА ДЗИСЬ – ВОЙНАРОВСЬКИЙ».
( Деякі фрагменти роздумів посіяні малярськими роботами художника).
В житті людини наступає момент, коли внутрішній голос починає спілкуватися з нею, це важливо, особливо якщо є прагнення віднайти себе, сенс буття, своє призначення. Не всім вдається прислухатися до внутрішнього голосу і почути його. Можливо тому, що стан трансформації не для всіх. Неординарні постаті це ті, хто не дивлячись на перешкоди перемагає себе, та піднімається над матеріальним світом для виконання важливої місії.
Розмова піде про людину, як про свідому особистість, котрій потенційно дається два види почуттів: у сфері душевній, та сфері духовній. Це дає індивідові можливість усвідомити своє єднання з Вищим Розумом, причетність до Великої Ідеї Світобудови (Мікрокосму по відношенню до Макрокосму). Бо ж психологія це – в першу чергу наука про душу, а не інстинкти… Вивчаючи і осягаючи душу людську ми починаємо краще розуміти і самих себе.
Поміж семи настанов Гермеса – Тота є й три такі:
А). Спрямовуй завжди погляд до Світла
Б). Ключ до Вищих світів всередині тебе
В). Відчини ворота в собі, і ти будеш жити життям істинним.
Розповідь буде дотичною до творчості митця Миколи Дзись – Войнаровського, світлоносну людину, у котрої творчість і життя, то нерозривні поняття. Народжений в Шепетівці, але в 2-х річному віці разом з матір’ю переїхав до Мукачева, відтак вважає Закарпаття своєю малою Батьківщиною.
Вулиця графа Шенборна в давньому, приязному Мукачеві. Приватний будинок з дерев’яним другим поверхом, там знаходиться творча робітня художника шляхетного родоводу, він має генеалогічну прив’язку до дому Войнаровських, в тому числі до Андрія Войнаровського, небожа легендарного гетьмана Івана Мазепи. Зовнішнім виглядом, манерою поведінковою і спілкування Микола Лазарович дуже нагадує іконописців минулих віків.
В 1963-му році завершив навчання в Ужгородському державному художньо - промисловому училищі, відділення – різьби по дереву. В 1965-му році став студентом Ленінградського вищого художньо – промислового училища імені В. Мухіної, шість років тривало навчання, здобув освіту за фахом – проектування інтер’єру і обладнання. Отримав направлення на роботу художником до Ужгорода, в обласну «Торгрекламу», а міг потрапити в Київ, Мінськ… Від середини 1970-х років і до 1983-го жив поміж Закарпаттям і Ленінградом… З 1992-го по 1999-й викладач і завідувач кафедри в Мукачівській художній гімназії. « Якраз від того, пам’ятного для мене 1995-го року, кардинально змінив підхід до творчості, гадаю, я розкріпостився. Пишу краєвидні і міські пейзажі, але головне – графіка», - розповідає митець. Персональні виставки його робіт відбувалися в Ужгороді, Мукачеві (1981, 1995, 2001, 2004 рр).
Вільний від малярства час Микола Лазарович використовує так: «Дуже люблю працю на землі, це додає мені позитивної енергії і наснаги. Отримую насолоду від доглядання виноградника, організовую довколишній простір…».
Яким же змістом наповнені малярські твори митця, які сенси закладені в картинах?? Дати чітку відповідь на це запитання допоможе К. Г. Юнг, він у праці «ЕОН» зазначав: «Дехристиянізація нашого світу, сатанинський розвиток науки і технології, страшенні матеріальні і моральні руйнації залишені Другою Світовою війною, - все це не один раз порівнювалось з есхатологічними подіями, передбаченими в Новому Заповіті…».
І трохи далі, з тієї ж праці: «Чому це я раптом розмірковую про Христа і його опонента – Антихриста? Роздуми незмінно підводять нас до Христа, бо він являється все ще живим міфом нашої культури. Він наш культурний герой, незалежно від свого історичного існування втілюючий міф про божественного Першочоловіка, містичного Адама. Він займає центр християнської Мандали, він – Господь Тетраморфа, тобто чотирьох символів євангелістів, уподоблених чотирьом колонам його трону. Він перебуває в нас, ми – в ньому. Його царство – дорогоцінний перл, закопаний в полі Скарб, гірчичне зерня, з котрого виросте велике дерево, і він же – небесний град. Як Христос знаходиться в нас, так само в нас знаходиться і його небесне царство…».
Усе може змінитися несподівано, якщо вибір робиться в сторону світлого напрямку. Будь – яке звернення до Бога – осяяння. Якщо ж людина готова до постійної духовної праці, осяяння може настати повне…
Бажано не забувати, що всі ми йдемо крізь гуркіт уламків інформації минулих помилок, особливо тепер. Знаходячись серед хаосу, потрібно повернутися до Світла. Битву Сил, яка триває, затримуємо у Часі ми самі, люди, одні частково, другі повністю призабули про свою приналежність до Світлого, Божественного начала. Саме про це серія картин «Духовна війна», і окремі роботи – «Двобій» і «Двобій- 2», на яких зображені Білий і Темний ангели, «Шоумен», тут він трактується як прототип Диявола, що хоче запанувати над Світом.
Світлоносності може не вистачати завдяки існуванню карми минулого, та й теперішнього. Колись же наступила та фатальна мить, коли частина людства дозволила полонити Божественне в собі силам Темряви. Просвітлення звільнить від темного…
Є ще й такі цикли творів як – «Псалми», у котрих малярським методом відображене індивідуальне бачення художника ; «Скорбота», «Життя плоті»…
Чільне місце займають графічні портрети, написані в різні роки, від 1990-х до початку віку 21-го, виконані з допомогою пастельних олівців, вугілля. Надибаємо і на біблійні образи, - Мойсея, Йова, царя Соломона, і на портрети земляків живописця, різних історичних персон…
Пан Микола добрий фізіогноміст (з грецької - природа, в даному випадку – зовнішній вигляд; і думка, здатність пізнавати). У давньому Китаї (5ст. до н.е.) фізіогноміка шанувалася як наука. Цей термін зустрінемо і в працях Гіппократа і Арістотеля. В наші дні виділяють кілька видів фізіогноміки: етнологічна, вивчає зв'язок зовнішнього вигляду особи з умовами проживання (клімат, ландшафт); геометрична, що виділяє і пояснює 5 геометричних типів осіб; мімічна, вона стверджує, що на обличчі людини проявляються не стільки риси характеру, скільки почуття і емоції; етологічна, котра вивчає різноманітну поведінку особи, в тих, чи інакших ситуаціях (акцент роблять на жестах, міміці).
Не буду стверджувати, що вивчивши кілька праць по фізіогноміці, можна легко визначити характер особи. Звичайно, це не так, бо є ряд важливих факторів, в тім числі, - особистий досвід, проведення аналізу певних рис обличчя тільки у тих людей, що досягли щонайменше 40 – річного віку, та й від помилок не застрахований ніхто… Вагоме значення має і виховання, та суб’єктивне сприйняття оточуючих…
Але, переглянувши десятки графічних робіт художника впевнився, він сильний «рентгенолог» внутрішніх якостей портретованих, їхньої вдачі, настрою, тонких порухів душі.
Прислухаймося до роздумів Анни Безант, яка осмислюючи істинну дорогу руху, розвитку, еволюції людей – використала яскравий образ: «…Ми б побачили в просторі велику гору, що підноситься, а довкола гори до самої вершини стежину, що в’ється. Ця стежина обіймає сім разів гору, і на кожному повороті стежки привал, де паломники можуть відпочити від втоми. Дорога підіймається спіраллю все вище і вище, до самої вершини, а там стоїть Храм із білого мармуру: він яскраво виблискує на тлі блакитного ефіру. Цей храм – ціль шляху, і ті, хто увійшов в нього, завершили свою гірську подорож і залишаються там лиш для того, щоб допомогти тим, хто все ще підіймається. Храм, його огорожа і стежина огортаюча гору складають картину людської еволюції: це шлях, ціль якого досягнути Храму.
Дивлячись на усіх цих чисельних подорожніх, мимоволі запитуєш себе: «Чому вони йдуть так повільно? Навіщо всі ці мільйони людей здійснюють такий довгий шлях? Навіщо всі вони так кинулися до того Храму, що стоїть на вершечку гори?...».
Повільно йдуть, бо не бачать цілі і не усвідомлюють напрямок, по котрому рухаються. А поміж тим, щоб досягнути брами Храму, куди вже дісталися авангардові групи путівників, до заповітної цілі веде не одна спіралеподібна дорога, з багатьох її точок підіймаються стежини, ведучі прямо до вершини…
Та це для сміливих, їм не забракне сил!
Микола Дзись – Войнаровський мешкає дуже близенько від підніжжя гори, на ній гордовито височіє замок «Паланок», який він неодноразово зображав на полотнах у різні роки, та різні пори року.
«Я стільки всього у вас навчився, люди, я зрозумів, що весь світ хоче жити високо в горах, не розуміючи, ЩО СПРАВЖНЄ ЩАСТЯ В ТОМУ, ЯК МИ ПІДНІМАЄМОСЯ В ГОРУ…», - із листа Г.Г. Маркеса.
Андрій Будкевич – Буткевич, історик мистецтва, брендолог.
В житті людини наступає момент, коли внутрішній голос починає спілкуватися з нею, це важливо, особливо якщо є прагнення віднайти себе, сенс буття, своє призначення. Не всім вдається прислухатися до внутрішнього голосу і почути його. Можливо тому, що стан трансформації не для всіх. Неординарні постаті це ті, хто не дивлячись на перешкоди перемагає себе, та піднімається над матеріальним світом для виконання важливої місії.
Розмова піде про людину, як про свідому особистість, котрій потенційно дається два види почуттів: у сфері душевній, та сфері духовній. Це дає індивідові можливість усвідомити своє єднання з Вищим Розумом, причетність до Великої Ідеї Світобудови (Мікрокосму по відношенню до Макрокосму). Бо ж психологія це – в першу чергу наука про душу, а не інстинкти… Вивчаючи і осягаючи душу людську ми починаємо краще розуміти і самих себе.
Поміж семи настанов Гермеса – Тота є й три такі:
А). Спрямовуй завжди погляд до Світла
Б). Ключ до Вищих світів всередині тебе
В). Відчини ворота в собі, і ти будеш жити життям істинним.
Розповідь буде дотичною до творчості митця Миколи Дзись – Войнаровського, світлоносну людину, у котрої творчість і життя, то нерозривні поняття. Народжений в Шепетівці, але в 2-х річному віці разом з матір’ю переїхав до Мукачева, відтак вважає Закарпаття своєю малою Батьківщиною.
Вулиця графа Шенборна в давньому, приязному Мукачеві. Приватний будинок з дерев’яним другим поверхом, там знаходиться творча робітня художника шляхетного родоводу, він має генеалогічну прив’язку до дому Войнаровських, в тому числі до Андрія Войнаровського, небожа легендарного гетьмана Івана Мазепи. Зовнішнім виглядом, манерою поведінковою і спілкування Микола Лазарович дуже нагадує іконописців минулих віків.
В 1963-му році завершив навчання в Ужгородському державному художньо - промисловому училищі, відділення – різьби по дереву. В 1965-му році став студентом Ленінградського вищого художньо – промислового училища імені В. Мухіної, шість років тривало навчання, здобув освіту за фахом – проектування інтер’єру і обладнання. Отримав направлення на роботу художником до Ужгорода, в обласну «Торгрекламу», а міг потрапити в Київ, Мінськ… Від середини 1970-х років і до 1983-го жив поміж Закарпаттям і Ленінградом… З 1992-го по 1999-й викладач і завідувач кафедри в Мукачівській художній гімназії. « Якраз від того, пам’ятного для мене 1995-го року, кардинально змінив підхід до творчості, гадаю, я розкріпостився. Пишу краєвидні і міські пейзажі, але головне – графіка», - розповідає митець. Персональні виставки його робіт відбувалися в Ужгороді, Мукачеві (1981, 1995, 2001, 2004 рр).
Вільний від малярства час Микола Лазарович використовує так: «Дуже люблю працю на землі, це додає мені позитивної енергії і наснаги. Отримую насолоду від доглядання виноградника, організовую довколишній простір…».
Яким же змістом наповнені малярські твори митця, які сенси закладені в картинах?? Дати чітку відповідь на це запитання допоможе К. Г. Юнг, він у праці «ЕОН» зазначав: «Дехристиянізація нашого світу, сатанинський розвиток науки і технології, страшенні матеріальні і моральні руйнації залишені Другою Світовою війною, - все це не один раз порівнювалось з есхатологічними подіями, передбаченими в Новому Заповіті…».
І трохи далі, з тієї ж праці: «Чому це я раптом розмірковую про Христа і його опонента – Антихриста? Роздуми незмінно підводять нас до Христа, бо він являється все ще живим міфом нашої культури. Він наш культурний герой, незалежно від свого історичного існування втілюючий міф про божественного Першочоловіка, містичного Адама. Він займає центр християнської Мандали, він – Господь Тетраморфа, тобто чотирьох символів євангелістів, уподоблених чотирьом колонам його трону. Він перебуває в нас, ми – в ньому. Його царство – дорогоцінний перл, закопаний в полі Скарб, гірчичне зерня, з котрого виросте велике дерево, і він же – небесний град. Як Христос знаходиться в нас, так само в нас знаходиться і його небесне царство…».
Усе може змінитися несподівано, якщо вибір робиться в сторону світлого напрямку. Будь – яке звернення до Бога – осяяння. Якщо ж людина готова до постійної духовної праці, осяяння може настати повне…
Бажано не забувати, що всі ми йдемо крізь гуркіт уламків інформації минулих помилок, особливо тепер. Знаходячись серед хаосу, потрібно повернутися до Світла. Битву Сил, яка триває, затримуємо у Часі ми самі, люди, одні частково, другі повністю призабули про свою приналежність до Світлого, Божественного начала. Саме про це серія картин «Духовна війна», і окремі роботи – «Двобій» і «Двобій- 2», на яких зображені Білий і Темний ангели, «Шоумен», тут він трактується як прототип Диявола, що хоче запанувати над Світом.
Світлоносності може не вистачати завдяки існуванню карми минулого, та й теперішнього. Колись же наступила та фатальна мить, коли частина людства дозволила полонити Божественне в собі силам Темряви. Просвітлення звільнить від темного…
Є ще й такі цикли творів як – «Псалми», у котрих малярським методом відображене індивідуальне бачення художника ; «Скорбота», «Життя плоті»…
Чільне місце займають графічні портрети, написані в різні роки, від 1990-х до початку віку 21-го, виконані з допомогою пастельних олівців, вугілля. Надибаємо і на біблійні образи, - Мойсея, Йова, царя Соломона, і на портрети земляків живописця, різних історичних персон…
Пан Микола добрий фізіогноміст (з грецької - природа, в даному випадку – зовнішній вигляд; і думка, здатність пізнавати). У давньому Китаї (5ст. до н.е.) фізіогноміка шанувалася як наука. Цей термін зустрінемо і в працях Гіппократа і Арістотеля. В наші дні виділяють кілька видів фізіогноміки: етнологічна, вивчає зв'язок зовнішнього вигляду особи з умовами проживання (клімат, ландшафт); геометрична, що виділяє і пояснює 5 геометричних типів осіб; мімічна, вона стверджує, що на обличчі людини проявляються не стільки риси характеру, скільки почуття і емоції; етологічна, котра вивчає різноманітну поведінку особи, в тих, чи інакших ситуаціях (акцент роблять на жестах, міміці).
Не буду стверджувати, що вивчивши кілька праць по фізіогноміці, можна легко визначити характер особи. Звичайно, це не так, бо є ряд важливих факторів, в тім числі, - особистий досвід, проведення аналізу певних рис обличчя тільки у тих людей, що досягли щонайменше 40 – річного віку, та й від помилок не застрахований ніхто… Вагоме значення має і виховання, та суб’єктивне сприйняття оточуючих…
Але, переглянувши десятки графічних робіт художника впевнився, він сильний «рентгенолог» внутрішніх якостей портретованих, їхньої вдачі, настрою, тонких порухів душі.
Прислухаймося до роздумів Анни Безант, яка осмислюючи істинну дорогу руху, розвитку, еволюції людей – використала яскравий образ: «…Ми б побачили в просторі велику гору, що підноситься, а довкола гори до самої вершини стежину, що в’ється. Ця стежина обіймає сім разів гору, і на кожному повороті стежки привал, де паломники можуть відпочити від втоми. Дорога підіймається спіраллю все вище і вище, до самої вершини, а там стоїть Храм із білого мармуру: він яскраво виблискує на тлі блакитного ефіру. Цей храм – ціль шляху, і ті, хто увійшов в нього, завершили свою гірську подорож і залишаються там лиш для того, щоб допомогти тим, хто все ще підіймається. Храм, його огорожа і стежина огортаюча гору складають картину людської еволюції: це шлях, ціль якого досягнути Храму.
Дивлячись на усіх цих чисельних подорожніх, мимоволі запитуєш себе: «Чому вони йдуть так повільно? Навіщо всі ці мільйони людей здійснюють такий довгий шлях? Навіщо всі вони так кинулися до того Храму, що стоїть на вершечку гори?...».
Повільно йдуть, бо не бачать цілі і не усвідомлюють напрямок, по котрому рухаються. А поміж тим, щоб досягнути брами Храму, куди вже дісталися авангардові групи путівників, до заповітної цілі веде не одна спіралеподібна дорога, з багатьох її точок підіймаються стежини, ведучі прямо до вершини…
Та це для сміливих, їм не забракне сил!
Микола Дзись – Войнаровський мешкає дуже близенько від підніжжя гори, на ній гордовито височіє замок «Паланок», який він неодноразово зображав на полотнах у різні роки, та різні пори року.
«Я стільки всього у вас навчився, люди, я зрозумів, що весь світ хоче жити високо в горах, не розуміючи, ЩО СПРАВЖНЄ ЩАСТЯ В ТОМУ, ЯК МИ ПІДНІМАЄМОСЯ В ГОРУ…», - із листа Г.Г. Маркеса.
Андрій Будкевич – Буткевич, історик мистецтва, брендолог.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"«МИХАЙЛО ДЕМЦЮ. ЧАРОДІЙ МАЛЯРСЬКОЇ КОЛЬОРИСТИКИ»."
• Перейти на сторінку •
"« ПРО МАЛЯРСЬКІ НОКТЮРНИ ВАСИЛЯ СКАКАНДІЯ, та дещо інше…»."
• Перейти на сторінку •
"« ПРО МАЛЯРСЬКІ НОКТЮРНИ ВАСИЛЯ СКАКАНДІЯ, та дещо інше…»."
Про публікацію